• Joe_Black

    Nemáte někdo skušenosti s touto vidlí??? Vždycky jsem toužil po tom pořidít si Bombera, tak před týdnem jsem si objednal EXR PRO s vidinou, že se jedná o nejlevnějšího Bombera. Pač jsem nevidel rozdíl mezi MX a EXR. Teprve po zakoupení jsem se dočetl, že EXR není Bomber, ale že tenhle model vyrábí Suntour pro Marzocchi :o( No nic to už jsem nějak překousnul, ale mám jiný problém. Při jemném zapružení (klacek, krbolek) se z vidlice ozývají kovové zvuky, jakoby kov na kov. Nemáte někdo praktické zkušenosti???

    0 0
    • Pavlos  

      Je to vzduch nebo pruzina??

      0 0
    • thulio  

      ja jazdim EXR Pro 105mm vzduch olej a zatial som nepostrehol nic nezvycajneho … a pri prudsom zatlaceni vidlice a spatnom chode je pocut len prelievajuci sa olej :)

      0 0
      • lubos  

        Je to 2004 model ? Lacna bombera ale bez elastomerov ? Kolkoze vlastne stala ?

        0 0
        • thulio  

          ja mam model 2004 za 9200SK

          0 0
        • Joe_Black  

          Stála 6000,– kc.Pri prudsim zatlaceni taky slysim prelevajici se olej, to je v poho, ale kdyz s ni zahejbu pouze na prvnich par milimetrech, tak v ni jakoby lupe. Kdyz se dostanu za hranici cca 5mm, tak uz je vse O.K.

          0 0
    • wertigo  

      tohle se resilo uz v diskusi na starem BF(skoda ze se ji sem nepodarilo pretahnout jako archiv :-( tohle klepani je zvlast citit na jemne nerovnosti, na velkych kde uz vidla pracuje to necitis. mam pocit ze jedine co tomu trosku pomuze je poradne promazat vnitrni nohy, ale po paru km je to klepani zpet. asi ti nezbude nez si na to zvyknout :-( tuhle „vadu“ maji EXR vzduch i pero a reportovalo ji dost lidi na starem BF.

      0 0
      • Joe_Black  

        tak to je presne to co jsem nechtel slyset :o(, ale je to presne tak jak rikas. Nevis, jestli tenhle problem je i s MX a z jakeho duvodu to klepe???

        0 0
        • mastihuba  

          u MX nic podobnýho neznám – nevim co by tam mohloklepat.

          0 0
        • wertigo  

          sem tu svoji EXR 02 Air chtel po sezone rozdelat a mrknout dovnitr, ale jeste jsem se k tomu nedostal. nejdriv jsem si myslel ze je to tim vzduchem, ale kdyz psali stejny problem i lidi co tam maji pruziny tak jsem to vzdal. Mel jsem pocit ze mi to zacalo klepat po vymene oleje, denicol 7.5, protoze kdyz byla nova tak jsem si toho klepani nevsimnul, ale to je asi blbost, nekterym lidem to delala i uplne fungl nova vidle. Taky bych se toho rad zbavil, sere me to… Kdybys neco vykoumal tak napis, bodlo by to asi vice lidem.

          0 0
          • Joe_Black  

            O.K. dnes se mozna budu stavovat v krame, kde jsem ji kupoval. Je tam docela namaklej technik, tak z nej zkusim nejake rozumy vytahnout.

            0 0
    • metronom  

      Kdyz uz tady mluvime o EXR, zkousel nekdo predelat 03 z 80 na 100mm jak to popisoval Kwiko an starym BF? (vykuchat 2cm podlozky) Jde mi o to jestli to nechytne driv vakl. Mam 63kg a to zvyseni bych urcite uvytal.

      0 0
      • xan  

        Taky mam tuhle vidli.Mohl bys sem hodit popis ty upravy?

        0 0
        • metronom  

          Tak sem to konecne nasel. Nechce se mi to opisovatm, tak vam to sem hodim cely.

          název příspěvku: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–03–25 10:05:10 autor: kwiko

          Rozmyslal som nad tym, ale cena kitu na prestavbu (okolo 3000sk)ma uzemnila. Zdvihol som ju na 100mm a teraz rozmyslam o regulacii tlmenia:)

          název příspěvku: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–03–25 11:55:59 autor: roman

          ten kit – to byly 2 pruziny + 2 zatky ? pocital jsem ze se vlezu do 1500,– Kc. jak si spokojeny s chodem ? ja mam skoro 95 kg a musim ji upustit hodne pod dopurucenou mez (loni jsem tam mel tusim tak 35 psi) aby zacala pracovat i pri mensich nerovnostech.

          název příspěvku: re: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–03–26 20:50:31 autor: kwiko

          Presne to bol problem. Nebrala nerovnosti na rovine, ale zaroven bola makka v zjazdoch. Tiez som experimentoval s podhustenim, ale okliestovalo to zdvih v zjazdoch na 2–3cm. Vyriesilo to az 100mm zdvihu, cim sa zlepsila progresivita chodu. Je citlivejsia na male nerovnosti, aj ked ju hustim na predpisany tlak. Teraz som s nou s kazdym km spokojnejsi. Zaver: Mam dojem ze 80mm je na nu malo a tym to je.

