rada ohledne repasu Manitou Black

39 nepřečtených
  • kafac

    Potreboval bych poradit.Mam vidlu Manitou Black RTWD TPC Lock-Out, a ma najeto skoro 13000km. Nema vakl, akorat uz zdaleko nechodi jak chodila driv. Chtel bych udelat repas, akorat nevim jestli se tam nemusi vevnitr neco menit (krom pouzder – ty budou asi OK). Mam na mysli treba ty gufera v nohach, nebo jestli nebude nejakek opotrebovanej Evil genius (nevim jak to presne funguje). Jinymi slovy: mam to rozdelat sam a jen vycistit a vymenit oleje, nebo to dat do servisu at to zkontrolujou, popripade povymenujou co je treba?

    0 0
    • náčelník  

      Pokud poprvé měníš olej po 13000 km, tak se nediv, že nechodí jako dřív :) Rozeber ji, vyčisti, dej tam nový olej a uvidíš. Jedině pokud by potom tekla, jdi do servisu.

      0 0
    • maxtor  

      V servisu zbytečně zaplatíš. Mrkni na stránky výrobce a tam jsou podrobné návody, jak vidli rozebrat. Pokud jsi aspoň trochu vzručný, rozebereš Blacka za 5 minut. Fakt to není nic těžkého a okem poznáš, jestli něco potřebuje nebo nepotřebuje opravit nebo vyměnit.

      0 0
      • kafac  

        No jde me spis o to, ze kdyz uz to budu mit rozdelany a zjistim ze je neco v haji, tak budu shanet a nebudu jezdit :-( A jeste jeden dotaz: Ten sroub na spodku prave nohy (tam kde je tlumic) se musi zasroubovat jakoby dovnitr do te nohy ze?

        0 0
        • VOiD  

          Ano presne tak. Pred demontazi vnejsich noh se priprav na to, ze muze vytect olej, ktery se blbe cisti. Ja na to pouzivam plech ze stare trouby :-)

          0 0
          • maxtor  

            A ještě 2 rady:

            1. zapamatuj si, v jaké poloze byly štelovací kolečka (útlumu a zdvihu) než jsi je demontoval. Vyvyruješ se tak zkoučení, do jaké polohy je potom vrátit.
            2. Bacha, ať z levé novy nevysuneš tu tyčku, která má na starosti měnění zdvihu. Když se ti to přece jen podaří, musíš vyšroubovat i to celé těleso, co trčí z levé nohy a znovu dát dohromady. Jde to, ale je to zbytečná práce.
            0 0
        • maxtor  

          Jo, s tím je někdy problém. Já, když jsem Blacka rozdělával, nechal jsem jej na kole, otočil, takže vnitřní nohy trčely vzhůru. Rozmontovat to není problém. Pro smontování musíš tu tyčku, co trčí z tlumiče, a na které je i ta matice, o které mluvíš, co nejvíce vysunout, opatrně nasadit vnější díl, dírou v pravé noze s tlumičem provléct imbus a opatrně nasadit do díry v té tyčce tak, abys ji nezatlačil dovnitř. A pak šrubovat a doufat, že chytne. Podaří se to tak na každý druhý pokus. Snad se na tom systému nic nezměnilo. Já mám Blacka mocel 2002

          0 0
          • scret  

            jj,nekdy je to boj,kolikrat se mi to povedlo az treba na popaty,to je peklo,ted uz na tom mam grif:)

            0 0
    • kafac  

      takze v demontazi uz mam celkem jasno, jeste bych potreboval poradit ohledne zpetne montaze. Az to vycistim tak se tam ma nalit mazaci olej – tam lijete co za olej? a kolik? nekde pisou 6cm3 nekde 16cm3. a tlumicovej olej se tam leje az po uplnem smontovani pred nasroubovanim Lock-Outu?

