• hmm

    Policisté ve čtvrtek večer vyjížděli k cyklistovi, kterého po pádu na silnici I/53 v Miroslavi na Znojemsku přejelo auto. Původně se přitom zdálo, že jde o sraženého chodce. Cyklista na následky zranění zemřel.......Reakce čtenářů: Kola jen na cyklostezky, cyklisté nepatří do silničního provozu. Jsou nebezpečím sami sobě i řidičům.

    • Fran7  

      Jasně kola na cyklostezky a autům jen dálnice, ostatní cesty nechat chodcům a zvířatům. Kdo tvrdí, že kola jen na cyklostezky je zasranej ko..t co nikdy na kole nejel.

    • biker.giant  

      A co kdyby nás konečně začali normálně objíždět alespoň s 1,5m mezerou… A né jak bu*eranti lízat na zrcátko. Platíme všichni daně a tak máme všichni stejné právo využívat komunikace… Kdo se s tím neumí smířit ať na cesty neleze.

      • doubleingram  

        Omyl, vsichni dane neplati :)

      • Kuba78  

        pustis se na tenky led. cyklista neplati zadne dane primo souvisle s dopravni infrastrukturou (silnicni dan, z pohonnych hmot, dalnicni znamky, myto atd). takze s tim pravem opatrne. A pravdu mas v tom, ze kdo neumi jezdit at na silnice neleze. vcetne cyklistu kteri to neumi.

        • bezdratova.sprcha  

          Nesprávný způsob přemýšlení vedoucí k chybným představám o tom, za co se vlastně platí. Někteří motoristi si pak myslí, že za užívání silnic platí daně a cyklisté je platit nemusí, a ještě se pak vztekají, že za cyklostezky se daně nevybírají.

          Nepočítat dálniční známky (tj mýto), protože to není daň ale poplatek, a cyklisté dálnice využívat nesmí. Silniční daň platíš pouze pokud auto využíváš k podnikání.

          Daň zahrnutá v ceně pohonných hmot a všechny další poplatky spojené s provozem auta nemají nic společného s ježděním po silnici, ale pouze s provozem daného motorového vozidla. Cyklista žádný motor nemá, žádné pohonné hmoty nepotřebuje a nevytváří žádné emise. Je proto zcela samozřejmé, že nebude platit stejné poplatky jako motorista.

          • Sgt Pepper  

            no, já dneska vytvářel emise i při běhání…snad se to nedozví v Bruseli

          • blaza84  

            Infrastruktura opravdu není hrazena jen z peněz motoristů.

            Navíc za cyklotezku by měli být rádi všichni, i ti, kteří ji nevyužívají. Cyklista na cyklsotezce = minus 1 cyklista na silnici, nebo minus 1 auto na silnici, nebo minus 1 osoba v MHD.

        • DoomHammer  

          Mám kolo i auto. Navíc mám i služební auto. Takže platím DPH a spotřební daň z phm, firma platí silniční daň z auta. Tak můžu na kole na cestu?

        • Spartacus  

          Jak souvisí daň z pohonných hmot s dopravní infrastrukturou?

        • lukas aka mitro  

          Tvoja uvaha ma diru…a jakoze velikou…primo cernou. Vsechno by bylo OK, pokud by penize z vybranych dani od motoristu sly jenom na cesty…coz se pochopitelne nedeje. Vsechny dane jdou do jednoho baliku a pak se prerozdeluji. Tedy veskara infrastruktura (castecne) spravovana statem by mela byt dostupna vsem. Vyjimky jsou, vojenske prostory, strategicne mista a tak…

      • blaza84  

        No ja bych rekl, ze masovy automobilismus je tak trochu demence dnesni doby. Vsichni se neustale premistuji z mista na misto v 1,5 tuny tezkym kusu zeleza a tvarime se, ze je to tak v poradku. Neustale trcime v dopravnich zacpach, zaparkovat neni kde a dychame smrad. A cykliste jsou povazovani za obtizny hmyz. Ze spousty lidi se pri rizeni stavaji psychopati. Kdyz by je neco melo o par sekund zdrzet, tak se z toho muzou zesrat a agresivnimi manevry ohrozuji ostatni (napr nebezpecne mijeni cyklistu).

        Jo, taky jezdim autem temer denne …

        • Sgt Pepper  

          ze spousty lidí se stávají psychopati na internetu…

        • Spartacus  

          Pravdu máte oba dva :o)))

        • volyn  

          Problem je ten,ze spousta lidi pred 30–40 lety nejezdila. Dnes si muze dovolit koupit auto temer kazdy, byt je to 20 let vylitany nesmysl. Tim padem se do provozu dostava i vice lidi, kteri drive na auto nemeli prachy. Tito lide se ovsem za volantem psychopaty nestavaji. Psychopati jsou. Viz ten borec co zavinil vybrzdenim nehodu pri kterem zemrelo dite. Byl to arogantni psychopat i v beznem zivote.

          • Sgt Pepper  

            a jako arogantní psychopat má (vzhledem k tomu, jak to ve firmách funguje) výborné předpoklady na získání vyšší pozice = na to auto by měl prachy tak jako tak

            za komančů se tihle dávali předsedy místní organizace ROH, případně podnikového výboru KSČ

        • jIrI___  

          +1. Extrém jsou někteří lidé, kteří autem jezdí třeba i do 0,5 km vzdáleného obchodu, to člověk prostě nepochopí.

          • DoomHammer  

            Když na to mají prachy, tak je to jejich boj.

            Já to dělám taky :)

          • volyn  

            me zas parkuje auto pred domem od 22.12. kdy jsem jel udelat nakup na vanoce. A kdyz vidim kalendar, tak zase az na bezky v unoru se budu muset premistit. Ja proste v zime nerad cestuju autem

            • zdenek  

              Jsem na tom dost podobně. Od přezutí na zimní jsem z garáže vyjel jednou a to na hory. :-)

              Až si říkám, že kdyby už kloudně fungoval nějaký car sharing, tak bych ani vlastní auto nepotřeboval.

              • hekynen  

                Taky mi auto, Kokta fplné palbě na hlinach:-), hnije na dvoře. Kdyby s tím občas nevyjela manželka, tak zase bude baterie KO. Dnes ale jela ve Foresteru, bo snih. :-)

                • hekynen  

                  Teď se mi manželka přiznala, že Subaru zvolila ne kvůli bezpečnosti, ale kvůli lenosti, protože Suby bylo v garáži a nemusela ometat sníh :-D

                • Sgt Pepper  

                  jsem jimnyho strčil do firemní vyhřívané garáže = baterka snad bude OK

                  škoda, že tam není zásuvka – bych to píchnul na nabíječku :-)

                  • lukas aka mitro  

                    Nebylo by lepsi koupit novou baterku?

                    • Sgt Pepper  

                      baterka je relativně nová, ale když auto dlouho stojí, tak pochopitelně kapacita klesá = je dobrý dát to na udržovací dobíjení

                      • mr.antik  

                        no tak si ji vyndej domu :-) možná že ti ji něco sosá i při stání, tak ji radši odpoj.

                        • Sgt Pepper  

                          auto ve firemní garáži na jednom konci Prahy, já byt na druhém konci…nereálné (v batohu to vozit nejde a spoléhat, že až budu potřebovat auto mě někdo doveze s baterkou k autu je nesmysl) = baterka musí být tam, kde je auto

                          • mr.antik  

                            nojo tak startovací powerbanka, z číny to není ani tak drahý. Nebo holt 2× za zimu na výlet :-)

                          • MnemonicJ  

                            jak nejde… taky už jsem jel na koloběžce přes půl Plzně s baterkou v batohu :) máš jen malou představivost

                      • lukas aka mitro  

                        Kapacita baterky se meni s teplotou ze…takze kdyz je jeden den 20 pod nulou muzes mit problem…ake jak se otepli, problem mizi…pokud ji ale mas pred smrti, nebo ti neco skutecne zere ikdyz auto stoji, situace je jina…

                        Nejaka pomocna startovaci baterie s lipolama to resi pomerne snadno.

                        • Sgt Pepper  

                          kapacita klesá i když je baterie nová a je skladovaná při konstantní pokojové teplotě, jen ne tak rychle

                          aktuálně parkuju v podzemní garáži, kde je stabilně cca 15°C, baterie stará cca 1,5 roku, najeto cca 10000km…ale nevím, s jak nabitou jsem tam auto dal a prostě kapacita klesá…bude klesat i když si nabiješ nějaký akumulátor 18650 a strčíš ho do šuplíku…za nějakou dobu už tam nebude to, co čerstvě po nabití

                          • lukas aka mitro  

                            No dobre…pokud stojis tri mesice, tak by se mohl nejaky problem vyskytnout…tata parkuje garazi, kde je trochu nizsi telota, ale nemrzne tam.....pres zimu jede treba jednou za mesic az sest tydnu a nikdy zadny problem ani v petiletou baterkou…ale je to hodne maly statisticky vzorek, to uznavam:)

                          • mr.antik  

                            no a nějaký ty blbiny jako centrál, rádio, špatné kontakty atd… si tak něco vezmou

              • volyn  

                muj pripad. Ja ziju v Praze a carsharingem jsem jezdil 2 roky a muzu jen kazdemu doporucit. Teda kazdemu kdo neni zniceny pohodlnosti nebo nebo nemusi jezdit pracovne. Ja nakroutil 4000km rocne s nima a pokryl jsem vsechny dulezite prevozy, kde to nebylo vhodne nebo mozne vlakem/busem (napr. prevoz ditete nekam atd…). Predloni jsem dostal od zamestnavatele auto k v lastnimu uzivani a je to samozrejme jen „pohodlnejsi“. Kdyby mi to auto sebrali nebo jsem zmenil zamestnani, tak jdu zase ke carsharingu. Koukal jsem,ze maji uz asi 10× vic aut, nez kdyz jsem s nimi jezdil ja. Jsem to nedavno pocital, z meho najezdu 25kkm udelam tak 4–5kkm ,kde si nedokazu predstavit jet jinak (ruzne vicedenni akce s detmi nekde v horni dolni v kempu apod, moje puldenni svihy v pracovni dny Beroun/Mnisek apod…), zbytek jsou presuny s detmi na Moravu (rychlejsi je vlak) nebo zahranicni sluzebky, kde mam narok na letenku. Je to proste vec pohodlnosti, ale ani by me nenapadlo jet autem do prace do toho masakru co je na cestach v 9 rano.

