• zdeno1

    zdar,

    vyvaklilo se mi lozisko v orechu.dle vsech navodu na youtube je sundani orechu lehoucky.

    http://www.youtube.com/watch…

    me se to nepodarilo ani kdyz jsem to pacil ve sveraku.

    netusite nekdo,kde by mohla byt chyba?

    diky

    0 0
    • Vilém  

      Drzi to casto na o-krouzcich. Jestli si to zkousel tak jak na videu, tak to zkus napred sundat samotnou koncovku.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • zdeno1  

        hmmmm,a kde nebo co je ta koncovka?

        0 0
        • Vilém  

          Mozna prekvapive na konci:)

          Na konci osy, to cerne co leze z orechu.

          Ale zase s citem, abys ji nesplacl.

          0 0
          • zdeno1  

            jasny,ale jak ji sundat?vylamovanim jak na videu to proste nejde…na videu byl naboj na RU ja mam pevnou 12mm osu…

            0 0
            • Nimrod  

              nandej kazetu a vezmi to za kazetu, takhle to neni za co vzít :-)

              0 0
            • Slavoš  

              Jde to, taky jsem letos na jaře bojoval (zadní osa 12mm), co nejde silou jde ještě větší silou. Vem to přes hadru sikovkama za koncovku

              0 0
        • Smazaný účet  

          neni nabojem prostrcena duta osa a koncovky sroubovaci? (novatec to tak ma). Koukni na koncovky zda tam nejsou plochy na chytnuti klicem..pokud jo, chytni a sroubuj.

          0 0
          • zdeno1  

            jsou kulaty,plochy na klic nejsou…u novatecu jsem to mel kdysi hned…tady jsem v riti.

            0 0
            • Hnoj  

              Chyť to do svěráku přes hadr a škubni kolmo nahoru, to pomůže v 90% případů.

              0 0
          • Vilém  

            Nejsou

            Idealne je na to mit udelanou klestitu z duralu, nebo tvrdeho dreva.

            Zatim se mi to vzdy podarilo sundat po omotani koncovky a opatrnem zatazeni sikovkama.

            0 0
            • Smazaný účet  

              „snaha byla, 4-“…

              0 0
              • Nimrod  

                od někoho, kdo píše, že má dt swiss na ratchet system šroubovací koncovky, to sedí :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  kua co zas mas..dyt sem se ptal, esi tam nahodou nejsou plochy bo pak by ne…pokud ne, tak ne…

                  0 0
                  • Nimrod  

                    jak zas? :-) jen mi přišlo úsměvný tu kopat do viléma, když sám ses kdovíjak nepředvedl :-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      ja do nej nekonal..pouze sem povzdechnul ze ma reakce byla mimo…

                      (to ze mu ten odkaz nejede je sumak)…

                      0 0
                      • Nimrod  

                        tak to jo, pokuds reagoval na sebe, tak to beru zpět, ale jelikožs to hodil pod viléma, tak mi to nedošlo. beru tedy zpět :-)

                        0 0
            • zdeno1  

              no vida,koncovka je dole,ale orech stále drzi jak pribitej…zítra to zkusim ve sveraku…

              0 0
              • Vilém  

                Tam uz nema co drzet. Leda tak orezly vnitrni krouzek loziska.

                0 0
    • Gabbo  

      Priseru se do tematu – je u techto naboju bezne, aby mel kotouc vuci naboji mirnou vuli? Kdyz zmacknu brzdu a snazim se tocit kolem, kotouc se nehne ale kolo mirne jo.. muze to byt do 2 mm ale nejaky pohyb tam je..

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud mas centerLock, tak vule je mozna. Pokud sestisroub a nepozorujes pootaceni na sroubech, tak pootaceni kola neni zpusobene vuli v kotouci, ale tuhosti kola/vidlice.

        Taky se ti muzou posunovat desticky ve trmeni..v pripade kplovoucich kotoucu se muze projevit vule v nytech…

        0 0
        • Gabbo  

          Mam CL nabu, a koutouc 6diru pres redukci.. jinak kotouc drzi pevne, redukce taky bez vule, vidim vylozene pohyb mezi casti naby s kotoucem a stredem naby..

          0 0
    • žvejk  

      Zdravím, nevíte někdo zda je součástí ořechu DT swiss i rohatka a pružinky, nebo to patří k náboji. jde mi o to jestli mám kola prodat bez té rohatky a pružinek nebo s nimi… když jsme se dohodly na prodeji bez ořechu… dík.

      0 0
      • tonik666  

        Podle mě je ořech extra, rohatky extra, zbytek extra. Rohatky se prodávají jako samostatný díl a k ořechu je nedostaneš. Jak ti mimochodem zbyly? 18 zubové?

        0 0
      • raf007  

        Ahoj, rohatky ani pružinky nejsou součástí ořechu. Ořech ti DT dodá samotný, bez ničeho.

        0 0
      • Vilém  

        Myslim, ze to je jako zvlastni dil. Soucasti orechu jsou jen loziska. Overit si to muzes v rozkresech dilu DT, kdyz ma kazdy jiny cislo, jsou to ruzne dily.

        0 0
      • kubad  

        ořech je jen ořech nic víc k němu nepatří

        0 0
      • vysmátej bajker  

        součástí ořechu 1ks koncovka.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Hele, necha se v CR nekde nejak sehnat ta 54t zubata kolecko vec? Nebo aspon 36t za naky rozumny penize (do dvojky)?

      Nemuzu tu 54t vubec sehnat, ani DT ji prej nema, a za 36 se mi zas nechce davat stejne jako sem dal za naboj :-/

      0 0
      • Hnoj  

        54z se dělá jen pro Bontranger, mám takovej pocit.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Ted to maj i Rovaly prej, ale zkousel sem to sehnat jak pres TREK (melo by to jit sehnat jako nahradni dil, a jde to do vsech 350/240), tak pres DT, a prej to ma v nabidce DT, ale dovozce do CA je nema, tak by me zajimalo, jestli by se v EU nenasly, a online nikde nic :(

          0 0
      • Vilém  

        36 se daji asi nejlip sehnat od nejakych polskych prodejcu na ebay.

        0 0
      • tonik666  

        DT stoji ofiko 870/ks, takže 1740.

        0 0
    • 01carbon  

      Nemohu ani zaboha sundat ořech. Minulý týden jsem mazal rohatky na DT240. Náboj DTSwiss 350. Koncovka na RU dole – koukám na dutou osu a ložiska v ořechu. Ložisko z venkovní strany ořechu nevypadá zarezlé k ose. Zkoušel jsem to s citem poklepat dřevěnou tyčkou a zároveň tahat axiálně, podobně s dutou osou. Ořech se nehne ani o kousek. Do lednice resp. do mrazáku se mi to nevleze – že bych to ochladil. Funguje to, točí se to, rohatky řehtají. Jenom jsem to chtěl vyčistit a namazat (vím funguje to neser se do toho). Jednou se do toho bude muset vlézt. Napadá někoho něco nedestruktivního?

      0 0
      • jecnak  

        Nasaď nějakou starší kazetu a zevnitř na ni poklepej kladívkem přes šroubovák.

        0 0
        • Rubi  

          +1, vetsinou uz staci zatahnout jen za tu kazetu (lepe se to drzi)

          0 0
          • 01carbon  

            díky oběma – kazeta nasazena, bušil jsem do toho, úspěch znamenal až stahovák za nejmenší pastorek a opřený o osu přes podložku. Zarostlý vnitřní kroužky ložisek. Tak jdu ještě zkontrolovat jak je namazaná ta osa 240 z minulého týdne – hýml.

            0 0
    • johnny.v  

      Ahoj, už jste někdo v domácích podmínkách měnili ložisko předního náboje?

      0 0
    • Alonzo  

      Ahoj možná zbytečný dotaz a na funkci nemá vliv, ale nemůžu přijít na to proč se tak děje. Jde o to že mi dělá cvrček takový nepravidelný kolísavý zvuk. Vyčistil jsem, namazal (tak akorát podle návodu) a pořád to samé:

      DT Swiss 350 Straight Pull 24t Star Ratchet

      0 0
      • doubleingram  

        das ist normal

        0 0
      • myreczech  

        a mažeš tím co bys měl…?

        DT Swiss Special Grease for Ratchet System Hubs 20g – HXTXXX00NSG20S

        0 0
        • figur  

          Myslíš, že druh maziva má vliv na pulsování zvuku rohatky? A nebo má vliv jen na intenzitu toho pulsování…

          Je to vlastnost.

          0 0
        • Rubi  

          na to nema zadny vliv…rohatky vydavaji kolisavy zvuk porad stejne, jen u tech 18z je to mene znatelne, nejvic mi prijde ze to delaji ty s 36 zuby a ty s 52z zase uz o neco min

          0 0
        • Alonzo  

          Jj přesně tuhle mám

          0 0
        • Peslezedirou  

          Nedala by se použít Military grase od RS, nebo to chce ještě řidší vazelínu?

          0 0
          • Alonzo  

            Ta je moc hustá a lepivá, ta si myslím, že je úplně nevhodná. Ta je tak do vidlice na těsnící kroužky.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Děkuji, koupím raději tu originální…

              0 0
              • tonik666  

                ja to mazu bikegrease2000 od motorexu

                prijde mi podstatne nedat ji tam moc.

