Když nám to tu Patrik tak pěkně rozproudil, zkusíme ještě kvartál.
Když nám to tu Patrik tak pěkně rozproudil, zkusíme ještě kvartál.
Krásnou slunečno první rijnovou neděli. Vstávat a hurá na kolo, bando líná :-)
Provedu ;-)
Uvidím zítra…
Splneno ;-)
Taky jsem si včera odškrtnul :)
Po nějaké době jsem jel ze Senařova nahoru po polňačce, a to vysypání kamenama mne teda moc něpotěšilo.
no klidnější cesta nez po silnici
Natož po dálnici :-)
když by zbyl někomu čas byl a byl by ochotnej mi hodit do sz mapku těch sjezdů okolo archivu, byl bych na Buku náležitě vděčnej :) myslím jako mapku ve smyslu malebný údolíčko, cihly atd… Ne že bych tam někdy chtěl jet s vama, ale vedle se o tom vede řeč a vubec netuším kde to je…
Tvl, Strava → Segment Explore…tisíce děkovných dopisů ;-)
děkuji :)
Ne, že jim tam budeš jezdit na mašině:-))
To by nesjel.
Tak třeba vyjet:-)
do lesa na moto nejezdím, nějak mi to jde proti srsti.
Na co jiného enduro motorka je? Nebude v tom i něco jiného? P. S. Kdo to byl teď u Olšan nevíš?
nevim a přesně takhle bych tam asi dopadnul… v létě byli kamarádi ve slovinsku, sjeli něco podobnýho, spíš lehčího někam do kaňonu aby zjistili že se nedostanou přes řeku aniž by se utopili a nahoru to tahali na kurtnách po jedné cca 500–600v.m v motohadrech a 40°C – takže ne. nejsem debil…
Tak ty máš alibi, že sis koupil silniční enduro, což je něco jako SUV (na silnici jede jak kroska a v terénu jak silniční mašina). Takže maximálně nějakou tu stringówku :-)
Vzhledem k tomu že najedu víc na kole…
spíš na gravelu, dal jsem si tam hrubší vzorek a koneckonců já měl boty vždycky dobrý a nestyděl se za to :P
Proc to jezdit na masine dolu, samozrejme musi nahoru.
nebudeme se pouštět do větších akcí :)
Jak si u neplacené STRV stáhnout gpx segmentů? Nebo raději poprosit kamaráda s placenou STRV?
Nainstaluj si některý z doplňků do prohlížeče. Třeba Sauce for Strava
Díky
Jakej servis byste doporučili na přepletení kola? Potřebuju dozadu dát novej ráfek, prasklinky kolem niplů mě lehce znervózňují :-)
Sám bych nevěděl:
– výlet do Břeclavi :)
– Birotariuska nabrala prý nepříjemnýho borca
– Ufonův bratr, teď nevím v které dědině
– Warps nevím, jestli funguje
Do města na servis už nikam nechodím, nevím co se změnilo, co je novýho…
U té birotariusky, jestli je to ten starší borec, tak je docela v pohodě. Ale byl jsem tam naposledy někdy na jaře
Smazáno na přání autora.
celkem to chapu. ;-)
Ufon – Lelekovice
Ufonův brácha :-)
Lenost… ;)
To já znám moc dobře :-)
warps funguje (Coolo – Pozořice náměstí naproti Hrušky)
na co to potřebuješ? mám doma zadní kolo zapletený na Novatec RU + carbon max 1 – cena dohodou :)
Na bajka. Místo Arch MK3 bych tam dal Arch MK4, kterej má zesílený okolí niplů :-)
btw: pamatuju si dobře, že dioptrické brýle na kolo sis nechával dělat v Diamond Optic v AZ Tower?
On se dal i vyreklamovat, ale máš to asi dýl…
jj, ježděněj 4 roky a pak 1,5 roku stál v koutě
ano pamatuješ si to dobře.
Do teď jsem měl zadní kolo na LV v pohodě, kua.. :-))
Vítej do klubu :-)
To máš jen u jednoho drátu? Já to mám u devíti :-D
10…:-))
Ale vyboulený to u praskliny není…a ráfek nehází…asi tam v zimě yebnu EX 471:-))
Nemáš to umývat :-)
Ještě jeden letošní Ráj to snad vydrží…:) Tady jezdím skoro furt xc na Růžovi ;-)
taky máte se spojkou na hazce problémy? …už jednou jsem to seřizoval, spíš teda jako součást rozdělání ramínka, které vrzalo a teď jsem pozoroval nějaké lupání, už jsem myslel, že je to po cca 10tkm nějaké ložisko v zadní stavbě a ono to šlo od spojky na hazce, která zadrhávala, jsem tam špricl silikonový olej, abych to rozchodil, seřídil a cajk, co tam dáváte za vazelínu, nějakou spešl co na to shimano prodává kupovat nebudu
Tusim jsem tam rval PTFE.
Jak sla tlakem ruky na raminko?
Pokud trhane = cistit a mazat
Než přišlo Sh 12s (11s?) neměl jsem o nějaké brzdě v hazce, její aktivaci, či dokonce potřebě ji udržovat, ni tucha.
Pritom ji shimano pouziva uz od dob 10sp. MTB.
