Auto - autorizovaný servis - kvalita služeb

185 nepřečtených
  • blaza84

    Zdarec bikeři, dovolte mi offtopic o dvoustopých vozidlech. Blíží se čas, kdy budu pořizovat nové auto. Mám roky škodovku a s autem jsem naprosto spokojený. Jsem už ale velmi rozčarovaný z cen prací v autorizovaném servisu a přístupem při řešení reklamací. Se servisem u jiných automobilek nemám zkušenosti. Je to někde lepší, nebo jsou všude stejní žebráci?

    • chudy  

      Měl by jsi asi napsat, co Ti přijde jako vysoká cena, ale dopředu nepočítej v autorizovaném servisu 120 kč/h. Záleží na konkrétním servisu ne na značce auta

      • blaza84  

        Třeba litr oleje do octavie tour 1,9 tdi za 900kč. Samo že ho sháním jinde za zlomek ceny, ale to jen tak pro představu. S maržema to kluci fakt přehání.

        • deekay  

          Skodovackej servis je drahej :( Ono i ty auta jsou pomerne drahy, na to co nabizi.

        • Lada,s  

          900 kč za litr oleje je normální zlodějina!

          Standardní kvalitní olej stojí max do 300 kč/litr, nehledě na to že autoservisy to berou v sudech za zlomek této ceny.

        • Necris  

          Jak kde, zrovna ofiko cena toho oleje je přes 600, což už je o dost snesitelnější. Na druhou stranu někde tu marži mít musí. Jestli za 400 jinde z oficiálního zdroje, nebo za 600 u škodovky, to fakt nehraje roli když s tím autem jezdím.

          Co roli hraje jsou stáčené oleje, které se tváří jako Longlife .. za 180 Kč/l z Eshopu ! No nekupte to volové !

          • Ruprt2  

            Nesouhlasím, jestli chtějí mít marži na prodeji oleje, tak si mají otevřít obchod na prodej oleje.

            Když dělají servis, tak mají vydělávat na servisu.

            • notobi  

              je vidět, že netušíš jak to chodí, kdyby servis žil jen z práce tak to může rovnou zabalit. Neuvědomuješ si že má taky nemalý náklady: technici, mechanici, elettrika, voda teplo a za diagnostiku, přípravky atd a to se taky musí zaplatit a neni to nic levnýho.

              každá sranda něco stojí.

              Kdo chce opičku musí mít i na banány.

              • Ruprt2  

                Napsal jsem to tak schválně, protože vím jak to chodí.

                A ten způsob není ideální.

                Ale hádat se o tom klidně můžeme :-))

                Nicméně, pokud dáš bajk do servisu, aby ti vyměnili bowdeny, tak máš několik scénářů:

                1. vymění ti to za 20 minut. naúčtují ti 1/3 hodiny za třeba 100kč.

                lanka za 50kč a bowdeny za 100kč

                1. výměna zadara, lanka 150kč bowdeny za 300kč
                2. výměna 1,5 hod za 300kč a materiál za 100, s 50kč příplatkem za

                teflonové lanka.

                1. 10min výměna 80kč, lanka a bowdeny za doporučené ceny dle výběru.

                seřízení 100kč promazání pohonu 100kč kontrola tlaku v pneu 20kč. Na závěr kontrola brzdového obložení a seřízení brzd, za 150kč. A brzdy nemůžeš nechtít, protože brzdy se dělají vždy. to je na kole nejdůležitější, bez kontroly brzd ti kolo nevydají.

                Toto jsou praktiky, které autoservisy normálně dělají. Záleží, kterou cestou se vydají. Do kterého servisu bys dal auto? Který je nejlepší, který je nejlevnější, který to dělá správně?

                • notobi  

                  já jedině do značkovýho protože spoustu problémů na autě řeší svolávací akce nebo postupy s TPI (technická produktová informace)o kterých garážovej mechanik nemá ani tušení

            • Necris  

              Někde tě zkásnout musí. Znám borce co si s Phaetonem (dostal darem od tatínka co s ním nežije) jezdí do originál servisu na servisku (teda jednou za tisíc let, když ty kilometry najede) a trvá na tom, že si přiveze vlastní olej. Je to pětilitrová plastová flaška co se tváří jako originál. Když ten olej naliješ do odměrky a vedle si ještě do jedné doliješ litrovou flašku na dolévání co jsem dostal z servisu, mají úplně jinou barvu a dokonce jsou na první pohled jinak husté.

              Pointa je v tom, že si s přijámákem děláme srandu, jak mu pak musí zdražit práci a vyjde ho to zase stejně … :D

              Netvrdím že se nedá nic sehnat levně a že na všem musí být marže, ale typický český způsob, „vod Pepíka ze sudu“ z eshopu za 180 Kč/l maloobchodní cena, borci na to jezdí a „fšechno OK VOLE“ … zázraky se nedějou a ještě jsem neviděl cenový hit, který by nebyl podvod.

              Na druhou stranu na 900 Kč/l bych se ozval, to už je fakt hodně. Doporučená maloobchodní ± něco, ale rozhodně ne skoro 50 procent ;)

          • Lada,s  

            Stáčený olej bych asi nikdy nekoupil, protože pokud to není ze zavřené flašky tak to mu nevěřím :-)

          • jecnak  

            Ono longlife olej je vubec kktina, ale to necht posoudi kazdy ve sve penezence pri vymene vacek a dalsiho zda mu to za to stalo.

            • Pumsc  

              přesně tak,na naftě max 15.000,já na autech co jsem měl vždy po 10tis…

            • Necris  

              Jo prej jo, ale už jsme na tom odtočili dost oktávek a další ksindl. Mě to vychází na 30 tisíc s tím, že tam holt se svým motorem šoupnu 1,5 litru oleje na dolití. Mám to takto pevně stanovené. Zkrátka co 30 tisíc to výměna oleje.

              Staré 1.9 TDI 66 kW mívali (dodneška to máme) počítání studených startů. Nebyl problém na tom udělat 45 tisíc km a až potom začala křičet, že chce výměnu. Ale po 35 tisících sem muselo z mě neznámého důvodu dost dolejvat…

              • Richi  

                Nesmíš být mimo mísu a cpát LL olej do Octavie, to vyřeší tvé zdánlivé problémy s olejem.

