• Paja

    Tentokrát i bez nakopnutí ;-)

    • Motyll  

      Trefa!

    • Motyll  

      BTW dneska by to šlo…

      • les  

        Silnic. Bacha u nás je hon.

      • RomanH  

        Jj, je krasne dusickove

        • obda  

          U vás se netopíte v bahně? Tady jsem zapadl i když jsem šel jen na zahradu pro koriandr ;)

          • LM  

            Asi nemáš na zahradě souvislou vrstvu listí :-).

            Žlutá TZ kolem Ronova byla včera v klidu. Až na dvě kaluže před tím nejprudším úsekem dole – po té druhé delší jsem vytíral bahno i z očí (a to jsem měl brýle).

            • LM  

              Na druhou stranu dneska odpoledne na Hol.dné bylo poněkud měkčeji než jsem doufal. Sušší to bylo až skoro nahoře pod vrcholem. Okolo Kouhotovic jsem sem tam hrábnul zadním kolem i při opatrném šlapání do kopce (a viděl jsem tam stopy kopyt ve smyku:-)). U rozhledny už montují vyhlídku a mají okolí mnohem důkladněji zamlíkované.

      • mastihuba  

        Du spacirem…

    • obda  

      Vidím, že kontrola je zbytečná ;-)

    • Motyll  

      X let mám Convoy S2+, jako spousta tady. Je už něco podobného (rozměr/cena/18650) s lepší LED/optikou?

      • obda  

        Pod lepší optikou si představuješ co?

        • Motyll  

          Třeba míň oslňující pro protijezdce…

          Já jsem s S2 spokojený, ale když teď není kde si porovnat kužely, se zeptám tady. :)

          • Polka  

            Takže bys chtěl vyšší výkon/výdrž, ale aby to neoslňovalo? :-D Na neoslňování musíš zbastlil štítek shora.

            • pepek  

              Ano, štítek zde. Zavařovací víčko, nůžky, náklady: nula.

              • Karaya  

                Nevím nevím, co by ti na tohle Jonys řekl. Moc bezpečně to nevypadá, aby se ti to v případě pádu nevymstilo.

                • pepek  

                  Al plech, tlustý 0,3 mm, světlo vypadne z držáku při 0,5g. Neoslňuje (cigáni na Bratislavské si ještě nestěžovali.) V lese to ovšem nedává muldy, není vidět na protější břeh.

                  • String  

                    Na té Bratislavské se to dá použít i v sebeobraně s takovým žiletkovým kšiltem – světelný meč :-)

                  • Paja  

                    Nebylo by to lepsi z nejaky neprusvity plastovy folie?

                    • pepek  

                      Ten plech se dá snadno natvarovat promáčknutím palcem, když necháš obloukovitý tvar, tak to nic neořeže.

                      • Paja  

                        Neco asi jo, ale ty to mas jako takovou plochou strisku, to by musel byt plast, kterej se bude tvarovat teplem a bude drzet tvar.

                • Polka  

                  Při pádu se může stát spousta daleko jiných a horších věcí, než to, že tě svítílna mrdne do škeble…to musím vědět ne? :-)

          • Karaya  

            Já mám pěkný kužel i barvu světla z tohoto

            ale zadání cena to samozřejmě nesplňuje.

            • Paja  

              A podle te optiky asi ani to neoslnovani protijezdcu.

              • Karaya  

                To právě splňuje, akorát to mají blbě nafocený. Nahoru to svítí jen velmi málo. Na rozdíl od čína baterek mě MHD řidiči neproblikávají.

                Mohlo by to ale svítit ještě víc, přemýšlím nad upgrade.

                • Paja  

                  Svitit jsem to nevidel, ale na jejich strankach taky neni videt nic, co by melo kuzel orezavat nebo usmernovat. Lezyne prodava i dost svetel, ktery splnuji podminky stvzo, tohle mezi nimi ale neni.

                  Na me treba nikdo neblika ani s Convoyem, protoze po meste to mam sklopeny.

                • Paja  

                  Ten Fenix bude urcite dobrej, akorat bych nechtel tu denni bilou.

                  • Karaya  

                    Tak postni něco ty, s cenou cca do 100€.

                    • Paja  

                      Nerikam, ze o nejakym vim, jen ze s denni bilou bych to nechtel, nekomu to treba nevadi.

                      Zajimavy je, ze ostatni cyklosvetla od Fenixu jsou s neutralni bilou, tady se asi chteli pochlubit co nejvice lumeny. Treba casem bude i NW verze s o neco mensi svitivosti.

                    • mastihuba  

                      To myslis vážně ze 100 je správná cena za světlo? Tato cenová relace otevře dveře uplne nekam jinam :)

      • Paja  

        Urcite, ale ne za podobnou cenu.

        • Motyll  

          Myslel jsem ± 20 USD, nějaká evoluce S2…

          • Paja  

            Pochybuju, ze by to nekdo delal, tahle svetla nejsou primarne na kolo, takze moc neni duvod delat je s nejakou zabrousenou optikou apod.

            To uz musis lovit ve svetlech na kolo, nicmene ani tam to vsechna nemaji, u svetla pro jezdeni po lese to je spis nevyhoda.

          • obda  

            V zasade stale plati, ze S2+ je ve sve kategorii jednim z nejlepsich. Da se k tomu sehnat TIR optika, novy FW, a jine drivery. A oslnovani – viz Paja.

      • chemik_mara  

        Dotaz na zkusene uzivatele Convoye: jakej pouzivate drzak na riditka? Na Ledexpertu jsem nasel nekolik druhu, ale vy budete mit urcite neco overenyho. Diky

        • p@X  

          Já používám klasiku: https://www.led-expert.cz/…y-B-d460.htm, ale materiál a výdrž je trochu loterie.

        • Paja  

          Ten nejobycejnejsi, misto sroubu tam mam elektrikarsky pas­ky.

          • pepek  

            +1 Místo šroubu delší šroub 8.8, pozinkovaný, prohnutý.

            • Paja  

              Nebo tak, pokud ji chces oddelavat.

              • p@X  

                Ale proč, když existuje OS?

                • Paja  

                  Myslim, ze Jardovi uz aspon 2 ty otocny OS praskly, byly z takovyho vic plastovyho matrose a v zime to krehlo a praskalo.

                  • p@X  

                    Praskají dřív nebo později oba typy. Je mi jasný, že vy jeden vozíte 20 let :)

                  • Polka  

                    Tenhle praská dole v té umělé hmotě? Mně je teď poslali omylem místo těch klasických gumovejch, ale na rodlech to sedí pěkně.

                    • p@X  

                      Musíš to dotahovat přiměřeně, pak vydrží :) Mně se rozpadl na prach i ten gumový.

                    • Paja  

                      Jo, to je on.

          • RomanH  

            Ja pouzivam zpusob uchyceni „Na Jardu“. Mam ten drzak otocenej (kam se normalne dava svetlo mam narazeno na rodlech a pojisteno suchacem, svetlo pak davam do te casti pro rodla a pritahnu sroubem).

            Musim rici, ze toto se Jaroslavkovi povedlo.

            • p@X  

              To bude asi tajemství výdrže, ale ne každý snese světlo 10 čísel od forbecu.

              • JSt  

                popraska to i tak. ten matros casem zteri. pravda, ze casem znamena cca 10 let. ;-)

              • RomanH  

                ? Prave ze to mam narazeno skoro u forbecu.

        • Karaya  

          Já vozím na všech kolech tento už několik let. Nepraská, nevadí mu oválný průřez, dá se měnit úhel.

    • RomanH  

      Uz je to tady :-)

    • Motyll  

      Taxem včera po prosluněném dnu ochutnal…

      • Jaroslávek  

        Jak to hodnotíš ? Nenadchne ani neurazí ?

        • Motyll  

          Na rovinu Clock (Hector) nebo Vilas jedenáct mi chutnají víc. Nicméně špatné to rozhodně není a určitě v tom budu pokračovat.

          Já ale nejsem žádný znalec :)

          • Paja  

            Napodobne, lezaky z Vilasu mi chutnaji o trochu vic, ale vzhledem k tomu, ze okynko BD mam po ceste, tak tam urcite obcas zajedu.

      • mastihuba  

        Střídám to s devitkou a cajk. Vivat dětská prace, vrchnost uz jen kavicku. :)

    • p@X  

      Jak je to dlouho, co jsem psal o jedinečném rámu. Ku*vy jedny šikmooké.

