• warzone

    Zdravim,tak ako som uz pisal kdesi,idem menit a ES7 uz mam(nezavezne) objednanu ale dostali ESX7 a neviem sa rozhodnut,nakolko rady su take aj take…Jazdim XC,niekedy rad trocha zivsie(mensie skoky v ramci zjazdov,ale ziadne dropy a pod.),sem tam maratonik,ale hlavne tak pre seba a byvam v blizkosti V.Tatier,co ma zas laka na teren…tak neviem,hlavne chcem jazdit po lesoch 50–100km tury.

    0 0
    • TheIF  

      Ty kola jsou stejný, rozdíl je jen ve vidlicích pevná osa a RockShox Pike 454 U-Turn X FOX Talas RLC

      0 0
      • TheIF  

        Takže projdi testy/grafy vidlic a vem tu která ti více sedí. (ES – ESX se řešilo i tady www.bike-forum.cz/…7/forum.html#… )

        0 0
        • warzone  

          ups…som si nevsimol a to som hladal dost dlho…tak popozeram,inac su tam okrem vidiel este take detaily rozdielne ako naboje,predstavec a rajdy…

          0 0
          • MlokCZ  

            Ty detaily nejsou už nijak podstatné. Je to jak už bylo napsáno o Pike x Talas a to si musíš rozhodnout ty. To je především o stylu použití. Pevná osa na Piku je určitě přínos, na druhou stranu snižování Talasu 07 taky. Chod mají obě vidlice výborný, možná Talas o malý chloupek lepší. Pokud chceš jízdu ladit převážně do XC s tím, že máš rád i výjezdy, vzal bych ESko a ve výjezdech si užil snižování zdvihu na Talasu (je to fakt super). Pokud budeš jezdit už trošku k enduru, tak bych vzal ESXko a užíval si pevné osy v těžších terénech.

            Já osobně bych vzal určitě ESko (a doufám, že letos ve slevě nebo když nebudou, tak na začátku příštího roku vemu), při zdvihu 140/140 už bych nechtěl kolo bez snižování zdvihu vidlice. Já jsem stylem jízdy laděný hodně do XC a pevnou osu bych tolik neocenil (někdy ano, ale těch situací u mě moc není), zato snižování zdvihu používám hodně často.

            Pak je tam ještě malý váhový rozdíl, ale podle něj bych se nerozhodoval.

            Já jsem Pike zkoušel, ale i když pevná osa poznat je, tak pro mě osobně to tak zásadní rozdíl nebyl.

            0 0
            • ondratej  

              Ahoj, řeším malinko jiný problém a zeptal bych se na radu. Vybírám mezi XC a ES (asi 7.0) a když už jsem si byl skoro jistej ESkem, tak jsem otestoval jedno německý fórum a tam mi uživatelé doporučovali spíš XCčko (pro moje potřeby – spíš XC les či hory, spíš do kopce než sjezdy, žádný divočiny, spíš pohoda výlety) … hlavním argumentem pro XC byla 1. nižší váha, 2. geometrie, 3. „hladší“ pláště. Taky mi řada z nich tvrdila, že pro moje potřeby je ESko „úbertrieben“, tedy předimenzovaný … mysleli tím ten Talas, kterej podle nich nevyužiju a dělá tam tu větší váhu … jaký je tvůj názor? Díky

              0 0
              • TheIF  

                a já vím kterýýý :-) www.mtb-news.de/…mdisplay.php?…

                0 0
              • MlokCZ  

                Já jezdím podobně jako ty, jak už jsem tu několikrát psal. Tedy také hodně do XC, do endura laděný nikdy nebudu. A dnes bych vzal jedině ESko, i když loni bych tu napsal, že XC stačí.

                Váhu bych tak moc neřešil, pokud nezávodíš, tak to není zásadní rozdíl. V každém případě tu váhu určitě nedělá Talas, když má jen o 200g více než Reba. Ta váha je nasčítaná ze všeho dohromady (tedy nejvíc asi rám a pak lecos všude, tzn. pláště, kola, tlumič, …; každé malinko).

                Pláště bych naprosto nebral v úvahu, ty si přeci dáš, jaký se ti budou líbit a buď se ti Alberty do terénu zalíbí nebo klidně můžeš dát něco o malinko rychlejší jako třeba NN/NN nebo nebo NN/RR. To už je na tobě a nesouvisí vůbec s výběrem XC x ES.

                A na XC by mě ze všeho nejvíc vadila jen vidle na 100mm (a Reba v neuturnové verzi by mě vadila i při zvýšení na 115mm). Jak ta Foxka, tak Reba neuturnová jsou hodně progresivní vidle a na pohodovou jízdu bych je nechtěl. Kdyby tam byla aspoň Reba U-turn, už by to bylo malinko lepší. Ovšem já osobně bych taky vzal stejně raději ten vyšší zdvih. Rozdíl jak to jede je minimální (to říká po měsíci na Cubu AMS 125, který je ESku hodně blízký a srovnávám právě s nižším zdvihem na AMS Pro a Canyona XC i ES jsem také chvilku jel). Do výjezdů je to naopak lepší na tom vyšším zdvihu s možností snížit do výjezdu Talas na menší zdvih.

                Z mojeho pohledu je jedině negativum ESka vyšší váha, které mě ale nijak zásadně nevadí.

                Já jsem teď právě v situaci, kdy se mi Cube AMS Pro s nižším zdvihem v tuhle chvíli vůbec nelíbí a právě ho chci nahradit ESkem.

                Pokud ti jde ale o rychlost, tak XCčko Canyon je na tom nepatrně lépe než ESko a třeba na závody, pokud chceš jezdit trošku výsledky bych doporučil XCčko.

                Geometrie je otázka jak konkrétně komu co sedí. Mě se už větší úhly hlavovky jako 70st. na XC Canyonu nelíbí ani na nižším zdvihu. Já mam na Cubu AMS Pro (zdvihově jako XC Canyon) 70st. úhel při Rebě na 100mm (takže stejně jako Canyon), ale stejně jsem ji celý rok vozil na 115mm, kde je úhel už téměř 69st. a blíží se ESku. Někomu ale může sedět více geometrie XCčka, tady se těžko radí, každý má svoje. Když tam ale bude Talas, tak do sjezdů máš menší úhel hlavovky a do výjezdu to snížíš a jsi na tom jako na XCčku.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale i tady na BF se najde spousta lidí, kteří budou tvrdit, že na naše terény je takový zdvih moc a že se to tu nevyužije. Na druhou stranu tu už dost lidí, kteří ESko a podobná kola mají a jezdím s tím taky XC (včetně mě).

                  A pak jsou tu tací, kteří už trošku inklidují k enduru a těm ESko už ani nestačí a kupují Torque, že? :-)

                  0 0
                • ondratej  

                  Díky, jsem zpátky na svém předchozím názoru.

                  Ty pláště jsem tam zmínil jen pro zachování autenticity odpovědi od toho Němce …

                  Rozdíl ve váze mě vlastně vůbec netankuje, zvlášť pokud vezmu v úvahu fakt, že moje tělesná váha ještě letos oscilovala v rozmezí 20 kilo :-). Ani závody u mně nehrozí, max. tak pro zábavu, ale určitě ne pro nějaký velký výsledky.

                  Díky za tu geometrii, z toho mám trochu nervy, netuším, co zvolit.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    On ten rozdíl tam zas tak velký není v té geometrii. ESko pořád nemá žádný sjezdový úhel typu 66st. A kdyby ti příliš vadil, tak taky můžeš jezdit i mimo výjezdy Talase na 120mm zdvihu a hned jsi geometrií skoro jako XCčko. Ale myslim, že pokud vemeš ESko, tak stejně Talase necháš kromě výjezdů pořád na 140mm.

                    0 0
                    • ondratej  

                      díky, tak mám asi jasno :-)

                      ještě ale jednu otázku, která tu bude sice asi působit jako svatokrádež, ale když už se odkopávám, tak úplně ;-) … nejdřívě jsem totiž řešil, zda vůbec fulla a nebo „jen“ HT, ptal jsem se hromady lidí, pročetl hromadu fór vč. tohoto a udělal si názor, že tak 9:1 lidí by pro moje potřeby doporučilo fulla … já sám jsem v tomhle trochu konzervativní a před pár lety mě houpání půjčeného fulla natolik otrávilo, že jsem o něm začal přemýšlet až na doporučení jednoho dealera Spešlu před cca měsícem …

                      no a dneska mi asi 2 z těch Němců ve fóru napálilo, že bych spíš měl uvažovat o GrandCanyonu, tedy HT … což mě tedy uvrhlo opět do lehkých pochybností …

                      co si myslíte? díky

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        fuj HT :-)

                        K vyjadřování se k HT jsem nekompetentní, já bych na HT už nevlez ani na silničniční vyjížďku :-)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě netušim na čem ty němci, co to psali jezdí, ale názor koupit HT neberu vážně od lidí, kteří alespoň půl roku fulla nejezdili.

                        0 0
                        • ondratej  

                          no právě že na XC nebo ES, proto mě to trochu zarazilo

                          0 0
                        • cabbage  

                          a ode mě (3 roky jen full) bys ten názor bral?;-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jak jsem psal, takže samozřejmě i od tebe, ovšem nemyslim, že bys něco takového tvrdi. Nebo snad ano?

