• Teejay

    zdravím, vůbec se mi nevede seřídit zadní brzdu, pročítal jsem zde různé možnosti a nic na tu potvoru neplatí, kotouč je ok, jen když srozvnám mezeru mezi deskami s přední brzdou, která šlape jako hodinky, je menší. Ráno jsem zkoušel promazat pístky a ani to nepomohlo, už nevím. Je nějaká možnost zvětšit mezeru u těhlech brzd?

    0 0
    • Ruprt2  

      ubrat kapalinu, za cenu prodloužení chodu páky.

      0 0
      • McBlacky  

        to je ale extrémní možnost.

        pokud to šlapalo předtím ok, není důvod proč to nejde i ted-

        Elixíry mají odtlačením od řidítek takzvanou servisní polohu páky, zkus to natvrdo namačkat, pak odtlačit a opakovat. Mělo by si to sednout. Mám dvoje a je fakt že měnit desky není na 5 minut jako u shimano.

        0 0
        • Ruprt2  

          Jestli to bylo dřív ok, tak souhlas.

          0 0
          • Teejay  

            sorry že jsem neuvedl, že brzdy jsou nový, jen v servise krácený hadice a odvzdušněný, je ale pravda, že oproti přední brzdě mají malinkou mezírku mezi kotoučem, oproti přední a seřídit se mi to stále nevede

            0 0
            • Ruprt2  

              a jaká je délka kroku?

              0 0
              • Teejay  

                při úplném dotažení toho prstence téměř nulová, zabírá ihned

                0 0
                • Ricci  

                  rovnaka skusenost

                  0 0
                • Ruprt2  

                  jasně, tak bych se vrátil své původní hypotéze moc kapaliny.

                  Avidy jsou na to citlivky. jestli to někdo odvzduňoval např. se zadním kolem v rámu, tak se to může stát.

                  Je to kvůli tomu složitému postupu odvzušňování.

                  Správně by se mělo shodit, kolo a vložit ten bazmek mezi desky, který zabrání tomu, aby ta mezera byla příliš malá. Když se to odvzdušní dobře, tak je mezera široká jako bazmek, když ho tam nedáš, tak je jenom malinkatá.

                  Je to jenom hypotéza, třeba mě někdo opraví.

                  PS.: a když to porovnáš s délkou kroku přední brzdy? při stejném nastavení pad contactu?

                  0 0
                  • Teejay  

                    co se týče zabírání je stejné jako u přední, na fous, jen ty mezery jsou rozdílné, a to mě štve, pač přední brza bez problému.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      toš, když ubereš kapalinu, tak se ti krok prodlouží. Je to na tobě.

                      já mám na předchůdcích Avid Juicy v zadu taky míň místa než vpřeu. Ale už na to kašlu.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Prosimte, mel bych dotaz.. Jak ma byt nastavena stelovatko delky mrtveho kroku pri odvzdusnovani? Vytocene na co nejdelsi mrtvy chod, nebo uplne pritazene? Bo po zkraceni hadicek v servisu se paka i pri nejkatsim nastavene chodu macka docela dost-libil by se mi kratsi chod, idealne tak 15–20mm na konci paky.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Při odvzdušnění nastav nejmenší krok

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            děkuji, myslel sem si to,ale chtěl jsme se ujistit. Dneska jsem dal kolo hore kolmami a ikdyz sem nemackal brzdy, prvnich par zmacknuti se jenom proapdaly, tak tam as vzduch bude:(

                            0 0
    • Ricci  

      Mam rovnaku skusenost,na zadnom elixire minimalna vzdialenost od kotuca oproti prednej,nevyriesilo to ani odvzdusnenie s origos sadou,ked boli nove,tak som to nepozoroval,ale casom sa to objavilo po prvej vymene dosiek

      0 0
      • Teejay  

        jsem se dostal do situace, kdy mi kotouč neškrtá (jen tak tak), když pak sednu na kolo, tak začne škrtat, pač je tam minimální vůle na rozptyl.

        0 0
        • Ricci  

          Nastav to pod zatazenim,tak by sa to spravne aj malo nastavovat

          0 0
          • Teejay  

            to ano, ale utažením a povolením toho prstence se vzdálenost destiček nemění, ta je pořád stejná, proto nevím, jestli by nepomohlo ubrat trochu kapaliny.

            0 0
            • Ruprt2  

              ne zatažením, ale zatížením. :-)

              prstenec ani nemůže mít vliv na vzdálenost destiček.