      • chemik_mara  

        Nazdááár!

      • Macik  

        Toho Artura jsem zahlíd a docela se mi pozdával, jen jsem netušil, že je to proto, že se mi líbil i Gen :)

      • Excel  

        autor kol

      • pepek  

        BF nepustí a nepustí :-)

        • JSt  

          dyt je to dobre. ;-)

        • p@X  

          Překvapilo mě, že mám fanklub, i když mini :)

          • String  

            Co jsi odešel, přestalo mě to tu bavit, on sem totiž jinak nikdo nic moc nenapíše. :-)

            • Macik  

              Pravda, p@X generuje majoritu provozu brněnskýho vlákna. To je pak i možnost na něco reagovat :D

            • chemik_mara  

              +1

            • Polka  

              Na to, že je 10.den měsíce mi přijde 76 příspěvků ok, docela se to spravilo, jen prostě lidi tolik nejezdí a spolu už vůbec ne, tak není o čem psát. Na kecání a trollení o všem ostatním je tady spousta jiných vláken a sekce foto, takže za mě –1 :-)

              • Paja  

                Navic vyjizdky se posledni dobou resi spis pres WA.

              • p@X  

                Zrovna chystám merchandising balíčky pro členy nově vznikajícího funclubu, takže Tebe asi vynechám :)

                • mastihuba  

                  kdybys chtěl vyléčit, tak mám kontakt na laserovou akupunkturu, mě to funguje na hulení, tak třeba by ti to helflo s BF :D

                  • p@X  

                    Je to smutný, ale já nikoho jinýho na pokec nemám. FB si zakládat nechci a Twitter mi připadá spíš pro novináře apod., že ho moc „obyč.“ lidí nemá. Vidím jen obtýden bytnou a občas lidi v potravinách.

                    • RomanH  

                      A kdyz Ti pisem, ze v sobotu je sraz tam a tam, tak se na to vybodnes.

                      • mastihuba  

                        kolikrát mi přijde že i když jsem na tom uplně naopak jak ty, tak jsem uplně stejně nešťastnej :D

                        • RomanH  

                          To asi nebylo na me, ze ? :-)

                          • Excel  

                            Bylo, jsi nešťastnej, že jezdíš v listopadu glgat plastoškopky kamsi úplně do prdele za zmrzlou stodolu :-)

                            • RomanH  

                              :-)

                              Kazdopadne, kdyby jel Pata s nami, mohl mit taky pekne zajebanyho Moduse. Tak me napada, maji vlaste s Pajem stejnej model, akorat teda rozdil cca 20 let :-)

                            • p@X  

                              Tos mě teda namotivoval, já se ještě pořád nesmířil s podzimem.

                              • RomanH  

                                No prave ze ct – so bylo venku paradne. Bahno samo bude dokud nezacne mrznout, vzdyt prakticky porad scije (coz je pro prirodu po tech letech sucha jen dobre). Ty mas vyhodu v tom, ze muzes valit prakticky kdykoliv, ja se doma dopoledne pri tom hezkem pocasi ve ct + pa vylozene trapil.

                                • p@X  

                                  Mám rozbombardovaný byt, bytná naobjednala kuchyňskou linku, já než to svým tempem, ještě v krizovým období dám do kupy:/ Šroubovákem jsem jednu šuplíkovou skříňku sešrouboval celou o patro blbě (některý manuály maj od půlky jiné varianty), ještě že v Lidlu mají tento týden sympatický malý akušroubovák. Ale lino už je položený pod vším. Několik hádek proběhlo. Prostě po chatařsku :)

                    • Polka  

                      Instáč si založ voe, i TH tam je!

                • Polka  

                  Vynech. Tipoval jsem ti aspoň měsíc BF abstinence, no…přecenil jsem tě :-)

                • String  

                  :-)

      • Paja  

        Cau, tak zejtra ;)

      • Jaroslávek  

        +1

      • RomanH  

        No Ty p*co – Revenant :-)

    • RomanH  

      Total off-topic:

      Pouzivate nekdo nabijecku autobaterii z Lidlu , pripadne nejakou podobnou ?

      4 rezimy, navod v cestine, a clovek by neveril, kolik to da zabrat a jake jsou na internetovych forech rozporuplne nazory (vcetne doporuceni od vyrobcu).

      Ve zkratce, jak to chapu ja :

      Pokud dobijim slabou motocyklovou 12V baterii, tak vzdy na rezim „Moto“, byt je baterie typu AGM (nejakych 6Ah predsi nebudu nabijet 5A – rezim „Vlocka“).

      Silnou automobilovou AGM baterii, pripadne, pokud bude teplota mensi nez cca 5 stupnu, pak nabijet rezimem „Vlocka“, v ostatnich pripadech (vice jak 5 stupnu Celsia, autobaterie stredne silna, at uz obycejna, gelovka, nebo i to AGM) pak rezimem „Auto“

      • p@X  

        Mně přijde v pohodě, když už jsem musel nabíjet, tak ta baterka stejně byla v pí*i.

        • p@X  

          Ale mohu nabídnout klasiku i s úpravou pro moto :)

          • RomanH  

            Ja mam 3/4 roku doma ve skrini prave tu z Lidlu :-)

            Vytahnul jsem ji ale az ted, tak koukam do navodu a hledam na forech :-) Moto baterie se tvari OK, zitra to zkusim na auto (predsi jen posledni delsi streku jsem jel na konci zari).

        • RomanH  

          To vubec nerozporuji. Jde mi hlavne o ten zmatecny pojem v navodu „AGM baterie“.

          Podle me se kazda AGM baterie automaticky nemuze nabijet rezimem „Vlocka“, jak pisi v navodu (Lidl, Bosch, nekteri lide na internetu), ale spise se ridit navodem pro CTEK Proste slabsi motobaterie vzdy rezimem „Moto“, a u auta pak rezimem „Auto“ (pokud neni nizka venkovni teplota ci se nejedna o silnou AGM baterii). Ale je to pouze moje domenka, rad bych znal nazor nekoho, kdo tomu rozumi, ci to par let pouziva.

          • Twitko  

            ja bych doporucoval podivat se do origo navodu (pokud je k dispozici). Z vlastni zkusenosti vim ze nekdy/casto je cesky navod obtizne pochopitelny a obcas az na hranici naproste zmatecnosti. Nebot to hovado co to prekladalo vubec netusilo ktera bije – problematice nerozumel a proste to bral slovo od slova a vyznam se tak nejak .. jak se rika … ztratil v prekladu. Caste zameny terminu ci uplne chybna terminologie – ve vysledku aby se v tom prase vyznalo a jednou jsem dokonce mel navod, kde to v cestine bylo naprosto blbe (opacne) nez v originale. Takze, je-li mozno, cist original ..

            • RomanH  

              Cinsky neumim (pravdepodobne original) :-)

              No a preklad z anglictiny je pro ten rezim „Vlocka“ spravne :

              For charging 12 V batteries with a capacity ofbetween 14 Ah–120 Ah under cold conditions orfor charging AGM batteries

              U te autobaterie to je asi jedno, ale nabijet 6Ah motobaterii (byt je typu AGM) proudem 5A mi neprijde uplne OK.

              • Twitko  

                tak pravda, originalem jsem cinstinu nemyslel :-) No jak ctu (a chapu) ten „angl. original“ tak bych to pochopil tak jak jak pises „Vlocka pro AGM“, nicmene pokud uz vim, ze je tam mozna nejakyzadrhel a budu se to ze vsech sil snazit pochopit nejak jinak, tak by to slo vylozit i jako:

                Rezim Vlocka je pro nabijeni 12V s kapacitou 14–120 Ah a to v pripade ze je zima nebo jsou to baterie AGM … tedy v tomto vyzneni by ta podminka 14–120 Ah platila vzdy. Jakoze pokud ma baterka kapacitu mimo udany rozsah, tak Vlocku nelze pouzit .. :-)

                A ted si vyber :-) Prase aby se v tom vyznalo. Pak je jeste moznost, ze ta nabijecka je fakt extra chytra a s tou baterkou „komunikuje“ a laduje do ni to, co se do ni ladovat prave ma … tedy i kdyz mas nastavenou Vlocku, tak si ty proudy upravuje – tedy ze do ni nenacpe vic nez snese. jenze to je zase jen domnenka :-)

                • mastihuba  

                  Na to bych se uplne nespoléhal, ale asi to nebude zas tak hrozny, kdyz to domrte vybitou baterku nenakopne. A to ani moto ani auto.