                            0 0
                            • cabbage  

                              dost možná i jo, HT má něco do sebe*…

                              *za specifických podmínek.

                              0 0
                      • TheIF  

                        Máš tam GATE/lock, takže kromě hmotnosti máš hned HTčko.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To je pravda, u RS tlumičů je to zamykatelný ještě výrazněji než u Foxáckých. I když stejně úplný lock je podle mě zbytečný a já ho na RS tlumiči nepoužívám nikdy a stačí gate/propedal.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          A když jsme u toho Pearlu, tak tady mám já jeden dotaz. Sice jsem ESko měl na chvíli v ruce, ale to bylo opravdu na pár sekund a vyzkoušel jsem prd. A znovu si půjčit můžu jen Canyona XCčko, ESko běžně ne. Jaký rozsah nastavení gate má ten Pearl. Tedy spíš jak se chová při minimálním nastavení floodgate. Já mám ten MC 3.R s malým rozsahem a minimální nastavení floodgate je pořád příliš málo aktivní a tady je oproti tomu RP23 výrazně lepší. Jak je na tom Pearl?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tedy příliš málo aktivní pro ten MC 3.R je slabý výraz, spíš se to i při minimálním nastavení floodgate dost blíží locku (ono to má taky jen 5clicků nastavení).

                            0 0
                            • TheIF  

                              Tak jsme to byl spočítat 20clicků a od stavu LOCK až po OPEN, myslím že si vybereš :-)

                              0 0
                      • dav33  

                        neblázni, nechceš XC a pak uvažuješ o HT…jedině full, mě třeba XC stačí(zatím) a jsem velmi velmi spokojený..

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ze začátku stačí každému ten nižší zdvih, já byl také nadšený prvních několik měsíců. To až pak po tom roce spousta lidí zjistí, že je to málo.

                          0 0
                          • dav33  

                            fulla jsem měl, ale tenhle chodí jinak.....no tedy zatím super.....a zatím mi 100 stačí.

                            0 0
                          • ondratej  

                            no a tak ještě jednu věc … Specialized FSRxc Pro vs. Canyon Nerve XC nebo ES

                            umíte to někdo stručně porovnat? jako laikovi mi přijde ten Spešl blízkej XCčku, ale třeba jsem úplně mimo

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              FSRxc ne že je blíž XCčku, ale spíš bych ho zařadil ještě těsně pod něj. I Stump. je pořád jen mezi nimi, i když už spíš blíže ESku.

                              0 0
                              • ondratej  

                                takže bys ho viděl jako eventuelní alternativu jen v případě, že dotyčný uvažuje o XCčku … (?)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já bych do Spešla nešel do žádného. Ale pokud Spešl, tak Stumpjumpera FSR. To je sice výborný kolo, ale za ty prachy dost bídně osazené a ještě navíc už pomalu žádný nejsou (už jsou letos hodně vyprodané). A do Spešla FSR už bych nešel určitě, to už raději Canyona XCčko, těch 115mm je oproti 100mm vzadu znát.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    mělo být: A do Spešla FSR XC…

                                    0 0
                                  • ondratej  

                                    jen tak na okraj … v Rakousku jsou k dostání celkem normálně a standardně dávaj 6% slevu z listu …

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To je možný, že v Rakousku je to lepší. U té ceny, aby byl pro mě Spešl zajímavý by musela být sleva minimálně 20%, ale spíš 25–30%.

                                      0 0
                                      • ondratej  

                                        Dealer mě u toho Spešla lákal na ten Triad vzadu … a specielně na „ProPedal pedal assisting damping“, což mě jako laikovi připadalo zajímavý … máš s tím zkušenost?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Žádně větší zkušenosti s Triadem nemám, i když jsem na něm chvíli na Stump. jel. V podstatě je to ale téměř to samý co ostatní Fox tlumiče, jen to má polohy 3 a to open/propedal/lock. Poloha lock mi přijde naprosto nanic a pro propedal platí, co jsem napsal o RP23.

                                          Já jsem ale obecně odpůrce všech omezování, locků, ale i inteligentních systémů jak terralogic, který se mi také vůbec nelíbil. Mám fulla od toho aby fungoval a nemá žádný problém s tím, že by se to příliš houpalo při otevřeném tlumiči, takže nevidím jediný důvod, proč mu prznit funkci. Propedal (nebo floodgate u RS tlumičů) pokud se dá vypnout je dobrý a občas se hodí, ale kdybych tu možnost neměl (tedy měl tlumič úplně bez propedalu nebo floodgate), tak mě to nijak moc vadit nebude. Opačný stav, tedy tlumič s propedalem, který nejde vypnout bych si na kolo nikdy nedal.

                                          Ovšem nedá se to psát úplně paušálně, záleží také dost na zadní stavbě, jak moc se sama při šlapání houpe. Je pár kol, kde by mě to už vadilo, že se houpe s otevřeným tlumičem moc, jako třeba i-drive. Ale u všech FSR/horstlinků jsem nikdy problém neměl (i když i tam se to trošku liší, podle toho, jak přesně jsou rozmístěné čepy a jak je daný FSR/horstlink udělaný; tady mě překvapilo, že ESko se houpe při šlapání nehoupe více než Cube AMS 125, dokonce možná je na tom o píď lépe, ale ten rozdíl je minimální a při krátkém vyzkoušení se to objektivně nedá zhodnotit, narozdíl oproti rozdíl s idrivem, kde je to výrazné a pozná se to okamžitě).

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Jediné, kdy se začne kolo výrazněji houpat je při jízdě ve stoje, kde se ale ještě více než zadní stavba houpe Talas, který i tak jsem zamknul zatim jednou na vyzkoušení a pak už nikdy.

                                            0 0
                                          • vojta  

                                            „Inteligenci“ u tlumicu bych na rozdil od locku (proc delat z fulla HT, ze ?) zas tak uplne nezatracoval. Pri asfaltovych vyjezdech se hodi, ale plne s tebou souhlasim, ze musi jit vypnout. To je taky vec, ktera mi na mem Swingeru vadi. I kdyz mam SPV nafoukane temer na min. tlak, porad tam mrska nejaka „hranka“ je. Puvodne jsem ho chtel letos vymenit za RP23, ale asi budu setrit a do podzimu (moc ve slevy nedoufam :-( ) / jara to s nim jeste vydrzim …

                                            0 0
                                          • ondratej  

                                            díky moc … asi mám dořešeno .. sice mě teda od rána zase trápěj Němci s XC vs. ES … pořád ta váha a „rychlost“ ve prospěch XC, ale budu to asi muset nějak risknout

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              By mě zajímalo, co pořád řeší s váhou a rychlostí. Já jezdím pořád se stejnou partou lidí, kde stále ještě převažují HT. Když jsem měl HT, tak mě někteří ujížděli a některým jsem ujížděl já. Když jsem koupil prvního fulla, tak to bylo úplně stejné a i dojezd km se nezměnil a únava po vyjížďce se snížila, protože jsem nebyl tak vyklepanej z terénů. Jediné, co se změnilo, že jsem začal jezdit terénů více. A co mám teď fulla s vyšším zdvihem, tak je situace pořád stejná, ti co mě ujížděli předtím mě ujíždí dál a těm co jsem ujížděl já, ujedu pořád.

                                              Jestli se mi zmenšila průměrná rychlost na nějakém konkrétním okruhu při stejném výdeji energie třeba ze 17,3 na 17,1 netušim, ale klidně možné to je. V každém případě nic pozorovatelného jsem nezaznamenal. Na závodech by tohle mohl být zásadní rozdíl (tam i 2–3 minuty na dlouhém maratónu mohou rozhodnout o několika místech), ale pro pohodové ježdění je to úplně fuk.

                                              Je to prostě vše v rozdílech několika minut na několika hodinách a bez nějakých přesných měření za přesně stanovených podmínek se ani nedá říct, jaký ten rozdíl bude (a jestli vůbec bude v neprospěch ESka, když zase v rozbitých úsecích hodně ušetříš, tím, že jedeš plynule a nejsi vyklepaný).

                                              By mě zajímalo, jestli jediný z nich, co tím pořád straší něco podobného změřil za aspoň trošku objektivních podmínek, aby to měl nějak podložené.

                                              O nějaké měření byl pokud ve Velu a v rámci možností se snažili stanovit podobné podmínky. Sice ten výsledek nebyl vůbec jednoznačný, protože se přesně nedaly porovnat ty výsledné časy, na to by musely být ostatní hodnoty přesně stejné a to nebyly, ale v každém případě tam bylo vidět, že rozdíly jsou velmi málé.

                                              Proti rozdílům mezi koly je u mě mnohem větší rozdíl v pláštích. Pokud se použijou hodně teréní hodně pomalé pláště, tak to je oproti rozdílu mezi koly opravdu znát.

                                              0 0
                                              • ondratej  

                                                Příklad: „Mein XC7 jage ich ich so ziemlich durch jedes Gelände und bin sehr zufrieden, bin auch von HT auf Fully umgestiegen und bereue es nicht, vor allem das Gewicht, Handling und Beschleunigung des XC sind toll. ES finde ich einfach zu schwer und zu träge.“

                                                nebo

                                                "Das XC gehört einer guten Freundin von mir welches ich mir gerne mal ausborge wenn ich einfach nur schnell unterwegs sein möchte. Sind beides 2005er Modelle in Größe L. Mein ES wiegt mit fetter Bereifung und Werkzeug, Pumpe, Ersatzschlauch, etc. 14,5 kg. Das XC grade mal 11,2 (!).