                0 0
              • MnemonicJ  

                Dávám nějakej obyčejnej mogul v malým množství a žádnej problém

                0 0
              • myreczech  

                hele jukněte na video…taky jsem to dělal s origo a červení asi vědí proč to tam cpou…

                https://youtu.be/Yu_LSSj_SBk

                https://youtu.be/sC-5-dOvfYA

                0 0
                • tonik666  

                  Jak jsem psal, podstatne je trefit mnozstvi a nedat moc, protoze pak se zubatka zalepi a nedoseda.

                  A pripadne mit vazelinu podobne hustou.

                  0 0
                  • kubad  

                    Jenže to DT není vazelina spis pasta s příměsi oleje

                    Já už rohatky strhl a není to nic příjemného

                    0 0
                    • figur  

                      Tak tak. Vazelína s příměsí molybdenu + 5% oleje. Takže není těžké si ten pačok vyrobit doma a namíchat případně i na

                      teploty pod nulou. Dělám to už delší dobu, míchám jen to co potřebuju pro momentální použití a funguje to spolehlivě.

                      0 0
                      • Alonzo  

                        Tak origo stojí cca 300, – a to množství mi vydrží mám pocit tak min 5 let, takže tu cenu neřeším, než se párat s nějakým mícháním.

                        0 0
                        • figur  

                          Vzít trochu vazelíny, přidat pár kapek oleje (obojí doma) a šroubovákem promíchat netrvá ani minutu. Párání je něco úplně jinýho…

                          0 0
                          • Esi  

                            Možná máš pravdu, na druhou stranu když mi ta vazelína na jeden náboj vydrží minimálně 5 let spíš 10 a stojí méně než 1 řetěz kterých vyměním 5 za sezonu, tak je mi to asi skoro jedno a klidně si ji koupím, nestojí mi to za to

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Vzhledem k tomu, kolik zbývá po servisu, mi to přijde jako nekonečná pixla :)…

                              0 0
                              • Esi  

                                No právě, na ty rohatky toho napatlám tak 1g a stačí to tak na 2 tisíce km úplně v pohodě, tak že jedna pixla 40 000km to je v něm případě skoro těch 10 let, za to dobu jen řetězy jsou za 12 000kč tak že nějaké 3 kila za vazelínu je úplně jedno

                                0 0
      • vysmátej bajker  

        Je to způsobeno pružnama ktere nevytváří stejnomerny tlak na rohatky.tedy vlastnost.

        0 0
      • Redjuu  

        Běžná věc. Dřív jsem nad tím taky laboroval, že to je divné, ale dělá to ať je namazáno nebo ne, ať je 18 nebo 54 zubů.

        0 0
    • myreczech  

      ten zvuk mi přijde jako když to není vyvážené…zrychluje zpomaluje…

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • madik  

      Když už jsem u těchto nábojů. Budu měnit ložiska. Nakoupil jsem 6× NTN 6902 LLB. Dorazil mi ted i klíč na povolení vnitřností zadního náboje, abych mohl demontovat ložiska. Ještě jsem to nikdy nedělal, tak jsem dost zvědavý jak to půjde. Snad se obejdu bez nutnosti super hrubé síly a lisování.. uvidíme.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jakým způsobem je tam tedy chceš dostat, když se chceš obejít bez lisování? Natloukání ti připadá lepší? :)

        0 0
        • madik  

          Smajlík je na místě :) Nicméně jsem koukal na pár videí a dělali to tak, že na ložiska (vnější prstenec) posadili gola klíč vhodné velikosti a paličkou to šlo snadno klepnout dovnitř. Lis mám vyrobený z obyč závitové tyče a moc se mi to s tím dělat nechce. no uvidím :)

          0 0
          • kubad  

            Ano jde to jenom musí sednout prumerove

            0 0
          • 74restart  

            Kdyz uz se dostanes k tomu ze budes lisovat loziska, jsi za vodou. Protoze nejvetsi problem je povolit tu cast, do ktere zajizdi rohatka v naboji. To chce silu, stesti a poradnou modlidbicku.

            0 0
            • duk  

              Staci na to ta sila a to poradna, ostatnich velicin jiz netreba ;-)

              0 0
      • kubad  

        Něčím musíš ty ložiska do náboje dostat

        0 0
        • deekay  

          vetsinou staci podlozky + stara loziska jako nastroj a misto lisu pouzivam stary campa rychloupinak :)) Funguje to lepe, nez zavitova tyc a matice.

          0 0
    • kliiima  

      Ahoj, mám kola s náboji DT 350 Centre Lock koupené na bazaru 15/110 a 12/148 a budu na ně kupovat kotouče. Potřebuji k tomu jinou matici než tu, kterou ke kotoučům dodává Shimano (kotouče XT 2020 CL)?

      0 0
      • žvejk  

        Na přední náboj potřebuješ jinou matici, na 15/20 mm osu. Dělá shimano, DT Swiss a další…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taky nechápu, proč Sh. v dnešní době dává ke kotouči 180 mm matici, která jde utáhnout na max. 12 mm ose…

          0 0
        • kliiima  

          A dá se případně ta stejná matice použít i dozadu? (Shimano na ni píše 15/20 Only)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dá.

            0 0
          • kubad  

            dá, ale je to zbytečné

            0 0
            • Smazaný účet  

              Mám „ořech“ HTII a třeba vyměnit kotouč s touto maticí, aniž by to na ní neslo viditelné stopy, není úplně jednoduché :)

              0 0
              • kubad  

                to řeší černá lihoá fixa permanentní :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ta háže fialové odstíny :)

                  0 0
                  • LM  

                    Nesmíš na to koukat tak zblízka :-)

                    0 0
                  • tomxxx  

                    Tak malej stetecek a cerna barva na modely, kdyz si takova citlivka.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ono by to spíš chtělo, aby ten ořech šel zajist osou proti vypadávání, 2×, 3× to sjede a je po Al matce, ale zas řeším p*oviny a je mi jasné, že s tím ostatní nemají problém.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ty tam mas klasickou anebo na HTII (pevne osy)?

                        A jaky mas klic?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Koukám, že by potřeboval zbrousit, aby dosedal maximální plochou…

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            A jde to tam?

                            Nedoseda konec klice na osu? Neni klic i moc melky, kdyz nasadis golu…?

                            Ja tady ten treba nenasadim vubec. I kdyz mozna diky QR. Kazdopadne mi prisel lepsi takovy ten tenky klic na tyhle matice.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ten by musel mít ploché hodně dlouhé madlo…

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Vsak ma – to, co daval Kubad.

                                Tenhle klic je super na misky, ale na CL matice ne. Dost casto narazi osa na golu.

                                I kdyz snad Super B ma novy tvar a model a ten by mohl jit – je hlubsi.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  No asi vůbec nejlípší by bylo se na celý CL ******. Omezený výběr kotoučů, na šroubky mám momenťák, není třeba dokupovat „velká matka“ :)

                                  0 0
                          • kubad  

                            Na tu matici je otevřeny lepší volba

                            https://www.koloshop.cz/…vni-fd-3.jpg

                            0 0
                          • Markony  

                            Mam ten sám klič, předek sebrat na soustruhu zarovnat provrtat větší díru aby prošly koncovky náboje , osobně to dělám tak že prostrčím závitovou tyč přes náboj dam podložky lehce stahánu, a pak dotáhnu matku pro kotouč nemá šanci nic vyskočit. Ten plochý klič no nevím nevím.

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Tvl, zas delate atomovou vedu ze sundavani kotouce. Kdyz sem to mel na kole, sundaval sem to tim plochym, jen si to chce hlidat druhou rukou, aby klic nesjel.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Super, srovnat to na šmirglu by asi zabralo hodně času co? :)

                              0 0
                              • kubad  

                                hooodně :D

                                0 0
                              • RomanH  

                                Vem to ve sveraku flexou. Zbrusoval jsem tak gola orech o nabehove hrany na povolovani matice u vidlice. Slo to bez problemu.

                                0 0
                              • Markony  

                                Hodně , bruska mi nepřipadá jako dobré řešení nebude to rovné.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Proc? Pritlacias na kotouc z cela a je to rovny jak ze soustruhu.

                                  0 0
                                  • Markony  

                                    Ok když myslíš, musíš ubrat tak cca 2mm a to nebude fakt rovné jedině to pak vzít na magnetce a zarovnat to

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Parkrat jsem takto orech zabrusoval a nikdy se nic strasnyho nestalo. Nebo chytnout do stojanovky, na stolek pod to dat brusny kamen.

                                      0 0
                            • Vilém  

                              Tohle je ten samy orech co nahore? Vzdyt vypada uplne jinak.

                              0 0
                      • tomxxx  

                        Nemaj no, vsak kotouce se tak casto nesundavaj.

                        0 0
    • snas89  

      Ahoj. Zeptam se tady.

      Premyslim, ze bych do dt350 koupil 54 rohatku. Mate s tim nejaky zkusenosti? Ty jemnejsi zuby vydrzi asi jak dlouho nez se to strhne?

      Diky za info:)

      0 0
      • kubad  

        ne vydrží míň než 18z co tam dávají, a vyžadují častější servis

        vem 36z verzi ta je v pohodě

        0 0
        • snas89  

          A ma to vubec smysl?