              • kejda  

                Nabíjecí proud toho CTEKU je cca 0,8 A resp 3,6 A, takže autoaterku třeba 72 Ah to nabíjelo klidně celý den do plna.

              • Paja  

                Mam to co Franta, max. dava 3,8 A, ale v popisu vlocky je… or for charging some AGM batteries.

          • kejda  

            Vločka je na zimu, udržovačka. CTEK mám asi 12 let. Motorku jsem celou zimu nechával na vločku. Piktogramy na ní jsou auto, motorka, vločka.

      • mastihuba  

        Používám na moto i na auto, jen to nesmí byt vytlačeny na max to pak nastupuje stara plechová pro kterou musim k sousedovi.

      • Polka  

        Já mám tuto pro blbce a cajk, ale není tam volba režimu, prostě zapneš a nabíjí podle sebe :-)

        • RomanH  

          Jj, nedat uzivateli moznost – ideal :-)

          • Macik  

            To je pravda, já mám nějakou podobnou jako ty z toho Lidlu a chytrej jsem z toho teda nebyl. Nakonec auto nastartovalo, ale stejně musel kolega přinést do práce svou starou velkou plechovou a tím to dobil. Asi blbej dotaz, když to auto moc nejezdí (cca 1× za 14 dní jedu 30km tam a odpoledne zase zpět), jak často nabíjíte? Jsem v tomhle (a jistě nejenom v tom…) celkem lama.

            • RomanH  

              Mam to podobne. Nikdy jsem to neresil, jenze jsem jezdil prakticky denne.

              Ted od brezna jen parkrat mesicne, trosku se to zlepsilo v ramci dovolenych behem prazdnin a zari). No a ted opet stoji auto v garazi a zacina zima. Bud tedy sednu do auta a Grete pro radost si udelam o nejakem vikendu jizdu po republice, nebo to hodim na tu nabijecku.

            • Karaya  

              Já jezdím přes zimu dlouhodobě v režimu „jen v neděli do kostela“. S naftovou C5 a 72Ah baterkou jsem nemusel řešit nic, to auto nemělo vypnuté prakticky žádnou spotřebu a i těch 8km tam a 8km zpět na dobití stačilo.

              S Hondou a 44Ah baterkou dobíjím cca jednou měsíčně. Baterka vydržela 5 let, od září už mám novou. Nabíječku mám s ruční volbou proudu, tak volím 4A.

        • Karaya  

          Ty nabíjíš velkou baterku v nafťáku 1A výstupním proudem? To ale musí trvat celý kua týden :-)

          • Polka  

            Zatím to bylo vždycky (asi 5×) nabitý (zelená kontrolka, na měření nemám vercajk) přes noc.

            • Karaya  

              Nejsem žádný elektrikář, ale tak nějak tuším, že tím proudem tam tam za 12 hodin dostaneš 12Ah :-). Samozřejmě klíčová věc je, jestli ji nabíjíš při pokojové teplotě, nebo při nočním mrazu.

              • kejda  

                tušíš naprosto správně. Je teda divný, že to dává jen 1A, to je nějak málo, tak nízkým proudem se inteligentně nabíjí motorkové baterky

              • Paja  

                Fakticky tam sice 12Ah dodas, ale ulozi se jich tam min, cca 9–10.

              • Polka  

                Tak to bude asi nějakej shit

      • Excel  

        Moje z Lídlu je jiná a tuším, že to baterku pozná samo, jediný co možu měnit je ta vločka.

      • Paja  

        Mam uz nekolik let tuto z Lidlu a chapu to stejne jako ty.

        • RomanH  

          OK, diky.

          Jeste posledni vec. U dobijeni autobaterie (predpokladam, ze ji neodpojujes a dobijis ji v aute) davas zapornou svorku primo na batetku, nebo na kostru ? Nekde pisi, ze je to sumak, jinde kvuli ridici jednotce doporucuji kostru (aby to slo pres cidla). Mamual k Toyote mlci (resi tam pouze startovaci kabely, kde se to dava na kostru). Ono to teda asi bude jedno (pokud teda neni baterie uplne vybita a ridici jednotka to nena v pameti).

          • Paja  

            Uprimne receno co mame novy auto jsem ji jeste nepouzil ;) u Oktavky jsem baterku odpojil a svorky daval na poly v poradi jak je v navodu.

            • RomanH  

              :-)

              Jo, takto mi do toho dnes pri zabijeni husi (-4) a kacen —15) hodil vidle svagr. Pry cely zivot v aute dobijel primo na zapojene baterce, a pred dvema lety si u BMW odpalil alternator (udajne vubec netusi jak), tak ted uz odpojuje z baterky kostru. No, asi se na to vyseru a pojedu rozvazet drubez po rodine :-)

          • obda  

            U meho auta se k zapoprnemu kontaktu fyzicky jednoduse nedostanes, takze jedine pres kostru (je tam na to cudl), nebo rozebrat pulku auta ;)

            • RomanH  

              Ty musis kvuli vymene baterky rozdelavat pul auta ? No, uz jsem u kolegyne zazil vymenu zarovky pres podbeh (nejake Clio) :-) Tem designerum, kteri to takto navrhnou, by meli sekat ruce.

              • Motyll  

                Specialita Made in France. :)

                • Karaya  

                  Já myslím, že to nebude tak hrozné, jen tipuju, že má baterku v kufru pod podlahou a do motorového prostoru vyvedené čudle. Pepek by takové řešení měl ocenit :-)

                  • pepek  

                    To existuje? Vždyť to po cestě sežere půlku startovacího proudu. To zase bych to těžiště a vyváženost až tak neřešil :-)

                    • Karaya  

                      To má dneska spousta aut. Ale možná to bude ten důvod, proč naftová Alfa Giulia nenastartovala benzínovou Hondu, když těmi stejnými kabely jsem kdysi z promrzlé C5 nahodil promrzlého T4 2.5TDI.

                      • pepek  

                        Třeba měla Giulia taky nabito na těch moderních 12,1V. To je taky krásná ukázka zeleného myšlení: ušetří se pár deci paliva, ale koupíš další dvě baterky navíc a ty starý se budou v lepším případě recyklovat, při čemž se spotřebuje asi 10× víc energie, než kolik se ušetřilo. A CO2 navíc jako bonus.

              • obda  

                Trošku jsem to přehnal :), onehdy jsem si ji sám měnil, ale tak jednoduše jako u Astry se k ní nedostanu.

                https://www.youtube.com/watch?…

                Na druhou stranu se v mém autě extrémně snadno mění žárovky, to mi kde kdo závidí :)

                • Karaya  

                  Ty jo, to jsi teda nepřehnal, to předčilo všechna moje očekávání, mazec.

          • kejda  

            nabíjím jak auto, tak motorku černým káblem přes kostru.

            Startovací káble zapojuji normálně přes póly, když jsem měl L200, tak tam byly baterky dvě, takže jsem v pohodě nakopnul pomalu náklaďák :))

            • RomanH  

              OK, udelal jsem to taky tak. A asi prave v cas, ukazovalo mi to jen 12.2 V (respektive jsem to mel udelat asi o neco drive).

          • JSt  

            to resis lagunu, kera ted stava venku? pac jestli bys musel dobijet baterku u garazovanyho auta, je to na novej akec podle me. ;-)

            • RomanH  

              Ne, Lagunou jezdi denne Katka, nechce jezdit novym. Garaz nemam vytapenou a Toyotou ted prakticky pravidelne nikam dal nejezdime, cili je to obcas potreba dobit.

              • JSt  

                to ti jako fakt novy auto nekdy nenaskocilo na brnk nebo si jen myslis, ze treba dobijet akec? ted jako nerypu, ale vazne me to zajima. co si vybavuju, u vsech tatovych garazovanych aut bylo treba dobijet baterku jen u sedana vectry, kere se prodrel gabl vod svetla v kufru a to svitilo furt :-), ale na to se po druhym dobiti prislo. :-) co jsem mel vod kamosa akorda pucenyho, tak pres zimu auto stalo u nasich pred barakem klidne tri tydny v kuse a startovalo okamzite.

                jsem ze zacatku tveho dotazu myslel, ze ti jde vo motorku, kerou postavis na spalky, vytahnes z ni akec a ted uz premyslis vo jaru, az to budes znovu uvadet do provozu. :-)

                • p@X  

                  Imho je načase myslet na budoucnost :)

                • RomanH  

                  Ne, auto mi zatim vzdy naskocilo na brnk. Ale dohledej si na netu par clanku, co mas delat s autobarii, kdyz nejezdis, nebo jen kratke trasy. Za rok / dva by mohlo byt po ni.

