• jannk

    Ktery kopec okolo Prahy byste doporucili na „Everest“? (tj najet 8848 vyskovych metru behem jedne jizdy). Idealne aspon trochu kolecko, jezdit treba Revnicak nahoru a dolu je asi na masli (a na Revnicaku byva i provoz). Nabizi se od Berounky ruznymi cestami nahoru (Roblin, Morina) … jeste neco jineho?

    • Delkim  

      Co kolem Sázavy? Třeba ze Sázavy na Bělokozly.

      http://mujweb.cz/…%20prahy.htm

    • radek01  

      Kuře jezdil Řevničák.

    • novas752  

      No a kolik chces najezdit km na to stpupani? S vetsim okruhem pribude dost zbytecnejch presunovejch kilometru…

      Hned vedle Revnicaku je mensi kopec do Haloun, ten by se hodil.

      Asi by slo jezdit Kuchar – Trneny Ujezd – Morina – Zadni Treban – Halouny – Revnice – Cernolice – Vsenory (a mozna Cernosice – Roblin – Kuchar a kolecko a nebo ze Vsenor zpet).

    • radek01  

      Nemůže Everesting je na jednom kopci sem a tam.

    • Honzis  

      na everesting chce málo zatáček co nejvíce konstantní sklon + minimální provoz, což skoro vylučuje oblast u Prahy :-( 10% rampu byť 200m po 12hodinách budeš lámat ze sedla a sjezd se zatáčkama (vracečkama) a autama bude taky „o hubu“. Pravidla vylučují kolečko + víc jak dejme tomu 350km je už nášleh s nutností světel pokud nebudou zrovna dlouhé dny a zase 80výškových dávat 110× je hodně na palici …

      Sám jsem nad něčím uvažoval, ale letos ne a v hlavě mám spíš Hvězda – Ovčárna.

      • lrotrekl79  

        Jsou někde ta pravidla? Já si letos o prázdninách vyzkoušel, že nastoupat (ano jiná celková výška) 1500 a 1500 je dost rozdíl. První bylo na 100km tady v okolí, nejdelší stoupání do 300m, pak znovu kolem Gardy, kde jsem to dal na 55km, ale bylo to na prvních 12km 900m, pak na posledních asi 10km 500m, dalších 100 bylo mezi tím v drobných. Po té druhé jsem byl výrazně víc zničenej, i když jsem měl už výrazně víc natrénovano… Tedy jenom vnímám, že nastoupat nějakou výšku na různých profilech není to stejné.

        • Melvin  

          Jo jenze pri 1500 m na 100km bys musel ujet skoro 600km. Jinak pokud se nepletu v pravidlech je, ze se to musi jet na jednom kopci.

          • lrotrekl79  

            Proto se ptám po pravidlech, s tím, že není 8500 jako 8500 stejně jako 1500 není jako 1500.

          • Romancero  

            já bych kašlal na pravidla…prostě nastoupat během jedné jízdy bez odpočinku cca 8900 m výškových – klidně na více kopcích-stejně je to jen o osobní sebedůvěře a sebehodnocení!

            Někdo nemá potřebu se porovnávat s druhými- ale prostě si budu moc říct, že jsme za den „vystoupal na Everest“ :-)

            a jezdit, jak pako na jednom kopci nahoru dolů? :-)

            • jiriga  

              vidim to podobne, clovek to hlavne jede pro sebe a nastoupat za den skoro 9k metru je skvely pocin.Ale kroutit 20–40 x ten samy kopec…

              • mikub  

                Tak v Alpách by to asi šlo. V ČR by se asi hodně blbě hledala trasa, abys nenajel zbytečně moc kiláků a zároveň nabral takové převýšení.

                • UHU  

                  ono i v Alpách je to problém nastoupat 8000m na 200km, sjezdy, resp,. přejezdy pod kilometrová stoupání jsou relativně dlouhá. Např. jezdí se závod RATA – cca14000m/540km, některé kopce se jedou z obou stran. Třeba Oetztalradmarathon má 5000m na něco přes 200km bez nějakých dlouhých přejezdů.

              • Phantasma  

                Hlavně k čemu jsou ty pravidla? To jako když sem potom někdo postne svoji aktivitu, kde se bude vracet jinou cestou, tak to je jiných 9000m ?

                Taky na nějaká pravidla z vysoka s – – u. Jde mi o to, abych se cítil pohodlně. Proto budu volit trasu, která má 3 stoupání a pojedu to asi 15×. Před kopcem vždy zastavím, abych nezdolával část kopce pomocí kinetické energie. Střídat stoupání se sjezdy nebude tak monotónní a navíc trhnu i rekord v nájezdu, protože to bude nějakých 350km ..

                • embi  

                  Jsem si rikal, jezdit to v nejakym uvozu a dolu se vzdycky poradne rozjet do protikopce :-D

                  • Phantasma  

                    Heh, já to nebudu mít z kopce rovnou do kopce, mezi kopcemi je vždy rovinka, ale zastavím si pod kopcem, ať z toho mám pocit jako ti, co jezdí nahoru a dolů jeden kopec :-)

                • lumyr  

                  Tak je vyhlášena nějaká soutěž/výzva a je definována. Nikdo to nezakazuje to zajet jinak, ale nebudeš součástí žebříčku :)

                • heretik  

                  Hlavní důvod zřejmě je, aby to lidi nešidili využíváním kinetické energie k získávání metrů – proto to omezují na jednu cestu (nikoli jen jeden kopec) a nutnost vracet se zpět stejnou cestou, pokud to je možné. Pokud si skutečně zastavíš pod každým kopcem, asi je to srovnatelné, ale stejně neuznatelné. Nicméně každý to asi pojede pro sebe a ne pro zápis někde, a pak je to o jeho „pravidlech“.

    • jannk  

      Ok, dík

      Jako já nepotřebuji jet podle nějakých pravidel (jako jeden kopec), ani asi nedám celý Everest, prostě to chci zkusit. Takže to vidím na nějaké kolečko od Berounky nahoru, a asi bych střídal různá stoupání (Roblín, Karlík) Ale fakt že asi až v červnu, na světlech se mi tohle nechce.

      • novas752  

        Karlík je o ničem, tam nenastoupáš skoro nic, to je hrozně mírný bych řekl. To bys musel najet asi 700km jen kdybys jezdil Karlický nahoru a dolu.

        Řevničák nahoru a dolu by stačilo 32× :) a bylo by to asi 360km.

        • jannk  

          Já dám za den tak 350, to celý Everest stejně asi nedám. No holt budu přes zimu plánovat … a snad i trochu trénovat

        • Attila  

          Řevničák stačí 29×

          • neminem laedere  

            Řevničák (II/116) podle kalkulátoru vychází 32×. Byla by velká smůla everesting těsně nedokončit jen kvůli početní chybě, ať již v plánování, nebo při pokusu samém :-) Nebo se pletu? Nerad bych jel tři kola navíc :-)

            • Kacko  

              Ten segment nezačíná dole, ale až nad COOPem. U ostrůvku dole na křižovatce mi wahoo měří 188m a nahoře 493, což krát 29 vychází na 8845m, ty 3m se tam dají určitě namotat.

              • Vrci  

                Nebo se přežene fronta a bude ti chybět 15 m.

                • Carpathia  

                  Ty své nastoupané metry snad uvidí na Garminu…

                • jonti  

                  Tvoje nastoupane metry podle garminu jsou jen orientanci, zasadni je kolikrat jedes ten segment a jake ma ten prevyseni.

              • jatichy1  

                Oni jsou tam dva segmenty, jeden od náměstí a druhý od samosky..

              • neminem laedere  

                Díky za odkaz, moc pěkný výkon :-) Ano, je tam ještě segment „řevničák“, který začíná už v křižovatce. Ten má podle Stravy 298 m, což vychází 30×.

    • Petulda  

      Jen se zeptam, proc to musi byt v okoli Prahy? Tam to na takovou taskarici neni zrovna vhodny. Staci popojet 150 km a jsi v kopcich, kde to pujde mnohem lip.

      • jannk  

        Mimo Prahu to pro mě je složitější logistika, okolo Prahy snáze seženu zázemí

        • Petulda  

          Hotely a penziony jsou i mimo Prahu ;-) .

        • hatchet  

          Za mých mladých let, když jsem pobýval nedaleko Prahy, jsem jezdil kopce trénovat k Sázavě – ze Štěchovic nahoru směr Nový Knín (nedojedeš az do Knína, nahoře u benziny otáčíš). Není to extra dlouhý, ale docela to stoupá, ze Zbraslavi jsi tam za chvíli. Akorát ten provoz tam byl už tehdy (15 let zpět) celkem velký, ale tenkrát jsem se ještě nebál.

