Cannondale Fsi problém se zadní brzdou

130 nepřečtených
  • Pitr333

    Zdravím

    mám dotaz ohledně chování zadní brzdy na Cannondale fsi.Jde o to že po brždění z kopce i třeba krátká vzdálenost dochází po zabrždění k drhnutí kotouče o desky v záběru.Kolo se tak chovalo na předchozí výbavě a chová se i tak po té co byl vyměněn náboj DT swiss 350,celé zapletené kolo,jiný kotouč sram centrline a abych vyloučil i třmen ,tak byl i ten vyměněn,brzdy jsou shimano br mt 500.A chování brzdy je stále stejné.Nemáte náhodou někdo podobnou zkušnost,nebo radu čím by to mohlo být?

    • Fazzy  

      Ten kotouč si vyměnil za ten samej?

    • novas752  

      Na FSI tipuju že to bude křivym Flat Mount rozhranim na třmen, je to tak na drtivý většině těch rámů. Kvalita prostě mizerná…

      Poznáš to snadno, při pohledu zezadu jsou destičky vůči kotouči šejdrem, na okraji kotouče jsou mezery jinak než na vnitřním kraji brzdové plochy kotouče.

      Oprava je snadná, zafrézovat. Akorát se tam zeshora frézou moc nedá dostat = musí se to odborně srovnat pilníkem. :) Zespoda pod šrouby půlkulatý podložky jako pod špalky na v-brzdách.

      • Pitr333  

        Ano i tomto problému vím a zdá se mi to v mém případě v pořádku.V servisu cannondale jsem nechal vyměnit třmen a servis tvrdil,že je vše o.k.

        • novas752  

          No když to říkali v servisu Cannondale, tak to musí být v pohodě.

          Každopádně když byl vyměněn náboj, kotouč i třmen s destičkama tak jsi tímto všechny tyhle komponenty jakožto původce problému vyloučil. Snad tedy jen kromě toho že destičky z brzd mt501 nejsou s Centerline kotouči zrovna moc kompatibilní, jsou vyšší než je brzdná plocha na kotouči, takže buď brzdíš částí destiček o paprsky kotouče, nebo je nad kotoučem a až se to trochu ojede tak se přesahující kus destiček potká a brzdit to přestane. No nicméně když už ten problém dělalo původní osazení, nejspíš to tím nebude a jako jediný podezřelý zbývá jen rám. Takže to asi tak úplně v pohodě nebude, i přesto že to v servisu tvrdili.

          • Pitr333  

            Ta děsivá představa mě právě taky napadá,že je prostě měkký rám v místě uchycení brzdového třmene.Jenže Cannondale tohle nikdy nepřizná.Ještě mě napadlo že by to bylo v páčce a jinak asi ten rám?

            • Kouba_2005  

              Ne měkký rám, ale plocha, na kterou třmen dosedá, není kolmá k ploše kotouče. Tím máš desky třmenu nesouběžně s kotoučem a vzhledem k malé mezeře to nikdy pořádně nenaladíš.

              • Pitr333  

                To právě vypadá v pořádku,když se dívám ze zadní strany do třmene je vše rovné,souměrné na obou stranách destičky stejná mezera vůči kotouči.

            • novas752  

              Neni měkký ale dosedací plochy flat mountu nejsou kolmé na rovinu kotouče, to je celé.

              brzdovou pákou to nebude.

              • Pitr333  

                Ačkoli to fakt vypadá,že je naprosto rovný,zkusím se na to zaměřit…

                • TommyP3  

                  Mám možná něco podobného. FSi 2017. Na patce na předním šroubu je díra mírně šikmo od podélné svislé osy. Řešeno delším šroubem a podložkama z veckoveho špalku. Opticky to vypadá rovně, problém s tím není kromě takového divného ševelení při delším brzdění, zblunkani nebo jako když na satelitu vypadava signál. Teď na to nebylo kdy ale jak se ochladí tak se na to musím zaměřit a zkusit jinou brzdu, kotouc byl původně shimano s třmenem sram. Myslel sem ze to nedává kotouc ale i s centerlinem a novou nábou je to stejné.

