S příchodem XTR 2015 pokračujeme zde :-)
S příchodem XTR 2015 pokračujeme zde :-)
Jezdím týden 1×10. Sram x9 s brzdou převodník hope 32z kazeta werk 11–42. Vše chodí jak má. Někdy chybí těžší převod, ale já nikam nespecham, takže nechybí.
Ty jsi normálně zmanipulovaný BF produkt se vším všudy ;)
říká někdo s 29 :) v sobotu to fungovalo dobře. Když nejedu s chrtama, tak absenci velké pily vůbec nevadí. :) stejně jsem jim uvisel s bídou 5–10km. Pak už se o mne stejnak pokoušely mdloby. :)
Já měl ve své kariéře 26" ráfky asi dva roky, jinak jsem měl silnicu, krosku, několik trekingů, hybrida od GF (něco mezi trekingem a 29"). To byla ještě Pelotonová massage, nikoliv BF ;)
B-F je však mnohem silnější a vlivnější. Kdo nedodržuje módní trendy nastolené B-F je cyklistická velenula, superdiletant a na kole nemá co dělat. Zdejší guruové už ani nemusí jezdit. Stačí jim jen stanovovat etalony, standardy a módní trendy :-).
tímto bych zakončil b-f jedenastero :)
Ja si jedu ty etanoly teda.
Někdy chybí těžší převod, ale já nikam nespecham, takže nechybí.
To si trochu protiřečí, ne? :)
To jo, ale na druhou stranu … co je dokonalé … pokud klady přebíjí zápory, tak je to asi vesměs dobrá volba pro daného člověka :) …
Já bych 1 placku chtěl moc, řazení na kazetě je fajn, na převodníkách mě „prudí“ trošku. Co jsem přešel z 3 na 2 placku, tak to citím jako velké zpříjemnění :-), ale jsem si jistý, že mně by chybělo už moc převodů :D … Takže nato dlabu a zůstávám na 2×10 :) … občas i tam si postesknu po nějaké těžším převodu … ale svátečně ;).
Chtěl tím říct, že by občas mohl řadit těžší převod, ale protože ho nemá, tak ho neřadí a nevadí mu to že ho nemá.
No nevím, do 1×10 určitě nikdy nepůjdu, to si může podle mě dovolit Kulhavý a pár jemu podobných s jejich nohama a fyzičkou… Když teda pominu, že nebudu mít velký talíř který je i na MTB potřeba když se dostanu na asfalt, tak ten tam nemít bych ještě se sebezapřením asi snesl, ale jezdit v lese těžký terén bez malého talíře si vůbec nedovedu představit, to je můj neměnný názor.
Nohy ani fyzičku jako Kulhec nemám. Jezdím 29 full (Epic S Works), převodník 34 a kazetu 10–42 (11sp). Minulý týden okruh 21 km/nastoupáno 1100m (Peklo u Nového Města nad Metují)-převody OK. Trochu jsem měl strach jak to bude v závodech a včera v Teplicích n. M. taky OK (Pec bych ale asi s převodníkem 34 nedal, ale tam jsem běhal-chodil i s 2×10). Takže za mně je 1×11 rozhodně ANO.
Tak to také shrnu:
Jezdím 29 HT. Loni jsem začal s 1×9 (32NWx11–34). Těžkej převod mi nechyběl, lehkej na moje ježdění téměř také ne.
V rámci evoluce jsem letos přešel na 1×10 (32NWx11–36). Vše šlape jak má, kolo je krásně jednoduchý a o malinko lehčí. Lehkej převod mi zatím kolem Brna nechyběl, uvidíme co Rychlebky atd. Do pořádných hor se nechystám. U mě spokojenost maximální…
Prosím tě,když jedeš po silnici po rovince dejme tomu tak těch 30–35 km/h tak jaký pastorky tam míváš vzadu?
Taky o tom uvažuju, ale chtěl bych spíše převodník 34z
Jak bych ti odpovedel :-)
Po silnici nejezdim, po rovince ano, ale urcite ne touto rychlosti. Pokud uvazujes s touto situaci o 1×9,10,11 tak jet To imho nesmysl.
Neříkám,že silnici vyhledávám,ale někdy je prostě třeba kilometr,dva se přemístit po silnici někam dál do terénu a kolem těch 30 jezdívám, takže v téhle situaci by mi převody chyběly jo??
Kolem 30 ne, kolem 35 už jo
nechybí, prostě odpočíváš, abys pak urval zas ty chybějící těžší :-)
To tě ta půlminuta, o kterou budeš na takovém úseku pomalejší, fakt o tolik vytrhne?
Nejde o to jestli vytrhne nebo nevytrhne,1×10 mě laká a hodně,hlavně kvůli zbavení se přesmyku,hmotnosti,jednoduchosti řazení, ale proč bych měl přecházet na něco ve víře,že to pro mě bude lepší a pak mě to bude omezovat ať už na těžších převodech nebo i na lehčích.
Kolem 30 rozhodně ne, i kolem 40% se to dá utáhnout, problém snad jenom nastává když jedeš třeba z mírného kopce 50 a ještě by sis rád přišlapával, tak už to jde celkem těžko.
Vlastní zkušenosti??:-) Pokud jo,tak jaké pastorky tam člověk musí mít při těch 30–35?Zajímá mě jestli tam je ještě nějaká možnost hodit tam těžší,nebo už při takové rychlosti se jede na 11z pastorek.
Pokud jezdíš správně (kadence 80–90), tak do 36 km/h stačí 32×13.
Tak to jedině, že bys jezdil 36" kola…
32×13 na 26" (2,1m obvod) při 90ot./min → 28km/h
Nebude stačit ani 32×11
32×11 na 26" (2,1m obvod) při 90ot./min → 33km/h
Přečti si to celé, bavíme se o 29".
Pro 29" to také ani zdaleka nevychází a to pořád ještě počítám s kadencí 90ot./min (při 80ot./min to bude ještě o hodně horší). Jak jsem psal, musel by mít 36" kola, aby to vyšlo.