          0 0
          • Breakpain  

            Na silnicce je to prijemnejsi ;)

            Ale musis to „chtit“, jinak se ty penize vyplati strcit treba do plastu :)…

            0 0
            • snas89  

              V cem je to prijemnejsi? Chapu ze tam je driv ten zaber. Jeste minibcss vadi, ze to mammted dost tichy a nejsem slyset ze zadu…:)

              No. To spis budu asi novy kolo sperkovat jinak:)

              0 0
              • Breakpain  

                A o co jineho nez o zaber by melo jit ;)…

                Tak si nech zadni kolo preplest na e13, Hope, Chris King a budes slyset vsude. Mne to paradoxne prijde opruz, kdyz to moc „krici“… Vyhovuje mi, ze DT jsou drzaky & pomerne tiche.

                0 0
          • žvejk  

            Je to dobrá věc. Tedy pokud jezdíš jen po polňačkách tak je ti to k ničemu…

            ale do těžšího technického terénu to k něčemu je.

            0 0
            • snas89  

              Dik:)

              Jak casto servis? Staci vytahnout kazetu, omyt, namazat tou jejich vazelinou a dat zpet?

              0 0
            • Dejv0  

              Jezdil jsem Hope (8,2°) a teď 350 s 18z (20°) a zjistil jsem, že je mi to u zadku. Polňačky nejezdim.

              0 0
            • Atilla  

              Tak na triall to má opodstatnění. Jinak spíš ne. Jezdíme dost technické věci a nijak mi to nevadí, ani když přejdu z více POE

              0 0
        • pendergast  

          Ešte častejší servis?!

          Mám 18z a pre plynulý chod aby som rohatky čistil a mazal každých cca 300km, inak v nohách pocit ako by som mlel guľôčky v stredovom zložení. Zlatý západkový systém, ten som za 5 rokov čistil a mazal 3×, aj to len preventívne.

          0 0
          • kubad  

            blbost – chce to si umýt pořádně ruce, používáš originál vazelínu?

            DT swiss tohle fakt nedělá

            0 0
          • tomxxx  

            Nekteri z tymu jsou neskutecny prasata a mazou rohatky jednou za rok, kdy je v nich vazelina cerna jak krem na boty, i tak ty naboje drzej roky bez problemu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No tak nějak to dělám a to mám 36z rohatku. Nemůžu říct křivý slovo na tenhle systém :)

              0 0
          • Markony  

            Něco děláš hodně špatně, zrovna dneska sem ho rozdělal vyčistil maznul a to jen preventivně..Mam taky 18z.

            0 0
          • Vilém  

            A prachovku tam mas? Co popisujes, to rozhodne neni normalni.

            0 0
            • snas89  

              Co je prachovka? Idealne jestli mas fotku toho?

              Hledal jsem na googlu a nejsem si jistej.

              Dik:)

              0 0
              • Cavendish  

                ,,Co je prachovka?" a sakra…

                0 0
              • figur  

                Démon s červenou podložkou to jistí…

                0 0
              • novas752  

                Gumové těsnění na ořechu hned za kazetou.

                0 0
                • figur  

                  Kousek dál…

                  0 0
                  • kubad  

                    jj u DT je v těle,

                    0 0
                  • pendergast  

                    He he, obrázek jak od Uko Ješity.

                    Podľa toho videa by som sa dostal k prachovke až po demontovaní vnútorného prstenca, a to mi ani v servise nevedeli sľúbiť, či sa im to podarí zdemontovať.

                    Aj tak to tesnenie nevyzerá, že by chránilo pred znečistením zrovna rohatky.

                    Vazelínu mám originál a skúšal som dávať rôzne množstvo.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Prachovka je mezi tělem náboje a ořechem. Vidíš jí okamžité po té co sundáš ořech.

                      0 0
                    • novas752  

                      Těsnění vydloubneš jakmile z náboje stáhneš ořech, ani neni potřeba sundavat kazetu, stáhneš jí i s ořechem.

                      Na povolení a demontáž prstence je potřeba speciální nástavec který se nasadí do prstence místo rohatky a druhou stranou nejlíp upne do svěráku, pak to poměrně snadno.

                      0 0
                      • pendergast  

                        Prachovka tam je, nepoškodená, von sa jej nechcelo, tak som ju príliš neprehováral.

                        Na tesnenie sa mi zdala dosť tvrdá (pri 12°C), mažete ju niečím?

                        0 0
          • Atilla  

            Na DT swiss 440 FR jsem dal tak 10k km v terénu, hodně za deště a ani jsem to nikdy nerozdělal.

            0 0
            • suslos  

              Mazec :-D

              0 0
              • Atilla  

                Jo, čistil jsem to při prodeji a nic tak hrozného v tom nebylo. Už mám origo vazelínu a všechny jsem namazal, takže je ticho:)

                0 0
      • krabica  

        Mám 54z asi měsíc a zatím dobrý. Výhoda je v technickém terénu, kdy máš dřív záběr, když potřebuješ naštelovat kliky do vhodné pozice…

        0 0
      • Archer  

        54z je mnohem hlučnější, dobře nahrazuje zvonek. Je trochu větší „drag“ (odpor, roztočené ve vzduchu kolo zastaví dřív), ale během jízdy to není cítit. Ten rychlý nastup dobře cítit na rovince taky, u přechodu z volnoběhu na šlapaní a během změny převodu.

        0 0
    • jIrI___  

      Co je lepší volba na zadní nábu, DT 350 nebo Hope 4 Pro?

      0 0
      • Rubi  

        DT350 urcite

        0 0
      • Smazaný účet  

        Hope nebrat :-D

        0 0
      • Dejv0  

        Hope jedině pokud máš rád rachot a nechceš slyšet druhého. :-D

        0 0
        • jIrI___  

          O hlučnost mi teď až tak nejde (pravda, raději mám tišší náboje), spíše o spolehlivost a servisní nenáročnost.

          0 0
      • suslos  

        Já jsem za Hope, jedna zkušenost s loziskama v dt350 mi stačila.. Hope zas tak hlasitý není, kdo slysel někdy i9 nebo acros potvrdí

        0 0
        • tomxxx  

          Co to bylo za zkusenost?

          0 0
          • suslos  

            Ložiska umrely brzo, hodně brzo – ale ve srackach. Nicméně při stejném užití mi Hope drží

            Mohla byt náhoda nebo ne, nicméně od Te doby mám jen Hope…

            0 0
        • Smazaný účet  

          Mě jedna zkušenost s Hope Pro 4 ložisky taky stačila :-D

          0 0
          • suslos  

            Vím, nicméně já už mám 4ty par a vše Ok :-D

            0 0
            • Atilla  

              Taky vozím DTčka už kolik let na několika kolech DT350, 440FR, 240s a bez problémů. Zase ty ložiska nejsou taková darda a pokud je správně nalisuješ a utěsníš vazelinou, tak vydrží dlouho.

              Kdyby někdo z okolí chtěl, tak mám komplet sadu na výměnu ložisek v DT DT350, 440FR, 240s na 20, 15 a 12mm osu. Klidně je někomu vyměním. Je to práce na pár minut.

              0 0
            • Smazaný účet  

              A přitom předchozí Pro 4 bez údržby byly OK i po dvou sezonách :0)

              Je to asi stejné jako tvá zkušenost s DT – náhoda :0)

              0 0
      • Mr.Duck  

        Na DT je potreba spesl naradi na servis, Hope udelas s cimkoliv.

        DT je tissi. Z moji zkusenosti Hope loziska vydrzi hladke mnohem dele nez DT, ale u DT vetsinou dojdou do stavu kdy nejsou zly ale ani idealni a tak zustanou roky. At uz jsou to novy naboje nebo cerstve po servisu. Hope pri stejnym pouziti vydrzi hladky daleko dyl, ale v realnem provozu to je zanebatelny problem.

        0 0
    • Markony  

      DT 350

      0 0
    • Pessinger  

      Ahoj jde na náboj dt swiss 350...... Mám tam ořech shimano 9,10,11 a půjde tam ořech od dt micro spline?

      0 0
      • kubad  

        Ano

        0 0
        • Pessinger  

          Uff šel jsem se raději mrknout do sklepa a sundal ho a bylo tam těch 54 ryh to ozubené kolečko :) někde jsem četl že když tam budou ty tři praporky že to nepůjde uffff

          0 0
          • kubad  

            Ty tři praporky ale nejsou v DT350

            0 0
            • mirorek2  

              asi si nebyl jistý, jestli nemá 370

              0 0
              • Pessinger  

                Jj, ty kola jsou myslím 2016 pro elitní model pro cube zelený náboj csw ma 3,9 cl prestrikal jsem je na černo

                0 0
            • novas752  

              A navíc i na tří praporkový ořech DT už také vyrábí microspline ořech. Mám ho připravený spolu s SLX kazetou.

              0 0
    • Pessinger  

      Jinak asi to bude už přepracovaný ořech micro spline od DT na kupkolo mi dalo echo že by měl koncem února být

      0 0
      • hatchet  

        Micro spline na DT350 byl k dispozici už na podzim. V říjnu jsem to měnil, bez problémů.

        0 0
    • soural  

      mam prosbu na majitele týhle náby, nemáte ji někdo rozebranou? Potřebuju oměřit osu č. 3 a podložku č. 7. Asi jsem oboje zkurvil a při dotažení kola do rámu se netočí volnoběžka. Děkuju.