                • mr.antik  

                  Jen k tomu „rychlejší je vlak“ – s tim se setkávám často, ale kdykoliv cestu vlakem reálně uvažuju, tak cesta na nádraží/od nádraží/navazující MHD/časové rezervy to nikdy nepokryly

                  • volyn  

                    Praha Krnov a zpet coz jezdim zhruba 12× rocne a Praha – Olomouc a zpet coz jezdim tak 5× rocne je rychlejsi vlak. Je fakt,ze me od baraku na hlavak trva cca 20 minut a na danem miste je to pesky do 10 minut domu (k rodicum). Ale mam male deti, takze jen je s vecma zabalit do auta (clovek z nejakeho zahadneho duvodu autem vozi vic veci nez potrebuje), dale pak deti jsou male a nevydrzi sedet v sedacce 5hod (nekdy i 6 kdyz je spatna cesta). Takze zastavujes. Jedno se ti posere, takze zastavujes. Ono se to dost nasbira. Ten vlak porad jede a vse zaservisujes za jizdy. Krnov jezdi spoje 4:20–4:40, ja s detma pod 5 snad jednou jel. Ale tech 5 pocitam od nastartovani auta, tedy bez toho nakldani do auta. Ted o vikendu jsem jel deti predat rodicum do Olomouce a vyslo mi to. Pendolino tam i zpet, mezi nimi asi 9 minut na prestup. Kazde jelo 2:04. Ja to autem proste pod 2:45 nedam s detma.

                    • -b-n-x-  

                      Jo, a když u pardubic skočí borec pod vlak, tak min dvě hodiny stojíš někde v polích.

                      Jak to řešíš na místě bez auta? Já se z toho vždycky můžu posrat, když sedíme doma a nikam v zásadě nemůžeme, protože možnosti místní dopravy a náš časově vypjatý harmonogram nejdou k sobě.

                      • volyn  

                        ja nevim jestli si to poradne cetl, psal jsem,ze jezdim autem na rodinne navstevy, ale jelikoz ja i roba mame rodice v jednom meste, tak prijedu v patek v noci a auto nastartuju v nedeli odpoledne kdyz odjizdime. Ja napjate programy uz roky nemivam, proste sem si vydupal, ze na navsteve nebudu kazdy den nekde ve 12 nastoupeny na obede apod…Navic patecni i sobotni noc travime u jednech nebo druhych rodicu, takze si mame cas i pokecat apod. Ja vetsinou jedu na kolo na pul soboty, pak jdem (decka nechame u rodicu) nekam na drink a kafe. V nedeli si dame nejaky 25km pochod po okoli s mojou , naobedvame a jedem. To zvladnu i bez auta v budoucnu.

                        A jinak s temi skokany si fakt pobavil, jako kdyby tam skaklo 50 lidi denne pod vlak a vzdycky zroovna pod ten tvuj. S toudle logikou se divim,ze sedas do auta,kdyz si mel byt vlastne uz 150× mrtvy. Ach jo

                        • -b-n-x-  

                          Asi mám na ty skokany nějakou smůlu, ale za posledních cca 5 let jsem je zažil asi 3× (přičemž minule 3 roky jsem tady vůbec nebyl). No a když jsem jel naposledy z moravy domů regiojetem, tak to mělo hodinu a půl zpoždění. Brácha mně AUTEM hodil v 1:30am na nádraží, mělo to jet za 10 minut. Tak jsem pak tu hodinu a půl čekal na nádraží v Těšíně. Jedinou společnost mi tam dělala poměrně živá romská skupinka (relativně v pohodě). Byt tam s ženou a dítětem, to by jistě byl krásný zážitek. Neříkám, že se různé nepříjemnosti nemohou stát s autem, ale u cestování vlakem to je taková celkem běžná záležitost.

                          • hekynen  

                            Moje žena jednou z Prahy do Havířova (taky RegioJet) zažila v tom stejném vlaku skokany dva. 8 hodin.. :-/

                            • Lišák  

                              Dva roky zpět jsme byli s děckama poprve v Práglu. Vlakem. Cestou zpět cca 2 hoďky pauza – skokan.

                              Nicméně vlakem jezdím rád.

                          • volyn  

                            ty mas asi porad pocit,ze chci vyvolat diskuzi „kdo jezdi autem je spatny“. Ale tak to neni. Jen rikam,ze vlakem to ma v nekterych pripadech proste plusy. Presvedcujes me argumenty tak okrajovymi, ze ja jsem je bohuzel nikdy nezazil a to mam urcite 70–100kkm vlakem nalitanych smer Praha/Olomouc/Os­trava/Oprava/Krnov. Ja proste nikdy nesedel ve vlaku, ktery srazil cloveka a ano vim o tom,ze se to deje. Ja jsem nikdy nemel potrebu jet v 1:15 rano a ted s malyma detma uz vubec ne. Zpozdene jsou vlaky, ale tusim ze CD ma okolo 90% nezpozdenych. Dale pak jezdim zasadne pendolinem, protoze to dostava prednost pred cajdakama typu Express apodobne. Zatimco si tak nejak opomel zminit neustale zacpy napriklad v patek pri vyjezdu z Prahy nebo v zime kdyz nasnezi, tak jedu pres 6hodin. Dalepak katastrofalni parkovani v nedeli vecer po prijezdu do Prahy atd. atd. Nehlede na to,ze ve vlaku se vyspim, najim v klidu a jeste si prectu kus knihy. Ale to je fuk. to neni pro kazdeh a kazdy at jezdi jak mu vyhovuje. Nemam rad, kdyz nekdo ma pocit „co neni pro me, neni pro nikoho“. Ja taky budu jezdit i autem i vlakem.

                            • -b-n-x-  

                              No, asi jsem se do toho trochu moc rozohnil :-) Toz sorry.

                              Jo, ja to beru, ze se neda jasne rict, ze je lepsi pro vsechny lidi, vsechny situace, atd… rict, ze jednoznacne je lepsi auto, ci vlak. Osobne mam mam u auta rad tu svobodu, kdy nejsem vazan jizdnim radem, mnozstvim zavazadel, uz me taky nebavi tahat po vlaku deset tasek, batoh a kufr, atd… Ale pokud jedu treba jen sam na otocku, tak vlak vyuziju rad. Zase si muzu treba precist nejakou knizku, atd…

                              • hekynen  

                                Upřednostňuji vlak, ale když je pro mě lepší/výhodněj­ší/rychlejší/snaž­ší/znatelně levnější jet autem, jedu autem.

                                Mám výhodu, že hlavní „hnízda“ mám na koridoru (Břeclav a Havířov/Ostrava), takže nemusím řešit přípoje.

                                Např. solo pracovní jízda do Prahy (tj jen ntb), jednoznačně vlak. Loni jsme s manželkou jeli do Prahy na cykloakci (dvě kola, krámy, přesuny na místo konání), jednoznačná volba auta.

                              • kejda  

                                No tak dá se i letět, že ano. Akorát ze Kbel je potom krapet potíž dostat se do města…naštěstí je v Praze ještě Uber

                            • Sgt Pepper  

                              navíc ve vlaku se můžeš skamarádit s průvodčí

                              :-)

                          • Spartacus  

                            Úplně stejně jde argumentovat ve smyslu dopravních nehod ( a řekl bych, že denně je na střeše položených mnohem víc aut, než na kolejích skokanů :), kolon a taky zodpovědnosti za řízení, když jedeš, tak řídíš. Když jede vlakem, tak chrápeš, čteš, očumuješ baby, atd. atd.

                            Poslední dobou to chápe čím dál více lidí a kdysi vzduchoprázdná první třída teď u některých spojů bývá plně obsazená, kdy manažer během cesty netráví 3h řízením, ale prací na ntb.

          • Drobeczech  

            Tak pokud je to pro nákup na týden tak proč zase ne. I když já to v pohodě dávám s báglem.

          • pepek  

            Proč ne? 10kg brambor + nákup přece neponesu pješky. A to kvůli těm 500m najedu 2× 1,5 km, bo jednosměrky.

            • jIrI___  

              Na stará kolena se to dá pochopit. Zarážející je to spíš u mladých zdravých lidí. A že takových je…

              • pepek  

                Tvůj odpor k autům je tady známý, takže nemůžeš býti objektivní. Některé tvoje poznatky jsou výborné, např: resuscitace mavic ráfků pomocí šroubů a zejména: Volba bikové trasy výhradně podle síly GPS signálu

                Tato výhrada k dopravě autem je ovšem značně zelená.

                • jIrI___  

                  Asi si to pleteš. O síle GPS signálu jsem nikdy nepsal (to už je v dnešní době úplně zcestné), vždy jsem psal o síle GSM signálu a to stále platí. Jinak k autům samozřejmě výhrady nemám, spíše k některým jejich řidičům.

                  • pepek  

                    Jo, napsal jsem to špatně. GSM tam mělo být a je to svatá pravda, i když tehdy se mně to zdálo směšné.

            • JendaH  

              Ještě že na rozdíl od tebe žiju ve světě, kde byly na přenášení těžkých věcí vynalezeny kolečkové tašky a vozíky.

            • petrun  

              10kg + nákup vozím běžně na nosiči ve dvou velkoobjemových brašnách. Nemám důvod vozit to autem. Jediný důvod který mně napadá je lenost.

              • -b-n-x-  

                To vozis na kole? Kde jej potom u obchodu parkujes?

                Ptam se, protoze dalsi kolo osobne vubec nemam kam doma dat. A varianta, ze bych jezdil na svem kole nakupovat je naprosto nerealna.

                • petrun  

                  Kolo zamykám k zábradlí řetězem s články o průměru materiálu 1cm a lodním zámkem + podkovou o průměru ocelové kulatiny 15mm. Kol mám v současné době 5. Do města mám dvě kola. Zimní a letní. Jen na nich najedu ročně okolo 4000km.