32×13 na 29" (2,3m obvod) při 90ot./min → 30,6km/h
U 29" už to aspoň vyjde s 32×11
32×11 na 29" (2,3m obvod) při 90ot./min → 36km/h
samozrejme ze ma mlok pravdu tak aby sme sa mohli bavit dalej tak si zopakuj matiku zo zakladky.
Když se mi podíváš do profilu tak uvidíš 38/26 a 11–36 kazeta a nemám problém komukoliv stačit, za 14 dní otestuju i na závodech kde se v začátcích jede i přes 50, tak jsem sám zvědav jak to utáhnu.
No to jo,ale já uvažuju o 34z převodníku a vzadu mám kazetu 10s 11–34.
Ale jak to tu vidím,tak každý píše něco jiného takže si to asi budu muset vyzkoušet sám a uvidím.
Stejně letos asi žádné závody nepojedu a při vyjížďce jestli nějaký jeden,dva kopce vytlačím protože mi budou chybět převody mě zas tak trápit nebude,ale stejně si myslím že na 90% kopců mi to stačit bude,spíš se bojím těch těžších převodů,ale uvidím.Vezmu ten převodník od Cyklomiry za litr,to není zas tak moc a budu chytřejší:-)
Ja uslapu s 32z prevodnikem 35–36kmh. S 34z to bylo 38–39kmh. na 26"
V sobotu jsem jel sjezd po asfaltu, předjel mi žiletkář, tak jsem se chyt do háku a trošku jsem i přišlapával, aby mi neujel :-), rychlost tipuju tak kolem 40 (možná trochu míň, nemám tacho). Převod 32/10, 29er.
Takže ani pro tyto výjmečné chvilky (sjezd po áčku) mi převod dostačoval :-))
XTR 2015 neberu jako 1× sadu. Doufám, že to nikdo nebude kupovat, jinak hrozí rozšíření téhle blbosti i do nižších sad.
Souhlas, přijde mi to jako propadák to nové XTR, nic vyloženě lepší, jenom zbytečný o 1 převod navíc, pro 1×11 to nepřinese nic, co by lidi nemohli mít na 1×10 s větší kazetou.
Dost se i psekulovalo, že nová sada bude elektrická, taky nic, prostě si nemůžu pomoct, ale nepřijde mi, že by to bylo nějak výrazně inovativní oproti nynější sadě, třeba to tak ale shimano chtělo.
alektrika bude taky, tohle je mechanická sada :D
inovativne je to, ze mas jeden salter, jeden presmyk(aj ked teda neviem ci pojde namontovat na existujuce biky kvoli tomu cudnemu vedeniu), jeden typ retaze a mozes si to skladat ako chces. a k tomu na stvajucich 10 speed nabojoch. to je oproti dnesnemu stavu kua pokrok.
nicmenej jak som uz pisal suhlasim ze je to nahanie typu kdo ho ma vacsi bez akehokolvek praktickeho prinosu oproti klasike 3*9 (ci uz rozsahom alebo hmotnostne).
A jak to bylo do teď? Taky je jeden šaltr a jeden přesmyk a kombinovat můžu jak chci, ne? Nebo co je jinak?
fakt, a co tu potom riesite?
To je otázka na mě? Někde jsem tu řešil nějakou unifikaci komponent? Nebo jak jsi to myslel?
vseobecne. jaky komponent zvolit, co s cim bude fungovat, ci treba voditko, ci pada retaz atd. atd. ak v tom nevidis rozdiel oproti tomu ze kupis a funguje tak ok.
Ale to se přese nikdy nemuselo řešit – člověk si koupil přehazku, přesmyk, kazetu, kliky – např. vše SLX – a fungovalo to.
Teď udělali kazetu s větším rozsahem, což je supr, ale kdyby dali poslední pastorky 36 a 42, myslím, že by to bylo ještě lepší a přitom snesitelné skoky – takhle to prostě není plnohodnotná alternativa ke sramu.
A to, že je jeden přesmyk na různá tahy… no nevím, kdo střídá rámy a ocení, že si vystačí s jedním smykem… nebo jsem tohle nějak nepochopil?
taky nechapu proc neudelali variantu kazety se 42 zuby, pripada mi jako by shimano chtelo prenechat vsechno SRAMU
jako ze ne, dva thready su tu o tom co s cim bude a nebude fungovat, jak to poberie prehadzovacka atd atd. nove xtr2015 si proste len zvolis konfiguraciu, kupis a mas istotu ze to fungovat bude. a ked si zmyslis ze chces namisto 3*11 len 3*11 odmontujes jednu pilu, pripadne nahodis inu kazetu a zas neriesis co na to presmyk, ci to pojde vyladit alebo treba kupit druhy atd.
Vždycky se tu řešila kompatibilita komponent různých značek. Komponenty od jedné značky kompatibilní byly.
vseobecne. jaky komponent zvolit, co s cim bude fungovat, ci treba voditko, ci pada retaz atd. atd. ak v tom nevidis rozdiel oproti tomu ze kupis a funguje tak ok.
vseobecne. jaky komponent zvolit, co s cim bude fungovat, ci treba voditko, ci pada retaz atd. atd. ak v tom nevidis rozdiel oproti tomu ze kupis a funguje tak ok.
vseobecne. jaky komponent zvolit, co s cim bude fungovat, ci treba voditko, ci pada retaz atd. atd. ak v tom nevidis rozdiel oproti tomu ze kupis a funguje tak ok.
vseobecne. jaky komponent zvolit, co s cim bude fungovat, ci treba voditko, ci pada retaz atd. atd. ak v tom nevidis rozdiel oproti tomu ze kupis a funguje tak ok.
Tak jen chci dodat k příspvěku v minulém vláknu, že „divné“ zvuky na nejlehčím převodě opravdu způsoboval příliš krátký řetěz (giant na počátku zdvihu tahá trošku za řetěz), když jsem ho o jeden článek prodloužil, už je to v pohodě.
S touto délkou docela ujde i napnutí na nejtěžším převodě, ale popravě s 40kou (nebo 42kou) si to moc nedovedu představit.
