• Meneldor

    Zdravím. Zajímaly by mě zkušenosti vás bikerů s těmito zdvihy, konkrétně kamenitý sjezd, semtam kořen (beskydy) Právě to třiskání do zadku a většinu času vestoje bych chtěl omezit, místy okořenit menším skokem. (mámrůzně poskládaný sup xp 920) K vyzkoušení mám v okolí jenom DH stroje, jednou jsem projel 140 Cube, a paráda, ale 120 bych rád kvůli svižné jízdě hřebenem a víc XC posedu

    koukám na meridu one twenty -přepák. jednočep, xfusion 2ORC

    Díky za každou radu (moje premiéra na BF :-)

    0 0
    • jIrI___  

      130/120 mm na pohodu. Ale je pravda, že bych někdy ocenil větší zdvihy. Pokud si HT budeš nechávat, tak se rovnou pooohlížej spíš po ±150 mm zdvizích. Pokud budeš mít jen jednoho bika, jako třeba já, tak těch 120 mm je takový rozumný kompromis. V rámci možností to jede i bere nerovnosti.

      btw. odkud jsi?

      0 0
    • Luma  

      Do Beskyd 140mm a výše,sám mám 120mm a zdá se mi to málo.Je to odost lepší než HT ale je to spíše takový trail bike-singly atd.Ale jestli máš dobrou techniku tak i 120 bude vpohodě akorát to tak nebudeš pouštět ve sjezdu.

      0 0
      • pitos  

        Tak…na XC po horách určitě zdvihy kolem 140mm.

        Není důvod na nezávodní pojetí brát méně.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já si u sebe už ověřil, že mi vyhovuje ideálně těch 140–150cm zdvihu laděného spíše do XC.

          Bydlet v Beskydech a možná ještě na pár jiných místech v našich horách, tak tam bych to přehodnotil a jezdil klidně 160mm i při mojem XC stylu jízdy.

          0 0
          • Vegan  

            Presne tak na lehoucke XC jezdeni na pohodu v rychlejsim tempu do beskyd bych bral jasne neco okolo 130–150mm a pokud bych tam mel myt rezervu na trosku tezsi jezdeni, avsak stale XC tak bych se vubec nebal koupit neco v kategorii 160mm ja si na sve XC jezdeni koupil Reigna X a jsem max spokojen :)

            0 0
      • Treeper  

        přesně 150mm a moje Pitchka ideal :-)

        0 0
        • pitos  

          To souhlasím ale klasický XCčkář z tohoto kola už takovou radost asi mít nebude.

          0 0
          • Treeper  

            no pitch už je dost těžkopádný ten muj má 14,5kg což je na nějake celodenní ježdění v rychlejším tempu dost ale nějaky 140mm bike s XC setupem by mohl byt pro něj ideál

            0 0
            • goofy  

              Podle me jeden z ideal biku na jezdeni po Beskydech je Stumpjumper .. Docela to jede, pohodova geoska, Talas pro vyjezdy

              0 0
              • Treeper  

                přesně něco takového mě taky napadlo, pro tazatele asi nejlepší varianta

                0 0
        • Meneldor  

          a to by mě právě zajímalo, je mezi 120 a 140mm na zadku fakt takový rozdíl? asi bych do vyššího zdvihu i šel, ale chci ať to i švihá v rovinkách – položenější posed

          0 0
          • pitos  

            Tak geometrii kola, pokud nemáš předchozí zkušenost,bys měl napřed vyzkoušet.

            Dneska se dělají běžně xc kola na zdvihu 140mm a geo může být stejná jako u kola ze zdvihem třeba těch 120mm.Samotný zdvih v tomto rozptylu tě myslím omezovat nebude.

            0 0
            • MlokCZ  

              I ten zdvih je tady docela rozdíl, pokud se vybere v té vyšší zdvihové kategorii rám co dobře využívá zdvih.

              A k tomu vidlice, třeba 120mm Reba x 150mm Talas (na 140mm fullech budou dnes převážně 150mm vidlice) je rozdíl obrovský.

              0 0
              • pitos  

                Bude ho ten rozdíl většího zdvihu nějak výrazně omezovat oproti 120mm při rychlé jízdě terénem?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Z mojeho pohledu a ladění posedu ani trochu. Někdo tam trošku rozdíl mít může.

                  Spíše bych se zaměřil na zvolení jezdivějšího rámu u toho vyššího zdvihu a pak třeba i na to snižování zdvihu vidlice (i když i to někomu nesedí), které dožene chrtější geometrii pro výjezdy.

                  Nejvíce stejně udělají pláště a tam je to jen na něm, jakým směrem to poladí (a hlavně to vždy může změnit).

                  0 0
          • MlokCZ  

            A na kterých že to rovinkách v Beskydech chceš švihat? Já si tam tedy žádných nevšimnul :-)

            0 0
            • jIrI___  

              Třeba hřebenovky :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Neznám Beskydy ani celé ani nijak extra tu část, co jsem byl.

                Nadhodím jednu hřebenovku, co jsem jel a líbila se mi: Bílý Kříž->Bumbálka

                Žádných delších rovinek jsem si tam opravdu nevšimnul, zato jeden prudký náročný výjezd za druhým střídavě s pěknými sjezdy (i když tohle není nic obtížného a je to spíše lehčí XC).

                Jestli si tou rovinkou nemyslel cca 1km z Konečné směrem na Bumbálku (po té červené)? :-)

                0 0
                • Meneldor  

                  například Javorový-kalužný-Slavíč. nebo Ostrý. tyhle a podobné rovinkové pasáže mám rád. ale je fakt že nejsou delší jak 10km

                  0 0
              • goofy  

                Ty nejlepsi moc na svihani taky nejsou… :o) Ja si na ne poskladal fulla 160/150 :o)

                0 0
          • marapara  

            Klidně bych pouvažoval o jezdivějším am fullu někde se zdvihem 140–150 mm. Já jsem loni na podzim koupil Spešla Stumpjumpera FSR Elite, zdvih 140 mm, trochu poladil pláště za jezdivější a bike jezdí při silničních přesunech velmi svižně i do kopců, v terénu nemluvě. Sice HTčko jede o něco líp, ale rozdíl rychlostí po asfaltce mezi HT a mým fullem je tak 1 km/h ve prospěch HT :).