                  • petrlos  

                    pokud mas 20kg zamek, tak chapu, ze vozit 10kg nakupu neni takovy problem :P :)

                    • petrun  

                      20 let jsem provozoval cykloturistiku s dvěma nosiči a čtyřmi velkoobjemovými brašnami. Cca. 30kg bagáže. Zámky mají směšných 5kg :-)

                  • -b-n-x-  

                    No a nebylo by jeste mene lenive chodit pesky?

                    • petrun  

                      Pomalé :-)

                      • -b-n-x-  

                        A presne takhle bych argumentoval jako uzivatel auta :-)

                        • petrun  

                          Irelevantní. Na mých trasách není auto rychlejší a pokud ano tak zanedbatelně.

                          • -b-n-x-  

                            Ok. Na tvých trasách auto rychlejší není, ale na jiných zase je :-)

                          • pepek  

                            U obchodu stoji 200–300 aut a jedno kolo s lodnim zamkem. Tak jestli ten tvuj styl neni nakonec trochu . . . . . irelevantni.

                            • AussigBiker  

                              Evidentne neni, kdyz to lidi tak pouzivaj. Jeslti neni irelevantni jezdit nakupovat na kole, kdyz ti ho pred kramem ukradnou a nemas jak odvizt nakup.

                              • petrun  

                                Aut se naštěstí v ČR ukradne ročně víc než kol :-)

                                • AussigBiker  

                                  To je jasny, protoze se autama jezdi nakupoavat. To radsi at mi ukradnou auto, nez kolo :D

                                • petrun  

                                  Vidím, že podle dlouhodobých statistik je to velmi vyrovnané. Ovšem pokud se do toho započte počet ukradených součástek motorových vozidel, počet odcizených jednostopých vozidel a počet ukradených věcí z automobilů tak motoristi vedou tuto smutnou statistiku s rozdílem několika tříd.

                                  http://www.mvcr.cz/…vozidel.aspx

                                  https://www.cyklodoprava.cz/…kradezi-kol/

                                  • Carloss  

                                    zas krádež auta nahlásí snad každý, ale krádež nějakého verglu kola na dojíždění málokdo, to by s tou statistikou dost zacvičilo

                                    • petrun  

                                      Pak je tu ještě otázka vyčíslení celkových ztrát v Kč. Kola nemají šanci zvítězit ani s nenahlášenými vergly. U aut navíc ještě zvyšují tuto sumu poškození vlivem vloupání do vozidel.

                                      Navíc pokud mám 5 kol tak nezaparkuju před krám žiletku nebo fulla ale levnější stroj. Auto mám bohužel jenom jedno.

              • sodek  

                na stará kolena i s „duchnabagem“ je to problém

          • lukas aka mitro  

            Posledne jsem tech 500m jel autem ke kontejneru, abych vyhodil papir do papiru a plast do plastu…to by te asi jeblo tohle videt nazivo, ze?:)

            • blaza84  

              Ekologie v praxi :-D

              A ještě by to popeláři mohli hodit do jednoho, jak se taky občas děje :-D :-/

            • jIrI___  

              Máš recht, jeblo. Tohle, čemu se snad ani nedá říkat lenost. je věc, kterou vyloženě nechápu. Ale kdoví, třeba taky jednou zkokotím a stometrové vzdálenosti budu z nějakých, pro mě dosud neznámých, důvodů jezdit autem :D

              • -b-n-x-  

                Tady je to už zase dilema „Osobní svoboda“ vs. „Budete se mít dobře i kdybyste nechtěli“

        • Kuba78  

          pravdu dis predsedo. Ja bych vsechny ty auta zakazala. vsichni by vsude chodili pesky nebo jezdili na kole. neni vetsi romantika nez v podzimni pliskanici slapat rano dvacet kilometru po polni ceste do fabriky na sestou.. odpoledne slapat do skoly vyzvednout potomky, potom slapat do kramu pro nakup a pak zvesela slapat s tim vsim domu.

          zbozi by vozily po mesteckach a vesnicich nakladni kola. Tezke a neskladne zbozi by se ze vzdalenejsich lokalit prevazely vlaky (parnimi, na biomasu pochopitelne), z nadrazi by po mestech zbozi rozvazely volske potahy.

          Raj na zemi.

          • Drobeczech  

            Přitom řidiči by měli být rádi že ty cyklisty mají. U nás chtěli zbourat sprchy takže by do práce jezdilo méně lidí na kole, jenže pak zjistili že pokud to udělají tak nebudou mít zase parkovací místa pro všechny zaměstanance.

            • hmm  

              Tak to je haluz. Já zažil většinou, že se na zaměstnance ohledy neberou.

              • Drobeczech  

                To u nás nejde, tady je to spíš opak. Chodí k nám lidi po VŠ takže se na ně musí v rukavičkách.

          • JendaH  

            neni vetsi romantika nez v podzimni pliskanici slapat rano dvacet kilometru po polni ceste do fabriky na sestou

            Jednak si myslím, že předřečník tak nějak mluvil spíš o městech, a tam je zase romantika když inhalujeme načechrané obláčky smogu z aut,

            zbozi by vozily po mesteckach a vesnicich nakladni kola

            jednak nepsal o převážení nákladu.

            Ja bych vsechny ty auta zakazala

            Dokonce nepsal ani o zakázání všech aut.

          • kejda  

            co to máš na matroš? :)

            O prvním odstavci mi vyprávěl děda. Muselo to být velmi pestré.

          • TeryPV  

            Proč bych měl vyzvedávat potomky ze školy? Celý život jsem jezdil do školy autobusem, když jsem jel s našima autem, byl to svátek. A to jsme měli doma dvě auta. Světe div se, jezdil jsem Tím busem jak 20km, tak 6km a následně, když jsem bydlel ve městě, chodil neuvěřitelný kilometr a půl pěšky…

            Dnes jsou ta děcka hrozně rozmlsaná.. Ale když mají takové rodiče…

            • Carloss  

              +1

              chyba rodičů

            • jIrI___  

              +1, naši ani neměli auto a přesto jsem celou ZŠ a SŠ přežil. Z dnešního pohledu asi bohužel nemyslitelná situace :(

              • DoomHammer  

                Já měl základku pět minut od baráku a střední 20 minut busem :)

                halt měšťák :)

                • jIrI___  

                  A jsem přesvědčený o tom, že i do té 5 min vzdálené ZŠ by tě v dnešní době někteří rodiče vezli autem, bo společenský status přeci :D

                  • gerrard  

                    Do prace jezdim zasadne pred nebo po dobe kdy chodi decka do skoly. V te dobe je to pokazde mazec. Matka v SUV je nejnebezpecnejsi predator. Bezne parkuji primo na prechodu a podobne vychytavky.

                  • DoomHammer  

                    To je skoro jistota :)

                  • -b-n-x-  

                    Tak jasne, ze je asi lepsi kdyz by tech par rminut decka chodily pesky. Tady vidim, ze hodne treba i udelaly informace o tech ruznych unosech deti. Rodice sice moho deti doprovazet, ale pak uz se treba zdrzi cestou do prace. Takze to ze nekdo vozi deti autem i kratkou vzdalenost, bych jeste uplne nebral jako snobismus, ci neco takoveho.

                    • Carloss  

                      Opět si troufám tvrdit, že na českých ulicích nikdy nebylo bezpečněji než je teď. Je potřeba těm děckám trochu věřit.

              • petrlos  

                ja jsem chodil denne na gympl bezmala 2km pesky jednim smerem, kdyz jsem zaspal, vynadal jsem si do debilu a dal jsem si to poklusem :)

                po maturite jsem mel ridicak a na praxi jsem temer vedle gymplu jsem ze 2/3 jezdil autem.. nj, lenost je svina :)

                • AussigBiker  

                  Na zakladce jsem si nadaval a behal, na stredni jsem sel v klidu a byl rad, ze jdu pozde :)

    • honzzaq  

      Mohls dát aspoň link na článek. V diskusi mi to nepřipadá tak horký, jak to tady podáváš. A ano, jet na kole po této silnici za tmy v tomto počasí je minimálně na pováženou.

      https://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?…

    • Sgt Pepper  

      no a proč jsi tohle vlákno vlastně založil? co čekáš, že se tady vyřeší?

      • hmm  

        Nic. Jenom je to vzkaz pro všechny ať jsou opatrní. Tohle téma se vyřešit nedá. Stále slyším že jsem kunda že nemám na silnici co dělat

        • Sgt Pepper  

          asi jak na který – konkrétně v tomto případě je asi opravdu lepší se téhle silnici vyhýbat…

    • Jezevec70  

      Znáš to tam?

      Je to hlavní tah Brno – Znojmo – Rakousko. Silnice s minimálními krajnicemi a silným provozem. Někdy se jí říká nejdelší hrbitov na Moravě.

      Osobně bych tam na kole nejel To ale neznamená, že souhlasím s těmi bláboly v diskuzích na netu.

      • gerrard  

        Na tu silnicu muze najet na kole jen clovek bez pudu sebezachovy. Tam to neni otazka, jestli te nekdo sunda, ale kdy te sunda.

    • marco  

      Na tuto silnici kolo nepatří. Je to stejné jako jít s špunty do uší po kolejích.

    • Pessinger  

      To je jasný, kamión ho oprasil a dědek to na ledu u krajnice nedal, v 66 letech jsou lidé už v důchodu ne, co tam v takovým nečasu dělal, šel tomu naproti?bus tam určite taky jezdí, sám jezdím celoročně ale když mrzne, prší a je ledovka se na tu můžu…

      • Thomasek  

        +1

      • klobrch  

        Jakej dědek v 66 letech věku? Já mám také 66 a na kole nalítám díky tomu, že jsem už v důchodu, přes 12 tisíc kiláků ročně. A na závodech MTB se umisťuji v první třetině startovního pole a nandávám to borcům o 40 let mladším. Takže ne každej je v 66 letech starej dědek. Jinak je fakt, že tento týpek si v zimě na takto frekventované komunikaci s kolem zadělával na velký průšvih.

        • Pessinger  

          Sorry jako, omluva :-D

        • -b-n-x-  

          Jen se zeptám. Jak jsi nazýval pány v tom věku, když ti bylo dvacet?