Prinejhorsim prejdu na dlouhe raminko, mam tu k dispozici :)
zjistil jsem, že ta xtr hazka má v jednom z čepu docela vakl, ale na funkci to snad nemá vliv. Pak bych přinešjhorším vzal XT s dlouhým ramínkem.
Jeste pockej jak dopadne srovnani Shimano Sram, protoze pak by se vyplatilo mozna vzit X9 se sram razenim co do funkce
no z pohledu do budoucnosti by se možná „vyplatilo“ vzít X01 řazení a hazku, pokud to teda na desítce opravdu maká.
tak pokud chces dat 5k za hazku, ktera je docela na rane…
je to o tech opicich a bananech
no jako je to dost no na druhou stranu, nechci to zakřiknout, ale já nikdy hazku nezničil, vždycky jen opotřeboval (někdy trochu rychleji:-)
Ale to je zatim jen teorie, čekám že ta hazka musí jít časem dolu …
Ja cekam az vyjde X1, pak bych vzal XO1 razeni a X1 hazku, pokud cenove bude rozdil alespon trochu podobny rozdilu X0 a X9. Do te doby ale preziju se shimanem nebo sramem na 10s.
Nicmene neschopnost shimana vydat konkurenceschopnou sadu SRAM nenuti donwscalovat :(
Nadruhou stranu z ty X01 hazky treba uz tolik odvazanej nejsem, jako na zacatku. kamos na ni ma asi 1000km, nejak mu v ni lupe (dle ohlasu ve svete celkem bezna vec) a da se s ni rukou hybat do stran – tzn i kdyz je naple lanko, tak jsem schopny hubnout paralelogramem, ale ne tak ze pruzi, ale tak ze zustane na miste a pak s nim hybnout o kousek zpet. Chce to vic ohlasu a dlouhodobejsich zkusenosti, na to abych vyvalil 5k za hazku.
je nějaký podstatný funkční rozdíl (třeba síla pružiny) v hazkách deore, SLX, XT s brzdou?
Nezaznamenal jsem.
Rozdil je v kvalite rolnicek (XT ma s valivyma loziskama, SLX s kluznyma) a vaze (cca 50g rozdil diky zadni castu z Alu vs z oceloveho plechu.
Zkratil jsem retez podle pravidla velka/velka + 2 clanky a prijde mi, ze na nejvetsim pastorku je prehazovacka (raminko GS) moc nasponovana.
Jak to mate vy? Pripadne, prosim, hodte foto prehazovacky na nejvetsim pastorku, diky.
Zkraceno na HT co to jde, resp co dovoli hszka tzn uplne nasponovana… slape takhle celou sezonu vpohode
no mě to takhle na fullu nestačí
Na ibisu… uplne tlumic nadoraz a retez zase na poslednim clanku…
jako že to měříš na vyfouknutým tlumiči?
Kdyby to nekoho zajimalo, tak prechodem na 1×10 jsem sundal dily o vaze 390g. Pribude ale werk kazeta , coz je +75g proti slx 11–36. Vysledek teda neco pres 300g. Jedine v cem je lehci xx1, je kazeta, jinak razeni, hazka se lisi asi o 15 g.
takže už to máš taky namontovaný? :)
Zatim s 11–36 kazetou
hehehe .. to bylo reci ze furt prevody a neuslapu a nestaci a rozsah… plesk a je tu jednoplacka :-DD
Ale puvodni plati. Po prvnim testu mi prijde 32–11 znatelny rozdil proti 34–11. A 32–36 moc nedavam taky ale tam bude 42ka.
Jsi mel asi tezky napinak a rockring :-D
Ja mam 9 speed XT kazeta ktera ma jen 300g bych byl rad za 150g …
Jeste sem zapomnel na pilu takze jeste +45g. Takze 390–45–75. Napinak ani rockdc sem nemel. A pocitam pro prechod z 2*10. Pro devitku s lehci kazetou bude uspora jeste o cca 70g nizsi. Jinak specialne tobe se vyplati dat na xtr kliky prevodnik nez davat spiderless.
presne tak… XTR nechat a dat prevodnik – suoperlehka kombinace
Na shimano jde dat spiderless?
ne.. koupis normalni prevodnik…
Jinak asi aktualne nejlevnejsi (nejlehci – obrazne) 1×10 kombinace vzadu je sehnat starsi 10sp XX kazetu.. za ni hlinikovej pastorek a k tomu 10sp type2 hazku nebo shitmano s brzdou… jety kazety uz se valej relativne za rozumno a velky pastorky jdou koupit samostatne… a aktualne je to nejlehci kombinace mezi klasickou 10sp v 1×10 verzi a X1/X01 Sramem …
Ja to chci drzet v rozumnych mezich, to asi XX kazeta nebude (i kdyz jeta, navic kde ji sehnat?).
Chci to postavit na X9.
hazka 1600
packa do 1200
prevodnik NW 1000
kazeta 2500
retez 450 a konec.
Shimano hazka asi neni moc vhodna.
I kdyz jsem nedavno v noci premyslel nad X01, ze bych ji pak mohl mit na dalsich X kol s mym najezdem … :-D Ale 5k za hazku je moc, navic se mi libi jak chodi i X9.
X9 type 2! .. k tomu razko jasny.. kazeta Tina.. retez… cajk sestava.. tak to mam aktualne ja.. asi casem poshanim X01 sada a tohle hodim na 29er.. ale bude to funkcni a nebude stat majlant!
Jo jen potrebuji sehnat 2014 packu, zatim jsem u nas videl jen par …
Tak packa lze lehce sehnat i u nas, prvni stripek skladacky :-)))
Tak se slusi rovnou napsat kde. O vikendu asi uvidim jesli je treba objednat. :-D
Normalne u zitnyho. Napis jim mail, misto objednavani pres eshop. Ale porad opakuj ze chces 2014 model, ja jeste dodaval, ze vypada stejne jako X01 :-D
Ted uz je maji i na eshopu …
Navic na eshopu to maji cenove pomotany, mam 2014 za cenu starsi 0_o i kdyz na fakture mam cislo 2013 modelu :-D
00.7018.029.020, nova je 00.7018.010.002
No vidis, jeste jsi vydelal :) dik
uvidime zda bude potreba
nechce se mi to hledat.. za kolik je ta jedna packa?