    • embi  

      Beroun provoz nula nic 176m / 2.6 km

      https://mapy.cz/s/30KwG

      • mikš  

        můj oblíbený 1,2km/200m https://mapy.cz/turisticka?…

        • novas752  

          To bych chtel videt jak tohle nekdo vyjede 45× po sobe. :)

          • Guxx  

            …posledne jsem tam i kus tlacil:-)) Od te doby to mam s indexem „tam uz znova nechci“ :-)

          • JakeF  

            Nemusíš 45×, můžeš trasu natáhnotu až nahoru na kopec a dolů je moc pěknej trail. To by mohla být parádní výzva na Everest #2 – mtb edice pro JFtryall :)).

      • Honzis  

        už je opravená Zdejcina? Asfalt nebyl nic moc co si vybavuju když jsem tam onehdá jel UAC, ale místy moc zavřené zatáčky, úzká silnice a měnící se sklon, což prostě při mnoha opakováních moc kouše a dolů hodně na brzdy.

        • jannk  

          Nevím, vlastně je prý nový asfalt z Roztok do Karlové Vsi

    • volyn  

      dneska uz Everestem nikoho neuchvatis, to uz je udelane mnohokrat, co takhle si dat vyssi cile. Treba nejvyssi horu slunecni soustavy

      Olympus Mons

    • Phantasma  

      Jak to dopadlo?

      Případně nějaké zkušenosti i ostatních …?

      Chystám se toto léto taky na Everest, jen ne v okolí Prahy.

      Před časem sem objevil 976m vrchol s délkou asi 6,5km, což mi připadá mnohem lepší a smysluplnější, než si dávat nějaký kopec třeba 40×.

      Když to pojedu v klidečku 8km/h, tak to bude takových 9 hodin jen cesty nahoru :-D

      • JakeF  

        Nějak ti to nevychází, to bys ten kopec musel jet z nějakých 150 m.n.m, abys to dal v 9 hodinách…

        Pak by to navíc bylo nějakých 12 % stoupání, což ti dá při 8 km/h nějakých 3,3 W/kg. To není zrovna „klídeček“, pokud nemáš výkonnost na úrovni ProTour.

        • Phantasma  

          Mám na mysli konkrétně tohle – https://cs.wikipedia.org/…avo%C5%99ina

          Zapomněl sem si zapnout AtoLap před stoupáním na svém Garminu, tak jen počítám z grafu rychlosti a nadmořské výšky. Jel sem to hodinu nahoru a rychlost se pohybovala kolem 7km/h, sklon 12% sedí, možná i 14%.

          Start se dívám, že začíná na 250 m.n.m , takže asi 13× nahoru …

          Potíž je hlavně s časem, tohle mám asi 100km od baráku. Takže buď jet vlakem a s dvěma přestupy v lokálce se dokodrcat na místo a nebo se ubytovat přímo na hoře a v 6 ráno hned začít …

          PS: s těmi watty/kg to máš takhle v oku nebo na to existuje nějaká obecná kalkulačka, která něco přibližného vyplivne? Jezdím teď na MTB rozhledny, samé 15% sklony a tak by mě zajímal nějaký údaj – alespoň velmi obecný …

          • jannk  

            Javorina z Ceska je gravel, asfalt je jen ze Slovenska.

            • Phantasma  

              jj, vím :-)

              Taky sem tam vjel s moc velkým tlakem, takže si moc dobře pamatuju, jaký byl problém na těch kamenech :-D

              A hlavně se dívám, že největší zisk výškových metrů bych na jeden výjezd udělal z trasy 18km. Ze vzdálenosti 6km by to bylo jen nějakých 500 m.n.m

          • JakeF  

            Hodil jsem to do týhle kalkulačky

            Podle mě to je už moc prudký a po pár výjezdech ti nebudou stačit převody.

      • JFtryall  

        Idealni kopec je neco jako CHS v Jesenikach. Asi i Jested by byl fajn, stacilo by po parkoviste pod vrcholem, ale chce to mit poresenou rezervu na prevody. Na destae hodine to uplne nechutna. Problem je provoz, je to nebezpecne. Kdyz je nekdo lehci, neni problem si to dat i na prudsim kopci a me by to asi sedelo i vic. Neco kolem 8 procent, treba Dlouhe Strane z Loucne po vrtule nad Koutskou lanovkou.

        • Honzis  

          hlavně musí v klidu jezdit dolů, což na vyhlášených lokalitách jako Ještěd asi nepůjde, nebo tak v pondělí ráno na konci září. Moc zatáček, natož toček je pro sjezd zabijácké, nejlíp jezdit dolů 50 s prstem v nose a nebrzdit. Mě napadla třeba černá hora od Hoffmanek k Zinneckerovým, ale opravdu jedině MIMO turistickou sezonu – bez aut, zatáčky 3 a je to asi 320up

          • gollum  

            kamarad jezdil Černou horu od Zvoničky nahoru k vysílači 490up

            • Honzis  

              To je peklo , konec má na kilaku 140nahoru, odvodnovaci žlaby, to stačí jednou za den -)

    • Peslezedirou  

      A co jezdit z Dobříše přes Hradec do Hostomic, tam a zpět přes hřeben Brd?

    • radek01  

      Mám to za sebou a je to docela na morál. :-)

      https://www.strava.com/…s/2501591524

    • Delkim  

      btw aktuální nový rekord v Everesting

      https://www.strava.com/…s/3457100604

    • jatichy1  

      V novinách bylo jak Kulhavý v pátek jel Everest na Lysé, ale na Stravě jsem nic nenašel. Neviděl jste někdo nějaký odkaz?

      Taky mi trochu přišlo že to asi nejel úplně podle pravidel… Dolů si to údajně zkracoval.. Jako stejné klobouk dolů nikdy bych to sám nedal

      • Phantasma  

        U Everestu je snad dulezita cesta nahoru, proc ztracet cas cestou dolu :-D

        • jonti  

          Jsou tam pravidla:

          Rides cannot be loops. The descent must be via the same road unless you are prevented from doing so (e.g. one-way street or one-way trail). This is to prevent kinetic gain sometimes afforded by a loop, or an ‘easier’ descent.

          https://everesting.cc/the-rules/

          • Phantasma  

            OK, o tohle sem se nejak nezajimal a ani sem o tom nevedel. Az se budu citit a pujdu do toho, tak me zajima hlavne vystup a sestup neresim. Na vrchol, ktery mam v merku prijedu ze zapadu a sjezd bude smer sever. Kratsi to nebude, ale je to trasa „kolem dokola“.

          • jannk  

            Fakt, že Kulhavý si vybral spíše složitější sjezd než že by si to usnadnil – podle těch pár málo záběrů v TV to sypal dolů po sjezdovce. Ale on na to má, většina by se zabila.

            • wego1991  

              No on to rubal i nahoru po sjezdovce. A o tom, že by to doů byla zkratka moc nemůže být řeč – ano trošku kratší to je, ale sebere to určitě víc sil (velké volné kameny). Nevím jestli to jel po sjezdovce každé kolo, ale včera jsem tam byl, když zrovna dojížděl a borci s vysílačkou a kamerou dostali pokyn, že poslední kolo nepojede po sjezdovce, ale po asfaltu. Tak se kameraman i fotogram přesunuli. Nakonec dal po sjezdovce kousek sjezdovky v horní části. Mám i video, které tu nejde vložit z toho posledního úseku ze sjezdovky a když beru v potaz, že měl za sebou cca 190 km z toho polovinu do velkého stoupání, tak mu to jelo neskutečně. V rozhovoru u slupa po dojetí říkal, že spal jen 2 hodiny.

              • TheJD  

                Jestli je v tom videu neco videt, muzes to dat na youtube nebo tak a dat sem odkaz.

      • Dawem  

        Tady máte čísla, bohužel jen v jpg. http://czechteam.info/…53822320.jpg

        • Namtos  

          To si Jarda vybral asi nejtěžší kopec s delším stoupáním v poměru nastoupaných metrů na kilometr viz. https://www.idnes.cz/…_na-kolo_ptp

        • Honzis  

          Hodně brutal, si pak člověk uvědomí co to je profi výkonnost … Sice dost času bez pohybu, ale i tak pod 12

        • TheJD  

          Grit prelozeny do cestiny jako vytrvalost? Asi kvalitni prekladatel. :D

          • Pedro404  

            Co ta hodnota udává?