          • lukas aka mitro  

            „tati“ ?

          • klobrch  

            No je fakt, že když mi bylo 20, tak jsem lidi ve věku 60 a více let uctivě zdravil, neb mi připadali děsně staří. A ejhle dnes je mi 66 a uteklo to jako voda. Mě jen kapánek vytočil ten hanlivý název „dědek“. Já mám navíc ještě kliku, že se stýkám s mladými, ještě nedávno jsem hrál v rokové kapele, tak si fakt starej nepřipadám.

            • hekynen  

              Připadat si tak nemusíš, ale jsi, dědku :-)

            • -b-n-x-  

              Znám pár kamarádů, kteří mají přezdívku Dědek. Moje bývalé kolo se jmenovalo taky Dědek. A potom ještě existuje cyklo závod „železný dědek“. Myslím, že to moc hanlivé označení není :-)

            • Jason Voorhees  

              V Katapultu taky hrával Dědek…

        • sodek  

          takže ty seš eště navíc i uprcnutej dědek? :) No nic, některým z nás se taky třeba podaří dosáhnout tohoto věku.

    • Dasza  

      Zdovolenim se vyjadrim-on to nebyl cyklista jako takovy-kolo.helma a jizda na kole..byl to mistni "ochlasta-bezdak(uplnej bezdak neni-prespaval v takove boude)po te silnici "se motal"denne vedle kola na kterem mel nalozeno mraky tasek s haraburdim co kde nasbiral(nakradl) …nebylo to poprve co ho nejake auto srazilo-ale vzdy mel stesti a prezil…nechodil nijak osvetleny…a castokrat chodil i po spatne strane…tak jen pro upresneni ze to nebyl klas.cyklista;)))

      • iron.hide  

        Aha, a preto ho mali pravo zrazit? Lebo to bol chudak bezdak?

        Tipujem ze sa pripad uzavrie a nikto nebude potrestany. Tak ako sa uzavrel pripad s tym autobusom a otvorenym deklom co amputoval cyklistovi ruku – nikto nie je vinny!

        • Dasza  

          Ja u toho nebyla.ridic od nehody ujel..zda ho srazil.nebo on tam lezel a prejel ho-netusim..drby sice po dedine chodi..ale to je jedna pani povidala..reagivala sem jen a jen na cyklistu- ale v podstate denne tama jezdil s kolem do vedl.dediny(kdy je cesta i z druhe strany po mene frekventovane silnici),jenze tam je to do kopecka.zkopec­ka.dokopecka) to se mu asi nechtelo. Po statni to mel po rovince a chodil tam snad denne..jeste tam chodi jeho kaaamos s karkou narvanou bordelem…to je taky otazka casu…

        • bezdratova.sprcha  

          Případ s krytem je taky nehoda, které nikdo ze zúčastněných neměl šanci předejít.. Co je to za debilní logiku, že za všechno musí někdo být potrestán?

          O nějakém právu není vůbec řeč. Když někdo leze bez světel ve tmě po státnici, tak si to jenom říká o průser a je jedno jestli jde pěšky nebo na kole. V takové situaci ho auta ani nemusí vidět, natož tak kamion. Já to kolikrát už málem napálil do debilů bez světel na cyklostezce.

      • Pessinger  

        Pokud je to tak, tak tomu šel hodně naproti :-/

        • Dasza  

          Jeste tam chodi jeho kaaamos s karkou narvanou bordelem..to je taky otazka casu,pokud si neda rict po tom co mu tam prejeli kamosa…ridic ujel.prvni pomoc dostal(manzelsky par)..jak se to presne stalo se asi nikdo uz nedozvi(co se tak povida po dedine) ..ridic ujel..

      • couffy  

        Jo,jo ,ˇˇramínkoˇˇ taková místní figurka,nedivil bych se,kdyby měl pár piv,ale co dělal až na státní a v noci.

        • Dasza  

          V noci?podvecer to bylo..mezi 4–4,30byl viden jak odchazi ze susek..a v pul 8uz se vedelo kdo to byl a co a jak.takze tma byla..ale ne uplna..nicmene strizlivyho ho videt moc neslo;)

    • Spartacus  

      K nehodě: drbat se na kole ve sněhu a náledí na vytíženou rychlostku, kde si to lidi už mnohy pletou s dálnicí je dle mě nesmysl.

      K názorům na novinkách: To, že dle některých cyklisté nepatří v podstatě nikam, jen na cyklostezky, je také názor. A na ten má právo každý, byť i omezený člověk :)

      • Tencovozikmin  

        Ja bych tem mudrlantum co resi kam cykliste patri doporucil vyjet nekam za hranice at si odzkousi jizdu po meste treba v sousednim nemecku a to budou mrkat kde vsude maji cykliste prednost a i tam kde nemaji tak se knim nechovaji soferi aut jako prasata kterym patri silnice.

        • Pessinger  

          Přesně tak, teď mluvím jako chodec u nás seš mnohdy rád že tě někdo pustí na přechodu, prostě tady zatím v průměru jezdíme jak hovada čím větší auto tím větší hovado(krom profi ridiciu, kamionaku a autobusaku ti jsou v poho)

          • jIrI___  

            Profi řidiči (např. spedičních firem) tady jezdí s přehledem nejvíc hovadsky. Hned za nimi jsou pizzamužíci, kteří autem často jedou i po chodníku.

            • kejda  

              Ty pičusy s pizzou teda nesnáším

              • DoomHammer  

                Pičus s pizzou je diagnóza, mladý šulda s mokrým řidičákem, kterému patří svět.

                • lukas aka mitro  

                  Ale jak jsi rad, kdyz dojede s pizzou 20 minut po objednani;)

                  • DoomHammer  

                    Ale nejsem rád, když mě na průtahu městem vytlačuje z levého pruhu do svodidel, protože se neumí podívat do zrcátka, nebo mi nedá přednost.

            • Pessinger  

              Dodavkáři jsou velký zlo i ti pizzaři jsou peklo, také mladé holky a kluci tzv. tunning v menších sportovních vozech cyklisty ignorují

            • orm  

              V Brne ani ne tak pizza auta, ale ruzne dame jidlo a rohlik. Duvod je ale porad stejny …

        • Jonáš1  

          Cyklisti taky nejsou svatí, hlavně ti co mají v uších sluchátka to bych zakázal okamžitě kord na silnici a v městském provozu, člověk má v dopravě slyšet, dávat bacha, sledovat dění kolem sebe a né poslouchat pořád nějaký sračky do sluchátek to ať si ty dotyční poslouchají doma a ne v provozu kdy je potřeba obezřetnost.

        • DoomHammer  

          Cyklista nepatří na silnici, debil nepatří na internet… to by na Novinkách zavládl svatý klid.

          • novas752  

            To by na novinky nikdo nechodil. :)

          • Jonáš1  

            Taky všichni ty co poslouchají hudbu v provozu a pak je přejede sanitka nebo je nikdo srazí protože neslyší co se v okolí děje, tak je to jedině dobře, žádná škoda, pouze trest za svojí debilitu buď v podobě zranění a nebo smrti, za blbost se pyká.

            • DoomHammer  

              Ty seš vostrej jak břitva kámo. Nezapomněl sis vzít pilulky ze sušených žab?

            • Infidel  

              :-D tobě dobře zamrdalo…

              • Jonáš1  

                No a to jsem ještě střízlivej. Ale je to tak mně by v palici v životě nenapadlo vzít si na trénink na silničku sluchátka a poslouchat hudbu když jedu v provozu, kde se musí dávat bacha a je to jedno jestli jsi ve městě nebo jedeš na okreskách. Tímto ovšem nemyslím případ tady šestašedesáti­letýho muže.

                • biker.giant  

                  Ty vůbec nevíš co slovo trénink znamená… Až budeš jezdit denně 4–5 hodin tak pochopíš sám,ikdyž vozím sluchátka tak sanitky,policajty a hasiče samozdřejmě normálně slyším ;-) To bych musel být uplně hluchý abych sirénu neslyšel ;-) Nejezdím jak retard klikiháky ,ale držím pevnou stopu pěkně hned u bílé čáry a potom už jen záleží na tom,jestli je řidič auta za mnou normální nebo ne ;-) Ale to už je potom jedno jestli mám nebo nemám sluchátka ty chytráku.

                  • Jonáš1  

                    Já ti ukážu samolepky na kolo to uvidíš, ty samolepko.

                    • biker.giant  

                      Ty si zralý na Chocholouška.

                      • Jonáš1  

                        Já to vím, já jsem už tam u chocholouška několikrát byl, ovšem jsem natolik inteligentní že by mně nenapadlo v silničním provozu poslouchat hudbu a mít ucpaný uši sluchatkama abych neslyšel okolí. Vždyť to vidím dnes a denně lidi jdou po chodníku sledují telefon poslouchají hudbu. Pak jsou úplně mimo, vůbec nevnímají semafory, sanitky, vůbec jakýkoliv důležité zvuky.

                        • DoomHammer  

                          A co teprve autorádio v autě na plné pecky…

                          • Jonáš1  

                            To je další idiotismus vymaštenců, kéž by toho dotyčného třeba chtěli srazit hasiči kteří by rychle jeli k zásahu, ten by je pochopitelně neslyšel a už by byl zase trest za blbost, jen tak dál, stejně je nás hodně.

                        • kubad  

                          Pokud nejsi debil a nohulis to co to de, tak přes sluchátka s muzikou slysis vše co je potřeba.

                          Takže klid

                          • Jonáš1  

                            O teda neslysiš vše co je potřeba ani náhodou.

                            • lukas aka mitro  

                              Tu podminku jsi zaregistroval?

                            • jIrI___  

                              S tím se dá souhlasit. V rachotě si někdy dám špuntová sluchátka a jsem v podstatě izolován od většiny hluku (a lisy zrovna úplně tiché nejsou), aniž bych do nich ještě pustil hudbu. Takže to, že se sluchátky dokážeš vnímat okolí stejně jako bez sluchátek, mi příjde hodně mimo.