                                                Gefahren wird hier im Mittelgebirge wo ich allerdings auf 1000 km Strecke freundliche 25000 HM absolviere. Das ES ist mein Bike zum Gasgeben bergab. Auch einige Touren in den Alpen mit ganz, ganz (!!) üblen Strecken gingen damit problemlos.

                                                Aber hier auch ein Foto von unserem guten Staabi auf unserer letztjährigen Koblenztour. Glaub mir das das Stück steiler ist als es auf dem Foto aussieht. Das Bike : Ein XC !!"

                                                Pokud umíš německy, nemusím nic dodávat, pokud ne, tak mám z jejich příspěvků dojem, že se jedná o jejich subjektivní „pocit“ … nikdo z nich nemluví o minutách rozdílu při závodech apod., všichni pouze zmiňují, že ES je prostě a jednoduše „těžší“ … a že logicky líp vyjedeš kopec s XC atd … ale jak už jsem tady psal dřív, pro mě je to stejně asi irelevantní … od ledna jsem shodil 23 kilo, dalších nějakých 15 mě ještě čeká a kilo a půl kola u mně opravdu není rozhodující faktor.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Německy právě téměř neumim a proto ty německý fóra nečtu, jinak bych tam občas mrknul. Kdyby to bylo anglicky… Ale už jen, že někdo píše že ESko má 14,5kg a XC 11,2kg je teda hodně pochybný. U ESka u nižšího modelu s pumpičkou a dalším proč ne, to je reálné.

                                                  Ale XC 11,2kg? Letošní XC4 jsem jen tak orientačně vážil a srovnával s váhou mojeho Cubu AMS 125. A je o malinko těžší než můj Cube s vyšším zdvihem, v Lku váha u XC4 ukázala už celých 13kg, Cube AMS 125ka v M-ku pak těsně přes 12,5kg (pořád ale blíže k 12,5 než ke 13). Ta váha není nic extra přesného a může mít chybu klidně 300g, ale jak bych z toho XCčka dostal 11,2kg fakt netušim. Ale pro modely 05 je možný všechno, ten jsem žádný v ruce (natoš na váze) neměl. Pro letošní je to ale nesmysl. A když vemu katalogovou váhu nejdražší XC9ky, tak má 11,5kg bez pedálů (a to pro bůhví jakou velikost).

                                                  Když to pak vemu pocitově, tak já při výjezdu rozdíl 1kg nepoznám vůbec, trošku rozdíl je při celodenním výletě, když mám maximum pití (tedy 3l v camelu + 0,65 ve vlašce). To už jsou 4kg navíc a to už je trošičku znát, ale ani to není nic zásadního. A reálný výhový rozdíl mezi odpovídajícími modely ES a XC je kolem 1,5kg. Ale zato jednoznačně nejvíc toho vyjedu teď na AMS 125ce ze dvou důvodů. Pokud je to rozbitější výjezd, tak vyšší zdvih pomůže + se snížením Talasu na 10cm je geometrie kola do výjezdu super a to pomůže nejvíc.

                                                  Váha kola je znát trošku při hraní si v technickém terénu a když máš třeba skočit, tam ten rozdíl trošku poznat je. Ale zase při vyšším zdvihu se nemusíš tak namáhat a mnohem víc toho projedeš, aniž bys to musel skákat. A stejně skoky moc neprovozuju a tahám je prasácky za pedály a tam to zvednu do výšky kterou si při miniskoku dovolím (což je tak do 15cm) i s 15kg kolem (vyzkoušeno).

                                                  A dodám, že nemám žádnou váhu svojí navíc, kterou bych mohl zhodit, takže u mě rozdíly váhy na kole se projeví o dost více (mám momentálně 69kg na 183cm a moje ideální váha je v rozsahu 67–70kg).

                                                  0 0
                                                  • ondratej  

                                                    resumé pro mě je, že váhu nebudu řešit … z toho, co tu píšeš, je jasný, že to pro mě prostě je naprosto nepodstatná proměnná … jestli ty při svých parametrech nepoznáš 1 kilo, tak u mně je až legrační se o něčem takovým bavit :-) … pro mě bude teď spíš důležitý se dostat na svoji bývalou „aktivní“ váhu (už teď vyjedu s těma –23 kilama zázračně víc :-)) a finito

                                                    0 0
                                                  • vojta  

                                                    23+15 kg dolu … to se tedy snazis … nedavno jsem zahledl na Prime nejaky „hubnouci“ porad a bylo do docela poucne ;-) Jeste jsem nikde nanasel, kde a co vlastne jezdis …

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    dřív jsem hodně aktivně hrál tenis a squash, ale pak jsem toho musel z několika důvodů nechat a váha vystřelila nahoru, několikrát jsem se pokusil to sundat zase zpátky výživou, ale jojo mě nakonec vždycky dostalo … teď se mi po letech konečně daří kombinovat stravu hlavně s pohybem (a čím jsem starší, tím víc jsem na vytrvalostní věci – odtud ten zájem o „pohodlnej“ MTB na delší vyjížďky) a váha letí dolů sama bez hladovění, což je supr

                                                    vždycky jsem jezdíval spíš trasy na trekový kola nebo lehčí MTB, ale hodně se to teď u mně posouvá směrem k túrám hory, les, výjezdy … částečně i proto, že jsem na to dřív prostě neměl kolo …

                                                    0 0
                                                  • vojta  

                                                    Pokud mas ted chut jezdit terenem, po osedlani fulla se jeste zvetsi ( tedy soudim dle sebe ) a jesli jsou ti chrti ambice cizi, vynechal bych „XC“ mezistupen

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    stejně je to zajímavý … český fórum stojí prakticky jednoznačně za ES, německý prakticky jednoznačně za XC (nebo dokonce HT Grandcanyon) :-))

                                                    0 0
                                              • ondratej  

                                                no a pak ještě řešej, že díky geometrii sedíš na XC „sportovněji“, kdežto na ES „vzpřímeněji“ … a že se to sice dá trochu dorovnat tím Talasem, nicméně že stejně jede XC „lehčeji“ díky posezu …

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Tak tady mají pravdu, tak sportovní posez jako na XC bez snížení Talasu jednoduš nikdy mít nebudeš. Trošku bys mohl dohnat otočeným představcem, ale ani tak to nedoženeš.

                                                  Ale tady to je čistě subjektivní komu co sedí. Já jsem teď srovnával v tomhle ohledu hodně podrobně geometrii ESka a mojeho Cubu AMS 125ky a ESko je na tom o pár mm níže (tedy má níže představec (a největší rozdíl je tam ve výšce hlavového složení jinak je to téměř stejné). Takže jsem na tom ještě hůře než ESko v tomhle pohledu a dokonce jsem nevyhodil ani všechny podložky pod představcem a jednu 0,5cm tam nechal. Naopak na XCčku bych já osobně byl nešťastný, protože bych nemohl dát řídítka dost vysoko ani při zvýšení Reby na 115. Tam je to zas stejný jako na mojem Cubu AMS Pro, kde tu Rebu na 115mm mám, podložku pod představcem jsem nechal a ještě bych řídítka výše. Samozřejmě bych mohl koupit vlajdy s vyšším zvdvihem, jenže tam mám zase problém sehnat vlajdy s malý úhlem zahnutí.

                                                  Ale je pravda, že mám krátké ruce a trup a potřebuju řídítka nestandardně výše než ostatní.

                                                  Ale i u průměrné postavy pokud to píšou jako nevýhodu ESka, tak chtějí chrtí posez, který mi s pohodovým ježděním nějak nejde dohromady. Vždy ale můžeš otočit představec směrem dolu a to musí stačit každému. Ale pak to bude divné do sjezdů. A na výjezdy je snižování na Talasu.

                                                  0 0
                                                  • ondratej  

                                                    já chrtí posez fakt nepotřebuju, žádnej závodník už ze mně nikdy nebude a navíc jakmile jen trochu ležím na řídítkách, tak mě hned brněj ruce (rukavice, který tohle maj omezit jsem pravda tedy ještě nezkusil) … a tak mi vychází to, cos mi poradil na samým začátku … ES … řekneš mi ale, kolik máš ruce? já měřím 185, tak bych to mohl porovnat

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Přesný údaje ti pak změřím, akorát jestli výš přesně podle PPS Canyonu, kam se má který rozměr měřit, tak to sem můžeš hodit. Já si nebyl ani z té anglické verze na 100% jistý a podrobněji luštit se mi to zatím nechtělo. Myslím, že na tvojí výšku, pokud nemáš nějakou atypickou postavu (což zjistíme podle všech rozměrů PPS) bych vzal určitě aspoň L-ko. Já mám jasno, pro mojich 183 + krátké ruce a trup je přesně M-ko jak dělaný. To už mám ověřeno na svojich kolech.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    jojo, v PPS mi jasně vychází Lko … spíš jsem to myslel kvůli tomu posezu .. když říkáš, že máš krátký ruce …

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak jestli jsi to přesně přeluštil, tak sem prosím napiš odkud kam se měří ruce a trup, ať to tedy měříme stejně. Případně to večer přeluštim pořádně.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    přeluštil … ruce: pravou ruku nechat volně dolů, levou nahmatat konec ramenní kosti pravé ruky, do pravé ruky tužku, držet ji v sevřené pěsti (jako řídítka), pravou ruku před sebe, tužkou ukazující vzhůru … změřit vzdálenost mezi koncem ramenní kosti a tužkou

                                                    trup: vodováhu sevřít mezi nohama a změřit vzdálenost mezi její horní hranou a místem, kde začíná krk

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jestli jsem měřil dobře, tak mám: výška: 183 nohy: 84,5cm (ty jsem teď neměřil ale pokud si to dobře pamatuju) ruce: 60cm (při natažené ruce vpřed měřeno až k zádní části ramení kosti, tzn. takový bod ramenní kosti, který naměří nejdelší vzdálenost) trup: 62cm

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    hm, tak já mám nohy 85.5 no a ať měřím, jak měřím, tak mi vycházejí ruce 66 (!)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ještě jsem je přeměřil a možná mám 61cm, ono se to blbě měří.