            0 0
            • maajkee  

              Musím někdy nějakej 140–150mm full vyzkoušet, protože tak malýmu rozdílu prostě nemůžu věřit :) Když na HT jedu po rovině cca těch 30km/h takže bych na 150 fullu jel jen o 1 km/h méně? Tedy 28–29 km/h? :)

              0 0
              • marapara  

                14 dní zpátky jsem jel z práce a protože bylo sucho už i v lese, vzal jsem si fulla. Prvních 32 km jsem jel víceméně po asfaltkách, někdy docela rozbitých, v podstatě po rovině. Pak asi 2 km do kopce a už jsem byl v terénu. Protože nefoukalo, tak jsem měl na fullu průměr pod kopec 28 km/h a to jsem jel úplně na pohodu. Na HTčku bych neměl nějak výrazně vyšší průměr. Vše fakt záleží na geometrii. Předtím jsem jezdil fulla 130/130 GT I-Drive 5 a nejel tak svižně, jako SJ FSR. Je fakt, že I-Drive 5 byl asi o kilo a půl těžší, ale i tak neměl takovou akceleraci a svižnou jízdu do kopců jak SJ FSR, který má o 1 cm zdvihu víc. A přitom GT bylo taky docela jezdivý full. Dělal jsem na něm celodenní vyjížďky až někde 120–130 km a přes 2 km výškové a nebyl problém. Na SJ jsem dal nejdelší a nejnáročnější pojezd na velikonoční neděli – 110 km a 2100m výškových v poměrně náročných kopcích a celkem na pohodu.

                0 0
                • maajkee  

                  Je pravda, že na jekylloj a to byla houpačka jsem měl nejdelší vyjížďku 161km, 70% asfalt 800m nastoupanejch, průměr 26km/h což bylo zatím asi moje osobní maximum :)

                  Takže ono to asi půjde :)

                  0 0
                  • marapara  

                    Ty jo, 161 km a 800 výškových, to je v podstatě rovina :).

                    0 0
                    • maajkee  

                      jj, to byl takovej okruh v podstatě jen s jedním velkým výstupem v orlických a pak zpátky do nížiny :)

                      Den předtím jsem jel na šerlich, velkou deštnou a přes hřebeny a tam mi to dalo na 90km asi 1800m, to jsem byl unavenej možná i víc jak pak po tý delší trase :)

                      0 0
                  • Bafoon  

                    161km – by mi upadla prdel :-D

                    0 0
                    • nox159  

                      a tomu se rika poradne gramaření :D

                      0 0
                    • maajkee  

                      A to jsem tam měl zde opovrhovaný a kritizovaný sedlo ritchey biomax s dírou :D

                      0 0
                      • Bafoon  

                        tak to tuplem, to sem jezdil trpně asi 200km a ŠLO :-D masochisto :o)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Mně sedělo, nevim co všichni maj :) Každopádně teĎ na cannondalu je uplně na hovno sedlo, teď chci zkusit všema do nebes vychvalovaný Gobi, zejtra ho namontuju a poprvé projedu a jsem zvědavej :)

                          0 0
                          • Bafoon  

                            gobi mi vydrželo nejdýl ale lepší je aliante imho vůbec nejlepší je to co mám ted ;-)

                            0 0
                    • marapara  

                      To ještě nic není :). Kamarád do měl dřív crossa, teď už má mtb, tak bydlí v jižních čechách u Tábora v Opařanech. Dřív bydlel v Kyjově, tak se tady párkrát za rok ukáže. A asi 3 roky zpátky jel z Opařan až do Kyjova na tom crossu :). Bylo to nějakých 220 nebo 230 km, výškových nevím. Dal to a to není žádná lehká váha, ale váží něco kolem metráku :). Jel normálně po silnicích, ale i tak. Byli tady týden a pak jel zase do Opařan na kole těch 220–230 km :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        jo jo, taky mám teď ten metráček :) nejvíc to je znát do kopců :)

                        0 0
                        • marapara  

                          Tak to je jasné. Já mám 74 kg a jezdí se mi celkem dobře :)

                          0 0
                          • maajkee  

                            jo jo, před 8 lety jsem měl cca 78kg a vzpomínám, že ty kopce byly všechny nějaký menší a nebyly tolik prudký :D

                            0 0
              • MlokCZ  

                Zrovna na rovině nemusí být naprosto žádný rozdíl, bude to individuální.

                Já na rovině na celopevňáku nejsem rychlejší při rovnoměrné pohodové jízdě v sedle oproti Stereu vůbec, natož o 1km/h. Oboje stejné pláště a podobný posed.

                Tady totiž není jediný důvod při kombinaci služného šlapání a stavbě co slušně jede, aby to bylo pomalejší. Na rovině se neprojeví ta vyšší váha fulla a k tomu tam lze snadno držet dobré rovnoměrné šlapání.

                Až třeba s NN/NN 2,4 je znát výraznější zpomalení na té rovině.

                0 0
                • maajkee  

                  jo, asi je to fakt, na jekylloj jsem měl RK 2.2 a po rovině jsem dokázal jezdit okol těch 30km/h a to ta zadní stavba se houpala pořád, teď na ht, možná je to fyzičkou tak rychle ani nejedu :)

                  Ale když čtu zdvihy okolo 150mm, tak já si prostě představím už strašný monstrum :D

                  0 0
                  • Vegan  

                    nesmism se tolik divat na horory pred spanim :) 150mm je jeste stale XCkolo :)

                    0 0
                    • maajkee  

                      no proti mejm momentálním 80/0 to je zdvihový monstrum :D

                      0 0
                    • nox159  

                      jsem sedl na IQ6 a jako chrt jsem se z toho malem posral jak to nejelo :(

                      predstavit si tohle jako XC tak me z toho klepne :D

                      0 0
                      • Vegan  

                        OK OPRAVA: musis sednout na dobre kolo se 150mm zdvihu pak to i jede :)

                        0 0
                        • nox159  

                          jo jo…vim ze IQ6 neni kolo co jede za pedalem…

                          ale i tak byl rozdil desne velky…

                          0 0
                          • Vegan  

                            srovnavas-li s athemem tedy maestrem … no neni se divit :P

                            0 0
                            • nox159  

                              reign x nesedne geometriji tak co mam delat :D

                              stejne se toho zdvihu bojim abych na to pak nenadaval…

                              0 0
                              • Vegan  

                                Nomad je trebas delsi jak Reign X a moznosti by se urcite naslo vice… ono nemusi to byt hned VPP/DW link nektere Horsty jedou take hodne dobre trebas nize vzpominany Six…

                                0 0
                                • nox159  

                                  o delku nejde jde o uhel sedlove trubky + delka sedlove trubky idelane 51–52cm jenze vetsina jich je 49 a pak az 56 nebo tak nejak a to uz je moc…

                                  mam to slozite trochu atyp postava ( teda hlavne nohy…)

                                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A to se ti stavba ještě houpala skoro pořád. Mně se na rovině stavba houpe na Stereu opravdu minimálně, ale to teď mluvím ještě o otevřeném citlivém tlumiči. Pokud zapnu platformu (i méně omezující), tak se to nehoupe při rovnoměrné jízdě na rovině v sedle vůbec (takový ten mikropohyb kolem 1mm tam být vždy může, to je ale na ztrátách zcela zanedbatelné).

                    Problém je při ostrém zrychlení. Tam jsou najednou ztráty velké (při krátkodobém maximální záběru se stavba zhoupne pořádně) a zrychluje to bídně. Tohle ale běžně nepraktikuju a je mi to tedy úplně fuk.

                    0 0
                    • maajkee  

                      No a to já třeba praktikuju celkem dost, to je to co mám právě rád, stoupnout si, pořádne zadupat a frčet, to mi třeba na tom jekylloj hodně chybělo.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já si taky rád občas zadupu ze sedla. Právě proto mám celopevňáka. Na čemkoliv jiném to už není ono, i jen odpružená vidlice to narušuje. I když máš lock na řídítkách, tak ten to nezamkne většinou úplně a hlavně na těch úsecícíh, kdy jedeš v sedle tempo, na pár metrů se rychle zvedneš ze sedla, tak to pořád zamykat je opruz.

                        0 0
                        • maajkee  

                          No v tomhle si teď naprosto chrochtám z fatty, tam funguje lock totálně a pak to kolo vystřelí uplně neuvěřitelně, když zadupu :)

                          0 0
                      • Carloss  

                        tohle je jedna z věcí, co by mě asi vadila..lock na řidítkách (vidla) používám furt.. chtělo by to lock, kterej by zamknul vidlu i tlumič zároveň..(tušim, že existuje) jak tak vidím, začínáš přemejšlet o dalším kole..:D

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Lock vidle jsem na HT používal dost často, na fullu jsem ho ale přestal přestal používat úplně.

                          0 0
                          • nox159  

                            stejny pripad, na HT jsem zamykal furt na fulovi jen na protazeni noh pri jizde ze sedla ( max 2–3× za vyjizdku) a tedka znova na HT uz ho taky nepouzivam temeř vubec nejak sem zjistil ze to nema moc smyl, max do spurtu…

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak třeba RS dělal dualpoplock na řídítka (pár let jsem to vozil). Stejně tu je ale problém v tom, že když to budeš pořád často zamykat a přitom jezdi terén, tak to kolo (jak stavba, tak vidlice) bude hrozně trpět.

                          Full prostě není konstruovaný na to, aby jezdil pořád zamčený.

                          Něco jiného je platforma, tam problém není ani při častém používání.

                          Trochu omezující platforma na pořádné dupání ze sedla na vyším zdvihu ale stejně nestačí (aby to pořád letělo jako bez odpružení).

                          0 0
                          • Carloss  

                            no já bych to chtěl hlavně kvůli výjezdům vestoje, co jde vyrvat na větší placku to vyrvu, nemám rád ježdění malýho převodníku a už se 110mm vidlou se mi na stojáka jede blbě

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tohle je problém. Fulal s vyšším zdvihem prostě vyžaduje jiný styl jízdy, aby ztráty byly minimální.

                              U trošku vyššího zdvihu ani zamčení oboje zdaleka vše neřeší. Na tlumičích je plný lock stejně jen vyjímečný. A po zamčení vidlice a výrazném omezení tlumiče to dopadne tak, že na vidlici klesne sag hrozně moc, na tlumiči trochu.

                              Tím se ve výsledku zhorší geometrie do výjezdu a je to stejně do prudších stojek na silovější dupání ze sedla blbé.

                              A k tomu navíc ztrácíš funkci odpružení. Na pěkném povrchu je to fuk, povrch se ale ve výjezdu často rychle střídá a pak to nemůžeš rychle střídat (i když máš dualpoplock, tak stejně tam budeš mít při dupání ze sedla těžký převod a když to rychle odemkneš a šel bys zpět do sedla, tak bys musel pořád i sem tam řadit).

                              Na vyšší zdvih se to chce prostě přeučit na jiný styl jízdy. A k tomu dupání ze sedla když chybí pořídit druhý supercrhtí stroj, na kterém si to plně užiješ.

                              0 0
                              • Carloss  

                                s tím sagem je to zajímavý, zas jsem o něco chytřejší..

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ještě k tomu doplním, že to potom chce do výjezdu současně k tomu locku současně snižování zdvihu vidlice. Pak je to vše s geometrií ok.

                                  Jenže to už je zase ještě další operace navíc.

                                  0 0
              • Dan.45  

                to jedině za předpokladu stejné váhy obou kol(tím pádem rozdíl v ceně jako blázen), jinak se mi tomu nechce věřit

                0 0
      • Meneldor  

        když se z HT rozhodnu pro 140, neudělá to ten efekt že mě to bude táhnout do velkych rychlostí dolů a hodně prudkých svahů, a skončím proceděný nějakým stromem? :D máte zkušenost s takovým přechodem z ht na 140 např?

        0 0
        • jIrI___  

          Tak v tomhle ohledu záleží spíš na využívání kapacity mozku a to bude u každého soudruha jiné :).

          0 0
          • Meneldor  

            na tom něco bude

            0 0
            • gallardo  

              no adrenalin je svina, proste obcas to pusti i jinak rozumnej clovek jako ja ;-) A na fullu i v mistech, kde bych na HT jel krokem…

              0 0
        • Treeper  

          spíš nastane efekt že budeš vyhledávat těžší a těžší terén, ja jsme si prošel přechodem z HT na 150mm a zpět na HT bych už nevlezl, byl jsem v začátcích parkrát v Beskydech na HT a trpěl jsme, rok na to jsme si pořídíl fulla a nemůžu si ho vynachválit v Beskydech těch 150 mm uživíš toho se neboj

          0 0
          • Georrge  

            jinými slovy člověk koupí HT, pak se rozhodne že koupí fulla, vezme 120mm aby si polepšil, začne vyhledávat těžší a těžší terény, tak přejde na 140, situace se opakuje až skončí na 160 :D já právě o fullu taky začínám uvažovat, a rád bych právě 120/120… a bojím se že mi to bude časem málo. Chci ale brát jenom rám, a axona na víc jak 120 nedostanu, a měnit i vidli za „horšího“ epicona se mi moc nechce. Jsem ale z opavy, celkem rovina, mám to na ježdění všeho druhu (od blbnutí na stavbě přes kombinované vyjížďky lesňačka/polňač­ka/asfalt až po ježdění po městě za kámošema a do hospy…), takže by mi těch 120 i mohlo stačit, co myslíte?