              0 0
    • radek80  

      řešil jsem to o víkendu, to samý. Nakonec jsem rozebral celý třmen, vyfouknul pístky ven, vyndal gumový těsnění kolem pístků, celý to vyčistil alkoholem, namazal vazelínou. Brzdy jsem naplnil a odvzdušnil, mezi písty jsem měl bleedblock a štelovací šroub na páce vytočený na maximum, tj. proti směru šipky ven.

      A nyní to zase jde jak švýcarský hodinky. Je to dokonce lepší než když to bylo nový.

      0 0
      • Ricci  

        A riesil si takto Elixiry CR? Ak ano,hned zajtra to komplet rozoberiem :-)

        0 0
        • radek80  

          jo a ne, dělal jsem to na XX, ale měly by být úplně stejný. Každopádně asi máš BleedKit včetně kapaliny + speciální vazelínu DOT5.1 kompati­bilní, taky od Avidu. Jinak jsem to dělal přesně podle návodu z webu Sramu. (Manual XX)

          Rozhodně teďka brzdy neškrtají, mají hladký chod a přesnou dávkovatelnost. No radost zabrzdit.

          0 0
          • Ricci  

            Jasne,mam origos bleedkit od Avidu,2× som uz odvzdusnoval,to bolo bez problemov,len proste tie zadne dosticky su extremne blizko kotuca,ze tam prakticky ani nevidiet medzeru…

            No kazdopadne dnes to rozoberiem :-)

            0 0
      • stevo  

        …cau, potrebujem rozobrat hydry Avid Elixir CR, vybrat piestiky a poriadne ich vycistit. Neviem sa doklikat k nejakemu manualu alebo videu. Na jednom som videl, ze piestiky „vyberal“ stlacenym vzduchom. Mas prosim nejaku blizsiu radu? Dakujem za akykolvek tip.

        0 0
        • Kupko  

          Zdar nez rozeberes třmen tak namackej brzdu tak az vyjedou pistky odmontuj hadici vysroubuj spojovaci sroub a opatrne vyndej pistky vycisti nebo vymen tesneni nezapomen pod pistek nalet DOT pistky zatlac do pulky sesroubuj a zacni odvzdusnovat nezapomen dat mezi pisty rozpernou podlozku.

          0 0
        • Kupko  

          Zdar nez rozeberes třmen tak namackej brzdu tak az vyjedou pistky odmontuj hadici vysroubuj spojovaci sroub a opatrne vyndej pistky vycisti nebo vymen tesneni nezapomen pod pistek nalet DOT pistky zatlac do pulky sesroubuj a zacni odvzdusnovat nezapomen dat mezi pisty rozpernou podlozku.

          0 0
          • stevo  

            …dakujem za radu, idem dnes do toho. Snad to nepo…

            0 0
            • Kupko  

              Neni zac tak at se prace podari :-)pak dej vedet jestli jsi vyhral :-)

              0 0
              • stevo  

                …rozobral som, vybral piestiky, s laskou ocistil, aj tesnenie, naliat DOT, poskladal, odvzdusnil (myslim, ze dobre, brzda je pekne tvrda) a piestiky sa NEVRACAJUUU :(((, ja uz neviem som zufaly :(((( Kde moze byt chyba?

                0 0
                • Ricci  

                  kup novu sadu piestikov s tesnenim

                  0 0
                  • stevo  

                    Keby som si bol isty, ze to pomoze, tak zainvestujem.

                    0 0
                    • Ricci  

                      pomohlo to uz viacerym,tiez sa na to prave chystam

                      0 0
                      • stevo  

                        …objednal som tu sadu, vymenil som to odvzdusnil a maka to ako hodinky a uz aj viem co je problem. Stare tesniace gumicky tlakom kvapaliny a mozno aj vysokou teplotou zmenili svoj profil z povodne rovnobezneho so stenou piestika na sikmy, tym dochadza k zvysenemu treniu a piestiky nevracaju tak ako maju. Po vymene je vsetko OK, nabuduce, vidim to cca na dva roky, vymenim iba tesnenia a pohoda, dakujem vsetkym za rady.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          ono hlavne se ten pistek v tesneni moc neposouva, ale spise se pohybuje pruzenim tesneni:)

                          0 0
                        • malamala  

                          Můžeš sem dát odkaz na tu sadu, asi budu muset také zakoupit :-(

                          0 0
                • MirosPikos  

                  Zbav se jich jak jen rychle dovedeš a pořiď Shimano SLX například. Avidy jsou děsně osratý a to jsem se jich onehdá zastával.