                Mimochodem, chudáci auta.

                • notobi  

                  LL olej neni špatnej jen je nesmysl na něm jezdit víc jak 15000km nemluvě o tom, že jakmile má motor filtr pevných částic smí se používat jen LLolej

                  • enjoy  

                    A k čemu je tedy LL olej,když 15 tisíc je normovaná výměna u normálního?

                    Já si odpovím sám,jelikož jsem v tomhle dělal a vím,že LL je pouze fake na lidi.A výrobci si to ospravedlňují tím,že LL oleje jsou oleje pro lehkoběžné motory u kterých se počítá s jízdou v nižších otáčkách,takže prostě doufají,že to bude ok a lidi jsou navíc rádi,když jim někdo řekne,že to můžou měnit po 30 tisících,vždyť oni to po 3 letech prodají a je jim buřt co s tím autem bude potom.

                  • kubad  

                    nesmysl je takhle placat!

                    15000 dalnicnich km je naprosto jinych pro olej jak 15000mestkych km

                    jinak me fakt tyhle hlasky pobavi. v automobilkach sou blbci jak tak sleduju

                    • lukas aka mitro  

                      (1) Kolik lidi z BF dela v automobilkach?

                      (2) Na bf vi vsichni vsechno nejlip.

                      ad (1) mizive procento…z tho jasne plyne, ze v automobilkach jsou jenom dementi…

                    • McBlacky  

                      asi samozřejmě záleží jak tomu nakládáš.

                      Intervaly oleje jsou celkem naddimenzovaný, aby to krylo i extrémnější případy

                    • Lada,s  

                      Tak blbci tam asi nejsou, ale hlavně si myslím že automobilky nemají v dnešní době zájem aby motory vydržely milion km… Takže se prostě vymyslelo kurvítko „LL olej“, který se od bežného oleje témeř neliší, ale interval výměny je až dvojnásobný…jak snadné! A lidi jsou navíc spokojení že nemusí na výměny chodit tak často.

                    • notobi  

                      kdyby se jezdil olej jen max po 15000km tak spousta problémů u motorů odpadá (ucpaný sací koše olej čerpadla u 1,8T, problémy s rozvodovýma řetězama u 3,2FSI, kde se ucpávaj napínáky řetězů který tim pak vytahujou řetězy, atd ně co se řeří v mortorech nový generace kde je to jinak kontrukčně, ale nikdy to nebude dobrý )proto v Americe žádnej LL neexistuje, ale jezdí se po 8000mil což neni ani 15000km to samý auta v GB nejezdí LL a taky tam nemusí řešit problémy co řešíme s motorama v běžných státech (např pro AUDI Německo+ zbytek světa) interval je sice proměnlivej a závisí na jíztdních podmínkách (počet startů za jaký teploty, vyhodnocuje to i podle stylu jízdy a dalších a dalších podmínkách a tak neni k údivu, že spousta lidí stejně na servis přijede mnohem dřív než ve 30000km např u 3,0TDI s Biturbem co najdeš v A6 nebo A7 je to pozve na výměnu oleje už v 15000km.

                      Každej soudnej automechanik ví že ten olej tu kvalitu po 15000km už prostě rapidně ztrácí a pokud někdo dává autu víc zabrat tim hůř. a o tomhle se Ti shodne i člověk co řeší v Importu koncernu VW garance jen vzhledem k nadřízeným a výrobci Ti to nikdy oficiálně neřekne protoře by přišel o práci

                      • kubad  

                        a proc 15 proc ne 16 ? nebo 20 jinak zastance LL nejsem :-)

                        • lukas aka mitro  

                          Rad stoutras, co?

                          Jeste zbyva otazka, zda menit jenom podle kilometru, nebo i podle let…totiz kdyz nekdo najede 4 000 Km za rok, tak jaky ten olej bude ve srovnani s nekym, kdo ma stejny najezd za pul roku? Podle mne bude v horsi kondici…

                      • Necris  

                        Tenhle příspěvek se mi líbí. Jenom mi někdy nehraje to opotřebení oleje. Přes auta rozhodně nejsem, ale přeci jenom u mě v autě jedu na šestku ve 130 lehce přes 2 tisíce otáček. A teď náhodně vyberu nějaké jiné auto, kupříkladu kamarádův Hyundai zrovna dneska ve 130 na tempomat točil o tisíc víc…nehraje i tohle roli ? Tedy že můj motor na stejnou vzdálenost udělá o 1/3 méně otáček, resp. jeho o 50 procent více než ten můj ? Proto on musí po 15 tisících a já cca po 30 ?

                        • tomfree  

                          Záleží to spíše na poměru provozu teplý/studený motor,zatížení a prostředí,kde se provozuje,hlavně částice křemíku způsobujou rychlou degradaci mazacích schopností.

                        • notobi  

                          to je to co sem psal zjednodušeně pojmem: styl jízdy

                      • logoman  

                        Nejaky zdroj k tomu, ze se v usa LL nevede?

                        • notobi  

                          olej jo, ale ne ten nájezd v mílích uvidíš to pokud bys zadal kodování štítu přístrojů na USA zkrátí se tam nájezd viz jak sem psal

                          • logoman  

                            Dival jsem se pro zajimavost na bmw 5 a dle usa diskuznich for se pohybuje interval nekde kolem 15–19k mil, zalezi hodne na vyuziti auta, mesto/dalnice.

                            Mas nejaky zdroj, ktery se zminuje o mnohem kratsich intervalech vymeny?

                            • pepek  

                              Pokud jezdíš jak amík, tak ten olej tam musí vydržet věčně. Tady je to něco jiného.

          • blaza84  

            Jinak k tomu oleji – jestli stojí 500, 600, 900,– … pokud máte známého, tak vám originální balení 1l tohoto oleje sežene za 150 – 200 kč a to mu z toho zbyde ještě na pivo!! Jasně že z něčeho musí být v servisu živi, ale ocaď pocaď.

        • buba CZ  

          Do této octávie už řadu let dávám sudový olej Texaco diesel 10W 40 za 90 kč litr.Měním po deseti tisíc a motor přede jak koťátko.Zatím 216 tis. a bez opravy.