                  • Pitr333  

                    Já mám Cannondale Fsi 2019,tam je uchycení brzdového třmene zadní brzdy jiné…

                    • Pitr333  

                      Nicméně pokud zabrzdím tzv. na krev ,že jde kolo do floku,tak to pak drhne míň,než když dobržďuji pomalu.

                      • TommyP3  

                        A když to vizuálně zkusíš zabrzdit seřízenou brzdou na stojanu jestli nějak nedeformuje kotouč, nebo nehybou desky? Pohyb nebo vychýlení? Ony i desky mají celkem vůli a za jízdy ví člověk houby co se s nima děje.

                        • Pitr333  

                          Na stojanu těžko nastíním situaci ktrerá se děje v prudším i třeba velmi krátkém kopci s vahou kola i vlastní vahou..

                          • Pitr333  

                            Nicméně nic nezpochybňuji a rád bych na jádro problému přišel…

                            • TommyP3  

                              To netvrdím. Myslím jestli se serizený třmen nebo desky nechovají divně sami o sobě. Při zátěži se to jen znásobí a není to jak zkontrolovat.

                            • TommyP3  

                              Ještě možnost, nedělá tam binec ta kočkopes osa?

      • DaD  

        Jj, cannondale. Škoda mluvit:( Stačí ale srovnat ten adaptér, co drží brzdu a nemusí se brousit rám.

    • pavel675  

      Nechápu: „drhnutí kotouče o desky v záběru“

      Co to znamená?

      • novas752  

        Že do toho dupeš a ze zadní brzdy se ozývá škrt-škrt-škrt.

        • Breakpain  

          To se mi občas povede i na silnici :-) … měkčí zadní stavba :-). Při spurtu ve stoje …

          • Pitr333  

            Mě se to děje po brždění i na krátké vzálenosti po delší době to odezní a je to v to v pořádku v kopci a ani ve stoje si to neškrtne, osa by měla být ok. nikde vakl a pod.

            • Breakpain  

              Jako, asi je to kravina, ale nemůže to být

              • že se ti teplem lehce ohne kotouč a pak se zase vrátí
              • křivě vyjíždí pístky, které se po vychladnutí srovnají
              • krabica  

                Viděl bych to a ty kotouče ohnuté teplem + měkčí zadní stavba.

                • Pitr333  

                  Je právě zajímavé že to dělá to stejné i po výměně kotouče i třmene.

                  • krabica  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
                  • MatS  

                    Mt501 jak uz tu nekdo spravne poznamenal, pouziva vyssi desticky B01S. Tyto nejsou kompatibilni se Sram Centerline kotoucem.

                    Kdyz uz jsi menil trmen (nevim zda v ramci reklamace ci nikoliv), tak bych dal Deore, protoze brzdove paky maji servowave a jsou vlastne z Deore sady. K tomu kotouc Centerline nebo Shimano SLX, event. vyssi radu.

                    Jakmile ti to zacne skrtat, sesedni z kola, zvedni zadni do vzduchu a otacej s nim a koukej co se deje ve trmenu. Jestli kotouc smajda ci ne.

                    Pokud je zadni stavba mekka, je dobre serizovat trmen v zatizenem stavu kola. To jest ty sedis na kole a kolega/kamarad seridi trmen.

                    Jo a mam rad servisy, kdy se na tom projede kolem prodejny a rekne ze vse ok. Takto mne nedavno vytocil autoservis, ale to je jiny pribeh.

                    • Pitr333  

                      Jak to začlo škrtat tak jsem i několikrát sesedl a nic mezery na obou stranách stejné kotouč neházel ani nedrhl ,předtím to dělalo to stejné i s originál kotoučama.Ješte mě napadlo jestli je v pohodě když zatlačim z boku na třmen tak se pohne ,zatlačim prstem a je mezera mezi desky jiná,ale vrátí se zpět.A Deore třmen mohu dát na ty stávající páčky ?

                      • MatS  

                        Muzes to vyfotit? Myslim trmen a jeho uchyceni. Ciham nejaky pruser.

