• Smurf7

    Zdravím,

    mohl bych poprosit radu jaké univerzální celoperove kolo pro začátečníka? 180cm/90kg 86cm noha. Ostrava a okolí.

    Rozpočet do 45tis cca.

    Z mého pohledu jsem dostal fajn nabídku na předváděcí:

    PELLS Tarpan TR za 45tis (rezervovaný)

    https://www.mojekolo.cz/…redvadeci-l/

    V podobné cenovce ale asi v o něco horší výbavě:

    https://www.fahrrad-xxl.de/…0-m000066663

    https://www.fahrrad-xxl.de/…0-m000041232

    https://www.fahrrad-xxl.de/…e-m000065549

    Děkuji za jakoukoliv radu.

    Jakub.

    0 3
    • Azmir  

      Pro začátečníka bych vzal třeba toto https://www.bike-discount.de/…ail-al-7.0-1 a za zbytek pořídil výbavu.

      4 1
    • Tomcat  

      Radu lepe hledat v zahraničí .

      A ten pal fakt ne predvadeci kus je stejne jen bazar ojete a ta cena zázrak neni ani na výprodej.

      0 1
    • scalar  

      Univerzální = pořádně k ničemu. Zdvihy 120/130 do pořádného terénu moc nejsou a hmotnost 15 kg zase nic moc na běžné použití.

      3 7
      • Azmir  

        A co je pořádný terén? Bikepark? Mi přijde že můj 130mm Trance zvládne kromě extrémů vše a zároveň na tom není problém celodenní výlet. Nevím, jestli zakladatel bude jezdit větší pekla, než třeba tohle https://www.instagram.com/…C8cIG9QoR8Q/?… což jde zjevně zvládnout i na XC kole :)

        1 0
        • Kratter  

          Třeba na Špičák se mi s Trancem fakt nechce a v Geiskopfu to taky nebylo úplně labůžo.

          0 0
        • krabica  

          Tak, v podstatě sjedeš vše na všem, otázka je, s jakým komfortem, rychlostí a jistotou… :-)

          1 0
          • TK75  

            Taky co za komponenty (vidle, vyplety) pod prumernym 85–95 kg jezdcem realne vydrzi narocnejsi jezdeni…aspon nejakej cas.A jestli si chce hrat nebo mit nizkej „race“ stack )

            0 0
      • vrazdit  

        Jasně, jak to nemá minimálně 170 mm zdvihu, tak do terénu s tím ani nejezdit… Tvl, enduro vám vymylo mozek? A na traily je ideální gravel, že? Moderní doba má jasná pravidla! :)

        6 5
        • Tomcat  

          Tak běžné traily v ČR a nejen v ČR jsou primárně pro gravel , děti a crussisujicí elektro seniory. Proste nová doba :)

          0 2
        • TK75  

          Elektro… se podivej na testy a novinky obecne treba na Bikeandride https://www.bikeandride.cz/

          tam uz normalni kolo snad ani neni videt )

          Pocitam ze Dolekop bude to same…

          Elektro co doda enduru stavu o kterou behem casu asi lehce prislo

          Ale xc/trail kola..tam ja vidim zabavu

          1 0
      • snas89  

        A prave proto downcountry segment vubec neexistuje:)

        1 0
      • novas752  

        Mě přijde zase zbytečný vláčet se všude na ±17kg enduru. Dnešní 120/130 kola toho zvládnou opravdu hodně a když jde do tuhýho, limitující začnou být spíš xc/dc pláště než chybějící zdvih.

        7 0
    • Nitroglycerin  

      Proč by zdvihy 120 mm nestačily? Mám je na starém 29" Stumpjumperovi a pořád je to velmi univerzální kolo do lesa a na traily. Pokud nechceš být „hustej endurista“, tak to stačí a na případné nutné přesuny po silnici je to taky lepší.

      4 0
      • scalar  

        120 mm mají dnes lehká XC kola, tak proč kupovat 15 kg krám se stejným zdvihem s tím, že bude univerzální?