          • Necris  

            To je trochu jiná věc a může to tak fungovat, nevím. Já mám na mysli spíš případ, kdy za určitou cenu už jsou na trhu výrobky, které s originálem nemají nic společného, jestli si rozumíme…zkrátka když se něco prodává za 620/litr doporučené ceny, málokterý prodejce jde na 90 Kč, to pro něj není ani oficiální nákupní. U konkrétního Castroláckého oleje, který se tam většinou v servisech leje.

            • enjoy  

              Na Castrol bacha.. čínské kopie Castrolu stojí v nákupu 40 korun..obal pozná jen člověk co má před sebou originál lahev.

              Ověřená informace od mechaniků..nebo jak by někdo řekl JPP:-)

      • McBlacky  

        btw: kde existuje servis za 120kč/h to by se vyplatilo si v rámci čr dojet. Já platil nejméně 250 a to už je let (auta škodovky nebo VW)

        • deekay  

          spis se to ted pohybuje 400Kc/h a vic

          • blaza84  

            Nejmenovaný autoservis Škoda v Brně – 490 kč/hod. Sice na něj nadávám, ale jmenovat nechci, protože špatná reklama taky reklama a tu jim dělat nechci.

          • McBlacky  

            právě, já naposled loni v Pardubicích kam jezdím dával 380 na VW. Samozřejmě neautorizovaný

            • alinceb  

              To se ti chce drbat z Práááhééé až do Perníkovic kvůli servisu?

              • McBlacky  

                mám tam příbuzné, takže to spojím. Za 14 let co tam dávám různý svoje auta nebyl s ničím problém, to je pro mě dost důležitý ukazatel.

                V Praze jsem byl v servisu 2× a stačilo. Cena jak za lambo a podruhý mě to navíc stálo 2,5tkč za následný hot fix jejich opravy, samozřejmě reklamace nula – naprosto nesouhlasili, že to udělali blbě.

                • alinceb  

                  Kdybys měl někdy akutní problém tady na severu, tak dej vědět…;)

                  • karliner  

                    Jestli by servismanem byl strýc, kterej v T4 rozeznává v zatáčkách tuhost plechových a alu disků, trochu bych měl bojara mu svěřit auto :-P

                    • alinceb  

                      B-F will never forget…;)

                      Mladej velice šikovnej a ochotnej kluk, kterej se nebojí pracovat. Ale bez papíru a záruky…

                      Btw. Strýc je sice taky servisák a ve svém oboru hodně zkušený odborník, ale auta nedělá…

        • Bafoon  

          150kč/hod s dokladem, tady u nás :-)

          osobně jezdím ale do cca25km vzdáleného servisu za 150kč bez dokladu protože kluk tam má zlaté ruce a dá se s ním mluvit.

          • alinceb  

            No hodiny to spočítané nemám, ale:

            • výměna spojkové sady a setrváku + rozchození zatuhlých brzd naAvensisu (vč. podružného materiálu; sadu sem koupil zvlášť) =8k Kč
            • rozchození serva řízení + kapalina + klíňák = 3,5k Kč
            • výměna přetrženého lanka stahování okénka v 5. dveřích naFreekanderu = 2k Kč

            Mladej velice šikovnej a ochotnej kluk, kterej se nebojí pracovat. Ale bez papíru a záruky…

        • Ruprt2  

          já jezdím do servisu 250kč za hod. Což je super, ale byl jsem tam asi naposledy, protože hodinovka super, ale 1,2 hodiny kontrolovali zadní brzdy, 1,2hod přední brzdy

          0,4hod doplňovali kapalinu do ostřikovačů, což jsem se neprosil apod. :-/

          4l oleje za 3K a to prej mám být rád, že tam mám slevu a že v autorizovaném servisu bych platil 2× tolik.

          • lukas aka mitro  

            k ostrikovacum…to vyppili tri piva a cekali az to protece aby ti tam mohli nachcat, ne?

          • karliner  

            Když tady čtu, že pro spoustu lidí je důležitým, ne-li rozhodujícím měřítkem kvality autoservisu jeho hodinová sazba, nechápu, že ještě žádného mechoše nenapadlo otevřít servis s prací zdarma a hejly holit na všem ostatním :-)

            • Ruprt2  

              to sedí.

            • enjoy  

              Nemají to zapotřebí,už tak je to zlatý důl..

              Vím docela přesně jaké mají autoservisy podmínky a kdyby lidi věděli kolik jsou jejich náklady oproti tomu co zákazník zaplatil.. to by bylo nasranejch ksichtů:-D

          • mr.antik  

            ty ostřikovačejsou manýry značkových servisů, údajně se se u toho vypouští + čistí nádrž

          • notobi  

            aha takže co si ušetřil na kč/hod to Ti přirazil za dobu jakou to dělal … protože takovou dobu kontrolovat brzdy by si značkověj servis s pevně danýma časovýma normama nesměl dovolit. A to se vyplatí!!!!

            • Ruprt2  

              bohužel je to pravda.

            • McBlacky  

              záleží co vše kontrola brzd zahrnuje, pokud mažou pístky a kontrolují těsnost celého vedení není to na 10 minut. navíc musíš dát dolů kola…

              • Ruprt2  

                v materiálu mi naúčtovali čistič brzd a mazání brzd.

                Takže máš možná pravdu.

                Ale zároveň se dělalo přezutí, tak to snad sfoukli, nicméně přezouvání trvalo 2,4 hodiny. A v materiálu mýdlo na patky bylo za kilo.

                • alinceb  

                  2,4hodiny? To ti to přezouvali ručně pajzrem a foukali pumpičkou na kolo, ne?

    • deekay  

      Se skodovackyma servisama mam snad vsude spatnou zkusenost (u firemnich aut a stejne tak i dost znamych u soukromych/fi­remnich), dobra zkusenost u fordu Frolik a Rataj v Mecholupech nebo Hyundai v Pruhonicich.

