• miťo

    Ahoj bikeri, bikerky, vy slusni, zdravim i relpaly a posmevacky :)

    Pro zacatek chci uvest, ze toto neni muj navrat na BF :)Chci vam jen napsat o uprave vyse zminenych vidlic. Protoze je po zavodech, obe jsem je poslal Milanovi 1 na upravu. Obe se mi po par dnech vratily a tady je par faktu:

    Axon pred upravou trpel mnoha neduhy. Nejhorsi vlastnost byla rychly odskok, ktery zpusoboval mino jine i unik vzduchu z vnitrni nohy do te vnejsi. Kdyz se oba tlaky srovnaly, k dalsim unikum nedochazelo. Dale se Axonu moc nechtelo do zdvihu, na letosnich Sudetech jsem si uzil peknych ran do rukou. Mel jsem pocit, ze cim rychleji naraz prichazi, tim mene ohotne se vidle nori do zdvihu. Navic od meho jezdeni s Dijckem a Thuliem v Presove se neco stalo s dorazem v olejove patrone a vidle pri komfortnim tlaku vzduchu chodila tvrde na doraz. Po uprave nastala velka zmena. Ze vseho nejvetsi byla ta ohledne lock-outu. Nezavira se ventil stlaceni, ale ventil odskoku, vidle se stlaci a velmi pomalu se vysunuje, aby byla pripraveny vstrebat dalsi naraz. Clovek si stoupne do pedalu, vidle zajede a nehoupe. Hodnotim to jako vyborny napad, takovy nedestruktivni lock-out! Neni to Eta, jako ma Maruska, tedy obvykle ma, ta brachova se taky pomalu vysunuje :) Dalsi zmenou je odskok. Vidle nekope a rychlost odskoku Milan nastavil uplne akorat, vidle se staci vracet a nekope a neodrazi se od terenu. Prejdeme k vlastnostem pri stlaceni. I zde nastal uplne jiny rezim. Byla vymenena negativni pruzina a citlivosti napomaha i olejove mazani, ktere nahradilo vazelinu Manitou. Stiraky (tez vymeneny) ted stiraji mnohem vic a aktivneji vnitrni nohy nez driv. Vidle zehli nerovnosti tak, ze o ni vubec nevim, to je hlavni zmena pocitu pri jizde. A abych jen nechvalil, nasla se i jedna moucha. Negativni pruzina je pri plnem vysunuti stlacena a pri zdvihu kolem jednoho centimetru (pri vyjezdu) to trochu klepe pri odskoku(podoba s Headshockem). Zajimave je, ze ne pri odskoku z plneho stlaceni. Resenim by byla asi vymena negativni pruziny. Ale jiz zminene klady ve vlastnostech vidlice tuhle musku vyvazi stokrat.

    XC-Pro-E pred upravou trpela nejvice shodnou regulaci tlumeni pro odskok i stlaceni. Uz se to tu probiralo, bylo to tou pruzinkou na olejovem ventilu, ktery se neotviral stlacenim vidle. Pri nastaveni na zatlumeno byla idealni na jizdu po silnici-jedina vyhoda drivejsiho stavu. Po odtlumeni byla porad nerovnovaha stlaceni(prilis tlumene) a oskoku (naopak). Doslo tedy k uprave tlumiciho ustroji, kdy regulace dole na leve noze ladi jen a pouze rychlost odskoku. Vidle citlive bere vsechny podnety terenu a ja si mohu libovolne menit odskok. Doslo i zde k nahrazeni negativni pruziny a ke zmene na mazani na olejovou lazen. Takze system ted prekypuje aktivitou pri proplouvani terenem a odskok funguje na vybornou. Mimo tuhosti v krutu dane konstrukci bych upravene XC-Pro stavel na uroven Marusky MX-Pro s vnejsi regulaci odskoku!

    Zaverem bych chtel shrnout par veci. Za prve, Suntour je schopen nabidnout kvalitni vidlice, ktere ovsem vyzaduji servisni zasah pro dotazeni k, za ty prachy, dokonalosti. Nevidel jsem v zivote neco od RSTecka, co by bylo na teto urovni. Myslim tim vidle s kovovymi kluznymi pouzdry, ne plastove SR XCP75. Za druhe, znate nekoho, kdo by delal podobne veci mimo Milana 1? Kdo z tech statecnych, shovanych za sklem obrazovky v anonimite, umi takove veci? Myslim, ze Milan je odbornik a ne nekdo, kdo pracuje hubou, resp.prsty na klavesnici.

