• petan007

    Ahoj,

    dopředu upozorňuji, že jsem cyklolama a proto mě prosím berte trochu s rezervou. Ročně najedu jenom něco kolem 2000km. Převážně výlety po zpevněnějších cestách (momentálně za sebou tahám Chariot CX1 s dítětem), když ho odpojím rád se svezu v terénu po místních lesích. Ne nějaký extra downhill s dvoumetrovýma skokama, spíš něco ve stylu jednodušších singletracků.Pot­řebuji poradit ohledně výměny vidlice.

    Jezdím na rámu MXM RS PRO Racing s vidlicí Gila TL.

    Prohledal jsem forum a net, chápu, jde spíš o pseudovidlici a pevná by udělala víc užitku za cenu menší váhy. Pokukoval jsem po Epiconu, ale je zatím mimo moje finanční možnosti. Reba je už uplně mimo… Momentálně mám možnost sehnat za cca 500,– skoro novou XCR.

    Doporučíte mi spíš repas staré Gily, nebo koupi XCR a upravit si ji. Jsem sice lama, ale manuálně zručná a podle návodu to dohromady snad dám :) Bude znát při jízdě rozdíl? Nebo jde o stejně špatnou vidlici. Až prodáme vozík (cca dva roky) chci jít do celopéra. Takže teď jde opravdu jen o záplatu, aby bylo na čem jezdit. Jinak moje váha je cca 80kg.

    Díky za rady!

    0 0
    • Azmir  

      Na tvoji váhu, by ještě XCR mohla relativně fungovat, jde o to jaký ročník, 2010 a starší bych nebral, jedině 2011 a novější (poznáš podle noh do zlata, ale ne tak jako epcion). Má jenom 30mm nohy, takže otázka jak dluho vydrží, nenáročné ježdění by ale celkem mohla, kdyžtak bych se zkusil podívat po raidonovy, jinak už nevím fakt co doporučit, repas gily se nevyplatí.

      0 0
      • petan007  

        Díky za radu! Ta XCR je určitě 2010..takže nebrat :(

        V tom případě jsem se díval a nová XCR 2012 je stejně kolem dvou tisíc.. Raidon jsem našel i za 2200,–

        Je teda Raidon 2009 lepší volba než XCR 2012? dvě stovky rozdíl bych neřešil…

        Jinak ještě podstatný věc, mám V breaky… Do starého kola nechci už cpát kotouče apod. Pak by mi ho bylo líto zahodit :)

        0 0
        • Azmir  

          Raidon se dá koupit i na V-brake, není to žádná top vidle, je to prostě low end, akorát na vzduch, musel bys k tomu navíc koupit pumpičku, která stojí do 500kč, záleží na tobě jestli se ti chce investovat nebo už fakt ne, to j ta gila na tom fakt tak špatně že se s ní nedá už jezdit? I kdyby to měl být jenom držák předního kola, tak pokud chceš kupovat kolo nové, tak bych to moc neřešil.

          0 0
          • petan007  

            no, špatně.. chodí sotva pět centimetrů… nikdy jsem ji neotvíral. Původně jsem to nechtěl ani řešit, ale přišla možnost koupit tu XCR a pět stovek .. bych holt jednou nešel s klukama na pivo :-D Dávat přes dva tisíce za Raidona se mi moc nechce, když o něm čtu, že zrovna nic moc vidlice. Kdybych ji pak mohl použít na novém kole, ale kdo ví co za dva možná tři roky potom pořídím…

            0 0
            • Azmir  

              cm tak to máš super gilu, mě chodila 2 a to kdy jsem skočil z nějakých schodů nebo fakt velká díra ;-)

              0 0
              • petan007  

                takhle málo to zase není.. zkoušel jsem dát gumovou pásku na nohy a projel jsem se, pak přeměřil a bylo to kolem 4,5 cm.. manželka má gilu capa t5 o cca 15 kg míň jí to udělalo asi 2,5.

                Když jedu po kořenech nebo kamenité cestě, tak to chvíli ta vidlice bere a pak se jako by zasekne a mlátí do rukou.. nevím jak to popsat. Jak ale píšu, už má najeto cca 10tis. km a nikdy jsem ji nerozebíral, nic.. jenom občas otřel a jezdil. Proto teď zvažuju tu XCR.Než se v tom hrabat a měnit třeba pružiny atd, tak koupit tuhle. Cpát víc peněz do tohodle kola už fakt nemá smysl.

                0 0
                • HELLBOY22  

                  Za 500 by som XCR bral. Chyba je že vraj v tom že je dosť mäkká ale pod tvojou váhou by to malo byť OK.