Me stala 950 + objimka.
tol je dobra cena kdyz potrebujes jen jednu.. ze bych prodal X9 razeni a koupil jen tudle packu bez objimky? :-D
No to nevim, po te co jsem ji vzal pridali tu spravnou na eshop za 1250 … (predtim tam razeni po jednom nemeli, asi je nenapadlo, ze by ho nekdo mohl chtit :-) )
tak na to kaslu.. resit to nutne nepotrebuju.. radi to radi.. a navic je stejne v planu prechod na X01 plynule po dilech takze zbytecna investice.. a komplet razeni se doma bude hodit.
jj taky to tak nějak plánuju..
tak ja mam naplanovano na ibisu nahodi X01 a veci z ibisu tzn. X9 razeny X9 Type2 hazku + Tina kazetu nahodim pak na 29er.. kde uz ted mam X1 kliky…
Treba vyjde X1 hazka, takze pak bude mit smysl dat levnejsi hazku a drazsi razeni.
přesně na to čekám, jak to bude vypadat s nástupcem (hazka a kazeta), řazení je cenově jako jediný v normě :-)
ted sem nasel na angl ebay razko za 69 liber bez posty novy.. to neni zase tak zly na TOP sadu.. ono obecne… vsechno je v norme TOP sady.. jen cena saltru + kazety mi nejak nejde pod nos… takze zatim vydrzim s tim co mam a uvidime kam se co posune… predpokladal jsem ze se toho lidi zacnou zbavovat jakmile se to bude davat na vsechny mozny seriovy kola.. ale porad se nejak nic nedeje.. asi to chce cas a pockat hloubeji do sezony…
Mi nevadi platit vic za top sadu, kdyz je tomu odpovidajici funkce, coz u razeni je. Ale nechce se mi platit sileny prachy za spotrebak, coz je kazeta a nekdy i hazka.
Me se to zda drahy jako prase, nejniz jsem se dostal na 15,5k bez klik ale s XD orechem a NW prevodnikem To je moc za takovou kravinu, pokud uslapu bezproblemu 32×42 a prechody budou ok nemam moc duvod menit. Gramy se stejne daji usetrit jen na kazete … A za 15,5k X01 rozhodne nechodi …
protoze 11k z toho dela hazka + kazeta…
no prave… me by se libilo kolem 10 razeni + hazka + kazeta…
Ja bych do toho hodil i orech, to me taky sere :-/ Perfektne funkcni vec menit kvuli jinym drazkam :-(
A jak uz jsme psal odstupnovani se mi tak spatny nezda
Prvni mam ted, druhy jsem jel na enduru, posledni je tina kazeta http://gears.mtbcrosscountry.com/…
tak to mas realne – 2.5 X01 razeni, 2.5 kazeta od Tiny, 5k hazka X01
razeni ani hazku na aktualni Werk kazetu kupovat nehodlam.. to me prijde jako zbytecnost.. jak to chodi ted je pro me uplne cajk… to bych bral jen v pripade prechodu na fullspec X01/X1 sadu
Diky primemu srovnani s X5 jsem byl z kamosove X9 vic hotovy nez z vyzkouseni X5 jeden den, a X01 druhy :-) X9 chodi paradne …
X01 hazka jde i za 4k, ale i to je prilis kdyz X9 stoji 1600 …
Pak bude obrovsky rozdil proti stare X9 a nove 2014, protoze stara X9 Type2 desitkova chodi hnusne :D Z toho jsem byl zase docela prekvapenej ja.
no realne souhlas… ale otazka osobniho vnimani je dost nasnade… tobe to prijde hnus.. me to prijde horsi, ale vlastne me to vubec nepali :-) takze sem spokojenej
Ja jsem celkem prekvapenej, o kolik lip chodi Saint razeni nez SLX, svoje na svedomi maji asi i delsi packy.
no type2 je 2500 …
Ale prd …
kde mas za tak dobrej peniz Type2??? to bych bral!
viz nize-…koloshop
Ja mu psal mail, jeste jsem nic neobjednal, tak abych se k nejake dostal a nevyprodali se :-D
Type X9 je 1600 se strednim raminkem, viz koloshop
tak to je pohoda
Pecka. Grip shift za 950 by nebyl? :D
Sehnat samotnej pravej je nemožný. Upgrade stávajícího 9sp. XO na deset rychlostí je cenově taky magořina..
a celej 2×10 gripshift stojí skoro jak zbytek sady! A to potřebuju jenom půlku :(
ale jde. :) na 952. jedny doma mam, ale typek predemnou do nich poslal normalni octalink osu, pohled k placi. divim se, ze sem je sundal. *
*(takovej ten ajfounackej smajlik jak se tlemi a strikaj mu slzy soucasne.)
no to sou ale myslim jediny kliky ze kterych jde sundat spider.. a otazka jestli ti na to nekdo takovej udela.. a hlavne mas spiderless udelany na kliky specialne s odsazenim pro idealni retezovou linku.. jak by to vyslo takhle nahodne to je otazka…
ja nic takovyho neplanuju, jen ze to lze. :) spiderless bude na sramu, kdyz udam stavajici kliky.
to bych nedelal.. nicim si nepomuzes a zbytecne pujdes vahou nahoru.. me to prijde skoda… teda pokud nejdes smerem designu a libi se ti vic kombinace SRAMu… ale osobne je rozumejsi zustat u XTR
ale ja nemam erka. teda mam, ale stary to bylo zmineny mimo dek spolu stim spiderless resenim, ze existuje shimano, kam to lze vlepit. na novou plečku mam normal styla pripraveny, ale libily by se mi tam ty 1400+prima montaz.
Dá se na sramáckém spiderless řešení nějak regulovat řetězová linka. Nebo je ten převodník vždycky v polože „prostřední pila“
Je v poloze jak urci vyrobce prevodniku
jasně, takže žádná podložka se tam nedá dát a případně se musí hýbat klikama, pokud to jde.