                  A ano, impulz k pocatecnimu dotazu byla motorka. Vytahnul jsem baterku, koukl na ni, byl tam typ AGM. Ze skrine jsem vytahnul nepouzitou nabijecku, kouknul na navod, a zacal hledat po netu, zda opravdu malou 6Ah motobaterku nabijet / udrzovat v rezimu „Vlocka“, kde tam tece 5A.

                  • JSt  

                    tata s autem moc nejezdi. neco delsiho karizona zazije vicemene jen kdyz si ho pujcime. prvni baterka vydrzela dvanact let a ta druha uz ma vosum vodslouzenych. je to samo benzin. ;-)

                    • RomanH  

                      Ja vzdy s autem jezdil, tak jsem to taky neresil. Ted je to jine a treba letos v zime na dovci na horach bych nerad zustal viset a muset to resit treba kabely.

                      • pepek  

                        Pokud to není nějaká nová jebka, která dobíjí jen trochu, tak by neměl být problém. (I když prý některá auta furt něco žerou skrz řídící jednotku, ale nevím, zda je to pravda.)

                      • JSt  

                        pokud pojedes na hory a nastartujes pred barakem, davas autu dobrych 150 km, aby baterku ozivilo. spis bych rekl, ze stoji za zvazeni, jestli pravidelne pouzivani nejake levne jebky s vlockou z lidlu tu baterku nebude ruinovat vic, nez kdyz ji nechas na pokoji. kor u novyho garazovanyho auta. ;-)

                    • Motyll  

                      Jenomže 20+ let starý auto po vypnutí má skoro nulovej odběr. Zatímco nový plechofky mají spotřebu i v klidu.

                      • JSt  

                        i stara sunka si po zaparkovani bere kolem 10 mA a jestli nejaky auto saje z baterky trosku vic, tak na to asi budou pamatovat a nedaji jen 42Ah. ;-) zakopaneho psa u novejsich aut by mozna stalo za to hledat v pokrocile logice ne/dobijeni.

                • Karaya  

                  Jak píše Roman, mám s tím praktickou zkušenost. Když jsem nenabíjel, auto taky chytlo. Ale tím, že byla baterka prakticky pořád skoro vybitá, tak jsem ji sulfatací odvařil za 3 roky. S nabíjením ta stejná odešla až po 6 letech.

                  • JSt  

                    nemas strikat na akec. :-P

                    ty v zime rano skrabes skla, to je jina nez romanova situace, kterou nerozporuju. naopak z me zkusenosti u malojezdenyho garazovanyho auta baterka bez dobijeni vydrzi alespon deset let a ve chvili kdy uz chce dobit, mela byt uz dobry rok vymenena. ;-)

    • mastihuba  

      Asi nejak takhle. 6V režim jede pouze na 0,8A

      • RomanH  

        Jj. Moto (at uz 6 nebo 12V) pouze na mod „Moto“, u auta (pokud teda budu dobijet :-)) se budu ridit dle teploty a stavu aku.

      • kejda  

        přesně tak, v modu moto to víc nedá

    • mastihuba  

      Prijde vam nutnost stanyho práva? :(

      I ti policajti by se posrali uhlídat tu nocni nicotu.

      • Motyll  

        Stejne je hnusne, co bys delal venku…

        • p@X  

          Bytná odjela na 14 dní, protože už musí dělat testy 2, nevím, kdo mě bude aktivovat.

          • RomanH  

            Ja se v sobotu chystam bahnit nekde okolo komina.

          • scoty  

            Milda.. :)

            Geniální herec. Taky to neměl úplně jednoduchý…

          • Excel  

            Proto se řeší ta nabíječka, mód autobaterie, akorát nevím jestli plus na bradavku a mínus na lofasa, nebo úplně jinak.

            • p@X  

              Ona nebude náhoda, že se to léčí lithiem a elektrošokama.

        • mastihuba  

          Oficiálně venčím psa :)

          • RomanH  

            Kdyz budes chodit jen s voditkem a rikat, ze ho hledas, muzes i dale nez 500m od baraku :-)

            Ze se mne ta nase cuba vzdycky sama zavre do kotce, to nechapu :-)

            • mastihuba  

              Jako u vas na dedine musi byt vtipný kdyz se rozcházíte odněkud z kotelny a kazdej za sebou táhne kus provázku. :) u nas uz je to taky na chocholouska

              • RomanH  

                Vcera vecer jsem sel jak bojovnik z IS, krvavej a s kukri v ruce :-) Jeste nam na pristi tyden zbyva 11 kacen a bude pokoj.

              • RomanH  

                .

      • Jaroslávek  

        Takhle jsem ve st přejel Brno z Obřan až do Žabin :-)

    • Excel  

      Nejede dneska někdo do Ždánickýho lesa?

      Od Rašovic na Jitřenku, asfaltová sestiška, sfíšišky s sebou. Pro CX jak vyšitý, nebo pro Gayvela.

      • p@X  

        Než se dokopu k tomu CX přezout a dát blatníky, tak bude spíš na bazaru, jelikož volný chechtáky nejsou a ještě mám dvaciáša posílat na stavebko.

        • Excel  

          A proč ho chceš přezouvat kua? A nasadit co tam chceš? Blat-co? Co to je ze transgenderovou fičuru?

          Já jedu ne festce se slickama a neposeru se…teda v kopcu jo, to se i pochčím.

          Start a dojezd parkál u APH-In benzinky před Bučovicema.

          • Excel  

            To sem píšu, kdyby se třeba chytil José nebo Bára… ;-)

            • pepek  

              To hoď do auta a přijeď na Holednou. Takový cestičky ve Źdánickým lese nenajdeš. A za průvodcovství ti nebudu ani nic účtovat, jenom možná potřebuju trochu řezat a nosit větve z jízdní dráhy.

          • p@X  

            Mám neskutečný cykloodpor, co mě bára „odstřelila“.

            • Excel  

              Tak když se podívám ven tak mám odpor úplně ke všemu, ale to si řeknu, hovno..a přinasranej kurva jedu a ono se to cestou vystříbří.

        • Motyll  

          Nabízím ti půlku tvý splátky!

          • p@X  

            Rám s kolama :)

            • Karaya  

              To je hrozná škoda, že nemáš XL rámy. Já zvažuju, jestli by místo stávajícího silničního zimáka nebylo lepší CX :-)

              • p@X  

                Mně by k tobě seděly CX závody, myslím, že skákání překážek a vybíhání schodů by pro tebe neměl být problém…

                • Karaya  

                  Mně by se to taky líbilo. Problém je, že nevím, nechci 12kg CX, ale max. 10kg a to už stojí moc peněz. Navíc se tady jezdí jen 4× za zimu u Anthroposu. Kdyby mi dal někdo za to vymazlené XL CicliB na 105, DT R460 kola, 7.8kg tak 30k, tak by to rozhodování usnadnilo :-)

    • Polka  

      Tak tu novou Meridu na dva košíky a se 120 vidlou bych klidně snesl, značka neznačka, ale na XT za 130tis. :-( V té černé ovšem hodně pěkný!

      • p@X  

        Novinky jsou tak o pade dražší než bych si představoval.