        3 1
        • TK75  

          Protoze 130 Pike zvlada vic pod 90 kg jezdcem nez 120 Sid, protoze vyplety co vydrzi jsou v karbonu okolo 1800g, pneumatiky taky musi mit vyztuhu a jsou okolo 900–1000g minimalne

          Vsechno tohle ma cisty xcecko ubraný aby bylo jako celek lehky.Navic ma nizkej stack

          Trailbajk je takovy rozumny xcecko pro normalniho jezdce bych rekl )) Tallboy treba

          Nebo myslis ze ma smysl davat na Epica komponenty co jsem psal vcetne treba 40 mm vlastovek

          1 1
        • Azmir  

          A můžeš takové poslat co má 12 kg a vejde se do 45 tis nebo je to výkřik do tmy? třeba ten Spark co postnul zakladatel je XC/DC kolo a má taky 15 kg bez pedálů…

          0 1
          • Kuba78  

            je níže v odkaze. ta Kona.

            0 0
            • Azmir  

              Neblázni, to měl možná ten vyšší model, tahle s pedálama jde přes 13 kg.

              0 0
              • novas752  

                Za tu cenu těžko chtít víc resp. míň, 13kg už je docela vklidu a prostor pro případné budoucí odlehčení tam je a poměrně za levno – kliky, řídítka atd.

                0 0
              • Kuba78  

                když přišla ta CRDL, vážil jsem ji, v L bez pedálů 12. stejný rám.

                0 0
                • Azmir  

                  No tak to odpovídá, ta CRDL je taky mnohem lépe vybavena.

                  0 0
                  • Pavel8  

                    Velikost L

                    0 0
                    • Azmir  

                      To je s pedálama? Pokud bez, tak to je horší, než jsem čekal. To je 13,5 kg s pedálama na šlupkách gumách. To je na XC kolo dost.

                      0 0
                      • Pavel8  

                        Bez pedálů s dušema. Maxxis má 830gr.

                        0 0
                        • Kuba78  

                          ano, těch mých 12 je taky bez pedálů a s původním setupem (maxxis a duše). výměnou duší za lehčí (nebo přechod na bezduše) a pláštů za lehčí něco srazim, ale zatím jsem nepocítil potřebu gramaření.

                          ventilky na bezduše jsou přiloženy v krabici.

                          0 0
    • Kuba78  

      a co je vlastně univerzální? univerzální na co? na hlavně terén a naučit se tam skákat? nebo normální cyklovýlety a sem tam trochu rozbitější lesní cesty?

      asi by to chtělo nejlépe specifikovat co tazatel hodlá jezdit a co jej láká, než se tu pohádají gravelisté s enduristy o zdvihy.

      kupříkladu já mam 120/120 na dvou kolem a na třetím 100/0 a pro mé užití je to ideál, ale už taky asi vím, co jezdím a co ne..

      0 0
      • Smurf7  

        Dikes! Vypadá dobře.

        0 0
        • vn25  

          Tyhle ty brutální špeky háže do slevového vlákna Azmir, masakr co vždycky někde vyšťourá

          1 0
        • RttB  

          Ne, to nevypadá :D To mi fakt nepřijde jako dobře utracených 50.000,– :-/

          0 0
          • novas752  

            Na cykloturistiku to nemá chybu

            0 0
          • Azmir  

            Lepší XC za ty prachy asi neseženeš. Je to sice trochu oldschool, ale na začátečnické ježdění do lesa a okolo baráku mu to bude bohatě stačit.

            0 0
            • RttB  

              S touhle logikou by „na začátečnické ježdění do lesa a okolo baráku“ by stačil i pevňák.

              1 0
              • novas752  

                Však taky stačí. :-)

                Ta Kona neni sice podle nejnovějšího střihu ale neni to žádná katastrofa, 5 let zpátky to bylo progresivní kanadský xc.

                1 0
          • Smurf7  

            Hlavne to nerikej moji manzelce :D

            0 0
    • krabica  

      Mrkni na Scor 2030

      https://www.staterabikes.com/…-nx-30005914

      1 1
    • Smurf7  

      Objednal jsem Hei Hei. Dam vedet az bude doma. Diky za tipy vsem.

      0 0
      • krabica  

        Snad ti sedne geo, já bych ji nechtěl, ten hlavový úhel jak z dob krále klacka, sedlová trubka u větších velikostí dlouhá jak čtrnáct dní…

        3 0
        • Kuba78  

          já už jezdím asi tři týdny tu CR/DL. zatím jsem spokojen. za ty prachy co stála..