            • TheJD  

              Takhle

              • Pedro404  

                OK, tak to ten překlad neni dobrej. Ale spíš než neschopnost překladatele tipuju dodání jednotlivejch slovíček bez kontextu a nedostatečnou kontrolu správnosti před použitim:)

                • TheJD  

                  No tak ja nevim, ale aby neco prekladali jako vytrvalost, co se tyce sportu, tak bych zcela jednoznacne ocekaval, ze v originale pujde o termin endurance. :)

                  • Pedro404  

                    Tak vony si slova v různejch jazycích neodpovídaj jedna k jedný:)

                    Jinak ani ve výkladovym slovníku sem nenašel anglickou definici slova grit, ve který by dávalo smysl to označení obtížnosti trasy. Znamená to „odhodlání, pevná vůle, kuráž“, což v kontextu tréninkový aplikace k tý vytrvalosti nemá daleko. Má odhlodlání / pevnou vůli = vytrval.

                    • lrotrekl79  

                      Proto se taky nepřekládají jednotlivý slova, ale jejich užití v kontextu.

                      • Pedro404  

                        Mě to psát nemusíš, já sem překladatel:)

                        Nahoře píšu, že předpokládám, že překladatel toho webu kontext nedostal.

                        • lrotrekl79  

                          Já to ani tak nepíšu tobě, jako doplnění k tobě.

                          Já překladatel nejsem, ale mám dost zkušeností s překlady návodů různých technických zařízení, kde to zase překládá někdo kdo o tom kontextu nemá ni ponětí, pak je lepší si i s mou chabou znalostí angličtiny vzít původní anglickej návod a dělat to podle něj.

                        • Pedro404  

                          *Mně, oops

                          • hatchet  

                            Jo, a taky ještě „jsem“, ne „sem“. Překladatel schopný naučit se cizí jazyk tak, ze z něj překládá, by mohl zvládnout i svou mateřštinu…

                            • Pedro404  

                              Sem čekal, jestli to někdo zmíní:)

                              Na fóru píšu schválně foneticky tak, jak mluvim, psát spisovně by mi přišlo divný.

          • Dawem  

            Obecně, kdo používá Garmin v češtině, je pěkný dobrodruh :)))

            • duk  

              +1 cestinu mam rad, ale u gramin tachmetru jsem ty „preklady“ nezkousnul :-D

        • ms82  

          S tim FTP se Jarda precenil, ne? :D

          Ja byl na Lyse jen jednou a po silnici a uz to je celkem do kopce na ceske pomery ;-) Po sjezdovce bych to asi ani nevysel.

      • milan.v  

        Tady k tomu nějaké další informace…

        https://www.roadcycling.cz/…rtovat-detem

    • -b-n-x-  

      V Braníku je takový kopec, který by mohl být dobrý. Začíná za penny marketem a celou dobu má tak nějak stejné stoupání.

      • Kacko  

        Supr kopec je také na Velkou bábu od Bukové. Úsek mezi modrou a červenou turistickou má sice jen 100m výškových, ale je to prakticky rovina v lesích s minimálním provozem a konstantním, tuším 6% stoupáním. Dobrý asfalt, široká silnice.

        Najít něco podobného s 300m převýšením by byla pecka.

        • Tydlii  

          řevničák :) 300m nemá, jen snad 270 ale i tak jestli uz to nedodali , tak co je zavřenej tak super bez aut. akorát musíš občas objet bagr

          • Kacko  

            Hotovo ještě není, ale dá se projíždět, jen tam je semafor, ale zúžení je napohodu, vejde se kolo i s autem.

            Revnicak bych právě nechtěl po 14h v sedle sjíždět. Dodávkáři a zatáčky. Chtělo by to něco rovného a širokého..

            • Tydlii  

              jo, no my tam jezdili, když bylo komplet zavřeno, dělníci na nás občas trochu čuměli (když jedeš řevničák na PR, takže funíš jak kretén a kapou ti sliny z brady, ale von je zrovna vrchol koronakrize…), ale jinak dobrý, vždycky nějaský místo kde pracovali jsme trošku prokličkovali mezi strojema a zbytek kopce klid

        • wishpull  

          Jenže ten kopec se na konci -cca 300m utahuje, dole má sotva 5%, na vrcholu témeř 8.

          A jezdit ho 80×+ no nevím. To už raději z druhé strany, z Hostomic. V Brdech se mi nejvýhodnější zdá Zaječov- letiště -Houpák až k Alianci.

          • vt  

            Konec je na silnici dost deravej … dolu by to bylo desne pomaly.

            • Kacko  

              Teď nevím jestli myslíme ten samý kopec, nebo máme jiné vnímání rychlosti:)

              Naposledy jsem to jel 20.5. průměr 58,1km/h. S tím, že jsem měl defekt na zadním plášti a tak jsem to moc nehrotil.. Jezdím na 28mm bezduších, 80psi.

              A nebo myslíš úsek Zaječov – Houpák? Ten neznám, ale rád ho zajedu zkouknout.

            • wishpull  

              Máš pravdu nahoře jsou kostky a ještě díry, dolů by to bylo pomalý, ale je to asi největší převýšení v Brdech, co se dá vyjet na silničce.

              • wishpull  

                Ještě jsem naklikal Věšín -Praha ( závěr je po šotolině, ale dá se to i na silničce) a to má jen 325vm.

                • vt  

                  To je krasny kopec, ale IMHO z hlediska everestingu je to uplne pitome stridani pomerne ostrych casti s plonkovyma rovinkama.

                  Mozna spatne nebude Obecnice-Tok (na konec asfaltu)? Sjezd neni tak rozbity jako Houpak, na gravelu by to slo.

          • Kacko  

            No však píšu – něco podobného, jen 300m na výšku :)

            Zaječov – Houpák se dá jet na silnici?

            • vt  

              Nahoru hodne opatrne jo. Sjezd bych ani nezkousel riskovat, to uz bude lepsi pokracovat dal na Nepomuk.

    • Fran-tic  

      Mi to přijde úplně vtipný ten everesting třeba od Jardy ve srovnání s Cizkem, který si tak hobby jezdi po Jeseníkách na Author aure :D jako oběma všechna cest, ale…:)

    • Greyhound  

      Včera jsem tenhle nesmysl absolvoval tak si dovolím podělit o zkušenosti. Podotýkám, že v plánu to bylo od chvíle kdy na Zhůří udělali komplet nový asfalt což je cca. 2 roky zpátky, ne že jsme se nechali strhnout současnou módou kdy to pro PR jezdí kdejakej znuděnej profík :-)

      Zhůří je na to podle mě v zásadě ideální kopec – segment Rejštejn (křižovatka) – Zhůří (konec) lesa Eversting má 7.76km/521m tj. příjemných 7%, stoupání je poměrně rovnoměrné až na pár krátkých rampiček na konci, které s naskakujícími metry stále víc koušou, ale nic hrozného. Většina lesem, skrz vesnici, několik samot, místy pěkné výhledy na Kašperk, zatáčky bez demotivujících dlouhých rovinek, prostě fakt pěkné šumavské stoupání. Zasadní výhoda je, že dolu stačí brdit jen minimálně a dá se to jezdit pod 8 minut v klidu. Nahoru je to tedy zhruba 40min, 8min dolu, 2min na výměnu flašek atd. takže 50min krát 17 je 14 a čvrt hodiny a cca. 265km, nakonec jsem to zvládnul pod 14h, ale to jsem z naší skupiny byl druhej nejpomalejší a padly tam o dost lepší časy.

      Co se týče provozu tak teď jestli o tom někdo uvažuje je velmi vhodná doba, protože je zavřená silnice Sušice – Rejštejn a tudíž tam nejezdí teď skoro nic, ale ani za normálních okolností tam provoz moc nebývá. Auto s věcma se dá pohodlně odstavit asi kilák od konce segmentu hned u silnice na lesáckym parkovišti. Díky podmínkám to nebylo žádné velké trápení a překvapivě to díky účasti více lidí rychle uteklo a nebyla taková pakárna jak jsem čekal, fajn pocit vidět na konci na tacháči přes 9000m…ale jednou mi to myslím stačilo :-)

      https://www.strava.com/…s/3538278582

      • Honzis  

        Paráda, hodně slušný, pod 14hod. Fakt dobře zvolený kopec, dolů letíš 60kou a 17× není tak demotivující jako někde 50×.

      • xaver  

        hlubokopoklona :)

      • lrotrekl79  

        Hezky pěkně.....

      • wishpull  

        Supr,–velká gratulace a respekt, ten kopec mě taky napadl, ideální sklon. Jaký jsi jel převody? Já na Králi jezdíval 39/ 17–21, ale ke konci toho podniku si myslím, že i 25 by byla málo.

        • Greyhound  

          34/27 a bylo to tak akorat, není tam potřeba až tak často, v těch rampách nahoře bych si hodil i lehčí ale naštěstí jsou to vždycky jen desítky metru

      • šimlos  

        Ty jo, velká gratulace od pána zevlu. A já si ve čtvrtek Na palouku myslel, že tě to v pátek zase přejde :-)

      • kotew CZE JIHLAVA  

        Dobrá práce, gratulka.

      • Alojs01  

        Gratulace…

        Původně jsme na začátku června chtěli jet Stonemana, ale vzhledem ke stále uzavřeným hranicím, by toto byla trochu náplast…:-).

        Nooo… uvidíme :-)

      • Vrci  

        Pěkný. Odhaduju, že teď bych dal tak maximálně blancing

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Hezky hezky!

      • wishpull  

        TVL 17× Svojše, to si nechci ani představovat, asi jste tedy nejezdily na úplný vrchol , tam už je sklon malý a užírá to VAM :) Za 40 jeden kopec to není zrovna výlet

      • Romancero  

        a v tomhle věku? ..ty býku! :-)

        • vrazdit  

          v jakém věku, vždyť je to mladý kluk v plné síle… ten výkon to jasně potvrzuje :)

    • Phantasma  

      Kolik ste běžně jezdili výškových metrů před Everestem? Případně jestli ste nějak zvlášť trénovali …?

      V létě ho chci udělat taky., ale já mám zatím za sebou nejvíc 3000m. Měl bych to 18×500m …

      • Greyhound  

        Já měl najeto lehce přes 3000km. Pokud trochu trenovanej člověk zvolí přiměřeně pomalé plynule tempo a dostatečně doplňuje energii a pití tak je to za vhodného počasí v zásadě jen otázka času a trochu hlavy to vydržet a osobně samotné dokonceni proto nepovažuji za extra výkon – počasí si vybereš, kopec si vyberes a najedes, jidla, pití oblečení neomezene dle vlastního výběru… Dojel to s náma v pohodě kluk co jezdí na kole první rok, najeto sice 5000, ale do kopce najel na velkou velkou a bylo videt, že vyjezdenej fakt ještě moc není :-)

        • Phantasma  

          Tak já jezdím roky na kole celodenní jízdy, třeba 12 hodin v sedle. Ale to vždy bylo tak, že byl kopec a pak rovina dlouho. Tady člověk pojede 80% času do kopce, tak nevím, co od toho čekat.

          Nastal moment, kdy už tě to začalo srát nebo hlava byla OK? :-)

          • Greyhound  

            Bavilo mě to celou dobu, hlavně teda díky tomu že se mi jelo pocitově až na jeden slabší výjezd po obědě dobře. Dost pomohlo, že nás na kopci bylo osm tak to byla taková závodní atmosféra a pocit sdíleného zážitků a motivace a navíc se během dne přijelo podívat pár kamarádů a znamejch a vyjeli jsme na kecacku párkrát nahoru, to je pak člověk nahoře ani neví jak. Jet to úplně sám by bylo myslím daleko těžší na palici. zajímavý že, pak i dole jsem byl v závěru ani nevím jak, autopilot, že jsem si dole nepamatoval jak jsem se tam dostal a podobne to měli i ostatni. Od čtvrtky se těšíš na oběd a od tří ctvrtin už máš v podstatě vyhrano a těšíš se na pivo:-)

            • Phantasma  

              Kolik si toho snědl a vypil ?

              • Greyhound  

                Bylo 3 až 8 stupnu tak pití jsem moc nevypil, to neumím odhadnout. Sežral jsem co si pamatuju banán, 2 ruličky Haribo, 2 bagety se sunkou, 2 Brumiky a nějaký gely v první pulce, k obědu rizoto a v druhy půlce už jsem jel na gely, kolu a prizobaval zbytek rizota, to je ale řek bych dost individuální kdo co jak snese a jak mu chutná

                • Phantasma  

                  Mám to těžší v tom smyslu, že pojedu sám, takže pití trošku problém. Snad jedině, že bych tam den předtím někam rozmístil PET láhve s pitím :-D

                  V létě asi nenajdu moc dnů, kdy se ochladí …

      • lrotrekl79  

        A pak záleží jakej si vezeš batoh.. těch mých min. 25kg nadváhy fakt není na vrchařinu nic moc. Já mám vyhlídlej kopec u nás, dám si to „za odměnu“ až se jich zbavím. :-D

        • Greyhound  

          No je pravda, že ten začátečník měl 68kg takže jsem v půlce když byl jezdil pořád se mnou začal mít strach, že skončím ze 7 lidí poslední, protože mám spíš parametry sprintera než vrchaře :-))

        • Phantasma  

          Adamov? Dej mi tip, ten mám blíž, tak bych to možná uskutečnil i tam …

          • lrotrekl79  

            Je to možná trošku moc do kopce, ale ještě k tomu mám 25kg a tiše doufám, že když shodím 25 kilo (tj. cca 1/5 váhy), tak se v kopcích budu cítit OK. Výhoda je, že to je celý v lese a část kolem potoka, tak i když uletí přes den teplota někam do háje, tak tam je pořád docela příjemný klima. https://mapy.cz/s/bojagevobo.

            Ale zatím jsem to dal max. 3 za den a stačilo :D

            • nomecz  

              No pokud to chces s 100 kilama dat cca 22× tak teda respekt :)

              • Jezevec70  

                22× je málo. Musel by vyjet 35×. Navíc je to podle mě dost prudké stoupání. Průměr vychází skoro 10%.

                Ideál by bylo 450m na nějakých 7 – 8km délky. 20× by snad hlava dala. Ale na tohle už jsem moc starej :-)

              • lrotrekl79  

                Spíš 35×, taky si myslím, že to je moc prudký, že budu muset najít něco jinýho. 100kg bude o pětinu míň, než mám teď :) Ale než to shodím, tak mám na plánovaní ještě fakt dost času, vhledem k tomu, že už na tom pracuju asi 10 let s tím, že výsledkem je že mám ještě asi o 7kilo víc, než když jsem začal :)

                • 2,44W/kg  

                  Díky! Já už se začínal bát, že nikdo nad 76 kg váhy na kole nejezdí. Takže nás metráčků funí do kopce víc.

                  • Janes  

                    Já už nefuním, s e-kolem nemusím :-))

                    • plzakj  

                      Uz jen tloustnes :-)

                      • Janes  

                        V zásadě jo, ale svítá na lepší časy, koupil jsem si neelektrickou koloběžku a začalo mě to opravdu bavit. A je to větší záhul, než na kole, hlavně se zapojí víc svalů. Mám jenom strach, že mojí spotřebu piva to stejně nepřebije :-((

                  • jiriga  

                    mam 94, takze klid:-)

                  • Esi  

                    No jasně, 76kg jsem měl naposledy asi v 8 třídě, mám 103 :-)

                    • Janes  

                      Čísla mám úplně stejný, jen ty poslední dvě mám prohozený :-))

            • Polka  

              To je strašně krátký stoupání, to bys musel jet víc jak 30× a to by ti hlava nedala si myslím…navíc s těma kilama. Takovej Drahaňák by nemusel být špatnej, ale 27krát a 432km je taky na palicu. Kalkulátor ukazuje trošku jinak.

              • lrotrekl79  

                V klidu, na těch 100 asi těžko někdy zhubnu abych se do toho pustil :-D

                • plzakj  

                  Doporucuju IF. Ale dusledne dodrzovat. Akorat ti vykon pujde do kopru. Ale shodis. Pak naberes silu zpatky. A za rok to muzes zkusit. Ale stejne si myslim, ze jezdit Everesting se 100kg je blbost. Mel jsem 105. Ted mam 93–94.

                  • lrotrekl79  

                    Jo to je obeccně problém jakékoliv diety, kterou jsem začal, že mě chybí energie. Na kole a sportu na to s*** bílej tesák, ale že mě chybí v práci je průser…

                    • vt  

                      Ja bych se everestingu s nadvahou nebal :-) I kdyz to nedokoncis cele, tak minimalne potrenujes a ziskas motivaci do hubnuti a treninku.