      0 0
      • soural  

        update: na webu výrobce se píše tohle:

        Length [mm] (L) 114.8

        Diameter 1 [mm] (D1) 12.0

        Diameter 2 [mm] (D2) 15.0

        Width 1 [mm] (B1) 42.2

        ale to je málo :-/

        0 0
      • HKou  

        Tohle se deje, kdyz se tam #5 da obracene.

        0 0
        • tomxxx  

          Přesně, stalo se mi to taky. Udělali mi to v servisu. Kubad mi tenkrát identifikoval problém.

          0 0
      • vysmátej bajker  

        sz

        0 0
      • martello  

        Tady máš schéma kde píšou že délka je pouzdra pozice 7 je 15.4mm. A za tím že se ti netočí volnoběžka může být i zborcené pouzdro pozice10.4.

        0 0
      • Mr.Duck  

        DT rika ze kdyz jde ta podlozka #7 lehce stahnout tak je ok. Pokud je potreba ji z osy dostavat silou a nejde to hladce, mela by se vymenit. Da se znicit kdyz pretahnes osu nebo upinak na kole. Je to dost bezne ze je to potreba vymenit, v praci to drzim skladem nybrz tak polovina zakazniku to pretahne.

        0 0
    • soural  

      Díky za radu, #5 je správně, tím si jsem celkem jistej. Ještě zkusím znova přelisovat ložiska, tím to prej může taky bejt.

      Nicméně osa i futro nejsou 100% fit, nový by neublížily..

      0 0
    • soural  

      shimano 9sp. Znova jsem se s tím babral a podle mě je chyba v tom, že jsem osu při vyrážení ložisek rozjebal. Musel jsem ji zabrousit a tím zkrátit. Při dotažení v rámu pak krytka (hubcap?) tlačí na ložisko a volnoběžka nevolnoběžkuje.

      0 0
    • soural  

      tak osou to nebylo, jeste zkusim vymezovaci krouzek c. 7. A znovu, kdybyste nekdo umel zmerit, budu rad. Diky, h.

      Psal jsem do bottica, tak snad se podari sehnat.

      0 0
      • 01carbon  

        podarilo se mi to jednou na zadnim naboji to nejak domrsit tim ze jsem tam blbe strcil na zasrouboval osu. Vim ze ti nejde – povedlo se :( kdyz se dari tak…) Jedno lozisko trochu pridrhavalo jiz predtim tak jsem je nechal vymenit a ok.

        0 0
      • soural  

        Boticco velmi ochotně a tychle poslalo, nicméně to nepomohlo.

        Závadu odhalil promptně Hnoj (tímto pěkně děkuju), když zalisoval těsnící kroužek pod ořechem origo připravkem hlouběji do náboje.

        0 0
    • kamaro  

      Zkoušel někdo z DT350 sundat barvu (nebo elox, ani vlastně nevím co to má za povrchovku)? Na plánované kolo by se mi více hodil stříbrný náboj, ale chci držet na kolech jeden typ náboje kvůli nářadí a servisu. Pokud ano, uvítám nějaké informace popř. foto výsledku.

      Děkuji moc.

      0 0
    • Misha87  

      Zdravím, má někdo radu jak elegantně, bez originál přípravku, dostat přední koncovky 15×100 do náboje? Zkoušel jsem to šroubovákem a jeden ten převlečný prstýnek už se mi podařilo zničit. Na straně kotouče je to i dost omezeno šířkou a hloubkou díry. Díky

      0 0
      • kubad  

        ten kroužek je strašně tenký a lehce ho poškodíš, potřebuješ co největší plochou na něj klepat nebo tlačit, po různých pokusech sem si nechal vytočit ze silonu přípravek :(

        0 0
      • lubosalbi  

        Ořech z goly, dělal jsem to tak už xkrát

        0 0
      • žvejk  

        Sedlovku 27,2

        0 0
      • novas752  

        Gopa ořech vhodné velikosti.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Zbytek krku z vidlice. Myslím že vnější průměr je trochu velký tak jsem to musel trochu zbrousit ale funguje :)

        0 0
      • Misha87  

        Díky všem za rady, nakonec to vyřešila sedlovka 27,2. Pasuje přesne. Díky

        0 0
    • Smazaný účet  

      Přemyšlím, že bych na druhou sadu kol do terénu dal tenhle náboj, ale váhám nad tím uchycením děr. Klasický nebo ta straight pull varianta?

      Mimochodem kolik myslíte, že je aktuálně adekvátní cena? Našel jsem různě několik za klidně sedm tisíc, což mi přijde za náboj jako totální úlet. Tolik bych za to samozřejmě nedal.

      0 0
      • kubad  

        adekvatní cena je taková která ti přijde adekvátní – ofiko doporučené ceny na jdeš na stránkách dovozce – Bottico

        osobně preferuju klasiku, ale SP je hezčí, funguje obojí

        0 0
      • Tuplak  

        DT Swiss náboje zásadně kupovat v Německu. R2-bike, bike24 atd. Tam mají adekvátní ceny. Ceny u nás jsou pěkně přepálené.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jo, dobrej nápad. Překvapivě ale spousta komponent je na 24 (resp. v Německu obecně) dražší než u nás.

          Ale kolik je cca rozumná cena? Nemám vůbec představu.

          0 0
      • novas752  

        Straightpull nába je těžší ale s výpletem se lépe pracuje.

        0 0
        • kubad  

          naopak SP je cca o 10% lehčí, ale typl bych že s myslel klasiku :D podle té lepší práce

          0 0
    • Smazaný účet  

      Z Cycology mi napsali, že podle dodavatele je čekačka na 350 náboje 1–2 ROKY :D

      0 0
      • mr.garisson  

        A v Německu to fakt nemají? Na bike24.de se to tváří skladem a mají, že odešlou příští pondělí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mají jen něco, obvykle náboje na šest děr a ne centerlock.

          Já navíc ještě sháním straightpull verzi (už mám ráfky; nečekal jsem, že neseženu vůbec nic :D).

          0 0
      • kamaro  

        Ještě nedávno byly skladem… Tak to je fakt „paráda“. říkal jsem si, že si počkám na ten novější typ, teď už není ani ten starší.

        Stejné je to i u vidlic DT F 232 – ještě nedávno skladem, nyní Out of stock. No tak to vypadá, že na výrobu rámu budu mít více času než jsem si myslel :-)

        0 0
        • jIrI___  

          A stejný vývoj je i u dalších komponentů, resp výrobců. Vypadá to, že spoustu lidí čekají minimálně dva roky, kdy ušetří fůru peněz jinak vyhozených za nákup komponentů :D

          0 0
    • jindrich  

      Zdravím. Je rozdíl v tření náby mezi 350–240 či 180. Které mají nejmenší odpor a zkrátka prostě jedou.

      Nejeké zkušenosti?

      0 0
      • tomxxx  

        Ty ze kterých sundáš prachovky ložisek a nahradíš vazelinu olejíčkem.

        0 0
      • kamaro  

        Na kole je spousta jiných věcí, které půjdou poznat násobně více než zrovna odpor ložisek v nábách. Pokud chceš snížit odpor, začni u plášťů, posedu, kolech, řetězu a pod.

        0 0
      • vysmátej bajker  

        350 a 240 stejna jen jina velikost

        180 ceramicka ložiska.

        V reálu bez rozdílu. V laboratoři asi něco namerej.

        0 0
        • jindrich  

          Ceramická 180 lepší v poměru odpor a životnost vůči 350/240?

          Kvalita DT SWISS proti konkurenčním značkám.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Na jaky pouziti? Tezko srovnavat kdyz nevime jestli s tim budes jezdit po silnici nebo DH. Na tvrdsi pouziti keramika neni idealni, na silnici by naopak mela vydrzet dyl.

            Podle ceho posuzujes kvalitu? Jsou to obecne vcelku bezproblemovy naboje, ale nesmis ani jednou prilis utahnout osu. Coz ale plati u hodne ruznych naboju. Prijde mi ze DT maji po chvili vetsi odpor nez vetsina kvalitnich naboju, ale ten se pak nezhorsuje hodne dlouho.

            Kazdopadne pokud nejsi nekde na tdf tak nevim proc te odpor tolik trapi, aerodynamicky odpor tachometru asi udela vetsi rozdil nez je mezi ruznymi kvalitnimi naboji.

            0 0
            • plzakj  

              Pravdepodobne na TT kozu, kdyz resi odpor v loziskach. TT helmu, aero kombinezu a testovani v tunelu uz ma urcite za sebou.

              0 0
            • jindrich  

              Je to na XC, občas trail či nějaký skok. Obecně se tvrdí že DT vydrží tak mě zajímá zda i odpor je lepší či do nich

              vůbec neinvestovat. Případně navrhněte alternativu. Budou na závodní kolo pro syna.

              Mám nové Carbony a tam jsou 180 a jedou tedy velmi pěkně.

              Děkuji všem za ochotu a informace.

              0 0
          • novas752  

            Odpor je skoro stejny, vetsinu odporu delaji prachovky s vazelinou. Zivotnost na silnici je pri rozumne peci o kolo lepsi.

            0 0
    • Mr.Duck  

      Tak jsem měl 5 let naprosto bezproblémové náboje, a teď během měsíce 2 osy :( Ještě jsem to u DT neviděl, teď čekám na ocelovou osu drahou jak samotnej náboj a doufám že bude navěky..