Kdyz mas BB30 s kratkou osou muzes koupit na to urceny prevodnik a mas 48, nebo urceny na GPX a mas 42mm. Jinak asi ne.
tak nejak…
no ± 1mm podlozkou asi jo.. max mozna 1.5mm ali vic bych neriskoval…
ok, budu to řešit, až to bude aktuální… ono moc těch převodníku zas není :-)
tak vyhoda ze diky normalnimu BCD co mas na Noirech bych to neresil nijak zasadne a vzal klasiku od Cyklomiry a hotovo…
Jenže velmi brzo dorazí pošťěvák s X.0 :-)
A pak už to bude aktuálnější
Stejne neni kazeta, ne?
Není to, kazeta je zatim devítková 11–34. Je to dobrý na tréning. Případně koupim zatim desítkovou 11–36, pokud by se to mělo nějak protáhnout.
pak jednoznacne wolfik :-D neni jina sance :-D
reseni ma od min tydne v poste. :D ale nejak nic.
co prodavas? :-DD
nic, sam mam deficit prevodnikovy. :D
no to ale není NW řešení :-)
jeee tak to bude fajn vyplaznout za nw a jeste komplet napinak. si nemysli, ze to vyresi vysokej zub. :D
No ještě uvidim, jak to bude v reálu s napnutím řetězu se 40z kazetou…mám obavu, že nějaký napínací systém bude nutný
nebude… zatim jsem si tim jist… na skocich a podobne to nepada… pouze v mistech kde ti extreme lita nahoru a dolu zadni kolo.. takze brutus po sutrech velkejch a pod… ale me to jeste nespadlo…
Teď nemyslim horní vodítko kvůli padání, ale spodní kladku kvůli napnutí řetězu na těžkých převodech. Ten bude muset být tak dlouhý, že na nejtěžším bude navolno prověšený. S 34z kazetou mi to přijde ještě ok, ale 6 článků navíc už to nedá.
Ale předpokládám bez vodítek a podobných blbostí
Ale na tý kazetě máš rozdíl dalších cca 200g (460g vs 260g)
440 vs 260 tusim, ale to je fuk…
jj toho jsem si vedom :) Ale proste ne kazdy chce vyhodit 6.5k za spotrebak :)
to si vazil imho nejak cudne, na com je tych 350g?
Ahojte. Takže mám za sebou cca 1ooo km s 1×10 sestavou.
Prevodník NW od cyklomira 36T. Řetěz SRAM 1031. puvodni Werk kazetu SLX s 42Z pastorkem – tj. kazeta složená z SLX pavouka 36–32–28 + nytované pastorky+13–11.dále jsem zkoušel kazetu složenou z Miche 12–14–16–18–22+zbytek SRAM+42Z.
a včera nasadil SRAM 1050 s vyndanými pastorky 15+17, které jsem nahradil Miche 16z… 11–13–16–19 …42.
NW 36T převodník, kdyz se vycisti, tak je jako nový a řetěz z něho nespadl ani jednou ( používám JEN X.9 type 2 ). Nakonec jsem skončil na 36T se kterým jsem schopen ve spojení s 42z vyjet vše co mám ve svém okolí. S 11z pastorkem jsem schopen při přejezdech jet trvale 38–40 km/h. WERK SLX kazeta funguje super, jen pastorek SLX 36z je o něco hlučnější než SRAM 36z pastorek. Miche pastorky ač jsou publikované jako desítkový, tak je složitější je seřídit tak, aby se přes ně řadilo čistě.
No foto je vidět WERK 42z po měsíci pravidelného ježdění. Každý trénink cca najeto v součtu 1–2 km. Takze ted ma tak kolem 50 km.
Hmmm…jednou bych chtel byt tak namakany, abych pri presunech zvladal na MTB trvale valit kolem 40Km/h…
radsi nahod vedle postup RB, nebo to ve skrini popraskalo? :D
Ktereho…monstera budu dneska obouvat, na dragstera pada prach bo resim milion dalsich veci, neni cas, motivace a penize..:(…a chybi mi brzdy.
jo táák, ja myslel, že dragster finišuje.
Jsem zvedav, jak mi to bude pres ten miche pastorek radit.
16t SHimano 10tkova jde koupit zvlast tady:
http://www.bike-components.de/…10-fach.html?…
Akorat Tina pouziva na svych kazetach tusim 18t a to uz od shimana asi koupit nepujde.
http://www.cykloskoda.cz/…_detail.html?…
tady mas Miche i ve velikosti 18z. Nevim jake 18z pouziva tina i kdyz mam jeji kazetu.
Ale vcera jak jsem vlozil do sram sady 16z Miche, tak jsem nepoznal velky problem v razeni přes něj.
Jinak 19z-16z neni pro problem tj. 19%, ale z 16z na 13z je 23% a to je docela poznat. Ale 13-ku člověk dává až když je trochu rozjetý, tak se to dá a člověk, když s tím počítá, tak se na to zvykne.
Tina prave pouziva Miche, a vzhledem k tomu, zes psal, ze to neni uplne idealni, jsem se shanel po pastorku shimano. V 16t delaji, ale 18t asi ne. Nasel jsem prave jen ten Miche.
box components 11–42
kazeta se mi libi,vypada to na komplet ocel
ale nie je :)
„using steel for the first 4 cogs, Titanium for the middle 3, and aluminum for the largest 3.“
ja videl jen fotku.
dám to teda i sem k diskuzi, když tak na to koukám, nešlo by jen udělat na stávající Shimano (desítkový) udělat nějaké „jiné“ ramínko? Takové aby byla osa otáčení ramínka mimo než osu otáčení horní kladky? Jako to má Sram XX1, XTR 2015, Acera…
Bohužel nemám k dispozici nějakou Shimano shadow plus hazku, kterou bych mohl rozebrat, jak je to udělané.
Ja tu mam rozebranou a nenapada me jak to tak rozumne uchytit
Ono zvladnou, ale za cenu toho, ze se musi hazka uz moc oddalit od pastorku a trpi tim presnost a rychlost razeni na mensich. Sram s excentrem je na tom lepe. Ja uvidim jak moc bude trpet Shimano, jestli to bude pouzitelne.
