Co vše se podílí na vedení směru?

33 nepřečtených
  • Roman

    Na mém fůlbicyklu prakticky nelze jet bez držení, nedrží stopu – hned se začne klátit vpravo/vlevo. Nejde o to, že bych potřeboval jezdit bez drža, ale blbý je, že mě ve sjezdu hravě předjíždějí i na pevných trekynkových kolech – což je pravda potupné :o)

    Otázka tedy zní: co vše může být příčinou? Samože krom mých levých paprčí (ale bez drža jsem fakt uměl už jako malý harant). Myslím si že za to může rám – geometrie mi sice připadne papírově jako každá jiná, ale vono to kolo je fakt asi hlavně na pohodo ježdění a né na nějaké to spěchání z kopce.

    Vidlička je džudyna od rokyšoky – ta na mě působí bytelně, tak snad za to nemůže. Delší představec 130 proti původnímu 100 hodně pomohl. Pláště různé od WTB až po Hat.škorpion na to nemají vliv. Různě nabouchaný tlumič taky bez vlivu. Výška rodel taktéž bez účinku na vedení (vlastně nevedení) stopy.

    Už jsem skoro objednal nový (jiný) rám, ale říkám si, co když je to nějaká maličkost a jiný rám třeba nepotřebuji.

    Takže, prosím, poradíte než utratím vše co mám v prasátku?

    Jo a to kolo je schwinn rocket 04

    0 0
    • Brouk_Pytlik  

      bez držení se dá jezdit, věřim tomu, že na všech kolech. Proto se nabízí 2 příčiny, který mě teď napadaj, a to: 1) jel si moc pomalu, odstředivý síly byly nedostatečný, čili kolo se klátí a neudrží směr. 2) máš utažený řízení a to ti pak žádná odstředivá síla nepomůže kdybys jel seberychlejc :-)

      0 0
    • ares  

      Geometrie rámu, tzv. stopa což je kolmá vzdálenost mezi osou otáčení hlavového složení a osou přední náby. Jednoduše míra prohnutí klasické pevné vidlice předního kola. Čím více prohnutá, tím větší stopa a lepší vedení kola.

      0 0
      • BH  

        jednoduseji receno je asi :zavlek predniho kola ne? Cim vetsi, tim vetsi stabilita vedeni kola v podelnem smeru. takze ne geometrie, to je obecny pojem pro celou konsrukci kola. Jinak vlivy , ktere pusobi na vedeni kola jsou predevsim staticke, coz je ta geometrie(zavlek, rozvor, uhly trubek…) a dynamicke,(rotacni hmoty,gyroskopicky moment a td.) V tom konkretnim pripade bych si tipnula na utazene rizeni a mozna take sedlo posazene prilis vzadu- posunute teziste

        0 0
    • admxx  

      A co pneumatiky? Po tom co sem presel na tiogy se mi hur drzi rovnovaha. Ne ze bych bez drzeni neujel, ale uz to neni jako na hladsich pneu.

      0 0
      • ares  

        To jó, dál stupeň nahuštění pneumatik, směs běhounu, jeho tvar, konstrukce boků, dále tvrdost výpletu paprsků, různé vůle v ložiscích, souosost obou kol – jednostopé vozidlo…, povrch a šikovnost jezdce. Je toho moc – fyzika.

        0 0
    • -b-n-x-  

      ja teda nevim, ale pokud te ve sjezdech predjizdeji jezdci na trekovych kolech tak to asi bude neco spatneho s tebou. Jeste bych zkusil sjet nejaky sjezdik na tvem fullu a na nejakem obycejnem crossu. Jestlize budes rychlejsi a jistejsi na crossu, bude to fakt divne a asi to kolem bude. Ale ja to spis typuju na problem v jezdci.

      0 0
      • enjoy  

        jako jsou lidi kteri jsou na crossu docela rychly,viz. fousac treba.ale kdo by se chtel v terenu honit za clovekem na crossu,kdyz ma kazdou chvili jeho zadni kolo malem v obliceji:-)

        0 0
        • fousac  

          videl si nekdy svoje zadni kolo co dela???

          0 0
          • enjoy  

            to vim dobre,kolikrat je dost vysoko:-).ale to ja delam schvalne:-),hrozne rad pouzivam predni brzdu:-)

            0 0
    • orca  

      Myslím že jsou tu dva problémy a ne jeden 1 – držet stopu – 2 – předjíždění ostatních při sjezdech U druhého bodu bych tomu rozumněl. Jsi jako já mě také dojíždějí a předjíždějí. A vysvětlení a odstranění ? Pláště do terénu + trénink v terénu sjezdy – naučit se důvěřovat kolo co dokáže. Pokud tě někdo předjede na pro něj známém terénu a pro tebe neznámém , tak bych to neviděl za obtíž . horší je když to tam dobře znáš a stejně ti to „nejede“ . Ale nakonec zdraví máš jen jedno( a pokud se necítíš a přesto to budeš chtít pustit tak to většinou dopadne blbě) a možná máš nějakej blok kterej tě nutí více brzdit ač není pro to logické odůvodnění – kolo s jiným jezdcem by to sjelo.