                              • kubad  

                                Jsou i jiné sluchátka než ty které si narves až do mozku. Trochu přemýšlet to chce

                      • Spartacus  

                        Co jiného bys taky čekal od nádražáka :o)

                  • bezdratova.sprcha  

                    Tak hlavně že si to sám sobě dokážeš ospravedlnit jako že to je úplně v pořádku, nemít dopředu představu, že za tebou něco jede. Jsi účastník provozu jako každý jiný a nemáš žádné právo se zbavovat zodpovědnosti a přisuzovat ji tomu co je za tebou. Jo, jasně že sanitku uslyšíš, ale auto co je za tebou neuslyšíš a když na tebe někdo bude troubit, může už být pozdě na to, abys ty byl schopný zareagovat.

                    Za sluchátka v uších na silnici bych solil pokuty úplně stejně jako za chybějící světla za tmy. Účastníci provozu jsou povinni věnovat pozornost provozu, což případě cyklisty bez zadního zrcátka by mělo automaticky znamenat nemít v uších špunty.

                    Není divu, že cyklisty mnozí neberou vážně, když jsou experti pro které neplatí dopravní značení, profíci kteří nepotřebují povinnou výbavu a elitní jezdci kteří nepotřebují slyšet co se kolem děje.

                    • Spartacus  

                      Celkem souhlas, jen se zeptám: Kde máš na biku v profilu povinnou výbavu, o které píšeš? :-)

                      • bezdratova.sprcha  

                        Jasně, nemám odrazky (které stejně, pokud vím, mohou být nahrazeny reflexními prvky na oděvu). Píšu o výbavě, která se kontroluje a která je opravdu potřebná, tj. hlavně zviditelňující světla za šera a tmy. Ta jdou totiž vidět mnohem dřív než reflexy.

                      • honzzaq  

                        Jestli narazis na odrazky, tak ty nemusi mit na kole: http://www.ibesip.cz/…izdniho-kola

                    • Jonáš1  

                      Já ovšem za sebou jedoucí a přibližující se auto normálně slyším, když to někdo neslyší tak já nevim asi si bude muset zajít na foniatrii, tak ono ty lidi jsou už všeobecně hluchý to je právě z těch sluchátek a hluku co je kolem nás, pak ty lidi neslyší už ani normální zvuky a nevnámají okolí.

                      Jasně to že cyklisty řidiči neberou vážně je pochopitelné protože si to dělají sami pouze sami, jedou vedle sebe, kecají za jízdy tudíž nevěnujou pozornost provozu, poslouchají sluchátka tudíž neslyší okolí, jezdí po silnicích 1 třídy kde jezdí tranzit a překáží plynulému provozu atd. To je věcí, každopádně já osobně tohle nedělám, hudbu na kole neposlouchám, věnuju se provozu, koukám kolem sebe a když s někým jedu tak nejedu vedle něj a snažím se nepřekážet. Mimochodem za posledních 5 let co jezdím na silničce jsem ještě nikdy s nikým neměl problém co se řidičů týče.

    • bezdratova.sprcha  

      Riskuju sice, že někoho naseru, ale to mi hlavu nedělá. Dá se samozřejmě otevřít debata o prasatech, která jsou kvůli pár vteřinám času ochotna ohrozit lidský život, ale tady se bojím to není úplně věcné.

      Jsem sice zastánce rovnoprávnosti kol jako dopravního prostředku (zvlášť jako někdo, kdo auto odmítá provozovat), ale jsou prostě silnice, na které se na kole nejezdí ani za perfektních podmínek. Když je totiž silnice příliš úzká a provoz je neustálý v obou směrech, auta nemají vůbec možnost cyklistu objet v bezpečné vzdálenosti a toto je jednoduše něco, co by měl brát v potaz hlavně samotný cyklista, než na takovou komunikaci vjede.

      V tomto je třeba i ta již zmíněná jízda po dálnici bezpečnější (i když tam cyklista nemá co dělat), protože tam ten prostor na objetí zpravidla je.

      • DoomHammer  

        Já osobně se třeba „jedničkám“ vyhýbám jak čert kříži. Na spoustě z nich je to přesně jak říkáš, úzká silnice a silný provoz.

        • honzzaq  

          Taky tak. Konkrétně tato, kde se stala nehoda, je nepříjemná i o víkendu v létě za světla.

      • petrlos  

        tady je nejhorsi to, ze ten chlapik tam nemel podle zdraveho rozumu co delat (uzka cesta, tma, vsadil bych si na to, ze nemel svetlo+vestu/ze­lenou bundu) a nejhure to odnese chudak holka, ktera k tomu prisla doslova jako slepy k houslim a do konce zivota bude muset zit s tim, ze zabila chlapa, i kdyz s tim v teto situaci nejspis nemohla vubec nic udelat

      • Maka123  

        Jednou jsem viděl na vlastní oči přejetého cyklistu. Jeli jsme v noci z ryb a ležel u krajnice. Nikomu z nás se tam nechtělo, žena dělá ve zdravotnictví, tak tam šla podat první pomoc-bylo už pozdě. Zavolali se policajti. Pan cyklista jel po půlnoci ožralej z hospody (místní ožrala) a udělal někoho nešťastným. Jak bylo psáno přede mnou, jsou silnice kam by cyklisté neměli. A pak jsou cyklisté kteří by měli jezdit jenom po cyklostezkách. Jezdím ročně 30000km v autě a co dělají někteří z nás zůstává rozum stát a naopak. Já se na kole vyhýbám frekventovaným silnicím.

      • kejda  

        Buď v klidu, nikoho nenasereš. U nás kolem Brna potkávám borce na silničkách, a to jsou mimo jiné i někteří moji kamarádi, kteří jezdí kolem Brna na úzkých okreskách, ideálně ve dvou vedle sebe, někdy i ve čtyřech, takže bez šance je objet. Když jim řeknu, že mají jezdit za sebou, tak mě hodiny přesvědčují, že je jednodušší objet dva vede sebe nez za sebou. Zbytečná diskuze…přitom o pár metrů je cyklostezka, ale tam je pro ty závodníky samozřejmě moc těsno…

        • petrlos  

          dalsi takovy usek je Valtice-Breclav pres les, cesta tak akorat na 2 auta, kdyz jede kamion, je to hodne na tesno.. tam je ale cyklostezka ne pro silnicare

          anebo cesta od krizovatky Lednice-Sedlec-Mikulov smerem do Mikulova aleji, tam vede cyklostezka asi 10m od cesty podel cele aleje

          • orm  

            Ale ta je tam jen kratce, tak par let, predtim to neslo jinak, ale jsem za ni rad. Tam to bylo neprijemne.

          • Jezevec70  

            Docela by mě zajímalo, jakou cyklostezku z Břeclavi do Valtic myslíš?

            Jestli tu lesní cestu od Poštorenské k Valtické hájence nebo po druhé straně žtutou turistickou lesem.

            Obojí je tak možná na výlet, ale ne na každododenné dopravu do práce zvlášť za mokra.

            Tam by se měla udělat pořádná asfaltivá stezka.

            • petrlos  

              toto: https://mapy.cz/turisticka?…

              vsak to vloni v zime vysypali nejakym zpevnenym cimsi, uplne to ztratilo kouzlo lesni cesty, je z toho dalnice :)

              • Jezevec70  

                A víš vůbec, jak to tam vypadá v reálu?

                Vysypaná cesta začíná až kousek před Hubertem. Úsek před tím, je místy rozježděná bahnitá cesta. V jednom místě je bahno a kaluže snad i v horkém létě.

                Naposledy jsem tam jel v pondělí a na pravidelné ježdění to fakt není.

                • petrlos  

                  ok :) ja tam jezdím jenom vyletne parkrat do roka.. budu muset dávat větší pozor :)

            • petrlos  

              jak je vlastne sjizdna na mapy.cz znacena „Kostelni cesta“? tam jsem snad nikdy nejel, vzdycky jenom to co je v linku vyse

              • Jezevec70  

                „Kostelní cesta“ (tohle slyším poprvé) je na tom líp. Taky to vysypali štěrkem, ale už je někde taky rozježděná od lesáku, díry a místy vyjetá roleta.

          • TeryPV  

            Silničář, to je diagnóza :)

        • Pessinger  

          Třeba v Rajchu je to tak že dva jsou považováni za skupinu a můžou jet i vedle sebe :-) holt západní civilizace je dál:-) na přechodu zastavují a i mini přechod mi borec zastavil když jsem chtěl přejít za vesnicí:-) to mě dostalo......no jo spechame a je to k hovnu

        • bezdratova.sprcha  

          Lidi jedoucí vedle sebe v dopravním ruchu jsou pakárna (neřeknu když tam projede jedno auto za dvě deset minut, na mrtvých silnicích někdy jezdíme i čtyři roztažení přes celou vozovku). Nicméně na cyklostezkách je pro rychlého cyklistu často úplně stejná situace jako na silnici. Frekventované cyklostezky jsou během špiček jako bitevní pole, kde vítězí demence a absurdita.

          No a pak jsou tu „cyklostezky“, u kterých se vůbec nehledělo na funkci a pouze byly plácnuty vedle silnice, aby se neřeklo (obvykle je to udělané z chodníku co tam už byl, akorát se tam dá značka cyklostezka a někomu se nasype hromada peněz za nic). Často se na to blbě najíždí a pak to někdy je udělané tak, že úsek, který bys projel třeba za tří minuty, projíždíš pět minut. A nejhorší je, že jakmile vjedeš na cyklostezku, která není součástí silniční vozovky, ztrácíš výhodu hlavní silnice – musíš dávat přednost na každém přechodu.

          Jinak jak už tu bylo zmíněno, v zahraničí může být na skupiny cyklistů pohlíženo jinak. A tuším že v anglii to je tak, že skupiny mají jet po dvou vedle sebe. Jednak kvůli bezpečí (motorista je nucen dát dostatečný prostor) a pak taky z praktického hlediska, protože tam jsou běžně k vidění skupiny třeba deseti cyklistů a takovou kolonu je skutečně snazší předjet když jedou vedle sebe. Vem si, že trénující závodníci ti v pohodě bude držet rychlost 50kmh a víc, zvlášť když se jede v organizované skupině kde se střídají tahačí závěsu. No a teď musíš autem předjet třicet metrů dlouhého hada, který jede 50kmh, dřív, než ti něco vjede do protivky – totální blbost. Plus taky kratší lajna cyklistů se snáze domluví (varování že jede auto, pokyn, že se zastavuje nebo odbočuje), takže je to praktické i pro tu skupinu.

        • Spartacus  

          Už jsi ale nenapsal, kolik jich v těch dvojicích bylo. Jestli pouze jediná dvojice, tak to jsou bezohlední sobci. Jestli jich ale bylo třeba 6 a víc, tak je skutečně jednodušší předjet skupinu jedoucí dvouřad, než nekonečného hada. V naší partě se cca do 5 jedinců řadíme za sebe a při vyšším počtu dvojice, přes město nebo rušnější silnici opět za sebe.

          • kejda  

            No dva většinou. Jasně, máš pravdu, že velký balík je lepší objet najednou. V Brně samozřejmě tréninky skupinka 10–12 na Bauerove, okolo BVV, kde je sice dvouproudovka, ale jezdí tam dost autobusů a mraky aut, kde je objet je někdy na nervy…

      • JendaH  

        Jsou. Pojďme se chvíli zastavit a obdivovat absurdnost situace: lidi, kteří ke své dopravě nepotřebují přemisťovat tuny plechů a pálit dinosaury, a tedy bychom si jich jako společnost a stát měli vážit, protože nám nepoškozují životní prostředí a šetří náklady, vyženeme na rozbité, klikaté, kopcovité a v zimě neprotažené okolní silničky.

    • biker.giant  

      Trénuje se za každého počasí… Pokud to jen trošku jde,jezdím na silnici (Osvětlení mám na obou návlecích (blikačky) + Blikačku pod sedlem a pořádné světlo ve předu…) Pokud je sníh,náledí a je to na cestách o hubu,vezmu MTB a pádím do lesa… Bohužel už i letos se mi stalo,že sem vyjel v jakš takš počasí a 40km od baráku mě chytila silná chumelenice… Je to sice o hubu,ale domů nějak dojet musím.

    • petrun  

      Hlavní tah z Brna na Znojmo? V zimě? Za tmy? Už ho někdo nominoval na Darwinovu cenu?

      • biker.giant  

        Na Darwinovou cenu se můžou nominovat jen přeživší…

        • petrun  

          To bohuzel omyl šířený stupidním streamem který z toho udělal ubohou frašku (jako ostatně ze všeho). Původní historické Darwinovy ceny se udělovaly in memoriam.

        • Kuba78  

          darwinovy ceny se uz z principu sve definice udeluji vetsinou in memoriam. snad staci tri vteriny hledani na internetu aby si to clovek precetl.

          otazka je spis, zda je zpusob odstraneni sebe sama v tomto pripade dostatecne originalni (tedy jet ozralej bez svetla v zime na ledovce na velmi frekventovane silnici) protoze se mi zda ze unikatni urcite neni.. ale dostatecne sileny urcite. Chudak ridic co ho prejel.

          • hekynen  

            Není základní podmínkou „Darwinovky“ je, že dotyčný/á se ještě nestihl/a rozmnožit?

        • blaza84  

          Darwinovu cenu získávají ti, kteří prospěli genofondu lidstva tím, že z něj sami, nějakým obzvlášť stupidním způsobem, vyřadili.

    • Carloss  

      Petr Kvasnička, Lázně Bohdaneč

      Pá, 19. ledna 2018, 12:55:01 |

      Souhlasím |

      Nesouhlasím | +16 / –3

      Tomáš Jelínek,Olomouc absolutní souhlas,vyslovil jste to co já, ale diplomaticky,v chu­melenici,mrazu,a při náledí,prudkém dešti atd. jezdí na kole jen magoři,sobci kterým nezáleží na okolí a hladovci, kteří nedají za jízdenku 5 korun i kdyby padaly trakaře.Je jim jedno že blokují dopravu,ohrožují řidiče,ohrožují sami sebe a zdržují,kličkují a mnohdy ani nevidí,magoři a Krkovičkové,pak měsíc marodí a jsou na tom 10 x hůře finančně, než kdyby obětovali 500 za měsíční jízdenku a to nepočítám škodu na kole a autech.Sami ať si pod koly kamionu zhebnou,ale ať neohrožují nás řidiče,jak kamionů,tak autobusů plných školáků,i oso­báků.Jsou to magoři

      Petr Kvasnička, Lázně Bohdaneč

      Pá, 19. ledna 2018, 12:28:51 |

      Souhlasím |

      Nesouhlasím | +12 / –2

      v roce 1992 v lednu mrzlo jen praštělo,kdo mohl nechal doma auta a v Pardubicích jsme jezdili MHD,ale Čecháček je Čecháček,a našli se i tací co ,než aby zaplatili za jízdenku,nebe za lítačku(měsíční nebo týdenní)raději jezdili v mínus 15° na kole,ale pozor ! ne po Pardubicích ale na trase Holice-Pardubice,a to denně mimo víkendů.Takový magoří způsobují největší dopravní nehody,a není to o zdravém duchu,je to o obyčejné čecháčkovské chamtivosti.Ty magoři uloží měsíčně 5 stovek za „Lítačku“,ale potom se vybourají a jsou doma měsíce na neschopence,nebo zaviní nehodu,nebo i umřou.Je to mor v Čechách.Když se nedá jet autem,jak ty blbci můžou jet na kole?proto kdo jede na kole,musí nést následky,kolo je dopravní prostředek do pěkného počasí,ne do mrazů,a za chamtivost se vždy platilo,dobře jim tak,magorům.

      • mikub  

        Těch souhlasů. Bože, to se zase na novinkách sešla banda exotů :(

        • Carloss  

          já se toho malinko děsím, protože ten stav na silnicích tomu jasně odpovídá.. včera jsem jenom přejížděl z jedné lesní cesty na druhou 1km po suché asfaltce za světla v reflexním oblečení, potkal jsem jediný auto, ale jeho řidič si významně ťukal na čelo – jako proč? kde to kurva žijem? V Boleslavi jsem omezil ježdění na kole na úplné minimum, radši chodím pěšky (7km), protože aspoň vidím jak ty auta jedou a můžu uhnout do škarpy.

          • DoomHammer  

            Povedlo se ti potkat pičuse :(

            • Carloss  

              hele v Bolce už jsem dostal zrcátkem po ruce i pěšky, tohle bylo v Mladči, ale to je jedno na to jak málo toho najezdím je těch „konfliktů“ fakt hodně.. na ježdění Střelice- Červenka (předpokládám že víš) na vlak jsem se prostě musel vysrat a jezdím autem, protože tam na té úzké cestě je to vyloženě o život. A asi čekaj na to, až tam někdo fakt umře, aby se konečně rozjela realizace cyklostezky (plánovaná ± 15 let)

              • DoomHammer  

                V Mladči? Snad ne na té cestě mezi Mladčí a Novými Zámky?

              • TeryPV  

                Jezdil bych na Renoty, ale předpokládám, že to je pro silničáře pod úroveň :)

                • Carloss  

                  když ráno spěcháš na vlak s 15kg batohem plnym žrádla tak to fakt nechceš :)

                  • TeryPV  

                    Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody :) Bych si přivstal o 10 minut a hned by to šlo. Osobně bych po té cestě prostě nejel, zase takový blázen nejsem.

          • Spartacus  

            Potkal jsi omezeného člověka, nic víc. Když padla teplota pod 5°c tak v práci jsem taky zaslechl mezi kolegy obdobné řeči typu „je mu líto dát pár kč za jízdné“…

            Chtěl jsem ti poradit, že příště na pozdrav slušně odpovědět, ale hned jsem si vzpomněl na to, jak mě jednou za zamávání maník nejdřív vybržďoval a pak se snažil srazit z kola :-) Takže raději ignor.

            • JendaH  

              je mu líto dát pár kč za jízdné

              Mně tohle říkají nezávisle na roční době/počasí. A typicky je překvapí, když zjistí, že kolo mě vyjde dráž než lítačka.

              • hmm  

                A to nemá motor za ty peníze? A ostatní se jenom chlámou a vozí si prdel v autě

      • gerrard  

        Jako styl psani na debila, ale zase na druhou stranu sam jako cyklista se obcas divim v cem lidi vyrazi na kole.

        • Carloss  

          nežijeme všichni v místech kde jezdí mhd každých 20 minut. Prostě někdy není zbytí a řekl bych že ani nikdo jiný , než ti co opravdu musí, nevyjíždí. Každopádně když jsem dostatečně osvětlenej, tak opravdu nevhodný podmínky jsou jedině silná mlha

          • Lišák  

            Přidal bych námrazu a sníh odhrnutý na kraje silnice a tím zúžení silnice o cca 1 m (0,5 m z každé strany).

          • gerrard  

            Ted byl takovy ten hnusny rozbredly snih a kousek dal pluhem vyhlazeny snih bez posypu a starsi obcani to hrnuli vsude na kole. V aute sem si rikal, ze kdybych to vedel, tak nejedu a sedim doma. Objizdel sem je kanalama po druhe strane a mel strach at kdyz se slozi, tak ne me pred auto. Naledi to same.

            • Carloss  

              jasně nemusíme to hnát do hádky, zase je velmi podstatnej rozdíl jestli je předjíždíš rychlostí jen o málo větší než jedou oni a nebo je oprasíš v 90km/h. Potažmo kdyby v těch sračkách šli pěšky, tak to není o moc bezpečnější

              • gerrard  

                To se nedohadujeme to to jen upresnujeme :). V takovem pocasi se neda jet 90kmh/ v aute.

              • JendaH  

                Potažmo kdyby v těch sračkách šli pěšky, tak to není o moc bezpečnější

                Nebo kdyby jeli autem ;). Já nevím, tady půlka lidí jezdí na horském kole šíleným terénem i na sněhu, tak proč by měl být problém na silnici?

                • Lišák  

                  Protože když sebou, náhodou, pleskneš na horském kole šíleným terénem i na sněhu tak tě většinou nemá co přejet?