        • JSt  

          bude krize, proda se toho min, tak to musi byt drazsi. to dava logika veci. ;-)

          • p@X  

            Dekáč kdyby okopčil/zakoupil nějaký starší formy na fulla od Spešlu/Giantu… tak jim lidi urvou ruky :)

        • String  

          Taky se mi nějak po*ral mentální systém nákupu kola za méně než 4 platy. Když jsem vydělával dvojku a půl, dal jsem za kolo deset, pak jsem byl na pěti a dal jsem něco přes šestnáct, teď mi ale přijde ujetý dát za kolo kolem osmdesátky. Obzvlášť když vidím jaký ho*no ty kola dneska vydrží. :-)

          • Paja  

            Musis vic vydelavat ;)

            • mastihuba  

              Nebo si kolo poskladat v průběhu několika let :)

            • String  

              Nechápeš jak to myslím. Vydělávám pořád tak, že ceny vychází pořád plus mínus stejně adekvátně k výdělku, ale mentálně mi to přijde jak šílená částka. Asi jako že někdo bere teď 20 litrů, ale přijdou mu drahý cigára za kilo, když je kupoval za 10. Akorát v té době měl 2 litry měsíčně. Takže je to pořád stejný, ale psychicky je divný dát kilo za krabičku. Nekouřím, takže radu o kouření nepotřebuju, je to jen pro příklad.

              • Paja  

                Chapu, ale vys se pise o Meride za 130 ;)

                • String  

                  Tuto cenovou relaci přenechám odborníkům. :-)

                  • mastihuba  

                    Myslím že za polovinu se dá vzít HT od canyonu a časem vyměnit jen kola za lepší.

                    • p@X  

                      Imho příští rok bude sekce nové biky poněkud slabší, kromě TJK a spol. samozřejmě.

                    • String  

                      Až mi dojede prasklina na stávajícím RB do nejetelné podoby, tak to přehážu na nějaký MRX apod. a bude. Jak se znám, beztak nepoznám rozdíl. Koupit rám jinde s pevnou osou bez adaptéru a rozměrem 142 a na vidlici menšího zdvihu než hever (panenka) na náklaďák je dnes scifi. Počítám, že než to dopraskne, tak už bude všude jen nějaká nová blbost ala 148+ nebo 151. Možná pak na to nový kolo dojde, to je ale asi daleká budoucnost.

                      • JSt  

                        nebo az to dopraskne, nafasujes vod pojistovny karku a taky bude po starostech s velocipedem. :-P

                        • String  

                          Už jsme to tu probírali dřív (včetně fotek). Kdo ví jak dlouho už tam ta prasklina je, ani není jasný, jestli to není jen lak. Je na místě, kde drží trubka dokola svárem na víc než 80 % obvodu, nic nevrže, skoro není vidět atd. Jak samozřejmě uvidím, že postupuje dál, rozvírá se, je vidět kov, vrže rám a další příznaky rupnutýho rámu, tak to budu řešit. Zatím se toho fakt nebojím. Prasklej rám už jsem měl jinej a vím jak se to pak chová, vypadá a jak to postupuje. Stačí si projít i fotky na netu pro srovnání. Nikde neskáču, aby to bylo rozervaný doskokem z výšky, tam bych se měl asi víc na pozoru. Ale už jsem viděl ruplý rámy i při takové akci a bylo vidět, že rupne klidně novej rám úplně nečekaně na víc kusů. Stačilo vidět CX kolo pod Havlíkovou. Rup a bylo na půlky. :-)

                          • JSt  

                            rozumis, mne to muze byt jedno. treba mas pravdu. ;-)

                            • String  

                              Ty jsi starej rýpal. Bál by ses něčeho takovýho? Já fakt ne. Možná dělám chybu. :-)

                              • RomanH  

                                Bal bych se tehdy, kdyz bych jel nekam na vice dni. Mel bych pak zkazenou dovcu ci vylet.

                                Jinak, kdyz uz to nechces odvrtnout, udelal bych si tam popisovacem na CD alespon znacky.

                                • String  

                                  Jezdím jen na pár hodin kolem baráku. Asi to budu řešit v zimě, jak se v servisech trochu uklidní atmosféra. Rámy v potřebných rozměrech už skoro nejsou.

                              • JSt  

                                ja ti napisu, ze ne, ty se zmrzacis a pujde to za mnou. to urcite. :-P

                              • overkill  

                                Pokud chceš mít jistotu jde to prověřit kapilární defektoskopií­.Stříkne se na to červená barva nechá penetrovat vyčistí se to a stříkne se na to bílá vývojka do které to z eventuelní trhliny vyvzlíná.Oboje jde v poho vyčistit.Otázka hodiny komplet.

                                • JSt  

                                  jestli se nepletu, rb je lakovane komaxem a ten si jen tak z pleziru neopryskava.

                              • Polka  

                                To je svár sedlová-horní trubka? Já bych třeba řekl, že je to jen lak.

                                • String  

                                  Ano, sedlová a horní. Právě si taky nejsem úplně jistej prasklinou rámu a pořád si říkám, jestli není výměna rámu předčasná, proto s tím ještě jezdím a čekám co bude. Podle mě pár jízd pod nulou a mráz ukáže. Uvidíme. Omlouvám se za zaplevelení listopadu. Nečekal jsem tak živou debatu. :-)

                                  • Excel  

                                    Něco takvýho jsem na meridě viděl 2 roky před tím než to fakt prdlo, a začalo se nějak projevovat. Tady v tom místě to imho nebude zničehonic fatální kolaps, takže asi v klidu.

                                  • RomanH  

                                    Jak jsem Ti psal drive, takto podobne to prasklo mne i Excelovi. Kazdopadne to nebylo naraz (u mne, ja o tom skoro rok vedel). Prave diky znackam jsem ale videl, jak to postupuje, navic doprovazeno i lupanim. A tusim Goofi nebo MirosPikos tu daval fotky, jak RB odvrtal a ma uz nekolik sezon klid (a to nejezdi takovou tuzku co my). Takze po teto strance bych se toho taky nebal.

                          • p@X  

                            CX Havlíkové byla nejmenší karbonová kroska na světě od Rozza tehdy ještě s logem Favorit, což je kusová výroba z Brna, snad už jí to napojení hlavy zesílil.

      • Macik  

        To černý kolo je fakt pěkný. Cena je bohužel běžná…

      • novcze  

        nejlevnější nová 96 je tam za 115k a když koukám co tam je za osazení, tak ten OIZ co jsem objednal je vlastně levnej :))

      • obda  

        S těma cenama se letos fakt výrobci nepřetrhli :( No nic, stejně je teďka na řadě 29" HT v Mkové velikosti pro syna :D Ještě chvíli, a budu mít doma nejmenší kola já :D Ale obávám se, že vzhledem k aktuálním cenám rámů poprvé místo skládačky vyjde levněji celé kolo.

        • RomanH  

          Tak cele kolo vyslo vzdy levneji, alespon teda u me. Jenze tou stavbou jsem tam mel presne ty komponenty, ktere jsem chtel, a navic ten pocit, ze neco tvoris – k nezaplaceni, na vse ostatni je tu MasterCard :-)

          Skladal jsem RB CRX, M96, Genesis, Katce SUPa.

          Naopak koupene byl Amulet, silnicka Fuji, a Katcina M96. Vse za velmi slusne penize a az na kola prakticky neosizene. Stavbou bys hodne prodelal.

          BTW, pises o 29´´ M ramu pro syna. Samo nevim, jak je velkej, zda jeste neporoste, a hlavne jak moc ho to bavi. Osobne bych ale zvazil, zda neni lepsi mu nechat tu Tvoji 26´´.

          • obda  

            Tak poslední kolo co jsem stavěl – 27,5" na 16" rámu – vyšlo stavbou výhodně i cenově. Rám za 70E z bike-discount, kola (pevné osy, ne boost) v nějaké mega akci za 100 liber ze superstaru, Reba za něco málo přes 5k z nějakého méně známého obchodu…

            Moje 26" je na velkém rámu (poctivá 19", ve své době považována za dlouhou) a v rozpadu. Hledám něco na výšku 165–175 (180) cm, a výhledově (za další rok?) to skončí jako finální kolo u dcery, která už o moc víc nevyroste.

        • p@X  

          Laminátový Focus za 78. Kde je háček?

          • RomanH  

            Jj, to je odpovidajici cena, slusne. Uvazovat ted o novem fullu,asi bych do toho sel.

            To jsem psal v tom minulem vlakne – nakoupit se rozumne da, jen nesmi clovek trvat na znacce a neni to hned. Bud chytnout ram v akci a stavet, nebo nabidka ala tento Focus.

          • obda  

            Tady je specifikace Přijde mi to trochu dlouhý, kola jsou základní Crossmaxy. Celkově mi přijde (až na barvu :D) jako lepší koupě ten Skeen

            • p@X  

              Focus je celokarbon, ale moc se mi nelíbí to schovaný vahadlo, u Radonu posrali tu hlavu.