                        Paky v sade MT501 jsou identicke s pakami Deore. Takze vymenou trmene za Deore se z toho stane komplet brzda Deore. Nic sloziteho na tom neni. Navic se ti otevre moznost pouzit libovolny kvalitni kotouc a pak uvidis rozdil. Centerline jsou taky super, pokud to neni fake z Ciny. A ze se jich na eshopech celkem par najde.

                        • Pitr333  

                          Foto

                          • MatS  

                            No, mozna se mi to jen zda, ale treba ne. Mezera mezi deskou a kotoucem zda se mi extremne mala. Coz naznacuje, ze mas preplnene brzdy. Tzn. ze pri odvzdusneni nekdo natlacil do okruhu vice oleje, nez ma byt.

                            Mas adapter na kterem je trmen dobre pritazeny k ramu?

                            Jinak je hezky videt, jak desticky hobluji paprsky kotouce. To je taky spatne viz kompatibilita brzsovych desticek a kotouce.

                            • Pitr333  

                              Pravda,že moc místa tam není ,měnil to v servisu cannondale a tvrdil že tyto brzdy mají nejmenší mezeru,že to tak je že třeba xt jsou na tom líp

                              • MatS  

                                Prijde mi ze Shimano maji mezeru stejnou. Na teto posledni fotce mi to prijde ok.

                                Tady jsou moje SLXka.

                            • Pitr333  

                              A takhle to je to na originál kotouči,to stejné

                              • MatS  

                                To je SLX kotouc sm-rt66, takze na ty desticky taky spatne. Boze, kdyz uz i z vyroby delaji paskvil, tak nevim no. :(

                                Pritom ma Shimano na to tabulku co s cim lze kombinovat. Jedina vyjimka i pres doporuceni Shimana je SM-RT70, ale ten je na centerlock uchyceni.

                                • Pitr333  

                                  Jojo tak se to origo prodává na komplet kole,koukám že tomu dobře rozumíš,díky zkusím a doufám že mě napotká ten měkký rám

                                  • DaD  

                                    No nevím. Já takhle jednou dělal nového Scalpela. Klasika, srovnal jsem pilníkem adapter a ve stojanu to chodilo. Venku bohužel ne. Stačilo trochu kotouč ohřát a už škrtal. Tak jsem se s tím docela pral a při tom jsem zjistil, že stačí dole u šaltru na stavbu trochu prstem zatlačit jako směrem k brzdě a už to škrtá. Když jsem ten lehounký tlak povolil, tak bylo opět vše v pořádku. Nevím jak FS-i, ale Scalpel má tu zadní stavby fakt měkkou.

                                  • MatS  

                                    Uz jsem si experimenty prosel a neco se naucil. Je smutne, kdyz vyrobce sam kombinuje nespravne komponenty. Sam si tim zadelava na problemy. Navic sm-rt66 obcas i s origo destickama vibruji pri brzdeni.

                                    S tim ramem tomu moc neverim, to by delalo kdykoliv. Asi by to chtelo ukazat nekomu kdo se v tom vyzna. Treba se ti tu nekdo v blizkosti tveho bydliste nabidne. I kdyz ted v lockdownu to je problem trochu.

                                    Doporucuju se naucit si brzdy odvzdusnovat sam. Staci k tomu Shimano kalisek za 75kc,strikacka z lekarny za 25kc a cca 0,5m hadicky z hobbymarketu nebo akvaristiky. Olej radeji origo. Litrovka za 300kc a mas to na dozivoti :)

                          • tukat  

                            Měl jsem stejný problém, po sjezdu i krátkém mi začal brnkat zadní kotouč a myslel jsem, že to dělá o destičky. Několikrát jsem třmen seřizoval, mezera byla z obou stran vůči deskám stejná a nepomohlo. Na destičkách bylo ještě 1mm materiálu. Nakonec jsem si všiml, že kotouč při zahřátí brnká o zadní okraj třmenu. Nebyl v ose s kotoučem. Vyměnil jsem desky, seřídil třmen podle spoje třmenu vůči kotouči a je klid. Brzda XT BR-M8100.