Asi tak :)
Měl jsem Sh 2 × 10, když jsem tam dal pilu 22z po vzoru Sramu, namotal jsem hazku, v r. 17 jsem nahodil Eagle, s RB TR jsem zkoušel Sh 12s hazku, první klacek nepřežila… možná blbý náhody, ale v 1 × 12 maj prostě kurevský skluz.
3 sezóny a 12 XT drží, asi nejezdím takový pekla ;-)
Tak ty seš eko-udržitelně smýšlející: Duratec od popelnic, Modus od SŠ… :)
No, tím to určitě bude O:-)
Asi byste se v tom měl víc vrtat pane doktore :D
Mažeš brzdu? Jak často?
Zatím 2×.
jj po sezoně to rozeberu, ale na ten ještě měsíc a něco ježdění jsem se v tom nechtěl víc vrtat
Ne bo SRAM ;-)
Spojkou nebo brzdou?
tak v en je to clutch, jestli se tomu v cs říká brzda, tak je to brzda
Jo, ale clutch znamená i svírat, jinak k věci, mazal jsem to zeleným Motorexem.
…ale ideální to asi není, lepší bude třeba HPG-1 měla by tam být vazelína, která snáší vysoký teploty.
vysoký teploty? asi řadíš bleskově rychle
Tady někdo nepochopil k čemu to tam je a jak to funguje :-)
Tak mi to vysvětli. Žádný podstatný zdroj tepla tam nevidím
Sram-T namontuješ, sám si nastaví dorazy a krom baterky už nic neřešíš.
Musíš teda vědět, jak baterku správně zkontrolovat ;)
Můžeš do teho kopat a nic, ale může to odletět s kusem karb. rámu :)
Když to na tebe bliká červeně je to vybitý. To sem pochopil asi za 14 dnů. ????
Jo, ale pokud zmáčkneš řazení, když kolo 10 a více min. stojí (zkoušíš to doma před vyjížďkou), je to úplně mrtvý :)
Probudíš to pohnutím nebo zmáčknutím čudlu na hazce.
A s tou brzdou (spojkou) to ma spolecnyho co?
OK, není to tam kvůli řazení, ale kvůli pohybu/mlácení řetězu v terénu (chain slap) – vzhledem k tomu, že to funguje na principu tření, tak v dlouhým sjezdu (nejlépe v létě) se ta „brzda“ bude protáčet a generovat celkem velký teplo třením.
Viz. např. v diskuzi k tomuto videu
You are after a grease with a high operational temp. HPG-1's range is –20 to 540 degrees Fahrenheit. During a rough decent your clutch will get extremely hot and you do not want to cook the grease. HPG-1 is a good choice.
Tak rychle dolů nejezdíš :-) Pokud tak jezdíš, Kuttenkeuler mit MOS2 bude jistě lepší
Co ty víš o tom, jak já jezdím? ;-P
OK, celý to tam je…
Hello there, will MoS2 grease work for this maintenance? what can I use instead of your HPG1 grease?
Most Moly greases will have a operational temp range of less than 300 degrees. You are after a grease with a high operational temp. HPG-1's range is –20 to 540 degrees Fahrenheit. During a rough decent your clutch will get extremely hot and you do not want to cook the grease. HPG-1 is a good choice.
No vidíš a já jsem tu vazelínu ohříval v plechovce a byla furt hustá, dokonce i když plechovka už byla modrá, tak vazelína držela viskozitu. A netvrď mně, že dosáhneš za 2 – 3 minuty jízdy vyšší teploty, než homoklouby po 200km v kusu :-)
Ja nic netvrdím, to ti servisáci od Parktoolu, ale ti o tom, narozdíl od tebe, ví ho.vno :D
Ne, rozdíl je v tom, že já žádnou vazelínu prodat nemusím :-)
:D Jestli jsi tu vazelínu ohříval v plechovce tak, že ta plechovka byla modrá a vazelína byla furt hustá, je pro tyto účely naprosto k ničemu ;)
co to je extremly hot? brzdove kotouce zahrejes s bidou na 300 stC. nedovedu si predstavit, jak by nekdo mohl chtit vinglanim raminka saltru dosahnout srovnatelne teploty jako na brzdovem kotouci. tak nejak laicky bych rekl, ze doporucovana vazelina bude mit nezmenenou konzistenci, kdyz material saltru uz projde nevratnymi zmenami. :-D
Navíc ta molyka tam zůstane i když už vazelína bude dávno pryč. Na pedálech za pár let už žádná vazelína není, ale to černý tam furt je a pedál nezaroste.
takže je to vlastně svěrač :) … ale zelený motorex mám a jestli to fungovalo, tak to po sezoně vyčistím a máznu motorexem
Vypadá to na poslední teplý den, tak hybaj ven :-)
Už idu,už idu:-)
Tez vam kapalo na kebuli?
Chtěl jsem napsat že ne, protože se v lese převážně prášilo, ale na posledních pár km jsem chytnul lehčí spršku. Nastěstí jsem stihnul dojet než začlo chcát pořádně :-).
Jo, i blesky u nás létaly.
Ja vyjel kolem 11 a neco poletovalo. Takove krasne osvezeni.
Proto se ptam ;)
Ne :-)
Asi deset kapek při návratu od Prýglu do Bohunic(cca 14:00).
Večer chcanec + blesky.