      0 0
    • Roman  

      Děkuji všem za reakce. No právě, na jiném kole – kellys, spider i rb crx jedu OK a i bez toho držení volantu. Řeknu to možná blbě, ale například mimo jiné na tutéž zatáčku potřebuji se svým kolem větší poloměr projetí + vše předchozí co jsem psal…

      0 0
      • fousek  

        No tak ted tomu nerozumim, jestlize ma kolo kratsi stopu tak naopak by se melo v zatackach chovat o dost lip, tedy pri zmene smeru jizdy, pri dlouhe stope by naopak melo ject rovne a nemelo by byt ochotne tolik menit smer (tim je zpusobeno to ze na kole s dlouhou stopou lze lepe jezdit bez drzeni) takze jediny rozumny vysvetleni tveho problemu je utahnuty hlavovy slozeni a to tak ze hodne, jinak jestli chces zvetsit delku stopy, tak si porid vidli s delsim zdvihem

        0 0
      • BB  

        tak to je zajimave, pokud potrebujes vetsi oblouk na projeti zatacky, tak to by melo znamenat, ze to kolo ma delsi stopu a kola s delsi stopou zase lepe drzi smer, takze by se na nich melo lepe jezdit bez drzeni. Nejak jde vse proti sobe a nedava to smysl. Nemas na novem kole nejak extremne maly ram ? Potom se to dohani predstavcem a s dlouhym predstavcem se trochu hure toci.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jsem to chtel rict. S trinactkou predstavcem a Judynou bych neudrzel pozadovany smer ani s rukama na riditkach :)

          0 0
          • -b-n-x-  

            no jo, dyt on ma vzhledem k umisteni rukou na riditkach to predni kolo strasne vzadu. Takze to je vratke a pritom se s tim blbe zataci.

            0 0
      • RomanH  

        Vidis, skoda ze jsem nezkusil jet na tom Tvym biku bez drze.

        1. Zkus tu hlavovku
        2. Jeste me napada spatna delka bovdenu, pripadne jejich tvrdost

        Ja ted na kratsim CRX zatocim mnohem snaze nez na delsim Amuletu. Na druhou stranu, i kdyz jsem si zkousel kratsi kola, ktere meli siroke vlastovky, zatacelo se mi mnohem hure nez na kratkych 56cm sirokych rodlech – ale to je asi o zvyku.

        0 0
        • -b-n-x-  

          To nechapu. Podle me musi kratsi kola s sirokymi vlastovkami urcite zatacet lip nez s kratkymi riditky.

          0 0
        • Roman  

          No vidíš, to mě nenapadlo – asi proto, že jsem byl tak nadšen tou jízdou na tom tvém crx. Vyzkouším vše co radí ostatní a když to nepomůže, tak rozbiju prasátko a udělám si radost z pořízení jiného rámu i vidlice

          0 0
    • vlk  

      na geometrii kola s epodílí mnoho věcí umístění těžiště,středu klik od země, úhel hlavové trubky, délka představce,jak moc sedíš nad zadním kolem, je toho prostě dost. Ale když tě předjíždějí lidé na crosech z kopce, tak bych hledal příčinu i jinde.

      0 0
    • MartinXC  

      Nedržení stopy – přetažená hlavovka nebo osa hlavy sikmo k ke svislé ose kola. Nejistota ve sjezdu – nevhodně nastavená vidle a tlumič a přehuštěné gumy (hlavně přední). To si chce pohrát a subjektivně si bika naladit od extrémně měkkého nastavení. Jinak o tom předjíždění: HT jsem si nechal , abych se mohl vymlouvat na techniku, když jsou z kopce jiní rychlejší ;-)

      0 0
      • vlk  

        jo tak to nevím jak se budu vymlouvat já.Z kopce jsem na HT rychlejší než mnozí fullisti a do kopce zase často pomalejší. Asi bych se měl koupit jiný stroj a dát se na jinou disciplínu. :o)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Nemusis. Ve sjezdu je i kategorie pevnych ramu :)

          0 0
          • Jaroslav  

            Měl jsem před časem úplně stejný problém. Nepomohlo nic jiného než vyměnit vidlici. Původně jsem jezdil na Scarebu sice lehká vidle ,ale torzní tuhost velmi mizerná. Nyní mám Rock Sh. Duke XC nafouklou na 16 bar a je to rozhodně o hodně lepší.

            0 0
    • skipXC  

      No mohly by to bejt i vakly v čepech…

      0 0
    • Roman  

      Teda pardon, že to tahám nahoru, ale kdyby někdy, někdo řešil podobný problém, tak by mu třeba tahle reflexe pomohla, tak, jako mně pomohly zdejší připomínky k nápravě mnou uvedeného problému.

      Výměna hromady komponentů završená výměnou vidlicí v cenové wwwhladině 14K vyřešešila mé „trápení“ k naprosté spokojenosti – už zase jezdím bez drža jako za mlada a dolekopcom to jede samo :o)

      0 0
      • RomanH  

        Toz gratuluji k nove vidli. A ktera to nakonec je ?

        0 0
        • Roman  

          Reba s lokem na volantu. Do předposledního kola výběrového řízení postoupily 4 adepti, ale Reba vyhrála, bo byla hned k mání :o)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.