    Tak, tolik dojmy z upravenych vidlic, nechavam prostor k pripadne diskuzi, do ktere ovsem nebudu zasahovat. Muj email najdete v mem profilu. S pozdravem Mi?o.

    0 0
    • zirecek  

      Za sebe děkuji opravdu za tvůj příspěvek a především snahu o objektivitu.

      0 0
    • Dijck  

      Navic od meho jezdeni s Dijckem a Thuliem v Presove se neco stalo s dorazem v olejove patrone a vidle pri komfortnim tlaku vzduchu chodila tvrde na doraz. JJ, dakedy by si mal prist este pojazdit, to co sme jazdili vtedy bola celkom pohodka, nj. koli borelioze sa moc nedalo;)…mame nove traily a tak..myslim ze by ta vidla dostala teraz o doost viac nazrat;)

      PS: Mohol by si sa vratit na BF…nejak to s urovnou ide dolu vodou( viď Prdění a podobne )

      0 0
    • Vilém  

      Jo po uprave to jde.Osobne jsem upravil pro mladou XC PRO-e,take jsem odstranil pruzinku ve ventilu,trosku jsem zvetsil dirky v pistku,aby byla lepsi citlivost.Jine neg. pruziny,pruzina jen v jedne noze.Vymena gufer,ve vzduchove noze 2 nad sebou.V jedne noze vzduch.V tlumici jsem vymenil vybehane plastove pouzdro za klasicke pouzdro s nejakou kluznou upravou.Mazani olejem ala RS,cca 50 ml v kazde noze.Po jedne odjezdene sezone je stale v perfektnim stavu.Tim vsak nechci obhajovat Suntour,aby chodila OK musi se v ni clovek dost pohrabat.

      0 0
      • Lišák  

        Jiné negativní pružiny-tzn. delš, kratší, měkčí, tvrdší? Podle čeho to určíš?

        0 0
        • Vilém  

          Dal jsem tam kratsi a mekci.Kratsi,kvuli trosku vetsimu zdvihu a mekci,protoze ma mlada 50 kg.

          0 0
          • CZiko  

            no v tom případě by ale negativka měla být naopak tvrdší:-)

            0 0
    • vlk  

      Jo jo suntoury- když se poladí, tak docela ujdou. RST si proti nim fakt ani neškrtnou. Podobné úpravy by potřebovaly i některé vidlice manitou. Většinu z těch věcí si můžeš ale upravit i v domácích podmínkách sám. Jenomže dnes už suntour nejsou také zrovna levné, takže je otázka, zda se vyplatí suntour + si to upravit nebo koupit nějakou bezproblémovou vidli ve výprodeji.

      0 0
    • wroum  

      neda se nez souhlasit a moje upravena XC-PRO-NS to jen dokazuje :-)

      0 0
    • Peslezedirou  

      Se musím pochlubit, že jsem tvého Axona měl v ruce i tu druhou vidli chi chi chi...........

      0 0
      • miťo  

        Doufam, zes ses predtim pokropil svecenym tlumicovym olejem… :oP

        0 0
        • Peslezedirou  

          Milan1 mi montoval do rámu tlumič, kterému musel malinko upravit pouzdra, tak jsem se shodou okolností potkal i s tvojí vidlicí. Byl jsem taky mile překvapen co všechno je schopný Milan z nefunkčních vidlic udělat. Ale to zjistí skoro všichni co poznají jeho práci…

          0 0
          • K2  

            Všichni si ochvalují, jak vidlice po Milanově zásahu dobře chodí, ale od nikoho jsem neslyšel cenu (asi je mlčení součástí smlouvy o úpravě vidlice:) Kdysi hned ze začátku jsem tady něco četl o 1000 Kč. Může někdo ze spokojených majitelů pro info napsat jakou vidlici si nechal upravit a kolik za to zaplatil? (pro představu – prosím bez následných komentářů) Díky za info

            0 0
            • wroum  

              cena odpovida mnozstvi uprav a tajny to neni. mnohokrat to zu uz bylo. je to podle vidlice a pozadavku cca 900 – 1300 kc. uprava Xc-PRO s klasickou patronou bude spis k tem 900 a uprava vidle s uzavrenou natlakovanou patronou s LO bude spis ta horni hranice.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.