Dneska vzal nejakej hustej fotrik deti od hradu na Skalky a sjizdeli je na bajku dolu, pominu-li, ze v sobotu za peknyho pocasi tam jede na bajku jenom neznalec nebo amater, potazmo idiot, tak kdyz uz tam je ta cedule a kdyz tam lezou lidi a ty se tam pririti se svoji kolonou, tak je pak zensky, ktera seskoci z lavky, protoze se lekne a propadne se kamsi do hajzlu, prd platny, jeho ponauceni (pokrik), ze to nemusela delat. Lepsi bude vytahnout si hlavu z ******.
Erupce na slunci?
Dneska mi borec vysvetloval, ze si jeho pes chce hrat. Na povel neposlechl.
Asi. Já si dneska omylem vzal na přilbu svítilnu, kterou používám jen doma, protože moc nesvítí. A pak jsem v lese marně přepínal režimy a říkal si WTF? Ještě že jí používám jen jako doplňkovou k mnohem výkonnějšímu světlu na řidítkách. Ta byla dobrá tak k osvětlení tachecu a polohy páčky na tlumiči :-)
Výkonná svítilna zůstala schovaná v popruhu, který z ní udělá čelovku, ve skříni…
Tak tos mě potěšíl. Teď už se mi moje nedávná oprava průtokového ohřívače nezdá tak úplně tragická (vzhledem k věku)
Jediné co mne trochu omlouvá je, že jsem spěchal a tak jsem do batohu hodil první svítílnu, kterou jsem viděl :-)
Chtěl jsem stihnout sjezdíky a vyhlídku ještě za světla.
Předtím jsem se neplánovaně zadrbal zkoumáním, jak k vysokootáčkové modelářské brusce správně připojit prodlužovací díl pro jemnou práci (v návodu nic, takže nezbylo než improvizovat) a broušením zubů na kazetě.
Kde to bylo? Skalky znám jen meteoradar.
:-))
Ono je to celý takový jak napsaný od AI :)
Zouvalka.
To jumpovala přes zábradlí?
Ne, dovnitr, ale slapla do vzduchu a zahucela do diry.
Tipuju na druhe strane lavky podel skaly. Neni tam zabradli, jen dole rantlik a mezi skalou a lavkou je dira.
Jé, na Mapách je to nafocený ještě bez lávky: https://mapy.cz/s/cosamubapo
Tady máš i video sjezdu ještě bez lávky ;-)
Videa s Křížofkou nepostuj, moje nemesis.
Však to video bylo posunutý až na začátek Zouvalky. To že sis to pustil od začátku není můj problém :-P
To snad pochopil každý, nebo snad ní?
Ne. Copak tam jsou nějaké Skalky s velkým S? A hrad je na druhé straně přes vodu. Já to pochopil jako nějaký skalnatý sjezd z nějakého hradu :-D
Zaužívané názvosloví by se mělo dodržovat. Kvůli takovým samoúčelným změnám padají i letadla.
U Zouvalky je hrad? ;)
v sobotu za peknyho pocasi tam jede na bajku jenom neznalec nebo amater, potazmo idiot. A proč vlastně ty jezdíš/chodíš po prygltrailu v sobotu za peknyho pocasi, súdruh?
To je láska, to už neznáš ;)
Jo, ti lezou všude. Jsme šli včera k U lavečky, že tam nikdo nebude (bo na rozhlednu šly davy). No a byli tam taky. Zaláskovaní, poběhlice, turisti, telefonisti, jacísi zelení teroristi. . . peklo. Ještě že člověk může jezdit ve všední den. Borec v posledním baráku tam má zaparkovaný Charger 1971 v pokročilém stavu rozkladu. Hned ochotně všechno ukazoval (že prý jsem jediný, co to poznal)
…důchodci zapomněls ;-)
Mohl jsi s námi u Jardy montovat skleník, tam se žádná taková individua nevyskytovala :D
V Masarykově čtvrti jsou k vidění také zaj. auta: Maybach, RR…
Nj, ti ale nepronásledovali S. McQueena
Tenhle film se mi nějak vyhnul, ale taková Holka na zabití ;D
Musel jsem se na to zase mrknout. Ten origo zvuk je super.
Jo zvuk dobrý, kontrola trakce a držení stopy poněkud slabší :-)
Bo ve vsedni den by tam pesky sel jen idiot, tak tam pesky chodim vo vikendech, ne asi. :-)
Ale ja uz tam nejezdim ani ve vsedni den, s tou lavkou to je takovy nijaky.
Jj, ta dřevěná lávka je nuda i na gravelu…
uhybaci sou nejhorsi. jeste za staryho stavu mi picus uhl ze schodu ke stredu do rovnyho v domeni, jak mi pomohl, a ja se trepal vo ziti po schodech na hrane. mozna to taky byla sobota. :-P
Musím si postěžovat. Včera jsem měl docela dobrý pocit, že mi to po nedávná rýmičce zase rozumně jede. Ale ne moc dlouho :-/ Ve dvou různých měnších stoupáních (cca 5–6 %) mne předjel nějakej borec (pokaždé jinej) rozdílem třídy. Komu tím prospějou? Dokud mne dojížděli, přišlo mi, že mají e-bajk. Bohužel neměli :D
To chce klid. Jak jsem víc jak rok nemohl jezdit na kole a ani jinak sportovat, tak se taky do kopce plazím a občas i kousek potlačím :-).