                      • Delkim  

                        Získáš motivaci? No nevím, spíše jak to nedotáhneš do konce tak budeš psychicky dost v hajzlu a rozhodnutý se o to už nikdy nepokusit a doma polkneš dvě kachny a kýbl zmrzliny na uklidnění :)))))

                        • vt  

                          No tak to zalezi … s timhle pristupem snad ani nema smysl vlastnit kolo a rovnou koupit elektriku.

              • Motyll  

                Jdem do toho?

                • Polka  

                  Copak ty bys ujel 432km? Pochybuju a já taky ne resp. nechtělo by se mi tolik. Do 200 bych to bral. Hlavně to není vhodný kopec, chce to něco prudšího kolem 5km, ale to se tady v okolí na silnici těžko hledá.

            • raw 4  

              Tohle slušně štípne… Dle mého je to sice konstantní stoupání ale dost prudký…

    • donycz  

      Bělokozly-Sázava a její blízké okolí. :) Myslím, že už to tu taky někdo sdílel a mohu potvrdit

    • studenak  

      Bohužel bydlím na jihu a žádný dlouhý kopce tu nemáme. Myslíte, že je reálný to dát na krátkém kopci? Řekněme 1,2 km kolem 10% ?

      • lrotrekl79  

        8848 / 120 = 74 krát

        74* 1,2 * 2= 178km

        Takže po stránce věcné asi jo, ale myslím, že čím kratší kopec a víc opakování, tím víc to bude na palici.

        • look_as1  

          Je, viz Robert Petzold a 24hodinovka.

          • look_as1  

            Holzhauer Bergstraße am 30. Juli ein Bergzeitfahren für Jedermann/-frau geben, mit 1,4 km und rund 150 hm

      • Johny.Merida  

        Kámoš na Jihu, kopec 4,5 km

      • Phantasma  

        Mám v merku jeden vrchol 500m, dlouhý asi 6km. Nebo úsek dlouhý 20km se třemi vrcholy v celkovém součtu 500m. Tady je výhoda ta, že je to nahoru a dolů, výjezd střídá sjezd a nebude to tak monotónní magořina, kdy jedeš hodinu jen nahoru.

        Vyjet kopec 80× je magořina, do toho bych nešel .....

        Ale všechno záleží na tom, jak moc to chceš. Já sem kvůli tomu ochotný jet i dál od domova a někde se na jednu noc ubytovat …

        • babkanakole  

          Těch 20 km se třemi vrcholy ale přísně vzato porušuje pravidla. Přesně pro to, že výjezd střídá sjezd.

          • jonti  

            Nemusi to porusovat pravidla, jen se kvuli rychlosti ziskane ze sjezdu nebudou ty mensi kopce plne pocitat do nastoupanych metru. Je to tim padem stejne blbost to tak jet.

      • babkanakole  

        Zkus si to projet na kalkulátoru

        Tedy pokud je tam segment, když dáš odhadované rychlosti, počet a délku pauz, vyhodí ti to i celkový čas.

        Jinak na takhle krátkém to bude na bednu – občas na podobném trochu trénuji kopce, jen to má jen nějakých 7%. Když vidím jednu z těch zahrádek poprvé, je to pěkné. Tu samou nenávidím už cca po pátém výjezdu. 73×, co mi ukazuje ten kalkulátor, bych jí v jednom dni nechtěla vidět ani náhodou.

    • look_as1  

      Co tento – https://www.strava.com/…ents/5878677 – dobrej sjezd, na obou koncich kruhac.

      • vt  

        Co intenzita provozu?

        • rdx  

          dokud jsou zavrene hranice, tak tam nic nejezdi. Pak to bude horsi. Kopec je to skoro idealni s paradnim asfaltem.

    • jonti  

      Chci se zeptat na praktickou zkušenost:

      Jak jste plánovali tempo? Jen do kopce pořád na nebo pod aerobním prahem? Mě překvapilo z reportu známého, co se snažil akorát nedostávat přes ANP, to by mě po 12h zabilo. Výkonově jak? Mě to vychází s FTP 320 jet to okolo 240W.

      Řešili jste převody navíc? Na kole mám teď nejlehčí 36×28 a kopec má v průměru 8,2%, max něco málo přes 10%. Jedu to v pohodovém tempu bez nejlehčího převodu. Doma mám původní kazetu 11–34, zvažuji ji tam nahodit.

      Jak jste řešili oblečení do sjezdu? Nahoře může být docela zima, rozdíl přes 400m. Jen nahodit nebo zapnou vestu nebo lehkou bundičku?

      Vozili jste s sebou náhradní duši a pumpu? Letos jsem zatím nepíchnul, ale během everestingu by to bylo o to horší.

      Taky když jste o Everestingu řekli manželce, vám řekla, že je to „strašná <>vina“?

      • Raf  

        Jsem jen teoretik, ale zkusil jsi v reálu ten kopec jet třeba na maximálně těch 240w? Umím si představit, že jestli tam jsou nějaké rampy s 10%, tak tam třeba pojedeš v rozumné kadenci 300w a to může dost kousnout po pár hodinách. Jestli máš možnost, dej lehčí převody / převodník.

      • Alojs01  

        Jestli jedes 10% kopec na prevod 36/28 v pohodovem tempu, tak se nemusis vyzvy bat…:-)

      • Greyhound  

        Koukám, že sobotní vítěz o naší sobotní taškařici napsal poměrně obšírnou reportáž… https://mtbs.cz/…orie/ostatni#…

        za mě:

        • nebral jsem to jako závod ani neměl ambici zajet co nejrychlejší čas, waťák jsem neměl a jel jsem to pocitově na pohodu, i když určitou roli hrálo to, že jsem nechtěl skončit poslední a ani se nechat od některých lidí předjet o kolo :-) Ostatní jsem pochopil to měli tak, že se drželi ve skupině a když si vystoupili tak se pomocí watťáku snažili držet stabilní tempo co jim přišlo udržitelné, změřené prahy z lidí co jsem znal stejně nikdo neměl
        • převody já standardní 34/27, já a lidi co znám měli kompakty s 30kou a prý se jim místy hodila, mně by se hodila taky, jeden měl 39/25 a moc šťastně teda nevypadal
        • oblečení je individuální, když se nehrotí čas tak není si problém nahoře na otočce dát větrovku a dole strčit do kapsy a k tomu průběžně v servisní zóně přidávat nebo ubírat vrstvy
        • nevez jsem sebou nic, spoléhal jsem na to, že když bude problém tak se někdo slituje a sveze mi to ze servisní zóny pod vrcholem
        • UHU  

          ten kopec má výhodu, že má 500+m a je téměř celý v lese, na druhou stranu začátek až pod Svojše není příjemný (pro mě) a konec v lese má taky několik 10+ hupů. Víc by se mi líbil u sousedů Brennes od Lohbergu při západním větru – cca 430m na 7km (mimo víkendy), jsou tam ještě další podobné výjezdy z druhé strany

          • Namtos  

            Pod Svojše to jde ztuha ale nejhořší jsou opravdu ty lesní stojky. Ono jak je to u vody, tak je tam takové chladno po ránu i v letních měsících…

          • wishpull  

            Ten Brennes mě napadl hned jako první, je krásně konstatní , ale sklon je menší , takže bys najezdil 300+ km. chtělo by to něco s průměrem 8–9%. bez schodů a cca těch 500vm. To by byl z Bodenmaisu na Bretterschachten –5,5km dl. 485vm, jenže jsou tam fakt dlouhý průdký 12% úseky.

            • vrazdit  

              itálie, Lago di Garda, Arco: Bolognano – Monte Velo – Santa Barbara 11,8 km, 1124 m, 8% průměr, maximum tuším 10,5 %…

              https://www.strava.com/…ents/1203389

              tady by to bylo čistě 8×, akorát nevím, jak moc je problém ta zatáčkovitost směrem dolů… já tam mám na segmentu čas 1:33 (ale bylo v tom tak 10 minut čekání na kámoše)… KOM Romain Bardet 0:37:23 s průměrem 19 km/h :)

              • RUSH  

                Tak na Monte Velu bych to já určitě nedal (i když nevím, jestli jinde jo), mě tam vadily prudší rampy v první půlce, poslední třetina je už celkem dobrá.

                Na Gardě bych si spíš vybral Lago di Tenno.

              • šimlos  

                Dolů docela motanice..úna­va..nevím.

              • JFtryall  

                Monte Velo je v topu. Nahore ma borec tabulku, uz to tam nekdo prave jel. Pro me taky idealni kopec.