                                                    Ale v každém případě ty tvoje ruce na 185cm jsou podle mě úplně normální. Mám prostě krátký ruce, na střední jsem se 2 roky věnoval basketu a hrozně mě to štvalo. Stejně velký lidi dosáhly o 10cm výše. A byl to součet rozdílu délky rukou a trupu. Zato mám dlouhý krk :-)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jinak co vychází z PPS až tak podstatný není, protože když jsem to testoval podorbněji, tak závislost velikosti rámu je téměř výhradně na délce nohou, což je špatně. A z těch zbylých údajů řeší pak jen délku představce. Mě PPS pro komfort posez už určí akorát L-ko (no taky sedlovku 35cm budu mít skoro u Mka vysunutou a rezervu jen 1cm), ale bylo by přitom pro mě hrozně dlouhý. A přechod M-L je mezi 83–84cm u délky nohou a ruce přitom můžeš dávat jaký chceš.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    A u posezu sporty pak je M-L přechod mezi 86–87cm u délky nohou a opět zcela nezávisle na délce rukou.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    hm, no výborně … a co myslíš, když budu vycházet z toho, že si nebudu moct v reálu vyzkoušet, jestli L nebo M, můžu se pak při objednání na PPS výsledek vůbec spolehnout??

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Měl bys vybírat především dle délky rámu, který můžeš určit podle vyzkoušení jiného kola.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    M-ko bude pro tebe v každém případě krátký, o tom bych vůbec neuvažoval. Ještě taky záleží jak chceš dlouhý představec. S hodně krátkým bych mohl mít L-ko i já, ale já zase až tak krátký nechci. Vozím dost dlouhý představec (10,5cm) a pod 9cm určitě nechci (testoval jsem, chování kola se mi pocitově do sjezdů už nezlepšilo a do výjezdů zhoršilo). A protože je Canyon o 1cm delší než muj Cube, kde mám 10,5cm představec, tak M-ko je pro mě délkou maximum a vemu 9cm představec.

                                                    Já myslel opačně, že pokud bys měl dlouhý ruce a trup a chtěl krátký představec, že i L-ko by mohlo být krátký. Ale zase XL-ko je hrozná koza, takže asi není co řešit a vzít L-ko.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    ááha, už chápu

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    taky jsem to testoval a trochu mě to znervózňuje

                                                    0 0
                                                  • vojta  

                                                    Na 185 typuju L-ko.

                                                    0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Ale že by to kvůli posezu lehčeji jelo? Posez z lehkostí jízdy přeci nemá žádnou souvislost, pokud nebudeme řešit velké rychlosti na asfaltu kde jde o aerodynamiku. Posez je pouze o tom, jaký komu vyhovuje. Mě to teda při moc nataženém jede hůře, protože mi nesedí, bolí mě brzo za krkem, hůř se mi ovládá kolo.

                                                  0 0
                                          • warzone  

                                            chcel by som zareagovat na ten dotaz z Triadom a Specialized fsr.Jazdim ho od marca-zozaciatku pohoda,ale po par amaterskych maratonoch a hlavne po testovani Canyonu ES7.0 v terene som zistil,ze Spesl sa z tym FSR a Triadom (co je tiez zvlaztny typ Foxu-nenajdes ho nikde na nete OAM ako vysity)ovela viac hupe a dokonca vyhadzuje zo sedla po prejdeni nerovnosti a ESko nic…normalne som mal pocit,ze mam pevnu zadnu stavbu a to nie preto,zeby to tak triaslo,to vobec-zadok krasne zehlil ale vobec nehupal ako moj Spesl…Fakt je to dost citelny rozdiel,ten Triad mi nesedel uz od zaciatku,hoci ziadny problem som s nim nemal,ale trebalo tam ten Propedal,nakolko som sa hupal este aj pri slapani na rovnej asfaltke…samozrejme v terene som ho uz vypinal,ked som si to chcel vychutnat,ale podla mna je ten system.Celkovo mi pride novy Stumpy sice nadherny bike,ale taky nejaky nemotorny,aj do vyjazdov sa mi zdalo ovela zivsie to ESko(a to som nepouzil znizenie zdvihu na Talase)a to je Stumpy asi o kilo lahsi!Proste moja rada-jednoznacne ESko,lepsie chovanie zadnej stavby,lepsi vo vyslapoch,zjaz­doch,lepsia vybava,lepsie prachy :o)A je aj celkom pekne…

                                            0 0
                                            • ondratej  

                                              Díky, mám už fakt na 99 procent rozhodnuto ve prospěch ES7 … přesvědčili jste mě .. :-)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                A co taková ES8-čka? :-) Takový pěkný kola, půl kila dolů. Ale je fakt, že ten skok cenový je velký z ES7.

                                                0 0
                                                • TheIF  

                                                  Neřek bych, že 0,5kg za 15000kč je dobrý poměr. SOS jsou taky dobrý, když drží i podemnou a připlácet si za o několik gramu lehčí blbosti jako Juicy Carbon, X.0…

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak za tu váhu by to bylo úplně o ničem, ale ty náby, to je to co se mi tam líbí nejvíc a co se mi na ES7 nelíbí. To ostatní už je fuk, akorát ty carbonový páky jsou hrozně příjemný. Dokud jsem je neměl, tak bych po nich ani nevzdech, ale co je mam na ORO K24, tak jsem si na ně proklatě rychle zvyknul a teď kovový páky se mi nelíbí :-) Ale i tak je ten cenovej skok hodně velkej, pokud nebude pěkná sleva na ES8, tak půjdu do ES7. ES7 ve slevě nebudou skoro určitě, tam snad ani žádné skladem nebudou a vyrobí jen ty objednané.

                                                    0 0
                                                  • TheIF  

                                                    No já mám furt náby DEORE a už mají 5000km a když jsem tady na b-f o nich četl tak jsem nevěřil, že vydrží víc jak 500km :-)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak ty Deore ale zas tak špatný nejsou, to já bych zas nevrdil, že nevydrží. Pokud jsou dobře seřízený kónusy. Tam by mě vadilo, že tam jsou konusy obecně, nikdy jsem neměl cit na štelování. Třeba i ty Ringle vydrží, ale když vidim, jak některým v nich odchází ložiska.

                                                    Prostě uvidim, jak se slevy vyvrbí, třeba nezbude do slev nic a bude to model 08 na začátku příštího roku a tam vše může být jinak.

                                                    0 0
                                                • ondratej  

                                                  Hm, no jasně že po ES8 pokukuju, navíc je na rozdíl od ES7 v espessbikách. Dokonce i fincování bych vyřešil. Ale přijde mi to přece už jen pro mě trochu škoda.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    ES8 nekupuj, ať jim nějaké zbydou na slevy :-) 2500 euro je fakt moc (tedy těch 500 navíc), kdyby ES8-čka byla za 2200–2300euro, tak by byla jasná.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    No tos mi teda pomoh :-DDDD

                                                    Nechci dopadnout tak, že budu čekat na slevu ES8 a mezitím se vyprodají i ES7 ;-).

                                                    Co byste mi radili? Z Canyonu mi ohledně dodací lhůty ES7 neodpovídají – předpokládám, že se to dozvím až v případě objednání (?).

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Dodací lhůtu ES7 zjistíš nejrychleji telefonicky, to ti to řeknou okamžitě. Na maily reagují někdy trošku se spožděním, nestíhají je vyřizovat, ale na každý mail, co jsem jim psal vždy odpověděli (ale rekord byl až 5 pracovních dnů). Telefonicky kamarád zjišťoval GC6 a tam mu to taky řekli hned.

                                                    Na slevu bych raději moc nečekal, to je hodně rizikové a bude stejně asi až někdy kolem září. Já si to můžu dovolit, mě nijak nevadí, když nebudou a koupím v lednu 08 nový model.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    I ty objednávky jim teď trošku trvají. Objednával jsem tam teď nedávno 3 kusy řídítek Iridium ultralight risebar (co jsou na XCčkách) a i když jsem předem zjistil, že je mají a není problém, tak od objednání odešly až za 5 pracovních dnů (podle strhnutí platby z karty). A pak dorazili za přesně další týden než to došlo.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    Hm, takže asi zkusím sehnat Tomáše N, co má ESko v Lku a zkusím ho přemluvit, aby mě nechal na něj sednout kvůli odzkoušení velikosti, a pak se rozmyslím, jestli jít rozumnou cestou (ES7) a nebo si prostě koupit víc, než co potřebuju (ES8).