Ale furt je to lepší než před pár lety těsně po borelióze, kdy jsem měl problém vyjít do 4 patra bez pauz mezi patry a na kole tlačil furt.
Jasně, taky to tak mám. Ale oproti pátku, kdy jsem byl ještě chcíplej, jsem se cítil fajn – a běžně mne moc lidí nepředjíždí, takže na to nejsem zvyklej ;) Akorát včera asi nějaké skvrny na slunci, či co :D Jinak vítej zpět a přeju svižný návrat do formy
Já bych jen dodal že vždycky to může být ještě horší. :)
no jen do smrti, pak už to horší být nemůže
Nevímzda všichni zde čtou i MTN Brno, tak raději ještě jednou:
V sobotu 4. listopadu v čase 8.00–17.00 se koná v katastru obcí Bílovice nad Svitavou, Babice nad Svitavou, Kanice a Řícmanice naháňka. Prosíme VEŘEJNOST, aby v daném časovém rozmezí do dotčených lokalit NEVSTUPOVALA. Děkujeme za pochopení.
Cyklista opětoval střelbu. Nepřežilo pět myslivců a dva honci. :)
Do 17:00? To už je tma. Mají noční vidění?
Spíše Jiříkovo vidění.
ne, kde zašustí tam střelí
Pro zajímavost – 81.Brno :-/
Muzu reagovat smichem? :D
To je komedie toto.
Mimochodem – jak to ma ted Brno a jednosmerky na kolech?
Podle odvahy každého soudruha. Někde to není povolené, ale je to na pohodu a někde je to povolené, ale stejně tam radši nejedeš (cyklopruh na Francouzské).
Ja si prave pamatuji, ze to bylo tema par let zpet.
A Jachym to dole potvrzuje.
Coz – podle mne – rozsiruje cyklostezky.
Jinak se nesmeji Brnu. Ale 12. mistu…
… kdyz opravujes chodniky a chces dotace, tak udelas sdilenou cyklostezku a chodnik (chodec ma prednost). Tak se na to misto dostanes. Ale casto je to odnikud nikam.
V centru jsou:-)
Můžeš, ale je to tragédie…hlavně že bude ta megahala. Vyškova na 12. jsem si všiml až teď, to nechápu, Prostějov mi na tom přijde daleko líp, ale projetej ho skrz na skrz nemám.
Jak jsem psal vyse – smeji se jinemu umisteni, ze to je komedie…
Komedie, ale penízky za studii pro AutoMat přitekly – avotomtoje.
To potom jo.
Uz se nebudu vzrusovat ani smat :D…
Co ste tomu vrchnímu včera nakecali? Dneska se osobně stavil na deci. :)
Vyrazil na další pade, tentokrát na jih?
marihuansky, santon, sklep, sumice vildenberk, kalec, buk
A průměná rychlost chůze pes 6 km/h. Nechápeš.
i to víno vypil cestou přes dvůr aby mu neklesl průměr :)
:-D
:-)))
Když nejde Mohamed k hoře…
Donesl ti Bitra?
:-D
Skoro :P
Taková pěkná diskuze o tretrách, počasí, brněnských lokalitách......a depresích a Patrik to zamkne.
Čekám Tišnovsko, YT … Part 2
Takové vděčné téma :)
Však to u něj znáš…bludný kruh, jak s kolama.
Že, zrovna když Jurovi došly argumenty ;-)
Ještě měl přece napsat: Japonec až nakonec! (Ale to ve vzduchu visící rameno nebudilo zrovna důvěru :-)
Jurovi, že by došly argumenty? To dřív opadá listí z dubu ;-)
ale vubec, jen jsem povazoval za zbytecny to dal rozvadet, tak jsem te poplacal po rameni. ;-) kdybych to auto ted prodal a vodecetl povinny ruceni, su s kilometrovyma nakladama minimalne vo kacku niz, aby to bylo alespon trochu spravedlivejsi.
a aby to bylo uplne spravedlivy, tak tojku mas cca stejne dlouho jako ja pazouta. na kolik te vychazi kilometr za ty bratru dva roky? ;-P
No prodejní cena je aktuálně pořád o něco vyšší než byla kupní, takže myslím, že velmi dobře. Ale prodávat ho kvůli tomu nebudu, a to ani tobě ;-)
Že jsi to ty, tak 2.68Kč/km. Počítám tedy jen palivo a servis. Případný zisk z rozdílu koupě a prodeje jsem zanedbal :-). Pojistku taky, když ji nepočítáš.
:-D ja do tech 5,50 pocitam uplne vsechno, tzn. samozrejme i za kolik jsem auto koupil. hadam, ze ty s toyotou budes aktualne na 2 az 2,5 nasobku uvedeneho, ze? ;-)
Psal jsi s odečteným povkem. S pojistkou jsem na 3.172Kč/km, s tím ale, že pokud se s tím cokoliv stane, tak to buď zatáhne pojišťovna celé, nebo u havárie vlastní vinou po mě bude chtít 5000,–
To bych tedy HAV měl odečíst taky, protože tuhle službu ty nemáš – tzn. 0.4Kč/km dolů
Kupní cenu už jsem snad dostatečně vysvětlil, že aktuální nabídky na podobné auto, jako mám, jsou cca o 30000,– výše, než za kolik jsem to kupoval. Takže nevím proč bych to měl do nákladů zahrnovat. Na rozdíl od tebe to pak nepůjde na šroťák, ale dostanu peníz zpět. Chápeš to už, nebo to potřebuješ ještě nějak více polopaticky? ;-)
A kdybys na mě šel s náklady obětované příležitosti, tak to zvedne cenu tak možná o desetník :D
ja tu sluzbu nemam, protoze pro starou popelnicu nedava smysl. ;-)
kdyz ti to auto ukradnou, taky to nebudes pocitat do nakladu?
