• jakub

    nevim jak to presne popsat, ale jakmile jedu do terenu do kopce hrozne mi zacnou vrzat kliky – povolej se, znamej mi rekl ze jezdim hrozne silove (jednou sem pretrhlnul stredovou osu) muze to byt tim, snazim se jezdit lehci prevody ale stejne se mi to nakonec povoli co delam blbe mate s tim nekdo zkusenosti??? docela me to fakt sere

    0 0
    • Staenly  

      Cece kamos ma podobny problemy, ale cim to, to netusim, kliky se prece nemuzou zacit povolovat tim, ze trosku slapnes do pedalu…

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      někdo tvrdí, že se kliky při nasazování na osu musej mazat, aby šly pak líp dolu. Já to jednou zkusil teda taky namazat a pak jsem je musel obden dotahovat. Od tý doby je nemažu, naopak se je ještě snažin na styku s osou odmastit. Jdou sundat dobře i tak a zároveň na ně nemusim celej rok klíčem šáhnout. Tak jestli to třeba nebude tim. Silová jízda na to vliv určitě nemá. Další možnost je, že máš 4hran (pokud ho vozíš) trochu vymačkanej (nebo vytahanej od utahování na krev). Je tam pak malá styčná plocha.

      0 0
      • jakub  

        jo to je docela zajimavej napad mam to kolo vlastne relativne novy tak to zkusim odmastit (doufam ze se do toho pak dostanu) jinak na starym kole mi to dalo taky )))-:

        0 0
        • hrom  

          Ja to mazu a pri nasazovani naklepnu pres dva kusy dreva – z kazde strany jeden a drzi to dobre po fest utazeni. Normalnim stahovakem to jde dolu bez problemu.

          0 0
    • McBlacky  

      nepovolujou se ti náhodou ty šrouby protože už to má za sebou závit (v ose, nebo na nich) od toho jak to pořád utahuješ?

      0 0
    • Snoopy  

      Kdyz jsem koupil novy kliky Deore, poradne jsem je namazal a tak 200km naprosto v poho. Pak se mi leva povolila a malem jsem i ztratil :o) Osa se „vyzykla“ v mekkym hliniku a od té doby v prave pravidelne praska. Nevite nekdo o necem, jak nerovnosti v klice vyhladit? Idealni by bylo vyfrezovat a zalisovat kousky tvrdsiho materialu, ale je i nejaka jina moznost? thx

      0 0
      • hrom  

        Existuje takova tenka kovova paska, pouzivaji to autoservisech. Kdyz kousek odstrihne a soupnes na misto, kdy chybi material na klice, melo by to stacit. Lecil jsem takhle nekolik let kliky na starym kole. Je potreba to castej kontrolovat a dotahovat pripadne vymenit za jiny kousek pasky.

        0 0
    • Daf  

      Me se takhle povolovaly kliky na ctyrhranu. U octalinku mi to uz nedela. Pokazde kdyz jsem chtel vyzkouset dotazeni klik tak sroby byly volne. Mohlo by pomoct spec lepidlo na zavity nejakej Loctite.

      0 0
    • vlk  

      to mi dělalo taky.Zaleží na jaké máš šrouby.Lepší jsou ty co mají místo umělohmotného těsnění gumové.Jinak dost pomůže stříknout závity šroubu nějakou barvou.Nechat zaschnou a nasadit.Jo a utahuj hydraulickým klíčem nebo na ten svůj klíč nasaď nějakou trubku, a? máš větší páku.A pořádně utahuj.Ji a ještě stičné plochy odmasti.Po první vyjížďce by to mělo sednou a ještě jednou to pak dotáhni.Ji a nasazuj kliky stejně jako byly před tím.Ony už jsou trochu přispůsobeny na tu osu.