          název příspěvku: re: re: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–03–27 09:08:20 autor: roman

          mohl bys mi jeste ve strucnosti napsat, jak si postupoval pri tom zvetseni zdvihu na 100 mm ? co vse je potreba koupit , narocnost(jestli je lepsi to nechat udelat v servisu nebo to je zvladnutelne doma ), pripadne postup a na kolik te to cele vyslo penez ?

          název příspěvku: re: re: re: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–03–27 13:38:59 autor: Martin

          Tak to by mne taky fakt dost zajimalo, jak s te vidle dostat dalsich 20mm zdvihu. A co na to rikaji pouzdra? Nechytnou rychlejc vakl?

          název příspěvku: re: re: re: re: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 0 datum a čas: 2003–03–28 10:27:51 autor: kwiko Myslim si, ze puzdra su na to pripravene. Na jesen som ju rozobral a zistil, ze tam je 20mm podlozka z plastu, kt. by tam byt ani nemusela. Tak uz ju tam nemam. Oficialne sa neda vybrat lebo je to zalepene, treba kupit kit na prestavbu na 100mm kt. sa sklada s presne toho isteho dielca bez podlozky a dlhsich neg. pruzin (niekde na mtbr? som to cital).

          Creva su inak podobne ako pri Z5-ke. Diely by mali byt podla dovozcu zamenitelne, ale krk na to nedam.

          název příspěvku: re: re: re: re: re: re: re: Pruziny do Marzocchi E datum a čas: 2003–04–01 16:53:59 autor: Martin

          Takze kit, povidas? A kde jsi ho sehnal, a na kolik te ta sranda vysla?

          název příspěvku: re: re: re: re: re: re: re: re: Pruziny do Marzocc datum a čas: 2003–04–02 00:31:02 autor: kwiko Bol som to dnes zistit, u dovozcu som nasiel jedneho rozumneho pana (konecne).Zaver: Zdvih sa meni skutocne odstranenim podlozky (to som spachal a nestalo ma to nic). kit na prestavbu sa nepredava(pretoze je to OEM verzia tak tam v tovarni tam daju ,alebo nedaju podlozku a zalepia). Inak pruziny + zatky (100mm)= 2600sk, len pruziny = cca 1300sk a ako vzdy ich nemaju a nevedia kedy dostanu :o))) Ale to je Slovensko.

          PS: Ten kit zohnal chlapik s USA co zavolal do Marzzochi.

          název příspěvku: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Pruziny do Mar datum a čas: 2003–04–03 13:47:17 autor: Martin

          Takze rozebrat, a sproste nykuchat. A co narocnost cele operace :))

          název příspěvku: rozobratit/zlozit datum a čas: 2003–04–04 09:27:56 autor: kwiko Mne to nepripadalo velmi zlozite, najprv som odskrutkoval zatky a prelial olej do dvoch PET flasiek o kokakoly. Nechal poriadne odkvapkat. Oskrutkoval dve spodne skrutky a vybral monoblok. Potom som tusim musel vybrat taky sprosty poistny kruzok n ktory je potrebne mat spesl klieste (alebo tenky imbus, male kombinacky a male spicate noznicky). odstranit podlozku – male klestiky. a zase poskladat. postupoval som inac podla navodu na Z5 air 2001.

          Pacient to prezil a ma sa k svetu:o)

          název příspěvku: re: rozobratit/zlozit datum a čas: 2003–04–04 13:00:15 autor: Martin

          Takze s chuti do toho, a pak honem od toho :-))Dik za cenne rady

          název příspěvku: re: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–04–05 11:25:22 autor: Radan

          A co si takhle pohrát s hladinou oleje ve vidli a tím zároveň i progresivitou vidlice. Když zvýšíš hladinu oleje, tak se zvýší progresivita a mužeš si dovolit mít vidlici nafouknutou na nižší tlak a zároveň bude rychleji tvrdnout ke konci zdvihu.

          název příspěvku: re: re: re: re: Pruziny do Marzocchi EXR 02 datum a čas: 2003–04–05 23:25:10 autor: kwiko Hlavne si vsak orezes zdvih. Osobne mam oleja trocha menej(pri rozobrati sa predsa nieco strati a takisto podlozky mali nejaky objem) a vyhovuje mi to. Zdvih mam teraz cca 103mm a progresivita sa my zda dostatocna, este som nepocitil pri jazde cvaknutie o doraz. Vazim ale 70kg.

          0 0
      • Pavlos  

        spis takovy dotaz vakl=vule??

        0 0
      • Joe_Black  

        Kdyz ma tolik lidi tuhle vidli, nemuzete nekdo popsat svoje zkusenosti a hlavne, jestli s ni nemate stejne (lupajici) problemy, jako ja???

