Avid Elixir CR - vymena desticek

67 nepřečtených
  • Stevee

    Caute,

    Potrebuju poradit s vymenou brzdovych desticek na Elixir CR, docela s tim bojuju.

    Pistky nejdou do trmenu dostatecne zatlacit, takze se mezi ne nevejde kotouc. Zkousel jsem je i promazat olejem a rozhybavat, ale moc to nepomohlo – cca 2–3 milimetry chybi.

    Krajni reseni me napada otevrit/povolit kapalinu, to se ale bojim ze se zase zavzdusni… na odvzdusneni nemam sadu a servis je dost drahej…

    diky za rady!

    0 0
    • BigKarel2  

      dej páky do servisní polohy a zapáči třeba šroubovákem :D

      0 0
    • Corydalis  

      Mně se osvědčilo dát páku do servisní polohy jak píše BigKarel2, nechat se třmenu staré destičky, abych nepoškodil pístky a zapáčit šroubovákem nebo něčím podobným. Velmi důležitá je ta servisní poloha, jinak se ti pístky budou vždy vracet.

      0 0
    • Stevee  

      Pokud spravne chapu pojem servisni poloha – packa od riditek, tak to tak nastavene mam. Presto se tomu nehce…

      Kdyz zkusim pistek vytlacit ven – 2× zmacknu na prazdno brzdu, jde pistek zatlacit pres stare desticky zpet, ale ne uplne – vzdycky tak 1mm + vystupky na pistku zustanou venku

      0 0
      • Corydalis  

        Ano páčka od řidítek, musí to trochu cvaknou nebo přes mírný odpor. Písky se odtlačit musí dát, možná to chce jen víc síly + trochu je namazat olejem.

        0 0
    • cat  

      co nejde silou, jde jeste vetsi, ja vyndam desky a tlacim pakou an okraj pistku, pak kdyz se tam tesne vejde kotouc to projedu, i kdyz to hodne dre, po projizdce to finalne nastavis a je to.

      0 0
      • Advid  

        Můžeš prosím vysvětlit to finální nastavení? Já měl pístek na každé straně jinak vysunutý (a destičky každou jinak sjetou) a zajímalo by mě, jak se to dá „vycentrovat“. Nebo jestli se to samo vycentruje po nasazení kola a zamačkání pákou. Ale to by zase bylo vycentrované už teĎ před sundáním. Podle návodu na iVelu by se to mělo vycentrovat samo, ale proč to tedy nebylo? No uvidím po nasazení nových destiček.

        0 0
      • Advid  

        Tam jsem si přinesl domů nové destičky (BBB sintr) a přestože mám páky v servisní poloze a tlačil jsem na pístky i na staré destičky pro účel tlačení vložené, pístek se svině vždycky trochu vrátí a nenarvu tam kolo ani omylem. Přední jsem narval, ale točí se ztuha. :-(

        Někde jsem tu četl, že se Avidy s výroby dodávají přeplněné a to pak znamenalo, že je dost nezatlačím nikdy a/nebo bych musel použít Avid destičky (možná jsou užší).

        Když nikdo neporadí, budu muset sjet trochu ty přední a dozadu dát dvě nejzachovalejší destičky z těch původních a až se ty přední sjedou tak na půlku, tak je dát dozadu a nové dopředu. Pakárna. :)

        Jdu zkusit tu zadní brzdu ještě větší silou, ale nerad bych ohnul třmen.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zkusil jsi to tocitko vysroubovat na max? Pokud to nepomaha, tka s napasovanym kotoucem ve trmenu povol zlehka sroubek na pace a do pripraveneho hadru chytnes pak kapek kapaliny, ktera utece. Utahnout a je to. Zadne strachy o zavzdusneni-nesmis pri povolenem sroubku sahnout na paku nebo hybat s kolem!

          0 0
          • Advid  

            Točítkem myslíš to kolečko hned u páky (nastavení vzdálenosti páky)?