                          • Rubi  

                            ja bych ten trmen teda vypodlozil, desky by nemely jezdit po paprscich kotouce a to muze delat to skrtani…

                            • Vilém  

                              Lepsi kdyz jezdi po paprscich, nez aby mel na horni strane desek neojete oblozeni, ktere si pak muze sednout na sebe a brzda prestane brzdit.

                      • Pitr333  

                        S tím servisem máš naprostou pravdu většina to vyzkouši na rovince kolem prodejny a řekne že tam nic neshledali a vše je ok.

                    • Fazzy  

                      Nechci to tu zasirat, ale co by podle tebe meli v tom servisu delat? Jet s tebou na vylet a cekat az se zavada projevi?

                      • MatS  

                        To asi ne. Ale udelat 20m kolem prodejny po rovince fakt nee. Chapu, ze v sezone prevlada kvantita nad kvalitou, proto je lepsi si to servisovat radeji sam.

                        Nechtel jsem psat ten pribeh z autoservisu, ale pro vysvetleni. Rano jsem predal auto a rikam, ze u predniho leveho kola boucha cep pri prujezdu dirou. Odpoledne telefon ze servisu, ze se v tom projeli kolem servisu a nic to nedela. Ja rikam, ze musi vjet do diry. Servisak, ze tam diry zadne nemaji. A ja mu rikam, ze si ze mne utahuje, vzdyt zrovna kolem jejich servisu je silnice jak emental. Pozdeji odpoledne mi vola technik z odpoledni smeny. Ze jsem mel pravdu, ze se v tom projel a fakt to je cep.

                        Tak asi tak. Nekdy mam pocit, i kdyz jim presne reknu co to je, tak to nenajdou.

    • pavel675  

      No primitivní otázka – jak seřizuješ nastavení třmene, aby byl rovnoběžný s kotoučem? Asi je taky blbost kombinovat sram kotouč a shitmano brzdy..

      • MatS  

        Blbost je to pouze v pripade nizsich verzi Shimano pod Deore. Od Deorecka vys je Sram Centerline v pohode. Dlouho vydrzi a je krasne tichy.

        • Pitr333  

          Ty Deore třmeny určite zkusím.

        • pavel675  

          No ale on tam nemá deore – má tam nějaký shit za 4 kila… dal bych tam slx, xt.. a origo kotouč a pak se uvidí jestli to je „měkkým“ rámem, nebo třmenem na h.

          • Vilém  

            Cetls to cely?

            • pavel675  

              Jo, teď jsem si to přečetl.. – nejlevnější třmen od shimana, přeplněný brzdy, špatný destičky + kotouč od sramu.. ale místní odbornící okamžitě odhadují na ohýbající se zadní stavbu.. je to tak, ne? asi má desky moc blízko kotoučů a škrtá to, no…

              • DaD  

                Jak jde přeplnit brzda, když to děláš podle manuálu s kalíškem nahoře a na konci necháš samospádem odkapat olej (po uzavření nahoře a zmačknutí páky) ze třmenu? Já měl vše na tom kole vše komponentově v cajku a stejně se to sralo. Ta zadní šavle na Scalpelu stála opravdu za hovno. Neříkám, že to nemůže být rukama, ale fakt jsem se s tím mořil dost dlouho a nic. I jsem tam dal jiné kolo, které na jiném stroji s tou samou brzdou fungovalo jak má a stále prd. Nába vůli neměla ani v jednou případě. Až si příště nebudu vědět rady s brzdou, tak se na tebe doufám mohu obrátit. Děkuji.

                • kubad  

                  souhlas,

                  k tomu přeplnění – jedině tenší rozpěrkou mezi pístkama,

                  • DaD  

                    Ale to udělá opravdu jen debil a nebo když chceš mít velmi krátký pocit na páce a máš krátké prsty. To sraní s tím, na druhou stranu, ale zase fakt nechceš :)

                  • Fazzy  

                    Můžeš to přeplnit ještě odvzdušňovákem. Ale za nějaký škrtání by mi kratší krok nestál.