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ještě taky můžeš vzít ES6-ku (ta je v Lku skladem) a za ušetřených 200euro tam případně vyměnit náboje nebo je nechat a vyměnit jen kdyby odešly (což klidně nemusí). Kazeta je fuk, tu stejně časem vyměníš. Možná jen ty kliky LX, ale na funkci to nebude mít žádný vliv.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Akorát teď koukám, že ES6-ka nemá anodizovaný rám, to je škoda.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    Upřímně řečeno, právě tahle skutečnost mě navedla rovnou k ES7, i když normálně dám na vzhled pramálo.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    Aha, tak situace se mění, ES7ka je vyprodaná :-(!

                                                    hier die von Ihnen gewünschten (vorraussichtlichen) Montagetermine:

                                                    1. Nerve ES 6.0 – sofort*
                                                    2. Nerve ES 7.0 – ausverkauft
                                                    3. Nerve ES 8.0 – sofort*
                                                    4. Nerve XC 7.0 – KW 26/27 in schwarz, ausverkauft in weiß

                                                    *in der Regel innerhalb von 2 Wochen beim Kunden. Mit freundlichem Gruß, – Christian Morgenstern Canyon Bicycles GmbH

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak to máš teď docela těžkou volbu. Já bych asi vzal spíš ES6ku.

                                                    0 0
                                                  • warzone  

                                                    tiez mi tvrdili,ze ESX7 je vypredana nez som si objednal ES7 a zrazu ju asi po mesiaci dostali…podla mna to hraju koli vypredaniu zasob…ak ti nevadi leskla cierna,tak ber ES6,podla mna sa leskla aj lepsie umyva!Bohuzial mne to vsetko padlo :( Snad este pockam na zlavy,uvidim…roz­myslam aj nad upgrade mojho Stumpyho na Talasa(Pike si tam neviem predstavit,predsa len ten bike nieje stavany tymto smerom),ale vyslo by to celkom dost,asi by sa skor oplatilo predat a ist do noveho biku…

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    Já vím, že nemám asi ani jeden racionální důvod jít do ES8 … fakt je, že ta anodizovaná černá se mi moc líbí, ale zase jít kvůli tomu a o něco lepším komponentám, který já asi nevyužiju, do o 2 třídy lepšího bajku … (?). No jo, ale zase si dělám radost, bajk je ke kulatinám, a tak mi někde vzadu pořád hlodá červík proč v tomto výjimečným případě neutratit víc a neudělat si tu radost .. :-) jsem jak ženská a nedělá mi to radost :-D

                                                    0 0
                                                  • Misiak  

                                                    ak ti tych 700 euro nerobi problem tak zober 8cku. oproti 6 ma super kolesa+dalsie drobnosti a je lahsia o 3/4 kila. a co je hlavne-nebudes sa v buducnosti zozierat uvahami ze keby si si priplatil mal by si tu 8icku. bike sa nekupuje kazdy den, sprav si radost ;)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Vidím to přesně jako Misiak. Racionální důvod pro 8čku moc není, když u šestky se za ty ušetřený prachy dají postavy taky časem super kola, ale zase to už se pak k té ceně v součtu přiblížíš a nebudeš mít anodizovaný rám. Já bych v tomto případě, kdybych ty prachy měl a nebylo by to s nima moc krizový, taky šel do osmičky.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    *dají postavit

                                                    0 0
                                                  • warzone  

                                                    chcem sa Ta opytat na Tvoj Cube AMS 125.Ako sa ti na nom jazdi a aky vidis rozdiel medzi ESkom a AMS125?Verzia s Revelation vyhrala test v Nemeckom Bike magazine 05/2007 ta s Talasom musi byt este lepsia…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Mě se jezdí super, ale to je nic neříkající.

                                                    Zkusim trošku srovnat s ESkem, ale moc to nepůjde. ESko jsem jel chvilinku a na pořádné srovnání to nestačí a protože ty kola jsou si chováním celkem podobná, tak o to je to horší (velké rozdíly se poznají hned, ale detaily ne).

                                                    Nejdříve obecně k AMS 125ce:

                                                    • žehlí velmi slušně, i když by se našlo pár kol, které žehlí nepatrně lépe, ale všechny takové co jsem zkoušel se výrazně více houpají nebo měly zase jiné nedostatky
                                                    • na to jak žehlí se při šlapání pohupuje velmi omezeně
                                                    • výsledný průběh zadní stavby i s RP23 tlumičem je jedna z nejlineárnějších kombinací, co se dá pořídit, což pro někoho nemusí být úplně nejlepší; já neskáču žádné velké skoky a vždy jsem chtěl co nejlineárnější průběh pro vyžutí celého zdvihu. Tady jsem maximálně spokojen, i když i nepatrně větší progresivita by se dala. Využívám takhle celý zdvih, běžně 46mm na tlumič, při větší ráně nebo menším skoku někdy kolem 48–49mm a asi 2× jsem ho dal už nejspíš nadoraz (jen podle porovnání kroužku na tlumiči s maximálním zdvihe testovaným z vyfouknutým tlumičem, doraz jsem necítil žádný ani trošku). Takže pro více agresivnější ježdění už by to mohlo být málo progresivní. Přitom sag mám akorát (dokázal bych jezdit i s nepatrně větším, takže by mi nepatrně více progresivní zadní stavba s tlumičem přišla ok). Když to srovnám ale s AMS Pro, kde je samotná stavba stejně lineární jako 125-ka, tak tam výsledek s MC 3.R je už skoro moc progresivní (ten rozdíl těch tlumičů je velký, ale to je dané také tím, že je tam jen 165/38 tlumič a tlumiče s kratším chodem jsou vždý progresivnější).
                                                    • při tlumiči přepnutém na propedal (používám polohu dva) to jede i na silnici téměř jako HT (pro mě plně srovnatelně)
                                                    • tuhost zadní stavby je slušná (pro mojí váhu a styl jízdy naprosto dostatečná), ale existují opět systémy s lepší tuhostí
                                                    • váha kola na ty zdvihy výborná

                                                    Teď pár postřehů k rozdílům ESka, ale to už moc objektivní není (tohle budu moct říct objektivněji, až ESko budu jezdit delší dobu):

                                                    • i přes 15mm navíc se nepohupuje při šlapání více a byl jsem na 140mm překvapen slušnou odezvou při šlapání
                                                    • trošičku byla znát váha navíc (jel jsem na ES5-ce, proto rozdíl už docela velký) při hraní si v terénu, ale v pohodě se to i tak dalo
                                                    • je trošičku progresivnější než 125-ka (nevím jak velkou roli v tom hraje tlumič a jakou zadní stavba, samotná zadní stavba je už nepatrně progresivnější), pro využití zdvihu jsem musel jít na o něco větší sag, ale pořád rozumný.
                                                    • ESko je robusnější a pravděpodobně vydrží drsnější zacházení, to jsem ale opravdu vyzkoušet neměl jak, když 125-ka moje zacházení v pohodě vydrží.
                                                    • Pearl jsem otestovat pořádně za tu chvilku nestihl, byl jsem rád, že jsem trošku zkusil s otevřeným tlumičem (k floodgate jsem se tedy nedostal vůbec) a mohl si ho na test ufouknout na svojí váhu.
                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Pod bržděním a v záběru jsou poměrně aktivní obě ty kola (i když tohle jsem u Canyonu taky pořádně neotestoval a pod ostrým bržděním se to těžko posuzuje i při dlouhodobějším pozorování, protože při ostrém brždění má člověk starosti dobrzdit a ne přesně sledovat aktivitu zadní stavby).

                                                    0 0
                                                  • warzone  

                                                    ufff teda pekne si to vypisal…dik…takze dalo by sa povedat,ze Cube je viac XC?Vyzera byt fajn bike.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ano, AMS 125ka je o malinko více do XC (především to nižší váhou a tím i papírovějším rámem a tou větší linearitou).

                                                    0 0
                                                  • jfab  

                                                    Toto sa dobre citalo. Vdaka za pomerne podrobne postrehy. Kedze ESX 7 planujem u mna zaparkovat uz v najblizsej dobe, celkom slusne si mi pomohol.

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    Díky za všechny rady … teď už je to na mě … :-)

                                                    0 0
                                                  • Misiak  

                                                    daj vediet ako si dopadol ;)

                                                    0 0
                                                  • ondratej  

                                                    samozřejmě … ;-)

                                                    0 0
                        • ondratej  

                          neuvažuju, jen se ptám … jestli jsem třeba nepřehlíd něco důležitýho, co já vím … vypadá to, že snad ne :-D

                          0 0
                • K2  

                  Nazdar Mloku,vybírám nový full (momentálně mám jednočep 100/110) Testoval jsem Specialized Stumpjumpera – tem mi přišel super, dobrá geometrie, lehounký, jen mi přišel, že by ten zadní zdvih mohl být trochu větší. Zkoušel jsem i Meridu AM – ta mi přišla troch těžkopádná díky hmotnosti a možná i úhlu vidle, ale zase mě mile překvapila jak dobře vzhledem ke své váze jede a dobře šplhá do kopce. Pokukoval jsem po Cube AMS 125 (takový kompromis) a Canyon 140/140 mi připadal na celodenní vyjížďky (sem tam jedu s XC chrtama moc) – Celkem mě překvapilo, že ses rozhodl vyměnit Cuba za Canyona 140/140. CHtěl bych se zeptat na přesnější důvod, co ti na Cube nyvyhovuje, co tě láká na Canyonu. Neměl jsi náhodou možnost zkusit Merifu AM – zajímalo by mě srovnání.Hledám bike na celodenní vyjížďky který zvládne celodenní vyjížďky včetnš asfaltu, nebudou mu vadit výjezdy a zároveň se pěkně svezu i v terénu. FR obludu nechci. Díky za info.