      0 0
      • Cavendish  

        Jako, že osa stojí 4K? To snad ne…nebo jo?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Normalne ne, ale potrebuju ji do uterka a nechavam si ji vyrobit z oceli. Ditributor DT tu ma jednu originalni hlinikovou skladem asi za $50 ale neverim ze bych ji dostal vcas, a nejak sem zparanoidnel po 2 prasklejch behem par jizd.

          0 0
          • Cavendish  

            Tak to je hustý.

            0 0
          • vysmátej bajker  

            to bude něco jinýho :(.

            osu vyplnuje pevná poměrně těsně.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Pisu si o tom s DT podporou, jedina jina vec co by to podle nich mohla zpusobit je prilis kratky retez a doraz s jeho napnutim. Zkontroluju to az tam dam novou osu, stejne budu menit pohon, ale myslim ze v tom problem nebude. A nejak neverim ze by se to nepodepsalo na nicem jinem, hazka je v pohode a vse ostatni taky.

              Vnitrni osa na Demu neni nijak zuzena takze to opravdu vyplnuje tesne, nicmene se i tak muze ohnout vic nez osa naboje, levnejsi naboje s tim maji problem celkem bezne (Formula, Sram, Giant, Specialized a vsechny tyhle co pouzivaji stejny design), pripadne Hope Pro 2 na to tusim taky trpely s 12mm osou.

              Bylo by fer zminit ze jsem v posledni dobe zrusil dost materialu, i Demo uz jsem praskl a vymenil (nasledkem jezdeni, ne padu) asi ve snaze udrzet tempo nebo ujet kamosum :)

              Nicmene pisu prave proto kdyby nekoho napadla jeste jina pricina. Ja si uprimne myslim ze to je proste mym zatacenim, na kterem se ted snazim pracovat coz znamena vletet v plny rychlosti do sutru a pokusit se v nich zmenit smer, ale pokud mi neco unika tak bych se to rad dozvedel!

              0 0
      • plzakj  

        Skoky nebo to nadmerny utazeni? Ja, kdyz ji neutahnu hodne, tak mi vrze. Jakej je tam moment? Nebo to je podle ramu?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Podle ramu. Na Demu to je zrovna dost malo – tusim 3.4nm, pak to zajisti dva srouby proti pohybu. Nikdy zadna vule ani jiny problem takze to bude spis haluz :(

          Asi by nebylo od veci rict ze tomu davam nazrat. Sice jsem s tim jezdil 5 let, ale myslim ze az letos by se dalo rict ze jsem to zacal krmit, ale spis v technice nez na skocich. Ty naloze do strany nebudou maly..

          0 0
    • Kratter  

      Zdravím,

      Mám své první záplety s dt swiss náboji a měnil jsem ořech ze Sram XD na Microspline. No ale po výměně lze ten ořech sundat moc jednoduše, bez menší námahy ho sundám. Zatím jsem tam teda ještě nedával ani kazetu ani jsem to neměl upnuté v kole. Má se ten ořech při nasazování nějak zacvaknout? Přijde mi, že trochu cvakne jen ta prachovka. Zlepší se to po nasazení kazety a jízdě nebo se mám víc snažit aby ten ořech nějak zacvakl?

      0 0
      • vysmátej bajker  

        ano drží jen za Okroužek. možná nedonasazené,změř nebo upni do rámu.

        časem to zaroste a bude držet víc :).

        ne nezlepší.

        0 0
      • milan.v  

        Ne, to je normální…

        0 0
      • jIrI___  

        Bohužel u těchto nábojů to je standardní věc. Řešil jsem to v některém ze sousedních vláken po tom, co mi na parkovišti ze sundaného kola samovolně sjel ořech s kazetou a hledal jsem pod autem hledal vypadnuté pružinky.

        0 0
        • Kratter  

          Ok, díky všem za odpovědi. Snad nebudu mít stejnou zkušenost s hledáním pružinek

          0 0
          • vysmátej bajker  

            na novém to jde stáhnout rukou (ne lehce pohledem).

            na jetém (s malou nebo žádnou) je třeba občas použít i stahovák.

            nebo stačí použít nevhodné mazivo které naruší O kroužek.

            0 0
      • novas752  

        Nasaď ořech, osuš konec osy, osuš vevnitř koncovku aby ren okroužek nebyl mastný,pak to bude držet lépe.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Dost neočekávaně se třistapadesátky objevily skladem :)

      Za 4400 jsem to nemohl nechat na Bike-discount jen tak ležet :D

      0 0
      • Cavendish  

        Jako celý set nebo jen zadní :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jen zadní.

          Po cca sedmi litrech za 240 mi to přijde zadarmo :D

          0 0
          • Cavendish  

            Zadní náboj za 4,5k a člověk z toho má ještě radost :)))

            0 0
            • Smazaný účet  

              Před půl rokem bych sám sobě klepal na čelo :D

              Ale jsou fakt dobrý.

              Novatec nechám jen na hardtailu.

              0 0
            • kamaro  

              Mé zkušenosti: Měl jsem problém s ořechem na XT nábě. Abych zjistil co s tím je, tak jsem musel sundat kazetu, demontovat osu (konusový klíč 17 jsem neměl, takže jsem jej nouzově vyráběl) a poté jsem zjistil že do ořechu se bez speciálního klíče stejně nedostanu. Rozebrali mi ho v servise, kde jsem zjistil že ho stejně neopravím (deformovaná pružinka, popraskané praporky). Takže jsem ho pomocí imbusu 14mm sundal (14 imbus jsem taky neměl, takže jsem opět improvizoval a vyráběl) a nahodil nový ořech koupený za cca 1000,–. Na dojetí to snad chvilku vydrží.

              Při tom všem jsem proklínal náboje Shimano a říkal si, že už nic jiného než DT mi domů nesmí. Tam se všechno toto dá udělat bez nářadí v terénu. Dá se jednoduše zkontrolovat co se stalo a případná oprava je úplně triviální. Sice WI a CK dělají krásné náboje, ale postupně chci mít všechny náby „stejné“ kvůli případnému servisu. A vybral jsem si DT, stačí mi 350. Nehledě na to, že u DT mám velkou pravděpodobnost že když někdo přijde s novým ořechem, tak jej časem budu mít možnost jednoduše vyměnit.

              Vzhledem k těmto vlastnostem mi ta cena zase tak extrémní nepřijde.

              2 0
          • Velomiwookie  

            zajimavy, ze porad nikde nejsou ty 2021 modely

            0 0
      • Jan D.  

        Fakt tam mají celkem dobrý zaváděcí ceny na nový modely 350tek s 36z zubatkou. Koukám, že už nabízí i verze s Microspline ořechy, takže pohoda.

        0 0
        • Gaper  

          Jako jo, ale ty co mají skladem, tak mají jeden nebo dva kusy :D.

          0 1
          • Jan D.  

            Je to bída, no. Ale časem budou. Na Bike-discount se dá kdyžtak nastavit upozornění na naskladnění.

            0 0
        • andy97  

          Já hledám DT swiss náboje 350 pro rafkovy brzdy, zadní 24 děr a přední 20 děr. Ale nikde nejsou, nebo blbě hledám.

          Na bike-discount mají DT swiss 240, tak nevím jestli je mám vzít. Vychází to za oba 9800kč.

          Otázka jestli se vyplatí čekat, nebo si mám příplatit za 240 náboje?

          0 0
    • theedge  

      Budu kupovat zadní DT 350 na XD – vzít starší nebo radši ten nový model ? S tím novým modelem ještě asi moc zkušeností nebude. Nový neznamená automaticky lepší – zvlášť v této době kdy se všechno odrbává.

      0 0
      • tomxxx  

        Novej je tento?

        https://www.bike24.com/p2505272.html

        Podle mě je to úplně jedno. EXP ta 350 stejně není, takže ten náboj bude úplně stejný jak starý. Vzal bych ten levnější, případně lehčí, jestli je nějaký rozdíl.

        0 0
      • tomxxx  

        Tak jestli hmotnosti nekecaji, odlehčili 350 na úroveň starých 240, to bych do toho celkem šel, pokud není cena nějak napálená, nebo starý neseženeš v nějaký slevě.

        0 0
        • theedge  

          No chci to na enduro tak nevim jestli takovy odlehceni je pro mne krok spravnym smerem.

          Cenove je rozdil cca 20 €.

          0 0
          • Jan D.  

            Ty novější mají myslím v základu rohatku 36 zubů a ty starší 18 zubů. Pokud to tak je, šel bych do novější verze.

            0 0
            • Markony  

              Proč 18 nezničitelná .

              0 0
              • tomxxx  

                Klidně s někým tu nezničitelnou 18 vyměním za 36 :)

                0 0
              • Jan D.  

                Originál 36 taky, pokud ji nezalepíš nějakou nevhodnou vazelínou. To akorát ty z Alíka se ničí. Každopádně upgrade na 36 by ho později vyšel na víc než 20 eur.

                0 0
                • milan.v  

                  A kde? Já kupoval v setu za cca 1.500,– Kč, pravda, kdyby měli někde jen tu rohatku, bylo by to o něco levnější, ale o tolik ne…

                  0 0
                  • Jan D.  

                    No, tak nějak kolem těch 1500 to vychází. Psal jsem, že by ho to vyšlo na víc než 20 eur, což je rozdíl v ceně, který uváděl.