              • wishpull  

                Jo to je supr kopec, dolů jsem si ho hodně užil, ale nevím po několika kolech už by se sakra točila hlava. To by chtělo hodně kofeinu:)

            • jonti  

              Myslim, ze je porad lepsi prudsi kopec a nasadit treba kazetu 11–34, nez najizdet zbytecne moc km. Taky jsem cetl nazory, ze lepsi je kratsi kopec cca 300m, ze clovek tolik nevychladne ve sjezdu a nemusi tolik resit treba obleceni bundy a rozdilnou teplotu nahore a dole. Kdyz jsem to testoval posledne na kopci 442m, jsem s tim mel docela problem, nahore bylo 6 stupnu, mel jsem kratasy, kratky dres, navleky na kolena, nahore jsem si vzal vestu a navleky na ruce a i kdyz jsem sjezdoval jen 6 minut, mel jsem problem se znovu poradne rozjet do kopce, jak jsem byl zmrzlej.

              • Alojs01  

                A ja si naopak myslim, ze prudsi je horsi. Jakmile se ti kousnou novy v tom prudkem zacnou krece a neudelas nic. V tom mirnejsim to naopak jde pomalu rozjet…

                Chtel bych zkusit pristi vikend to Zhuri, tak uvidim…:-)

                • vt  

                  So nebo ne? Asi tam budu taky.

                  • Alojs01  

                    Chtel jsem v patek odjet na Sumavu, prespat v Rejstejne a v sobotu to zkusit… :-)

                    • vt  

                      Tak se tam mozna uvidime. Nechci to nijak hrotit, rano pojedu v klidu z domova a uvidim co ujedu, kdyz mne to prestane bavit, vyrazim nekam dal :-)

                      • Alojs01  

                        Moje podminka je, ze nesmi prset. Kouknu ve ctvrtek rano na predpoved a podle toho se rozhodnu :-).

              • wishpull  

                Naprostý souhlas

            • UHU  

              do 300km by se to vešlo (točit asi km před Scheiben), k 7% je např. od Regenhütte na Bretter. (dole i víc) – téměř 500m na 7,5km

              • wishpull  

                JJ od Scheiben je to falešná rovina, dens nám otevřou hranice, já bych to tak za 2–3 týdny zkusil :)

        • milan.v  

          Psát cca u některých hodnot je nesmysl… By mě zajímalo, jak to cca jako vycucal z prstu…

          A jet to a nebýt připravený na dobíjení Garminu…

          • jonti  

            Co jsem četl jeho reporty z dřívějších závodů, tak technickou přípravu moc neřešil nikdy a často ho to doběhlo. Je lepší víc jezdit a míň řešit.

        • Phantasma  

          Diky za odkaz :-)

      • Honzis  

        Každopádně bych tam dal co nejlehčí převod máš, po 12hod už nechutna nic, natož 10%, to bude kadence 60 že sedla na 34/27

        • jonti  

          Ok, nahodim tam tu 34 zubovou kazetu. Jsem si vzpomel, jak jsem pred asi 10 lety jel Mortirolo na 39×25 a nechci si podobny zazitek zopakovat. Stejne bude ten Everesting docela zajimavy, kdyz vetsinu jizd mam okolo hodiny a pul.

          • Esi  

            No to budeš muset trochu máknout aby jsi dal Everesting za 1,5 hodiny :-)

      • JFtryall  

        Rozhodne dat velkou kazetu. :-) ja jsem jezdil cca 5000 vyskovych kolem 3,7 W/kg a pak jsem umrel.

    • Phantasma  

      Na cem ste trackovali jizdy? Asi Garmin? Kolikrat ste ho museli dobijet a jak ste to resili? Powerbanka prilepena na riditkach nebo origo powerbanka Garmin??

      • jonti  

        Jeste me to jen ceka, ale budu mit starsi Garmin 520, tepak a wattmetr na ant, vypnu bluetooth a podsviceni. Melo by to vydrzet docela dlouho, pro jistotu s sebou budu mit powerbanku na usb a budu to nabijet v dresu. Jako zalohu budu mit jeste bezecke hodinky.

        Taky jsem si zmenil nastaveni displeje, mam tam watty, tepy, celkovy cas, cas kola, pocet kol, stav baterie, celkove stoupani.

        Z kola jsem sundal druhy kosik na bidon a svetla. Taky jsem o neco malo snizil spicku sedla a posunul sedlo o 2mm dopredu.

        • rdx  

          Na 520 vozim na predstavci tuto kombinaci:

          https://www.aliexpress.com/…6924581.html

          https://www.battery.cz/…3200mah.html

          Vazi to par gramu, garmin jedna baterka nabije ±2×. 10h to dalo s rezerevnou. 520 se da nabijet za provozu, tak to neni takovej opruz.

        • Phantasma  

          Z dresu bych mel obavy nabijet … i hodinky nekdy pod rukavem nemeri korektne vystoupana patra a mel bych obavy, ze Edge v dresu nezaznamena vsechny metry. Lepsi varianta se mi jevi vzdy dobit par procent behem jidla nebo prilepit na riditka nejakou malinkou kulatou powerbanku …

        • 01carbon  

          jestli budes potrebovat tak mam powerbanku se dvemi clanky 18650 a mam na tom pridelané zámky garmin, se to necha nasadit do drzáku na riditkach a do powerbanky nasadit garmina. Vrsovice – kdyztak sz nebo pres Blackyho

        • Greyhound  

          V režimu co píšeš ti 520ka vydrží – to dáš rychleji než já. 520ka se mi vyjebala, měl jsem půjčenej nějakej starší Fenix, v půlce jsem si ho s powerbankou strčil do brašny na rámovce a během dvou výjezdů v pohodě dobil. Neřeš to tak všechno, není to cesta kolem světa, proti dlouhý Salze, Alpenbrevetu nebo MontBlancu je to sranda výlet.

    • Attila  

      No kdybych to měl jet potřetí (NEPOJEDU! ) tak bych jel (NEPOJEDU!) Romanov. Dobrý povrch, dobrý sklon a pokaždé člověk sjede (NEPOJEDU!) do Ráje.

      https://www.strava.com/…nts/14431140

      První a druhý byl Řevničák a Svojše

      • kokoska.rokoska  

        No zrovna Romanov je, Honzo, pěkně rozjebaný a v každé zatáčce je vrstva štěrku, jehličí, sem-tam šiška. Když bude člověk prošitý, má velkou šanci lehnout.

        • Attila  

          Aha, já když jsem se na jaře ptal kluků co tam jezdí, tak říkali, že to je v pohodě. Sám jsem tam tak 3 roky nebyl. Kazdý má asi to vnímání kvality povrchu posunutý jinam 

          • kokoska.rokoska  

            Jasně, že to každý vnímáme jinak. Jel jsem tam naposledy někdy v březnu a páni kolegové spokojení a já nadával jak špaček až do Mělníka :-)

    • ms82  

      U Prahy me nic nenapada. Ale jelikoz je to na cely den stejne, vyplati se za tim nekam zajet. Ja bych si vybral domaci Beskydy. Treba https://www.strava.com/…ents/4308558 je idealni. Sice kratky, ale v lese, nikde nikdo, novy asfalt. Je to plynule. Jel jsem tam na max, tak si to uplne nepamatuji, ale zadna 20% rampa tam nebyla.

      • vrazdit  

        …a při šedesátém osmém sjezdu to raději dobrovolně položíš do toho potoka, abys už víckrát nemusel… :)

        • Greyhound  

          Tvl. kvůli 160m brdku se jet gumovat do Beskyd, to bych to radši jel na trenalu a čuměl u toho na Ordinaci v růžový zahradě :-) Když už tak stejný převýšení má třeba stoupání od Hostomic na Babu

          • ms82  

            O 50 metru vys, ovsem o 3 km delsi? A co ten asfalt?

            Hostomice: https://en.mapy.cz/zakladni?…

            Nydek: https://en.mapy.cz/zakladni?…

            Jako nemyslel jsem, ze se sem budou sjizdet Prazaci :D Jak jsem psal, mam tu rodinu.

            @vrazdit: Ale po 68. sjezdu by se ten potok mohl hodit ;-)

            • Kacko  

              Zátor – Bába je do cca 70% kopce nový asfalt, navíc to rozšířili a i ten vrch se dá celkem dobře jet..

              • raw 4  

                Moc pěkná fotka…

              • ms82  

                To je jina!