                  • orm  

                    A neni to tak, ze kdyz te nekdo prejede, ze nedodrzel bezpecnou vzdalenost? Vim, ze ti to pak nepomuze, ale kdyby ridici jezdili jak maji, tak by snad clovek takove problemy resit nemusel :-).

                    • Lišák  

                      Na KDYBY se nehraje.

                      • orm  

                        Tak ja jen, ze by si ridici meli zamest nejdrive pred svym prahem a dodrzovat predpisy. No nic, ja jdu zas prudit na Brno autem, tam je vetsi zabava :-)).

                    • gerrard  

                      Kdyz sebou plesknes, taks mel nehodu a jako nehoda se to bude resit. Ve spatnem pocasi to bude jednoznacne vina cloveka na kole, protoze neprizpusobil jizdu stavu vozovky. Pokud te u toho kdyz se valis nekdo prejede, tak se bude resit jestli dotycny neco neporusil a mohl tomu zabranit. Tady to bude asi hodne zalezet na dane situaci, jestli mu taky neco prisiji nebo jestli to bude porad jenom vina cyklisty. Osobne ale pochybuju ze by se nekdo snazil mu neco prisit. Kazdopadne to ze se ti nekdo nevyhnul, kdyz se valis po silnici na ktere se blbe ridi a brzdi ti zdravi ani zivot nevrati, takze doporucju chovat se podle toho a nehazet zodpovednost za sebe na dalsi okolo.

                      • JendaH  

                        +1

                        Nechápu, proč se ta osobní auta prostě neklidí z cesty, a místo toho přenášejí zodpovědnost na řidiče kamionů.

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        • gerrard  

                          JJ to jsou ukazkove videa. V tom prvnim jak se rozhodne nezachovat a to borec v sedem aute u svodidel. Kdyby popojel dopredu pred auta co stoji, tak neni rozmlaceny. A v tom druhem naopak jak se zachovat. Ridic auta co nataci, rozhodne nechce byt posledni a tak se schova ke svodidlum pred auta co uz tam stoji. Jeste tam teda chybi jak skace sipku za svodidla, ale to asi neni videt.

                          Ale to nejdulezitejsi je, ze kdyz je takove pocasi, tak se proste jede pomalu a dojede se o trochu pozdej, ale dojede se.

                          • hekynen  

                            Ten v tom druhém vozidle jel, jak píšeš – opatrně, pomalu, předvídal, bez problému zastavil. Ale stejně mu to bylo prd platné. :-/

                            • DoomHammer  

                              Lidi spoléhají na zimní gumy, na elektroniku, na asistenty a podobné pičoviny a pak jedou jak v létě…

                              Letošní zimu se mi už párkrát stalo, že jsem si to opatrně šinul po namrdlé cestě a za mnou na kufru nalepený kokot, který se mě snažil popohnat k vyšším výkonům, ale sám se předjet bál.

                              • hekynen  

                                Na druhé straně, zapla'tbůhkdokoliv za to! Jel jsem mezi svátky po totálně zledovatělé silnici, boční vítr mě stahoval do příkopy (fakt fajny zážítek) a ze zatáčky z protisměru vyjelo nějaké Kangoo či taková mrdka, řídila ženská. Samo, že zadek se ji okamžitě utrhl, z vyděšeného výrazu „řidičky“ mi bylo jasné, že to srovnala elektronika a ne ona. Nebýt těch elektronických píčovin, co v tom autě měla, tak mám na Oktě konečně novou haupnu (chce už přelak) . :)

                                No a pár takových kikotů, jak píšeš, jsem potkal ten den dál v Beskydech. Jako drželo jim to díky elektronických chujovinám pěkně (já si párkrát zatancoval), ale v tom je právě pak ten problém. Mě se to začne utrhávat okamžitě, takže hned vím, jak na tom sem, udělám příslušnou korekci (upřímně, docela si to i užívám :) ), kdežto jim to elektronika drží, takže si myslí, že cesta je OK a valí furt. Jenže PAK už jim tu fyziku neosere ani ta elektronika a jsou v prdeli.

                                Ale párkrát mi prdélka ten den zacvakala a docela jsem litoval, že jsem si nevzal manželčin Forestr, přeci jenom by to byl na ty podmínky vhodnější vůz než 150 koňová předohrabka kombík. :-)

                                • DoomHammer  

                                  Jak říkáš :)

                                  Já mám ve Favoritu taky slušný feedback, co se kde děje :) a proto občas jedu jak posrané. Na druhé straně by možná bylo dobré, kdyby to někdo za mnou někdy decentně nedobrzdil a motivoval mě tak k nákupu nového auta. Akorát se obávám, že by si rozmrdal předek o tažné a mně by se zas nestalo nic.

                    • mr.antik  

                      no ale tak to není… protože to nejhorší se ti stane tak, že se vyflákneš až do protisměru a nebo když tě auto předjíždí. Když je za tebou, tak nějak dle možností zareaguje.

            • jIrI___  

              +1. Vyrazit v takovém počasí na silnici na kole je slušně řečeno nerozum, nehledě na věk. A to píšu jako člověk, který v létě jezdí z 90% po silnici.

              • mikub  

                Hele, jako jo. Ale z vlastní zkušenosti, přejížděl jsem teď v sobotu kousek po zasněžené silnici a ti, co mě předjížděli si moc servítek nebrali.

                Takže jsme zase u prototypu vychovávačů: „Myslím si, že bys v zimě na kole jezdit neměl, tak tě líznu na kreditku, protože hrozí, že by můj majestát mohl mít 5 sekund zpoždění díky tomu, že bych tě mohl předjet opatrně.“

                • jIrI___  

                  To je ale hodně zvrácené uvažování. Osobně takové kaskadéry objíždím co největším obloukem, protože nechci toho troubu mít na svědomí, kdyby mu náhodou podjelo kolo a natáhl se na silnici.

                  • DoomHammer  

                    Zelí by ti vysvětlil, jak to je :)

                  • AussigBiker  

                    No prave, protoze nejses picus, jezdis na kole, jezdis autem a sem tam jdes pres prechod. Za svetla, za tmy, nekdy ve snehu, mlze. Takze vis jaky to je ze vsech stran. Ale picusum je to jedno, ty te oprasej a nepremejslej.

                    K nam kdyz prijedou Nemci, tak cestou na obed / z obeda se nechaj nekolikrat prejet autem, protoze vstupujou na prechod a pocitaj s tim, ze je auto pusti jako v Nemecku :). Zas to ma vyhodu, ze oblibeny muzu varovat, neoblibeny nechat jit :D.

                    • Pessinger  

                      Jj, u nás zebru moc lidí nebere, řekl bych že vedeme s rusama statistiky v počtu sražení na přechodu:-/ tu u školy je dokonce i háj level se semaforem a i přes to loni kokotíček s autem srazil děcko co šlo do školy… už ať EU zavede ty autonomní auta co se řídí sama a jedou krokem, to by tu na ty naše kokotky stačilo:-)

                      • DoomHammer  

                        A pak někde uklepeš drátek od senzoru a…

                        • Pessinger  

                          To se vychytá, pár neboštíků bude :-)

                          • DoomHammer  

                            V dnešní době snižování nákladů a „kvalitních“ programátorů… bude sranda.

                            • AussigBiker  

                              A navic je na to licencni ujednani, software beres tak jak je a vsechno je chyba uzivatele a i vsechny nehezky veci jsou vyhoda, nikoli chyba :)

                            • lukas aka mitro  

                              To hrajes carmagedon? Neee..debuguju…

                            • hekynen  

                              Já se považuju za špičkového programátora, ale na toto bych si fak netroufl :-). A navíc, bych tam asi vpašoval nějakou xenofobní myšku :-D

                              • -b-n-x-  

                                Tak ona AI je xenofobní rána od sebe :-)

                                Úplně vidím tu podmínku:

                                If face.bright < 50 then brake slower :-D

                  • mikub  

                    Proč kaskadéry, sakra. Nejseš ty kaskadér, že na sněhu jezdíš autem? Když mi podjede kolo, sice sebou švihnu, ale asi se mi nic nestane. Mrtvých z aut, kterým to na náledí uklouzlo jsou hromady…

                    Jsi hodný, že objíždíš cyklisty obloukem. Dokonce to zimní období má ohromnou výhodu. Potkáš jednoho, max dva za den. Tak si to jeho předjetí můžeš užít, udělat vše, jak se má a neriskovat ohromnou časovou ztrátu :D

                    • jIrI___  

                      Jasně, když sebou švihneš, tak se ti nic nestane za předpokladu, že zrovna nejede kolem auto. To je to, na co jsem narážel – mimo silnice může být zimní pojezdění super a relativně bezpečné, ale jakmile se pustíš na silnici, pak je třeba uvědomit rodinu a blízké o tom, že je o něco vyšší pravděpodobnost, že se ze super vyjížďky v čerstvě napadaném sněhu už nevrátíš. Ať už chceš nebo ne, tak auto je prostě těžší a fyziku člověk bohužel/bohudík neochčije.

                      • mikub  

                        Jasný. V tom s tebou souhlasím. Taky mi je jasný, že to, že jsem měl pravdu mi bude v penále k ničemu ;)

                        Ale nějak se odmítám ztotožnit s názorem, že když jedu v zimě na kole, tak si vlastně o to sejmutí říkám.

                        • Lišák  

                          Problém ovšem není zima jako taková, ale stav vozovky.

                          • mikub  

                            Sice věřím, že řada hodnotitelů si myslí, že když je míň jak +20 a nesvítí sluníčko, tak si koleduju o sejmutí, ale budiž :)

                            Sníh na silnici tohle přesvědčení jenom zvětšuje.

                            • gerrard  

                              Ja si naopak myslim, ze vetsina z nas se tu bavi o extremech, ktere jsou parkrat do roka. Kdy je bud naledi, brecka nebo ujezdeny snih. Minus 20 a sucha silnice se nepocita.

                              • mikub  

                                Narážel jsem na to, že ta hranice, kdy je nerozum jezdit na kole po silnici je hodně individuální.