Preto som sa rozhodla jazdiť „iba“ svoju kazetu 11–40z. Tam mám XTR prehazku a B-Tension skrutka nemusí byť ani úplne nadoraz. Navyše odstupňovanie je oveľa lepšie ako na 11–42z.
Ešte upresním, že jazdím dvojplacku, ktorá má týmto rozsah aj pre môj malý výkon dostatočný :)
Staci u sramu na 11–42 stredni raminko?
Určite
Jasny, stejny rozhodnuti udelal i antik. Pro nas, pro ktere je ale hlavnim duvedem k Werk kazete moznost zbavit se otravneho smyku a zaroven nemame moc natrenovano to bude horsi :D
No aspon vyzkousim tu nejhorsi moznou kombinaci, Shimano hazka a 42 kazeta :) Kdyztak prejdu na Sram.
no nejlepší varianta je nějakou dobu jezdit 1×9 s 11–34 kazetou a tím dost potrénuješ :-)
No ted mam 1×10 s 11–36, tak trenuju trochu min :)
Spis uvazuju ze bych tady v okoli, kde nejsou dlouhy kopce vozil pak se 42kou vpredu 34ku. A na hory hazel 32ku.
no uvidím, taky mám trošku obavu co do velkých hor…
lanovka :D
asi to tak zitra udelam :D
no já myslím, že by to hlavně řešilo problém s napnutím řetězu. Jak už jsem někde psal, momentálně s 11–34 kazetou už mi to přijde dost na hraně a retěz je na nejtěžším dost volný. Uvídím, jak to bude vypadat s tvoji kazetou.
Nerozumiem v čom je problém. Mám momentálne na Sparkovi kazetu 11–40z a dvojplacku 38/26z. Okrem kombinácie 26 vpredu a 11, 13 a 15zubových pastorkov vzadu sú použiteľné všetky ostatné prevodové kombinácie. Prehazka XTR so stredným ramienkom to zvláda bez problémov a myslím, že ani nejde do extrémov.
uvidím, ale mám obavu, že když nastavím dobře nejlehčí, tak nejtěžší už bude prověšený. Zkoušet to nebudu, nechám se překvapit při montáži. Řešením bude buď předepnout pružinu na přehazce do druhé dírky a nebo napínací kladku která bude aspoň eliminovat natahování řetězu při pohybu zadní stavby.
Teda chcela som povedať, že na 38zubovom prevodníku bez problémov radím celý rozsah kazety 11–40z.
Taky nevim kde je problem,takhle to u me vypada s 11–36 kazetou a strednim raminkem (krajni polohy). A to jsem tam placl jeste celkem dlouhy retez z ocelaka :)
večer zkusím a třeba vyfotím – s tou 11–34 to není vyloženě prověšené, ale řetěz už plandá dost – naštěstí nejtěžší převod v terénu moc nepoužívám.
todle je pruzinka v tuzsi poloze+ brzda nastavena z vyroby (celkem tuha, vic nez default sramu) a retez drzi solidne
Tak takhle to vypadá na nejtěžším převodu při asi optimálně nastaveném řetězu pro 32 pilku a kazetu 11–34
máš to pěkně „použitý“ je vidět žes na tom i někdy jel :)
máš to pěkně „použitý“ je vidět žes na tom i někdy jel :)
no, to je u nás hned…
V tom nevidim zadnej problem teda…
no zatim taky ne, ale až tam přibude minimálně 6 článku tak to bude zajímavější
na kazetu 11–42 IMHO nebudeš musieť pridať až 6 článkov. Vidím to max na 4. Keď zašrobuješ nadoraz B-skrutku tak ti napne viac vodítko aj na tomto prevode lebo paralelgram sa posunie viac dozadu.
Dnes snad namontuju 11–42 tak nafotim jak to vyjde
40ky pořád nic
Zajtra budem mať 1kus 11–40z a tak ti ho môžem hneď poslať. Prípadne ak by si prišiel na Velo Test Fest do Slaného tak ti tam tú kazetu môžem predať osobne.
Prodavas i prevodniky od miry po litru?
Nie, nechcem sa do toho Mirovi motať. Chcela by som vlastné prevodníky.
Ahoj Kristina. A jakou variantu NW prevodniku chystas ? Neplanujes prevodnik se středem přímo na kliku bez pavouka ? Direct mounting na SRAM ? Diky a at to jezdi Petr
Zatiaľ plánujeme najpoužívanejšiu rozteč 104mm. Neskôr uvidím aký bude dopyt.
A kdy bude jejich dostupnost?
A v jakem zubovem provedeni. Zkusite i 38T ??? Diky Petr
Zatiaľ 38z neplánujeme. Taký veľký prevodník na systém 1×10/11 asi ani nikto nebude chcieť. To jazdí asi iba Kulhavý :)
Zkusil jsem od 32 do 38T a zjistil, že 36T je dostacujici a asi nejlepsi varianta na XC a marathon. A na zimu si poridim 34T pro klidnejsi chladné ježdění, kdy clovek to nemusi tolik honit. PAK dej urcite vedet, jak bude k dispozici. Petr
A v jakem zubovem provedeni. Zkusite i 38T ??? Diky Petr
38t by mel byt k dostani cyklokrosovy prevodnik na Sram Force X1 sadu.. ale tam to asi pujde budto na spesl BCD nebo na kompakt…
hmm a sram spiderless montáž ne? Jsem koukal, že po fórech je to docela žádaný artikl, vzhledem k nabídce. I když nevim jak je to s patentama
Tenhle převodník dělaj na workscomponents.co.uk ale stojí 50 liber plus 6 liber poštovné (klasika 104 BCD stojí 35) a maj ho max 36T, 38T ale 104 BCD je převodník XO1 a maj ho u Žitnýho, nevím za kolik.
jestli je to ta varianta, co jsem chtěl, tak to bych bral :-)
Ale na Velo Fest nejedu, to spíš o velikonocích na rychlebky, možná.
áno, varianta 11–34–40z. Rychlebky ti závidím :) Pošlem ti ju teda poštou :)
A takhle to vypadá na nejtěžším převodu při asi optimálně nastaveném řetězu pro 32 pilku a kazetu 11–42.
Napinak je nutny? :-/
no,nemam hazku Type2,ktera uz krouti 4. sezonu.pruzina uz nejni takovej silak.parkrat to spadlo a to ja nemam rad,tak jsem z napinaku odsrouboval část,ktera drzi kladku a nasrouboval na jednu diru a spokojenost…vse drzi a nepada…
bud v klidu s nebo bez type2 je to ******** rozdil
může to být ovšem i tím taháním (a povolováním) řetězu, které na giantu prostě je. Jak to lítá, tak to přehazka nemusí stíhat i když má silnou pružinu.
to je mozne, v tomhle smeru je 301 hodne hodna
tady máte řešení, deore shadow s odsazenou kladkou :D namotal sem hazku a už se mi nikdy nepovedlo ramínko srovnat do ideální polohy, tak sem to vyměnil za starý deorkový.. a ona „silnější“ napínací pružina na shadow v praxi znamená, že dál navrtaný ti díry do kterých pružina zapadá.. vyřešíl sem to tak, že jsem to dal na tu „slabší díru“, takže to normálně napínalo málo, a protočil to jednou dokola, takže teď to napíná ukrutně.. nevím jak dlouho to vydrží, ale vzhledem k tomu, že už skoro letěla do popelnice tak vše je dobrý.. jinak řetěz to napíná fakt krásně, jěště sem to moc neprojel, ale dnes v traktorové koleji řetěz vůbec neskákal..
Takze i ja jsem nahodil 11–42 kazetu od werku, nastavil a projel a tu jsou poznatky:
Setup je nasledujici:
Dopredu podotknu, ze stejny setup jsem jezdil predtim zkusmo se standard SLX kazetou 11–42 s tim, ze staveci B-screw jsem mel naschval zasroubovany nadoraz i kdyz to s 36tkou nebylo potreba. Razeni chodilo bezproblemu a jakehokoliv zavahani v celem rozsahu.
Po nainstalovani Werk kazety jsem z B-screw vyndal plastovou podlozku, aby sel zasroubovat jeste kousek dale, ale nakonec nebylo potreba uz o moc.
Prehazku jsem seridil tak, ze je nad zubama 42ky jen co nejmin to jde pro fungovani a nedrhnuti. Idealni to neni, kousek vys by pomohlo jemnejsimu nabihani s sbihani retezu.
S timhle nastavenim mi radi perfektne i spodek z/na nejmensi pastorek, bez zavahani. Ovsem perfektne beha jen soucast puvodni kazety SLX, slabinou se nakonec ukazal pastorek Miche, na kterem to obcas fest vazne. Nebyt jeho, chodi mi to cele na tuknuti a muzu jeste nahore trochu oddalit prehazovacku od 42ky. Bohuzel jiny (vhodnejsi) 18T pastorek neni k dispozici (alespon jsemz adny nedopatral).
Taktez bohuzel nevim, jak moc pripsat problem Shimano prehazovacce a jak by chodil Sram. Z mych zkusenosti je sram mene nachylny obecne na presne serizeni a zkousne vic nedokonalosti v pohonu.
Blbe je, ze ten miche pastorek nechodi uplne stoprocentne ani kdyz nepouzivam 42ku a priblizim hazku ke kazete, tak jak by byla treba u 36tky, takze se obavam, ze i majitele 11–40 verzi tohodle nebudou usetreni.
Osobne bych teda vsem zajemcum, ktere stve kazda drobna nedokonalost na kvalite razeni doporucil zkusit spis Sram Type 2, ktery ma vetsi predpoklad funkcnosti.
Pro Shimano bych spis doporucil 11–40 reseni a to spis verze, kde se meni tri velke pastorky a spodek zustava z origo kazety.
Jinak jen upozornim, ze tohle neni a nema byt nejaka negativni recenze na Werk kazetu. Ta jako takova je imho dobre reseni, bohuzel se ale da varit jen z ingredienci, ktere jsou dostupne. Takze asi jedina zmena co bych uvital, je prirodni elox misto cerneho, protoze ten pujde opravdu rychle pryc a vypada to pak blbe. (No a mozna si pokrat s nabehama, ala Wolftooth,ale to by zase prodrazilo 42 pastorek, takze ono je to neco za neco)
Takže si s 11–42z od WERK spokojený jo? Já mám šaltr i řazení SRAM tak snad by to šlapalo jak má. Je to pořád kompromis a nějaké drobné zaváhání asi budeme muset tolerovat. Kolik zubů převodník jezdíš? Většina lidí i v zahraničí volí 32z, aby s tím vyšplhali i nějaký ten kopec, z kopce to asi bude horší :/ Už se do té přestavby budu muset taky hecnout, zatím jen čtu a čekám na reakce reálných uživatelů :-D
vozim 32-zubu, spokojeny s praci Werku jsem, nejsem spokojeny s kvalitou razeni,takze tu kazetu dlouhodobe vozit nebudu, pokud nevyresim co s tim. Do ty doby zase vratim dozadu 11–36 a velky kopce budu tlacit :D
To ze to bude fachat na Sramu dobre neni jiste, je to predpoklad. Nekdo to musi zkusit (ale nekdo kdo ma slusnou rozlisovaci schopnost – dostava me jak jsou nekteri lidi schopny vozit nastaveny a serizeny bajky a vubec jim to nevadi ) :)
Ještě zvažuju možnost zkusit jen 42z pastorek od E13 viz. http://www.bikestrike.com/…veny-p11134/
Cena slušná a zbytek kazety zůstane takže by to asi mělo chodit lépe jen bude dole trošku větší ten skok po oddělání 17z pastorku :(
Převodník s 32z taky mají za dobré prachy: http://www.bikestrike.com/…veny-p10964/
Co naplat… tva zmlokovatelost dosahla kriticke urovne :)
Na srazu porovname…
Je otazka jestli to mentalne vydrzim a na sraz nedorazim s 11–36 :D
Ahojte – již jsem tu nekolikrát zmiňoval mé postřehy. Ale rád zopakuji po skoro 1ooo km.