      Treba zrovna u toho Fordu, se lisila cena rocni garancni prohlidky u autorizovanych servisu i o 100 procent…

      jinak ja osobne se svym soukromym autem jezdim do neautorizovanyho servisu

      PS: resim jen prazsky servisy, jinde nevim

    • scota  

      Nejmenovaný dealer Toyota s cenou práce Auris 780 Kč/h bez DPH. Problém s chladící soustavou. Reklamace zamítnuta. Stěžoval jsem si na zastoupení Toyota. Následovalo asi 10 dnů dopisování a telefonů. Nakonec tam tu novou sponu na hadici v ceně cca 15Kč dali i vyměnili chladící kapalinu. Omluva žádná.

      Kdyby to nebylo v záruce vyřešil bych opravu sám za 30 minut.

    • midlander  

      mě přijde že rozdíl mezi neauto a auto servisem (u mě citroen) je spíš v komunikaci. co jsem přešel do neautorizovanýho servisu, ceny jsou sice ± stejný (pálky za olej apod), ale můžu mluvit přímo s mechanikem, který se mi v autě hrabe, probrat s ním věci, vysvětlit si to. stejně tak mnohem větší ochota řešit nestandartní věci. ve značkovym jsem obvykle mohl akorát tak něco nadiktovat do zakázkovýho listu a dát klíčky přejímacímu technikovi, kterej pak houno věděl co se s autem dělalo.

      momentálně se učim základní věci dělat sám jak je čas, servis jen občas na kontrolu zkušeným okem.

      levný ceny nabídnou akorát borci, co to kutěj doma na dvoře, typicky mladý kluci po škole a škodovky…

      • Pijer  

        Kam chodíš s tím Citrónem? Já mám dobrou zkušenost s Autocentral Bartůněk na Lhotce. Takový malý autorizovaný servis s rodinnou atmoškou a seriózním přístupem – nejen vyměňují, ale i opravují :-)

        • midlander  

          Na ty jsem slyšel taky dobrý reference, ale mam je dál.

          Autorizovanej (když to bylo v záruce, nebo opravy placený přes pojištění) jsem jezdil k Dojáčkovi, pak neautorizovanej k Plachýmu. Ale už jsem tam dva roky nebyl. :-) Přestěhovali se o kus dál, ale snad se tam moc nezměnilo.

          • Pijer  

            Díky za tip, tedy doufám, že ho dlouho nebudu potřebovat ;-)

    • xshreck  

      Do kol se vrtáte a do aut nee? .)

    • MartinT1  

      Ja treba u sveho civicu presel z neautorizovaneho na autorizovany servis a svete div se je to levnejsi. Plus tomu rozumi a maji vsechno spesl naradi. Vzdycky mi dali na vyber jestli chci nejlevnejsi dily, kvalitu z druhovyroby nebo original. A praci maji normovanou, takze nezalezi jak dlouho se s tim trapi proste platim podle normy. A opravdu vzdycky kdyz jsem poptaval opravu ve vice servisech, tak byli nejlevnejsi. Kokretne mluvim o Honde v Jihlave. Akorat diky spolehlivosti se k nim auto dostane tak jednou za dva tri roky na vymenu neceho co se opotrebilo a nejde to vymenit doma :-)

    • Necris  

      S autoservisy Škoda to jde bohužel dost do prdele. Musel jsem vystřídat několik když bydlím mimo Prahu, v Praze servis zatím jedině na Jarově.

      Znám servis, kde měnili brzdové destičky tak, že je neměnili a pak se mi snažili tvrdit, že jsem je sjel za 15 tisíc km (životnost vždycky najedu 60, auto jezdí hlavně dálnice a tak toho za těch 60 tisíc moc nenabrzdím).

      Pak znám servis, kde účtují za náhradní díly 2× tolik nebo se mi snažili tvrdit, že je potřeba vyměnit rozvodový ŘETĚZ. ;)

      S VW to není lepší, je to o českém přístupu no ;)

      • hony007  

        Skutečný odborník, jen co je pravda.

        Překvapení: Mění se i rozvodový řetěz!

        • notobi  

          to se právě pleteš rozvodovej řetěz má být doživotní a nemění se. Bohužel realita je jiná a tak se mění řetěz, ale jen pokud je příčinou závady.

          • worlusho  

            Jestli myslíš tříválcového divočáka, tak tam je na řetěz 100tisíc.

            • Pumsc  

              :-),TSI jebat,kde jsou doby bmw,mercedes benz,řetěz najel přes 400 tis. jak nic,poctivé vozy už se NEDĚLAJÍ!

              A lidi furt budou kupovat nový mrdky a furt…

              Bohužel si myslí co je nové to bude určitě dobrý a dlouho poslouží…

              • Johny5 OSHA  

                Nemyslí, ovšem firmy si nemohou dovolit starej vrak a dost těchto aut se dostává po odsloužení služby ve firmě běžným řidičům. A ty stará auta mají také svou životnost.

                Každopádně je to škoda, že z nás výrobci dělají blbce…

                Doba a myšlení nás všech je toho příčinou.

                P.S.: Začněme každý sám u sebe, zamysleme se, neposerme se sami ze sebe ;)

          • hony007  

            Doživotní jo. Do konce životnosti řetězu.

    • LukiS6  

      Naštěstí si většinu mechanických výměn/oprav a výměn kapalin udělám sám a pokud ne tak švára mechoš.A hlavně vím co jsem měnil a že je to opravdu vyměněno.

    • Papinak  

      Nejlepší je malej autorizovanej servis. Normohodina je drahá, ale výměna motoru za 3 hod. a podobně.. Ne ty fabriky co jsou v Praze a totálně neosobní přístup..

    • Rorejs74  

      No ja mam osobni zkusenost se skodovkou(Auto­media), fordem(Rasino) a mercedesem(Hosek) a v porovnani cena/vykon mi ta skodovka prisla nejlepsi … ale je fakt ze uz jsem tam par let nebyl ( i kdyz teda pozvanky na jarni a podzimni akce mi chodi porad ;-) )

      Takze do autorizovanyho servisu jen po dobu zaruky pro razitka do servisky a jinak je lepsi to resit pres znamy … priste az budu kupovat novy auto, tak to mozna vemu opacne. Nejdriv sezenu slusnej servis a pak poridim auto ktery tam umi servisovat ;-)

      • pepek  

        Tak ve srovnání s Rašinem a Hoškem musí být každý servis jednička.