                    • DaD  

                      Tak ono je to samozřejmě velmi jednoduché. Nahoře to po odvzdušnění zavřeš a pak dole stříkačkou natlačíš na max a uzavřeš odvzdušňovák. Takhle jsem to občas dělal borcovi z party, když věděl, že po prvním sjezdu ty desky sjede a nějaké škrtání na začátku vůbec neřešil. Bylo to v Rakousku na horách, on ty naše brdky v ČR vůbec neřešil :)

                      • Fazzy  

                        Prave no, jinak to smysl nema, pokud teda nekdo nema v umyslu po odvzdusneni vracet ojety desky :)

                • pavel675  

                  No, a není teda špatná ta zadní brzda? zkusil jsi jiný třmen (s origo destičkama…) ???

                  • kubad  

                    četls to tady vůbec?

                    píše že dal novou brzdu, než začneš radit, přečti si vůbec o co jde

              • MatS  

                Ocividne si to necetl dukladne. Takze nez se tu chces znemoznit, radeji mlc.

    • Petey  

      Len pre zaujimavost, zmeral som realnu hrubku novych kotucov:

      Shimano RT66 1,76 mm

      Sram Centerline 1,84 mm

      Centerline je teda o malinko hrubsi, no nic co by par stoviek Km jazdenia nevyriesilo. Ak problem neprestane, teda naozaj to bude tou zadnou stavbou, siel by som do 140mm kotuca a brzd SLX/XT. Ako bolo spominane, tie maju o nieco viac miesta medzi doskami a mensi kotuc sa bude menej krutit. Dalej zbavit sa toho adaptera, Shimano vydalo flat-mount strmene pre nove mtb sady, napr SLX BR-M7110.

      • novas752  

        Centerline jsiu zrovna tak tvrdé, že to bude spíš pár tisíc km.

        • Petey  

          Tych par stoviek km bolo myslene opotrebenie na strane dosiek. Kotuce s organikami vydrzia samozrejme podstatne viac.

          • kubad  

            těch pár stovek je naprosto fuk, stačí roztáhnout desky a oni se usadí na stejnou vzdálenost od kotouče jestli má 1,76mm nebo 1,84mm

            • Petey  

              Nieje nezvycajne ked mechanik odvzdusni brzdu na biku tak ako je, vid prispevok nizsie. Ak bol kotuc vymeneny potom, moze skrtat. Inak suhlasim, rozdiel je to maly.

              • kubad  

                to bys to musel hodně přeplnit, a zablokovat by se to fakt nemělo, tam došlo k poruše brzdy

      • Vilém  

        To ze je o par setin sirsi nehraje zadnou roli. Po roztazeni pistku musis stejne paku namackat a vuli si vymezi stejnou jako se shimano kotoucem.

        • Petey  

          Tuto funkciu ma zlty odvzdusnovaci blok. Suhlasim, ak su brzdy naplnene spravne, ten rozdiel je maly.

          Ale nieje nezvycajne, ked mechanik odvzdusni brzdy na biku tak ako su. Potom to moze dopadnut takto :-)

          https://youtu.be/3m61cqPO5AY?…

          • kubad  

            to je nesmysl, to nemá s odvzdušněním nic společného

            • Petey  

              Dovolim si tvrdit, ze na 99% ano. Bikove brzdy nemaju expanzku ako motorky atd. Je to uzavrety system. Stacilo dat takto novo naplnenym brzdam poriadny zahul a tepelna roztaznost kvapaliny nema kam ist. Vysledok je, vzdialenost dosiek ku kotucu sa zmensuje az sa nakoniec cela brzda zakusla. Este aj mechanik sa o nieco popalil, proste poriadne hot stuff…

              • kubad  

                dovolím si tvrdit – že o tom málo víš

                expanzku samo mají, a navíc v případě přetlaku v brzdě kapalina v páce kolem těsnění uteče, takže k zablokování by dojít nemělo, MTB ani silnice

                • Fazzy  

                  Ja teda nejsem zadnej servisak a doma sem mel dohromady prd, silnici na hydrach uz vubec ne.. ale jakykoliv bajkovy brzdy co sem doma mel, byly kompletne zaplnenej uzavrenej system. Zadna expanze, zadna moznost prisavani vzduchu apod.