      0 0
      • jakub  

        diky Vam vsem letim do servisu

        0 0
        • jakub  

          tak nejdriv sem sundal pedaly a vcistil. pak sem sundal kliky a stred vsechno poradne vycistil a namazal, dal sem to do kupy a je to v cajku (uz sem se bal ze sem zas zkurvil neco kolem stredu) Muj znamej ze servisu mi vysvetlil, ze mezi klikou a stredem vznika el. napeti a tvori se tam jakobi baterie (kdyz sem to sundal, fakt to smrdelo jak autobaterie) vznika tam odpor, kterej prej praska a na duralu je to hrozne slyset. Nevim cim to bylo proste sem to vycistil vsechno a hotovo ted je to v cajku (((-:

          0 0
          • lubos  

            Nooo, to zni dobre. Jeste motorek a jedeeeem :-)))

            0 0
          • Snoopy  

            No, jak to tak vidim, tak zitra rano pekne vstanu, stavim se na sve byvale stredni a vratim svoje maturinti vysvedceni… :o)

            0 0
            • jakub  

              dobre udelas. kua ja nekecam fakt to tak smrdelo

              0 0
              • Brouk_Pytlik  

                hehe to je dobrej nápad s tim proudem :-))). To pak vzniká elektřina i když se frézuje závit na šlapák závitníkem, i když se srovnávaj čela pro hlavu frézou, když zaříznu do hliníku pilkou na železo, když čistím vnitřek sedlový roury od barvy aby tam šla sedlovka… Asi popřemejšlim o natočení druhýho dílu Akumulátoru :-))).

                0 0
                • moriarty  

                  Ale je to pravda :) Při styku hliníku s železem nebo mědí vzniká termoelektrický napětí – je ale dost malé a o nějaký kapacitě nemůže být řeč. A pak ještě vzniká (pokud se na to ze školy dobře pamatuju) nějaké dotykové napětí nebo spíš potenciál, kterej je způsobenej rozdílným množstvím elektronů ve valenčních vrstvách kovů.

                  Ale nic z toho by nemělo praskat, to spíš nějaký nečistoty

                  0 0
                  • Staenly  

                    Presne tak praskat to nemuze… Ale i kdyby to napeti bylo vetsi, tak by se o kapacite snad ani nedalo mluvit, protoze tato velicina je v souvislosti s kondenzatorem, kterym kliky a stred rozhodne neni…

                    0 0
              • Snoopy  

                Smrdet muze cokoliv. Ja kdyz sundavam kliky citim nezamenitelny pach grafitove vazeliny …teda do 1.vyjizdky…

                Akumulovani energie vlivem slapani stred-osa-klika je podle me blbost. Vse je vodive spojeno, sice s velkyma prechodovyma odporama, ale je. Stycna plocha je natolik mala, aby vznikl naboj trenim (v momente kdy jsi je sundaval) navic je to kov na kov, tudiz slovni obrat: „treme-li ebonitovou tyc…“ v tomto pripade neplati. Kdybys mel stred vycpany plastovyma kulickama, tak bych mozna zmenil nazor, ale jinak ne.

                Pokud by se ti ale i tak nejakym zahadnym zpusobem nabijelo kolo (jako me to dela auto), tak pochybuju, ze by se to projevovalo zrovna v klikach. To tak maximalne, kdyby ses oprel o zed, tak za svetelneho a zvukoveho doprovodu by te to pekne nakoplo.

                Lupe ti v klikach? Nabiji se ti stred na vn napeti? Neni nic jednodussiho nez navtat kliku a malym sroubkem (nejlepe hlinikovym – pozor na zavit, lze jej snadno strhnout) pripevnit ke klice kousek gumoveho prouzku, ala skodovkari, aby dosahoval az na zem. Pokud lupani prestane, mels pravdu… :o)

                0 0
                • enjoy  

                  a ty mu pak zaplatis novy kliky:-)

                  0 0
                • Brouk_Pytlik  

                  jo mě to auto dělá taky, pokaždý dostanu ránu při lezení ven v zimní bundě. To je ale problém silonový bundy a silonovejch potahů :-))

                  0 0
                • Pekáček  

                  Hele, ja vcera zastavil pod velkým VN vedením a jak jsem sesedl a opřel se kolenem o lanka tak me to štíplo! Bráchu taky, ale to určitě nešlo z klik :o)

                  0 0
                  • fousac  

                    me pri prujezdu po VVN vedenim vetsinou postipe zamek sedlovky…

                    0 0
              • preacher  

                a co jiskry nebo blesky......:-)))

                0 0
            • gilby  

              cau, vcera jsem sunadaval kliky a smrdelo to presne jak rika jakub

              0 0
              • jakub  

                no dyt jo, to nemam ze svy hlavy, vubec by mne neco takovyho nenapadlo. ale neco na tom urcite bude, mam to vod cloveka kterej blbosti nerika – nebavi mne presvedcovat vas o tom ze se muj prodejce a servisak fakt vyzna…)))-:

