• jIrI___

    Pri prouzdani na netu me hodne zaujala tahle nabidka. Chtel bych se proto zeptat, jestli mate nekdo zkusenosti s Axonem 08. Ja mam ted na kole Axona rocnik 05 nebo 06 a ze by to bylo to prave orechove se rict neda. Mezi novejsimi a starymi modely je pry ale obrovsky rozdil. Taky by me zajimalo, jestli jde u nej zvysit zdvih na 100mm. O Avidech J7 tu toho uz bylo hodne napsano, s tema si myslim chybu neudelam. Jde mi hlavne o to, abych si po case nerikal: „Ze ja blbec radsi nekoupil za ty prachy Rebu, vykaslal se na J7 a nechal si radsi stare BB5“…

    0 0
    • kubad  

      bez úpravy o ničem – nějaký výrazný rozdíl proti tvé nečekej.

      Po úpravě u Milana supr

      0 0
    • fluider  

      Tiež som mal Axon 06 a keď naň teraz, po mesiaci s Epiconom, občas presadnem, tak nechápem ako mi mohol vyhohovať. Neviem aký veľký rozdiel je medzi neupraveným 06/08, ale ja osobne by som bral nový upravený priamo od Milana. Už len kvôli tomu, že vidlice, ktoré má on v ponuke neupravuje ak sú zakúpené inde!

      Ad zdvih: dá sa zmeniť.

      0 0
      • MlokCZ  

        Rozdíl mezi neupraveným 06 a 08 bude právě dost velký, úplně jiná vidlice. Ale i tak jak už jsem napsal výše bych šel určitě jedině do upravené verze.

        0 0
      • jIrI___  

        Pochopil jsem to spravne tak, ze Axona, ktereho bych Milanovi popr. zaslal mi neupravi, protoze stejny typ vidlice ma ve sve standardni nabidce? To by mi teda hodne rozbilo financni rozpocet, protoze Milan ma samotnou vidlici za 8200,– a na kupkolo.cz jsou za 8900,– navic i J7… I kdyz je pravda, ze netusim co vsechno Milan ve vidlicich meni a upravuje a kolik si tim padem uctuje navic.

        0 0
    • antuch  

      já měl loňskou, kerá je stejná. I bez nějakýho tuningu chodila suprově…pak sem se blbec nechal ukecat na rebu…

      Být tebou, tak jí beru a tuning nechám až po zajetí

      0 0
      • jIrI___  

        A rozdil mezi Axonem a Rebou vidis jak?

        0 0
        • antuch  

          podle mne neupravený Axon 07 chodil líp než neupravená Reba…byl prostě lineárnější a jednodušší na vyladění. V Rebě musím mít tlaky 90/60, aby byla lineární, pak už ale tak nežehlí. Já osobně bych klidně znova po Axonu sáhnul. Tu vidli sem prodal tady na foru Vilíkovi, tak se ho můžeš zeptat. On si jí pak nechával tunit u Milana, tak ti může říct o rozdílech před a po…

          0 0
          • MlokCZ  

            Tohle by odpovídalo. Reba je mnohem progresivnější. Pokud jsi podfoukal negativku pro lepší využití zdvihu, tak tím tu citlivost o hodně zhoršíš.

            Při stejném tlaku v pozitivce a negativce na tom ale bude Reba v tovrání verzi asi o malý chlup lépe než tovární verze Axonu, i když tady bude dost záležet i kus od kusu.

            U neupravené Reby pokud už ji nemáš teď na 115mm bych problém přílišné progresivity řešil přehozením zdvihu na 115mm a vozením menšího tlaku. Úplně ideální to rozhodně nebude, ale aspoň možnost mít stejné tlaky a nepřijít o citlivost a zlepšení zdvihu se také o něco zlepší (ve srovnání s původním zdvihem). Ideální to ale nebude, průběh se tím stejně nezmění.

            0 0
            • MlokCZ  

              Aha, tak nic, dole z toho příspěvku je jasné, že už ji na 115mm máš.

              0 0
      • MlokCZ  

        To rozhodně není dobrý nápad. Nejen, že Milan nechce upravovat Axon/Epicony koupené jinde, ale navíc to po nějaké době používání už ani nejde. Axon/Epicony jsou mazané vazelínou v originále, která maskuje trošku větší vůle. U nové při předělání na olejové mazání Milan vůle vymezuje a není problém. Jakmile je vidlice už nějaký čas ježděna, dojde k nerovnoměrném zvětšení vůlí a ty už není možné po té vymezit a zbavit se jich.

