• ihik

    Poraďte mi, jaký tlumič pro Spyder Full3. Spyder má standardně na výběr tyto (DNM MM22 je základ a ostatní jsou za příplatek). DNM MM22 0 pružina/olej Mighty Lockout 1300 ??? DNM ST-08 RC 1550 pružina/olej X-fusion Glide 1780 pružina/olej DNM ST-12 RC 2430 pružina/o­lej/lockout X-fusion 02 Adj Lc 3260 vzduch/lockout RockShox Sid Adj 3690 vzduch Manitou GR 3940 vzduch/olej

    Snažil jsem se ze starších diskusí zjistit, co by bylo optimální, ale každý trvdí něco jiného. Zjistil jsem, že vzduch je prý pro chrty a pružina pokud na tom chce člověk více poskakovat. Vysvětlete mi někdo prosím proč a zda bude vzduchový tlumič horší v terénu. Občas bych chtěl jet nějaký maratonek, takže bych rád, aby to moc nehoupalo. Teď mám jednočep s pružinou a houpe to dost, pokud chci zachovat citlivost. Možná už jsou ty dražší pružinovky kombinovaný se vzduchem lepší. Za každou radu dík…

    0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Vzduchák je o dost lehčí. Horší v terénu nebude. Jde ale o to, že u pružiny když občas hupneš na doraz, nic moc se neděje. U vzducháku ale už může bejt problém. Řekl bych, že na FR a takový to vostřejší ježdění je spíš pružina dobrá a na XC, maratony a ježdění po horách zase vzduch. Z těch co jsi jmenoval mam SIDa a s tim byl hodně problém, že se nevracel páč se tam furt trhala taková gumička tak sem to měl několikrát rozebraný. Kámoš má DTčko a na to kolik váží ho ten vzducháč ještě neopustil. Nejideálnější je asi pružina s lockoutem, je sice těžší, ale nezničitelná. Nebo si připlatit za vzduch, ale kupovat jen s jednou komorou (např. DT).

      0 0
      • lubos  

        Ten lockout nevim, ale SPV je myslim docela dobra volba. Zvlast u vetsiho zdvihu. Jinak trochu te doplnim, ono ten vzduch tlmic neni v principu o moc lehci tak 100–200g, i kdyz uznavam, je to nekdy hodne :o). A na vetsim zdvihu uz vzduch asi nema valnej smysl. Rozdil u vzduchu byva v tom, ze vzduch ma jinak pruzici charakteristiku, ktera se ovlyvnuje negativnimi komorami, a cele to muze delat problemy. Tesneni, pretlak vzduchu, a tak.

        Btw, DT ma jenom jednu komoru, a negativni ma delanou jak ? Nejaka mala pruzina ?

        0 0
        • Brouk_Pytlik  

          No prej DT má jen pozitivní komoru a místo negativní je tam jen nějakej dorazovej elastomer.U toho sida je to blbě řešený, protože když negativní komoru necháš prázdnou a nebo ji natlakuješ jen málo, tak se stává že dorazama se tam rozdrtí taková gumička co ucpe při sání oleje kanálky a pak se tlumič nevrací. To právě DT tak nemá.

          0 0
          • lubos  

            Zajimavy. Jinak negativni komora , s tim jsou jenom problemy. Ale myslel jsem, ze negativka i u tlumice zajistuje zvetseni citlivosti na zacatku, pro vzduchovej tlumic.

            0 0
            • pitelboy  

              a co FOX FLOAT? ma nakou dorazovou pruzinu nebo neco ?

              0 0
            • Brouk_Pytlik  

              To je pravda. Když je negativní nafoukaná tak je z tlumiče žehlička. Dá se to pak řešit štelovacim útlumem a nebo ještě líp lockoutem. Jenže ta komora je divný řešení protože se stává že podfukuje – to se dá řešit výměnou O kroužků a nebo nedostačuje tlak při zpětnym rázu a pak je problém, protože tam právě chybí ten elastomer co má DT. Když jí míň nafoukáš tak je tam jako doraz takový těsnění, který to ale nevydrží, rozdrobí se a zkurví ti tlumič – ucpe olejový kanálky a tim se přestane vracet.

              0 0
    • vasil  

      měl jsem dnm 12 rc nebo tak nějak s pružinou, pak jsem ho vyměnil za manitou Q a fugoval docela podobně, má jednu komoru, je dostatečně citlivý, jen bych spíš doporučil manitou qr, a? jde seřídit tlumení odskoku kámoš měl na full 3 mm12 a měl měkkou pružinu, vzducháč si můžeš přifouknout :-), s výměnou pružiny může být někdy problém

      0 0
      • ihik  

        Dik za info. Ten 12RC je muj favorit (vzhledem k ceně a předpokládané funkčnosti). O pružinu se nebojím, jsem spíš chrt (68kg 183cm).

        Dokáže mi někdo vysvětlit funkci toho tlumiče? Proč je tam olej i vzduch? Ten vzduch je předpokládám taky dofukovatelnej… Tady je k tomu obrázek http://www.dnmsuspension.com/…w_st12rc.gif

        0 0
        • McBlacky  

          to teda seš chrt, já mám ted 69/183 ale už je to vážně hrana. Zahajuju vykrmovací období :-)

          0 0
        • kesu  

          mel sem Dnm AO1(vzduch-jedna komora)pak RST 58 (pruzina a na jare sem si koupil ST12rc.jedinej problem s nim je,ze se tak po 2000km zacne prodluzovat krok pri zavreni,jinak je supr citlivej a ma delsi zdvih nez ostatni stejne dlouhy.Tlak vzduchu nastavuje tlak oleje e je to docela znat na pocatecni citlivosti.ne­doporucuju foukat casto,nici se tesneni.doprucenej tlak je cca 15 atmosfer

          0 0
          • raceface  

            Já lítám na Speedsteru s tlumičem Manitou QRL a je to pohoda, je citlivej, lehkej a zavírací (i když lock out moc nepoužívám). Dříve sem jezdil na tom samým rámu pružinovej tlumič Shock Works BR a funkčně to bylo skoro stejný, možná o malinko citlivější, ale hmotnostně nesrovnatelný. SW má 610 gramů, QRL pak 270!!! Takže bych chtěl říct, že ten Spyder má podobný systém odpružení jako RB Speedster, takže bych se pro použití na maratony přikláněl spíš k vzduchovému tlumiči a z vlastní zkušenosti asi k Manitou, popř. k X-fusion 02 RL nebo Fox Float (i když nevim jak by se tam mohl chovat ten jejich Propedal)…

            0 0
        • vasil  

          ten vzduch se fouká do expanzní komory, která slouží k odtoku přebytečného oleje (objem ponořené pístnice) vzduch má mínimální vliv na pruběh pružení spíše bych ti doporučoval ten manitou qr

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.