Chvíli jsem si hrál a vzniknlo toto :), prosím o radu.
Chvíli jsem si hrál a vzniknlo toto :), prosím o radu.
Za mě DT, je to černej elegán:-) bílej FOX tam dost křičí…
Nechat foxe a dát bílý sedlo :)
koupit černej fox
tak
přijde mi jako pakárna kupovat jinou vidlu místo foxe, ale rozhodně bych vyměnil rám za celopéro
díky za doposavadní názory, celopéro nechci, bílý sedlo taky ne :), proč eventuální změnu Foxe? vzhled, úspora hmotnosti –350g oproti Foxu, ale spíš mě od vás zajímá estetická stránka kola.
nebo černej fox… pravda je, že jaks tam dal černou vidlu, tak to vypadá líp
vypadá to úplně luxusně !, ber Swisse a neřeš to ;)
pak se otevře téma, že budu prodávat onoho Foxe, takže kdyby někdo měl zájem
Obojí je luxus..
Ale –350g je hodně:) takže Swiss
DT, jemně to ladí.
zdá se mi to nebo je ten Swiss matný? ale špatně to nevypadá…
nene, vzal jsem to z nějaký fotky a je tam nízkej kontrast, jinak je černá jako rám
Jednoznačne Fox. DT vypadá s tými tenkými nožičkami trochu smiešne.
Přesně.
asi ti tu moc nepomohli, odkud si ?, jsem ochotnej tě na tom nechat svíst ať se můžeš rozhodnout;)
jsem od Liberce, aspoň si mám s čím lámat hlavu :)
já jsem ze severní moravy, respektive šumperk, jestli tu budeš mít cestu, vyjdu ti vstříct pokud bude možno..:)
Vzal bych tu, ktera je lepsi… na vzhled se vykasli.
PS: V profilu mam taky cernej ram a bileho foxe ;)
vykasli se na laborovani, jed se na to dtcko podivat, vem sebou prachy a kdyz bude vypadat v cajku, tak ho vem a nevymyslej kokotiny :-D
Tome, jak jsem psal do mejlu, z prodeje sešlo, vydlici si nechává, takže se teď bavím o koupi nové za 16,5.
stejne kdyz si ji nekoupis, budes nasranej, protoze ji chces… tak uz jde jen o to jestli ji zaplatis :-)
asi mluvíš z vlastní zkušenosti viď, je to tak no :)
Ahoj, myslím, že jsi se ptal na DT Swiss XC carbon Race WC limited edition. Ta se dá někde koupit za 16,5?
bohužel nedá, měl jsem možnost koupit starší, ale to nevyšlo, proto uvažuji o nové pouze XRC
Tak to jo, tam si ale nemyslím že bude mít 1250g a asi by mi vadilo zavírání z korunky.
K hmotnosti, u verze 2011 je převážená hmotnost s neřízlým krkem opravdu 1250g +/- 3%, v 90% 1245–1260g, zdroj obrázky na váze + dodavatel. Ani na Foxu jsem lock neměl, tak my chybět nebude. Třeba je to něco navíc pro uživatele, ale co člověk nezkusil, tak mu chybět nebude :).
za me urcite DT, karbon ke karbonu:)
Dal bych pevnou:-)
pevnou ne :), bych byl vydrncanej
pevna patri na silnicku:))
Tim si nejsem uplne jistej
pravda pravda, pokud je ta silnička pro ježdění po našich cestách, tak i ta by měla mít minimálně odpruženou vidli, ještě líp silničku celopéro.
přestříkat foxe :)
klidne tam to DT dej, myslím že budeš spokojeny.
designove tam sedi perfektne
proč maj DTčka sloupek z druhy strany? vypada to pak divne :(
sloupek je stejne jak na vsech jiných vidlicich!
a nikdo te nenuti si to kupovat kdyz se ti to nelibi a o tom to jemas moznosst volby neceho jineho , jinak Manitou to ma naprosto stejne. jo a prý je to pevnejsi :)
a pokud chceš tak Magura to dela ve predu i v zadu :D
podle mě je to jepší, nejde ti do vidle tolik blata z předního kola:-)
má to prý význam té zvýšené tuhosti jak konstatoval kubad a s tím blátem… myslím že když jedeš v nějakým marastu tk se ti to dostává úplně všude, tam bych výhodu žádnou neviděl;)
no a řek bych že to vypadá líp
vypadá to parádně, ale u někoho je možná potřeba si na to chvíli zvyknout;)
jn, horší je když to o vidli někde opřeš:-), ale to se zalátá:-)
vydrží hodně;)..na vidli to nezanechalo sebemenší památky:))
Dane díky za nabídku projet se, nakonec jsem se po dvou bezesných nocí rozhodl, že ji objednám a tím si nadělím pěkný dárek k 25narozeninám a doufám, že chybu neudělám.
chybu si myslím že rozhodně neuděláš;), já tu vidlici mám rád, moc se mi líbí a jezdí se mi na ni skvěle;), akorád ten servis je dražší…
ještě jsem nereagoval na tu cenu servisu, jak si psal, já na podzim posílal Foxe k Švecovi, a s poštou komplet repase a výměna oleje za 2400 :(, ale to jsem ještě netušil, že ulítnu na DT, jinak bych se na servis vykašlal, ten mi teď nikdo nezaplatí, až půjde Fox do světa
2400? To ti ji přivezli limuzínou, ne?
to nevím, čím to česká pošta dovezla, ale je to tak no
To je takova bezna udrzovaci cena u FOXe… :(
u Foxe ani ne, ale u Švece ano
to je strašný ta cena no…jestli se můžu zeptat za kolik a kde si sehnal ten rám ;) ?
ten rám jsem kupoval starší za osmičku, jinak ho mají tady http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?… , ale už v jiné barvě (novější), taky je o cca 80g těžší.
za osmičku?..mm:((, to je paráda ! líbí se mi ten tvůj právě(s tím DT to vypadá skvěle), ten novej to je děs..
no jo no, to se jednou povedl kup :), jinak ta fotka je již neaktuální, kolo prošlo změnou a očistou :), za měsíc sem dám fotky
tak si servis udělej sám ne?:-)
samo že klacek tomu nic neudělá, kamoš chytl šutr a prej to lepil epoxidem bo čim:-D
byla to pecka jako prase, 6 špic venku + ráfek na odpis..
to věřím, ale pořád je to pro vidli šetrnější jak kdyby se ti tam sekl šutr:-D
to jo, ale i tak jsem se o ni bál
to věřím, se taky mohla přelomit vejpůl:-D
Co se funkce týče, výměnou za Foxe si pohoršíš, Fox je rozhodně nej vidlice klasický konstrukce.
„výměnou za Foxe si pohoršíš, Fox je rozhodně nej vidlice klasický konstrukce“-to si rozporuje:)),ale víme jak to bylo myšleno
podle mě myslel že DT je neklasická konstrukce což je pravda:-)
Co je na FOXce lepší třeba oproti sidovi? :)
nálepky :)
Vidíš a já mohl mít FOX za stejnou cenu jak SIDa a přesto jsem ho nebral :)
Menší progresivita, high speed expanze (proti nižším verzím).
RS cenově srovnatelný s foxou má HS expanzi ;0)
Já ani přesně nevim, který verze ho maj. A cenově nevim, těžko to srovnávat podle maloobchodní ceny. Každopádně ta progresivita zůstává, ale to už je věc každýho, co mu sedí.
Tak kupříkladu můj SID má HS expanzi a progresivitu považuju za výhodu. Co tam máš dál, kromě neskutečně předraženýho FOX servisu? :)
Servis u Švece zadarmo, další servisy jinde za rozumnou cenu :). Ale když ti SID sedí, tak neni o čem diskutovat. Mně přišel progresivní moc, každej máme co nám vyhovuje. Avotomtoje :).
Nesrovnatelně lepší vnitřnosti co se týče konstrukce. Fox je prostě přední světovej výrobce tlumičů, špička v oboru, vidlice pro kola jsou pro něj jenom jedna z kategorií. I takovej Loprais v nějakym rozhovoru, když mluvil o svym nákldáčku vykládal, jak mají nový tlumiče, že to je paráda proti tomu co měli dřív…Že by sice nejradši měli tlumiče od americké firmy FOX, ale jsou moc drahý, ty si dovolit nemůžou:) Sram je firma která vyrábí komponenty jízdních kol, Fox je firma vyrábějící tlumiče:)
neboli tvůj argument=0 , co tam máš dál? :)
Až budeš velkej a dostaneš rozum třeba budeš mít Foxku:)
Já bych to rozsoudil tak. V 90% co máme, tak říkáme, že je nejlepší. Od malička jsem měl Foxe jako top ve vidlicích. Když jsem si ho před téměř dvěma roky pořídil, taky jsem tvrdil že mám to nej. Na druhou stranu vím, že jsou i jiný dobrý vidlice, v něčem o něco horší než Fox, v jiných parametrech ji třeba doženou, nebo předčí. Pokud nezkusí člověk z aživot něco jinýho, tak bude nadosmrti tvrdit, že je to nej. Je to jak se sexem přeci!
Až na to, že Gorgov jezdí Leftynu :D. Ale to tvojí teorii taky úplně nevyvrací, když vezmu v potaz dovětek klasický konstrukce :).
Takže podle tebe soudím tebe nebo jak si to myslel? Myslim, že sem zkusil dost vidlic a teď mě zrovna třeba mrzí, že v Lefty jsou vnitřnosti Sram, ačkoli ten hydro lock je docela příjemnej… Jinak sem taky pár let byl servisák, myslim, že v celkem slušný firmě a těch vidlic sem měl v rukou velký množství, samozřejmě myslim rozebranejch, na kterejch jsme dělali servis…
je plno verzi lefty, některé měli i fox nálepky
Aha, to jsem netušil, díky za vysvětlení:)
sarkasmus ? :-)
:)
no ale nejlíp chodily ty s tlumením TPC od manitou:-)
Ale já ani neříkám že SID je lepší než FOX. Stavím je oba na stejnou úroveň, přičemž fox má opravdu dražší servis. Charakteristikou chodu sedí každému něco jiného. Jinak poslední dobou se tu ozývaj nespokojení majitelé vysněného foxu, rozčarovaní, jak špatně jim foxka chodí(jeden přecházel z epicona, to neměl dělat :))
Kolik jich bylo, kromě těch, co tu vidli ani neměli zajetou?
A tobě na začátku taky drhla ? Na nicky těch lidí si už nevzpomenu, ale vim že jeden měl modrýho ghost fulla, pak nějakej se stevensem .. no těžko to dohledám :)
mě na začátku drhla:)
Jj, trošku přicukávala, po pár kilometrech to bylo v pohodě. Nejspíš to bude fakt hodně těsnejma stírákama, jak se tu psalo.
A už to z vás leze :D
No počkej, ale to neni bug, ale feature:)
teď je ok. Jen když byla nová tak se kousala.
Az poznas skutecne citlivou vidlici tak zjistis ze i ted ma ten Fox takovej tuzsi chod, ale jo, funguje dobre, akorat je blby ze za podobnou funkci musis vysolit vic penez nez u ostanich.
Gorgov ma pravdu, ze tlumice maj udelany fakt super, bohuzel to nema moc vliv na samotnou cinnost tlumice.
Nějak v tom nevidim problém, desky na brzdách musíš taky zajet. Radši ať jsou od výroby trochu těsný a za jednu vyjížďku se zajely, než aby seděly špatně.
ok :)
Ty těsnější stíráky se nezajíždí jednu vyjížďku, ale tak 1–2tis. km, možná i více. Až pak se teprve dostanou na úroveň stíráků, které Fox dával na starší ročníky.
Tím neříkám, že je to špatně, aspoň se zase snížil počet Foxek, které tečou, ale rozhodně to není o jedné vyjížďce.
K tomu je nutné připočíst kurvítko od komprese, které mi pěkně točí, protože ho tam Fox dává schválně.
A ještě pružinovou negativku. Ta sama o sobě není špatně, jen to může pro hodně těžké jezdce zkomplikovat situaci (bez výměny za tvrdší negativku budou mít z vidlice necitlivou mrchu).
Na druhou stranu kurvítko od komprese lze odstranit úpravou (a při té příležitosti případně vyměnit negativku, pokud je pro daného jezdce potřeba).
A případně lehce doladit průběh (to jak u které Foxky, třeba Talas 2010 má průběh excelentní i v originále a nebylo třeba na něj sahat). Pro Talas pak ani neplatí to s tou negativkou (tam žádná pružinová negativka není).
A pak bych řekl, že Foxky mají pořád lepší tlumení. U RS sice už nějaký čas vyšší modely taky mají high speed expanzi, přijde mi ale, že chodí hůře (jestli příliš malý průtok pro high speed okruh nebo proč to je netuším), i když samozřejmě je to u RS s HS expanzí lepší než u modelů bez.
Oproti tomu u Reby její problémy typu průběh lze vyřešit úpravou také.
Chod je pak ± srovnatelný u obou, i když ne stejný. Negativka u dualairu se chová jinak než u Foxek (ať už Foxek s pružinovou negativkou nebo Talasu se vzduchovou). Já raději chování Foxek, u Reby je ta negativka příliš výrazná a přispívá k trošku zbytečnému noření vidlice do zdvihu na jeho počátku (třeba ve sjezdech). A foukat méně negativku u dualairu nic neřeší, to pak zase jde do háje citlivost.
Ale tak přiznejme si, že ty jsi se svými požadavky na citlivost trochu extrém. Bavíme se tu o rozdílech se SIDem, u kterýho jsem nepoznal, jestli je zajetej víc nebo míň citlivej, než zajetá Foxka. A v době širokejch plášťů a bezduší mi přijde zbytečný řešit, jestli má vidle odtrh 5kg nebo 10kg, když menší rázy pobere plášť a člověk aspoň nemusí koukat na houpající se vidli podle šlapání. S tou pružinou souhlas, ale mě se to netýká :).
Citlivější vidlice se chová lépe vždy, i na velkých překážkách a je to slušný rozdíl i v těžké rozbité pasáži.
A to, že to pobere plášť je samozřejmě blbost. Nepobere ani náhodou. Rozdíl na objemných méně nafoukaných pláštích je znát úplně stejně.
A tu citlivost ocení spousta lidí, naopak i většina začátečníků, co odpružení třeba vůbec nerozumí tohle okamžitě pozná (vyzkoušeno v praxi na více lidech, kteří jen vyzkoušeli nebo i dlouhodobě jezdili upravenou vidlici a vůbec neměli ponětí o tom co a jak se upravovalo a proč).
Já bych naopak řekl, že jsou spíše extrémem závodníci, kteří někdy tu citlivost nechtějí.
Taky ne náhodou se tu občas někdo ozve, že přešel třeba z upraveného Epicona nebo jiné upravené vidlice na Foxku v originále a je zklamaný jak je necitlivá.
Třeba manželka technicky věci na kole neřeší a netuší nic o odtrhu a podobných věcech. Upravenou vidlici u Milana (Rebu a Skareba) přitom zpětně řadí ke třem největším zlepšením v chování kola (ještě k tomu řadí fulla a hydry). Přitom věci jako rozdíl váhy 1kg, lehčí a tužší kola, tak tohle v podastatě neregistruje vůbec. Upravenou vidlici zaregistrovala okamžitě jak na ní prvně vyjela.
A měl bys cvičit kruhové šlapání, když se ti citlivá vidlice pohupuje :-)
Mně přijde Foxka v základu velmi rozumnej kompromis, protože jí nemusim ani v závodech moc času zamykat a přitom v technickejch pasážích pořád využívá optimálně k mým požadavkům zdvih.
Já rozhodně neříkám, že odtrh 5kg není poznat nebo že to není přínos! Ale z těch malejch rázů většinu poberou pláště, karbec řidítka a měkký gripy, takže mi to přijde trošku fantomizace. Ale je fakt, že já jsem z těch lidí, co radši obětujou trochu pohodlí pro rychlost. Kdybych nebyl, tak jezdím na fullu a tam uznávám, že by mi to možná trochu vadilo, když jsem zjistil, jak krásně citlivá umí být zadní stavba už v základu.
S tím kruhovým šlapáním je to fakt, taky ho trénuju a pokud nejdu ze sedla, tak to v pohodě ušlapu bez houpání i v kopcích a hodně ostrý jízdě. Ale při závodech do toho člověk přecijen při nástupech dupe trochu míň kultivovaně a pohled na houpající vidli mě irituje, takže tak :).
Osobně vidim ideál v kombinaci rychlej karbec pevňák klidně s míň citlivou vidlí a citlivej full s citlivostí co nejníž, ale možností zamykat.
Problém je, že nechápeš na co všechno má citlivost vliv.
Vůbec tu nejde jen o ty drobné rázy. Ty jsou jen o pohodlí a někomu to nemusí vadit a samotný drobný ráz plášť může z části pobrat (i když i tady je vždy rozdíl mezi citlivou a méně citlivou vidlicí).
Problém je, že horší citlivost se projeví i v těžkém rozbitém terénu na velkých překážkách. To, že to pocitově nemusíš poznat je věc jiná. Ono to má vlivy až následné u kterých je těžké rozeznávat co za ně konkrétně může (a špatná citlivost není jediný vliv, který se tu projeví, ale třeba i horší tlumení třeba absence high speed expanze, také i velikost zdvihu a průběh) a hlavně není tak jednoduché to v rozbité pasáži rozlišovat (příliš mnoho vjemů, vlastností a vlivů najednou). A ten hlavní důsledek je kontakt předního kola za překážkou se zemí. Čím horší citlivost, tím je kontakt se zemí pozdější a ovladatelnost kola v těžké rozbité pasáži horší.
Dobrý testem na tohle by byla samostatná jedna větší překážka (aby nebylo těch vjemů příliš a dalo se rozlišovat) a pokus za ní co nejdříve zatáčet.
Třeba moje Stereo po úpravě tlumiče a Talasu je v těžkých pasážích v terénu o třídu lepší než když byl tlumič a vidlice v originálním stavu, prostě obrovský rozdíl.
A to nejen ovladatelnost a chování kola, ale je i velký rozdíl v únavě po dlouhém náročném sjezdu v horách pořádným terénem.
A závody jsou specifická věc, kterou na přední umístění (kde rozhoduje každá sekunda) jezdí pár lidí.
A proč rozumný kompromis? Rozsah přidání k odtrhu od komprese je na dost modelech 5–15kg. K čemu je to dobré? Pokud někdo chce omezovat vidlici víc, tak může použít lock a u něj si nastavit vhodnou sílu otevření.
A pokud bude většina lidí jezdit s nastavením 5kg, tedy co nejctilivějším, tak proč rovnou není to nastavení třeba 1–5kg nebo třeba 2–10kg?
Kdyby byl rozsah blíže k nule tou spodní hodnotou, tak by se o citlivost nepřišlo pro ty co to tak chtějí a kdo chce lehce omezit pohupování při šlapání by pořád možnost měl. A kdo chce omezit více, tak tam má ten nastavitelný lock.
Bohužel nejde jednoduše konstrukčně udělat třeba 0–20kg, pak by nebylo co řešit a byl spokojený každý.
Naštěstí u některých modelů nebo spíše konkrétní kusů už to zase snižují. Můj Talas FIT RLC 2010 měl už jen těch 2–10kg, ty 2kg na nejmenší nastavení už nejsou tak hrozné (pořád ale jsou znát, po skoro 2tis. km je můj Talas 2010 pořád o trošku méně citlivý než upravený 2008, kde má kompresi pořešenou zcela; stíráky už bude mít pomalu ok ten 2010, takže už zůstává pouze ten rozdíl 2kg od komprese). Přitom ale jiné kusy 2010 měly některé 5–15kg, takže nechápu dle čeho to bylo rozlišeno, že je každý nastavený jinak (možná první série a pak v dalších byla změna).
A netuším co 2011 modely.
Ja s ni jsem spokojenej ;) Tedy az na to, ze ted posledni tri dny hledam eshop, ktery by mi sem dovezl tesneni a prachovky na repas.
Kup si tohle http://www.enduroforkseals.com/id17.html za poštovný ani moc nechtějí tuším že 10$
Ja presel z Foxe na Epicona:-)
to sme dva :-)
Počkej, tobě to nevěřím :0) Přeci nemáš na blurovi epicona! :0)
Na Blurovi má ale toho Talase upraveného včetně toho kurvítka od komprese.
jj na Blura přijde Epicon 2011 s 150mm a dálkovým snižováním, včetně spešl úpravy od Milana :-)
uvidíme jak to klapne a jak budu spokojený.
Celé je to ale spojené s následnou výměnou rámu v průběhu letošního roku
Tak to se pak pochlub, to jsem zvědav na výsledek.
co plánuješ?
Spešl úprava od milana? Takže dodělání HS expanze?? Jinak to dost dobře nechápu tuhle výměnu
Taky mi to hlava nebere. Foxku vyměnit za Suntourku, do toho bych nejspíš nešel a to si na značky nepotrpím :)
no vidiš a Treka za Kellys bys klidně vyměnil :D
vyměna funkčni věci za jinou stejně dobře fungujici.
a hlavně mě FOX nebude pasovat na novy ram, proto šel do světa, stavba se trochu protahne, a něž bude novy ram budu na Santovy vozit Epicona, pak to bude komplet na prodej.
Tak teď už to trochu chápu :0) Ale pořád nechápu jak nemůže Talas s 1 1/8 krkem pasovat na jiný rám. Vzhledově chápu, ta zlatá nepasuje naprosto k ničemu, ale „velikostně“ pásne snad ke všemu ne? Nebo moc krátkej krk? Nebo stavíš monstrum na vysokých zdvihách? :0)
Nebo CDcko
CD ne ale novy ram bude tapered, a nevidím jediný důvod proč to řešit redukcí :-)
Yeti?:)
I Blur LT a LTc mají tapered hlavovku :0) Já to vidím tak :0)
mojo HD 140 taky třeba :-)
jinak tyhle uvedené vicečepové rámy sou ve vyběru :-)
Tak to by byl slušněj zdvihovej progress u tebe :0) Ze scalpela na 160/140 v případě Mojo HD :0)
Scalpel byla zavodni raketa, ty časy už sou dávno pryč :-(
ale 160mm to nebude, +/-140 zatim bude stačit
Jenže Mojo HD 140 je dělaný na 160 vidlici ne? :0)
bavim se o zadku, předek jasně k rámu, ale 150mm tam sedne taky :-)
Však já se taky bavil o zadku :0) Na webu Ibisu píšou 68° úhel hlavy se 150mm vidlí, což je asi akorát. A na naše podmínky stačí cokoliv do 150mm.
Prozradím ti výhodu na zítřek.
Fox má ve znaku lišku, zatímco u RS. A votomto je!
Nálepka vole, nálepka! Nemůžeš přeci mezi porovnávat RS, který dělá vidlice jen a pouze na nějaká zaprděná jízdní kola s celosvětově uznávaným gigantem v odpružení všeho možného ! Fox musí být zákonitě už od pohledu na tu nálepku lepší :)
To je pravda .. merida je taky gigantem co se týče hajzlů všeho druhu :D
tuhost konstrukce
Mě se tam víc líbí FOXka, rozbíjí a oživuje tu černou pohřební barvu…
Urcite bych sel do dt, nechtel bych mit na kole fox vidlici.