                    0 0
            • raf007  

              Ano, toto je pravda.

              0 0
            • tomxxx  

              Tak to není o čem přemýšlet.

              0 0
          • tomxxx  

            Moc si nedovedu představit, že by to vadilo, na enduro se běžně vozí i 240. U DT bych se vůbec nebál.

            0 0
          • Mr.Duck  

            Pokud se nepletu tak novy 350 je to same jako stary 240. Moc jsem to nezkoumal, ale prislo mi ze i vypada stejne. Loziska asi budou stejny jako puvodne v 350, takze nic moc ale ani nic spatnyho.

            Takze bych za par dolaru klidne priplatil za ten novejsi.

            Rohatka je celkem jedno, 18t je tissi a teoreticky dovoli odpruzeni fungovat trochu lip, 36t ma vic zubu coz je tu na foru asi popularnejsi. To si kazdy podle me musi vyzkouset, ja ten prinos 36 nejak necitim.

            0 0
            • Jan D.  

              Jak přesně ovlivňuje ten počet bodů záběru v náboji zadní tlumení?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Hodne zalezi na ramu, a na tom jaky ma pedal kick / jak mu roste delka zadni stavby ve zdvihu. Takze to neovlivni primo tlumeni, ale ovlivni to narazy co citis.

                Uz jsem to tu nekde popisoval, cim mensi je uhel nez zabere orech pri natazeni retezu (stejne jako pri slapani), tim vetsi je sance ze ti retez zatahne za pedaly. Kdyz se kolo toci dost rychle, teoreticky na tom nezalezi, ale jak sahnes na brzdu a dostanes ranu do zadniho kola, zacnou hrat body zaberu vetsi roli. A vzhledem k tomu ze to jsou chvile, kdy vetsinou chci po kole aby bylo nejvic stabilni a predvidatelne, tak vic ocenim 18t, ktera me ani v technickych „double black“ vyjezdech nijak neomezuje.

                Mene POE resi prakticky to same jako https://www.ochain.bike, jen ten prevodnik bude vic konzistentni, u orechu porad muze nastat situace ze ve chvili narazu se zuby potkaji a za retez to skubne stejne, ale u 18t je dvakrat(hodne zjednodusene) takova sance ze se to nestane oproti 36t.

                0 0
                • Jan D.  

                  Už to chápu. Dík za odpověď.

                  To jsem rád, že jsem na bazaru koupi i9 Torch se 120 POE a ne hydru se 690 na fulla, kterého přes zimu stavím:) Ale já žádné enduro nejezdím. Bude to spíš takové downcountry, tak snad to nebude tak hrozné.

                  0 0
                  • krabica  

                    Z hlediska kick backu je fakt jedno, jestli máš 120, nebo 690 POE, zjevně ti to nevadí, jinak bys to řešil a dával 18 POE… :-D

                    0 0
                    • novas752  

                      Zaleží. Když bys jel úplně bez řetězu = 0 Poe tak je ti to úplně fuk. Čim více POE, tim víc nebo tim dříve ti to zatlačí do pedálů a zqmkne zadní stavbu. A pak jen záleží na citlivosti každého jedince a samozřejmě pedalkickbacku konkrétního rámu. Moderní kola mají poměrně malý.

                      0 0
                • novas752  

                  Řekl bych že na rychlosti to nemá úplně vliv. Když je to mrda kdy se rychle zadní stavba dostane do zdvihu resp. prodlouží tai si to záběrový bod najde vždycky a pak zaleží na POE jak brzo si ho najde.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Těžko říct, bylo by zajímavý spočítat rychlost otočení při různých typech odpružení, převodu atd. Říká se tomu úhlová rychlost nebo jsem si to vymyslel?

                    Dopočítat jak rychle se otáčí náboj už by nebylo těžké podle rychlosti jízdy. Myslím si ale že ta rychlost vliv mít bude, myslím si že to je velká část důvodu proč kolo je plynulejší když nebrzdíš u více čepů.

                    0 0
                    • theedge  

                      Vvysvetlite mi co to je to POV ? Diky

                      0 0
                      • novas752  

                        POE je Points Of Engagement. Počet bodů záběru volnověžky na jednu otáčku náboje. V podstatě kolikrát to za jednu otáčku cvakne když nešlapeš. DT350 má normálně 18, ale dá se zvýšit na 36 nebo 54. Např. Industry Nine Hydra má 720 bodů = zabere už po půl stupni otočení kazety.

                        No a řešíme jaký vliv má POE náboje na úroveň Pedal Kickbacku zadních staveb.

                        0 0
                        • snas89  

                          Ted me napadlo. Je mozny, ze ten kickback citim na fullu printransferech, kdyz je zamceny tlumeni?

                          Mam 54.

                          0 0
                          • novas752  

                            To PK nebude. Tohle se řeší naopak s otevřenym odpruženim při velkých nárazech (dopad na placku) kd jde odpružení velmi rychle hluboko do zdvihu.

                            0 0
                        • krabica  

                          A nejvíc POE mají Onyxy – nekonečně mnoho.

                          0 0
                          • kamaro  

                            Ale i to může být pro některé B-F uživatele málo a chtěli by ještě více :-)

                            Na cestovních kolech mi v nábě došly 24 POE (350 hybrid). Na fullu mám 18 POE. Kdyby se mi to chtělo přehazovat, tak bych to mohl přehodit. Ale to by se mi asi muselo chtít a to se mi teda nechce :-) Až při dalším servisu…

                            Jinak více věřím těm větším zubům.

                            0 0
                            • novas752  

                              Odůvodnění máš každopádně neprůstřelný. :-)

                              Rozdíl mezi 18 a 24 imho nebude moc poznat, to je záběr každých 20 nebo 15° což je relativně podobné.

                              0 0
                            • Jan D.  

                              Ono na normální ježdění je to jedno. Teď jsem ze zvědavosti zkusil na gravelu dát 36 místo 18z a rozdíl byl znát hned, ale kdybych o tom nevěděl, asi bych si toho ani nevšiml.

                              Torch půjde na fulla, který bude spíš taková hračka na techničtější ježdění, kde už by se to mohlo hodit. Každopádně je to ale spíš rozmar, než potřeba:)

                              0 0
                            • orm  

                              Tak i nekonecen je vice druhu a jsou vetsi a mensi nekonecna :-).

                              0 0
                        • theedge  

                          Ještě dotaz – ten starý DT 350 má s 18 POE má taky ratchet system nebo to jsou klasické praporky ?

                          0 0
                          • plzakj  

                            350 ma ratchet.

                            370 ma praporky a samostatne se dela jen oem pro vyrobce kol, myslim.

                            0 0
                            • novas752  

                              …Měl. 370 nově bude také Ratchet a zároveň pouze OEM.

                              1 0
                            • tomxxx  

                              Ještě dodám, že přestavět 370 na rohatku šlo vždy, jen je to teda finančně nesmysl.

                              0 0
    • theedge  

      Tak kolo s DT350 je doma, ale mám problém s tím že nesedí do rámu přesně jako starý Newmen kolo. Kotouč nesedí do brzdového třmenu a dře o desky na vnější straně – dost to kolo brzdí. Lehce nesedí ani kazeta k přehazce/ patce. Jako kdyby byl celý náboj o cca milimetr posunutý doleva ( při pohledu ve směru jízdy ). Zadní kolo chci přehazovat podle potřeby ( různé obutí ) a nemůžu při každém přehození ladit třmen a hazku :-/

      Na obou kolech je stejná kazeta a stejný brzdový kotouč.

      Setkali jsme se už někdy s takovou nekompatibilitou nábojů mezi sebou ?

      Oba náboje jsou samozřejmě ve standardu BOOST 148 mm – strojařsky se jim to ale teda nesešlo.

      Napadá vás nějaké řešení ? Jediné co mne napadlo je na Newmen náboji podložkama vypodložit kotouč ( 6 děr ) aby seděl do třemnu spolu s DT nábojem a na DT350 zase lehce zbrousit endcap u kazety abych dostal kazetu o něco blíž k přehazovačce / patce …

      Přikládám foto kotouče v brzdovém třmenu ( nový Sram Centerline 1.8 mm )

      0 0
      • Atilla  

        Normální. Řešení je mít vše DT.

        1 0
        • theedge  

          Hmm Newmen náboj mám po repasi s novýma ložiskama a přeplítat kolo a kupovat další DT350 se mi fakt nechce. Asi mi nezbude než to zbastlit způsobem který jsem popsal výše. Předpokládám že cca 1mm podložek pod kotoučem ničemu vadit nebude. Lechce zabrousit endcap u ořechu taky půjde…

          0 0
      • jIrI___  

        Ano, zcela běžná věc. Pokud člověk chce prohazovat kola, pak je nejlepší mít na obou zápletech úplně stejný typ náboje. Nebo aspoň totožného výrobce, DT 350 a DT 370 mi vzájemně sedí bez jakéhokoliv ladění.

        0 0
        • theedge  

          No je to zvláštní – 1mm rozdíl je ve strojařině fakt hodně a myslel jsem si že standard BOOST to přesně standardizuje – kotouč je přesne tady, kazeta je přesně tady. No budu to muset zbastlit

          0 0
      • tomxxx  

        Přehazování kol je vždycky problém, když nemáš stejné náboje.

        Hlavně bych nic nebrousil. Kotouč vypodložit můžeš, to stejně vyjde na tenké podložky.