        0 0
        • gordi  

          No , mam MX comp air a ziadny problem … Len ked odfuknem vzducj tak sa hohy zasunu … nie uplne

          0 0
          • enjoy  

            :-)))teda rikat ze nemas zadny problem a jeste ji nemit ani na kole:-)

            0 0
            • gordi  

              no sak zatial , najradsej by som ju tam ani nedal lebo ju nechcem znicit :-)

              0 0
              • Joe_Black  

                To je všechno moc hezký, co se tady probírá, ale už jsem si stáhnul od někoho 30MB file se starým Bikeforem a koukám, že problémy s lupáním při prvních 3mm zvihu u EXR PRO má hodně lidí, ale zatim jsem nikde nevyčetl, co a jak by se s tím dalo dělat, moc mě to štve. NEVÍTE TO NĚKDO ??????????????

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ja to vidim asi tak: Zvenku to neopravis a kdyz uz budes vevnitr, tak uvidis. Osobne bych to videl na negativni pruzinu, ale samozrejme to muze byt cokoliv jineho :) Jo a je to pruzina nebo vzduch? U pruziny by to mohla byt taky nejaka neplecha s pruzinou, mozna regulace predpeti. Spatne doseda pruzina atd. Nebo jestli to nedela jen na zacatku chodu, ale pri kazde zmene pohybu smerem dolu, pak by to mohla byt nejaky planzeta nebo tesneni.

                  0 0
                  • Joe_Black  

                    Vidle je vzuchova, 2 tejdny stara. Ale prezto dik, zkusim to, ale nevim jestli to pomuze, protoze na tuhle vadu si stezuje fakt hodne lidi, coz vim az ted :o(

                    0 0
        • quiq  

          Mam pruzinovou Marzocchi EXR (na lonskem RM Landslide) a problem s klapanim na drobnych nerovnostech mam taky (uz jsem to popisoval na starem BF). Mesic po koupi jsem to reklamoval, rikali ze to bude do tydne hotovy a protahlo se na VIC nez mesic (V SEZONE :-(( ) [reklamaci udajne vyrizoval dovozce vidli] a stejne to dal klape, takze se s tim proste smirte…

          0 0
          • lubos  

            Ja bych rekl, ze to asi bude tim, ze pruzina je malinko kratsi a klape to o nejakou podlozku. Asi bych zkusil navlict na konec pruziny neco gumovyho. Jenze jsem pruzinu do vidly nevidel, nevim jestli to je mozny.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              To se mi zda u pozitivni pruziny velmi nepravdepodobne. Delaji to i vzduchove verze :) A za druhe, kdyby ta pruzina byla kratsi, tak by ani tu vidlici nevysunula nahoru, takze by to vydavalo ten vzduch maximalne pri „roztazeni“ vidlice. To by neodpovidalo popisu, ale byla by snadna naprava. Vlozit k jednomu konci cokoliv co by vymezilo tu vuly.

              0 0
              • lubos  

                No jo, to mas pravdu :-(( .. no a kdyz to delaj i vzduchove vidle … hmm, nemaji ale obe verze stejnou negativni pruzinu ? Pak by snad mohlo tohle pomoct, ne ?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jak jsem uz psal, mohlo by to tim byt. Ale takhle od stolu bez rozebrani te vidlice me nenapada zadna kloudna rada na odstraneni problemu.

                  0 0
                  • lubos  

                    A, nejak jsem to nepochopil :( … chce to nekoho kdo to rozdela :)

                    0 0
                    • Joe_Black  

                      Byl jsem se na to ptat v krame a dostalo se mi stejne odpovedi „asi tam cvaka negativni pruzina“ tak me napadlo ze tam nekde musi byt misto, v kterem se ta pruzina pohybuje a asi ho nevyplni cele, tak tam cvaka. Takze, kdyby se tam dala bud vetsi pruzina, nebo se necim podlozila, treba elastomerem, nebo se na ni natahla napr. buzirka, mohlo by byt vyhrano :o)

                      0 0
                      • lubos  

                        No vida .. tak ted to jenom udelat :)

                        0 0
                      • Pá-dlista1  

                        JJ. Tak nejak. Jenze jestli vis jak pracujes negativni pruzina, tak vis ze ten prostor pro ni se zvetsuje o cely pozitivni zdvih a tudiz je dost nerealne ho nejak vycpavat:) Ale nekde tam problem asi bude, jenze to chce videt :(

                        0 0
                        • Joe_Black  

                          tak ji mam rozebrat a vsechno vyfotit???

                          0 0
                          • lubos  

                            No uz to tady melo byt :)

                            0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Kdyz se bez toho neobejdes. Ale nebylo by ucinejsi to pri rozdelani rovnou opravit a jezdit? :) To uz snad uvidis, co tam cvaka.

                            0 0
                            • Joe_Black  

                              Dneska jsem byl na testovaci vyjizdce a zjistil jsem, ze tukani se obcas meni v dost huste klepani a bouchani, no nevim jestli tohle je problem vsech tehle vidli. Zacina me trochu stvat. Vzdycky jsem jezdil RS Judy a s zadnou jsem nemel takovehle problemy :o(

                              0 0
    • Joe_Black  

      Nevite nekdo, zda u vsech Marzocchi olej/vzduch je cca 2–3 mm tuzssi skok pri poklesu vidle???

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.