          0 0
          • krabica  

            Radši bych toho Scora, základem je pořádný rám…

            0 0
            • Kuba78  

              ale já nejezdím traily nebo žádný enduro, já jezdím XC a kochám se krajinou.. a pro to moje ježdění to zatím vypadá za ty prachy jako dobrý stroj. záleží co tazatel hodlá jezdit.

              0 0
        • TK75  

          Myslis ten 66 HA co ma treba Transition Spur uz x let a nemeni ho, ponevadz je to skvela neutralni hodnota pro hravy kolo mimo park? :)

          0 0
          • krabica  

            Jenže tohle je staší model s HA 67.5 a celkové starší geo, proto taky ta cena…

            https://kona.cz/hei-hei-cr-2/

            https://konaworld.com/…s/hei-hei-cr

            Nová už je fajn:

            https://konaworld.com/…i-hei-cr-g10

            2 0
            • Azmir  

              Tak pořád je to spíš XCčko. Na blbnutí do terénu bych to asi taky moc nechtěl.

              0 0
            • TK75  

              Jo novou jsem myslel…tu starou to nee:))

              0 0
              • krabica  

                ale on kupuje starou… :-)

                0 0
                • Tomcat  

                  au…

                  0 0
                  • Smurf7  

                    Pravda, je to starsi verze, ikdyz nemci pisou 2025 neu.. :/

                    Nicmene asi si nemuzu stezovat, kdyz nova stoji 130k kc. :)

                    Dival jsem se na recenze (starsi verze) a jsou prevazne pozitivni.

                    Je to rychle, lehke kolo se kterym muzu sjet i trail lehci.

                    Presne co jsem hledal :).

                    Snad i sedne.

                    Dikes

                    0 0
                    • tatakona  

                      Nenech se otrávit. To kolo je fajn. Naše jezdí 4 roky traily na Točné a kolem Prahy, párkrát v Saalbachu a je to naprosto v pohodě. V Saalbachu jsem s tím sjel všechno. Mám přímé srovnání s Trek Fuel EX i Kona Process 134 a limitující je vždy umění (nebo u nás neumění…) jezdce. Já ho jezdil 3 sezóny a teď ho jezdí žena a je naprosto spokojená. Dát tam Fox 34 se 130mm by bylo asi fajn.

                      0 0
                      • Smurf7  

                        Presne.

                        Je to krasne kolo za tu cenu a rozhodne ho nedostanu na limit. :)

                        0 0
                    • Kuba78  

                      záleží, co chceš jezdit. nedej se odradit tím, co tu kdo říká nebo neříká, ty sám musíš přijít na to co tě baví.

                      já jsem objednal tu CRDL, protože sice byla dražší, ale byl to „lepší deal“ za ty prachy. zelenou jsem též přemýšlel, ale ta sleva se mi nezdála tak markantní – u nás se dá sehnat 50–55k taky. Ale hlavně taky v mých letech a po letech už celkem vím, co jezdím a co ne.

                      každopádně, jak píši, po 3 týdnech ježdění (a týdnu předtim ****** s tím, kdo mi dokáže tam vrazit tu debilní hydraulickou sedlovku) tak pro moje ježdění je to super kolo, ale znovu – já nejezdím programově žádný technický traily nebo enduro, já se v zásadě jen toulám krajinou, vymetám turistické stezky nebo čerchované zelené čárečky v mapy.cz – prostě to pustím pěšinkou v lese a uvidíme. pokud je tam nějaký hodně rozbitý a kamenitý úsek, je samozřejmě vidět limity toho kola jak tu psali jiní – je to jen 120/120 a geo je takový xc-trail mix, takže na vyšším zdvihu a s podseknutější vidlí bys to drtil dolů tím kamenitým úvozem rychleji a jistěji.

                      Taky nejezdím žádný závody, takže mi až tak nevadí že nemám lockout na vidli a tlumič dálkově na řidítkách, prostě si tam sáhnu a ztráta drahocenných vteřin při jízdě mě nepálí. Je to prostě lehké obratné XC kolo, se všemi plusy a mínusy.