                0 0
                • MARIN  

                  Uz vas napadlo ze ten smrad proste vznika jen tim jak se trou povrchy rozdilnych kovu po sobe. Jinak me takhle smrdi kdyz dotahuju/povoluju predstavec (ocelove srouby v duralovem zavitu :)

                  0 0
                  • Otto  

                    Teda nevím jestli vám to pomůže…ale slyšeli jste o galvanickém článku? Pokud se stýkají dva kovy o rozdílném elektrochemickém potenciálu(což jsou skoro každé dva rozdílné kovy), tak se méně ušlechtilý rozpouští v elektrolytu, zaroveň vzniká el.napětí. Ovšem v daném případě to nebude způsobovat praskaní kvuli jiskrám.Smradu bych skoro věřit mohl…pokud je tam sůl(zimní provoz)a není to mastné.

                    Jednou z věcí kde se tohoto jevu(elektrochem potenciál)využívá je pozinkování kovů. Negativním důsledkem jevu je vyžírání hliníkových střech pod ocel hřebíkem(používají se hliníkové hřebíky. A nebo: V manuálu na moje pedály, bylo uvedeno"nenah­razujte piny(čepy pružin) titanovými, z důvodu elektrochem. ubývaní materiálu. No to jsou věci, ještě si něco pamatuju ze školy…

                    0 0
                    • lubos  

                      Hura, konecne ten spravnej prispevek. Vedel jsem, ze neco s galvanizaci tam nejspis bude, ale znalosti jsou daaaavno pryc. Jojo, neco takoveho to muze byt.

                      0 0
                    • Staenly  

                      To mas pravdu, ale mezi klikama a stredem neni elektrolyt…

                      0 0
                      • kajdamajda  

                        Misto elektrolytu staci vzdusna vlhkost, ranni rosa, vyjizdka po desti – proste jakakoliv kapalina

                        0 0
                        • fousac  

                          jenze elektrolyt je izolant, zatimco tebou jmenovane kapaliny budou mit uz slusnou vodivost…

                          0 0
                          • la-da  

                            Elektrolyt naopak vodit musi,to co myslis je asi dielektrikum v kondenzatoru.

                            0 0
                            • moriarty  

                              dielektrikum je právě nevodivý

                              0 0
                            • fousac  

                              do kondenzatoru se davaj treba: slida, keramika, vakuum, olej… cili samy „extra vodivy“ veci… :-D

                              jo zapomel sem na vzduch… :)

                              ale vodni kondik sem fakt jeste nevidel… (vlastne videl, ladici v jednom radiu tenkrat o povodnich, ale to uz melo vliv na funkci rostlinare… :)

                              0 0
          • Žanek  

            He he! Nebyl ten tvůj známej náhodou zhulenej?? Zkus na to napojit blikačku, ušetříš za baterky :o)) Ne, vážně. Tenhle problém měl kamarád na klikách LX 2002 octalink. Chvíli jezdil na povolených klikách, až se mu povedlo ten tisícihran vymačkat (teoreticky to nejde, kdybych to neviděl, neuvěřím…)A od té doby mu v klikách při silové jízdě lupalo a pořád se povolovaly. Pomohlo, bohužel, zakoupení nových klik… Jinak pokud v něčem praská tak většinou pomůže vyčištění a čtyřhran se NEmaže.

            0 0
    • Volf  

      Hele mě se to zdá nějaký celý divný. To aby se povolovaly kliky šlapáním je blbost. Myslím si, že jsi je měl od začátku špatně utažený a ony se vyviklaly a teď už čtyřhran nedrží. Jinak ti starší si jistě pamatují klínky a tam to fungovalo tak, že se klika podložila a klínek se naklepnul a matička slouží jen k zajištění. U čtyřhranu je to podobný naklepnout a šroubem zajistit. Jěště před pár roky se na čtyřhranu závodilo a troufnu si tvrdit, že profesionální cyklista rozhodně vyvine větší sílu jak ty tak i ta přetržená osa musela být max. vada materiálu, protože to by jsi jinak musel být Herkules.

      0 0
      • Otto  

        Néé, klínky nevzpomínat.To byla názorná ukázka cesty , která nikam nevede. Skřípající kostitřasy jsou na cestách dodnes. Jediná výhoda byla levnější výroba.

