Avid Elixir CR - nevrací se pístky

49 nepřečtených
  • pee.tr

    Vím, že už tu podobné téma je, mám ho pročtené, ale rád bych se přeci jen ještě něco zeptal na čisto. Jezdím na Elixírech CR sintrované originál desky. Kolo s nimi používám jen na závody. Loni něco přes 800km letos pod 700km. Co rok, to jedny desky. Loni mi odešly během posledního závodu v bahnitých Valticích a jelikož jsem nebyl schopen zatlačit jeden pístek zadní brzdy zpět, dal jsem to do servisu. S přední problém nebyl. Letos jsem si zadní desky vyměnil sám ještě před posledním závodem, ale jelikož se hůře vracely pístky a závod byl zas v dešti, v blátě to drhlo a desky dost odešly za těch 55km. Pístky se mi teď nedaří pořádně rozhýbat už vůbec. Před posledním závodem se aspoň podařilo, že kotouč neštrejchal. Teď už ne. Sice pístky vyjedou, dokážu je i zatlačit (opakovaně jsem to tak rozhýbával), zeřidit třmen, ale po zabrždění mi vždy zůstanou drhnout u kotouče. Četl jsem tu o vazelíně na pístky. Když ji pořídím, měla by to vyřešit, nebo je ještě něco co bych měl měl vědět a nevím? Popravdě mi u principu hydraulických brzd vrtá hlavou, na základě čeho si pístky určují, jak daleko se mají po zabržení vracet. Děkuji.

    0 0
    • Mr.Duck  

      Shimano.

      Pistky fungujou jednoduse – maj po okraji tesneni, ktery jim umoznuje nejaky vysunuti bez posunuti toho tesneni v tele trmenu (nebo pistku v tesneni, nejsem si ted jistej a neni to podstatny). Kdyz je pakou vysunes vic, nez se to tesneni dokaze „ohnout“, tak jednoduse o trosku vyklouzne v trmenu ven, a tim se vychozi pozice o neco posune.

      0 0
      • pee.tr  

        Dík, ten princip takto zní docela logicky. Ale je-li to tak, pak mi přijde naopak nechtěné, aby se pístky mazaly, pokud se pouze tak jako houpají v tom těsnění. Představuju-li si to správně. Vazelína by pak mohla být dobrá maximálně pouze pro případ snazšího toho většího vysunutí po opotřebení destiček.

        0 0
        • Ruprt2  

          Rosborka a sborka!

          Nic lepšího nevymyslíš.

          0 0
        • zzd426  

          s tím těsněním co zalačuje pístky zpět se mi to nezdá. spíš je to tak jak píšu níže…

          0 0
          • kubad  

            je to kombinace obojího

            0 0
            • zzd426  

              vypadá to tak… takže beru své příspěvky zpět, žil jsem v mylné představě :)

              0 0
              • Rudyshy  

                priamo na strankach avidu najdes princip akym sposobom sa pohybuju pistky. Je k tomu aj dokumentacia.

                jak sa pise vyzsie , funguje to na zaklade tesnenia.

                takze prave byva docela problem vytlacit pistky spatky do „0“ pozicie ked sa raz vysunu. Ale chcelo to len trpezlivost a vrazacat medzi to dobre naradi.

                Idealne je ak by roztahovani pistku povolis sroub u paky a nechas cast kapaliny vytiect. Pretoze ak si doplnil dotku v priebhu tak mas kapaliny viac ako je system schopny zniest (kedze je to bez expanzky)

                a potom v pripade do-odvzdusnit ked uz budu pistky v idelanej pozicii.

                dufam ze som to pospisal jednoducho.. ziadna veda len trosku ina hokna nez u shimaan.

                0 0
                • pee.tr  

                  Žádnou kapalinu jsem do systému nepřidával ani nic neupouštěl. Pístky, ač ztuhu, ale zatlačím i bez toho.

                  0 0
                  • Rudyshy  

                    a po zatalceni sa ti nahodu sami nevytlacia zas von? prave nez som stym zacal prvty krat elaborovat som zisitl ze sa mi vzdy pistky po par sekundach zas vytlacili.

                    v mojom priapde to bolo uz tak kriticke ce ked som dal nove desky nestrcil by si tma ani list papiru :)

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Ne, v pohodě drží zatlačené i několik dní. Samovolně nevyjedou.