                  A pri pretlaku utece kapalina kolem tesneni? Jako ze se radsi bude tlacit zkrz tesneni nez aby zmackla desticky?

                  • Vilém  

                    To si jen myslis, ze jsi mel vzdy jen komplet uzavreny system bez expanzky. Treba zde mas expanzku pod tim napisem Shimano.

                    • Fazzy  

                      Vim. Ale aby to fungovalo jako expanzka, musi to mit nekde otvor, kterej bude vyrovnavat pohyb kapaliny ne? Ten je kde?

                      • Vilém  

                        Treba v tom bocnim vicku?

                      • kubad  

                        pohyb kapaliny vyrovnává gumová membrána v expanzce, nad kterou je vzduch – nastuduj si to, a ta taky umožní při přetlaku unik kapaliny mimo system

                        • Fazzy  

                          Proto, abych to nemusel studovat se ptam. Nesnazim se z vas delat blbce jak je tady tradicni. Takze diky za osvetu.

                          • kubad  

                            :)

                            proto to píšu, uzavřený systém se na kolech už tak 20let nepoužívá,

                            • Petey  

                              Nieje pravda :-) stale sa daju kupit.

                              https://www.pinkbike.com/…ed-2013.html

                              • kubad  

                                tam jsou dva okruhy, trochu jiná konstrukce měl sem je chvilku na kole

                                ale v principu máš pravdu,

                                jinak se samo používají pořád, tam kde je uzavřený okruh přínosem, a nedochází k zahřívání třeba Hope Trial jsou uzavřené

                                • Petey  

                                  V skutčnosti sa rozumieme :-) Áno presne tak, Hope Trial tiež.

                                  Naozaj mi nejde o to mať jediný pravdu. Pri plnení membrána vyplní celý priestor v páke. Teda vzduch (a priestor) nad membránu sa dostane iba vtedy, keď sa olej pod membránou posunie ďalej do systému. Technická terminológia: správne sa taký typ brzdy naozaj nazýva ako otvorený systém. Poukazujem na fakt, ak je brzda preplnená a horúca, kvapalina nemá kam ísť. V realite je systém uzavretý. Záverom, ten žltý Shimano bazmek do strmeňa na odvzdušnenie je naozaj podstatný (-;

                                  • kubad  

                                    už sis to načetl?

                                    kus nahoře řešíš 0,08mm na kotouči, a najednou tohle :D

                                    pokud s někdy odvzdušnoval brzdy tak víš k kolik je ještě místa mezi pístkama a tím žlutým bazmekem.

                                    tak ještě trochu praxe – asi s nezažil že ti horká brzdy okolo expanzky rosila?

                                    • Petey  

                                      Beriem to tak, že tu chodia bikeri, chcú pochopiť záležitosti ľudskou rečou…sú aj ostatní tak technicky zdatní? No čo, aspoň sa naučia :-)

                                      Neriešim desatiny mm. Poukazujem, lenivý mechanik naplní brzdu priamo na biku, bez žltého bazmeku. Vtedy by mohol širší kotúč škrtať. Zároveň som aj povedal, pár stoviek km to vyrieši samo…

                                      Teplom kvapalina stúpa, čiže páka sa môže v zime orosiť. Membrány niesú až tak zložitá vec. Na Sram brzdách občas začnú tiecť, prasknú únavou – nie tlakom. Vytekajúca DOT nič prijemné…

                                      • kubad  

                                        Poukazujem, lenivý mechanik naplní brzdu priamo na biku, bez žltého bazmeku. Vtedy by mohol širší kotúč škrtať. Zároveň som aj povedal, pár stoviek km to vyrieši samo

                                        bohužel z neznalosti si to myslíš, ale není tak

                                        žlutý bazmek odpovídá novým deskám, a i kdyby to naplnil na sjetých deskách, tak se vůbec nic nestane, až kdyby pak dal nové mohl by být system přeplněný, ale to by tam zase nedostal kolo, prostě ti chybí praxe :D

                                        Teplom kvapalina stúpa, čiže páka sa môže v zime orosiť. Membrány niesú až tak zložitá vec. Na Sram brzdách občas začnú tiecť, prasknú únavou – nie tlakom. Vytekajúca DOT nič prijemné

                                        a že tam je ochrana proti přehřátí a při určitém tlaku mebrana pustí tě nenapadlo?