      0 0
      • maxtor  

        To se už tady řešilo, Potřebuješ olej s viskozitou 5 W. Ten olej se tam ale leje shora!!! Při rozmotnované vidlici ne!!! Prostě vytáhneš lock out, otočíš kolo, vyleješ a naleješ nový olej do výšky, kterou uvádí výrobce.

        0 0
        • maxtor  

          Nedbej na objem. Pokud máš Blacka, mrkni do návodu a tam se píče, v jaké býšce od ústí má být hladina oleje v toleranci zhruba 1 cm. Po 13 000 Km bych se ale divil, jestli tam ještě nějaký olej máš:-)

          0 0
      • náčelník  

        Pokolikáté už ??? Do TPC – tlumičový olej SAE 5 W. Na futra – motorový olej SAE 5W-40, nejlépe plná syntetika – 16 ml do každé nohy (v některých manuálech uvedeno chybně 6 ml). Na vzduchový píst – motorový olej SAE 2OW-50, takový jsem našel jen motorkářský Castrol, ale ten nebyl k mání, tak používám též motorkářský Shell SAE 20W-40.

        Přečti si taky někdy manuál.

        0 0
        • kafac  

          Jeste jsem nasel tohle: www.bikecentrum.cz/images/img.php?… nebylo by to lepsi jak ten motorovej olej?

          0 0
          • náčelník  

            On bude taky motorovej :)

            0 0
          • RUR  

            Dražší to bude, to tak akorát. Myslím, že motorový olej určený k mazání vysokovýkoných motorů při vysokém zatížení by mohl namazat i dvě po sobě jezdící roury při zatížení nic-moc;-)

            0 0
            • kafac  

              No ja jen ze nejlevnejsi syntetickej olej 5w-40 stoji asi 300,–Kc – takze ten Motorex vychazi jeste dobre

              0 0
              • RUR  

                Mogul Racing 5W-40 příjde 1 litr na nějakých 180 kaček, toho motorexu je 100ml -tedy decka! Imho na jedno namazání vyžebráš těch necelých 40ml v první neznačkové autoopravně. Mě zatím nikdy nevyhodili. Takhle sháním i brzdovku. Oni to většinou kupujou v sudech a deci čehokoliv je jim putna.

                0 0
                • kafac  

                  A co by se stalo kdybych tam dal 10W-40? A jeste k tomu mnozstvi je to do kazde nohy 16ml nebo 16cl? 16ml neni ani maly stamprle… to je nejak malo ne?

                  0 0
                  • RUR  

                    Ohledně specifikace oleje bych se držel manuálu, specifikace se dají najít na stránkách Paramo a.s. , jenže pro mě je to čínsky. Jinak jde opravdu „jen“ o 16ml. Až tam budeš lít skoro celou 20ml stříkačku, tak už ti to tak málo nepřijde. Já měl zase napoprvé pocit, že na mazání je to strašně moc, ale funguje to bez probémů.

                    0 0
                    • kafac  

                      No tak olej uz mam 5w-40 za 195,–Kc al eto mnozstvi se me furt nezda je to fak 16ml? to znamena asi jedna sestina decy? Me spsi pripadne realnejsi ze tam ma byt jedna a pul decy? 16ml je necela mala koralka – to je nejak malo ne?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak tam zkus 1,5dcl nalít. Uvidíš, že tak velký objem nemá ani celá noha.

                        0 0
                      • RUR  

                        Obojživelník má pravdu:-)))) Jedena půl deci je vážně dost kapaliny. To by ta noha asi fakt nepobrala.