                • Greyhound  

                  Jinak bych to nepsal, dřív to bylo rozjebany ale opravili to. Tim neříkám, že je to kopec kde bych to chtěl jezdit – za mě jak jsem psal fakt dobrý Zhuri- profil, povrch, počet opakování, sjezd, atraktivita, provoz.

                  • vt  

                    JJ … za me taky jasne Zhuri a Zlaty Navrsi. Na Zlatym jsme to zkouseli cca pred 15ti lety a po 6000+ nas ukoncila bourka, ale stejne by sme to asi nedali cele.

                • Greyhound  

                  Jinak bych to nepsal, dřív to bylo rozjebany ale opravili to. Tim neříkám, že je to kopec kde bych to chtěl jezdit – za mě jak jsem psal fakt dobrý Zhuri- profil, povrch, počet opakování, sjezd, atraktivita, provoz.

    • Fran-tic  

      Tak já svůj včerejší everesting na Pustevny v Beskydech nedokončil. I když mělo být hezky, tak jsem se zasekl po 9 hodinách jízdy na 6tis. mnm, protože jsem potřetí za ten den totálně prochcal a to nedělá dobre mým krizovym vazum v koleni. Bylo to 14× na pustevny a jen tak se mi to opakovat nechce :)

      • vrazdit  

        jel jsi to předpokládám od Trojanovic? tam je nebezpečí většího počtu sjezdujících koloběžkářů v exponované dny zvláště… z druhé strany je to místy dost nahovno s autama, při sjezdu jsem se tam potkal málem s autobusem…

        jinak respekt, i když to neklaplo… zmokneš jednou, zase uschneš, ale zmokat pravidelně během této kratochvíle, to by se mi asi taky nechtělo…

        • Fran-tic  

          Přes ten týden se to celkem dalo. Hlavně jej byla stezka střídavě mokrá a zapadana květy, tak jsem sjížděl velmi kontrolovane :).

          Skoda no, jak jezdím po Alpách s brasnama, tak tedka mi to přišlo v klidu a i hlava chtěla.

          • vrazdit  

            jel jsem to loni jednou, teď jsem se díval že parametry na everesting jsou dobré, 400 m na 5,3 km na jeden výjezd, to je 23× nahoru + 21× sjezd, takže nějakých 230 km celkem?

            • Melvin  

              To moc nechápu, 23× nahoru a jenom 21× dolů? To se občas sveze lanovkou?

              • vrazdit  

                no jo, teď se dívám, že jsem napsal asi kravinu… dolů se bude muset 22×, takže ještě 5 km navíc :) nevím, jak mi to skočilo do hlavy, že sjezdů bude o dva míň…

                • mavako  

                  Musel jsem 22× :)

                  https://www.strava.com/…s/3600638526

                  • vrazdit  

                    jo, jo, je to jasné :) pěkný výkon! takže tam je to vhodné, říkáš? že bych se netrckal až na tu gardu na monte velo :)

                    • mavako  

                      Jo, s volbou kopce jsem spokojen. Jen jsem měl smůlu, že k večeru mě na 2h zastavil déšť a pak ty mokré sjezdy s listím a ve tmě byly o držku. Jinak doporučuji přes týden, když nejsou davy lidí a koloběžky.

    • jonti  

      Tak jsem si to vyzkousel v sobotu, ale skoncil v 6 z 20 kol s rozrizlym zadnim plastem ve vyjezdu, asi zbytky posypu. Prvni technicky problem letos po 3000 km.

      Muzu potvrdit, ze strasne moc pomuze jet s nekym, kdo jede podobne tempo.

      • Greyhound  

        No to je ale pech, podlepit a opravit to nešlo? Sám bych to jet opravdu nechtěl, domluvit si kamarády, aby se přidali aspoň na pár posledních výjezdů je velkej booster na morálku.

        • jonti  

          Šlo. Jezdili jsme od šesti v mokrém lese, celou noc předtím pršelo a bylo tak bylo celé kolo špinavé. Ve čtvrtém kole ve výjezdu najednou sičení a prázdné kolo. Kluci se kterými jsem to jel tam měli support, tak jsem jim dal klíče od auta a support přijel autem, vyměnili jsme duši a jel jsem dál. V šestém kole ale znovu poloprázdné kolo a když jsem viděl, co je s tím pláštěm, tak jsem se na to vykašlal. Mohl jsem to spravit nějak záplatou, nebo to za hodinu otočit domů autem pro jiný plášť, ale už jsem na to nějak neměl psychicky. Hlavně jsem měl strach, že bych to spravil a něco by se vysralo za dalších 5 hodin a spravit by to už nešlo, to by mě asi jeblo.

          Navíc tam právě prijela žena a děti, tak jsem hodil kolo du auta a šel s nimi na výlet.

          Příště si vezmu do auta silničku od ženy, ale nevím, jestli se letos k tomu dostanu.

          • Phantasma  

            Nedivim se ti. Taky by se mi to po takovem defektu v zacatku zhnusilo. Ja bych mel po chuti i v pripade, ze bych mel nahradni plast. Je to sice prace jen na 20 minut, ale clovek pak vychladne a motivace taky opadne. Kdyz se tohle stane v nejakych 25% cesty, co se muze stat za dalsi 2 hodiny .....

            Kdyby se to ovsem stalo po takovych 7000, tak bych mel naopak odhodlani to jeste vice dokoncit a nakonec bych na sebe byl jeste vic pysny.

            • Delkim  

              A raději nahrávat jízdu na aspoň dva přístroje.

              Dojedeš to a „corrupted FIT file“ :))))))

              • Phantasma  

                Bych ten Garmin rozdupal … :-)

              • 01carbon  

                stalo se mi to jednou asi za 3 roky a kdyz se podivas na garmin fora tak to tam je jako jeden z trvalych prispevku – nastroje jak opravit fit soubor (povedlo se)

    • Phantasma  

      Keegan Swenson udelal Everest pred par tydny za 7:40:05. Tomu rikam VAM …

      90g sacharidu za hodinu …

    • Nikiller  

      Neni to sice okruh, ale dalo by se :D

      124× toto

      Trasa z Trojská do Pod Havránkou

      Trasa 640 m • 1:55 min https://mapy.cz/s/mazuhahuhu

      Při najetí cca 75km.

      Hodně štěstí

      • jonti  

        Okruh tam prave byt nema. Navic musis jezdit i dolu, tak by to bylo asi 150km.

      • ms82  

        Staci ten segment 'Plicni cviceni". Doporucuji vepredu mene nez 30 zubu, vzadu vice. A nahradni brzdy ;-)

      • Janes  

        A co taková Bohnická? Hezky od Vltavy ke statku? Tam bývá docela klid s autama.

      • embi  

        potrebujes usek, kde se to da dolu valit o 106. Coz tady fakt nejde. Bohnicka je vic ok.

        • Janes  

          JJ, Trojská je strašně rozbitá.

        • look_as1  

          Je tam novej afalt, ale uz je to moc prudke.

          • Janes  

            Novej asfalt v Trojský? To musím hned zítra zkontrolovat :-).

          • embi  

            Presne tak, nejde o asfalt. Je to prudky jako krava a je to uzky. Dole pak i celkem neprehledny. Tam fakt nechces jet 50.

        • look_as1  

          Moje opakovane jezdeni Bohnicke uz jsem tady daval – Tady muj Jesteding na 1000 VAM –https://www.stra­va.com/activi­ties/108603846­2/ – na 4.7% v Z3.

          IMHO 4.7% je malo, navic je tam rovinka/sjezd…a neni to rovnomerne.

          • Janes  

            A co ty Klecánky, znáš? Je to skoro vedle.

            • look_as1  

              Znam, mel jsem tam KOM :-)

              • Janes  

                Dobře Ty :-) ..a ten everesting by tam šel?

                • Feďa  

                  Není úplně vhodný. Má proměnlivé stoupání (začátek mírný, pak těžší střední pasáž a vršek opět mírný). Ve sjezdu jsou pak zatáčky za které nevidíš – zvláště dole v Klecánkách v obydlené části ti tam může vjet auto či vběhnout kočka (vlastní zkušenost).

                  • look_as1  

                    Presne, na everesting ani trenink to neni dobrej kopec.

                    • Janes  

                      Díky :-

                      V tom případě nejlepší a nejrovnější kopec, co jsem kdy jel by byl asi Mohelničák, bohužel není zrovna u Prahy :-).