            0 0
            • Luma  

              Stačit Ti to bude,ale já bych dneska vzal raději 140 a výše-sám mám 120 a zdá se mi to málo i na polňačkách :-)

              0 0
              • Georrge  

                hmm, tak jedině narvat do axona tlumič z epicona ať má těch 140mm :D

                0 0
            • Treeper  

              jj přesně tohle mam namysli, taky začínám přemyšlet nad 160, ale v koncovce zustanu u Pitche, přece jen jsem to pořád ja kým je omezováno kolo a né naopak. Jinak z opavy to mas co by kamenem dohodil do Jeseníku, to bych neváhal a nějakou tu 140mm pořídil :-)

              0 0
            • Stingray  

              tímhle jsem si prošel HT – 130 – 160 a dneska už bych pod 140 nešel. 140 je asi pro většinu povrchů a lidí ideal si myslím

              0 0
        • Vegan  

          Ja presel z HT na 150mm a prislo mi to v pohode… zadna dira se nekonala jen jsem to v jedne neprijemne klopce polozil a nalomil si zebra, ale to bych tam asi zalomil na vsem to kolem opravdu nebylo :)

          0 0
        • Luma  

          Já přešel z HT na fulla 120 a je pravda,že to z kopce více pouštím,prostě na tom fullu jsem si jistější.Já byt tebou tak si nějakého fulla pujčím aspoň na den a uvidíš sám.Pokuď nepůjdeš do nějakých extrému,velké skoky atd.Tak Cube Stereo je takový pěkný XC full s větším zdvihem.A dá se postavit na slušnou váhu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Kdyby chtěl stavět opravdu pěknou váhu na Stereu, tak by ale musel vzít karbonovou dražší verzi.

            Hliníková verze má rám dost těžký.

            0 0
            • Luma  

              No kámoš měl Al.Stereo na XT(nick Alex33) a váhu pod 13kg to je myslím slušné na ten zdvih.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ten měl ale ještě tu starší verzi rámu. Ta byla výrazně lehčí. Ta nová tedy má zase X-12 osu, což je hodně znát, ale přibrala o více než jen tu osu.

                Současné Stereo rám má v hliníku i s tlumičem cca 3,3kg a to je fakt hodně.

                Se podívej na moje kola jaký mám váhový rozdíl mezi starším a novějším Stereem.

                A to ta odolnější kola na tom novějším mají jen o 100g více. Pár gramů pláště. Celý zbytek rozdílu dělá rám.

                0 0
                • Luma  

                  Já vím jaké máš kola,a i těch 13,5kg je super váha.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě doplnění k té váze. V karbonu je ten rám o 0,5kg lehčí.

                  0 0
        • MlokCZ  

          Ze začátku jsem párkrát měl trošku větší rychlost než bylo zdrávo do zatáček, ale nic co by vedlo k pádu. Jen mi to trošku překvapilo.

          V rozbité pasáži prostě jedeš dle kola a pohoda. Pak ale přijde nějaká ta zatáčka na známé trati a najednou je díky té větší rychlosti problém a odpružení v tom nijak nemusí pomoct (zatáčka je třeba těsně po rozbitější rovince a je na pěkném povrchu).

          0 0
    • lukeenho  

      Když už tady to téma je…co si myslíte o 120/100 ? Dá se to taky přežít, nebo budu mít moc naklepanej zadek? :)

      Už jsem se víceméně rozhodl že koupím 120/100 fulla, ale rád bych i tak slyšel nějaké názory. Díky

      0 0
      • MlokCZ  

        Přežít se to dá i na HT, o tom to není.

        0 0
      • Edy  

        Asi záleží co chceš jezdit. Mám 120/100, kolega má 140/140

        a jsme technicky stejně, ale vzhledem ke zdvihům mi to nandá v těžším terénu, já mu zas v lehčím. Tak si vyber.

        0 0
    • Tomcat  

      Ano byly doby kdy 120 bylo na světťák ve sjezdu dnes je 120 XC a rozhodně zásadní pohodlí na enduro Allmountain nepřinese

      0 0
      • Vegan  

        A je to tu zase :-/ „Byly doby kdy…“

        OMG byly doby kdy na jezdeni autem stacil 3L motor s vykonem 15kW a pak take byly doby kdy takove auto zralo 20L benzinu na 100KM… proste ty doby jsou pryc a dnesni realita je jina…

        0 0
        • Tomcat  

          Taky pišu že nestači ne? Některý XC dinosauři dostávaj z 120 žaludeční záchvat a mořskou nemoc, ale 120 prostě nestačí, doba je jinde. Žel bohu to ještě někteří nechápou u v-brzd.

          0 0
          • Vegan  

            Ok promin blbe jsem te pochopil :)

            0 0
          • maajkee  

            To je ale přece jedno, ať si někdo ty véčka klidně vozí. Ona doba je jinde, ale lidi jsou pořád stejný lidi a může jim přece klidně stačit to samý co lidem před 10, 20 lety.

            Dneska spíš lidi prahnout po zážitku a samozřejmě marketing, jehož jsem víceméně i já oběť, se toho samozřejmě chytí a ze všech stran na člověka chrlí, s tímhle kolem zažijete zaručeně víc, ale ono né nadarmo se říká, že někdy méně je více a někdy jsou pro člověka důležitější zážitky z cesty na kole, než přímo z kola.

            Nebyl bych tam extrémistickej :)

            0 0
            • Vegan  

              A to rika clovek co fulla vymenil za 29" a pak to vymenil za HT Canondale :D :D :D

              nic ve zlym :D

              0 0
          • Kubiczech  

            Doba je jinde, a proto si tu spousta lidí staví celopevňáky, singlspeedy, retrokola a modlou jsou tu XTR kliky 2003… (:

            0 0
    • Ivann  

      Jsem taky z Beskyd. Do loňska jsem jezdil 130/120 a bylo to fajn, letos jsem přešel na 150/145 a je to ještě lepší :-)

      Souhlas s ostatními, že na Beskydy bych už šel do vyšších zdvihů. Na nezávodní ježdění bych už menší zdvihy neřešil, zejména pokud si chceš občas skočit.

      0 0
      • Blahycz  

        Hele Beskydy neBeskydy 120/120 jsem pořídil z HT a rozdíl to samozřejmě je ale jak už tady někdo řekl je to hodně o technice a kolo o takovýchto zdvízích je určitě universálnější než 150mm např. Odskoušej a rozhodni kde a jak moc jezdíš na horách.