                  0 0
            • MirosPikos  

              Na tom není co pohnojit, akorát je pak kumšt to správně odvzdušnit :) Měl jsem rozebraný přední třmen 2× a vím o čem mluvím. Bohužel ho budu muset rozebírat asi znovu. A nebo se naštvu a koupím si brzdy :)

              Mluvím tedy o Elixir 5, ale ono to bude víceméně stejné.

              0 0
              • Kupko  

                Mel jsem to rozebrane uz mockrat na nekolika brzdach jsem menil pistky a tesneni co se tyce odvzdusneni tak je to troskku slozitejsi nez shimana ale jde to :-)

                0 0
                • MirosPikos  

                  Měnil pístky? Kdybych se dostal do takové fáze, tak ty brzdy radši zahodím, bojím se, že mě to čeká co nevidět.

                  Těsnění vím kde sehnat, pístky jsem nikde neobjevil, nemáš nějakej tip?

                  0 0
                • stevo  

                  Ked som ich kupil, sam som si skracoval hadicku a odvzdusnoval, nebol problem, ale teraz??? Je to sila, AVID asi nikdy viac.

                  0 0
                  • Kynio  

                    Taky jsem toho názoru, že avidy už nikdy víc! Vždycky jsem je chválil, jediný brzdy od sramu co za něco stály byly buď BBčka nebo Juicy 7, ty drží už 5 let bez výměny kapaliny!!!

                    Dnes už snad asi jen shimano, nebo hope..

                    0 0
    • Pa.T2  

      Mám Avid Elixir CR. Při posledním přibržďování na silnici mi z ničeho nic přestal nějak ostře brzdit přední kotouč, pak při brždění následovaly větší vibrace než kdykoliv předtím, destičky jako kdyby nebyly schopny "chytnoutů kotouč. Občas si pak kotouč cinkul a přestal nějak brzdit. Že se zkřivil, pochybuju, okem to poznat nejde.. Nemáte s tím zkušenosti?:/

      0 0
      • Ricci  

        A brzdove dosticky su v akom stave?

        0 0
        • Pa.T2  

          teď jsem měnil kotouče a v pohodě:) Desky už jsou ale taky pomalu na výměnu:)

          0 0
    • Kynio  

      Brzdy mám teď nově. Měl sem Avidy juicy 7 a mezera mezi deskama byla určitě mnohem větší. Taky seřízení brzd bylo na pár minut. Prostě se to srovnalo, dotáhlo a po celou dobu na kole krásně drželo a nebyl problém.

      Teď ale seřídím elixiry, všechno dobrý (až na tu menší mezeru mezi deskama, která se mimochodem vůbec nemění podle otočení toho červenýho kroužku na brzdách), jen vyjedu ven a po pár km začne kotouč jen tak šoupat o desku. Posunu třmen a je to vpoho. U zadní brzdy bylo vše vpoho po celou dobu, jen dojdu dom a po chvíli co kolo bylo v předsíni sem ho odtáhl do pokoje a všiml si, že zase pro změnu zadní brzda šoupe o desku…

      To jim fakt tolik vadí teplotní rozdíl, když tady dome je kolem 22°a venku asi 10°? nebo je chyba v servismanovi (ve mně). Nebo to chce čas až si brzdy sednou??

      Dál bych rád pochopil funkci nastavení vzdálenosti desek od kotouče. Jak to funguje, když po otočení kroužku až na doraz je sice chod páky obrovský, ale vzdálenost desek zůstává stejná..divný ne? tohle mi trochu hlava nebere

      0 0
      • Ricci  

        Zabudni na nastavenie vzdialenosti dosticiek,nic take tam neexistuje,nas­tavujes len mrtvy tah,cize moment,kedy zacinaju zaberat, nic viac…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Musel jsi s floatingem brousit třmen?

        0 0
      • MlokCZ  

        A seřizuješ na zatíženém kole? Nebo na nezatíženém tak, aby se po zatížení kotouč posunul na střed mezi desky?

        Protože pokud ne, tak při malé mezeře mezi kotoučem a deskami to bude vždy po nasednutí škrtat.

        Když se to správně seřídí, tak není žádný problém ani u brzd s ještě menší mezerou než Elixíry. Tedy pokud neohneš kotouč, na to je to náchylnější (ne na jeho ohnutí, ale že i menší ohnutí se více projeví).

        0 0
        • Kynio  

          nevím proč, ale kotouč se u zadní stavby nehne na stranu ani o kousek když na kolo sedne 85Kg člověk (otec). U minulých kol, kde byla 9mm osa a rychloupínák se kotouč nahýbal směrem k náboji. Jenže dnes mám novatec s 10mm pevnou osou a ten kotouč se prostě nehne.

          Zkusím to teď znovu posunout, tak snad se to zítra zase nerozjebe :(

          btw…ještě mi přední brzda zničeho nic udělala to, že zabírala až někde u řidítek..musel sem odtlačit pístky od sebe, strčit mezi desky ten červenej plast a několikrát mačkat brzdu, aby to zase fungovalo, jak má… nevím proč to?!

          0 0
          • jIrI___  

            ad. druhý odstavec: Zavzdušněno.

            0 0
            • Kynio  

              kdyby zavzdušněno, tak by kontakt desek s kotoučem byl měkkej ne? V tomhle mi to ale přijde OK..

              0 0
          • Smazaný účet  

            Mám taky novatecy 9/10mm a kotouč se taky nehejbe. Ale musel jsem brousit růžky. Ale opravdu jenom minimálně :0) Jinak jsou to po pravdě geniální kotouče :0)

            0 0
            • Kynio  

              no geniální to nevím…stále se hejbou a vyštelovat to tak, aby si to ani jednou neškrtlo je prostě dost složitý :(

              mám z těch brzd divnej pocit. Něco je prostě špatně :(.

              Teď seřídím tak, že neškrtají, zejtra vyjedu a budou škrtat…tohle mi prostě nejde do hlavy. Takový problémy jsem s juicy 7 vůbec neměl. V tomhle si věřím a vím, že jsem manuálně zručnej. Nejsou to první ani druhý brzdy co seřizuju. Pod rukama mi jich prošlo už hodně a majitel byl vždy spokojenej a nikdy mu kotouče neškrtaly, nebo necinkaly.

              0 0
              • pustipav  

                Teď jde o to, jestli tě to nějak brzdí, nebo to jen občas cinkne… ale asi to bude dost otravné :/

                0 0
                • Kynio  

                  určitě nebrzdí..

                  jen prostě kotouč se hýbe a pokud já si dokonale vyrovnám desky, tak za nějakou chvílu mi to zase občas škrtne. Já nevím asi jak se zahřeje 203mm hope, nebo ochladí tím, že je venku chladno, tak se to různě kroutí atd..fakt už nevím

                  0 0
    • Pavel.ct  

      Nechtěl jsem zakládat nové téma a tak jsem vyhrabal tohle starší.

      V posledních dnech začínám pozorovat, že mě páčka přední brzdy při rychlém uvolnění přeletí až do servisní polohy, přes ten „klapající“ bod. Ale nedostane se až do konečné servesní polohy, někde do její půlky. Když chci potom zabrzdit, páčka nejprve dojde ke „klapajícímu“ bodu a poté normálně brzdí??? Když tu páčku pustím pomalu tak zůstane v normální poloze.

      Koukal jsem ta tu rozborku brzdy (viz. příloha), nemohl by být problém v té pružince č. 5?

      Neměl jste někdo tu páčku rozebranou? Můžu ji vyndat aniž bych nějak zasáhl do kapalinového systému? Můžu ji vyndat povolením šroubu č. 5? Mám Al verzi.

      Díky

      0 0
      • Pavel.ct  

        Zkusím ten obrázek vložit znovu

        0 0
      • Kynio  

        Elixir CR mají servisní polohu? Mám je na fullu ve verzi carbon a ať dělám co dělám, servisní poloha není. Na druhým kole mám elixir R a tam už je… divný ne?

        0 0
      • misko  

        robi mi to presne to iste ako tebe..mam elixir R…zatial som to docasne vyriesil tak ze som dal medzi koliecko a paku pruzinu (v jej nutry je ta povodna pruzina). Je to trochu lepsie ale chcelo by to cele rozobrat a vymysliet nieco lepsie

        0 0
        • kyl  

          Taky na přední R,začalo to dělat asi po týdnu provozu,zatím to neřeším,počkám co tu vymyslíte.