                      0 0
                      • Smurf7  

                        No vidim to stejne jako ty. Ono tech trailu po Ostrave moc neni a nebliz je to asi do Poslkych Beskyd, nebo k Roznovu.

                        Takze pojezdim neco kolem komina, pak s mladym (3r) a treba kdyz budem chtit zkusit bikepark, tak si udelame vylet.

                        Treba ho to chytne taky a pak budu tady schanet neco pro nej :).

                        0 0
                    • TheJD  

                      Geo to ma uplne v pohode, obzvlast na jezdeni o jakem pises. Stejne tak prilis strmy sedlovy uhel neni uplne dobry, pokud nejezdis jen nahoru a dolu, ale nejake roviny a pozvolnejsi kopce. Za me dobry kup a prvni kolo budes mit lepsi nez vetsina lidi kdy mela.

                      2 0
                • pocestny  

                  ale v popisu píšou model 2025, v odkaze je 2023. Co platí?

                  https://www.use-elitebikes.com/…een-neu.html#…

                  0 0
                  • Smurf7  

                    Asi uvidime, az otevru krabici :D

                    0 0
                    • Kuba78  

                      není to v krabici, je to napsané na krabici :-)

                      má tam napsáno 2025, ale na krabici je model 2023. aspoň teda na CRDL. a počítám, že to ty dva roky někde ve skladu sedělo, vzhledem zaprášenosti krabice zvrchu a k tomu, že baterka v řazení byla úplně mrtvá a AXS baterka byla taky vybitá o fous víc, než je storage režim.

                      ale popravdě – záleží na tom? komponenty 2023 a 2025 byly stejné, rám je od 2020–2025 stejný též..

                      0 0
                      • TK75  

                        Neni to stejny…ted 2025 je predelanej ram s jinou geo https://www.pinkbike.com/…hei-g10.html

                        0 0
                        • Kuba78  

                          pozor to jsou různé věci. to co koupil (a co jsem já koupil) je model rámu ohlášený 2020 a dostupný do teď 2025 a osazení komponenty je 2023 (nebo plus minus).

                          těžko jim to vracet že to není 2025 model když na obrázku je jasně ten stávající co se doprodává a stále je pro rok 2025 dostupný. Prostě to označuje asi jako „osazení 2025“ nebo tak něco. nemá tam napsáno G10. Na té krabici ty šítky dekoduju tak, že 2023 vyrobeno a někdy začátkem 2025 koupeno rakušákem k sobě na sklad jako „model pro rok 2025“

                          to na co ty odkazuješ je nová generace, která přišla letos ale v evropě bude asi ke koupi až příští rok a hlavně – to je už za plnou cenovku. Proto se asi vystřelují zásoby té G9 aby mohli naskladnit G10. a G10 bude v evropě jako 2026 model jak se píše níže.

                          Pro mé účely je CRDL G9 za ty peníze naprosto postačující (kolo o několik levelů nad schopností jezdce, přiznejme si to narovinu), G10 nevypadá špatně, ale 6,5tácu ojro bych za to nedal ani omylem.

                          0 0
                          • TK75  

                            Chapu…

                            Jen ty schopnosti jezdce ne.Kdyz nejsou schopnosti, je dobry mit geo co doda sebeduveru a podrzi.Tyhle strmejsi geometrie jsou jak past na chybu.

                            Takze cykloturistika fajn, ale nerikal bych si ze neumim a tak mi strmejsi geo staci :) a kor do zacatku.

                            0 0
                            • krabica  

                              Přesně tak, zrovna ten položenější HA dodá sebedůvěru a pomůže ve strmých pasážích.

                              0 0
                              • skaj  

                                Souhlasim s obema, kdo umi, zajede i na dverich od stodoly, ale zacatecnikovi spravna geo pomuze hrozne moc.

                                Ale neslo by to tady dohnat hlavovym slozenim a asymetrickym okem tlumice? By z toho pak mohlo byt kolo moderniho razeni…

                                0 0
                                • TheJD  

                                  Ono je i takhle moderni az dost…

                                  0 1
                                  • skaj  

                                    Myslel jsem samozrejme tu g9, tam by to trochu uprav chtelo.