        0 0
        • pitos  

          Tak to se budu hádat…univerzál­nější je můj Six než jakékoli 120mm kolo:)

          Použití rekreační xc – dh.Co nabídne těch 120mm tobě?:)

          0 0
          • Blahycz  

            Já řikám pocity,,,co člověk to názor,,,já to hlavně až tak moc neřešim jak některý teoretici tady. Mín kecat a víc jezdit.

            0 0
            • pitos  

              Znělo to spíše jako tvrzení než pocit.

              Jak víš kolik toho místní teoretici najezdí?Pár jich znám osobně, všichni jezdí a navíc kolu rozumí.

              0 0
              • Blahycz  

                Co tím chtěl básník říci? Vím kolik toho někteří teoretici najezdí ale taky co toho víc nakecaj. Já se hádat nechci,,at si dělá co chce.

                0 0
            • MlokCZ  

              A kolik máš odježděno dlouhodobě na tom vyšším zdvihu ty?

              Já mám mnoho tisíc kilometrů na 100mm, 125mm i 140–150mm. A k tomu navíc jsem ty různé zdvihy jezdil současně a pravidelně střídal (ideální pro srovnání).

              Loni jsem měl chvilku doma 2× 140–150mm fulla a k tomu jednoho chrtějšího s nižším zdvihem.

              A rozhodoval jsem se, jestli prodat jednoho s těch vyšších zdvihů nebo toho s nižším. Tedy jakého si nechat laděného více do rychla.

              A nakonec jsem prodal ten nižší zdvih, protože při podobném posedu (a ten byl daný tím jaký posed chci a ne zdvihem) a stejných pláštích prostě nepřinášel vůbec nic.

              Rozdíl váhy byl příliš malý, pro znatelnější rozdíl. Ten nižší zdvih nebyl lepší ani do výjezdů (tam ho naopak ten vyšší se snižováním na Talasu jasně předčil). O sjezdech nemluvě.

              Méně rozbité rovinky nastejno.

              Nízký zdvih bych viděl jako plus pouze pro vyložené chrty, když se bude ladit posed hodně do natažena a řídítka hodně nízko a aerodynamika je pro dotyčného hodně důležitá.

              Pak pro časté dupání ze sedla a ještě pro ty, co jim vadí každé drobné zhoupnutí.

              Pro všechny tyhle případy bude nakonec probléme i těch 120mm a buď zkončí u chrtích 100mm nebo se sem tam někdo dokonce vrátí k HT.

              A na závěr si představ 150mm fulla, který bude lehčí a jezdivější než ten tvůj 120mm…

              0 0
              • Blahycz  

                Však já se nepřu.Učinil bych v tvém případě stejně. Nemám tedy mnoho tisíc naježděno,to ne ale taky jsem dodal at odskouší a uvidí. Většina doporučuje větší zdvihy ale třeba by byl zklamanej,co já vim. Musí se sám rozhodnout,to riziko že vybere něco jiného než chtěl tam je vždy!

                0 0
                • MlokCZ  

                  S tím rizikem souhlasím, to se vyloučit rozhodně nedá. A bohužel právě ani krátkým vyzkoušením, když je zatím zvyklý jen na HT toho až tak moc nepozná.

                  Setkal jsem se s mnoha případy, kdy první vyzkoušení a pocit že to hrozně houpe a na základě toho vzato jen 100mm zdvihu. Po roce skoro každý litoval. Já byl kdysi to samé (tenkrát ale na trhu nebyl takový výběr dobře jedoucích kol vyššího zdvihu).

                  A naopak i třeba z BF přešlo z vyššího zdvihu pár lidí zpět na nižší, většinou ale zkončili pak rovnou u chrtích 100mm fullů.

                  V partě co jezdíme už hodně let, tak jsou i ještě někteří na HT a celou dobu jezdí někteří i to stejné HT.

                  To je výborné ke srovnávání těch ostatních (i moje) co postupně přešli na full a pak i na vyšší zdvih (a to i případ se 160mm).

                  Žádný velký rozdíl, že by najednou po přechodu na ten vyšší zdvih někdo stíhal znatelně hůře není.

                  0 0
          • Vegan  

            ne kazdy ma v nohach, aby se jezdil XC na 18kg chrtovi :P :), ale zase na druhoustranu Six je uz neco jineho nez o cem se tu bavime tedy o tom, ze jde poskladat v pohode 150–160mm kolo s celkem dobrou vahou :)

            0 0
      • Meneldor  

        Mé první téma na fóru, a už jste mi vyvrátili rozhodnutí pro 120 :) bude třeba přišetřit na stumpjumpera či něco takoveho. každopádně jsem rád za rady :)

        0 0
        • jIrI___  

          Aby jsi nedopadl jako kamarád, který si celý natěšený koupil Reigna a po půl roce ho znechuceně prodával, koupil Anthema a teď je konečně spokojený :). A taky jezdí po okraji Beskyd (Bumbálka, Bílý Kříž, apod.).

          0 0
          • MlokCZ  

            Ať si koupí cokoliv, tak riziko toho, že to nebude to co hledá tu je vždycky.

            A dokud fulla nejezdil, tak mu ve výběru ani moc nepomůže krátké vyzkoušení různých zdvihů.

            0 0
            • jIrI___  

              S tím se nedá nic jiného než souhlasit. Já fulla vlastně kupoval úplně na slepo a až po takovém roce jezdění pomalu zjišťuju, co vlastně od fulla očekávám a tím se postupně zužuje skupina potenciálních vyhovujících fullů. Takže koupě dalšího rámu už nebude taková sázka do loterie :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ten rok, to je přesně ono. Přesně takovou mám zkušenost (s větším množstvím případů), že se po té době s tím prvním fullem dotyční zžije a to ať už mu nakonec sedne nebo ne.

                A pak začíná mít představu, co vlastně přesně chce (tedy jestli vzal zdvihu málo, moc, akorát, jestli by nepotřeboval trošku jinou geo u fulla, jaké chování stavby mu vyhovuje – už je srovnání s dalšími fully slušně vypovídající, at­d.).

                0 0
                • nox159  

                  presne tak po roce vim, ze bych chtel o 20mm vic zdvihu o cca cca 2cm kratsi ram a jiny uhel sedlove trubky :)

                  ale nemam prachy tak vlastne nejsem rad ze to vim :D

                  0 0
            • Blahycz  

              Tak tak,,výstižný!