                  0 0
                  • K2  

                    Ješte bych pouze pro info k té Meridě přidal, že sjezdy zvládala s pocitem sucha a bezpečí (vzhledem k tomu, co jsem zkoušel)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Chci vyměnit za Cuba AMS Pro (125ku si 100% nechávám, taky jsem ji teprve teď nedávno koupil), tedy toho s nižším zdvihem a to z jediného důvodu. Ten zdvih je proště malej a nestačí mi. AMS 125ka je oproti AMS Pro ohromný rozdíl a to nejen díky 2,5 cm zdvihu vzadu, ale i tlumiči a to především, že je méně progresivní než ten MC 3.R, takže rozdíl celkového využití zdvihu je už značný (u obou využívám zdvih celý, ale na AMS Pro kvůli tomu mám už sag skoro moc velký). Ten rozdíl mezi těmi dvěma Cube je mnohem větší než jsem čekal, že bude. Takže s novým Cubem spokojenost maximální. A v každém případě chci mít kola dvě a těch 15mm navíc u ESka se mi také líbí a ještě bych chtěl kolo více zaměřené na pořádný terén. Prostě postupem času roste chuť na těžší terén. ESko je ale u mě maximum, kam chci zajít, je to ještě výborný kompromis, kde to kolo super jede i do kopce a po rovině a i na asfaltu se sem tam dá.

                    Meridu jsem zkoušel jen chvilinku, když měl kamarád půjčenou testovací a vůbec se mi nelíbila. Je to přepákovaný jednočep (a ne FSR/horstlink jako Cube, Canyon, Spešl,…) a ještě bych řekl, že se jim vůbec nepovedlo rozložení čepů a ani to vahadlo. Přišlo mi, že na to jaký má zdvih chodí jako by měla mnohem nižší (zkoušena na plném zdvihu vidlice i zadní stavby, na nižší jsem ji ani nezkoušel). Do té bych nešel ani náhodou. A ani osazení AM 4000-D není žádný zázrak. Pokud na to kolo nebude sleva, tak AMS 125ka mě stála stejně a osazená je lépe (tím myslím hlavně vidlice, tlumič, brzdy, kola).

                    ESko se ale oproti AMS 125 i přes 15mm navíc při šlapání nehoupe více, možná dokonce nepatrně méně. Rozdíl mezi AMS 125 a ESkem je především ve váze a v tom, že ESko má spoustu osazení více zaměřeného směrem k enduru (jen směrem, enduro to není ani náhodou) než AMS 125ka a to včetně malinko robusnějšího a těžšího rámu. U AMS 125ky si dokážu představit, že by se dalo jezdit trvale s Talasem na 120mm a tím s menším hlavovým úhlem (bude tak mít už ale 70st.). Pak to bude už blíže ke Canyonu XCčku než k ESku, ale pořád je možnost na sjezdy dávat 140mm a na výjezdy jen 100mm.

                    Pokud máš zájem o lepší osazení a tedy u ESka bys bral aspoň ES7čku, tak AMS 125 je docela dobrá kompromisní volba, která bude o něco více zaměřená do XC než ESko. AMS 125ku bych ale bral v každém případě jednu z těch verzí s Talasem a tam se pak pod 60tis. nedostaneš (nevím za kolik se dá sehnat teď, mě vyšla varianta Talas + ORO K24 + Sram na 62tis., byla nějaká sleva za předobjednávku v říjnu, ale i teď se dá levněji než za doporučených 69tis. nebo kolik to je).

                    Ale jinak bych se ESka vůbec nebál, rozdíl ve výjezdech oproti AMS 125ce je stejně minimální.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na tom asfaltu by se i u ESka dalo dobře (tlumič na floodgate nebo lock a svištíš), krize to bude kvůli plášťům, které tam nechám ty Alberty. Rychlejsí budu mít na AMS 125ce. Proto jsem psal sem tam k tomu asfaltu.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A ještě dodám zajímavost pro jízdu po silnici, kde jezdím málo, ale sem tam taky (spojovací úseky, ale taky někdy se stane, že ta vyjížďka komplet terénem by byla moc náročná a třeba posledních pár km se dojíždí po asfaltu). A jeden kamarád, který se mnou jezdí a je výkonnostně lepší (a to nezanedbatelně), tak kdysi jsem měl problém se za ním na asfaltu držet v háku na HT, ale když je to rovina a nejsou kopce, tak ho s vypětím sil udržim. On jezdí pořád na HT a na AMS 125ce se mi za ním drží úplně stejně jako na HT (tedy makám hodně, ale na rovině ho udržím). Z tohoto pohledu je pro mě i na asfaltu to kolo zcela srovnatelné s HT. Samozřejmě to není žádné přesné objektivní srovnání, protože nemusíme mít úplně stejný rozdíl výkonnosti jako předtím, ale podle kopců je to stále stejné.

                      0 0
                    • K2  

                      Díky za podrobný příspěvek – kdyby jsi měl peníze pouze na jedno kolo a vybíral bys mezi Cubem a ESkem – co by sis vzal? PS: Ta Merida mi nepřišla chováním až tak špatná (většinou nebývá problém je sehnat ve výprodeji za lepší cenu), nemám ale zkušenosti s hodně fulama

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To byl těžký výběr. Pokud by AMS 125ka byla za tu cenu co jsem ji měl a oproti tomu ES7 a jako jediné kolo, tak bych možná vzal AMS 125ku. Ale tohle by byl i pro mě těžký výběr a musel bych si to pořádně promyslet :-)

                        0 0
                        • K2  

                          Ségra má zájem o moje kolo a já uvažuju co si pořídit místo toho – jestli zdvihově něco na úrovni Stumpjumpera (Stump nebo Cube) nebo jestli jít do tanku typu Canyon ES :)

                          0 0
                          • warzone  

                            podla mna to ESko nieje zas az taky tank ;) tank by uz bol esx, no ak nejazdis maratony(co sa z eskom tiez v pohode da bez pomyslania na prve miesta…) ak chces all-trail bike na pohodove jazdenie a nemas enduro ambicie,tak odporucam to ESko,fajn masinka.Sice som ju len testoval raz(cca.30km),ale fajn bike ci do kopcov ci dole,choval sa krasne.

                            0 0
                            • Pavlos  

                              esx neni tank jenom kvuli toho ze ma pevnou osu

                              0 0
                              • warzone  

                                ok ok…ja viem,ty vies,ale niekto kto jazdi ciste xc na chrtich bikoch,tak ten bude tvrdit ine..;)Inac ja som siel tiez po ESX(7) az kym ho vcera nevypredali z express bikes :(

                                0 0
                          • warzone  

                            co sa tyka Stumpyho 2007,mam ho,reakciu citaj vyssie.

                            0 0
          • MlokCZ  

            A při výběru Talas x Pike ber v úvahu jen porovnání s 07 modelem, který se od 06 zásadně liší (především snížení přílišné progresivity, snižování zdvihu doladěno k výborné použitelnosti, přidán zdvih na 140mm takže jako Pike – těch 140mm to skutečně chodí)

            0 0
    • Dijck  

      Moj nazor asi poznas. Jednoznacne ESX :>

      0 0
    • warzone  

      diky MlokCZ,takze precitam to tu dnes vsetko a uz sa nejak rozhodnem :I Ono je to povedal by som o style jazdy… haha Dijck Ty ma vystopujes vsade…jasne Tvoj nazor poznam,akurat Ti idem pisat,ale ked si sa ozval tu,tak sa mozem aj tu,teda ohladom videi z Youtube: www.youtube.com/watch?… www.youtube.com/watch?… urcite si to uz aj videl…totiz obe chodia krasne,ale talas sa mi zda nejaky hlucny(alebo je to bikom?),proste to tam cinka vsetko a Pike sice je to air verzia ide krasne tichucko,cim je to sposobene?Dik ;)

      0 0
      • Dijck  

        Nevidel som to, link na talasa mi nefunguje..:)

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud jsem to našel správně, tak je to www.youtube.com/watch?…

          A těžko se tipuje, co to dělá, můj kandidát je řetěz. Samotná vidle to nedělá určitě (teda minimálně moje ne).

