Hlavní vlákno pro všechny kteří koketují s jedním převodníkem.
Hlavní vlákno pro všechny kteří koketují s jedním převodníkem.
Anketa: 1x
Mám jeden a zatím nevím, projedu to zítra. Kazeta leonardi, 1×10, převodník 32z.(na zkoušku) a je to na endurovém kole.
Máš nějaký vodítko pro sichr? Cena kazety a obchod pokud možno. Co převodník, ten máš asi zatím obyč?
Mám, je tam zatím převodník z trojplacky, takže z něj by to padalo. A napínák tam bude nafurt, jezdím občas skákat na bikrosku a není nic horšího než po skoku šlápnout do prázdna.
Ale co jsem zkoušel X01 na sjezdové trati, tak tam to nespadlo ani jednou.
Vyzkoušeno a super…řadit to řadí solidně, převod 32/11–40 mi stačí a jako bonus jsem hodil ovládání reverba na levou stranu s tím, že páčka je otočená dolů a přijde mi to o hodně lepší. Ještě by to chtělo přehazku s brzdou.
KDe jsi bral tu kazetu?, můžeš napsat, kolik ještě s těma 32/11 utočíš po rovině (myslím dlouhodobě, ne chvilkově) Jak ti přijde odstupňování kazety?
Mám 32–11 jednopřevodník a na rovině stačim všem :) 42 km/h se dá bez větší kadence.
Ale mám 29er tak to neni vypovídající :)
Řekl bych, že těsně lehce pod těch 40kmh to u mě bude taky, jestli si na to vzpomenu, zkusím s někým porovnat rychlosti.
Tak na enduro nepotřebuješ lítat po asfaltu 40 km/h :)
Nepotřebuju…jak jsem psal níže, neřeším ani tachometr.
Na 26" kole potřebuješ na převod 32×11 cca kadenci odhadem 115 ot./min, to je na delším úseku pro někoho docela dost, na 29" to bude asi přes 100 ot./min. Prostě se vrátíte ke kořenům do doby, kdy na světě ještě nebyly asfaltové cesty :)
Kazetu jsem bral v Ostravě z Bikomaticu, ještě tam mají tuším jednu.
Dneska jsem to jel poprvé a byli jsme v Rychlebkách, jezdím to na Canyonu Torque což je enduro kolo, neřeším tachometr ani rychlosti. Co jsem potřeboval, to jsem vyšlapal a na 32/11 jsem zařadil jednou v asfaltovém sjezdu s tím, že jsem to po chvíli házel nahoru.
Ako vnímaš životnosť pastorkov general lee? Nejdú tie zuby nejako výrazne dole? To je asi jediná informácia, ktorú som nikde nepostrehol. Predsa len je to hliník a cena dosť vysoká, na to aby som každých 2000km menil kazetu.
obávám se, že když píše že na tom jel poprvé, že je brzo na první reference o životnosti, je to novinka, počkej si půl roku – rok, než budou objektivní názory od většího vzorku uživatelů, jinak to nelze lépe posoudit…
Je mi to jasné, že validita odpovede nebude vysoká, avšak aj po 50km nešetrného zaobchádzania by to mohlo vykazovať známky opotrebovania (napr. nábehové hrany) ;)
životnost 32z placky na klikách je jaká? asi to bude +/- srovnatelné
To naozaj netuším. Jazdím TA chinook 40/26 (cca 10kkm a stále je to použiteľné) Na XT trojplacke som odjazdil cca 8000km a 44z bol na odpis a 32z ocelovo-kompozitový prevodník vyzeral ako nový :D Asi tak…
tak záleží, kolik tisíců km najezdíš na těch horních třech převodech :-)
čtyřech, mám verzi pro kazetu sram. Pro shimano jsou tři pastorky a mělo by to už být dostupné. Jsou dokonce do 42z.
?
Leonardi má verzi pro sram kazetu (4 pastorky) a pro shimano (3 pastorky) Pochopil jsem antika, že myslel životnost třech převodů u Leonardiho.