                  0 0
                • Pajas04  

                  Za 500 bych fakt neváhal ;. Pode mnou(69kg) chodí při běžné vyjížďce 80mm, takže ty budeš asi využívat skoro celý zdvih :).

                  0 0
      • Evilcleaner  

        eh a jaký je prosím tě technický rozdíl v ročnících 2010 a 2011? zapomenme prosím na estetický problém s stíráním barvy z vnitřních noh, který s sebou nenese žádné problémy. zakladatel má možnost koupit funkčnější vidlici než má za 500 a kvůli tvé neznalosti a přebujelé potřebě radit bude kupovat raději raidona jo, nebo ještě lépe stejnou xcr akorát v novějším balení?

        0 0
        • Azmir  

          Pravděpodobně si nejel oba modely co? Tudíš mě prosímtě nepučuj, model 2011 chodí úplně jinak, některé plastové udělátka co byli na staré XCR a nic nevydrželi jsou zde pevnější, navíc lépe vypadá a neodírají se nohy, ale to je bonus navíc, ale chod je opravdu jiný.

          0 0
          • Evilcleaner  

            v rámci své brigády na nich stavím a servisuji kola, jenom za letošek mi jich prošlo desítky jak nových tak jetých. vím jak se chovají.

            0 0
            • Azmir  

              Tak potom přece nemůžeš říct že jsou stejné. Já jsem na vlastní kůži zažil jet starou a novou XCR a upřímně je to nebe a dudy, ale třeba máš zkušenosti jiné.

              0 0
              • Evilcleaner  

                u xcr na jediném na čem záleží je štěstí na kus. můžeš mít velký pasivní odpor na tlumiči, blbě promazané pouzdra a stíráky takže pak jde do zdvihu skákavě, moc hustý olej v tlumiči, blbě usazené stíráky. když se více těchto faktorů sejde na jedné vidlici tak skutečně stojí za hovno.

                0 0
    • Evilcleaner  

      xcr pokud se jednalo o slušnější kousek, tak bude chodit pod tebou lépe než gila. pokud jí máš možnost si ji vyzkoušet tak stačí jen na místě zjistit jestli nějak zvlášt nezadrhává. jsi na horní hranici váhy kterou pružina snese, každopádně můžeš laborovat s „progresivitou“ která je určena elastomerem vloženým do pružiny (zkracovat, vyndávat), přestavba na olej je samozřejmě možná a dost jednoduchá, nicméně nejde opomenout riziko vaklu, protože vazelina tam mnohdy měla vymezovací fuknci v pouzdrech. přinejhorším to předěláš zpět na vazelinu no. jinak od roku mám pocit 2008 xcr neprošla žádnou velkou inovací.

      0 0
    • petan007  

      díky moc za rady, za ty prachy do toho půjdu a prostě to zkusím. V nejhorším budu mít za pět set doma krám na vyhození, ale už jsem utratil víc za větší blbosti. V lepším případě zase lepší vidlici než mám teď…

      0 0
      • Azmir  

        Krám to určitě není, nějakou dobu bude snad sloužit dobře, doufám akorát že jí máš od dobrého zdroje a není příliš jetá nebo poničená, na těhdle XCR se to všechno dost podepisovalo na chodu.

        0 0
        • petan007  

          prohlížel jsem ji a nemá na sobě snad ani škrábanec, vypadá jako by jí rovnou sundali z kola. najeto má prý asi 500km po cyklostezkách. Známej jí mění za pevnou vidlici. Tak snad bude vše ok.

          0 0
      • mi-psi  

        v pohodě, předělej to hned na olej a na vakl se vybodni, ten to bude mít stejně. Mám rok 10, nebo 09 a chodí dobře, psolední dobou už mě to i občas vadí, jak reaguje na veškerý kamínky. Mám 65kg a nejmíň utaženou pružinu + vyteklej tlumič, 200mm kotouč a porád jede :-))

        0 0
        • petan007  

          tak tohle rád slyším :)určitě do ní vlezu a poupravím ji, návodů je tady víc než dost a nevypadají zrovna složitě… Jelikož mám V breaky tak by snad neměla dostávat takový nápor jako s kotoučema.

          0 0
    • Spinal broken  

      Jsem někde četl že xcr nad 70 kilo nemá smysl, ale je to jediná použitelná pružinovka za pár kaček, segra ji má a je to paráda, v jakém stavu je po letech ježdění, samo je to o servisování. jinak malý postřeh. Standa Gorss zrovna není můj bratránek a tak mě nouze donutila přesedlat ze zadřené gily, co byla na kole origoš na XCM V3 HLO 10mm a pod mýma 105 kilama ji dokážu zamáčnout téměř nadoraz :o) na to že je to takový žebrák chodí hladce. při poruše vyhodím a kopupím pořádnou :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse