Co dělat, když kolo plave na štěrku?

57 nepřečtených
  • old biker

    Mám pláště Hutchinson Python MRC High kevlarová patka a na drobném štěrku to dost plave, váha 75 kg, přední a zadní tlak 3,0 baru. Jsou to pláště.

    • notobi  

      na štěrku ustřelí každej holt to na něm nesmíš tolik klopit

    • Lister  

      K čemu je dobrý tlak 3 bary u MTB???

      A zrovna Hutchinson měl na pláštích napsané, jaký tlak je ideální, aby byly vlastnosti pláště co nejlepší – na Bulldogu to bylo necelých 30 psi a u Pythonu to IMHO bude hodně podobné.

    • hony007  

      Mně přijde 75 kg na pláště docela dost, to musí být přikovaný k zemi.

      • Lister  

        :-)

        • old biker  

          jsou to rovné úseky, žádné zatáčky, takže asi ještě menší tlak, na pláštích je max 3 a vždy asi každý jede do lesa atd,po asfaltu

          • vasek80  

            Já myslím, že když vlítneš na štěrkové podloží, tak plave většina plášťů. Pokud je ještě nabušenej na max tlak, tak to bude o to znatelnější. Navíc když je to jemnější a hlubší provzdušněnej štěrk tak je to o hubu ještě víc jak bahno.

    • cat  

      Je to sport:_D

    • Ricci  

      podhustit

    • jirkas  

      a jel jsi někdy v písku?:)

    • nox159  

      mas to brutalne přefoukane… na tu vahu tam per tak 1,8atm

      • Kosta  

        já jezdím na 3atm/70kg, divím se, že mně to vůbec jede, když to mám tak „brutálně přefoukané“ :D

        • nox159  

          tak na cyklostezku to staci ;-)

          • Kosta  

            nevím, jak u vás, ale tady má široko daleko nejdelší cyklostezka 400 metrů a vede odnikud nikam ;)

            • DaSnail  

              tak trochu ufókni a skus polňačky ;o)

              • Kosta  

                ufókl jsem právě na ty 3 ze 4, a jezdí se teď v hoře jak po kobercu :D

                • worlusho  

                  Ale tím kobercem myslíš jekor? :)

                • nox159  

                  upust vic, s batužkem mam cca 80kg a foukam na 2atm a stejne vzdycky jeste upoustim bo se mi to zda tvrde jak šurt :D

                  • worlusho  

                    Se nediv, když si nebereš pití, pak se odpařuješ a tvá váha klesá, tak musíš odfouknout. :)

        • Foose  

          zkusmo jsem nafoukl pláště na 3 atm a skoro jsem brečel jak kolo drncal na asfaltu a ustřelovalo od nerovností… a to mám ještě fulla.. po 1 km jsem upouštěl.

          • nooski  

            Vy fullisti jste hrozná másla :-) Úplné princezny na hrášku.

    • M_ishak  

      Pokud ho umíš ukočírovat, tak si vychutnávej jízdu řízeným smykem, pokud si to jen myslíš, tak zvolni nebo se rozstřelíš.

    • Vilém  

      Pri tom tlaku a navic na sterku. Cemu se divis?

    • JayDee  

      1,8 baru dopredu a 2 dozadu. Zkus a podej report :)

    • BigKarel2  

      na štěrku se to smeká to je normální :D a máš to moc přefoukaný…

    • Rubi  

      nasadit plavky a plavat s kolem :)

    • lukas aka mitro  

      kup si nafukovaci rukavky:)

      • witmar  

        Si ne tomu kolu :-) a vlastně jemu taky kdyby to neklaplo :-D

    • romanbmx  

      Vážím stejně jako ty a musím říct, že tlaky vozím poloviční. Takže za zkoušku to stojí.

      • old biker  

        Tak jsem dal vpředu 2,0 a vzadu 2,2 a je to OK, dnes cca 45 km střídavé povrchy, lesní cesty , hlína, šotolina, štěrk, kamení,brod. Díky za příspěvky.

        • Azmir  

          Aspoň někdo si z toho fora něco odnese. Jak dycky potkám nějaké postarší známe a ti mi řeknou že foukají hodně, protože kdyby měli málo tak že hnedka píchnou a podobně a nenechají si to vyvrátit :))

          • maajkee  

            Tak to že když je tlak vyšší nehrozí tolik cvaknutí duše to je prostě pravda, zrovna tak s vyšším tlakem to po tvrdým povrchu jede prostě rychleji, sice míň pohodlně, ale rychleji.

            • nox159  

              cvaknuti je chyba jezdce a kdo na to ma mentalne nema moc co cvaknout… ( abys cvakl plast tak potrebujes poradnou prdu už…)

              jinak s vyssim tlakem to jede jen pocitove rychleji realne je rozdil 00nic…

              ono kdyz si to vezmu celkove tak rozdil mezi silnici a 150mm fulem s „podhustenyma“ plastema mi dela na rovne ceste cca 3km/h rozdilu u rychlosti 27km/h a 24km/h kdo jezdi jeste pomaleji pozna naprosty prt :D

              • lukas aka mitro  

                Plast jsem cvaknul v sobotu a pri te prilezitosti i kopnul rafek…plast se po chvili zalepil, kolem rafku to chvili utikalo ale uz je klid:)

                • nox159  

                  musis jezdit jen po cyklostezkach, zacal jsem to praktikovat a je to prijemne :D

                • jIrI___  

                  Já včera cvaknul zadní plášť při najíždění na obrubník. Holt na takovou techniku ještě nemám mentálně :D