        0 0
        • theedge  

          Potřebuju kazetu na DT dostat nepatrně blíž k hazce – tak buď lehce na smírku zbrousit dosedací plochu endcapu na DT a nebo vypodložit endcap na Newmen – to vypodložení bude boj tam tu podložku dostávat ( přilepit aby to tam drželo asi nepůjde ).

          kdyby něco, tak náhradní endcapy na DT350 jdou normálně koupit – měli by být stejný jak na neboost 142 náboje.

          Tady jdou koupit jakýkoliv podložky od 0.1 mm tloušťky:

          https://www.proprumysl.cz/…u-s-0-10-mm/

          0 0
      • jkcz  

        Rozdíl kolikrát dělá i různě sjetý brzdový kotouč. Tedy i u stejných nábojů to může po prohození škrtat.

        0 0
        • theedge  

          Sjetý kotouč ti nemůže dělat takový rozdíl – střed osy kotouče na uchycení k náboji je pořád stejný a kotouč se sjíždí na ob strany. A v mém případe to není v situaci kdy to lehce škrtá, ale fakt tlačí do desek a brzdí. Je to rozdíl v dosedacích plochách na náboji.

          0 0
          • krabica  

            Je to u různých výrobců normální. Kotouč poladíš podložkama a kazetu bych taky zkusil nějak vypodložit…

            0 0
            • theedge  

              Jo no … musím si s tím pohrát stylem dodělej doma. Ještě že jsem stará škola :-)

              ale možná že vypodložit o cca 1mm přímo kazetu taky není špatnej nápad – ještě to zvážím.

              0 0
    • Pijer  

      Nepřecházel někdo na pevnou osu a neválí se mu doma koncovky ze zadní náby DT SWISS 350 na QR 135mm, ideálně na XD ořech?

      0 0
      • petr mensik  

        mám na shimano HG 135/5.kdyžtak sz.

        0 0
      • Pijer  

        Tak vyřešeno, díky.

        Když by to někoho zajímalo, tak na XD ořech stačí jen stočit prachovku ze Shimano koncovky na menší průměr.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Míň obvyklý varianty ( zadní straight pull, klasika) opět zoufale vyprodaný :D Já věděl, že jsem měl loni koupit rovnou tři, dokud dočasně byly, jenže tehdy jsem ještě plně neocenil, jakej šunt je Novatec, a že ho nechci ani na manželčiným pevňáku.

      Ani v německých eshopech nemají info k byť jen teoretický dostupnosti. Snad se ještě před koncem sezóny něco objeví.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Má smysl kupovat tu speciální DT vazelínu do ořechu?

      0 0
      • kubad  

        4 0
      • milan.v  

        Samozřejmě

        1 0
        • Markony  

          Mažu již 10 let bílou vazelínou ve spreji a není žádný problém.

          0 0
      • novas752  

        Nemá

        2 3
        • mirorek2  

          když to chceš zalepit, tak nemá

          0 0
        • kubad  

          při ceně 270kč za malé balení které má do smrti, fakt nemá smysl řešit náhradu

          6 0
          • Smazaný účet  

            Já jen tak sondoval, protože jsem si uvědomil, že jsem chtěl zítra někam jet, ale včera jsem při přemlíkovávání pláště sundal ořech a našel v něm fakt hnusnej sajrajt, a jal se čistit.

            Náboj je ale tak specifická a zásadní věc, že to radši nebudu pokoušet a den počkám, než mi z Kupkola přijde tuba.

            0 0
            • Markony  

              A proto jednou za čas sundám ořech vyčistím a namažu a je klid .

              0 0
        • roud  

          Sorry ale tohle může napsat jen debil pokud mu nedoporucis něco jiného použitelného tak ho akorát navadis k tomu aby si tu nabu zkurvil kvůli ušetření třeba stokoruny…

          0 0
          • Markony  

            To bylo na mně ? Teroson VR 730 AE 400 ml

            0 0
          • novas752  

            Přes zimu mažu své DT rohatky nějakým hodně hustým olejem (např. FoxFluid, 20WT Gold apod.), přes léto malé množství vazelíny, například běžný zelený Motorex. Na 54t mám nalítáno 12000km celoročně na endurku, bez jakýchkoliv známek opotřebení, bez jediného problému. Z mého pohledu fancy růžovoučká originální vazelínka vážně neni nutná. howgh

            1 1
            • Mr.Duck  

              Hele taky mam na kole vselijaky vychytavky co mi vyborne fungujou, ale casto treba proto, ze vim co delam, stejne jako ty vis kdyz to v zime mazes necim ridsim. Ja do toho tak casto nehrabu abych to menil podle sezony, ale o to nejde.

              Jde o to, ze zadnou z tech mejch fajn vychytavek bych nikomu jen tak nedoporucil na netu. DT vazelina funguje ve vsech teplotach, nemusis se bat ze naboj doje*es a nemusis resit ze se ochladilo a ty tam mas „letni“ mazivo. To, ze jako zkusenej mechanik umis odhadnout kolik kam ceho dat aby to nedelalo problemy jeste neznamena, ze to pulka „mechaniku“, co se to naucili na youtube od pochybnych zdroju si neznici naboje.

              5 0
              • 01carbon  

                ano

                a dovedu si i predstavit jak by kdokoliv z techto radilů řval, kdyby mu něco takového udělal ofiko servis na kole, autě, myčce nádobí…

                2 0
                • novas752  

                  Ofiko autorizovaný servis je něco jiného, tam se samozřejmě dávají originální náplně.

                  Akorát když mi ta originální vazelína vydrží v náboji polovinu toho než výše uvedené tak jí nikomu z vlastní zkušebosti prostě doporučovat nebudu a radši poradim co funguje.

                  1 0
                  • JakeF  

                    Jak se pozná, že vazelína v DT ořechu „nefunguje“? Všechny DT jsem prostě dal na kolo a fungovaly navždy…

                    1 0
                    • kubad  

                      Ze protocis rohatky a das si na hubu při šlápnutí do prázdna.

                      Já vím o třech. Včetně sebe kdy sem taky zkoušel

                      0 0
                      • embi  

                        a co se stane, kdyz to nikdy nenamazu?

                        0 0
                        • kubad  

                          bude to mít větší odpor, bude to hlučné, tahat za řetěz a velké opotřebení :D

                          0 0
                      • JakeF  

                        Aha, jsem vždycky myslel, že tohle udělá právě když se do toho člověk bude vrtat a nacpe tam tý vazelíny moc.

                        0 0
                        • kubad  

                          ano víc vazelíny, nebo lepivější, mě se to stalo v chladu

                          0 0
                          • tomfree  

                            Druhá jízda na novém náboji dt 240 originálně namazaném –8 stupňů a protočil jsem rohatky,od té doby se mi to nestalo,originál mazivo nepoužívám,mažu při výměně kazety.

                            2 0
                  • sibicz  

                    Já to mažu 10W-40, co leju do auta. Jednou jsem dokonce kápnul 5W-40 a taky to nevybouchlo.

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Měls akorát štěstí, několika se to už stalo :-) neměl jsem vazelínu DT a tady mi byl poraděn olej, použil jsem na vidlice od RS 30W a fungovalo to, ale teď už mám DT, tak ji raději používám.

                      0 0
                  • benobiker  

                    Já na praporky rád používám Sram Butter / RSP slick kick, nelepí to, krásně to klouže, není moc viskózní, takže neklade velkej odpor. Si říkám, že by to na rohatku taky mohlo fungovat jako dobrá alternativa k originálu (nikdy jsem jej neměl v ruce) nezkoušel jsi? Názor?

                    0 0
                    • Markony  

                      Osobně používám Teroson VR 730 již deset let a žádný problém nemam.

                      0 0
                      • benobiker  

                        To je sice hezké, ale ten doma nemám.:-D Ptal jsem se na Srum Butter, páč ho doma mám asi tunu a zdá se mi na rohatku vhodnej, kdyby se mi případně dostala do ruky, jestli je to na to ok, proto jsem se ptal na zkušenosti s tímhle kombem.:-)

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Ta dt swiss na rohatky je fakt jiná, butter bych tam nedával když je srovnám

                          0 0
                    • novas752  

                      Nezloušel jsem, ale v zásadě nemám nic proti.

                      0 0
            • mr.garisson  

              Děláš, jak kdyby ta vazelína stála milion. :) Je to předepsané výrobcem pro správnou funkci. Vzhledem k jednoduchosti údržby daného typu náboje to zvládne i průměrný cyklista dle návodu od DT.

              Experimenty si mohou dovolit zkušení mechanici jako ty, ale běžnému uživateli bych to rozhondně nedoporučoval, protože to většinou dopadne tak, že tam místo např. zeleného Motorexu narvou naprosto něco jiného, jelikož nic jiného neseženou. To je zase zkušenost z mojí praxe. Proto vždycky doporučím jedině originální maziva. Pak nemůže být problém např. u reklamace apod.

              1 0
      • mr.garisson  

        Určitě má, mám to malinkaté balení už od první náby DT a to bude nějakých 6 let minimálně. Nevypadá to, že by nějak výrazně ubývalo. Je to předepsané mazivo výrobcem. Jestli investovat 300 Kč jednou za 10 let nebo zk-urvit nábu za téměř 4 tis. Kč, to už je na uvážení každého domácího mechanika. :)

        3 0
        • kubad  

          souhlas,

          ale větší problém než zničené rohatky v náboji, může být pěkná tlama a to může bolet ještě víc

          1 0
          • mr.garisson  

            Jo… to už je pak o životní náhodě a nastavené karmě. :) Každý to máme jinak, no.