                                        • Petey  

                                          Jémine. Nemení dosky ale kotúč. Presné poradie vieme? Nevieme. Ak vymenil kotúč nakoniec, vtedy to problém môže byť…

                                          Ty vieš všetko lepšie však…

                                          • kubad  

                                            Ty 0,25mm na kotouči mezi novým a totálně jetým to fakt způsobí Ale už mlčícím

                                          • novas752  

                                            Leda že by tam chtěl nacpat 3,4mm tlustý Hope Vented…

                                      • novas752  

                                        Teda horký třmen jsem po dlouhém sjezdu už měl. Horkou páku ale ještě nikdy.

                                        • MatS  

                                          To bude tim, ze kapalina nikam nestoupa. Brzda neni topna soustava, aby kapalina cirkulovala. Navic hadice je tak tenka, ze nez by se teplo dostalo kapalinou do paky, tak se ochladi venkovnim prostredim.

                                          Ze se mu rosi paky je spis tim, ze ma moc teple ruce :-D

                                          • Petey  

                                            Kvapalina určite stúpa ale súhlas, brzdy niesu okruh topnej sústavy. Napadlo ma toto video:

                                            https://youtu.be/tqMuxfHd9Vg?…

                                            Zahriatie od strmeňa smerom hore nastáva minimálne. Studená hadica kvapalinu hneď ochladí.

                                  • novas752  

                                    Ano ale ne. Úplně v klidu jde brzda naplnit aniž bys vyndal destičky nebo kotouč. Pokud se to provede s novýma destičkama (a kotoučem), neni v tom oproti použití bleed blocku žádný rozdíl.

                            • Fazzy  

                              Nemas nejaky rozkres standartni packy, popr. fotky v rozebranym stavu? Nemuzu nic najit.. Rad bych se podival jak ta membrana vypada, a ze bych si kvuli tomu chtel rozebirat svoje brzdy, to se mi nechce :)

                • Petey  

                  Dovolím si tvrdiť – to isté

                  Bladder nieje expanzka. Ten ma v pake obmedzenu kapacitu a opakujem – jedna sa o uzavrety system. V pripade pretlaku pojde kvapalina cestou najmensieho odporu, teda ked je paka plna iba smerom dole… Ten pretlak nemusel byt az tak obrovsky aby sa extremne horuce komponenty zapiekli.

                  • kubad  

                    opakuj si co chceš, nemáš pravdu, jedná se o otevřený system,

                    system se uzavře až když zmáčkneš páku, a jejím povolením se znovu otevře

                    • Petey  

                      Celok ako taky je uzavrety. Mechanizmus vnutri sa moze nazyvat otvoreny. Slovickarenie. Otvori sa do uzavreteho systemu. Tam nieje ziadna expanzka so vzduchom, koniec pribehu.

                      • kubad  

                        když myslíš tvůj boj

                      • novas752  

                        Samozrejme ze je, musi byt. Byt oddelena pruznou membranou. Jinak by se brzda nedokazala vyporadat se zmenou teploty a pri zahrati by se zablokovala…

                        Jedine zcela uzavrene jsou specialni brzdy na trial kde se ta brzda nijak nezahreje.

                        • Petey  

                          Poukazujem na rozdiel vo funkčnosti medzi membránou (bladder) a expanzkou, tj. expanznou nádobou.

                          V expanzke si môžeš uvariť aj párky a nebude to mať zásadný vplyv na brzdu. Je v nej veľa vzduchu.

                          Membrána vyplňuje priestor páky, ak je v systéme priveľa oleja zo stúpajúcou teplotou hrozí problém. Oboje plnia rovnaký účel.