                                    0 0
                                    • TheJD  

                                      Ja taky. Oproti memu aktualnimu kolu to ma o 0.5° vzprimenejsi hlavovku, coz vicemene nepoznam, polozenejsi sedlovku, coz nepoznam vubec se svou pozici sedla, a o 1 cm kratsi reach, coz je tak jedina vec z geo, co by me trosku trapila, ale na druhou stranu, jeste predminulou sezonu jsem jezdil na kole, ktere melo 68°, 74° a 446 reach a nemuzu rict, ze by me to tehdy nejak trapilo. Teren jezdim porad stejny. Jini to jezdi na e-bikach s 150+ zdvihy.

                                      Pro nekoho, kdo si kupuje prvni kolo, jsou to naprosto nepodstatne veci.

                                      0 0
                                      • skaj  

                                        Argument se 150 efullem jsi trefil, ty jsou nejvic kolem Trebone, takze chapu, ze v tomhle terenu je to jedno:) (vtip, zachovej klid:)

                                        Nesmysl, pro nekoho, kdo si kupuje prvni kolo na tereni jezdeni je privetiva geometrie ta uplne nejpodstatnej­si vec.

                                        I kdyz lide, co klidne jezdi desitky let, vypraveji o tom, jak to na necem jinem taky jde. Jasne ze jo, netvrdim opak, pred 20 lety jsem jezdil vetsi pekla nez ted na kole s mnohem horsi geo. Ale lepsi to nebylo a neni zcela urcite. A rozhodne by mi i tehdy pomohlo mit soucasne kolo. Zlepsoval bych se rychleji a mene bolestne (bod dva je teda diskutabilni). Muj pradeda taky chodil do skoly bos a taky to slo, zejo.

                                        1 0
                                        • ceo  

                                          Ale zase 65 a min na flow traily to, už nefunguje.

                                          Geo se hodně změnily a směrem dolů pomůžou moc. Ale na méně z kopce už nic nepridají a naopak uberou zábavnosti.

                                          Některé traily jezdím raději na 67 HA HT než na enduru, a ani nejsou úplně flow…

                                          Takže prostě pořád je primární terén, kde se bude jezdit.

                                          0 0
                                          • skaj  

                                            Letos jsem snizoval zdvihy, prechazel z 170/160 endura na Santu 5010 a rekl bych, ze i lehce pod 65 porad funguje skvele. Ale musi to byt podporene zbytkem kola. Tady bych tipl mulletem a zbytkem geometrie. Mam jeste hardtail 64 a porad je to na flowcka to nejzabavnejsi – ale moje zada si to uz bohuzel nemysli:(

                                            0 0
                      • filipes  

                        První co bych sháněl je možnost hlávka, které by položilo vidli minimálně o stupeň až dva dolů.

                        Nebo bych jim to vrátil, že označili starý model názvem 2025.

                        Dneska jsou výrazné slevy i na moderní kola, zastaralou geometrii bych nekupoval.

                        1 0
                        • Smurf7  

                          use-elitebikes.com reagoval na dotaz na model tim, ze ten novy je oznacovany jako 2026. :).

                          0 0
                          • filipes  

                            Hele, já na tom jezdit nebudu. Vloni se daly sehnat Cube za podobné peníze, jen s moderní geo, letos to bude tuším podobné.

                            Když už si to necháváš, tak prozkoumej možnosti hlávka, kterým lze položit vidlice o 1 až 2 stupně. Někdy to jde v poho, někdy to nejde.

                            Zvedat vidlici není cesta, protože bys ještě více poklopil úhel sedlovku (který by pro mě byl už takhle neakceptovatelný).

                            1 0
                        • Azmir  

                          Ty kony byly docela výjimka. Za ty prachy nekoupíš nic podobného. Dát dvojnásobek za to samé, kvůli stupni na vidlici, nemá smysl, kor pro začátečníka.

                          5 0
    • va-bo  

      Mně se líbi hlášky typu „to bych nechtěl, tamto bych nechtěl“. Tak si to prostě nekupujte. :-)

      1 0
      • krabica  

        Tím bylo politicky naznačeno, že by to měl ještě zvážit, přišlo mi to jako ukvapené rozhodnutí… :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.