            0 0
            • Smazaný účet  

              ne.pad control…steluje se tim bod, kdy zacne paka zabirat-delka mrtveho chodu..

              0 0
              • Advid  

                Já se sem přifařil, i když mám Elixir R, protože jsem myslel, že to bude stejné, ale žádné takové štelování tam nemám. I jdym páku na řidítkách povolil a otočil a nic tam není. Ani tohle:http://www.sram.com/…-brake-setup nepomohlo. Zkusim ten šroubek a kapalinu do hadru.

                0 0
              • Advid  

                Jo a asi bych měl kolo dát tak, aby ten šroubek směřoval nahoru, jinak mi toho vyteče víc, než potřebuju, že jo?

                0 0
                • Deckard  

                  jasne, ten otvor na pace by mel byt vys nez zbytek kola, jinak to nestihnes pochytat jak to potece :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    otvirat netreba, staci lehce povoilit a kapalina protece zavitem…

                    0 0
                    • Advid  

                      Mám to nějaký zakletý. Položím kolo šroubkem nahoru, povolím o půl závitu, trochu to syklo, ale nic neteklo, Povoluji tedy opatrně dál a nic nevyteklo. Nakonec jsem ten šroubek vyšrouboval celý a koukám, že je pod ním sucho – žádná kapalina. Po opětovném zašroubování je stav stejný jako před ním, tj. kolo se ztuha otáčí. Snad to syknutí neznamená, že jsem to zavzdušnil.

                      0 0
                      • camillio  

                        Hm, tak to je špatně. To se ti to nevrací, protože tam je vzduch. Na to aby pístky šlapaly tam ale i zpátky je potřeba kapaliny, nikoliv libovolné tekutiny (jíž je fyzikálně i plyn :-))

                        A syklo to nejspíš proto, že jsi roztáhl pístky, tím jsi ten vzduch mírně natlakoval a pak při otočení šroubem utekl přes závit. Rada tedy zní pořádně odvzdušnit.

                        0 0
                        • Advid  

                          Tak tomu nerozumím. Celou dobu jsem dával bacha na to, abych nemačkal brzdu bez kola a tím brzy nezavzdušnil a ted se dovídám, že jsou zavzdušněné…

                          Nepomohlo by třeba s tím odšroubovaným šroubkem stisknout páku, že by se ta kapalina dostala až skoro ven a pak to zašroubovat?

                          0 0
                          • Advid  

                            Se*u na to. Byl jsem to projet a jede to. To škrtání přejde po pár desítkách kilometrů a až budou sjeté na půlku, hodím je dozadu a nové dopředu a tak to budu dělat pořád dokola.

                            Jinak bych musel do servisu a kdoví, jestli by tam ty neorigo destičky oni narvali.

                            Camillio: Zavzdušněné to nemám, brzdí to normálně, žádná houba.

                            Všem dík za rady.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Vzduch mas v expanzce, tkaze je otazkou casu kdy se ti dostane do mist, kde bude skodit.m Staci kdyz das kolo vzhuru kolama a zmacknes brzdu…nebo projedes drncavou pasaz…pak budes prekvapeny kdyz se ti paka propadne bez naznaku brzdeni..

                              0 0
                              • Advid  

                                To mi neřikej, že se s tím dva dny trápím a pak budu muset stejně do servisu. :-( Nebo kupovat odvzdušňovací sadu.