Když mi ho ukradnou, dostanu peníze od pojišťovny. Člověče zjisti si o pojištění něco..
za tri tycky rocne mas auto plne pojistene havarijne i proti kradezi? co mam povedomi, je to za danou sluzbu u novejsiho auta spis cena za mesic. ;-) tohle je me prvni auto, tedy bez bonusu jsem na dvojnasobku jen za povinny ruceni a nevymyslim s tim rozumne nic se svymi moznostmi. ;-D
Kde jsi přišel na 3 tyčky? Já platím za vše jen o něco málo víc, než ty jen za Povko. Bonus mám maximální.
Asi se budeš divit, ale za Pov dáš u starého auta o dost víc než u novějšího – vychází horší škodák.
Ono se není čemu divit, Pov kryje způsobenou škodu a s novým autem se jezdí opatrněji a bezpečněji než se starým.
nekde v tom zamcenym vlakne mi utkvela ta castka v hlave. ale mozna jsi to psal k honde, mne ted napada…
neboj, to vsechno vim. navzdory vyssimu povinnemu ruceni vychazi v souhrnu provoz stare popelnice levnej nez noveho auta. ;-)
posledni veta je dost naivni. ;-)
Než nového asi jo. Ale celou dobu tady řešíme provoz 20 let starého auta a cca 5 let starého auta.
A tam s tebou nesouhlasím a už jsem ti doložil dost čísly, že to levnější nemáš ????.
dolozil jsi mi, ze u dvacetileteho auta vychazi po dvou letech kilometr minimalne o kacku levnej nez u petileteho po deviti letech provozu. ;-)
v pojisteni aut opravdu nejsem kovany, protoze zpravidla tam byva spoluucast a i kdyby byla jen 3000,– tak za tu castku si na stare auto sezenu vpodstate cokoliv. ted cerstva zkusenost sousedu, kdyz jim na i30 vandal ulomil raminko sterace – cena vymeny 3000,– stejna jako spoluucast. dekuji nashledanou.
Taky jsem ti doložil, že pětileté po třech letech provozu vychází o 2,40Kč/km levněji, než tvůj veterán.
To jsi asi přehlédl :-P
Tak stará auta buď už havarijně pojistit stejně nejdou, nebo se pojišťují na limit a s co nejnižší spoluúčastí – třeba 1000,–.
Některé pojišťovny umí některá rizika i bez spoluúčasti, třeba zrovna ta, kde mám pojištěno svoje.
to bys mohl rict ve chvili, kdbys nemel v aute ulozeny statisice. ;-) stejnou optikou bydlim a jeste par desitek let budu bydlet zcela zadarmo. coz je samozrejme stejny nesmysl jako tebou uvadena cena a lhal bych si do kapsy. ;-)
za me je auto po zaruce obecne loterie a cim drazsi a mladsi rok vyroby, tim vic mas vsazeno. ;-)
Nejlepší je když auto nemáš. Nic tě pak nestojí. :)
Já už nevím, jak ti to ještě vysvětlit. Párkrát už jsem prodej auta a koupi jiného absolvoval a opravdu za něj peníze dostaneš. Pokud ti ho někdo ukradne, nebo nabourá, dostaneš peníze od pojišťovny, koupíš jiné nebo opravíš.
Pokud nedokážeš žít s tím, že máš pár platů uložených pod domem na ulici, místo toho aby ležely v bance, pak ti nezbývá než jezdit ve vracích v ceně měsíční výplaty ;-)
Ne každý ale má měsíční výplatu jako Ty :-)
100?
Měsíční výplaty v Lidlu jsem myslel :-)
davat vyplatu za nesmysl jako auto? :-D navic tohle vzhledem k motoru a rocniku (na predfaclift uz to neni s dilama zadna slava) nepovazuju za vylozene zajimavou cenu. :-P
Vždyť zrovna ty sis Citroena velmi pochvaloval :-)
:D ten byl tak za 5 výplat minimálně. Stejně jako FR-V a Auris teď. Dávám za ty auta ± pořád stejně.
Citroena jsem měl ale bohužel příliš krátce, hrozná škoda. Pohodlnější a výkonnější auto jsem od té doby neměl.
Kerýho?
C5
jedno z mala normalnich aut, kam dozadu narves tri sedacky. mel jsem ho taky v hledacku. oproti pezotu se dal poridit praktricky jen s modernejsima dieslama s vic kurvitkama. i ty ctyri koule u kol budou v pripade problemu spis pro zlost, jako ostatne cokoliv nestandardniho.