              0 0
        • blaf  

          ja bych to neprehanel, nejdriv si nekde pujc 100, 120, 140, na kazdym si dej 50km a pak to porovnej, kazdymu sedi neco jinyho, lidi tady muzou napsat cokoliv, ale na tom kole budes jezdit ty a hlavne taky platit, tak abys pak nenadaval

          0 0
          • nox159  

            z 50km nepozna moc… a aby mel presnou predstavu chtelo by to jet se stejnyma kolama a plastema… ;-)

            0 0
            • blaf  

              ja vim, ze to neni nic moc, ale kdyz si na jedny trase projedu vsechny tri kola tak z toho aspon trochu odhadnu jestli se na to vic hodi to nebo to

              nebo aspon doufam, protoze ted vybiram fulla a snazim se rozhodnout na zaklade takovych vyjizdek :) na delsi dobu mi nikdo testovacku nepujci

              0 0
    • kopečák1  

      Hehe… já našel co hledal (prozatím) až u třetího fullu. Jezdil sem 130/130 Iron Horse, pak sem chtěl nový kolo a šel do stupma FSR 09. A až teď s Ibisem vidím, že to je ono. Podle mě i těch 120/120 stačí, záleží jak budeš využívat zdvihy. Nicméně pokud sám víš, že by sis už chtěl i někde skočit, nebo z kopce výrazně přitvrdit muziku, šel bych do těch 140. Pokud vybereš něco s dobrým systémem, výška zdvihu Tě nebude vůbec omezovat. Stejně je to o technice jízdy. Já občas jezdím se známým co jezdil mraky let trial a techniku má takovou, že mi občas nandá i na epicu…

      0 0
      • marapara  

        jj, s poslední větou nezbývá než souhlasit :). Také občas jezdím s kamošem, co jezdit trial, pak sjezd, jeho brácha to samé (Hynčica) a taky se občas divím co na tom kole dělá. Sice nemá Epica, ale Meridu nějaký starší karbonový LRS systém s cca 90/90 mm zdvihu, ale skáče na tom jak na trialu :). Co mám ale fulla, tak mi z kopce už neujíždí :).

        Loni jsme byli na dovči v Jeseníkách a jeli jsme na Rychlebky. Borci tam s FR celopérama hleděli, jak tam skáče na chrtím fullu a předjíždí je :). Já jsem jel v závěsu za ním na I-Drivu :).

        0 0
    • antt  

      jám mám 120/120 nahuštěných dle doporučení a neznám teda lepší pocit, než když jdu třeba v 50km/h na brzdy a přední vidle mi jde skoro na doraz… Přestava, že by mi to z kopce šlo ještě o 3cm níž, tak asi raději dobrovolně skáču přes řidítka… Svižně se s tím dá jezdit i po kamenitém zkopci, rozdíl oproti ht se zdvihem 100mm opravdu znatelný, pro mě naprosto dostačující a to brázdím taky beskydy :o) Ono to opravdu bude o zvyku, technice jízdy a nastavení

      0 0
      • goofy  

        Proto nejradeji pifolu… Boze jdu blejt… :o)))

        0 0
        • antt  

          …ala bahno, první ochutnej, pak komentuj :P

          0 0
          • goofy  

            Kazde znehodnoceni tohoto lahodneho napoje beru jako urazku :-P Chutnal jsem uz ruzne variace, nektere byly lepsi, nektere horsi, ale zebych to tak nekdy chtel pit, to urcite ne ;o)

            0 0
            • antt  

              já pil taky různé variace, višňového a mandlového čepa, pivko točené do deci banánového džusu atp.. S kofolou je to opravdu svěží jonťák, nejsou po něm těžké nohy, když se toho vypije víc a už jsem to naučil pít snad každého, s kým se kdy byl na kole:P A kolikrát jsem překvapený, když si to dávají i večer, když nemáme kola a jdeme se bavit… Ale držme se tématu :P

              0 0
    • cyborg  

      Můžeš udělat kompromis jako já.. a udělat z nějakýho 120mm fullu prasopsa..

      K Trance X se 127mm vzadu dal Talase 110–130–150mm. Kolo je nastavený ne běžný ježdění na posed 130 ve předu. Do prudkej kopců dávám vidli na 110mm a sjezdy na 150mm.

      Trance má dobrej průběh chodu na zadní stavbě, těch necelejch 130mm využivá dobře a i na poměrně rozbitý pasáže to docela stačí. Jasně, takovej Špičák je už na to moc.. na druhou stranu je to kolo pořád trail bike a je svižný hlavně podle toho jaký pláště na to dáš. Maestro rulez, zakmneš vidli a mužeš dupat i ze sedla.

      Na sjezdy je rozdíl 130 VS 150mm na vidlici poznat opravdu hodně, navíc mě baví jak to vidle nakopne a težiště se posune krapek dozadu.

      0 0
    • JakeF  

      Zkus zauvažovat (vyzkoušet) 29er full. Já jel na 100mm 29eru Trek GF HiFi a byla to daleko svižnější jízda, než na 150mm Remedym, proti kterýmu ten chybějící zdvih byl cítit akorát na samostatnejch překážkách nad 10cm, na menších byl ten 29er prostě lepší a netrápil jsem se do kopců ani po rovině. Proti 120mm 26" bych si na 100mm 29er skoro vsadil, že v terénu bude lepší a překvapivě mi ani nechyběla u tý 29 obratnost a to normálně jezdím na 26" hardtailu. A proti jakýkoliv 26ce je to úplně skvělý do výjezdů, ta trakce je až neuvěřitelná.

      0 0
      • nox159  

        ja ti teda nevim 100mm 29" bude mit hoodne odlisnou geometriji od 150mm fula ( cucam z prstu hledat to nebudu ) a při tereních hrankach okolo treba 0,5m a vraceckach o 180°… to nebude to prave… skocit bych si taky asi radeji skocil na 150mm fulu bude jiste daleko odolnejsi nez 100mm 29er a taky zadni stavba a tlumic budou si odlicne chodem… takze pokud bude mit obe kola nastavena tak aby byly citlive tak u 100mm bude mlatit o dorazy… ( viz muj styl jizdy a anthem X)

        prubehy muzou byt ruzne ale nemyslim si ze 100mm ful pri sagu cca 20% nedostane na metrovem skoku nadoraz… :)

        0 0
        • Ruprt2  

          Přitom stačilo napsat, že jsi 29kový full ještě nezkusil.

          0 0
          • nox159  

            proc?

            pokud nemas vysvetleni tak to bude dalsi placnuti do vody co tady predvadíš pořad… ;-)

            0 0
            • Ruprt2  

              Já nevím proč jsi ho nevyzkoušel. Nejsem tvoje chůva.