                                0 0
                                • Stevee  

                                  sadu nekupuj, vyhozeny prachy :-)jednodussi si ji vyrobit:

                                  http://www.bike-forum.cz/…eed-kit.html#…

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Asi mám levé ruce, ale pořádně odvzdušnit Avidy se mi podařilo až s origo sadou. Nejdřív jsem se ji snažil vyrobit doma, ale po několikerém neúspěšném odvzdušnění jsem to vzdal a koupil ten předražený originál :))

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Ja koupil nejaky kit na ebay..zcela zasadni je tesnost kadicek kolem kovovych koncovek. Jak to netesni 100%, tak tahas vzduch jako debil (a tim padem ho i foukas dovnitr) a odvzdusnis leda houno:)…tot muj poznatek pri pouzivani sady ala provrtany sroubek, maticka a kousek duse jako teseni:D

                                      0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ty..bude to tak. S Elixirama mam neco najezdene.. Zrovna predevcirem sem se v brzdach vrtal protze se mi „nahodne“ propadala paka predni brzdy. Hned je to jasne, vzduch. ALE! kdyz mas ve sjezdu paku lehce zmacklou (tak ze nebrzdi ale pri trochu vetsi zmacknuti uz zacne), tak je brzdovy okruh zavreny a vzduchova bublinka se „nenasterka“ do brzdoveho okruhu (=paka se ti nepropadne).

                                  Urcite se udelej%sezen sadu, kup flasku DOTky (DOT4 nebo DOT 5.1) a pust se do odvzdusneni. Natoc paku a expanzku tak, aby srouben vyl co nejvys. Nastav stelovatko mrtveho chodu na "co nejdelsi, vycvakni paku do servisni polohy. Odsroubuj sroubek, opatrne nakapej brzdovku do expanzky. Pak zasroubuj koncovku a odvzdusnuj presne tak, jak je na instruktaznich videich. Tim dostanes vzduch z paky. Pak roztahni pistky ve trmenu (porad s pripoejenou trikackou na pace. Preventivne opet odvzdusni paku. vysroubuj strikacku, pakni kapku kapaliny do durky pro sroubek, zysroubuj sroubek, vsechno poradne utri vlhkym hadrem.

                                  Namaz si ruce nejakym kremem bo brzdovka je agresivni smejd:)

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Že je brzdovka agresivní šmejd jsem si myslel do té doby, než jsem v práci omylem hrábnul do demi vody… :D

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      To mas pravdu..takovy blby napad jako vyplachnuti si oci demi-vodou muze skoncit docela pruserem…voda je svine, proto piju pivo!

                                      0 0
              • Advid  

                Díky moc za rady, ale zjistil jsem, že nemám tak malý torx, abych ten šroubek povolil.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  paku otocit jak pises. Torx koupit, staci maly bit za par korun:)

                  0 0
                  • pavelr  

                    Mně se nepodařilo pístek (ELIXIR R)zasunout ani při oboustranně nasazené odvzdušňovací sadě a brzdové páce otočené kolmo dolů (otvorem nahoru). Nové destičky s tím plastovým bazmekem nahrazující kotouč se mi mezi pístky nepodařilo dostat. Takže vozím jednu destičku novou a jednu použitou. Udělal jsem něco špatně?

                    0 0
        • Bysto  

          ono je hlavná chyba v tých BBB platničkách, ktorú sú hrubšie ako origoš, preto to s nimi tak zle ide, tiež som mal kedysi problém narvať kotúč medzi platničky ( a brrzdy boli roztiahnuté maximálne), to isté sa stalo aj kámošovi s týmito platničkami

          0 0
    • Stevee  

      Nakonec se mi to tam povedlo dat, ale za cenu vytoceni „pad contact“ na maximum – sundal jsem z riditek brzdovou paku a vytocil to co to slo. Ted je otazka, jestli je to dobre.

      Kola se toci, je citit ze desky jsou natesno, tak snad kdyz se to projede, tak to sedne. Tak ci tak, vule tam neni zadna, takze i po projeti toho moc nenasteluju.

      0 0
      • fantozzi  

        Toto same u brzd Elixir CR jsem resil minuly tyden i ja. Pistky ne a ne zasunout, tak jsem povolil „Pad Contact“ a …….. rozsrouboval paku a vytekla mi brzdovka. Takze nasledoval servis :-(

        Tam jsem se dozvedel, ze Elixiry prichazi z vyroby „preplnene“, ted po servisu kdy i tam dali spravne mnozstvi brzdovky je vse O.K. – i pistky (pokud je paka v servisni poloze) jdou plne zasunout.