            0 0
      • mariotn  

        4 rok používam na ratchet cez zimné obdobie zelený Finish Line a v lete vazelínu park tool high performance. Nikdy nič sa nestalo, nepoškodilo najazdil som cez 16k. Náboje DT 350. Tento rok som prvý krát čistil aj ložiská v náboji.

        0 0
        • Kaire  

          Ta Finish Line zalepila praporky na DT370, mého kamaráda, a dal si solidní jebu. Tak bacha.

          0 0
          • novas752  

            Finishline je taky značka jterou by měli zakázat. Jediný co je od nich fajn je měděná pasta.

            0 0
          • mariotn  

            No ale bavíme sa o ratchete. Za 4 roky ani jedna jeba. Myslím, že veľmi záleží aj od toho koľko toho maziva sa aplikuje. Niekedy je menej viac ako sa hovorí.

            0 0
            • milan.v  

              Tak zrovna v tomto případě se to opravdu jen lízne, prakticky na tom ta vazelína nemá být vidět…

              0 0
      • tomxxx  

        Jediná náhrada za DT vazelínu se uváděla Molykote TP 42 s 5 % minerálního oleje. Já ji doma mám a musím říct, že mám i tak raději DT vazelínu stejné to není.

        0 0
      • jIrI___  

        Má, to malé balení ti vydrží do konce života. Ale já ji tady nesehnal, takže přes 10000 km jsem mazal olejem na ořechy Mavic a bez problémů.

        1 0
        • MlokCZ  

          Tak Mavic olejem nemůžeš nic zkazit ve smyslu, že by se to zalepilo a mazat to taky bude dobře. Zůstává pouze otázka, jestli to nebude potřeba domazávat o moc častěji.

          0 0
          • Hrabex1  

            nemam DT, ale na jakykoly praporkovy volnobezky taky pouzivam ten mavic.

            0 0
    • Markony  

      .

      0 0
    • Smazaný účet  

      Měl by teoreticky někdo zájem o SRAM ořech?

      S ohledem na skoro jistou dlouhodobou nedostupnost konkrétní verze uvažuju, že prostě koupím SRAM verzi náby (která v eshopech je) a Microspline ořech, a ten původní prodám.

      0 0
      • novas752  

        XD ořech prodáš poměrně snadno, mnoho lidí mění na kolech z HG ořechů na XD nebo právě ty Microspline. HG ořech je prodejný poměrně blbě.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jen teda koukám, že podle fotek se ten Microspline ořech prodává s koncovkou, která narozdíl od komplet náboje nemá zářez na konci. Je to sice drobnost, ale zároveň docela příjemná na vytahování.

          0 0
          • kubad  

            Microspline má jinak dlouhou koncovku než Xd nebo Hg

            Takže kupovat s

            0 0
      • vysmátej bajker  

        pokud je to normální eshop tak ti to prohoděj rovnou u nich,třeba s doplatkem ale lepší než starosti.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nakonec jsem zjistil, že skladem nejsou ani ty ostatní varianty (ještě nedávno byly), a objednal 240. Aspoň ženě bude ladit s ostatníma barevnýma prvkama na kole :D

          1 0
          • JachymP  

            Ano 240 ladí mnohem líp a také aspoň nepřipomíná ruský tanky z okupačním pruhem z osmašedesátého ;)

            0 0
            • krabica  

              Nejvíc ladí 180… :-)

              0 0
              • kubad  

                to už si v kategorii kde nejvíc barevně ladí I9 nebo Chris King :D

                0 0
                • roud  

                  Chris je dobrej leda tak na dětský kola :D nikdo soudnej by to ani manželce na kolo nedal :D

                  0 0
          • vysmátej bajker  

            snad je ještě klasika ratchet. s těma novejma jdou pomluvy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To byl oddělenej problém nějaký série, kde špatně udělali povrchovku, myslím. Poměrně rychle to opravili.

              Loni jsem 240 kupoval a už to byl ten novější model.

              1 0
    • Pavell  

      Ahoj, výplety s DT Swiss 350 mají s 370 totožný rozměr / pozici ve vidlici a vzadu v rámu nebo mne čeká štelování desek pro kotouč s centerolockem a přehazovačky ?

      0 0
      • jIrI___  

        Přesně tato kombinaci mi fungovala bez problémů, během přehazováníí zápletů nebylo potřeba sahat vůbec na nic (na obou jsem měl CL kotouče Shimano a kazety sice odlišných výrobců, ale se stejným počtem zubů).

        1 0
      • Kaire  

        Mám stejnou zkušenost tak jIrI___ . Je to ok.

        0 0
      • novas752  

        Mě starší Straightpull 370 na 6 díru zapletené v jejich Spline výpletech se samostatně koupenou taky již starší Jbend 350 taky na 6díru úplně neseděly. Kazeta ano.

        0 0
    • Pavell  

      Díky za reakce

      0 0
    • Pijer  

      Adaptér na rozšíření přední DT350 100mm na boost, bez nutnosti použít volně vložené distanční kroužky, nikdo jiný než Wolf Tooth asi nedělá, nebo se pletu?

      https://www.biketunel.cz/…-370-predni/?…

      0 0
      • Guxx  

        to je pak kolo ve vidlici hnute k jedné straně – tj 10 mm mimo osu vidlice?

        0 0
        • kubad  

          mají chybu v popisu s tímto se musí kolo přecentrovat na střed

          0 0
          • Guxx  

            a není pak lepší začít rovnou s novým boost nábojem?.-)

            0 0
            • novas752  

              Neni nutné měnit dráty, stačí prostě levou stranu povolit a pravou dotáhnout, posunout ráfek o 5mm. Neni to úplně košer, ale jde to a funguje to.

              1 0
    • Pijer  

      Zkusím se tu zeptat, jestli se někomu náhodou doma neválí zbytečný 11s silniční EXP ořech ideálně s 12mm koncovkou?

      0 0
    • Ctirádo  

      Ahoj. Mám na zadním kole nový náboj DTswiss 350 ,142*12, na se shimano hg ořechem, rohatka36 zubů. Po asi 400km začal při záběru do pedálů vydávat zvuk stejný nebo podobný jako by řetěz škrtal o klec přesmykače. Bez šlapání se to ozve jen při náklonu v zatáčce na levou stranu. 4ím začít? Bude chyba někde v ořechu nebo něco v náboji?

      0 0
      • krabica  

        Rozebrat a mrknout se, není to nic složitého.

        0 0
      • kubad  

        nejspíš někde jinde, ale rozebrat a zkontrolovat ořech je jednoduché, na YT je návodů dost

        0 0
        • Ctirádo  

          Ořech jsem oddělal, kam se dá dostat bez nářadí jsem vyčistil a znovu namazal. Okem vše vypadá v pořádku.

          0 0
      • novas752  

        To nábojem nejspiš nebude. Soudě dle té leve strany je někde něco uvolněné/nedotazené nebo se kroutí. Osa kola, patka přehazky, kotouč, brzdový třmen, pokud je to full tak zadní stavba…

        0 0
        • Ctirádo  

          když tam dám jiné kolo, je po problému

          0 0
          • rejdy  

            Na jiném kole může být po nasazení kotouč ve třmenu trochu jinak a tím pádem neškrtat (pokud by to byla ta příčina)

            0 0
            • Ctirádo  

              To nebude ono. Kotouč jsem vyštrěďoval zvlášť s každým kolem.

              0 0
              • Ctirádo  

                a navíc by si škrtal i bez šlapání

                0 0
                • Esi  

                  no to by právě nemusel, dělá to bez šlapání jen v náklonu, to by klidně mohla být měkká zadní stavba a nebo mrtvá ložiska v zadním náboji a tím by to kolo mohlo mít trochu vakl

                  0 0
                • rejdy  

                  ne nutně, ten rám/osa při šlapání pracuje. Jednoduchý – vyndej zadní destičky ze třmenu a projeď to. Jen si nezmáčkni páku…

                  0 0
      • Kratter  

        Máš tam pevnou osu? Nemáš tam třeba redukci na rychloupínák?

        0 0
      • rejdy  

        Pokud je utažená osa, tak bych to tipnul na škrtání destičky o kotouč – třmen není vystředěný, nebo pístky nevyjíždí symetricky ⇒ kotouč je blízko k jedné z destiček. Při šlapání/náklonu na jednu stranu dochází vlivem kroucení zadní stavby ke škrtání.

        0 0
        • Ctirádo  

          Při šlapání to jde slyšet pořád, bez šlapání jen v náklonu do leva. S druhým kolem to nedělá.

          0 0
          • rejdy  

            viz výše, koukni jak je kotouč ve třmenu vůči destičkám na obou stranách.

            0 0
    • Ctirádo  

      Vyřešeno. Už mě z toho málem hráblo, žije si to asi svým vlastním životem. Nevím, kde byl zakopaný pes, což mě trošku hněte, ale vše funguje jak má. Vše jsem znova prošel vyčistil a namazal, třmen znova vystředil, nové vůle v klikách objevil atd. atd. A voilá . . .

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.