        0 0
      • MlokCZ  

        Rebu si ale také můžeš nechat upravit a uvidíš jak bude chodit super (a to jak pro zlepšení citlivosti, tak zmenšení progresivity).

        0 0
        • antuch  

          o tomhle začínám uvažovat, v zimě jí tam asi pošlu. Reba, aby chodila aspoň 110 mm, tak musím mít podhuštěnou negativku, takže foukám na mých 85 kg 90/60 psi…není to tak citlivý, ale když jí zkusím na místě, tak hezky jede dolů tak dvě třetiny zdvihu…

          0 0
          • MlokCZ  

            To si pomůžeš hodně. Reba po úpravě je výrazně citlivější (i když i v originále na tom není špatně). Srovnávám ale se stavem při nafouknutí pozitivka a negativka na stejný tlak. V tvojem případě bude zlepšení tedy ještě větší.

            A progresivita lze snížit na úroveň u-turn verze, což je už pak tak akorát.

            0 0
            • jIrI___  

              Takze z toho vseho vyplyva, ze kdyz srovnam neupraveny Axon a Rebu (oboje 100mm), tak Axon na tom bude o chlup lip s citlivosti a navic se bude snadneji hledat spravne nastaveni na moji vahu. Pri tuningu u Milana se vlastnosti obou vidlic zlepsi a vidlice se sobe vyrovnaji. Je to tak?

              0 0
              • MlokCZ  

                V továrním stavu na tom s citlivostí bude spíše o chlup lépe Reba. U Reby ale vždy beru, že nemá negativku na menší tlak než pozitivku jako to vozí Antuch kvůli lepšímu využití zdvihu (a tím menším tlakem v negativce se cilivost výrazně zhorší).

                Axon bych řekl že má jediné dvě výhody v továrním stavu a to menší progresivitu a menší váhu. Díky menší progresivitě se snadněji hledá ideální nastavení, u příliš velké progresity prostě takové nastavení není (buď máš příliš velký sag nebo nevyužíváš celý zdvih a jde to trošku obejtí pouze jako to udělal Antuch a tedy menším tlakem v negativce oproti pozitivce – to pak umožní i menší absolutní tlak v pozitivce při stejném sagu a proto lepší využití zdvihu, ale za cenu citlivosti).

                Po úpravách jsou to zcela vyrovnané vidlice, více podrobností ke srovnání obou upravených bylo tady. Reba bude o chlup těžší, ale zase má tu malou výhodu dual airu, kterém lze snadno měnit zdvih externě (pokud je tedy interně nastavena na maximální zdvih).

                0 0
                • antuch  

                  já třeba mám vynbdaný všechny podložky na zdvih. Nedávno sem to zkusil dát tak, jak se to píše v manuálu, teda stejný tlaky do obou komor…a normálně sem s tím nemoh jezdit, je to jak hopík…teď sem spokojenej, už to řešit nebudu…

                  0 0
    • Georrge  

      zneužiju vlákna. Dneska jsem poprvé rozebral svého axona, abych ho trochu vyčistil a podíval se, jak vevnitř vlastně vypadá. Čekal jsem že se na mě po sundání noh vyleje olej, ale k mému překvapení v nohách žádný olej nebyl a celá vidlice byla vytřená vazelínou (taková dost řídká, bílá, byla na negativní pružině, na vnitřních nohách, na tlumiči, prostě všude), myslel jsem že vazelínou jsou mazané jen epicony a axony jsou už z výroby mazány olejem? Mimochodem v epiconu je stejná vazelína? Taková bílá, celkem řídká. No nasadilo mi to brouka do hlavy a sice že bych tu vidli předělal na olej, jak se to tu dělá. Něco už jsem tu o tom četl, tak jenom jestli jsem to pochopil správně – celou vidlici vytřu od vazelíny, natřu všechny části olejem, a před kompletací naleju do každé nohy cca. 4ml oleje. Mezi stírák a prachovku ještě dám molitanový proužek napuštěný olejem. Teď ale přijde ten hlavní problém – jaký olej mám do vidle použít? Klidně nějaký kvalitnější, však ona si to zaslouží :) a ten molitan může být jakýkoli? Třeba ze starých matrací, nebo jaký je tam nejlepší? No a když už ji budu mít rozebranou, dá se upravit ještě nějak? Nemyslím teď výměnu negativky, tu asi neseženu, ale v čem ještě tkví úpravy pro zvýšení citlivosti vidlic?