        • Karaya  

          A ty jezdis kam s FF? Ja byl ted s Hondou poprvé v životě v autorizovaném servisu a přístup v podstatě dobrý. Akorát mi dali nabídku na nový přední kotouče a desky za 11k, jsem myslel že špatně vidím :-). Takže hledám něco levnějšího…

    • tomfree  

      Když to tak čtu,tak si říkám,kde je chyba,samozřejmě,že ceny garančních prohlídek jsou mimo,ale 500kč na hodinu s daní se mi zdá jako přiměřené,vzhledem k tomu kolik stojí vybavení a provoz servisu,sám se tím živím a vím,že to není nic jednoduchého,vět­šinou dělám právě pro autorizované servisy,kde chybí kvalifikovaní lidé i potřebné vybavení.

      • enjoy  

        V tom pripade by bylo fer rict,kolik vybaveni dilny ti dali tvy dodavatele autodilu za odbery..

        Tahle hlaska,ze vybaveni dilny taky neco stoji je usmevna.Samozrejme ze ne vsechno dostanes,ale ani dvousloupovy zvedak neni problem za odbery dostat,takze tak horky to zase nebude..

        • tomfree  

          Vzhledem k tomu,že se zabývám opravami elektronických systémů,tak těch dílů,za které ti dodavatelé dávají bonusy namontuji 0 tudíž nedostanu nic a jen soft na jeden rok mně stojí přes 50litrů,takže pokud jsi cvičená opice a děláš brzdy,tlumiče oleje spojky atd dostaneš i zvedák,já ne.

    • bagr  

      Ty taky si jdi řešit auta někam jinam.

      • karliner  

        Náhodou, je to legrační si zase přečíst o tom, jak každému majiteli oktávky jeho naprosto bezúdržbový miláček za jízdy vyrábí naftu.

        • alinceb  

          Tobě nějaká Oktávka nabourala do baráku nebo co proti nim máš?

          • jIrI___  

            Však v tom příspěvku nemá napsanou jedinou nepravdu.

            • alinceb  

              Já teda majitel Ochcávky nejsem (jen spokojený uživatel) a nemám o ní žádné iluze.

              08' OCT II. 1.9TDI – najeto 223tis. (turbo měněno na 220tis.), spotřeba dlouhodobě 6,8L (tankováno téměř výhradně u Shell). Když ji ženeš, tak čistě dálniční spotřebu umí klidně i 8L a na dlouhé klidné naopak umí i 5,2L. Vůbec by mi nevadilo jí mít doma jako svojí…

              • mpIII  

                Souhlas, iluze taktéž žádné – OI 1.9 TDI 66kW, měněná váha vzduchu, jinak na motoru se nedělalo za 170 tisíc km vůbec nic, ale sypalo se to okolo (zadní brzdy, protékající těsnění dveří atd.). Dlouhodobá spotřeba 6.3, přitom max. rekord 8.5 a min. rekord 3,8…

        • jachymk  

          :D

    • oddie  

      Jo jo, tyhle témátka mi vždycky jen potvrdí, že není nad vlastní servis a údržbu…

      • miki  

        JJ máš pravdu ale dnešní auto Ti hodí chybu do počítače a na palubku rozsvítí např oranž kontrolku motor v nouzáku a musíš do autorizáku kde Ti vyčtou a smažou chybu za např 700kč a jedeš dál ,na otázku co je s autem odpoví že ,,To se občas stává" a bohužel stává.Takhle nás pěkně připoutali k autorizovaným servisům .Ne každej neofiko soft si s Tím poradí.

        • oddie  

          Co to plácáš? :D

          • enjoy  

            Možná by bylo lepší,kdybysi nám odpověděl co to plácáš ty,protože má docela pravdu.. nejběžnější odstranění oranžový kontrolky motoru je vymazání chyby a jede se dál.

          • miki  

            vysvětli mi v čem nemám pravdu??

            • oddie  

              V tom „musíš do autorizáku“. To je blábol na n-tou. Zaprvé vůbec nikam nemusím, neboť příslušnou diagnostiku mám doma taky a leckdy mám i trochu lepší ponětí o tom, co která chyba znamená, když se jedná o nějaký špek, a za druhé výraz „autorizovaný servis“ je pojmem již dávno zcela mimo mísu, viz aktuální stav tzv. blokové výjimky.

              • miki  

                ano ,jestli máš soft na všechny značky tak to je jiná .posledně např musel firemní citroen do servisu na změny konfigurace tlaku v pneumatikách nastavit na off nebod když měl i senzory na zimních a v baterie v silných mrazech nefungovali tak Ti svítí nízký tlak v pneu a ředitel skorodůchodce řve že má píchlý kolo.

                • oddie  

                  Proč bych měl mít proboha soft na všechny značky, když mi stačí jen na to auto (značku), co mám doma? To nějak nechápu…

                  • miki  

                    zřejmě máte v rodině jen jednu značku auta ,ale když máš značek víc ??

                    • oddie  

                      To měla být asi odpověď o kousek výš, ne? ;)

                      Zpravidla nemám víc značek, většinou se delší dobu snažím držet toho, co znám – výhoda je zjevná. Případně si, když už, pořizuju něco, co zná někdo z mého okolí či se dá snadno naučit/sehnat na to podpora. Co si pořizuje širší rodina je jejich boj, zcela otevřeně jim říkám, že na jiná auta než svoje už nemám čas. Dřív jsem se staral i o ty, pokud byly příslušných značek a typů, které jsem byl ochoten dělat, dneska už to fakt nehrozí.

              • enjoy  

                No jo,ale ne každý je takový hacker jako ty,si laskavě uvědom:-)

                • oddie  

                  Na to vůbec nemusíš být hacker. Samozřejmě je třeba mít nějaké základní znalosti, co jak funguje, aby člověk znal souvislosti, ale řada věcí se pak dá dohledat po různých specializovaných fórech, specifické věci na fórech příslušné značky (uznávám, mají různorodou úroveň, ne všude je někdo znalý), špeky třeba na checksumu nebo zahraničních fórech (angličtina nutná).