          0 0
      • mr.antik  

        Mě zas naopak po nějakým malým pádu se ta páčka občas vrací ztuha…

        0 0
    • Pavel.ct  

      Ptal jsem se na to na veletrhu v Brně u Žitnýho mechanika a říkal, že problém je v tomhle:

      Říkal „je to holt jen plast“. Mám tam tu brzdu poslat a udělají repas…

      0 0
      • Trainman  

        Potěš pánbůh… Začínám pozorovat podobný problém u eRek :(

        0 0
    • Kynio  

      Zdravím. Zkrátil jsem hadici u slavných elixir CR a nejsem schopnej je naplnit kapalinou tak, aby by alespoň původní mezera mezi deskama a kotoučem. Podotýkám, že kotouč i desky jsou v pohodě. Brzdy odvzdušněný jsou, páka má tvrdej doraz. Dnes jsem odvzdušňoval i Elixir R na svým druhým kole a tam bylo vše bez problémů. Mám original sadu na odvzdušnění, levej nejsem a už mě to pěkně se*e :)

      co ovlivní mezeru mezi deskama? Přece to nemůže být množství kapaliny, když objem páky, hadice a třmene je stále stejný, nejde naplnit víc. Pístky zatlačím co to jde, pak vložím desky, kolo nasadím a plynule zmáčknu páku až k řidítkům, pak pomalu pustím, znovu zmáčknu a tohle asi 4×. Desky se ale nastaví až moc blízko sebe a třmen nelze seřídit tak, aby kotouč neškrtal, vlastně nedřel, protože mezera je opravdu hodně malá..

      co by se ještě dalo vyzkoušet?

      0 0
      • MlokCZ  

        To vypadá, že se nevrací v pořádku pístky.

        0 0
        • Kynio  

          je fakt, že jednomu pístku se moc nechce po zatlačení. Rozhodně nejdou oba stejně k sobě při mačkání páky po rozevření desek klíčem (nebo šroubovákem)..

          0 0
          • malamala  

            Mám ten samý problém, myslím, že to je u těchto brzd běžné. Mě se přestav vracet jeden pístek po 3/4 roce, známému asi po roce užívání.

            0 0
            • McBlacky  

              To se stane na jakékoli brzdě, když se pístky občas nečistí a nemažou. Záleží kde se jezdí. Extrémní prašnost nebo bahno tomu moc neprospívají.

              0 0
              • Eva  

                No moc to nefunguje ani po cisteni a mazani a ani po vymene pistku a tesneni za nove. Asi ta „membrana“ v pakach jak tu nekdo psal, ale na to uz s..u :-)

                Slibuju, tento rok dostane Greedecek Shimana :-)

                0 0
    • brozelin  

      Ještě k tomu seřízení brzd. Se stejným problémem jsem s avidama R jel do servisu. Dozvěděl jsem se zajímavou věc. Podotýkám, že jsem to rozebraný neměl, jak jsem koupil tak prodávám, ale řekl bych, že mechanik věděl o čem mluví. Problém bývá hlavně u zadní brzdy, což se zdejšími příspěvky souhlasí. Podstata problému je v tom, že uvnitř páky je jakási membrána, která po uvolnění páky po brzdění vytváří v systému podtlak, který způsobí vrácení pístků do výchozí polohy. pokud je tato membrána vytahaná, poškozená či je jinak funkčně v nepořádku, podtlak v systému je malý a pístky se nevrací a desky škrtají o kotouč. Nepomůže nic, žádný seřizování, upouštění kapaliny atd… Je to prostě konstrukční problém. A u Avidů není jediný. Když se podívám na uchycení třmenu přes tu soustavu všelijak nepravidelných podložek, tak nevím co si mám myslet. Přijde mi to, jako kdyby neuměli udělat dvě rovný plochy který na sebe přesně dosednou. Jedno vím ale jistě. Až si budu kupovat další kolo, Avidy na něm nebudou.

      0 0
      • Kynio  

        Ano tomu bych věřil. Membrána je z gumy a náhradní stojí kolem 600Kč. Bojím se, že tohle je můj případ.

        0 0
        • brozelin  

          A navíc, i když je kolo v záruce, tak tohle neuznají. Mám takovej pocit, že mechanik říkal, že snad ta membrána samotná vyměnit nejde, že se musí vyměnit nějakej celej bazmek jehož součástí ta membrána je a cena je někde kolem 1000 Kč. Ale za to ruku do ohně nedám, už si na ten rozhovor přesně nevzpomínám.

          0 0
          • Kynio  

            Je to tohle:

            http://www.velohanak.cz/…r-crr5-paka/

            jinak co se záruky týče, musí to uznat. Je to únava materiálu. To že to nevydrží 2 roky mě nezajímá. Dám to na reklamaci :) Hnoj bude mít radost :)

            0 0
          • mr.antik  

            Osobně si myslim, jak se začnou tyhle brzdy nějak kazit, nemá smysl do toho vůbec investovat a radši koupit nový.

            0 0
        • MirosPikos  

          To je drsný, jestli mě tohle taky čeká, tak Elixir už nikdy více. Jen doufám, že např. Shimano SLX nebude to samé, jen s jinou konstrukční vyjebávkou.