                      0 0
      • zzd426  

        řekl bych že je to na principu uzavřené nádoby…jak zmačkneš páčku tak vytlačíš pístky ven, a jak se páčka vrací tak způsobí podlak a písky zajedou zpět, než se píst v řadící páce nedostane do polohy kde je přítok z expanzky do systému. nic jiného v tom není. aspon tak si myslím že to funguje.

        a k problému… pístky zkusit namazat a zatlačovat.

        já to dělám tak že pístky necham do slabé poloviny vysunuté, pak gumičkou zaaretuji brzdovou páku aby systém zůstal uzavřený a kolo otočím vzhůru koly, pak když zatlačíš na jeden pístek tak druhý vyjede, máznu a zatalčím zas na druhý, a tak je střídám neustále, dokud tam nejdou pěkně hladce. dělám to vždy při výmeně desek nebo před zazimováním kola, mám trapné brzdy shimano 486 už pět let a pořád chodí pístky krásně.

        0 0
        • pee.tr  

          Díky. vyzkouším.

          Ještě by mě zajímalo, když to budu dělat, v jaké poloze mám mít ten pad contact (otočný prstenec na hadici u brzdové páčky). Když jsem totiž prvně chtěl pístky před výměnou desek zatlačit, povedlo se mi to až po jeho zatočení. Od posledního servisu mi ho nechali naplno vytočený. Když jsem ho zatočil, písky mi přišly, že šly zatlačit snáz, akorát brzdová páčka se pak hodně propadala. Nicméně pístky se mi po výměně destiček aspoň trochu vracely jen pokud jsem ten pad contact nechal tak z polovině zatočený. Když jsem ho vrátil do polohy, jak byl celý rok (plně vytočený), vracet se jim teď nechělo vůbec. A další věc – různí se tu názory, zda Elixíry CR mají servisní polohu páčky. Když ji odtlačím od řídítek, žádného cvaknutí se nedočkám.

          0 0
        • Concorde  

          Přesně tak to není. Podtlak tam sice je, ale ne tak velký, aby pístky vrátil zpět. To by tam musela být vakuová pumpa :)) Je to přesně jak napsal kachna a pístky se opravdu zvnějšku mazat nemají, jinak na sebe začnou lepit bordel a časem přidrhávají.

          0 0
          • zzd426  

            jj už jsem psal nahoře že to bude asi kombinace obojího. ale pístky dle mě namazat určitě a pak samozřejmě po rozhýbání mazivo setřít, aby nelepilo. pokud to uděláš vždy když meníš desky (že pístky očistíš a namažeš) tak trocha bordelu nalepeného nevadí, protože se pístky vysouvají po zbroušení destiček, takže by se bordel dovnitř dostat neměl.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Mi se osvedcilo „mazani“ brzdovkou…nic jineho bych tam nerval. A samotne mazani jenom abych vymyl bordel. Pak vyfoukat od zbytku vzduchem a fungujem dal…

              0 0
            • Concorde  

              Mazani pistku je spis na skodu. Mazane jsou zevnitr. Fakt maximalne ocisitit treba cisticem na brzdy… Fungovat to bude i namazane ale casem to muze byt zdroj problemu

              0 0
              • Martinson  

                Nesouhlasím, zrovna Avidům to pomůže. Koupil jsem si origoš vazelínu a mažu a mám pokoj. Po namázání ale očistím zbytky vazelíny hadrem.

                0 0
                • Concorde  

                  Avidum pomuze leda tak to ocisteni, ale namazani na to fakt zadny vliv nema.

                  0 0
              • MirosPikos  

                Čas od času, když pociťuju, že se nechovají ideálně, namočím vatičku na špejli v DOTce, očistím okolo povysunutých pístků a samotné pístky rovněž. Několikrát zasunu/vysunu/o­čistím aby se hezky rozhýbaly. Pak čistým hadrem do nejlépe vydrbu třmen se zasunutými pístky a jedu.

                Nemyslím si, že by nějaký agresivní čistič zrovna udělal dobře těsnění. Brzdovkou člověk nic nepokazí (pokud se nedostane na destičky nebo ložiska) a těsnění to leda prospěje.

                Vazelínu jsem kdysi sháněl, ale nakonec nesehnal, tak jsem se na to vykašlal a tahle funguju 4tým rokem.