        0 0
    • Stevee  

      kazdopadne diky za rady :-)

      a jeste me napada jeden dotaz:

      jezdite organiky, nebo sintr? ja tam mel od zacatku sintr, ted zkousim organiky. Mozna se u nich pouziva jina tloustka materialu a proto ty problemy pri vymene, ale to je asi blbost… kazdopadne menim desky poprve, priste uz to bude snad OK.

      0 0
      • LRRTM1  

        Já dal organiky jen jednou. A nelíbilo se mi to…

        0 0
      • BigKarel2  

        organiky sem měl na prvních brzdách, pak sem koupil jiný se sintrama a teď bych už organiky nechtěl…

        0 0
      • cat  

        Zkousim uz druhy sintry proti prehrivani a porad to nebrzdi. :)

        0 0
    • Smazaný účet  

      vecna..mazat pistky olejem neni chytre..

      0 0
    • siafu  

      na pístky Avid Juicy mám ATE pastu – v Brně třeba Auto Štangl

      0 0
    • pavelr  

      Úplně stejný problém mám u Elixir R. Tam snad servisní poloha páčky není nebo je? Druhý dotaz: Musím při výměně destiček také odvzdušňovat? Díky.

      0 0
      • Advid  

        Servisní poloha tam je a odvzdušňovat při výměně destiček nemusíš, pokud nevystrčíš moc pístky.

        0 0
      • BigKarel2  

        postup jako u CR…

        0 0
    • sadař  

      řešil jsem nedávno to samé a ani jsem si neškrt. Naštěstí se mi povedelo brzdy zavzdušnit a po odvzdušnění vše chodilo jako víno,dokonce přestal váznout jeden pístek.,Vyplatí mít odvzdušňovací sadu doma.A ještě jedna rada pro ty,kteří by podlehli lákavý ceně destiček Force. Ty jsou úplně na h…o :-)

      0 0
    • Polka  

      ja jsem nedavno resil obdobnou vec, nepomohlo ani odvzdusneni, az vymena tesneni kolem pistku, to resp. pistky bych zaroven mazat taky rozhodne nedoporucoval, protoze prave tesneni zajistuje jejich vraceni.

      0 0
      • Vegan  

        Jestl isi mel napuchle tesneni u pistku nedal si na ne nekdy silikonovy olej ?

        0 0
        • Polka  

          No v prve rade byly pistky resp. vnitrek zoxidovany nebo neco jak se tam asi dostala kdysi v zime sul. Napred jsem si prave myslel, ze mazanim to rozpohybuju, tak napred WD, pak jsem tam dal i ten silikonak. Nakonec jsem proste objednal sadu za 290Kc, vymenil a chodi to jak novy presne jak ma.

          0 0
          • Vegan  

            No jestli ses to snazil namazat WD-40 tak to by si to mazal dlouho pac WD-40 nemaze a Silikon zase nici tesneni urcena pro DOT brzdove kapaliny, jak uz tu nekdo zminil, dela se na to specialni vazelina ktera tyto tesneni regeneruje nebo jak tomu nadavat. Jinak soli to mohlo byt asi poskozene take to nevim.

            0 0
            • Polka  

              Ja uz byl v ouzkejch, nakej olejicek sem tam myslim taky daval, pak tam praskl to wd, ale chtel jsem si to hlavne sam vyzkouset zprovoznit O:-)

              0 0
    • McBlacky  

      je s tím ****** ale nakonec to klapne.

      finty.