              • notobi  

                Moc bych Tě chtěl vidět jak pak řešíš problém Audi se svítící kontrolkou u níž problém řeší nesčetně svolávacích akcí který řeší jedině přehrání SW řídící jednotky )NEJEN MOTORU) možný jedině přímo Výrobcem ON-LINE ;-)

                a často se to nedá řešit jen úpravou SW ale i výměnou dílů u kterých je problém o kterým ví Výrobce

                Vymazáním závady vyřešíš jen následek (svítící kontrolku) nikoliv příčinu proč se tak stává

                • xshreck  

                  ten tvuj prispevek nedava ale smysl :)

                  pokud se mi rozsviti kontrolka, napichnu auto a zjistim, co mu je. Po zjisteni co to je zacnu resit, jestli do servisu musim nebo ne. Pak pripadne chyby smazu.

        • xshreck  

          Dobré je si sehant diagnostiku pro vlastní použití, pokud to jde .-)

        • buba CZ  

          Pořádný auto si rozsvícený kontrolky diagnostikuje a odstraní závadu po vytažení klíčku na 1 min. samo :)

          • Schoscha  

            Proto jsou nejlepší auta , co mají minimum kontrolek. :-)

            • oddie  

              Pravda, měl jsem auto, co bylo schopné jezdit i bez baterky, tedy pokud člověku nevadilo, že v tu chvíli nesvítí a nebliká… ale nejlepší bych mu asi úplně neříkal.

    • Martyss  

      Mám zkušenost se společností Citroen. To, že do moderního stále prodávaného motoru určeného hlavně do městského provozozu nandali 15W-40 a ještě držkovali, že to tak má být, bych přešel jako selhání jedince na pozici mechanika. Ale to, že jsem z technické podpory,dále z jejich informačního systému a pak ze servisní knížky dostal tři různé informace o povolených specifikacích motorových olejů, něpřejdu. Výrobky firmy, která neví jaký olej patří do jejich auta, mi nesmí do baráku.

      • kubad  

        a proč by nemohl mít motor několik specifikací oleje?

        naprosto běžné na jihu evropy se používá jiný olej než na severu,

        • Martyss  

          Asi jsem to uveděl nesrozumitelně. To samozřejmě má, ale jde o to jaké. A v tom měli bordel.

          naprosto běžné na jihu evropy se používá jiný olej než na severu,

          Ano, proto servisní kniha povolovala 5w-40,10w-40, 15w-40, abys třeba ve španělsku mohl jezdit 5w-40. Informační systém povoloval 10w-40, 15w-40. České zastoupení tvrdilo, že je povoleno pouze 15w-40, zřejmě pro lepší startovatelnost v –25 °C jako minulou zimu a krátké pojížďky po městě, že? :-)

      • enjoy  

        Otázka je,jestli sis to přebral správně.. Třeba při letním provozu,tam můžeš nalít skoro cokoliv,včetně 15W40.. u zimního provozu už být malinko opatrnější,ale pořád se dá použít dost zdánlivě rozdílných specifikací.. Ale máš pravdu,že bysi ulehčili starosti,kdyby zákazníkům nařídili 5W40 C3 a mají pokryté všechno.

        Kdyžtak můžes napsat,co ti řekli za 3 různé specifikace..

        • Martyss  

          Viz výše. Ono, průšvihů bylo více, třeba po pracech na chladícím okruhu vrátit auto, který po 10 km začne vařit. Situaci okolo oleje úvádím částečně pro pobavení. Teprve, když jsem se nasral, tak z oficiálního zastoupení vypadlo, že údaje v servisce jsou správné. Možná 15w-40 doporučovali autorizovaným servisům kvůli tlaku českých zákazníku na cenu..

          Třeba při letním provozu,tam můžeš nalít skoro cokoliv,včetně 15W40

          Osobně mám přístup to držet aspoň typ viskozity, protože pak je otázka, co máš v zimě v motoru, když při výměně cca 0,5 – 1 L starého oleje zůstavá v motoru.

        • Plechovka  

          Takhle to vidí Ford:

          Opsáno dle návodu k obsluze pro FoFoII (vydání-2008)-

          Doporučený : Motorový olej Ford nebo Motorcraft Formula E SAE 5W-30, lze použít alternativní mot. olej SAE 5W-30, který odpovídá specifikaci dle WSS-M2C913-B.

          Poznámka: Jestliže používáte vozidlo při teplotách pod –20C, nesmíte použít mot. olej SAE 10W-40.

          Doplňování oleje : Pokud není možné získat olej, který splňuje požadavky WSS-M2C913-B, je nutné použít SAE 5W-30 (přednostně), SAE 5W-40 (kromě vozidel na alternativní palivo) nebo SAE 10W-40, které splňují specifikaci podle ACEA A1/B1(přednostně) nebo podle ACEA A3/B3. Použití těchto olejů může mít za následek delší startování, snížení výkonu motoru, zvýšení spotřeby paliva a zvýšení úrovní emisí.

          • enjoy  

            Úplně krásný příklad,že i srozumitelně to jde..ikdyž ta jejich specifikace je sci-fi,radši kdyby řekli rovnou A1/B1..

            Ale Ford to má příkladný,dělá oleje vlastní a vybírat můžeš tuším ze dvou specifikací.

    • Tomcat  

      Začínám pozorovat jak existují dva světy.

      Jeden lidí kteří kupují nové auta , to hle neřeší. Většinou nemají potřebu psát na nějaká fora , diskuze atd.. Pak je tu svět lidí který kupují ojetá auta a ty řeší vše. Problém je že jsou hodně slyšel a ti co si chtějí koupit nové auto jsou jima dost ovlivnění. Oblíbený pověry třeba na téma Fiat … jak se to vše sype a blabla… To, že dotyčný si koupil olítaný krumpl po x majitelích jaksi zanikne v překladu. Případně nejvtipnější pózy typu n…ové auto bych si nikdy nekoupil… Hmmm kdyby to tak bylo všude nekoupí si ani ojetý. Ale ona se ta doba blíží…

      • Martyss  

        Jeden lidí kteří kupují nové auta , to hle neřeší. Většinou nemají potřebu psát na nějaká fora , diskuze atd..

        Ono je to celkem logické, protože při normální nájezdu 20–30 kkm ročně a po třech letech, když to pošleš do světa, se většinou špatný servis neprojeví. Vyžere si to až další majitel.