          0 0
          • warzone  

            ano,je to to video…no neviem,ten Talas beha naplno,ale tak nejak rozhegane sa mi zda,Pike zas nie az tak ale zas ten teren nieje az tak narocny…a tie zvuky,no neviem z coho to moze byt.Este mam otazocku-vela krat som uz cital,ze Pike-tu pevnu osu je poznat,ako ju je poznat (napr.oproti tej Talase),a ako sa to sprava v terene a na normalnom XC traili(uphill,dow­nhill,technic­ky teren…)

            0 0
            • MlokCZ  

              Nějaké přesnější postřehy z pevné osy musí napsat povolanější, kteří jí jezdí pořád. Já srovnával jen krátce. Chová se to bez ní podobně jako jakýkoliv jiný nedostatek v tuhosti kola (jako třeba kola s horší boční tuhostí), tedy hůře to vede stopu než s ní. Ale jak jsem psal, já nejezdím možná dost agresivně a pro mě to takový rozdíl nebyl. Ať napíšou odborníci na pevnou osu, to já nejsem.

              0 0
          • Jirka***2  

            Čau. Ten zvuk si myslím,stejně jak Mlok, že jde o řetěz. Každopádně na 100% to není vidle! Mám také letošního Talase 07 s přepínáním zdvihů 100/120/140 (bez problému jednoduchým překliknutím za jízdy)a musím znovu napsat, že využívání přepínání (jak se psalo na b-f několikrát i v jiných threadech -jeden se týkal vyloženě talase 07 – najdi si ho) je prostě bomba, kvůli níž bych Talase určitě upřednostnil – pokud tedy nepůjdeš směrem do DH a kopce si budeš chtít vyjet v poho – s předkem sníženým o 4 cm dolů = fakt mňamka. Takže jako nadmíru spokojený majitel canyona ES(iba)5 pak samozřejmě doporučuju – hádej co?

            0 0
            • warzone  

              pozeram ze si dost cerstvy majitel ES5,uz si ho urcite dobre prebehol…ako sa ti zda v terene?Ja som ho bol testnut 3hodinky jazdy,celkom sa mi pozdaval,zivsi ako moj Stumpjumper fsr comp 2007 a nehupe sa tolko…Myslim,ze pojdem do toho Talasa,ked tak rozmyslam,tak niesom sice ziaden chrt,no jazdim vlastne prevazne XC a divsie iba prilezitostne ked sa naskytne fajn teren…neviem…

              0 0
              • Dijck  

                Pevna os je urcite vacsia prednost ako prepinanie zdvihu, nech je akekolvek. Mysli na buducnost, vidla s maxle ma vacsiu tuhost, tym padom dlhsiu zivotnost. Dalsia vec, ludia co si kupuju taketo biky vcsinou casom chcu viac(zdvihu, tazsi teren atp.) V buducnosti, ked sa priklonis viac k enduru by si rozhodnutie kupit talasa mohol lutovat.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A to je právě ten úhel pohledu a stylu jízdy. Jsou tací, kteří jezdí rádi i výjezdy a hlavně ve výjezdu trávím času mnohem více než ve sjezdu. Takže souhlas s tím, že když se přikloní víc k Enduru, tak že by maxle litoval, jenže pokud se k němu nepřikloní více, tak bude litovat s Pikem té změny zdvihu. A pokud by se přiklonil v budoucnu hodně k enduru, tak stejně třeba pořídí nějaký pořádný enduro kolo (přeci jen i to ESXko pořád je trochu laděný dost do XC, ESko pak hodně).

                  0 0
                  • Dijck  

                    To je pravda, aj ja jazdim casovo dlhsie vyjazdy ako zjazdy, ale vyjazdy jazdim koli zjazdom. Inak rad jazdim aj hore, technicky vyjazd – ale nudne plaholcenie do kopca po 10km lesnej dilanici /asfaltke ma neba. Takze vec co mi hodne pomoze vo vyjazde ale zase hodne uberie v zjazde by som jednoducho nebral. PS: sedlovku si do zjazdu davam dole stale, a ona podla toho aj vyzera:)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak ten dotaz na sedlovku nebyl taky na tebe, u tebe to bylo jasný předem, že dáváš. A to je právě ono, že jezdíš výjezdy kvůli sjezdům. To já mám sjezdy samozřejmě taky rád (kdo ne, když časově jsou v menšině), ale mám rád i ostatní části trasy a klidně někdy mě baví i ten dlouhý výjezd po lesnej dálnici a ani sem tam trošku asfaltu mi nevadí (když to je v lese na úzkých cestách, kam auta nesmí). A ještě je otázka, jak moc komu chybějící pevná osa ubere. Čím máš lepší techniku a jedeš rychleji, tím ti pravděpodobně ubere více (nemůžu exaktně posoudit, když mě chybí to srovnání jet rychleji jako ti s lepší technikou).

                      0 0
                    • warzone  

                      10km vyjazdy tiez nemusim,no chcem sviznu masinku pre jazdu lesom,kadejakym terenom,ale aj po rovinke(nejako treba do toho terenu dojst…;)Inac ako sa prejavuje pevna os prakticky v jazde?Teda okrem cinkania kotucov,haha…

                      0 0
              • MlokCZ  

                A ještě bych tu měl jednu takovou otázečku, která trošku odpoví na to, jestli jsi aspoň trošku laděný k enduru nebo ne. Dáváš do sjezdů sedlovku dolů? A pokud ano, tak jen ojediněle nebo často? Já třeba sedlovku dolů nedávám a je na tom krásně vidět orientace do XC. U mě to je také hodně dané tím, že moje technika jízdy mě do žádných velkých akcí nepustí a lepší to už nikdy moc nebude.

                0 0
                • warzone  

                  sedlo davam dolu niekedy,zalezi na tom ako a s kym idem-ked valim s niekym a zrazu sa objavi zjazd,tak nieje casu,no ked si to chcem uzit a mam cas,tak si zastanem a vychutnam si to,takze tak 50:50…moc som si asi nepomohol. Ono ma myli aj to,ze tu v NL kde momentalne posobim jazdim tie ich kopceky,sem tam Belgicke Ardeny,ale hlavne amaterske maratony,teda vacsinou chtoviny,ale ked pridem domou,tak si to budem chciet asi viac uzivat… Otazka:aky velky je to rozdiel slapat s Pike a Talasom(nevnimajuc pouzitie zmeny zdvihu),predsa Pike sa da tiez zamknut,ci?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Lock já třeba vůbec nepoužívám a mají ho obě vidlice. Pokud tedy budeš srovnávat šlapání při 140mm na obou, tak tam rozdíl nebude téměř žádný.

                    0 0
              • Jirka***2  

                Podle toho co jsem si o tobě dočetl, si myslím , že je pro tebe určo talas a myslím si že s ním budeš spokojený, stejně jako já. Mne baví si krpál nejen sjet, ale když síly stačí i ho vyjet a jak bylo psáno, talas toto perfektně umožňuje. Do kopce tedy každopádně výhoda! A dolů- já osobně jsem naprosto spokojený s talasem i při sjezdu – 140 mi stačí a užívám si ho nejen na lesních pěšinkách ale i na techniše sešupech po kamenokořenových terénech…Kéž by mohly být ale Beskydy ještě trošku blíž.No a jinak i celkově jsem spokojen s ESkem velmi a dík všem, co mne nasměřovali při váhání mezi XC a ES na ESko!!! Pod 140 už bych nešel a zatím nemám pocit, že bych pořeboval víc. Prostě pohodové ježděníčko! Taky jsem se mimochodem bál váhy, kvůli výjezdům, ale vyjíždím i to, co jsem na HT nevyjel či vyjel stěží . Musím pak ještě ale férově podotknout, že pevnou osu jsem ještě nejel, ale to přepínání zdvihů fakt nemá chybu… A houpání se vůbec neboj. Obdobně jak vidli , tak i pearl 3.3 vzadu si můžeš nafoukat, tak jak ti bude vyhovovat a z kopce a po hřebeni si ho otevřeš, ve výjezdu dáš střední hodnotu, kterou si nastavíš dle libosti (viz poznámka theif-a)a na asfaltu to můžeš event.zamknout. Tak asi tak.

                0 0
            • warzone  

              ozaj,aky si vysoky?Mne bolo to Mko len tak tak,sa mi zdalo ze uz aj trochu kratky predstavec alebo to boli riaditka?Menil si nieco?

              0 0
              • Jirka***2  

                Po rozhodnutí, že vezmu ESko, to bylo další dlouhé rozhodování, co se týká velikosti. Nakonec díky názoru delší rám, lepší stabilita, vedení…jsem objednal Mko a při svých mírách (výška= 167, rozkrok= 76, ruce=od ramene po tužku sevřenou v dlani=65) jsem byl ohromen jak mi padlo. Vůbec nic jsem neměnil, představec 90 v poho. Fakt jak jsem ho projel prvně, hned jsem měl pocit, že už na něm jezdím leta. To se mi ještě nestalo. Váhání předtím způsobilo i to , že jsem díky Davidovi mohl zkusit jeho xc v Sku a při zcela vystrčené sedlovce mi kolo sedlo velice dobře. No u toho ESka je to vzhledem ke zdvihům a trochu výše položenému těžišti o kapku jináč, takže díky Bohu, a poradcům z b-f, že jsem vzal to M. Jinak sedlovku mám zcela v poho s rezervou (vysunutou 18 cm, díky slopinku) a při občasných velkých krpálových sjezdech ji dávám níž.