          Ale zatím to musím zaklepat, zdá se, že je všechno ok…

          0 0
          • brozelin  

            Když jsem se servisáka zeptal co mám teda dělat, pravil koupit cokoliv od Shimana, tam tento problem není.

            0 0
            • MirosPikos  

              Od té doby co se stalo Shimano našim zákazníkem, už to taky tak vidím. Škoda že to nebylo dřív, než jsem kupoval Elixiry :) Dřív jsem byl zapřísáhlej SRAMák a Shimano jsem svolil jen kliky a pedály, teď už bych se nebál prakticky čehokoliv. Ale ono je to asi taky tím, že na sobě docela dost zamakali.

              0 0
              • Eva  

                Taky mi nemohlo na kolo prijit nic od Shimana, ale po 2 letech s Elixirama pujdou pryc, nejvic trapeni bylo prave s nima. A i diky BF padlo definitivni rozhodnuti prejit na Shimana XT,XTR, jednoduche na udrzbu a servis. Alepson vim ze manzel-osobni mechanik neni tak nesikovnej kdyz v podstate celou sezonu behal jen kolem mych Elixiru a stejne to nebylo nikdy 100% :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  já mám dvoje a celkem jsem se s nima vždycky domluvil. Ale je to náročnější než u shimano.

                  Jako uživatel Formulí předtím jsem byl ale připraven na komplikace :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Máme doma taky dvoje (Elixiry Rka). Na svojich mám najeto cca 7tis. km a zatím bez jediného problému.

                    Pístky se vrací v pořádku a to jsem je za celou dobu jen jednou lehce máznul (Avid vazelínou přímo na to určenou).

                    Druhé také zcela bez problémů, ty ale na manželky kole mají najeto o dost méně.

                    Seřízení v mojem případě vždy okamžitě hotové (občas prohazuju kola a přesně mi to nevychází, takže musím při tom brzdy seřídit, takže jsem to dělal už poměrně dostkrát).

                    Oproti tomu s The One jsem měl vždy práce více. Na všech kolech jsem musel pilovat u The One, abych zajistil přesnou rovnoběžnost desek a kotoučů na zatíženém kole. Pak už to bylo celkem ok, i když vyžadují i tak přesné seřízení.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      to formule vždycky.

                      elixíry seřizuješ pomocí kartonů mezi desku a kotouč?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Elixiry seřizuju podle oka bez vložení čehokoliv mezi desky a nemám problém v tu chvíli i ladit rovnoběžnost.

                        A hlavně mám v oku o kolik potřebuju seřizovat křivě (vepředu můžu na nezatíženém kole s On-One na střed, ta je tuhá, vzadu seřizuju více k vnější desce, ale ne úplně na doraz).

                        Já vůbec u všech brzd preferuju metodu bez vkládání čehokoliv mezi desky a kotouč. Ono to vkládání nebo metoda se zabržděnou brzdou stejně často nefunguje, protože to kotouč neudrží a lehce se při tom někam ohne pod případným tlakem.

                        A bez stisknutí páky je zase práce s tím tam napcat něco, aby to přesně vyplnilo mezeru mezi deskami, zvlášť když potřebuju na každé straně jinou.

                        Většinou používám metodu, že mám jeden šroub lehce dotažený, ten to lehce drží a ladím druhý. Ten pak zase lehce dotáhnu a ladím první. Takhle se lépe dolaďují detaily, když potřebuje s třmenem hnout už jen opravdu o málo.

                        Z 5ti kotoučů 3 kousky ok a dva extrémně mizerné. Různá tloušťka kotouče v různých místech.

                        Jeden byl tak extrémní, že při brždění bylo cítit výrazně na páce jak se roztahovaly pístky v širším místě kotouče. A tedy nejen, že to brzdilo cukově, ale vyloženě páka pumpovala v ruce. Takhle extrémní případ kotouče jsem zažil poprvé.

                        Vyměnil jsem za jiný kousek a zase ok.

                        Nechtělo se mi patlat s podložkami s jiným kotoučem 180mm a řešit těch 2,5mm. A když je daný kousek kotouče v pořádku, tak jsem zase s G3 kotouči spokojený.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Testuju vzadu u Elixírů XT kotouč proti vibracím, sice unašeč je s třmenem více než natěsno, ale …

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na dvou kolech s The One jsem přešel na XT kotouče a velká spokojenost.

                            U Elixirů jsem je chtěl zkusit taky, ale nevyšlo mi to vůbec a škrtalo to o třmen a musel bych pilovat více a to se mi nechtělo.