Juro, já se s tebou ohledně aut asi neshodnu na ničem. 4 koule stojí podobně jako 4 tlumiče, jen vydrží déle a dokud nerupne membrána, tak nemění vlastnosti. Na rozdíl od tlumiče, který se od výroby postupně zhoršuje. Stačí se o to trochu zajímat. C5, co jsem prodal v 2012, prošla na STK v 2021 jen s pár lehkými závadami. RHR je trvale hodnocený jako jeden z nejpovedenějších nafťáků, však si ho taky zakoupily i další fabriky poté, co vzdaly pokusy o vlastní konstrukci, že Pepku :P
kazde stare auto projde stk jen s par lehkymi zavadami nebo neprojde vubec. ;-)
proc citroen prestal koule delat, kdyz je to tak skvele? :-)
co se spolehlivosti a nakladu na urzbu tyce, bude rhr urcite az za mym rhy. tim nechcu rict, ze by rhr byl spatny motor, jen je tam vic veci, ktere casem odejdou.
proc citroen prestal koule delat, kdyz je to tak skvele? :-)
Protože to bylo výrobně drahé…
dyt o prispevek vys pises, ze to stoji stejne jako bezny tlumic a funguje to lip. a ted napises, ze to je drahe. :-D
Juro, tak to vezmeme jako pro dítě:
Kdyby náhodou neklapl už bod 1), tak ti prozradím, že nejdražší část toho systému je BHI jednotka, což je věc, kterou u metalického podvozku samozřejmě postrádáš. Ty, jako uživatel, její cenu řešit nemusíš, slouží dlouho a závady moc nejsou.
Ale Citroen ji musel co? Správně, vyrobit :P
ale standa je nejak furt krok az dva pozadu. ;-) princip mi je samozrejme jasny, proto jsem psal, ze kdyz se to zacne srat neni to takova sranda jako kdyz ti odejde jeden tlumic. zavady moc nejsou znamena, ze jsou. a narovinu ti reknu, ze u koupe bych maximalne dokazal zkontrolovat, ze to nikde do okabijicne nechcije. ;-)
je to funkcne bezesporu lepsi reseni oproti konvencnim tlumicum za cenu vyrazne vyssi slozitosti systemu. jedna koule stoji jako bezny tlumic i s perem na jedno kolo, kde uz se ale nic dalsiho nemuze ******. u c5 uz to alespon neni spojeny i s brzdama. :-)
kdyz jsem si mohl zvolit prakticnosti vicemene ekvivalentni auto, ktere tuto potencialni past nema, byl to jeden z duvodu, proc citron nebrat. obecne jsem priznivce jednodussich spolehlivejsich reseni, byt lehce na ukor funkcnosti.
Když píšu ze závady moc nejsou, tak fakt nejsou. Nebo třeba až když to má fakt hodně najeto, 500t+.
Ty jsi to nikdy neměl, navštívil jsi teda alespoň někdy třeba klubové fórum a pročetl sis ho?
Nebo zas jen teoretizujes a děláš vlastní závěry tak, aby ti pasovaly do toho, co chceš slyšet?
Nicméně k C5 je potřeba přistoupit tak, že to auto má v sobě spoustu techniky, ke které se jiní výrobci ani nikdy nepropracovali. Kazí se ale jiné věci, než zrovna ta hydraulika nebo motor samotný.
Takže pokud jsi chtěl auto, ve kterém se budeš vrtat sám, aniž bys potřeboval pomoc někoho dalšího kdo tomu rozumí, tak je dobře že jsi šáhl jinam.
Jestli mohu doporučit zcela bezproblémový Citroen, tak C1. Po ujetí 160 tis km pouze měněn olej a desky/obložení. Koupil jsem ho pře 12 lety za cca 120 tisíc. Jakou stinnou stránku vidím, žeje to městské auto nevhodné pro vícečlenou rodinu.
jakoze kdyz se na hydropneumatickem pruzeni neco pokazi jde o slozitejsi a drazsi zalezitost nez u bezneho pera s tlumicem je teorie? :-) i tricetilete auto je zbytecne slozite i bez toho.
co je na c5 jeste tak vyjimecneho a co se kazi, abych mel prehled. ;-)
Ano. Záleží přece na tom co se pokazí a kolik to stojí. O kroužek nebo prachovka není nic drahého. Ta koule také ne. Abys věděl o čem mluvíme, zde ji máš
Srovnej si to s novým tlumičem a pružinou sám.
Vlastně jsem fakt rád, že jsi to FR-V ode mě nevzal, protože až bys někdy musel kupovat tlumič na předek, tak by sis na mě nejspíš počkal a dal mi nakládačku :-) Pak bychom si mohli popovídat o nákladech na běžné pero s tlumičem :D
zas par kroku zpet. ;-) dyt jsem ti uz psal, ze koule stoji jako tlumic s perem na jedno kolo. ;-) dozadu to bude na pezota jeste o par stovek levnejsi. ;-) menil jsem teda jen preventivne zadni pera kvuli kouli a privesu, aby mi ty uz unavene pusobici nahodou nepraskly nekde daleko od domu s boudou na kouli. jedna stala 450 korun. samozrejme by asi nebyl problem koupit desetkrat drazsi, ale vis jak. na to moje mrdani…
Ještě u tebe fakt nevím, co ti dochází a co jen trolíš. Když náhle přecházíš z postu o výrobních nákladech na cenu servisu u ojetin, tak ti radši ještě objasním, že výrobci u aut řeší každý dolar v nákladech. Kromě výroby samotné taky musíš počítat vývoj, servisní síť atd. O tom, proč to Citroen zařízl a co převážilo, stejně můžeme jen spekulovat.