                0 0
                • pee.tr  

                  Dík. A to rozhýbání děláš s pad controlem v jaké poloze? A se zabržděnou páčkou, jak píše kolega výše? Čím s nimi hýbeš? Mně se z dostupného nářadí osvědčila tyčka s kuličkou na konci, co mám na nýtovači řetězu. Nicméně i s tím to je docela práce najít správnou polohu, zapřít o třmen a pořádně zabrat aby pístek zajel. Nechtě se mi tím už povedlo lehce odštípnout nepatrnou část hranky protějšího pístku, když se mi to opřelo o něj místo o třmen. Na nějaké cvičení s pístkem tam a zpět to moc není (aspoň zatím bez namazání).

                  0 0
                  • Rudyshy  

                    sam vyrobca doporucuje to robit cez stare desky.

                    ja osobne pouzivam ockove kluce ten najvacsi co sa tam da vrazit a potom uz len pacim

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Mám při tom vyndané desky a vidím přímo pístky. Provleču klíč č. 7 nebo 8 (zkrátka něco malého, co je při ruce) a z obou stran zatlačím. Abych tlačil kolmo na pístek a ten mohl krásně plynule zalézt. Při tom všem mám brzdovou páčku v servisní poloze.

                    Obyčejně to dělám tak, že napřed ladím jeden pístek a druhý si tím klíčem podržím, aby nevylezl. Pak udělám stejně druhý pístek. Pak je zatlačím oba a zkoumám, jestli vylézají přibližně stejně. Když jsem spokojen, vyčistím hadrem, nasadím desky, zkompletuji třmen. Pak třmen vyladím aby byl kotouč co nejvíce ve středu a pístky vyjížděli při brzdění nastejno.

                    Toť asi vše. Je s tím ******, ale když si to člověk osvojí, pak to alespoň funguje, tak jak má.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Ano, přesně, je s tím ****** :-) Já když zatlačuji jeden, tak druhý začne vylézat až když už první tlačím tak v posledním milimetru. Ale vylézají pak při mačkání páky různě. Někdy tak, jindy trochu jinak. Ale zeptám se na tu servisní polohu. Skutečně ji Elixíry CR mají? Já ji tedy nějak citelně neobjevil, když se pokusím odtlačit páku.

                      0 0
                      • Martinson  

                        U Elixir R to znatelně cvakne při odtlačení páky. CR jsem nikdy nespravoval.

                        Na přidržení pístku používám kleště a kousek tvrdšího papíru abych brzdu neorval. Když se pístek zatlačuje na krajích tak se někdy blbě naklopí a sekne. Na čištění pístků jsou ideální vatový tyčky na čištění uší.

                        0 0
                      • jonti  

                        Moje CR mi maji, nektere ji nemaji, je jich vic rocniku a verzi. S karbovonou packou ji nemaji zadne.

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Ano mám s karbonovou páčkou.

                          0 0
                        • rbcrx9  

                          Moje karbony servisní polohu mají, ale po najetí asi 350 km se začala zadní brzda stále zavzdušňovat. Teď mají najeto něco přes 500 km a visí v dílně. Dal jsem SRAM Guide R a zatím plná spokojenost, najeto skoro sedmset kilometů.

                          0 0
                          • MirosPikos  

                            Na Guidy si dělám zálusk. Ale až podle více ohlasů. 70 km je ještě celkem málo :)

                            0 0
                            • rbcrx9  

                              Je psáno: 700 km.

                              0 0
                            • Mr.Duck  

                              Sou slaby. Jezdil sem 3 pary a ani jedny moc nebrzdily, na delsich sjezdech to neslo udrzet..

                              0 0
                              • MirosPikos  

                                A co tedy doporučuješ?

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Tak za lepsi penize se daj koupit XT, ktery sou na tom silou dost podobne jak ty Guide, a rikejte si ze sem fanboj, sou to celkem spolehlivy brzdy.

                                  Budu na jaro porizovat novyho bika, a vim ze tam budou Guide, a misto nich pudou okamzite Sainty. Kdyby me Shimano nekdy zklamalo, zkusim Hope, kdyz je vsichni tak chvali :) Ale od Guide sem naprosto uprimne cekal vic, mel sem s nima problem ubrzdit nejeden sjezd. Jedny z tech 3 paru jakz takz zvladaly, ale to ze zvladaly znamena za brzdily asi jak ty XT, od 4pistkovejch brzd bych cekal vic co se tyka sily.