                          Zhrnutie: membrána je náchylnejšia na správne množstvo kvapaliny, navyše hladinu nieje možné ľahko skontrolovať ako v expanznej nádobe. Je bežné brzdu trochu preplniť ak chce niekto skrátiť chod páky. Bez problémov to každý prežil takže bavíme sa o ozajstných extrémoch.

                          V páke pokiaľ viem nieje žiaden pretlakový ventil ani podobný mechanizmus. Sústava je UZAVRETÁ.

                          Kto je veľmi zvedavý nech to zoberie ako námet na vtipný experiment: napojiť dve páky oproti sebe a… Pri poriadnej sile určite niečo povolí.

                          • hrota  

                            Hele nějak pořád nemohu pochopit tu Tvoji definici uzavřené soustavy. Doma sem moc motorek neměl, skoro to neservisoval, takže o tom vím zhruba tolik, co ty o brzdách na kolo, nicméně expanzka na motorce má víčko, které je pevně uzavřeno, tak je to taky uzavřený systém ne? :D

                            • Petey  

                              Presne tak, uzavretý. Ale vždy sa nájde niekto kto bude tvrdiť, že je otvorený. Lebo technický termín a musí mať pravdu.

                              • Vilém  

                                Potom, dle tebe, jsou vsechny brzdy uzavreny system, protoze jsem jeste nepotkal brzdu, ktera by nemela na expanzce vicko.

                                • Petey  

                                  v případě přetlaku v brzdě kapalina v páce kolem těsnění uteče

                                  Poukazujem na fakt, že neutečie. Zvyšok je len bazírovanie na technických termínoch…

                                  • Vilém  

                                    Vsechny brzdy jsem rozdelany nemel, ale treba u Shimana utece. V miste kde doseda membrana expanzky je malinke vybrani, ktere pro normalnim tlaku tesni, pokud tlak preroste urcitou mez, tak tama prebytecny olej utece.

                                    • Petey  

                                      Hura. Konece diskusia k veci ;-) Pri poriadnej sile určite niečo povolí. Otazne je, aky tlak. Bezna prax ako preplnit brzdy je paku zatvorit ako prvu. Nikdy nic neutielko…

                                      • kubad  

                                        Tyto je pojistka aby se brzda nekousla. Ne ze to můžeš zkoušet

                                        Navíc nemáš jak

                                    • kubad  

                                      U Hope taky

                              • hrota  

                                Podle toho co říkáš, je teoreticky uzavřený, ale vlivem expanzky/membrány je jak na motorce, tak na kole prostor pro to, aby kapalina měnila svůj objem vlivem teploty, to nepopřeš, tzn prakticky ten systém opravdu otevřený je, membrána je tam jen proto, aby si olej nikam nevyčvachtal.

                                • kubad  

                                  Systém brzdy je otevřeny je propojena expanzka s okruhem

                                  Až namacknutim páky se systém uzavře

                                  Uzavřeny systém nemá expanzku

                                  • hrota  

                                    Já to chápu, tohle vysvětlení beru a vždycky sem s ním operoval, jen se snažím pochopit proč druhá strana snaží pořád tvrdit opak :)

                                    • Petey  

                                      Lebo systém ktorý má jasne definovaný maximálny objem sa nazýva otvorený a teda až tak otvorený nieje. A teraz čakám, že Honza ktorý si prečíta toto vlákno sa bude báť otočiť kolo hore nohami, lebo na BF písali ako brzdy majú otvorený systém. Vysvetľujem podstatu veci, nie technický termín. Pochopiť, o to ide nie? Tak ako vidno, nie každému…

                                      • DaD  

                                        Tak do piče už! Můžu to kolo tedy otočit a nebo nemohu? Ďakujem sudruhum zo Slovenska za objasnenej (nebo jak se ta věta do řiti píše:)… :D

                                        • krabica  

                                          Mě by spíš zajímalo ,jestli můžu otočit auto či motorku… :-)

                                          • DaD  

                                            Když otočíš auto, či fichtla, za jízdy vzhůru nohama, tak už je to většinou jedno :D

              • Vilém  

                Uzavreny system rikas? To se delalo naposledy tak pred cca 20ti rokama.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.