      0 0
      • Georrge  

        jo mimochodem, jde o axon 2010 :)

        0 0
      • blisterexist  

        na mazání růrných částí olejem bych se vykašlal, složil bych ji a pak do ni nalil olej

        0 0
        • Georrge  

          nj, ten olej se asi dostane při jízdě všude. Bude ale stačit těch 4ml? Někde jsem četl že se do epiconu dává 6–8ml na obě nohy, je to tak?

          0 0
          • blisterexist  

            4ml bych dal na pístek, do noh bych dal CCA 20ML, ale musel bych vidět jak to vevnitř vypadá a podle toho bych určil množství oleje:-)

            0 0
            • Georrge  

              na pístek, tím myslíš vytáhnout pístek, a do vnitřní komory (ta v které je vzduch) dát 4ml oleje, nasadit píst a do noh zbytek?

              0 0
              • blisterexist  

                ne, na vzduchový pístek, kdybys ho vyndal a pak nalil olej tak by ti to bylo k ničemu:-D

                odšrubuj z levé nohy nahoře tu matku s ventilkem a nic nevyndavej a jen nalij:-)

                0 0
                • Georrge  

                  aha :) a kdyz uz budu mit tu matici sundanou, tak nemam tu komoru napred vytrit nez tam dam ten olej? Predpokladam totiz ze tam ta vazelina bude taky.

                  0 0
          • M13  

            Já dával 15 ml do každé nohy Epicona.

            Vazelína byla bílá, trochu řidší než je obvyklé.

            Vidlice se maže sama při jízdě, třeba na nerovnostech, nich asi sám mazat nemusíš.

            Na molitanu nezáleží, jen si dej pozor ať se ten z té matrace nerozpadá na žmolky.

            0 0
      • Georrge  

        tak jsem to dneska predelal. Rozdelal, vycistil od vazeliny, odmastil, na pistek nalil 10ml oleje a do kazde nohy pak 20ml. Olej mam pouzity motorex na vidle 5W. Jeste jsem nahradil ty gumove krouzky molitanem a napustil ho olejem. Poradne jsem propruzil vidli, at se olej ve vidli rozstrika a at se vidle promaze, ale asi se nekde stala chyba, protoze vidlice chodi hur nez puvodne, ma docela trhavy pohyb a odtrh jsem nameril kolem 16kg… je potreba to jeste vic zajet, nebo se nekde stala chyba? Popripade dat vic oleje do noh? Takhle je to totiz docela blby :(

        0 0
        • blisterexist  

          na pístek si měl dát jen 5, 10 je moc, ale nech to tak…,

          až při jízdě v terénu to bude teprv ono, nebo otoč chvíli vidli naopak

          0 0
          • Georrge  

            10 jsem dal na zkousku at se trochu zvedne progresivita. Vidli jsem mel otocenou naopak kdyz jsem tam lil ten olej, chvilku jsem to tak nechal, ale po chvili mi kolem lockoutu zacal olej prosakovat, tak jsem to radsi otocil do normalni polohy… projedu ji v terenu a necham pres noc vyvzlinat olej, pak uvidim. Jen me zajimalo jestli jste nekdo po upravach taky meli zezacatku spatny chod, nez se to poradne zabehalo.

            0 0
            • blisterexist  

              uvidáí v terénu, tam to vždy nejvíc poznám

              0 0
              • Georrge  

                tak jsem to dneska zase rozebral, pořádně všechno promazal a zase složil. A pomohlo to, teď má krásně hladký chod a odtrh kolem 9kg, což je myslím slušné. Vidle je ještě docela nová, takže až se trochu vevnitř vyjezdí a vytříská, tak by mohla jít ještě líp :) už ale chápu proč vidle nemůže mít takový chod z výroby – je to děsná drbačka :D

                0 0
                • blisterexist  

                  dělal si to uplně zbytečně:-), stačilo by v terénu pojezdit po kořenech a to by bylo aj lepší, jinak časem se chod ještě zlepší, pouzdra se musí zajet a nerovnosti na nich „zbrousit“

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.