              Ale k věci:

              Kecáš absolutní nesmysly. Ale neřeknu ti v čem. Hledat to taky nebudu :-)

              0 0
        • JakeF  

          Jenže on nechce 150mm full, ale 120mm 26" ;-). Ke který je to podle mě zajímavá alternativa, 150mm je těžká a líná mrcha. Točky nebyly problém, až mě to překvapilo, ta G2 geometrie asi nebude jenom marketing, paradoxně jediný, na čem jsem se do točky nevešel (tý samý) byl právě 150mm Remedy, ale hodně to asi bylo tim, že to kolo chce úplně jinej přístup, než HT. Na 29eru HiFi a TopFuelu (26" 100mm) jsem s těma točkama problém neměl. S těma skokama je to jasný, to jsem ani nezkoušel. Terénní hranky mi právě naopak přišly lepší u toho 29eru, ten vyšší nájezdovej (a tim pádem i lepší dopadovej) úhel hodně odpustí, jak se zanořil 150mm Talas, tak jsem se skoro viděl přes řidítka. Ale je jasný, že jezdec zvyklej na 150mm full by se před tim odrazil a vzal to vzduchem a ne jak já zvyklej z XC ježdění držet co nejvíc kontaktu se zemí. Ale to už je na něm, jestli kvůli občas menšímu skoku chce línější 26" s vyšším zdvihem a výrazně horší trakcí. Za mě ten 29er full určitě stojí za vyzkoušení.

          0 0
          • MlokCZ  

            G2 geometrií to určitě není. Offset se liší u 29tek jen o 4mm, což je málo.

            Prostě je to kombinací větší offset (který je ale u všech 29tek) a velkého hlavového úhlu a je to pak točivé až až.

            Jak jsem reagoval na Noxe, tak na mě by to bylo naopak točivé moc pro fulla. Ovšem nebyl by žádný problém vybrat ve 29 něco stabilnějšího a méně točivého.

            A souhlasím s tím, že o 20mm méně zdvihu u 29 je akorát alternativa ke 26, která tomu bude mít relativně blízko. A každé bude trošku lepší v něčem jiném.

            Ovšem naprosto nesouhlasím, že 150mm full je těžká a líná mrach. Jak který a záleží na stylu jízdy a šlapání.

            Klidně se může stát, že dobře jedoucí 150mm full pojede s některým jezdcem lépe než 100mm 29full.

            A i u 150mm fulla se můžeš držet co nejvíce u země. Je ale třeba mít postavené kolo s vhodnou geometrií a vhodně se na něm chovat (vhodná práce s těžištěm).

            Problém s při téměř maximálním zanoření vidlice jsem u 150mm Talasu nikdy neměl.

            Za vyzkoušení to určitě stojí. Osobně bych rovnou zkoušel u 29tky právě těch 120mm. Navíc ve 29tce je teď i v tomhle zdvihu Talas se snižováním.

            0 0
        • MlokCZ  

          V průběhu bych neviděl problém. Vždy se najde něco s vhodným průběhem pro daný styl jízdy (tady je třeba dobře vybrat ať to bude 29tka nebo 26tka). A směrem do větší progresivity je vždy nějaká možnost (úprava tlumiče) a je to snažší než opačně.

          Tedy o dorazy bych se vůbec nebál.

          Metrové skoky navíc rozhodně každý nedává ani na tom 150mm 26 fullu, někdo nedává ani 0,5-metrové. Já třeba končím u cca toho 0,5m výšky a v dohledné době se na větší skákání nechystám.

          O vracečky bych se nebál už vůbec. Naopak bych si vsadil na 100mm 29tku fulla (tím myslím obecně bez vyzkoušení konkrétního kousku), že bude točivější než 150mm 26tka.

          Konkrétně ten GF HiFi 29 jsem nejel, dle geometrie ho odhaduju na točivé kolo až až, klidně na úrovni moje celopevňáka (mají totiž téměř shodnou geometrii v tom, co ovlivňuje točivost; já mám jen kratší zadní stavbu, HiFi na druhou stranu ještě o 4mm větší offset vidlice).

          A jestli je točivé ± stejně jako můj celopevňák, tak já bych naopak tak točivého fulla určitě nechtěl.

          Na druhou stranu na dopady bude vždy lepší 26tka s vyšším zdvihem, tady větší kola nepomohou. Odraz ke skoku mi přijde také lepší na 26tce.

          Můj dojem je, že 29tka akorát tak smaže 20mm rozdílu zdvihu. A s těmi 20mm méně je pak někde mírně lepší, někde mírně horší.

          Tady bude hrozně záležet na tom, co a jak kdo bude jezdit.

          U 29tky fulla mi tu chybí např. pořádný výběr odolných plášťů a více terénějších plášťů, tady prostě smůla.

          UST verze nejsou, double defense taky ne.

          Aspoň snake skin NN TLR k mání je.

          A pak je tu jeden stěžejní faktor a to geometrie a její vliv na posed. Tady to bude dle proporcí jezdce a co preferuje a vyjít může lépe jak to, tak ono.

          0 0
          • maajkee  

            S těma zdvihama u 29, že třeba 80mm vidlice je jako 100mm na 26ce, to mi nepříjde vůbec pravda. Na obou 29kách jsem měl nejřív 80mm vidlici a komfort byl značně měnší než na 26ce se 100mm vidlici, přeci tím, že mám větší kolo se třeba kořen nezmenší, pořád bude mít ten kořen třeba 5cm a přední kolo musí těch 5cm zajet. A třeba s 80mm vidlicí a sagem zbývá nějakých 6,5cm zdivhu, s tím, že většinou není dobrý ji nastavit tak aby chodila uplně na doraz, takže třeba ten 5cm kořen bude pro 80mm limitní, kdežto pro 100mm na 26ce limitní nebude. To že větší kolo o trošilinku víc vyžehlí drobný nerovnosti, to je fakt.

            0 0
            • MlokCZ  

              80mm zdvihy jsem žádné nezkoušel, tak tam netuším. To už je ale pidizvih, ten ani nemám potřebu zkoušet.

              Překážka se nezmenší, to je jasné. Na nízkém zdvihu na trošku větších překážkách to vidlice ani zadní stavba zcela nepobere ani na té 26tce.

              A jedna věc je plné zažehlení překážky a druhé nájezdový úhel na překážku. Důležité je obojí. A ve chvíli kdy vidlice/stavba nemá na danou velikost překážky v dané rychlosti, tak lepší nájezdový úhel proklatě pomůže.

              A pak záleží situace od situace.

              Na 29 fullech nemám zkušeností moc, jen krátké zkoušení, možná až jednou budu jezdit 29tku full dlouhodobě, tak názor trošku změním.