        Případně nejvtipnější pózy typu n…ové auto bych si nikdy nekoupil…

        Většinou jsem se s tím setkal ve spojení, že se nové auto nevyplatí. Můj názor je, že často daný člověk na nové nemá a takhle to kamufluje.

        • mpIII  

          Zase když to nestřelíš po 3 letech, tak si to vyžereš všechno sám, až se to třeba po 10 letech začne sypat.. Ale narozdíl od ojetin víš naprosto přesně co s tím autem bylo, jak se k němu kdo choval a kolik to má doopravdy najeto. Za mě tedy než riskovat ojetinu, tak mít nové auto „do roztrhání“. Jediné ojetiny, které bych snesl jsou auta po známém – garážované, navíc každý den před uložením do garáže umyté vapkou. Po šesti letech ty auta vypadají jako nová. Problém je, že jsou to 5tky, které i ojeté jsou drahé, navíc ten servis :-/

          • enjoy  

            Klidně si můžu zítra jít koupit funglovku,ale jentak se do toho zatím nehrnu,protože garáž nemaje a spánek bych rád měl klidný..

            Za mě,koupit ojetinu,do 5ti let stáří,co vypadá zvenku dobře(aby mělo smysl do ní pak investovat) a dát si jí pořádně do kupy.

        • oddie  

          Většina lidí, co znám, jezdících soukromě, tím svým autem zdaleka nenajede 30 tis km ročně, ale jen 10 – 15 tis. I republikový průměr v soukromých autech je zhruba takový. A na takový nájezd se skutečně nové auto ani omylem nevyplatí, bez ohledu na to, zda na to někdo má či nemá.

          • lukas aka mitro  

            Na takovy najezd koupis nove auto, deset let v nem litas a nic neresis..pak udelas rozvody a muzes litat dat…

            • oddie  
              1. řeč byla o tom, že se to nevyplatí
              2. představa „nic neřešíš“ je značně naivní, podobných s podobnou

              představou „nic neřešení“ už jsem odtahoval docela dost, nejvtipnější bylo, když se jim tam něco rozsypalo těsně po záruce, kterou si tím zaplatili velmi, velmi draze. U ojetiny, když se něco vysype, tomu aspoň odpovídá kupní cena, té míře rizika. U nového auta se největší pokles ceny odehraje za prvních pár let, takže by tomu také měl odpovídat nájezd.

              • enjoy  

                Nejvetší pokles ceny se odehrajě těsně po podpisu kupní smlouvy.

                A jinak ohledně té poruchy těsně po ukončení záruky.. nekoupil bych si auto s dvouletou zárukou.

      • Dejv94  

        Fiat je kategorie sama pro sebe. Nove, servisovane Doblo, diesel, 150k najeto vetsinou na dalnicich sluzebni a od prvupocatku pouze jeden ridic. Potkali se ventili s pistama a auto je na odpis protoze Fiat tyto motory uz nedela. Fiat Punto, nove, 30k najeto, pri startu blafnul motor, udajne od alternatoru. Dalsi Fiat Punto, 25k najeto a vyhorela komplet elektrika takze se nedalo dostat do auta, po servisu co 14 praskne nejaka zarovka a nikdo nevi co s tim. Vse bylo pravidelne servisovane v profi servisu protoze to byla sluzebni auta.

        • jIrI___  

          Domam máme staré Punto, najeto 180 tis km a pravidelně se sere jen elektrické stahování okýnka, jednou se měnil výfuk. Teď si může vybrat :)

    • Plechovka  

      Auto in Chrudim (Ford)

      • olej (Formula 5W30 A1/B1, čili přesně to, co tam jako jediná možnostpatří) 4,5l 850 kč
      • práce 400 kč/h (po slevě na starší vozy, která je 20%)

      Ceny bez daně. Auto se vždy vrátí umyté a vyluxované (je v ceně).

    • Brosses  

      Na dva autorizaky Kie muzu jen nadavat. V Brne maji autozarovky z jiny fabriky nez maji na vyrobe/v kare v autosalonu na place. Sviti od oka viditelne min odhadem tak 30–40% nez original z vyroby. Bylo to videt, kdyz svitila vedle sebe puvodni (3000km pred prepalenim) a nova. Oznaceni vcetne vyrobce a typu stejny, font pisma jiny, takze jina fabrika Osramu zrejme nejaka pro vychodni trhy pritom baleno firmou v dojclandu, takze jeste moznost, ze brany kusy co neprosly kontrolou kvality nebo prosly jako horsi jakost.

      Autorizak jizne od brna zadani zakazky garancka+oprava naborenyho zadku+opravy laku a vynechany opravy laku a nechali v aute jeden naborenej plech co neni videt a jen to vyklepali a pretreli a novej naraznik jde sejdrem pritom uchyty nebyly naboreny. Takze zase zase nejaky B-ecko kvalita lisovany z napicu formy nebo lemplacky prichyceno uz aby to bylo. Takze srani s uplatnenim odskodneni za znehodnoceni a pojistovna uznala mensi nez skutecne znehodnoceni, takze leda se popotahovat soudne o dva tri litry. A navic jeste ve vidlakove priserny nahradni auto, mensi, bez mlhovek zrovna v tydnu, kdy byla 3×, bez tempomatu a jeste navic trojvalka.

      A podruhe jizne od Brna garancka svicky, vadny dil z vyroby a reklamace. Nezkontrolovali ze probiji.

      Podtrzeno secteno pocitam, ze at koupis cokoliv, tak to bude stejny dokud budes jezdit do autorizaku v CR. Jen jedna svetla vyjimka. Autorizak, kde zna otec majitele (jina znacka uplne jiny mesto) naprosto spickovy servis vse na poprve a perfektne.

      • Brosses  

        Jo zapomel sem napsat. Klasika. 3 dny pred garanckou dolity ostrikovace nad rysku a jednou kratce pouzity. A na garancce samozrejme na fakture naplnena prazdna nadobka.

    • Mr.Pavka  

      Třeba u toho oleje.

      Mě tak napadlo najít si prostě dobrýho známýho s autoservisem, kterej by mi dal razítko, že mi olej měnil.

      Ale udělat si to doma?