                                  0 0
                                  • MirosPikos  

                                    Tak to jsem od toho čekal víc. Proti Shimanu nic nemám, dokonce je to náš zákazník, takže bych klidně od nich něco vzal :) Jak to tak vypadá, tak se budu nakonec rozhodovat od SLX přes XT až po Saint.

                                    Jaký budou na novým kole ty Guidy?

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Guide R. Jezdil sem Guide R, RSC, i nejnovejsi X0 Trail, a uprimne bych nedoporucil ani jedny z nich – RSC ma pochopitelne vic nastaveni nez R, ale oboje R co sem zkusil mi prisly o neco malo prijemnejsi nez ty RSC, X0 tak nastejno s tema RSC.

                                      Nebylo to spatny, ale nebylo to dobry. Cekal sem od nich, ze me zastavi, kdyz budu potrebovat, a to ani jedny z nich nedokazaly. Uprimne to stezi dokazou XT, ale dokazou to minimalne srovnatelne s Guide, a od Guide sem proste cekal vic.

                                      0 0
                          • pee.tr  

                            A jak se ta poloha projevuje? Já jsem s tím laboroval všemožnými kombinacemi postupů, že už si ani nevzpomenu, co bylo zrovna jak nastaveno (např. ten pad contact), ale jistého cvaknutí v páce jsem dosáhl. Pouze však při snaze o zmáčknutí předtím odtlačené páčky. Nikoliv při popisovaném odtlačení páky od řídítek.

                            0 0
                          • jonti  

                            Nezkousel si je reklamovat? Normalni to neni. Me se nezavzdusnuji ani po asi 10 000 km.

                            0 0
                      • Rudyshy  

                        takze mas ich uplne zatalcene? potom uz nevidim dovov preco by ti mali nejak znatelne chodit zle. Ale urcite by som doporucil otvorit ventil zatalcit pistky odvzdusnit a malo by to byt cajk. I ked hovoris ze si nikdy nepridaval kapalinu je mozne ze si dotka natiahla do seba nejaku vodu. A vymenit cele medium tiez nebude na skodu. (a cena 0kc )

                        nicmene trosku som sa stratil v probleme. stale riesime to ze ked tam das deksy a parkrat zmacknes tak sa opru o kotouc a cinka to az brzdi?

                        Nicmene absolutne u elixirov neni problem je uplne rozdelat (otvorit) je to len taka jednoducha skladanka.

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Ano, stále řešíme prvotní problém. Chtěl jsem si jen vyjasnit pár věcí okolo. Oba pístky dokážu úplně zatlačit. Nicméně jednak při následné snaze u jejich vyjetí nevyjíždí vždy souměrně, ale především i když souměrně vyjedou, namačkám je s deskami až na kotouč (zkoušel jsem už i vkládat mezi vizitky), tak zůstanou zabržděné.

                          Říkám znovu, že před posledním bahnitým závodem se s novými deksami vracely málo, ale daly se seřídit, aby nedrhly. Po něm i s ojetými deskami vyloženě neseřiditelně brzdí. Zkusím to promazání a ještě očištění. Jinak nemám doma ani brzdovku, ani sadu na odvzdušnění, tak bych se rozebrání docel rád vyhnul. V přední mám kapalinu absolutně bez zásahu 2 roky a vše šlape jak hodinky.

                          0 0
                          • Rudyshy  

                            no keby si mal cestu cez Brno tak to mozme skusit. Alebo niekoho zohnat v budejovicich kto pomoze.

                            0 0
                • Concorde  

                  Cistic co pouzivam ja agresivni neni (vuci tesneni). Dokonce gumu osetruje a nikdy s tim problem nebyl. Aby taky jo, kdyz je to na brzdy…

                  0 0
                  • Rudyshy  

                    tiez neverim ze by nieco mohlo ublizit tym gumam (epdm-ka) ktore musia odolat dotce

                    0 0
        • Mr.Duck  

          Princip uzavreny nadoby v tom samozrejme roli hraje, ale nevyresil by ti automaticky vysouvani pistku podle ojeti desticek – od toho tam prave sou ty tesneni, ve kterejch pistek klouze. Bez nich by ti podtlak v systemu (s pomoci pruzinky) vzdycky po uvolneni paky (a s tim souvisejicim otevrenim expanzky) zatlacil pistky uplne zpatky do trmenu, a s napul sjetejma deskama bys nezabrzdil :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.