                                Někdo si myslí, že:

                                • není rozumné na silnici jezdit vůbec
                                • jiný toleruje pěkné počasí
                                • další je OK i s nízkými teplotami
                                • pár lidí si dokáže představit i jízdu v dešti
                                • u někoho projde i ten sníh…

                                Když ale někdo, kdo sedí za volantem uzná, že tam nemáš jako cyklista co dělat a nedá ti dostatek prostoru při předjíždění, pak nastává ten správný adrenalin.

                                • gerrard  

                                  To se ti stane za kazdeho pocasi a od jiste casti populace za volantem si su jisty, ze si to ani neuvedomuje.

                                • hekynen  

                                  Na kole moc nemusím čisté sklo (=hladká ledovka), zbytek se dá. :) Ale raději jezdím mimo silnice, případně po cestých s nulovým či minimálním provozem.

                              • Lišák  

                                Naprostý souhlas.

                          • orm  

                            Bezte na „exkurzi“ nekam na server – Island, Norsko, Svedsko, Finsko. Jezdit se da bezpecne i na snehu. Ze jsou u nas nekteri ridici … . Kdyz jim porad bude clovek ustupovat, tak se u nas situace nikdy nezlepsi. Kolo v zime je normalni.

                            • AussigBiker  

                              Nejvetsi problem jsou ridice a zdejsi kultura, o tom zadna. Trocha snehu a D1 stoji 3 dny. Driv to nebejvalo (nebo si to jenom myslim), snih ridice tolik nerozhodil, ale uz par let nebyla poradna zima, tak asi vychazej ze cviku.

                              • jIrI___  

                                Plus se zvyšuje životní úroveň, auta se stávají dostupnějšími a tím pádem stále roste počet aut na silnicích. Jsem zvědavý, kdy tahle nafukující se bublina praskne a jaké to bude mít dopady :)

                                • AussigBiker  

                                  To by me taky zajimalo, az fakt v kazdy rodine budou 2–3 auta prumerne, kam se vsechny auta vejdou. Je dobry bydlet v centru mesta a pracovat mimo. Takze v dopravnich spickach jezdis obracene, nez dav :)

                                  • Sgt Pepper  

                                    jo…a za bydlení platíš víc a vyděláváš míň :-)

                                  • jIrI___  

                                    Přesně takhle to mám a při cestě z práce vždycky jen sleduju ty kolony v protisměru a říkám si, že bych v nich nechtěl trčet :)

                              • hekynen  

                                Taky bych řekl, že je to tím, že pořádná zima už nebyla roky a lidi vyšli ze cviku. Navíc spolehají na všelijaké ty elektronické pičoviny, které do určitě míry to auto skutečně na silnici udrží, ale PAK, když se to i přes elektronické fíčury utrhne, tak je to v prdeli totálně. My, co řídíme auto prdelí bez elektronických berliček (mám jen ABS) o tom víme svoje. ;-)

                                • Sgt Pepper  

                                  nemám ani ABS…navíc zadokolka s motorem podélně vpředu

                                  zas teda když je sraček fakt hodně, tak můžu zařadit 4×4 :-)

                                • -b-n-x-  

                                  Nerikej mi ze Forester nema nejake ESP ci co?

                                • Spartacus  

                                  A papíry si dnes může koupit kdejaké dítě a kdejaký „suterén“. Bez ohledu na to, zda dotyčný skutečně vozidlo ovládá a je k tomu vyzrálý.

                                  • hekynen  

                                    Možná je taky rozdíl i v tom, že „my“ začínali na krámách typu Škoda 105, která ti plavala i na suchém asfaltu za ideální teploty, tlaku a rosného bodu, o výkonu brzd škoda mluvit. Ale díky tomu člověk získal docela solidní řidičské schopnosti, protože to auto musel skutečně ŘÍDIT, ne jen mu udávat směr. Ano, dnes bych do toho nesedl ani za zlatého slona (už jen kvůli bezpečnosti), ale na druhé straně, z představy, že mi auto aktivně kecá do řízení, mám osypky. A taky je to jeden z hlavních důvodů (krom toho, že mi auto víceméně jen stojí na dvoře), proč pořízení jiného vozu odkládám do doby, až mi z té mé Okty bez elektronických vyfikundací vypadne motor.

                                    • lukas aka mitro  

                                      Jizda s tatovou skodarnou po „dalnici“ Ostrava-FM byl zazitek…volantem bylo neustale treba verglovat zestrany na stranu ve snaze udrzet rozumne primy smer, v pripade zatacet nebo bocniho vetru verglovat na jednu stranu vice:)

                                      Ale o story typu „stodvaca na univerzalnich protektorech porjede vsude“ nikdy nebyla nouze…nejak se ale zapominalo na druhou cast pribehu, kdy tata dve hodiny obouval retezy na Ostravici, abychom pres hory vazne prejeli:)

                              • sodek  

                                Dřív bylo míň aut a míň bezmozků za volantem. Nebyly takové rozdíly ve výkonu. Dnes je to zkrátka jinak a s všeobecně rostoucím tlakem na lidi roste míra agrese za volantem. Silnice nejsou nafukovací a výsledek je jasný.

                                • DoomHammer  

                                  Agrese každopádně. Dneska mě pěkně "tlačila"dodávka v místě, kde to mohlo klouzat. Ale předjet se zas bál, hrdina.

                                  • ELx  

                                    A ted vyjádření druhé strany: kurva silnice je posolena a ten kokot jede jak s hnojem. A navíc prostředkem a ja ho nemůžu předjet :-)

                                    • DoomHammer  

                                      Prostředkem asi ne, ale jinak dobrý pokus o simulaci mentality blba za volantem :)

                                      Navíc existují blinkry, stačí je zapnout :)

                                      • ELx  

                                        Ona pravda bývá většinou někde uprostřed vyjádření obou stran…

                                        • DoomHammer  

                                          Jasně a proto se ten vzadu bude na potenciálně namrzlé silnici tlačit jak piča místo co by bezpečně předjel. Logika Maňas :)

                                          • ELx  

                                            Jak pica se chovas ty, kdyz nedokazes připustit i jiný pohled na danou situaci..

                                            • DoomHammer  

                                              A ten jiný pohled je snad správný? Jel jsem po své straně, středovou čáru jsem měl po levé straně, na případné předjetí bylo místa dost. Kdyby ten za mnou dal levý, že bude předjíždět, tak mu klidně kousek víc doprava uhnu.

                                              Místo toho se lepil, což je porušení zákona – nedodržení odstupu.

                                              • TeryPV  

                                                Hlavně, že jsi to byl Ty, kdo se tu rozčiloval nad pomalou jízdou, že je to nebezpečné a podobně… Bylo by dobré si to v hlavě porovnat… :)

                                                • DoomHammer  

                                                  Citace?

                                                  Bylo v kontextu s pravděpodobně namrzlým povrchem?

                                                  • TeryPV  

                                                    Budu argumentovat tvým způsobem… řidiči za tebou nemusel povrch připadat natolik špatný, abys musel jet tak pomalu a zároveň jsi jel tak, že Tě nemohl předjet

                                                    Hledat to nebudu, měl by sis to pamatovat, byla to tvoje slova. Tuším, že to bylo ve vlákně o předjíždění cyklistů.

                                                  • DoomHammer  

                                                    V tom případě musel být řidič za mnou pičus, když neuměl na normální „dvojce“ předjet auto jedoucí cca 70 ve svém pruhu.

                                                  • TeryPV  

                                                    Jjj to jsem si myslel, všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo :)

                                                  • DoomHammer  

                                                    Ty zas trolluješ, co? :)

                                                    Jako vždy u tebe, argumentace nulová.

                                            • AussigBiker  

                                              Proc je nekdo kokot, ze jede jako s hnojem? Je ciste jeho vec jakou jede rychlosti. Kdyz se ti to nelibi, tak ho predjet. A to, ze jede stredem je duvod se mu lepit na prdel a nedodrzet vzdalenost? To je ta tvoje pravda?

                                              Chtel bych mit v aute featuru, abych mohl debilum, co se lepej na prdel sypat hrebiky pod pneu :)

                                            • -b-n-x-  

                                              Tyhle videa mám rád. Někteří řidiči docela odvážná rychlost na tom sněhu :-)

                                            • hekynen  

                                              Některé nehody nechápu. Auto jede rovně a zničeho nic jde do hodin.

                                              • Sgt Pepper  

                                                najede jednou stranou mimo kolej, tam je víc sněhu/břečky, to klade odpor, ta strana se zbrzdí, on to chce srovnat, točí na druhou…ve chvíli, kdy ta původně zbržděná strana vjede zpět do koleje auto se díky stočenému volantu stáčí na druhou stranu…už víc…a chytí okraj koleje na druhé straně…

                                                • -b-n-x-  

                                                  Přesně tak. A mnohdy ani nevidíš že jedna strana je na kluzkém a druhá ne.

                                            • kejda  

                                              standardní rusáci

                                            • sodek  

                                              2× jsem takhle v koloně mezi ostatními jedoucími auty chytl hodiny. Všichni jsme jeli konstantní rychlostí, nikdo nedivočil a nepředjížděl. Lup a už se to točilo. Od té doby nemusím Barum Polaris 2.

                                              • AussigBiker  

                                                Uz sem se lek, letni mam Bravuris, zimni ani nevim, mrknu na ne :D

                                              • krabica  

                                                Pneu dokáží udělat docela rozdíl, od té doby co mám auto na širších kolech a vozím lepší pneu, docela ubylo krizovek.

                                                • Sgt Pepper  

                                                  širší kola ti pomůžou na pevném podkladu, naopak ve sračkách užší kola a hrubší vzorek

                                                  • -b-n-x-  

                                                    No, nevím jestli je to úplně až tak jednoduché.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    motokrosařská zásada – čím větší sračky, tím větší čtverečky :-)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    mensi stycna plocha = vetsi tlak na podlozi a sance, ze sravy vymacknes a dostanes se na asfalt…nebo ze je vyhrabnes…na asfaltu se to trochu obraci …

                                                  • krabica  

                                                    Je to tak, jenže těmi sračkami je myšleno třeba 10 cm a víc, jenže to je u nás na silnicích jen výjimečně na D1… :-D