                  • Rychlej turista  

                    Tak toto je hodně nevkusné :-)

                  • lukas aka mitro  

                    hem…u mne to byl taky obrubnik:DD konkretne na tomhle miste … prejizdeni na chodnik a je tam najezd a obrubnik u cesty…sem to vzal trochu rychleji a nestihl vcas vytahnout zadni kolo no:DDD

                  • obda  

                    Hmm, kdyz uz mi zadni plast mliko nezalepilo a musel jsem tam dat dusi, tan jsem po kilometru cvakl :( Nejak jsem zapomnel, ze s dusi se musi opatrneji a taky vic foukat ;)

              • weekend warrior  

                cvaknout můžeš i na skoro rovné polnačce, když jedeš dostatečně rychle a nevychytneš nějakou hranu…

                no sry, ale srovnavat silnici a am fulla na podhustenejch balonech se vzorkem? rychlost můžeš mít možná skoro stejnou, ale jak dlouho a za jaké úsilí? to je přece jasná blbost…ale treba uz pristi rok se pojede Peklo severu na fullu:)

                • nox159  

                  beru samozrejme pri stejnych tepech :)

                  jinak jo srovnavat to muzu, taky me to prekvapilo ale je to tak… rozdil je az v kopcich nebo kdyz fouka ale jinak je to skoro jedno ( rozdil 3km/h jak pisu ) :)

                  jaky rozdil si myslis ze to dela podle tebe na rovne ceste bezvetri? na silnici 30km/h a na AMku 15km/k? :)

                  • jonti  

                    tak ale zkus zrychlit na silnici na 38km/h :)

                    • nox159  

                      takovy vykon nemam :) takze pro me je rozdil zanedbatelny :)

                    • nooski  

                      Ono stačí jen jít ze sedla a pořádně zrychlit. Full na těch poloprázdných gumách nemá šanci. Mám docela chrtí MTB a vždycky jsem zoufalý, jak to nejede.

                    • nooski  

                      Ono stačí jen jít ze sedla a pořádně zrychlit. Full na těch poloprázdných gumách nemá šanci. Mám docela chrtí MTB a i tak jsem vždycky zoufalý, jak to nejede.

                  • weekend warrior  

                    na ceste do práce(15.56km na nejkratší variantě) mi to dělá víc jak 3,5km/h v průměru když je bezvětří, s větrem i 5+km/h…a to, že jezdím jakésik amht a jakésik 29cross…když bych cestu natahoval, jde průměrka jasně nahoru ve prospěch krosu a to i když do trasy zařadím lehčí terenní pasáže…tam je to spíš o pohodlí, než o rychlosti… prostě je to nesrovnatelné: jiný posed (rozdíl na rodlech 12cm, bez sagu), jiné kola(2,25 vs 1.6, vzorek vs. snake), jiná váha(14++ vs 11kg), a tak i jiné zrychlení a jiná setrvačnost…

                    no a v tvém případě: full vs. silnice to musí být ještě markantnější rozdíl…

                    • MlokCZ  

                      100km zvlněná trasa (1350m nastoupáno) celá po asfaltu:

                      • silnička 24km/h průměr (jel jsem to vícekrát)
                      • celopevňák 26 i 29, oboje RaR/RaR 22km/h průměr (jel jsem takévíckrát)
                      • 150mm full NN/RaR 20km/h průměr (tohle jsem jel jen jednou pro srovnání,na fullu běžně takové trasy nejezdím)

                      Vše při ± stejných tepech.

                      U silničky jsem na tom nejlépe (největší rozdíl oproti bikům) na rovině díky spodnímu úchopu. Full a celopevňák na rovině téměř stejné. V kopcích pak na silničce oproti celopevňáku rozdíl minimální, skoro žádný. V kopcích zase největší rozdíl u full x celopevňák.

                      Ve zrychlení je samozřejmě rozdíl velký. Na vyjížďky ale nejezdím zrychlovat a na všech kolech se snažím jezdit efektivně (tedy na fullu žádné časté dupání ze sedla). Více zrychluju kupodivu pouze na fullu a to v náročných technických výjezdech, kde nemám fyzičku držet celou dobu větší rychlost a musím pořád zrychlovat na překážky, konkrétní místa.

            • romanbmx  

              zavádějící

            • fousac  

              ze zkusenosti si troufam tvrdit, ze lecktery plaste s vetsim tlakem jedou i vyrazne hur – nobby nic treba..

              a ani jiny nejsou rychlejsi – ralph, ron, krosovej ritchey excavader…

              takze to sice neni rychlejsi, ale aspon to neni ani pohodlny a nedrzi.. ;)

              v posleni dobe sem videl spoustu procvakanej zadnich kol a v 90% pripadu to byla chyba jezdce… lidi sedi jak pecky, neumi zvednou prdel ze sedla a zapracovat nohama…

        • weekend warrior  

          hurá…:)

    • killme  

      nauč to kolo plavat i na vodě a můžes s tím jít do cirkusu

    • John Tequila Lemon  

      Drž rodla a šlapej. To mi připomíná jednu „divku“: Dala bych si jehněčí, ale mohlo by to chutnat nějak jinak? Mě jehněčí smrdí. :-) … Štěrk plave a jehněčí hold chutná jako jehněčí. To je život. Nebo hold jezdi jinudy.

    • vikicek  

      plav s nim

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.