              Jak jsem psal výše, tak bych u 29tky stejně rovnou zkoušel 120mm. Zdvih to chce rozhodně taky :-)

              0 0
          • nox159  

            tu progresivitu s tou upravou… beru ale odolnost tim nezvysis… takze i tak bude 100mm 29" dostavat vetsi prdy ( respektive vetsi nez na ktere je stavene…)

            je točivost a točivost… ostrejsi uhel samozrejme prida na tocivosti jako takove ale pokud se do zatacky ani tak nevlezes tak se lip bude tocit na prednim nebo poskakovat na 150mm fulovi

            chtri 29" full pujde huř na zadni než 150mm full u anthemu mam problem

            že na zadni jde hoodne blbe takze za riditka se musi hodne zarvat a

            přišlapnout aby se dala jet vetsi tereni hrana v male rychlosti… 150mm ful

            jde na zadni jen prenesenim vahy…

            0 0
            • MlokCZ  

              To je hodně o geometrii konkrétního 29 fulla. HiFi má na můj vkus už proklatě dlouhou zadní stavbu. To by se mi rozhodně nelíbilo.

              Třeba RIP i přes vyšší zdvih má zejméně v menších velikostech zadní stavby o dost kratší.

              A na 29tce se k tomu volí kratší představce.

              Pořád tu je jeden ze zásadních problémů, že právě kvůli místu a bez extrémního prodloužení zadní stavby nejde spousta super systémů předělat do 29 verze.

              Odolnost je o tom, co každý potřebuje a bude se lišit konkrétní model od konkrétního modelu. A nemyslím, že zrovna tazatel tu bude tím limitován.

              Mně by třeba 29 full odolností stačila taky v pohodě.

              A točení po předním. Kolik myslíš jezdců, že tohle XC jezdců zvládá? Já třeba rozhodně ne a v partě ani nikdo další.

              Už jsem tu někde psal, že ve svojem okolí nevím o jediné zatáčce, kde bych mohl mít s 29tkou problém (tím, že bych se tam nevešel). Tím netvrdím, že takové nejsou. Ale upřímně, kolik konkrétně takových sjezdů snáš a jak moc je jezdíš?

              Tohle je opravdu to poslední co by mi trápilo.

              0 0
              • nox159  

                no prave řešim hlavně to co mi na anthemovi vadi a vim že by to 29" nevyresila

                pri vyssich skocich mi triska tlumic o dorazy ( dalo by se potunit…) pri vyssich skocich nekdy i na placku se bojim at to nekde nerupne a myslim ze pravem ( behem mesice se da vyskakat z 20cm na metr i vice ale bojim se o ram tak se do toho moc nepoustim… sjezdu s tema zatackama znam dost ale nevyhledavam to protoze to kolo uz tak moc v tomhle terenu obratne neni a tu otocku najedenkrat neudelam zatim tak velkou aby to stacilo… a mezi sutrama to doskakavat neni uplne ok…

                nejsem extra technik ani to nikde netvrdim ale chci se posunovat a v nekterych vecech uz vidim jako limit to kolo… a to mi vadi :( chtel bych aby me vzdycky limitovalo jen to co umim na co mam…

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ty sjezdy co jich znáš dost, tak tam se s 26tkou naprosto přesně vejdeš? Tedy už tam není cca 8cm navíc? Tomu se mi nechce moc věřit.

                  Pokud chceš skákat častěji větší skoky a to i na placku a jezdit k tomu podobný terén, tak to bych řešil kategorii 160mm+ s 36tkovou vidlicí.

                  0 0
                  • nox159  

                    nekde se ani na 26" nevlezu…

                    ja prave mam rad XC/AM ( cim vic trailu tim lip…) a obcas si rad dal nejakou FR drahu co tu maji kluci postavenou…

                    a do 160+ jiste nikdy nepujdu to uz nejede… :(

                    0 0
                    • Carloss  

                      seš na tom stejně jak já, chceš XC geometrii a enduro výdrž.. vzhledem k tomu že určitě vážíš 00 nic tak ti musí vydržet i xc full.. já třeba budu muset při stejným řešení a 100kg počítat s tím, že mi kolo nevydrží víc jak záruční dobu..

                      0 0
    • KRAJIC  

      Posed vytváří geometie kola, ne zdvihy – já doporučuju IQ od RB – neutrální lesní kolo – kdybych neskákal a dal se na výlety tak bych o něm jako Beskyd biku uvažoval – můžes si ho půjčit v testcentru – záleží jestli máš blíž Prahu nebo Opavu.

      0 0
      • Georrge  

        v opavě je RB testovací centrum????

        0 0
        • Lister  

          Není, ale představ si, že kousek od Opavy je sídlo firmy, kde ti to kolo půjčí :-)

          0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Oživím téma.

      Mám 120fulla, jezdím skoro vše, ale rád bych zkusil nějakou skočku, myslím pořádnější(pro mě) cca. 1.5m.

      Kdo z vás je z Plzně tak jedna se o skočku u rybníku Hádek, Zikmundova stezka – Čertova jeskyně – Petrovská díra kde jsou velice zajímavé skály – http://foto.mapy.cz/original…

      Jde mi to, zda je tohle full 120mm nahuštění na větší tlak ustát. Nejde o mě, techniku a jízdu nebudu řešit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Imho vcajku..pokud nepujdes na doraz, nepoletis jako pytel brambor, tak nebude problem…

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Necitím se hned na ukrutný skočky, ale něco kolem 1–1.5 metru na výšku už jsem schopnej dát. Je pravda, že jsem skákal jedny schody i na placku a tam tedy byl citít doraz na tlumiči, ale to byla opravdu neksutečná prasárna.

          Ptám se právě na ony hranice fulla. Je mi jasný, že když dáš vyšší tlaky, tak lecos skočím, ale kde jsou ony hranice i při přefouknutí?

          Pokud je tohle ok, tak se nemusím bát, protože víc asi skákat už nebudu :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak pokud to ma aspon trochu nakloneny dopad, tak neni co resit…pokud nebudes chodit po porazu, tak ani vyssi tlaky bych moc neresil…

            0 0
      • nox159  

        myslis tech 1,5m na vysku asi co? pokud do dopadu tak napohou pokud na tom nejede zadne prase ( myslim vahove)

        anthemovi nakladam dost a zatim drzi mam 75kg tlumic ani vidlu neprifukuju a obcas citim tvrdy doraz na vidli ( i 3× za vyjizdku :D ) u tlumice jsem tvrdy doraz necitil ale na doraz chodim…

        0 0
      • JFtryall  

        Co by nemohl.:-D

        0 0
    • Sherwood  

      Skus si nieco vyskladat. Mozes skusit nieco nastavitelnym zdvihom u niektorych marzocchi-pri slapani si mozes dat mensi mensi a pri zjazde si mozes dat vecsi :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.