vyplati se Juicy 7 oproti Juicy 5

40 nepřečtených
  • Darjan

    Zdravímmvšechny

    vím že se tady toho už napsalo dosti, ale informace o pravých rozdílech mezi Juicy 5 a 7 jsou velice sporadické a spíše se vznášejí v oblasti doměnek.

    zajímalo by mě zda se liší nějak – tvar páky
    - brzdný účinek
    - třmen je totožný či ne
    - je zbytečné seřizování
    vzdálenoszi páky

    Nemohu se totiž rozhodnout mezi 5 a 7 Díky

    0 0
    • lubos  

      tvar paky = stejny brzdny ucinek = stejny trmen = stejny serizovani paky = neni zbytecne, ale maji to obe dva (imbus v pake)

      lisi se to barvou a cervenym koleckem na pacce. To myslim serizuje vzdalenost desticek na kotouci tim, ze roztahuje kapalinu sroubem. Myslim, ze se to neoplati.

      Jestli je jeste neco jinyho , snad me nekdo opravi.

      0 0
      • cabbage  

        to červený kolečko nenastavuje vzdálenost destiček, ale místo kde začne páka zabírat.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ten chod páky se dá nastavit na 5kách ňákym imbusem? fakt? žil jsem v domnění že nejde? mám je a s chodem páky bych určitě rád laboroval…díky za rady

        0 0
      • vlk  

        někde jsem čet, že tím imbusem se sežizuje vzdálenost páky od řidítek(na vzdálenostz destiček od kotouče nemá vliv)-stejně jako u shiman. A to červené kolečko nastavuje chod-posunuje pístek, takže mění vzdálenost destiček od kotouče, tedy to kdy dosednou destičky na kotouč.

        Nemám pravdu?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne to červené kolečko nemění vzdálenost destiček od kotouče, ta je pořád stejná. Ale mění chod páky, tzn. kolik je třeba zmáčknout páku na uražení stejné dráhy destiček (proto v jedné poloze dosednou destičky o něco déle a pak je chod pozvolnější, protože je třeba větší pohyb páky na stejný chod).

          0 0
          • vlk  

            No sám je doma nemám, ale moc se mi to nezdá, toho by se dalo docílit jen změnou velikosti pístku.

            0 0
            • fousek  

              nebo zmenou velikosti paky ktera tlaci na pistek

              0 0
            • MlokCZ  

              Nemůžu to na mikrometr změřit, na to nemám možnosti. Vizuelně se jsou při obou krajních polohách destičky v klidu úplně stejně. A co ale posoudit lze. Po dosednutí destiček na kotouč je v jedné kraní poloze možný zmáčknout páku mnohem více a jde zabírá mnohem plynuleji a postupně (ale zase ten chod je pak až k téměř k řídítkům), v druhé krajní poloze po dosednutí už páku nelze promáčknout skoro vůbec a zablokuješ kolo.

              0 0
              • Zdyn  

                Jo to kolecko posunuje pistek v pace a v tip je v tom, ze se meni vzdalenost od direk do expanzky, takze pri nastaveni na dlouhej krok se kapalina tlaci nejdrive do expanzky a teprve, az pistek prejde pres propojovaci otvory, tak zacne kapalina tlacit na pistky. Jednoduche a proste.

                0 0
                • vlk  

                  jo, je to přesně tak.Nedávno jsem to zkoušel.

                  0 0
            • Lister  

              to kolečko totiž posunuje pístek v páce… a máte to vyřešený :o))))))

              0 0
              • vlk  

                no však to tu celou dobu tvrdím.

                0 0
                • Lister  

                  jsem to nějak nepochopil, píšeš že to posunuje pístek a tím mění vzdálenost destiček od kotouče – z toho jsem to pochopil tak že mění primárně polohu pístků ve třmeni.

                  Ale jestli změna polohy pístku v páce mění taky vzálenost desek od kotouče to už nedokážu posoudit, ale možná to tak bude, kdo ví, to asi nevyřešíme¨:o)

                  0 0
                  • vlk  

                    no to je to samý jako když by jsi ji přitáh trochu rukou-a přitom by se ještě desky nedotkly ne-tak by to mělo dělat to samé ne?

                    0 0
                    • Lister  

                      škada včara jsem si s tím hrál, tak kdybych tohle četl dřív tak jsem to molh zkouknout :o)

                      0 0
    • morgoth1  

      jezdim 5ky. Brzdny ucinek vic nez dobry. Tvar paky i jeji vzdalenost mi plne vyhovuje. Jedine minus ktery me napada, je ze pri dlouhem brzdeni vadne. Nevim kolik nyni cini rozdil v cene mezi 5 a 7, ale na XC bych rekl, ze je 5ka dostatecna

      0 0
      • Darjan  

        a neni u 7 treba lepsi davkovatelnost brzdy nez u 5?

        0 0
        • lubos  

          Melo by to byt stejny.

          0 0
        • MartinXC  

          K tomu je to červené kolečko – doladění dávkování.

          0 0
          • cabbage  

            ani k tomu neslouží…

            0 0
            • Lister  

              k tomu bude složit v roce 07 to modré kolečko :o)

              0 0
            • MartinXC  

              slouží – v detailu bych to definoval jako MlokCZ nahoře. Nebo máš nějaký jiný žvást ?

              0 0
              • cabbage  

                ne, ladí se tim kde začne brzda zabírat- jestli hned jak za ní vežmeš, nebo až u řidítek, na výkonu to nic nemění…

                0 0
                • MartinXC  

                  Ježišimarjá … Dyť to píšu. Ne o výkonu, ale o dávkování.

                  0 0
                  • Lister  

                    bych řekl, že mluvíte každý o něčem jiném :o)

                    Enjoy stejně jaká já asi nepovažuje zmanu bodu kontaktu za změnu dávkovatelnosti, protože ty brzdy sice bude jindy zabírat, ale když už se desky dotknou kotouče, tak dávkovatelnost síly by pak už měla být u všech nastavení už stejná.

                    Ale pokud použiju analogii s véčkama a véčkovou pákou, tak tam pokud je páka nastavená tak, že zabírá hned na vrchu, tak je dávkovatelnost horší, než když začne zabírat až dole, tam se dá modulovat líp – vycházím z toho že v první polovině zdvihu páky se špalky přibližují k ráfku rychleji, ale musíte vynaložit větší sílu pro brždění, v druhé půlce kroku je to přesně naopak. Pokud by to tak bylo i u hydraulik, tak by to měnilo i dávkovatelnost, ale to už nedokážu posoudit :o?

                    0 0
                  • Thidney  

                    no jasně soudruhu učiteli dvě dávky

                    0 0
      • Lister  

        tak co jsem slyšel a četl tak Avidy jsou pokud jde o vadnutí nad průměrem, tak asi fakt jezdíš dost brutálně, v každém případě 185mm kotouč by ti asi pomohl :o)

        0 0
    • lith  

      no mám 7 a spokojenost. Kolečkem dolaďuješ bod, kdy začne brzdit. Někdo rád hned zkraje,někdo později.....Fakt je ten, že si to občas za jízdy pošteluju.Ale možná jenom proto, že to tam je:-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Ale bohužel neumožňuje to co bych chtěl já.

        Já bych chtěl chod do kontaktu destiček s kotoučem v jedné krajní poloze a od té chvíle aby se to chovalo jako v nastavení v druhé krajní poloze. To bych toho ale od toho kolečka chtěl asi příliš :-). Možná za 10let.

        0 0
    • mosquito  

      juicy nebrat .. vem Beer 12 ;-) :)))

      0 0
      • Darjan  

        jaden tady čeká nějakou seriózní odpověď a pak někdo z vedlejší kanceláře (nechci jmenovat, ale napřílad takový mosquito) sem dá tohle :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.