              • JSt  

                u radonu je ram vpohode. jen k nemu nejdou ty kulaty veci bez hran jako vidlice, sedlovka, forbec a rodla. :-D

              • obda  

                S tou zadní stavbou máš samozřejmě pravdu. Hlava u Radonu mne fakt netrápí, stejně jako kulatý věci bez hran :D Jde mi o maximální užitnou hodnotu, detaily jako značka a vzhled neřeším.

                • pepek  

                  Kup si HT. (Zase řeším ložisko)

                  • p@X  

                    Poddimenzovaný Hai, předimenzovaný jezdec, moc endůra :)

                  • Polka  

                    Tak na to, že se na Holydné pořád práší, řešíš ty ložiska nějak často ;-)

                    • pepek  

                      Ale ani ne, to ložisko tam bylo max. necelý rok, jsem myslel. Kua ale ten čas tak letí, v zápisu jsem našel, že tam bylo už 2 roky a jeden měsíc. A že jsem to v květnu kontroloval a bylo to ok. To je peklo, totok :-(

                      • String  

                        Ano, čas letí. Dneska jsem se půl hodiny oblíkal a chystal, vylezu před barák a nešlo skoro otočit klikama. Ten zaj*banej střed už zase zatuhl po snad ani ne roce a trochu ježdění v podzimním marastu. Naštěstí jsem s tím chvilku točil tam a zpátky a pak to povolilo, ale výměna mě zase nemine. To už bude snad 4. za 5 let. Na starým kolem jsem měl střed snad 10 let. A tak je to teď na těch předražených hajtrách se vším. Samý hogo fogo inovace a výsledky jsou takový jaký jsou. Co 150 km, člověk se musí v něčem hrabat.

                        Vydrží ta dražší verze (XT) něco víc než ten obyčejnej? Princip je stejnej, tak tomu nevěřím, ale třeba to někdo zkusil a má srovnání.

                        • RomanH  

                          Osobne kupuju jen ten Deore. XT jsem mel asi 2× a nepoznal jsem rozdil. V prumeru mi vydzi dva roky. To za nejakych 250 Kc a 15 minutach prace neni tak spatne.

                        • p@X  

                          U PF je XT lépe zatěsněné. BSA musí vydržet několik sezon, díru pod středem máš?

                          • String  

                            Díru v rámu pravidelně čistím a vždycky to dopadne zatuhlým středem. Max výdrž kolem 4000 km. Trochu málo. Wapku nepoužívám, kolo umývám 5× ročně hadrou. Takže mytím to nebude. Brody nejezdím.

                            • Paja  

                              Hmm, ja za poslednich 11 let, co mam Styla s GXP, mam druhej stred, tj. jeden tak 40 tis. km O:-)

                              • Karaya  

                                Já jsem teď poprvé měnil GXP na staré silnici. Bylo tam 8 let, km tak podobně jako ty :-)

                                • p@X  

                                  GXP jsem považoval za největší shit :)

                                • Paja  

                                  Ja to mam na biku, na silnici by to asi vydrzelo nesmysl.

                                  • LM  

                                    GXP mi na horáku po 5 letech a 20k km taky fachá bez problémů.

                                    Po 11,5k km jsem ta ložiska teda domazal stejně jako ložiska v zadní stavbě (po reklamaci jsem dostal nový rám s přelisovaným starým středem).

                                    Od podzimu do jara kolo „oškrábnu“ klacíkem od největšího bordela a pak ošplíchnu zahradním postřikovačem skoro po každé vyjížďce…

                                    • p@X  

                                      Takhle se to dělá: https://youtu.be/Js2f3IhYOgY?…

                                      • LM  

                                        No moc mu to teda nejde. Lepší to natlakovat co dá pojistný ventil a teprve poté stříkat, ale třeba ho to baví přerušovaně. A mýt pláště nemá smysl :-)

                                        • p@X  

                                          Ale protáhl tlouštíka pěkně, když si to pustíš celý :)

                                          • LM  

                                            No nevím, po přeskákání nezáživného začátku a zjistění, že týpek slézá z kola na každém šutru, nebo to objíždí, jsem to vypnul. Já radši koukám na videa lidí, co umí jezdit :-).

                                            • chemik_mara  

                                              Ten, co ho provazel, to daval hezky. Tady uz to bude vyzadovat mnohem vyssi pilotaz, hlavne to dropovani z kamenu. To neni na trailech zrovna beznej prvek.

                                              • LM  

                                                Dřívější video od Vaška Koláře tu vyšší pilotáž i dokumentuje :-)

                                                Já než někam jedu, tak se nejdřív podívám na videa jak to tam vypadá a pak se rozhodnu jestli má pro mne vůbec smysl tam jezdit. Sem třeba důvod jet nemám, neb bych dopadl podobně jako „trouštík“.

                                              • kejda  

                                                Taky mi přišlo, že takový šutry na výjezd a sjezd nejsou zrovna standard. Ten první to nejel na oči, ten to musel znát a i tak jel fakt pěkně

                                            • p@X  

                                              Nešahej mi na virtuální kamarády, když ty reálné už nemám :)

                                              • String  

                                                Kdy budeš rozesílat ty balíčky? :-P

                                              • chemik_mara  

                                                Polovina osazenstva tohoto vlákna jsou tvoji virtuální kamarádi. ;-)

                                                • Paja  

                                                  …a ta druha nevirtualni.

                                                  • mastihuba  

                                                    s tou třetí půlkou vysíračů se nebaví a má je smazaný:)

                                                  • p@X  

                                                    Bacha v améru proběhly nějaký tragický případy s mladistvýma na AD: https://www.youtube.com/watch?…

                                                  • JSt  

                                                    divej se radej na neco poradnyho :-P

                                                    https://youtu.be/beOsu06j1Xc

                                                  • p@X  

                                                    A co si z toho mám vzít? ;)

                                                    Nevládnou už na Dráze štěrkohajtry?

                                                  • JSt  

                                                    nad tim jsem nepremyslel. :-D asi jsem to vlozil pac, to je po hooodne dlouhe dobe film s lidma jezdicima na kole, kery jsem zvladl do konca. navic hodinovy. :-)

                                                    vcil tam vladne pusto a prazdno. :-/

                                                  • mastihuba  

                                                    Kdyz se to umi tak je z toho docela plynula jízda. Kdysi sem autem vyjizdel od zemědělsky zároveň se známým co jel na kole a předjel sem ho az za kruhacem ve slatine.

                                              • RomanH  

                                                Nefnukej

                                                • Excel  

                                                  no jo, ale to chce dobrý boty

                                                • JSt  

                                                  myslel jsem, ze polozka v menu „nebud prase“ znamena, ze mame nechat cuniky spat. jinak teda preklad „leave no trace“ jako „nebud prase“ brano i z psychologickeho hlediska musel vymyslet peknej pica. :-)

                                                • obda  

                                                  „oficiální“

                                                  Ach jo, tohle šlo už spousta lidí, a nikdo kvůli tomu nepotřeboval nějakou oficiální trasu. Lidi už jsou dneska fakt nesvéprávní.

                                                  • RomanH  

                                                    Jo, po hranicnich patnicich. Pro me je taky treba planovani uz soucast vyletu a o to vice se tesim.

                                                    Nicmene treba u Patrika si tim nejsem vubec jistej. A to nemyslim zle, jen si vzpominam na jeden zimni sraz v Kurasu, kdy jsme nemeli cas mrknout dopredu na sobotni trasu, nechali to na nej, a z nej vypadlo slovo „Nevim“. Takze ano, nekdo ten impulz a lehke nakopnuti asi potrebuje.

                                                  • p@X  

                                                    :///

                                                    Ale mám namazán stroj z taiwanského katalogu, radši jsem měl však nachystat kambodžský vojenský speciál.

                                                  • mastihuba  

                                                    me se ještě nestalo, abych tu naplánovanou trasu udržel, vždycky to nakonec dopadlo jinak…

                                  • Karaya  

                                    Já jezdím i v zimě a to dostane zabrat slušně si myslím. Solná břečka s posypem je horší jak bláto…

                                    • Paja  

                                      Tak ja jezdim zatim furt na tom jednom v lete i zime ;)

                              • obda  

                                Ja mam BSA Deore zhruba stejně dlouho, ještě jsem je neměnil (teda jednou ložisko u klik hnedka někdy na začátku). Ale 40 tis. ještě nemají :D (bude něco pod 30).

                            • RomanH  

                              To je divny. Minimalne mi to vydrzelo 6t Kc, bahno, brody. Umyvam vetsinou hadici, ale samo nemirim primo na loziska. Diru ve stredu taky nemam – jsou jinde (po umyti to obracim, aby to vyteklo).

                            • p@X  

                              Takže šroubovací misky? Nepřetahuješ kliky? Můžou být taky nesousé závity.

                              • String  

                                Vždycky to umře na podzim až v zimě, takže to přičítám spíš zabordelení. Obzvlášť, když to jde pak ještě rozhýbat, než se rozhoupu k výměně, tak nebudou ložiska vydřený, ale spíš zanesený. Možná se pletu. Jak to rozhýbu, už to pak normálně bez vůle nebo vrzání funguje. Po projetí sračkama to zase zatuhne.

                                • RomanH  

                                  A jezdis v zime ?

                                  • String  

                                    Celoročně, sračky, sůl, bahno, prach, voda… takže tam vidím hlavní útok na střed. Tohle jsem měnil myslím někdy v lednu, takže hned ze startu byly nasolený. Teď to asi dorazily podzimní Romanovy romantický podmínky. :-)

                                    Po dnešku:

                                    • RomanH  

                                      Zupa :-)

                                    • kejda  

                                      A nebude to možná tím, že to kolo moc nemyješ? Ony ty extrémy moc mýt nebo vůbec taky nesvědčí…

                                      Aspoň opláchnout po takovém tripu jako dnes by možná pomohlo. U mě funguje, že pokud je kolo total od bahna a vyseru se na mytí, tak hned začne vrzat. Umeju a je klid

                                      • RomanH  

                                        No, mne treba dnes zacalo vrzat kolo az doma po umyti hadici (kotouc, coz je samo hned po umyti OK) :-)

                                        Jinak souhlas, chce to rozumnej kompromis, a pravidelne pouzivat.

                                      • String  

                                        Pohyblivý části samozřejmě čistím a mažu pravidelně. V tomto případě ale nechápu čemu bych v údržbě pomohl, kdybych to zvenku umyl nebo ne. Pořád to má být utěsněný a namazaný zevnitř, kam by se špína dostat neměla, tím pádem ani nejde umýt. Přičítám hlavní důvod tomu ježdění v zimě. To je jedno. Zase to po skoro roce vyměním, zafrézovanej rám jistě je, to jsem se díval při výměně, možná to tím kolečkem utáhnu trochu míň, odhadovat 1.5 Nm není úplně jednoduchý. Prostě vezmu kolečko a dvěma prsty točím dokud to udržím. Možná držím moc. Prachy to naštěstí nestojí skoro žádný, tak to není jednou za rok tak strašný. Kdyby tak stálo na kole všechno, tak je to v klidu. Šudlit kolo po každé jízdě před barákem nebo na chodbě kvůli středu rozhodně nehodlám a mým postupem hadr-kýbl-ruka asi nějakých závratných výsledků nedosáhnu. :-)

                                        • JSt  

                                          pokud nejsi extra slaby, dle popisu to pretahujes. ;-)

                                        • Vilém  

                                          Tocim dokud to udrzim?

                                          Ma se jen vymezit vule, tzn doklepnout pravou kliku, abys mel jistotu, ze to sedi nadoraz a pak plastovym sroubem vymezit stranovou vuli. Zadny dotahovani na moment atd.

                                          • String  

                                            Však tak to dělám. Moment jsem napsal jen co jsem někde viděl v návodu. Je tam max 1.5, což není moc. Udržet to kolečko mezi 2 prsty a vyvinout nějakou extra sílu myslím snad ani nejde.

                                            • Vilém  

                                              Myslim to tak, ze u toho nevyvijis prakticky zadnou silu. Proste mas primerene pritazeny srouby na klice, aby se to hybalo a zaroven nemelo vuli a dotahujes plastovy sroub az zmizi vule mezi klikou a stredem.

                                              Z tveho popisu mi to prislo, ze to proste dotahujes.

                                              • String  

                                                Tak jak píšeš. Naklepnu stranu s převodníkem, pak nasadím kliku z druhé strany a pak to přitáhnu kolečkem s citem, ne nějaký rvaní silou, pak utáhnu 2 šrouby na klice na střídačku.

                                              • RomanH  

                                                +1

                                                Poklepu gumovou palickou, a pak uplne uvolnenyma prstama otacim tou cernou plastovou matici, dokud nema odpor.

                                                • String  

                                                  Max 1.5 Nm není moc třeba klíčem, ale vyvinout to tím kolečkem nebude úplně bez námahy. Já myslím, že se možná zbytečně rozjela zdlouhavá debata. Stáhnout to moc, tak se ložiska vydřou a začne to spíš chroupat a přidírat se. Tohle se mi pokaždé stane bez pohybu, většinou až během ježdění v zimě, teď na podzim a kolo předtím vždycky třeba týden stojí a pak to až zjistím. Budu trochu míň utahovat ten plastovej šroub, dál to asi nemá cenu řešit. Střed stojí 3 kila, to není ani za jeden řetěz a těch jde za rok pryč víc.

                                                  • pepek  

                                                    A co CO2? Víš, kolik toho vyprodukuje zbytečná výroba toho středu někde v Malajsii? To máš: tavit hliník, železo, vyválet kuličky, teď ty plasty (zbytky skončí v moři) a loď žere 6000 litrů/hodinu. Co by na to asi řekla Greta?

                                                  • Paja  

                                                    Do p*** s Gretou

                                                  • kejda  

                                                    Přesně tak, za tři kila to nestojí za ty nervy. U mně DUB 800 :(. Ale je pravda, že ho tak jednou za rok (5000 km) zkontroluju a očistím pod krytkami od špíny.

                                                  • kejda  

                                                    .

                                                  • String  

                                                    Takže jsem to vyměnil. Dle předpokladů bylo levý trochu přidřený. Sice točící se, ale při točení prstama chroupající, pravý jak nový. Kolečkem jsem kliku přitahoval tentokrát trochu jemněji, tak uvidíme, jestli to teď vydrží delší dobu. Díky všem za další nápady co napravit při montáži.

                                                  • kejda  

                                                    Po pár km pro sicher mrkni, jestli tam není vůle, když to dotáhneš na cit…

                                                  • JSt  

                                                    to se ti nekdy stalo?

                                                    kdyz kliku doklepnes palicou nebo pres spalek, jak radi vys, mas ji nadoraz a pojistny plastovy sroub uz opravdu jen jisti. po dotazeni imbusu klika ten zichrsroub obejme, ze se nehne – hned prvotni montaz je definitivni. kontrolovat bylo treba ctyrhrany apod., kde kliku na ose drzi jen jeden sroub a seda si to.

                                                  • kejda  

                                                    Na starým Kleinovi z roku 2005 se mi to stalo tak dvakrát. Asi to bylo tím, že jsem to utáhl zase moc málo. Na tom ještě starším mám čtyřhran.

                                                  •  jarek1  

                                                    hoši, vy jste si fakt nikdo nevšimnul, že polohu levé kliky řeší 2 mm výčnělek z plastového mezikusu, který ve správné axiální poloze zapadne do dírky v ose, v této a ne jiné poloze se zafixuje osa dutým šroubem rozumným momentem a pak se dotáhnou strídavě stahovací imbusy? Samozřejmě že po 60 kkm už platí na vymačkaný milionhran a už neexistující výstupek pravidlo ještě větší síly.

                                                  • kejda  

                                                    že bych ho měl ulomený? :)

                                                  •  jarek1  

                                                    asi jo, přetažením přes dírku se urve, pak tady jedou tyto odborné rady a já už to nevydržel..

                                                  • p@X  

                                                    Ten bazmek nemá žádný význam, pokud umíš správně nasadit kliku a máš správnou šířku domku, případně s podložkama.

                                                  • Vilém  

                                                    Aha, takze ona ta dirka a kolicek jsou presne zkalibrovane do presne pozice a nehne se to ani o setinku do stran, dirka pro srubek nema taky zadnou vuli.

                                                    Tuto vec tam zacili davat z vice duvodu. U prvnich serii HT2 klid v rezu kliky nebylo nic. Par lidi to pretahlo a levy klika praskla. Tak zacali davat podlozku, ktera tomu pretazeni castecne zamezila a pak casem do te podlozky pridali kolicek, vyvrtali dirku do osy, cimz zabranili vypadani kliky, kdyz se nahodou povoli serizovaci sroub.

                                                  • RomanH  

                                                    Presne.

                                • JSt  

                                  taky jsem to jednou zazracne rozhybal. zel bohu slo o nechtenou konverzi na kluzne lozisko. :-P

                                  • RomanH  

                                    :-D

                                  • String  

                                    To mě taky vždycky napadne, jestli bych si všimnul, že to jen dře namazaná osa kliky přes stojící ložisko, to snad jo. Kolikrát mě napadlo, jestli tu osu mazat, že to pak možná líp drží, když neklouže mazivem. Ale co jsem kde vidět, tak to snad všichni mažou. Ono taky pak bych tu osu možná musel vymlátit kladivem.

                                    • JSt  

                                      muzu te uklidnit, za jizdy pravdepodobne nevsiml. ;-) osu samo mazat vzdycky.

                                      • p@X  

                                        Osu nemazat :) Nakydat vazelínu pod vnější krytky a mezi krytky a kliky.

                                        • RomanH  

                                          No vidis, a ja osu lehce maznu.

                                          • p@X  

                                            Každý má svoje postupy :) Myslím, že u FSA klik bylo nemazat. Ještě že nemá PF, to by se rozjela diskuze, co dát pod misky (nic, vazelínu jakou, loctite…?)

                                          • p@X  

                                            Ten tisícihran sam. ano, zbytek asi taky lehoučce, jelikož nikdy nevím jestli jo nebo ne.

                                            • RomanH  

                                              Takze taky mazes :-) Ty jo, to je jak s tou nabijeckou z Lidlu a AGM baterkama

                                    • Excel  

                                      Mazu jen tisicihran, osu nikdy, ale ono se to stejne zapatla vazelinou.

                            • Vilém  

                              Mozna zkusit prefrezovat cela stredove trubky.

                            • pepek  

                              A mažeš ta ložiska? Za 6 let (=24000km) jsem v tom hrozným pressfitu vyměnil 2 ložiska na levé straně á 34Kč/kus. Na pravé straně je furt původní.

                              • Karaya  

                                To je divný, já měním 2× pravé na jedno levé. Teď jsem musel nouzově nasadit ženě 2 levé, neb ani v jedné krabičce už pravé nebylo. Akorát na to nesmím zapomenout ;-)

                                • pepek  

                                  Možná nemáš 3 převodníky, které to chrání :-) Ale teď to vypadá, že nebudu měnit ani levé-mám tam teď LLU a po rozdělání je furt jak nové, vazelína je netknutá.

                            • Polka  

                              A máš to pořádně namazaný? I ložiska uvnitř s doplněnou vazelínou? To při tak malým nájezdu není možný přece.

                              • RomanH  

                                Cece, to uz u stredu nedelam. Kdyz kdysi stal 900 Kc, melo to smysl (i kupovani lozisek a 40 Kc), ale pacit tu plastovou krytku, nahrivat misky a prelisovavat mi uz smysl nedava.

                                • pepek  

                                  A proč? Vyloupneš krytku špendlíkem, vystříkáš odmaštovačem, zatočíš, nacpeš vazelinu, zacvakneš krytku-fertig. 5 minut, když jseš největší. . . . tak 8.

                                  • RomanH  

                                    Ja to pred cca osmi lety nove rozdelal (od pohledu mi totiz tenkrat prislo, ze tam probehla nejaka zmena minimalne v ramci tech krytek), a te zelene vazeliny tam bylo dost. A tu chybu, kdy jsem tam na Tve doporuceni narval 00, uz neudelam :-)

                                    • pepek  

                                      Mně nulnulka funguje dobře, je taková správně soplovitá, je vidět, že se snaží na té kuličce udržet :-)

                                    • String  

                                      Proběhla inovace 51 na 52. Má být lepší zatěsnění.

                                • Polka  

                                  Mně ta krytka šla v pohodě vydělat. A u PF prostě preventivně nový ložisko přimáznu vždycky. Ale jezdím často bordel a stříkám to i hadicou, takže proto.

                                • String  

                                  Přesně, vezmu další a starý vyhodím. Namazaný to mají víc než dost, když to z toho leze i v krabičce.

                        • scoty  

                          Ložiska středu XTR mám 15let.

                          Myslím, že u shimana cena odpovídá kvalitě a z tomu odpovídá i vyšší záruka na nejvyšší řadu…

                          • RomanH  

                            U XTR stredu si ted z hlavy nejsem jistej, jestli neni delanej jen na XTR kliky. Rozdil stredu XT x Deore jsem nepoznal (psal jsem to vyse).

                            • JSt  

                              to ten stary tisichran byl separatni pro erko a duru.

                        • p@X  

                          Konečné řešení: https://www.cyklonemcik.cz/…-stribrny-19 :D

                        • Excel  

                          Fakt divny, ja jezdim sracky, ale pravda pokud nemusim do vlaku, tak to nemyju a da to dva az tri roky, pri cene Deore uz to na zacatku nerozebiram. To vypada, ze to mas sejdrem, asi ta prasklina vsecko vyosila.:-)

                          • String  

                            Už aby se to celý rozpadlo. Koupím si trekingový hole a bude pokoj. :-)

                      • Jaroslávek  

                        Ááá pán má taky deníček :-)

            • kejda  

              Ten Skeen na trailový kolo váha 13,75 kg bez pedálů na rámu 16" není nic moc

    • novcze  

      dneska jsem jel pracovně přes dopravní hřiště na Žabovřeské a koukám na Holednou na tu rozhlednu a pěkně to tam trčí nad stromy, jsem nečekal, že to bude tak vysoko.

      • pepek  

        To bude zajímavý, až nahoru polezou ty rodinky se šklebákama. Včera jsem tam viděl ty montéry a chlap na schodech zabral víc jak půlku šířky schodu – tu vnější. Nevím, jak paničky budou chodit dolů po tom vnitřku, kde je ten schod tak do 10 cm. Asi bude muset být pořadník-napřed skupina nahoru, 5 minut rozkoukat a hned dolů. A pak další skupina :-)

      • p@X  

        Měli radši nakoupit éčka pro ekohlídky, co tam lapaj ty zrychlovače eroze mimo zpevněné vyznačené cesty ;)

        • pepek  

          Jo, mufloni, jeleni a teď tam jsou ještě nějaký nový kozy.

          • p@X  

            To bude asi koza daňkovitá (caprus dama holednicus).

          • LM  

            Když jsem tam tuhle bílou kozu zahlíd poprvé jenom periferním viděním, tak jsem musel zastavit a kouknout se pořádně co to je, protože Daněk Albín mi přišel velmi nepravděpodobný :-)

            • kejda  

              Lezly kurvy až pomalu k baráku… pořád jsou v plotě mezery anebo si umí otevřít… teď už to celkem jde, ale tak deset, patnáct let zpátky bylo nasráno i na chodníku, měli z Jundrova další oboru :))

    • Motyll  

      Nádhera: Island

      • p@X  

        Když sjedeš směr Nesvačilka, tak tam taky strom neuvidíš ;)

      • RomanH  

        Parada. Takovy vylet je 1000× lepsi investice nez nove kolo. To brodeni reky jsem jim nezavidel – podobne jsme nekolikrat brodili ledovcovou reku v Indii a bylo to docela o hubu – museli jsme prejit hned rano, pac jak zacalo svitit slunko, uz se to nedalo prejit.

        Ve videu me zaujala jeste jedna vec. Ted jsou v mode beznosicove brasny, ale stejne to meli vsichni podepreno nosicem (jasne, aby tam mohli tam dat i bocni tasky, ale i kdyz vezli jen jednu). Asi to o te spolehlivosti taky neco naznacuje.

      • obda  

        Večer se na to mrknu, ale vypadá to jako akce podle mého gusta :)

    • RomanH  

      To si Ti levicaci v Risi delaji prdel ?

      Tak clovek pracuje ekologicky (nikam nejezdi, nezabira misto v nejakych jinych budovach a s tim souvisejicimi naklady) z domu na HO, a oni by mu chteli naparit 5% dan navic ?!

      • Excel  

        Ale tak, t