                            U The One se supermalou mezerou ta vlastnost, že se XT kotouč samovolně dle brždění ohýbá je výhodou a celkově to škrtá méně.

                            U Elixiru tohle nepotřebuju, s origoš kotoučem dobře srovnaným mi to neškrtá vůbec a je poměrně tuhý, takže se ani moc neohýbá.

                            S vibracemi problém nemáme ani u jedněch Elixirů.

                            Za vibrace stejně může vždy z největší části rám.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Je tady hodně vláken o vibracích zadní stavby a z 90% jsou to Avidy…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já jsem v mojem okolí řešil vibrace 3×. Jednou mi lehce zlobilo moje kolo a to AMS 125tka se 180mm kotoučem a ORO K24. Tady to bylo jen občas a 160mm kotouč to vyřešil.

                                Jednou to byl Trek 8500 + Shimano LX. Tady nepomohlo vůbec nic (zkoušeno úplně vše jako jiné desky, jiný kotouč, jiné zadní kolo, kromě výměny celé brzdy a rámu).

                                Třetí případ byly XT brzdy na nějakém HTču, teď si už nevybavuju co to bylo za rám.

                                Co je použité za brzdu, kotouč, destičky může problém zhoršit nebo zlepšit. Problém je ale vždy v nedostačé tuhosti rámu.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Možná také pomáhá moderní uchycení třmene na spodní vzpěře…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Různé uchycení třmene určitě mít vliv bude. Tady bych řekl, že je největší rozdíl mezi IS a PM.

                                    PM zvlášť když to vyjde bez redukce, tak je nejspolehlivější.

                                    U Avidů by tu menší tuhost rámu ještě mohly trochu zvýrazňovat ty jejich podložky.

                                    A pak by se mohl přidat v případě špatného kusu ještě kotouč.

                                    To jsou ale oboje věci, které lze v případě problému snadno zkusit a případně odstranit.

                                    0 0
                        • McBlacky  

                          taky to dělám jak popisuješ, ale rozhodně mi to nejde tak rychle. Rovnoběžnost je občas problém

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak ono jak kdy. Někdy se zadaří hned napoprvé a je to okamžitě. Někdy to musím 2×, 3× zopakovat a trvá to mírně déle, nikdy to ale není nijak hrozné.

                            A jen zcela vyjímečně se stane, že po projetí na to ještě znovu sáhnu.

                            0 0
                • Kynio  

                  řazení zůstanu dále u sramu, vyhovuje mi více, ale ty brzdy teda mě začínají *****. Zlatý Avid Juicy 7.Už 3 a půl roku bez výměny kapaliny, bez mazání pístků, jsou ve stejných podmínkách jako Elixiry a stále drží!!!

                  0 0
              • mr.antik  

                taktak… akorát jim chybí řešení ala matchmaker

                0 0
                • MlokCZ  

                  Což v mojem případě tak trošku vadí, když se mi bez společné objímky to na řídítka vůbec nevleze (62cm vlajdy s 4cm zdvihem, málo místa) :-)

                  0 0
      • MlokCZ  

        Ty podložky jsou naopak velká výhoda. Pokud brzda má rovné podložky, tak se často musí řešit problém rovnoběžnosti desek a kotouče (a ani ofrézované dosedací plochy rámu to zcela neřeší, protože po zatížení rámu se to celé lehce hned).

        Zvlášť se to projevuje u brzd s malou mezerou, kde to bez opravdu přesné rovnoběžnosti nelze vůbec seřídit aby to neškrtalo. A samotnému brždění ta nerovnoběžnost také nepřispívá.

        U všech The One co jsem jezdil (mám už čtvrté, z toho dvoje FR) jsem vždy kvůli tomu musel pilovat třmen a bylo s tím spousta práce.

        U Avidů to právě řeší podložky a netřeba nic dalšího ani v případě, že nejsou ofrézované dosedací plochy a je to křivě více.

        0 0
    • pee.tr  

      Přiživím se na tématu. Měl jsem kolo v servisu se zadní brzdou (rozhýbání pístku, odvzdušenní, nové destičky), ale až doma jsem si všiml, dle mého mínění, dlouhého kroku páky. Proto bych rád věděl, kde by se měla páka vůči řídítkům nacházet při plném zmáčknutí a případně lze-li toto přenastavit bez nutnosti doplnění kapaliny. U přední brzdy, kde jsem si měnil destičky sám a nebylo třeba žádného servisu, mi jednak páka zabírá dřív a zároveň její brzdící krok končí dále u řídítek. Tzn. na prsty držící grip je pod pákou dostatek místa. U té zadní se obávám, že až se trochu sjedou destičky, bude mi při plném zabrždění páka narážet na klouby prstů.