                0 0
    • warzone  

      teda okrem Pike vs.Talas je tam este rozdiel v nabojoch,ktore su na ESXku pevnejsie(tie ESkove zvyknu mat problemy z loziskom,ako som sa uz viackrat docital),plaste na ESX hrubsie(ES Albert2.25 vs.ESX NN 2.4)co neviem posudit ci by to bol prinos pre mna a predstavec a rajdy,ktore budem asi aj tak menit,nakolko na ESku sa mi zdal ten predstavec akysi kratky…A samotny ram ma tie iste parametre,vyzera byt rovnaky,ESX mozno nejak spevneny,ale nikde som to nenasiel…

      0 0
      • MlokCZ  

        Většinu těch věcí vůbec neřeš, pláště za chvíli stejně sjedeš a když ti nebudou vyhovovat, tak je můžeš vyhodit rovnou a prodat. Představec je na každém kusu jiný, dávají ho podle tebou udaných mír jinak nebo si můžeš říct, jak dlouhý ho tam chceš (to nemám ověřené, ale když to jde u rámu, tak to půjde i u představce). Řídítka bych také nebral v úvahu, ty stejně budeš potřebovat přesně podle tvých potřeb, tedy i když budou správně široké, tak mohou mít špatný úhel zahnutí (a to platí pro obě ty kola). A akorát náboje, tam ovšem je zkušeností dost pomálu, jen tu pár lidí mělo problémy s ložisky u Ringle. A náboje musí být jiné kvůli pevné ose. Tam se mi ideálně nelíbí ani jedny a taky ty náboje řeším a už jsem téměř rozhodnutý, že si připlatím na ES8-čku i když je to velký cenový skok (a doufám, že ES8-ček mají hodně, když je maj celou dobu skladem a nějaký jim zbudou na červenec/srpen do nějaký slevy).

        Rámy jsou zcela totožné, to je vidět z prodeje samotných rámů: https://www.canyon.com/…s/index.html?b=39

        Opravdu bych na tyhle detaily nekoukal a rozhodl se pouze na základě Pike x Talas.

        0 0
        • warzone  

          trocha som dufal,ze mi to pomoze vyhnut sa tomu rozhodovaniu medzi tymi dvoma vidlami…Problem preco sa bojim Pike je,ze mam obavu,ze bike bude o dost lenivsi ci uz uphill ci rovne trasy,hoci jej pevnost a drzanie stopy by som bral,ale zase ako som sa tu rozcital spominany Talas sa nori do zdvihu moc-hlavne pri zjazdoch a dokonca ktosi spomenul,ze akobu mal vidlu iba s 100mm no zase to nastavenie a vaha…

          0 0
          • MlokCZ  

            Všechny ty připomínky k tomu, že to bylo jako se 100mm vidlicí bylo k Talasu 06, který byl současně moc progresivní a ještě měl o 10mm zdvihu méně. To už jsem psal výše, že ber v potaz pouze názory na Talas 07, který je dost rozdílný od 06 (a ten tu moc lidí nemá).

            Na rovině Pike lenivější nebude, tam to bude hodně podobné s chováním těch vidlic. A s nořením do zdvihu tam trošku rozdíl mezi Pikem a Talasem bude, ale tady to záleží jakou dáš pružinu do Pike a jak nafoukáš Talase. Pružinový Pike má pořád lineárnější průběh než Talas (i když u Talasu byla progresivita hodně snížená).

            Pro příklad 2 konkrétní extrémní příklady, Talas nafoukáme tak, aby síla potřebná k chodu na doraz byla stejná jako u Pika. V tomto případě bude Talas v prvních 2/3 zdvihu chodit více do zdvihu při stejných impulsech od terénu a na doraz budou potřebovat stejnou ránu. A ještě Talas bude mít o malinko větší sag. Druhý příklad, nafoukáme Talas tak, aby první dvě třetiny zdvihu byly chodem velmi podobné Piku (rozdíl bude minimální). Sag tedy bude velmi podobný a chování na menší a střední nerovnosti velmi podobné. Lišit se tentokrát bude poslední třetina zdvihu a to buď tak, že Pike bude chodit na doraz a Talas bude ok (v případě moc měkké pružiny) nebo Pike bude chodit akorát celý zdvih a v tom případě Talas využívat celý zdvih nebude. V praxi pak Talase budeš foukat někde velmi blízko příkladu jedna, aby využil celý zdvih nebo měl jen malou rezervu na super velkou ránu a tedy budeš mít malinko větší sag než u Piku a bude chodit o něco snadněji do zdvihu při středních a malých nerovnostech.

            Ovšem jestli je pro tebe lepší hodně lineární Pike nebo o trošku progresivnější (oproti pružinovému Piku) Talas, už musíš vědět opět sám.

            Já jsem velký odpůrce příliš progresivních vidlic, kde já se svojím stylem nemám pak šanci využít celý zdvih (pokud tedy nemám jezdit třeba na sagu 35%). U Talase jsem ale už s progresivitou spokojený a není už podle mě příliš velká (se sagem 25%, který mi sedí využívám celý zdvih).

            Kromě toho jaký průběh u vidlice preferuješ s tím ještě souvisí, jak budeš mít vysoko řídítka a jakou váhu na nich. Pokud bys měl hodně malou váhu na řídítkách, tak s Pikem bys mohl mít příliš malý sag (a kdybys dal měkčí pružinu, tak bys chodil na doraz) a zase naopak, pokud budeš mít příliš váhy na řídítkách (což by bylo hodně divné, když takové kolo má dost vysoko řídítka a nebudeš ho jezdit s nějakým mega dlouhým představcem), tak na Talasu pro využití celého zdvihu bys mohl mít příliš velký sag a už by se mohl nořit do zdvihu až příliš snadno.

            0 0
    • warzone  

      kolko boli jesenne zlavy na ES-ESX rady minuly rok?

      0 0
      • MlokCZ  

        Nevim přesně, ale třeba TheIF kupoval ESko ve slevě a někde to tu psal. Ovšem čekat na slevu je velmi rizikové, sice slevy byly, ale taky spousta modelů v dost velikostech dávno nebyla vůbec. Takže čekání na slevu se může rovnat nekoupení kola.

        A podle toho, jak to sleduju letos od začátku roku se mi zdá, že vůbec aspoň nějaká šance na slevy je pouze u těch modelů, kterých vyrobili na začátku více a mají je trvale skladem (jako třeba ES8 a ESX8). U ES7 a ESX7 já tipuju (ale je to spekulace a může to být úplně jinak), že ty vůbec do zásoby vyrábět nebudou a udělají pouze počet kusů dle aktuálních objednávek ve chvíli kdy se daný model zrovna bude připravovat.

        Já čekat budu na slevu určitě, protože nejsem v situaci, kdy potřebuju koupit rychle kolo a klidně bych koupil až v lednu 2008 nový model. Ale pokud by byla sleva, tak bych vzal určitě ještě 07 model. Pokud by ale kupovaný Canyon měl být můj jediný full, tak bych neriskoval čekání na slevy.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jsem to dohledal. TheIF měl jen slevu 100 euro, citace: „Nevím proč, ale ES6 mi slevnily o 100 EURO na 1699 plus jsem dostal nějaký packet – pumpu na vidlici a rohy IRIDIUM gratis. Zato cena XC5 zůstala stejná“ Ale to bylo už objednáno v červenci a zřejmě to bylo v době, kdy ještě teprve slevy začínaly a nebyly oficiálně na stránkách. Na podzim tam pak ještě nějaké modely se slevou měly přímo na stránkách a slevy byly větší. Ještě teď tam mají pár kousku ve slevě, ale v tuhle chvíli (a to už je delší dobu) už to jsou jen 05 modely, které vůbec moc zajímavé i přes tu slevu nejsou: https://www.canyon.com/…t/liste.html?…

          0 0
          • TheIF  

            jj přesně tak, dostal jsme slevu i když jsme kolo objednal už 23.4.2006 a montage termín byl v červenci a nějak v řijnu jej měli za 1499Eur.

            0 0
            • TheIF  

              Jinak loni právě hned prodali ty dražší modeli a měli jen ty levnější – měl jsme objednaný ES7, ale poslední kousek vyfouk Cabbage :-)

              //auch die Modelle XC7 und ES-X7 sind in XL ausverkauft und in diesem Jahr nicht mehr lieferbar. Lieferbar sind weiterhin: ES5/6, XC3/4/5/6.

              Viele Grüße

              Marco Fritzsch Canyon Bicycles GmbH//

              0 0
              • warzone  

                No vlastne mam objednany ES7 a uz tento tyzden by mala dojst faktura,ale dosli im express biky esx7(a v peknej zelenej farbe),tak preto sa zase rozhodujem,ale najskor jeden vezmem,dufam ze to este zajtra budu mat…Tak moc dik za rady,dost mi to dalo-som z tych charakteristik vidiel,garfov…uplne vedla,ale trocha som sa chytil.Ohladom ceny,budem to mat bez dane,tak na sto eur sa mi neoplati cakat do jesene…

                0 0
    • warzone  

      kolko boli jesenne zlavy na ES-ESX rady minuly rok?

      0 0
    • myki  

      Náhodou Grand Canyona 2007 v M nebo L někdo nemáte. Rád bych odzkoušel velikost. Díky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Zkus se podívat do naše biky. Případně myslím není problém si zkusit Canyona XC, rozdíl je pouze 5mm na délku pro stejnou velikost + 1st. na hlavovém úhlu. Pro vyzkoušení myslím není problém.

        0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.