      • Martyss  

        Dle mého názoru je ekvivaletní si nad ně v autorizáku stoupnout a pohlídat, aby tam dali správný olej…

        • Ruda  

          to skoro nikde nedovolí a oženou se bezpečností práce

          • Martyss  

            Po cca 10 minutovém školení můžeš jít na exkurzi k jadernému reaktoru, takže si tenhle argument mohou strčit k šípku…

            • Ruda  

              ale oni ti školení neposkytnou, protože by se jim člověk díval pod prsty ;-)

              • hony007  

                Dyť je to buřt, když budou chtít, tak tě k tomu pustí, ale do bečky od Castrolu si dají, co chcou.

                • kubad  

                  tam kde jezdím není problém u servisu být, ale jak píšeš, stejně nepoznáš co si přinesl ze skladu ze sudu :D

    • racetiger  

      Já své auto nedám do žádného autorizovaného servisu, kde mají zaučená mladá jelita a kde neznám mechanika. Pěkně starý ostřílený kozák, který dělá BMW snad celý život a sám má také BMW. Tam je mé auto v superručičkách. Cena je dle dohody, ne za hodinu. JInak s Audi jedině do Německa. Servis je dokonce i levnější a dělá tam čech snad už 20 let a ten fakt umí.

      • GubikCz  

        Přiznávám jako učen jsem na servise v Ace, kde jsem lil dnes do Octávky III 1.2TSI 77kw 3,6L oleje 5w-30 (long-life) ,který stojí L oleje Castrol 700kč.

        • racetiger  

          jj setkal jsem se s nabídkou prodeje oleje za super peníz a pocházel z firemního servisu od mechanika. Když platím za longlife tak ho tam chci a ne za něj platit a mít tam obyč mogul a to je jen olej. Kde neznám mechanika, tam nejedu.

    • mais  

      autorizovanej servis jedině v nejvyšší nouzi, základ je, co jde dělat doma (viva Dacia) a co nejde tak vozit k ověřeným a lidma doporučovaným rodinným servisům s dostatečným zázemím, cena je pak za hodinu mezi 300 – 500 (pokud není za úkon) a máš jakousi jistotu, že to nezvořou, protože jsou pod tím osobně „podepsáni“ a musí tedy pracovat tak, aby nepřišli o zákazníky – takže věci i opravují a nejen bezduše vyměňují…ono obecně v práci i v politice je osobní zodpovědnost velmi prospěšná věc, nejvíc škody páchají „těžko dohledatelní lidé“

      • notobi  

        to si jako myslíš že ve značkovým servisu se nedá dohledat kterej konkrétní člověk tu práci dělal?

        spousta dílů se neopravuje protože to nemá efekt a ani se to už nedá, protože na to prostě nejsou další náhradní díly (časově to vyjde dráž než novej díl, nemluvěš o tom že záruka na díl je dva roky na práci 6 měsíců a i servis to nemá jednoduchý pokud se jedná o opakovaný opravy atd)

        Upřimně se musim smát všem těm kecům a paranoie ze značkových servisů tady.

    • jIrI___  

      Otázka pro zkušené :). Auto mi začalo vydávat divný zvuk – těžko ho popsat, je to takové velice utlumené dunění, něco jako aerodynamické „bouchání“ při otevřených oknech nebo jakoby něco bylo na kole a pleskalo o silnici :). Je to slyšitelné v rychlostech od 60 km/h, neslyšitelnější mezi 80–100 km/h. Zní to nejspíš někde ze zadní strany auta. Motor je klasický 1,9 TDi 77 kW a tomu Haldex. Setkal se s tím už někdo nebo napadá někoho, kde by mohla být chyba?

      • lukas aka mitro  

        co vyfuk?

        • jIrI___  

          Ten mě napadl jako první, ale ten zvuk se při plném plynu ani neutrálu nijak nemění.

      • Ruda  

        kontroloval jsi klimatizaci? pokud je málo náplně a zaplý kompresor, tak v určitých otáčkách dělá kravál jako by byly v pytli svody resp. vlnovec na nich

        • jIrI___  

          Klimatizaci nepoužívám. Naposledy byla zapnutá někdy minulý rok a chladila, takže náplň tam zřejmě ještě byla :)

      • jIrI___  

        Záhada vyřešena – uvolněné kolo :))

    • StuntJ  

      Blbost, já jezdím do autorizovaného servisu s autem a nezají se mi ceny nijak přemrštěné …

      Jarní prohlídka 290 Kč

      Montáž tažného 650,–Kč, stejná cena při zámku zpátečky

      Olejový ´balíček – tj veškerý materiál na výměnu oleje, doplnění provozních kapalin a kontroly motoru a zbytku 2 500,–Kč

      A navíc každý rok stáří auta pár procent z ceny dolů…

      Je teda pravda, že je to podřadná značky, ale i tak spokojenost …

      • Ruda  

        +1

        tím, že má autorizovaný servis na vše normohodiny, tak je výsledná cena běžné roční prohlídky vč. výměny oleje a všech filtrů ± srovnatelná s neautorizovaným servisem

        navíc je v autorizovaných servisech tak nějak standardem, že auto nezašpiní v interiéru

        • kali222  

          ano, nejhorsi jsou takovi ti „klubovi pepici“. prijdes a samy vole sem a vole tam, neustalej pocit, ze ti nekdo dela desnou sluzbu za minimalni ceny (bez zaruky, to nejak nevidej a ceny dilu jako pro ksicht z ulice = kdyz to budu chtit bez kontaktu, tak jsem na stejne cene, nebo lepe :))). kazda znacka ma radu fanousku a ti se sdruzuji okolo nejakeho fora. tam je obvykle velka sance na setkani s takovym garazovym pepikem. rekrutuji se tam! 95% z nich jsou…a zbylych 5% jsou naprosti kralove znacky nebo modelu. na ty je dobre kapnout.

      • oddie  

        Olejový „balíček“ mě docela pobavil, když mě veškerý materiál na výměnu oleje stojí necelých 7 stovek :D

        • pepek  

          Taky tak. Bonus navíc: víš, cos sis tam dal.

        • lumyr  

          no v neautorizovaným mě stojí „olejový balíček“ 1200 (5l shell 5W30), jako bonus se na to můžu celou dobu koukat. A vole vole řeknu max já..

    • harryloj  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.