      Díky

      0 0
      • MirosPikos  

        Nejspíš špatně odvzdušněné…

        0 0
        • pee.tr  

          Fakt? Brzdí to normálně, jen páka zabírá později než na přední.

          0 0
          • MirosPikos  

            No protože páka napřed stlačí dobře stlačitelný vzduch a až pak brzdovou kapalinu, která pohne s pístky. Páka tak zabírá později a končí blíže gripů než druhá páka. Až si při prudším brzdění slisuješ prostředník, tak už ti to bude jasné :)

            0 0
            • pee.tr  

              Nevím, ale v tomhle myslím, že nemáš pravdu. Páka má jen delší mrtvej krok a tím pádem i započne později zabírat. Už jsem přišel na to, že to lze zkrátit otočným pad contactem. Takže už mi teď nejde až k prstům. Jen škoda, že v servisu při doplňování kapaliny tonhle otořnej prstenec nenastavili napřed do krajní polohy, abych to mohl doštelovat ještě o kousek dál. Teď jsem už na dorazu.

              0 0
              • MirosPikos  

                Ano jsi na dorazu, proto říkám špatně odvzdušněná. Zkrátka je tam více vzduchu, než by bylo potřeba a nemůžeš to seštelovat dle tvé představy. Mysli si to chceš, třeba se fakt mýlím, každopádně výsledek je pro tebe stejnej…

                0 0
                • pee.tr  

                  Píšeš, že je tam víc vzduchu… Já žil v domění, že vzduch v systému být nemůže po odvzdušnění žádnej. Vždyť to bych mohl kolo otočit, někam by se mi přelila bublina a už nebrzdím. Nebo pak nechápu celý systém. Měl jsem zato, že tam je málo kapaliny, ale vzduch?

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Hele já nevím, jdu na to logicky, možná jsem úplně nebo jen částečně mimo mísu. Vycházím z toho, že neservisovali brzdu ve vakuu. Pak tam může být jen vzduch nebo kapalina a jestli je tam méně kapaliny, tak zbytek bude vzduch.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Taky nevím, ale uvažuju, že celý uzavřený systém je v určitém malém rozsahu s měnitelným objemem (proto to štelovátko u pák). Takže lze mít úspěšně odvzdušněno jednou s měnším množstvím kapaliny, jindy s větším, ale vzduch tam být podle mého nemůže. Kdyby tam byl (kdekoliv), tak by to nebrzdilo a pouze by se stlačovaly ty vzduchové bubliny. A mně to brzdí naplno, jen ta páka je o něco málo blíž řídítkům při plném zmáčknutí, než je tomu u bzdy přední.

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Soudím podle mých elixirů (ale ne CR). Když jsou špatně odvzdušněný, tak pák zabírá pozdějc a dostanu se až k řidítkům. Ale zabrzdím. Když jsou odvzdušněný dobře, pak páka zabírá mnohem dřív a neskřípnu si prostředník při prudším zabrzdění. Nic víc nemá smysl řešit. Spíš bych to vyzkoušel odvzdušnit tak, aby to šlo naladit tak jak potřebuješ, teď to nejde a dle mě je to odvzdušněním.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          záleží jak máš seřízený pad contact, ale i tak jsem se u elixírů setkal s tím, že i dobře odvzdušněný měly dlouhý krok (verze bez pad contactu)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ono taky zalezi na dalsi veci, kterou tady (docela marne) vysvetlova gazman. Zalzi na pohybu pistku, ktery se ma sprvne pohybovat jenom diky pruznosti tesneni = kratky chod pistku. Pokud je pistek vselijak mazany a lesteny, tak se v tesneni posouva a a) nevraci se jak by mel, b) kdyz se vrati vice, tak se pak prodlouzi mrtvy chod paky bo je nutne ho vice vytlacit..

                            Jinak alfa omega avidu je odvzdusnit do mrte. Kdyz s enecha jenom pidibublinka, tak se krok prodluzuje a neni citit tvrdy bod kdy sedky dosednou na kotouce (pozor, i pri dosednuti na kotouc je mozne paku dale stlacit diky „pruznosti“ celeho systemu)…ale to uz jde o slusne sily se kteryma se pri beznem brzdeni moc nesetkas – blokle kolo. Takove J7 se daly timto „pumpovanim“ pomerne snadno znicit, protze pistek v pace byl plastovy a dolamal se…

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.