Nejdříve musím říci, že jsem strojař a na kole musí vše chodit jak po másle tj. za jízdy musí být slyšet jen šustění GUM. Proto si troufám říci, že jsem tento systém dostatečně osobně prověřil již 2-měsíčním ježděním. A to na 3-ech variantach co se složení kazet týče. Jezdím SRAM komponenty – před tím jsem jezdil 5 let Shimano XTR Dual, tak mam srovnání. X.9 type 2, gripshift X.0. Werk pastorek 42. Nyní poslední týden jezdím SRAM kazetu 1030 s vyjmutými pastorky 15,17 a nahrazenými Miche 16. Dospěl jsem ke stejnému záveru – přes SRAM pastorky jde vše hladce a ve stoupáních to opravdu nešetřím. Na Miche to teď řeším tak, že přes něj přejedu o jeden nahoru a hned shodím zpátky na Miche. ALE včera při jízdě jsem se rozhodl, že si Miche pastorek 16T vezmu trochu do parady a podívám se mu na zoubky. Třeba to bude krok vedle, ale za pokus to stoji. TAK AT TO JEZDI CHLAPI. Petr
jj tvoje postrehy jsem cetl a byly prinosem…
Tudiz to pres Miche blbe radi i na SRAMu, to je cenna info.
ja pridam jeste jednu z ranniho testovani:
Jete jsem trochu pritahl B-screw, aby to nevydavalo pazvuky pri razeni na 42T, pouzil jsem 42T pastorek werk, STANDARD 10tkovou SLX kazetu, sundal dva nejmensi pastorky a nahradil 12T devitkovym pastorkem z XT kazety + 12T lockringem :D
Po zkousce to spatne radi z toho devitkoveho 12T nahoru, ale tam jsem necekal jinak, to bylo jen reseni, jak tam rozumne nandat kazetu.
Zbytek rozsahu pres origo SLX az po 42T zda se chodi jak po masle!
Vinnik spatneho razeni je opravdu Miche pastorek :(
Jinak perupe, mrkni po 16T pastorku ze Shimano kazetu, narozdil od 18T to delaji a mohl by mit stejne nabehy.
Ahojky Petře, chcem sa spýtať na spokojnosť s kazetou Sram 1030. Zaujímalo by ma hlavne ako túto kazetu znáša orech náboja. Táto kazeta má podľa mojich info iba pastorky 32z a 36z na Alu unášači. Ostatné pastorky, t.j. 28–25–22… sú voľne. Zaujímalo by ma či sa ti tie veľké pastorky 28z, 25z a 22z nezakusujú do orecha. Aký máš zadný náboj? Predpokladám, že orech je oceľový.
Ahoj Kristina. Ano 1030 má na pavouku jen 36+32. Ostatní jsou volný. S touto sadou mam cca 2oo-3oo km, neb jsem ji pro zkoušku střídal s tvojí kazetou.
Ořech používám ocelový ( více gramu bych ušetřil na sobě než na Al ořechu ). Na ořechu jsem si při poslední výměně kazety nevšiml výraznějších otlaků. Uvidím po dalších cca 5oo km. Pak udelam foto pro ukázku co to dělá s ořechem.
Řetěz mám teď SRAM 1031 a na stole připraven 10s DynaSys – na vyzkoušení, jak bude chodit.
Jinak teď mám vyndaný pastorek 17z a celá kazeta je SRAM + werk 42z a řadí to super a jsem z toho nadšený.
S tvou nýtovanou kazetu jsem najezdil cca 3oo km a chodilo to v pohodě, jen přes 18z jsem většinou musel udělat skok na pastorek nad a pak hned jedno cvaknuti zpet, aby to na něj padalo ze shora a ne zespoda. Ted jezdim X.0 grip a jde opravdu jen o zvyk. Petr
Na srazu vyzkoušíš sram x9 a třeba mě to sestelujes, nejlíp jak jsem to kdy měl. Na to se těším. :) doufám že vzápětí při nějakým poletu zas ukopnu kolenem packu nebo vemu hazkou vo parez. Podle mě řešit hodinovej chod je tak na první hodku přesunu někam k lesů, pak už jsou v tom namotany klacky, bahno nebo tráva. :) podstatný je ze to řadí neskáče, nepadá a vyloženě nedrhne. :)
nesouhlasim :) Cim vetsi rezerva v nastaveni pri idelanich podminkach, tim dele to pak chodi v bordelu nez toz acne kravit :)
Když ti namotam kus březové větve do kazety, nebo jebnu hazkou vo šutr, tak to na dobrý nebo špatný seřízení nemá vliv žádnej. :) mě by zajímal ten tvůj nevyhovující stav. Já teda slyším jak tam něco trochu susti, ale nahoru i dolů mě to chodí po celé kazetě na cvaknuti. :) to u tebe jako ne?
Kdyz si ten kus vetve nevymotas a radis s tim dal tak si trumbera a sutr se holt stane, ale ne na denni bazi, ze :)
To jako u me ne. Z toho Miche nahoru to tak 2× z 10ti vaha a zgrgla nez to nakonec vyleze nahoru. Ten stav je naprosto nevyhovujici.
Začnu vymotavat vodjede vlak. :) když jedu sám tak to vystarnu to jako jo. :) přemlouvání aby vylezl je stav pravda nevyhovující. Porid si sisku, tam posunes a vyskočí nahoru. :)
To sou zase chytry reci :D Urcite ses po ranu posilnil :D
Vod neděle jsem neměl ani deci., ale dobrej nápad. :P
Aha, tak jestli to nebude ten problem :D
Tak když to tady čtu,tak nelituju, že jsem koupil XO1 (hazka,řazení, kazeta + ořech) za 14T a prodal „starý“ 10-kový za 6,5T. Takže, jsem zaplatil proti tomu kdybych koupil kazetu od Tiny (2,5T) 5T, což si myslím stojí za to mít vše nové a hlavně funčkní -chodí to skvěle i v totálních sračkách. Převodník mám 34t a rozsah převodů zatím nikde nescházel (ani ve dvou závodech)