Kluci začínáte se zacyklovat :) apropo měli sme BX a tohle už fakt ne. :)
RHR je myslím TDCi, který byl ve Fordu spíš prů*er, s novými verzemi pořád horší a horší. Nevím, nakolik si to zavinil Ford sám: napřed Delphi, pak přišlo 1,6 s homeopatickým množstvím oleje a geniálním provedením vypouštění navíc.
Jestli si to dobře pamatuji z dob navštěvování C5 fóra, tak Ford si ten motor tak trochu zbabral zase sám. Zbavil se regenerace pomocí aditiva a místo toho vstřikuje naftu při výplachu = ředění oleje a mrtě dalších problémů. Pak taky má myslím od začátku i jiné vstřikování, než PSA.
Každopádně v Citroenech je to bezproblémový motor. Na rozdíl od benzínů, které zase nejdou PSA.
Jo, to ředění oleje jsem zapomněl. Logicky-když uděláš malou vanu s trochou oleje, tak si ho zředíš naftou:-) Teď už naštěstí takové věci nehrozí, Fiestu, Mondeo i Focus zařízli a pojedou výhradně elektriku. Lidi prý už na to čekají ve frontě, někteří i ve spacáku před obchodem, aby se stihli zapsat do pořadníku.
mne prijde, ze tobe unikaji souvislosti. patrne jen proto, zes mel doposud stesti. jakoukoliv bouracku opravis, pojistovna mozna i zaplati, ale drazsi auto tim ztrati na hodnote klidne vic, nez kdybys starou mrchu bez nahrady odepsal a poridil druhou. ten pokles ceny auta ti pojistovna proplati? ;-)
mozna mas tak skvelou pojistku, ze ti zaplati i prasklou hlavu nebo potkanej motor, netusim. :-) si vzpominam, jak kolega resil na nejake dieslove astre (mel ji od novoty) chvili po zaruce mrtvy dpf, kery origo stalo pres 100 papiru a druhovyroba tehdy neexistovala. na toyote snad zadna podobna past neni a pokud pominu, zes poridil sesticlenne rodine petimistny auto :-) je to urcite rozumna volba. jinak za me na petiletym aute se muze uz ****** prakticky cokoliv (jde to pojistit?) stejne jako na dvacetiletym, jen naklady na opravu budou vyssi. na druhou stranu na dvacetiletym aute se ti nic nemusi ****** stejne jako na petiletym. je to loterie. ;-)
Já si myslím, že mně souvislosti neunikají, jen s tím mám více přímých zkušeností, než ty. A to si asi odmítáš připustit.
Na každém autě se ti může cokoliv pokazit, jen na novějším máš jistotu, že seženeš díly. Zatímco na starém se může stát, že už to sehnat nepůjde, nebo jen z vrakáče. Dáš prachy za práci a vydrží to to jen chvíli. Nebo kvůli tomu auto odepíšeš a sháníš jiný podobný vrak. Samozřejmě je dobré si o konkrétním modelu nejprve něco zjistit a podle toho model a motorizaci vybírat.
Tebou zmiňované DPF si snad před koupí otestuješ, pokud jdeš do nafty, nebo si zjistíš jak se k tomu staví výrobce. Např. u C5 nabízí výrobce repasovaný za poměrně dobrou cenu, v diagnostice zjistíš interval regenerace a hned víš, jak na tom jsi.
Prasklá hlava nebo potkaný motor je buď špatný výběr motorizace (VW koncern např.) nebo zanedbaná údržba v kombinaci s ignorováním kontrolek. To jsou zase věci, které si můžeš ověřit dopředu.
Shrnuto – práce stojí stejně na 5 i 20 let starém autě, kvalitativně stejné díly podobně.
A to tady celou dobu tady pomíjíme aspekt aktivní a pasivní bezpečnosti. 406 je určitě povedené auto, nevím jakou máš motorizaci, ale RHZ umí být mnohem větší past než to novější RHR. Nehodu bych v něm ale teď každopádně absolvovat nechtěl.
bezpecnost nepomijime, tou jsi zacal v tom zamcenem vlakne a hned jsem ti dal za pravdu, tam neni o cem diskutovat. s cenou dilu lze souhlasit do urcite miry – nektere drahe komponenty starsi auta nemaji vubec.
prides mi moc suverenni – cokoliv se na aute pokazi muze si za to clovek sam bud kvuli nevhodnemu vyberu auta nebo nevhodnem zachazeni. s cimz lze tez i souhlasit, ale neomylny neni nikdo. a to je kam mirim.
a co se dpf u dieselu tyce, jestli koupis ojetinu a planujes si ji nechat trosku dyl, nemusis vpodstate nic overovat, za dobu vlastnictvi auta ho urcite budes muset menit. novejsi diesly postradaji pro maly najezd uplne smysl. ;-)
Vykládáš si to zase nějak divně. Vždyť tam píšu, že na každém autě se ti může cokoliv pokazit a pak to dále rozvíjím s cenou práce a kvalitativně srovnatelných dílů.
Souhlasím s tebou, že novější auta mají obvykle složitější techniku, než ta starší.
S DPF s tebou zásadně nesouhlasím, u některých aut je selhání DPF nebo úplně stejně katalyzátoru u benzínu, z hlediska nákladů na opravu smrtící. Dobrým výběrem modelu tomu můžeš předejít.