                    • volyn  

                      Zrovna tento tyden sem malem naburil do auta, v te obydlene casi az za bmw servisem se tam borec otacel v zatacce, kdyz jsem valil dolu stal zrovna na štorc pres oba pruhy. Do brzdil jsem dva metry od nej. Moje chyba uz budu jezdit opatrneji. On je ovsem taky idiot, misto aby sjel kua dolu a otocil se na autobusove zastavce , tak se otaci za zatackou v uzkem miste

                      • ms82  

                        Jo, potkat tam popelare, kteri si jeste najizdi do zatacky jako by jeli really taky neni super.

      • RUSH  

        Tady v okolí třeba kopec v Úholičkách, od Vltavy až ke skládce. Nahoru a zase dolů.Taky hodně krát.

        • McBlacky  

          Hostomice – Velká Baba by se dalo. Dobrej asfalt, malej provoz. 220up

          Zaječov-Hejlák je už z Prahy dál, ale dolů nemusíš hrábnout na brzdu vůbec, 198up dle mapy.cz. Bohužel asfalt už tě bude spíš brzdit svou kvalitou.

          • wishpull  

            Hejlák je fajn, dnes jsem ho jel a podle stopaře mi to hodilo dokonce 208vm na 2,8km. Asfalt hrubší, místy nové hladké kousky. Dolů bez práce av přes 60, ale musíš přejet 30m kostek a na to v 65km/h nemám, vždy tam tak na 55 přibrzdím, navíc po 40+ přejezdech by to asi výplety dost poznaly. JInak Velká Baba je moc mírná, dolů to fakt nejde, to už snad raději z té druhé strany od Bukové.

          • wishpull  

            Tady jedna puncherská varianta EV . https://mapy.cz/zakladni?…,

            tam by se dal využít protisvah na upatí (samozřejmě bez započítaní tech cca15m), ale nevím jestli to není zakázaný.

      • UHU  

        není to sice u Prahy, ale jeden Tyrolák dal na Oetztalgletscher­str. víc než 4 Everesty – 36900 m – za 48 hodin. Jezdil 161× stoupání 227m na 1,9 km – asi 12% stoupání.

        • McBlacky  

          wtf? jak je tohle fyzicky možný? Myslím vydaná vs přijatá energie. Za den nepřijmeš víc než 3× bazální metabolismus a tohle muselo být do brutálního deficitu teda. nechápu

          • UHU  

            psali „Extremradfahrer …“, s 50 minut přestávkou, rekord překonal o 5700m.

        • look_as1  

          24h je 22622,6 m … takze jenom 14300m druhej den;-)

        • Honzis  

          Oops, ono tyhle dardy čeká asi ještě posun neb „normální a výkonní“ cyklisté se do toho nepouštěli , teď z nudy či já nevím co najednou everesting pod 8 nebo tohle.

        • JFtryall  

          Tak to je ulet.

    • Jason Voorhees  

      A kterej v okolí Amsterdamu?

    • jkcz  

      Chtel bych se zeptat, mozna to tu zaznelo, jak se zmenou pocasi a poblaznenou navigaci? Vcera jsem jel jeden kopec, segment dle Stravy ma 311vyskovych metru. Po druhem prujezdu mi Garmin ukazoval 625m, treti prujezd uz jen 690 a po ctvrtem jsem skoncil na nejakych 780. Tedy behem cca 1.5hodiny se tak zmenilo pocasi – tlak, ze Garmin byl uplne mimo. Na Strave se da samozrejme zvolit oprava a bylo to prepocitano na 1250m. Ale otazkou je, jak k temto opravam pristupuji ti oficialni posuzovaci Everestingu.

      • JFtryall  

        Musi sedet soucet vyskovych na segmentu, ktery jezdis. Takze kopec co ma 1120 segment by stacil 8× napr., Strava pak muze blbnout, ale rozhodujici je aby sedel ten soucet ze segmentu.

      • Phantasma  

        Co to znamená oficiální posuzovač Everestingu? Za tohle je odznak na Stravě?

    • Delkim  

      Tak máme nový platný rekord, včera.

      https://www.strava.com/…s/3645344044

      Lachlan Morton

      159.53km

      7:44:11

      9,113m

      1300–1400 VAM celou dobu

      • Honzis  

        Tvl, fakt jiná galaxie, …

        • ms82  

          Kdyby neprepalil, mohl mit jeste lepsi cas. Ale tohle by byly dobre VAMy i kdyby to jel jen jednou :-)

          Dolu stovkou, krasa. Asi bych pak vymenil brzdy ;-)

      • look_as1  

        To je paradni segment.

      • vrazdit  

        oficiální rekord je psaný 7:29:57, to je asi dopočítané na čistých everestových 8 848 m… brutální výkon

      • JFtryall  

        Ty kraso. :-)

    • Feďa  

      Není to úplně u Prahy, ale třeba pro mě ideální: bez zatáček, minimální provoz, plynulý sklon 6 %. Dole je tedy přípojka na hlavní, ale tam by se už nejelo.

      https://www.strava.com/…nts/14328241

      Prakticky totožný segment založený někým jiným však ukazuje trochu jiná čísla:

      https://www.strava.com/…nts/18335703

    • Delkim  

      Everesting už je out, frčí Trenching :)

      GCN Goes Trenching – 11,000 Meters Of Elevation In One Epic Ride

      • McBlacky  

        tak už zbývá jen „Mooning“ 384 400km za rok :)

        toho by se mohl chytit nějaký výrobce e-biků a postavit polygon, kde bys co hodinu měnil kolo a celý by to objel robot.

        • Honzis  

          asi tak nějak :-D

          P.S. vítěz MČR „e-biků“ na Dolní Moravě kolo za 60, to nebude mít asi ani vítěz celého KPŽ :-(

          • McBlacky  

            MCR ebiků – to si pro to pojede Fikejz ;)

          • look_as1  

            Kolo za 60 tisic nebo minut?

            Myslim, ze trasu C by za 60 minut mohl vitez zvladnout :-D

            • Honzis  

              O den později, 26. července, kdy je po vzoru Mistrovství světa v Kanadě připraven premiérový Český šampionát e-bike v disciplíně cross-country, vyhrají elitní kategorie elektrokola značky ŠKODA.

              • look_as1  

                Aha… to je jako hlavni cena :-)

                Mne pobavilo toto:

                >E-bike: Musí splňovat ČSN EN 15194, pod zkratkou EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles), EN 15194:2017

                >Všichni účastníci závodu jsou povinni dodržovat platná pravidla silničního provozu a pravidla závodu.

                Pravidla silnicniho provozu – davani znameni a bezpecny odstup – to by meli hned cele startovni pole na zacatku diskvalifikovat :-D

    • milan.v  

      I ženy se snaží… Tedy ne okolo Prahy…

      ‘Terrible and fantastic’: Emma Pooley smashes women’s Everesting record on 13 per cent climb in Switzerland

      https://www.cyclingweekly.com/…rland-459469

      • ms82  

        S Emou jsem se pomeril na Alp d'Huez (ne stejny den). Ja jsem spektakularne vybouchnul, Ema ma QOM (a o 7 minut lepsi cas).

        • McBlacky  

          me sesekala na Engadin radmarathon (21kkm/3800m) taky slušně. Jako je fakt, že měla k sobě dva kolegy z teamu a já jel sám, ale dala by mě myslím i solo :/

          • ms82  

            Na rovine nebo z mirneho kopce se ji nekdo silnejsi hodi, znam to sam. Ale do kopce jede za sve a evidentne ty tituly, co ziskala, nebyly jen za krasu ;-)

            • McBlacky  

              na tomhle závode se jely dlouhý pasáže, kde mít nekoho na špici a nemít byl sakra rozdíl. Tunel Munt La Schera-konec Livigna 20km rovina, Bernina-Susch 50+km rovina nebo hákově z kopce, pak Fuelapass-Filisur 45km z kopce nebo rovina a La Punt-Zernez 20km rovina nebo mírně dolu.

              Takže víc jak 60% závodu brutál hákovačka rychlostma nad 45km/h. Zbytek uphill nebo ne až tak hákovací sjezd.

              Vítez v "amatérech´ to mívá lehce nad 6 hodin, první žena o pul hodiny za ním (211km/3800up).

          • UHU  

            to mě se nestalo, neboť jsem jel 10 prvních ročníků :)

      • Kacko  

        Emma je skvělá, baví jak i v GCN byla v mnoha věcech o level dál jak ostatní.

        Jinak v pondělí si dal Everesting i Contador, jezdil 124m převýšení s 13%: https://www.strava.com/…s/3721627590

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse