• JakubCh

    Konečně jsem si koupil novou vidli – stará Marzoška se už odporoučela úplně :) a musel jsemdát všem hned za pravdu – EXR byla oporti Epiconu opravdu jen držák kola…s vidlí jsem více než spokojený, citliost někde jinde, lepší bych snad ani nevyužil na mé ježdění, lock je taky fajn, cena 2300– z kupkola super. Jen…vakl zatí není, a to při mé váze lehce pod metrák by už se ozval, už jsem lehce prasil :D, ale když vidla prudce „zajede“ při želhlení nerovností, ozve se zvuk, který dělala i Marzocchi – takové jako „ufouknutí“, nebo jak po pojmenovat…nic kovového, žádné klepání, prostě zvuk stlačeného vzduchu, jako v pumpě, fakt mě nenapadá nějaké přirovnání…Mar­zocchi to dělala běžně (plus hrůzostrašné zvuky :D), al chtěl bych se zeptat – je to normální? Dělá to i na místě, když propružím…tak nějak si myslím, že to je snad přirozený zvuk všech vzduchových vidlic, nic patologického na zvuku nevidím, ale pro jistotu jsem se chtěl zeptat…ty, kterým dotaz vadá, prosím o prominutí :).

    Jinak jsem četl zdejší servisní debaty, u téhle verze 2008 RLD by měla jít patrona rozebrat a olej vyměnit, ne? A jak často tak tohle dělat, nájezd nějak velký nemám, ve velkém bordelu taky nejezdím…vazelinu počítám, že budu měnit po každé sezoně, nohy vidlice po každé jízde otřu hadrem, chci si koupit ještě silikonový olej a vezmu to vždycky i tím…jo a ještě jeden malý dotaz, který se sice řešil, ale stejně…mám k metráku, sice kila letí v poslední době díky bohu dolů :), ale stejně bych chtěl dát místo 160mm kotouče 180, což je na Epiconu limit…no a nepošlu s mou váhu vidlici do kopru, vydrží to fakt?

    0 0
    • castro  

      mě to dělá novější epicon LOD u zámku na korunce. Musim vždycky utáhnout celou tu matici, na který je páčka locku a pak je to v cajku

      0 0
    • BigKarel2  

      Mě taky Epicon občas dělal tuten zvuk, ale jindy zase né…ale fachal furt…vidlice to jako taková snese, ale nejspíš se ti v ní udělá vůle a bude to dělat bordel při brždění…

      0 0
    • JakubCh  

      Pánové, jako že když vidlici zprudka ztlačíte na maximum (nechodí mi na doraz, ale cm a něco pod okraj max, to jsem si hlídal při foukání a hledání potmálního tlaku pro mě), tak vidla nemá dělat žádný zvuk? Já ho fakt neumím nějak definovat, skoro ho tak nehrá :D Prostě zvuk stlačeného vzduchu…blbě popsáno :D..fakt nevím no, asi to nahraju fakt. Nic jiného to nedělá…ne cvakání nebo kovové zvuky. Vidla je nová, najeto…20 km, něco málo nad snad. Dělá to snad od začátku, já vždycky začnu určité věci pozorovat časem až :D. Při pomalém ponoření to neudělá, musí to být prudké…

      Vůle…Marozcchi měla solidní, to si te´d právě vyhutnávám, jak to najednou sedí krásně…až teď jsem si to uvědomil. Fakt nebe a dudy..zase, za tu cenu, když to vezmu poctivě, když vydrží nějakou dobu, po čase nová…ale nemusela by být za rok kaput…

      0 0
      • Georrge  

        nejspíš protékající olej v patroně – normální věc

        0 0
        • JakubCh  

          JAko ne závada, ale prostě vlastnost, jo? Jiak ten zvuk by byl takový, to by bylo asi no. Mě to prostě připadá normální tak nějak pocitově…ale jsme chlapi, takže na city nedat :D Teď mi došlo, že jsem vůbec nepošteloval odskok, úplně jsem na to zapomněl, musím zítra kouknout, abych pak za rok nezjistil, že stačilo málo a mohlo to být daleko lepší…jaký as zvolit postup? Točit, pružit a zkoušet podle pocitu bych řekl, ne? Kdy se bdue vracet ideálně dle vkusu…

          0 0
          • Georrge  

            jj zkus poštelovat odskokem, a jestli se ten zvuk bude měnit, tak to dělá olej a je to normální věc, dělá mi to u axona taky.

            Jinak odskok se štěluje pocitově, ale je na to pár fíglů. Třeba že si dáš odskok na nejpomalejší, postavíš kolo na zadní do svislé polohy, a necháš ho spadnout na přední kolo. U toho si všimneš, jak moc se přední kolo odrazí od země. Jelikož to máš na nejpomalejší, tak se o veškeré odražení stará pneumatika. Teď dáš naopak odskok na nejrychlejší a akci zopakuješ a sleduješ, jak moc vysoko skáče přední kolo a štelováním odskoku se snažíš dosáhnout bodu, kdy to nebude vyskakovat o nic víc jako při úplně zavřením ale zároveň aby to bylo co nejotevřenější. No a přesnější doladění potom v terénu, rychlý odskok bude kopat do řidítek, pomalý nebude citlivý na zasebou rychle jdoucí nerovnosti.

            0 0
      • BigKarel2  

        můj 2010 byl se 180mm kotoučem KO po ani né půl roce… :/

        0 0
        • JakubCh  

          Ani mi nemluv :( :( Zase tady hodně lidí píše, kolik jim už nevydržel. Možná ten kotouč ještě přehodnotím…s ta­kovou.

          0 0
          • BigKarel2  

            Asi sem mu dával moc velkej céres…kámoš má na něm 185mm a zatim drží…jesi nebrzdíš nějak extrémně tak to bude ok…

            0 0
            • JakubCh  

              Tak já celkově nějak moc neprasím, spíš bojuju s tím, že se prostě bojím jako dneska…po loňském úraze nějaký takový blok, že se bojím spadnout – ne kvůli bolesti, odřeninám a naraženinám, ty jsou mi fuk, ale abych zase měsíc nebyl odkázaný na pomoc někoho jiného…hnusný pocit, takhle z hodny na hodinu…a pořád ještě strach z SPD :D i když u ž vím, že „pustí“ :D

              0 0
              • Carloss  

                mám kolem 100kg a můj 2008 ježděnej 2 roky (cca 6000km) má vakl furt v mezích zákona – při jízdě ho necítím

                0 0
        • MirosPikos  

          Ptal sem se na vůli v Epiconovi Milana a tvrdil, že to není nějaká speciální vlastnost Epiconů a co jsem tak pochopil, tak a to mohou vyšoupané kluzáky.

          Takže to chápu tak, že jak je vidlice výborně citlivá, tak taky pořád zajíždí a vyjíždí. Když se člověk méně stará o kluzáky (nečistí je a nemaže silikonovým olejem) tak se vyšoupou a vznikne ona vůle.

          Nebo pro to máte ještě jiné vysvětlení? Krom hrozného vzhledu 2011 (ten nápis EPICON s šedým pozadím je opravdu děsnej) mě to odrazuje od jeho koupě a uvažuju o Reba RL 2011 nebo bych ještě počkal, za kolik se bude prodávat Epicon 2012.

          0 0
          • JakubCh  

            Hm, a myslel i sériové Epicony, nebo ty jeho po úpravě? Jak to ale čtu, tak opravdu utírat budu po každé jízdě a mazat silkonovým olejem taky – je nějaké doporučení, jaký použít? Musím brát nějaké speciální cyklo, po hříchu drahé jako prase, nebo stačí běžný třeba z mototechny?

            0 0
            • BigKarel2  

              stačí obyč…prostě selikonovej volej…

              0 0
              • JakubCh  

                Ok, díky…on se stejně bude hodit i na další věci :)

                0 0
                • JakubCh  

                  Jsem v pasti…teď jsem mluvil s kamarádem automechanikem, jestli by mi nějaký slušný a levný nevzal…a on: „a normální, nebo suchý?“. Tak co vy na to? Normální prý nechává takový ten klasický film, ale prý to bude lepit bordel…suchý není lepivý. Tak který? :)

                  0 0
    • skvedo  

      Když jsem zkácením elastomeru trochu rozhybal starou XCM, tak taky pšoukala. Myslím, že to jenom po stlačení vyletěl vzduch z vnitřních nohou kolem stíráků.

      0 0
    • skvedo  

      Když jsem zkácením elastomeru trochu rozhybal starou XCM, tak taky pšoukala. Myslím, že to jenom po stlačení vyletěl vzduch z vnitřních nohou kolem stíráků.

      0 0
      • skvedo  

        nechtene 2× kvuli chovani pridavani prispevku na mobilu.

        0 0
        • JakubCh  

          Ok…nejspíše to bude ten olej, to má logiku, při prudkém stlačení…je ten zvuk takový lehce čvachtavý, když to tak vezmu :D To bdue asi ono…

          0 0
          • Palec  

            Zvuk je od tlumeni. Vem si auto a sjed s nim z obrubniku. A nebo si stoupni nekam ke spomalovacim prahu a pozorne poslouchej. Uslysis to same;-)

            0 0
    • JakubCh  

      No, tak se něco stalo, ani nevím jak…ale vidlice sice chodí normálně, ale vychází z ní zvuk vrzajících pružin…když se o ni opřu a pomalu zajíždí, je to krásně slyšet, vyloženě jako vrzající pružiny, ale ve vzduchové vidlici tohle? Máte s tím někdo zkušenost, co by to mohlo být?

      0 0
      • gustik  

        epicon má negativní pružinu…

        0 0
        • JakubCh  

          No a jde udělat něco, aby takhle nevrzala? Je to fakt dost děs a je to i cítit na řidítkách za jízdy…začalo to z ničeho nic, idla má najeto tak 600 – 800 km asi…

          0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tak to neznám. Ten zvuk dělá během jak velké části zdvihu? Jestli jenom na začátku, tak mě taky nic než negativní pružina nenapadá. Ale jinak tam prostě není nic, co by mohlo takhle znít. Jestli to není nějaká blbost typu „tření brzdové hadičky o vidlici“ :-)

        0 0
        • Vilém  

          Nebo treba suchy stiraky.

          0 0
          • JakubCh  

            Ty stíráky by to mohly být…tření hadičky to není 100%, ale Vilém má asi pravdu. Moje blbost, už konečně musím ten olej koupit.

            Dělá to okamžitě, když na vidlici zatlačím, pokračuje pořád, až kam ji dostanu (když stojím vedle kola a opřu se o řidítka…) Jinak barva zatím drží, vila chodí hezky…docela mě to dneska naštvalo, co se začalo dít

            0 0
            • Vilém  

              No napadlo me to, kdyz jsem si vzpomnel, ze neco podobneho delaly stiraky jednoho kamarada na starem bomberu. Po nastrikani silikonem byl klid.

              0 0
              • JakubCh  

                Zkusím…jinak nevím no. Štvalo by mě to hrozně, kdyby se vidla nějak vy… tak brzo. Ty negativky, to vůbec netuším, jak by se to dalo dát do kupy…

                0 0
                • JakubCh  

                  Ha, úplně jsem na tohle vlákno zapomněl, takže vyhrabu kostlivce: vidlici jsem nechal servisovat – sám jsem si netroufnul. Výsledek – suchá! Vazeliny prý v ní bylo minimum, takže proto ty pazvuky. Servisák vyčistil, dal novou vazelinu a mám snad dojem, že i olej v patroně…ale to fakt nevím. Vidla byla hned tichá a lépe chodila :) Závěr – z výroby byla naplněná „tak nějak“…

                  0 0
                  • Azmir  

                    Na kolik tě vyšla ta výměna vazelíny?

                    0 0
                  • Azmir  

                    Na kolik tě vyšla ta výměna vazelíny?

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Na kolik tě vyšla ta výměna vazelíny?

                    0 0
                  • JakubCh  

                    Celé mě to vyšlo na 300. Chápu, že někomu to připadá jako vyhozené prachy, ale nechtěl jsem se s Epiconem bez nejmenších zkušeností a nářadí babrat…

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      To je v pohodě cena, pokud se na to necítíš a ušetří ti to čas, pak to nevidím jako vyhozené peníze. Koneckonců to musíš vědět sám nejlíp jestli jsou nebo nejsou ;)

                      0 0
                      • JakubCh  

                        Tak postupem času se učím, dřív jsem nebyl ve stavu si na kole udělat nic, teď už to vypadá trošku jinak. Epicona se servisovat naučit určitě chci…na servis jsem nesl samozřejmě jen vidlici, takže sundání/nasazení jsem dělal sám a nějak si nemyslím, že její rozebrání bude až tak velký problém…

                        Především se ale už konečně chci naučit seřizování hazky a smyku… :D

                        0 0
                        • MirosPikos  

                          Aha :-D

                          0 0
                          • JakubCh  

                            Co chceš, každý umí svoje, na tohle jsem byl (pořád asi jsem) levý jako hrom, což neznamená ,že s tím něco nedělám. Spíše je problém, že v paneláku není dílna – dělám s kolem ve sklepě na chodbě, což je chuťovka, světla málo, děs běs…když je hezky, tak venku před barákem raději.

                            Jinak někdo si zase PC nechá složit za peníze nebo přímo kupuje hotové a s každou blbostí lítá do servisu nebo shání a platí všelijaké „opraváře“ (ale díky bohu za to :D) :)

                            0 0
                            • Georrge  

                              to chce jen cvik, hodně času a pevný nervy a všechno to půjde :) nejhorší je když chceš něco stihnout rychle, to se pak sere všechno… ostatně půlka garáže nese stopy od stříkající natlakované brzdovky, a ta druhá je zase od různých olejů :D a úplně nejlepší když přeplétáš kola, vzorně si každý starý nipl dáváš do krabičky, a tu si pak s posledním niplem převrhneš. Co převrhneš, pořádně do ní něčím jebneš a niple se rozletí po celé garáži. Nebo děláš něco úplně jednoduchýho a dodřeš přitom půlku kola :D pak ale jindy děláš něco jinýho, složitýho, a povede se to naprosto peckovním způsobem, že seš na to hrdej :) rozhodně to ale nevzdávej :)

                              0 0
                              • MirosPikos  

                                Nejlepší je DOTka v očích :) Fakt doporučuju… a to sem si říkal, na co sakra ochranné brýle. Tak to dopadá při Custom Bleed Kitu na Elixiry.

                                0 0
                                • Georrge  

                                  já tam jednou měl acetonový ředidlo, během těch tří vteřin než jsem doběhl pod kohoutek jsem myslel, že mi vyhoří oko :) a stejně ochranné brýle nenosím :D

                                  0 0
                              • JakubCh  

                                No ty voe :D To jsou věci…

                                Jo, to rychle rychle – zbrkle znám…

                                Já jsem zas parkrát dok…l ze zbrklosti imbus a pak odvrtával :D Zase praxe v tomhle není na škodu. Teď za mnou přišla kamarádka – měla stržený imbus v kufru na tretře. 15 minut a byl jsem za hvězdu :D

                                0 0
    • ClAyD  

      Je to v pohodě. Zatím všechny vzduchový vidlice, co jsem zkoušel kromě recona silver, taky „foukají“.

      0 0
    • Poustmen  

      mě něco takovýho dělá FOX, stačí máznout nohy a je to pryč

      0 0
    • cervikpetr  

      Ahoj, s dovolením oživím (naruším) toto téma – mám krátce Epicon 2008. Při jízdě nad 20km/h no asfaltu pozoruju jakoby kovové drnčení. Vakl má prakticky nulový.. Máte nějakou radu co to může být?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.