                        0 0
                        • kafac  

                          Jo…jo, uz to mam rozdelany, vycisteny… 1,5dcl by se tam asi fakt neveslo :-) Jinak nekdo se tady zajimal co s tech noh vytece – no des, stydim se sam za sebe :-) Tak jdu delat sborku :-)

                          0 0
                      • pos3k  

                        kup si strikacku :-) ve zdravotnickych potrebach, lekarny…

                        0 0
      • VOiD  

        Vnejsi nohy nasunout zhruba do poloviny pak otocit spodkem vnejsich noh vzhuru v uhlu 45 stupnu a do kazde nohy zespodu striknout 16cm3 oleje, nejlepe injekcni strikackou. Olej na mazani noh pouzit motorovy, nejlepe plna syntetika 5w-40. Olej do tlumice je jiny, tlumicovy (nikoliv motorovy) take 5w-40. Odsroubovat ovladani lockoutu z prave strany na korunce a pak vymontovat cely lockout ven. Pozor jde to vytahovat docela ztezka a az budes u konce tak je nutne opatrne kolem zavitu aby jsi neposkodil tesnici o-krouzek. Take pocitej ze v lockoutu bude trosicka oleje pri tom vytahovani. Zkontrolovat hladinu v tlumici dle manualu, pripadne olej vylit a dat novy.

        0 0
        • maxtor  

          Olej do noh??? Já tam mám všude vazelínu…

          0 0
          • VOiD  

            Ty mas jeste starsi model blacka, ktery byl mazany vazelinou, mas tam jeste maznicky. Myslim od modelu 2004 se u blacka preslo na mazani olejem. On ma uz RTWD, ktere myslim u blacka prislo spolecne s tim mazanim olejem.

            0 0
    • scret  

      po 13tis. km?Tak to chce vymenit olej tlumici i mazaci v Evilu a podle me pouzdra budou mit lehouckej vakl urcite taky… Kdyz jsem mel Blacka,tak chytil vakl po 5tis. No ale vydrzel zatim asi nejvic:)

      0 0
      • Martyss  

        Spíš by mě zajímalo, co z vnějších noh „vyteče“:-)

        0 0
    • kafac  

      Tak panove, dekuji vsem zucastnenym, vidla chodi jako nova, ani jsem tomu sam neveril. Jinak kdyby nekdo chtel trochu motorovyho oleje 5W-40 Full Synthetik tak mam jeste skoro celej litr ;-)

      0 0
      • náčelník  

        Tak sláva. A ne aby sis vzpomněl zase až na 26OOO km. V manuálu máš intervaly výměny olejů dle intenzity používání vidlice. Já ho měním dvakrát do roka.

        0 0
        • kafac  

          Ted uz to budu hlidat, ja jsem to porad odkladal, protoze kdyz jsem nekde byl at me to vymeni tak bych byl 3dny bez kola a sam sem si netrofal. Az ted jsem se odhodlal – a ted uz vim jak na to, a je to brnkacka :-)

          0 0
    • kafac  

      Jeste mam jeden takovej dotaz. Jak jsou mezi hornim guferem a vodicim futrem ve vnejsich nohach ty molitanovy krouzky, nemaji se napustit tim motorovym olejem? Ja je tam dal suchy, ale rikam se ze ten olej by tam mel pres ty futra natect sam… nebo ne?

      0 0
      • náčelník  

        Já do nich olej vždy nakapu. Nic s tím nezkazíš.

        0 0
        • kafac  

          Ze tim nic nepokazim to je me jasny, jenze ja uz to slozil a napadlo me to az potom ze by ten olej tam mel byt.Spis me jde o to, jestli se tam tedka dostane – treba kdybych to kolo pres noc nechal vzhuru nohama – tak by to tam pres ty futra mohlo natect ne?

          0 0
          • náčelník  

            Teď to nech, ono se nic nestane. Uděláš to za půl roku.

            0 0
          • vlk  

            Jo nech ho na delší dobu vzhůru nohama.Ono se tam jinak časem dostane i při pružení.

            0 0
            • kafac  

              No uz ho mam v kanclu vzhuru nohama, sem tam s nim trochu zapruzim :-) akorat sem si zaprasil kosilu o plast – kdyby to tak videl sef :-D

              0 0
    • kafac  

      A jeste jeden dotaz – do budoucna, jak se da nejak rozumne sundat z leve nohy jak je RTWD ten cifernik? – je na to nejaky udelatko nebo optarne nejakym tenkym sroubovackem to kousek po kousku sundat?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.