      1. páka v servisní poloze
      2. vytočení pad contact
      3. roztažení pístků na max, vložení pevného předmětu mezi a

      namačkání páky = přepuštění do expanzky

      1. roztahování přímo pístků, ne přes destičku, lze je zasunout až do

      těla třmenu. přes starou destičku to nikdy tak dobře nejde.

      shimano dělám 5 minut komplet, Avidy 30min+

      0 0
      • Stevee  

        Me tak jeste napadlo – v jake poloze mas to kolo pri vymene? ja ho mam postaveny na riditkach, nevadi to?

        0 0
        • Deckard  

          Tak to bych při hrabání se v hydraulice nedoporučoval, obzvlášť když si budeš hrát s upouštěním kapaliny. Raději do stojanu, nebo aspon necim zajistit, aby se to nekácelo. Hlavně se líp dostaneš ke štelování na brzdě, což bude vzhůru nohama trochu opruz …

          0 0
        • McBlacky  

          to vůbec, páka vždy výše než třmen.

          pad contact nevím, prostě to točím dokud to jde, nikdy jsem zatím nic nerozpojil, má to alespon u mě jasný krajní polohy. Mám jedny Rka bez pad contactu a CRka s pad contactem.

          kdybych si mohl ale při koupi kola vybrat tak XT nebo XTR. Avid je fakt mdračka, horší byly jen ORO formule.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Cece..mam doma dvoje CRka a jedny maji doraz, druhe jsem uz malem rozsrouboval…

            0 0
            • McBlacky  

              jak píšu, alespon u mě.

              každopádně to že by to šlo rozšroubovat to je teda demence konstruktéra

              0 0
              • Smazaný účet  

                nevim jak moc chybelo k rozsroubovani, ale vyrocilo se to ponekud dost…druha brzda ma jasny doraz. Mozna tuhle nekdo uz predemnou radne „upravil“…

                0 0
      • Stevee  

        joo a jeste s tim pad contactem, jak ho presne vytocis? jde to jinak, nez ze sundas brzdovou paku z riditek?

        neprisel jsem na jinou metodu a prijde mi divny to sundavat…

        0 0
        • Smazaný účet  

          tocitkem s epochopitelne ma dat tocit pri nainstalovane brzde. Protaci se kolem hadicky. Kdzytak trochu zaber, nekde se ti to prilepilo…pokud uz to nemas vytocene na max:)

          0 0
        • fantozzi  

          Bacha na to vytoceni „Pad Contactu“ at to nevytocis moc! V navodu pisou, ze „Pad Contact“ ma cca 24 pozic „kliknuti“ coz jsou 2 otocky o 360°.

          Ja si navod bohuzel precetl pozde a vytocil to uplne az do rozpojeni a zavzdusneni.

          0 0
    • georgio  

      Dnes se chystam na vymenu desticek u Elixir 5,v baleni desticek Avid me zaujala „manzeta“..nikdo z vas ji u vymeny nezminuje..k cemu je urcena?Je to hlinikovej pasek prehnutej napul,delku ma podobnou jako je sroubek kterejma se desticky uchytej..jedine vyuziti me napada k umisteni desticek na misto jeste nez se uchyti sroubkem..

      0 0
      • Stevee  

        presne tak, do te manzety se nasadi desticky – z kazde strany jedna, pak se to cely zasune do trmenu. Melo by to byt namalovany v navodu…

        0 0
      • Smazaný účet  

        závlačka ? pokum máš šroubek, použij šroubek. Některé brzdy mají závlačku, která opětovné použití nemá ráda.

        0 0
        • georgio  

          Diky,nemohl jsem si na to slovo vzpomenout:)Takze neni treba..to jsem chtel slyset:)

          0 0
        • šimlos  

          Opravdu nemá,prdla raz dva,mám tam místo není tenký drátek..

          0 0
          • McBlacky  

            u některých brzd to lidi nahrazují tenkým dlouhým šroubem a matkou. Já jednou zapoměl závlačku dát a dojel jsem 40km než jsem si toho všimnul a pak tam dal stahovací pásku a překvapivě se neutavila :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.