To uz vime ze to dela pro SRAM se čtyrmi a TX a SLX se tremi pastorky ,ale to nema na optrebeni vliv.
iba ak berieme do úvahy, že viac zubov (shimano verzia) sa rovná menšie opotrebenie a teda dlšia životnosť ;)
A pěknější design, ta hnědohnusná není nic extra.
S tim poctem zubu co tam je by to opotrebeni nemelo byt nejak extravelky a zatim jsem nikde nespostrehl ze by si nekdo stezoval ,ze se to nejak optrebovava ,spis je kazdej prekvapenej ,ze to i celkem dobre radi
Doufám, že to do podzimu, max do jara vydrží, pak kupuju bajka s X01. Jinak opotřebení materiálu nejde po vyjížďce poznat, povrchovka elox/lak je na nábězích mírně ošoupaná, ale to nic neznamená. Z X01 kazety ta černá taky leze dolů.
Jeniiiku, neposunul by si mi v tom prípade na jar vyslúžilého generála za zostatkovú cenu na vyskúšanie? :)
Ak dovtedy šimano nepríde s niečím cenovo dostupným s podobným rozsahom
Zůstatková cena asi nebude, myslím, že to zas tak neohobluju:-)) Ještě se uvidí, jak to všechno bude…
Prehazku máš akú? XT alebo XTR Shadow? Ako zvláda 40zubový pastorok? Máš štelovaciu skrutku na patke zaskrutkovanú nadoraz? Alebo si tú skrutku našróboval z opačnej strany?
Mám x9 se středním vodítkem, teď v nejbližší době to ještě vyměním za x9 s brzdou. Na malých pastorcích přehazka bez brzdy moc nenapíná.
Ale znovu opakuju, mám to na endurovém kole. Na to s přehazkou jsem přišel dneska na bmx dráze na asi pětimetrovém postupáku, kde po něm potřebuju šlápnout na další dvoják. A rozjíždím se na 32 a druhý pastorek odspoda.
Se šroubkem jsem točil tam i zpátky, takže ti přesně neřeknu jak se změnila poloha oproti původní s 36 zuby na kazetě, ale o moc ne. Dlouhé vodítko s tím nebude mít absolutně problém a i u středního sramáckého je ještě rezerva.
Byl jsem tam a maji tam ojetou SRAM verzi a chtel za to 3500, trosku ulet.
„a jako bonus jsem hodil ovládání reverba na levou stranu s tím, že páčka je otočená dolů a přijde mi to o hodně lepší“
to ovladanie bolo na pravu stranu ?
nemas pls foto ?
v tvojom profile vidno sedlovku, ale nie rodla :)
Jj, byl to reverb na pravou stranu. Když ho dáš nalevo, jde tam i tak namontovat brzda na matchmaker. Páčka se ti dostane pod řidítka přibližně do míst, kde je palec zvyklý řadit přesmykačem na větší placku. No a tím, že palcem mačkáš čudlík pod řidítky a ne nad, je i úchop jistější. Fotka z netu. Bajk už nemám, ale na dalším to budu zase dávat takhle, brzdové páčky vozím víc vodorovně, takže u mě to vychází na palec ještě lépe než na obrázku.
dik za info.
hmm – akurat ja mam normalne packove radenie – taketo ulozenie mi tam nevojde :(
dik za info.
len ja mam shimano packove radenie – takze nic dalsie mi tam nevlezie :(
jojo .. takhle je to mnohem ergonomictejsi. ja to tak nemam pac se mi to tam nevejde … jinak bych to dal stejne
Zajimalo by me, proc je XX1 levnejsi nez X.01
Protože X01 je novinka a musí mít prostor pro slevy…
Za pár měsíců až počáteční zájem opadne, zlevní pod XX1.
Protože se prodává i s brzdama ;-)
ok, na podzim dostavim konečně xc a příští rok budu chtít přejít na x01 nebo xx1, dle seznamu zde: http://www.xddriverbody.com , bych se stávajícím nábojem american classic ( http://www.birotarius.cz/…sic-disc-225 ) neměl mít problém na tento systém přejít, rozumím tomu dobře, že jedinou nutnou změnou tedy bude koupit xd ořech?