        0 0
        • fousac  

          ale zase nic neumelo tak krasne rozedrit kotniky jako klinky.. :)))

          0 0
          • Otto  

            Tak tak, občas se aj tkanička záhákla a namotala, to se to padalo,pokud se nepřetrhla :o)

            0 0
      • jakub  

        he, este pred par lety (3) jsem se pripravoval na republiku v kulturistice (je pravda ze silu zas takovou nemam, ale nez normalni clovek urcite jo… to ale neres hlavne ze ni to uz nedela

        0 0
        • vlk  

          No přetržená osa je opravdu nesmysl.To by jsi vždy dřív přetrhl řetěz.Jinak věř tomu, že závodníci mají většinou silnější nohy než ty.Já měl taky několik bývalých spolužáků kulturistů a přestože jsem do posilovny nechodil.Tak ve školní posilovně v hodinách tělocviku jsem je vždy na nohy na sílu dostal.Některé až o 30%.Ale na ruce se přiznám, že byli zase oni mnohem mnohem mnohem silnější.Tak jedině že by jsi šlapal rukama.Ne nic ve zlým, to byla sranda

          0 0
          • jakub  

            bohuzel to nemam vyfoceny, dokud to znami cyklisti nevideli, taky tomu neverili napada me este neco v tom smyslu jako unava materialu ale neres to, pripadam si jako pitomec i s tim el. nabojem, sam tomu vubec nerozumim, prodavam , jak jsem nakoupil toto vse ve fyzice se vubec ale vubec nevyznam

            0 0
            • MARIN  

              no pokud maz zajem muzu ten stred hodit do zkusebny materialu aby se zjistilo jestli mas takovou silu a nebo to byla jen vada materialu

              0 0
              • jakub  

                ja praskly stredy doma nesusim ty jo?? ani nic co mi uz k nicemu neni na to mam dost malej byt

                0 0
    • sedlis  

      Nechce se mi to cely cist, takze uz mozna budu neco opakovat, ale s vrzanim klik mam taky nejakou skusenost. U ctyrhranych os: Nesmi se mazat!!!! Naopak pri kazdem nasazeni nutno odmastit. Toto neni z me hlavy. Na vlastni oci jsem to videl v navodu ke klikam Campagnolo.Srouby je nutno dotahnout co nejvic, s citem, aby jste je neurvali.Spis nez rvat sroub „metrovym“ klicem bych doporucil zaprit jednu stranu klik o neco pevnyho a pak na druhou stranu kladivkem(samoz­rejmne pres kus drevenyho spaliku) poklepat. Zopakovat i s druhou stranou. Samozrejmne je potreba po kazdem sundani klik pretahnout sroub po ujeti cca 20–50km. Necham se bodnout do krku, ze pak se kliky nepovoli a vrzat taky nebudou. Jina situace je u levnych klik(sam nevim co je levny:-) nebo kdyz nekdo jezdi s novym kolem, kde se nepatrne povoly kliky, ktere se pak vychodi a je po nich. Pak uz si nesednou nikdy. To je prave problem, ze kdyz si clovek koupi navy kolo, tak by ty kliky mel nechat po tech 100km pretahnout. Kdyz to neudela tak riskuje, ze ..bla bla bla -to uz jsem rikal. MSF

      0 0
      • sedlis  

        Jo a jest neco. Kdyz uz se vam porad povoluji, tak existuji lepidla na zavity. Treba od f. Loctite. Akorat pozor na typ! Jsou i takova, ktera uz nikdy nepovolite!!!! MSF

        0 0
      • lubos  

        Ja skousel mazat (ale jenom jemne, velmi jemne) i nemazat a zadnej problem jsem nemel. Styrhran Deore/kliky Deore. Asi jsem mel stesti.

        0 0
        • Gatier  

          Kludne sa moze aj mazat. Tiez som s tym problem nemal. Na letnaku to nie je az take dolezite. Ale skuste na zimaku nenamazat nejaku suciastku. Po zime to dostanete v lepsom pripade pilkou dole. Samozrejme tu osku namazat len zlahka, popr. pretriet trochu handrou.

          0 0
      • MARIN  

        No vida tak me se zrovna osvedcilo kliky,stred a zavity mazat :) Jinak prio tom utahovani bacha kdysi jsem utahoval tak ze mi preskl stred XT v miste zavitu

        0 0
      • náčelník  

        Čtyrhran mažu, ale jen velmi slabý film. Mazat doporučuje Shimano i Race Face. Problémy s povolováním nebo vrzáním žádné.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.