Pěkný příklad mám zrovna u tchána, který si v Áčkách nechal vnutit staré Sorento s 2.4 benzínem a katy před smrtí. Pak mě několik let mučil s tím, ať mu ty 2 katy seženu za cenu nepřevyšující celé auto. Nakonec to pak před další STK odprodal zpět zase do Áček. Jinak se na tom autě nekazilo nic a jezdilo pěkně.
cena prace je vzhledem k cene stareho auta nesmysl. proto jsem nekde zminoval, ze se tema opravama musi clovek bavit a servisum se, pokud mozno vyhybat.
univerzalni katik stoji do 1500,– a po stk mohl tchan vratit vykuchany puvodni a jeste chvilu pojezdit. ;-)
btw. dneska uz jsou ty filtry pevnych castic myslim i u nekterych petiletych jetin na benzin. :-P
Hmm, pak kdo je tady suverénní :P
Pochybuju že víš o kterém konkrétním modelu a motoru se bavíme. Cenu univerzálního katu dáváš z Feldy, aby ti to dobře vyznělo :D
Tady i nejistá náhrada už pomalu převyšuje cenu auta.
Jestli máš pojízdnou Fildu za 15 stovek, tak ji beru.
To teda nemám, ale univerzální kat na Sorrento 2.4 fakt nestojí 1500,–
psals 2.4 beneli sorento, tak jsem si to vylozil jako g4js od hjundaje. tady mas katalyzator primo pro nej. https://allegro.cz/…t-8881165746 ;-) neni to tak levny jak jsem myslel, ale uplna vrazda aby se kvuli tomu auto muselo prodat taky ne.
Jsou tam dva a lze se dočíst, že to dost pravděpodobně neprojde ani s nimi a je potřeba jít do originálu.
Vlastní zkušenost s náhradou nemám, takže tentokrát jen teoretizuji, jako ty ;-)
emise nejsou jen vo katalyzatoru, zejo. klidne se muze stat, ze auto neprojde i s fungl novym originalem. ;-)
ano, ale zároveň máš 100% jistotu, že to bez něho neprojde :-P Pokud teda vynecháme kapříky atd…
pov na almeru 2001 platim 1549kč/rok
Kolik mas POV?
pet a pul. O:-)
To nebude tak hrozny.
Mas asi dobre pojistena vsechna sedadla, co? A vic ridicu.
Mam pocit, ze to mam u zeny taky. A jde se dostaz niz, ale muzes mit pak potize s pojistovnou…
Na svem mam POV nizsi, diky HAV.
Také může být pojistník někdo jiný, třeba táta s 30 lety bez nehod a pojištěný pak JST. Zde jde sjednat i výraznou slevu.
ano, ale to mi neprijde z dlouhodobeho hlediska jako rozumne – neziskam bonusy. nebo se pletu?
V tomhle to podepisu ppd JSt.
Jako mi narostla POV, kdyz jsem hlasil ponicene auto na PCR, kvuli hit and run. Byl jsem jediny ucastnik nehody.
A realne – ve 30 letech se takhle kryt rodici – to nezni moc dospele ;)
ja měl loni a předloni čerpani na HAV 1× 80.000 a 1× 40.000,– poslali mi kombi na 22tis, dal sem vypoved a vzapěti mi nabidli 14,5 tacu. Jsou to ku..y vychcany. :) kafe super :)
:D
Ja ani necerpal, nakonec. Ale podle mne brana nehoda, jediny ucastnik – zrusime bonusy.
Narostlo mi to asi o 700 na kazdem aute.
Super. Ja uz mel 3 od rana :)
Vy si jako někde evidujete náklady na provoz auta, vč. všeho, co do toho lijete apod?
Ja, natürlich
To je úchylka, totok. Soused to měl ještě víc vymakaný, kromě tohoto všeho si pečlivě zapisoval každou cestu, kam jel a proč, stav km a kdoví co ještě. Vždycky vylezl z auta tak 10 minut po příjezdu :-)
Za tento rok tam mám 17 záznamů, to mi nepřijde zas tak moc, na to že si pak dokážu vyhodnotit, jestli se mi ještě vyplatí vlastní auto, nebo mám jít do sdíleného. A taky oponovat Jurovi v jeho zkreslených představách :-).
Naopak na kolech nesleduji náklady vůbec, tam není důvod :D
Na (novým) kole to ani počítat nechceš. To kolikrát vyjde na km dráž než to auto :-D
Ten web, cos sem dal, je ale nějaký pohádkový, ne? Prý 6,7 – 7,8 to je skoro jak ti škodofkáři s 1,9TDI :-) (když já mám furt 9,2– 9,5?!)
S TDCi? To snad ani nejde, ne?
TDDI žralo jenom 7,4. Totok je 1,8 benzín, pod 4000 to nejede, takže musíš 4 – 6,5 (7) a furt řadit. Je to motor od Mazdy.
U Hondy jsem na bronzové pozici v absolutním pořadí.
A Toyoty jsem podprůměrný – to jsou ty jízdy na dovolenou po dálnici a ještě s kolami na tažném. Hybrid je nejúspornější v rovinatém městě.
Co je s tim za problem?
Dlouhodobe mam spotrebu 6,64 :D
Na Shade 2.0 TDi