A co 1×8?
pro socky OK
Ale tak měl sem 3×9 3×8. A jako to, že každej šulínek musí mít 10 sp, neznamená že ho potřebuju taky.
1×8 mě ještě nezradilo, tak proč bych ho měnil?
ty menit nemusis, mi by to nestacilo co do rozsahu, tak do skoku mezi prevodama..
A jaký výhody má podle tebe třeba 1×10 proti 1×8?
Kromě váhy a přesnosti řazení který je podle jen individuálním pocitem jezdce.
tuhle otázku nemyslíš vážně :)
Plynulejší možnost řazení při zachování stejné kadence…
tak přesně..mimo to, osobně bych rád praktikoval 8sp na freeridu, ale sady, který 8sp nabízí, jsou úplný dno..dyť už ani alivio nemá 8sp..a vyhledávat zaprášený prehistorický komponenty po obchodech, to neni muj styl..
Tak si měl kupovat 8sp alívko řazení do zásoby dokad bylo. :)
ne..to je to o čem mluvim, neni to muj styl, nerad jezdim věci co jsou za zenitem, ať už z jakýhokoliv důvodu..nepotřebuju se zuby nehty držet něčeho, co je pasé..jako když dualcontrolaři zkupovali páky..nic pro mě:) spokojim se s x9
mám doma nějaký v slušným stavu asi Alivio nebo STX-RC díly na 8spd, nechceš? nějak rozumně se dohodnem:-)
asi jsi mě nepochopil:)
to zkouším udat, mě je líto to vyhodit do koše když to funguje:-D
jn taky mám nějaký funkční komponenty co zatím nevyužiju a možná už nikdy..např naprosto v cajku Hayesy hfx9 který držim z nostalgie :D
HFX9 ach ty vzpomínky, jsem z nich před mnoha lety byl taky nadšenej, byla to klasika svý doby, chápu Tě:-)
STX přesmyk s horní objímkou na 34,9 průměr bych si klidně vzal…
napiš mi mail – jsem hlava děravá a večer zkusím kouknout ve skříni co tam zůstalo…
Stav se v Liberci u Kerdy, ten má ve vitrínách shimano sady snad z roku 2000 za původní ceny :-D
Jo? A nemá je někde na netu?
Stránky má jen s adresou obchodu…
Dělal sem si trochu srandu, poslední rok dva sem tam skoro nebyl… ale vim že roky ta měl fakt starý věci a nezlevnil ani kačku…
Zkus asi napsat, zavolat…
proč?:)
Taky sem Tě špatně pochopil… ty sis jen povzdychl že se nedělá nic 8sp. novýho… já sem chtěl jen poradit kde sehnat nový starý komponenty na 8sp. :-)
jj, jen povzdych:) nějaká spešl frdh sada 8sp by byla fér
Myslím, že sram něco chystá, v novinkách 2014 už se tuším něco objevilo.
8spd mozna ,ale tak ze vezmou 10 spd a ukradnou mu dva pastorky a ty nadradi plastovy krytem dratu
A kde v tom je problém? Kryt tam nebyl, ale nějaký širší unašeč myslím jo.
Mam doma Shimano XT 8spd co ma najeto jen okolo 200km, takze kdyby byl zajem napis na mail jd-foto@ffpower.cz
děkuju, ale byl to opravdu jen povzdech, devítka mi funguje na freeridu pěkně :)
pokud zrovna neurveš přehazku na dopadu :D
Mrkni na maila.
Tohle je právě ta přesnost.
Nějak nechápu tu tvou narychlo editovanou (přidanou) druhou větu… ale to je fuk…
mimochodem přesnost a plynulost řazení sou dost jiný věci.
máš na osmičce kazetu 11–36?
11–32
coz je na biku na rozdiel od silnicky nie ze k hovnu ale doslova kontraproduktivne.
Tak koukám že na koloshopu už mají dostupnou i shimano verzi general lee. http://www.koloshop.cz/…shimano.html
Asi do toho půjdu. Jinak co jsem se dočetl, chce to i nový převodník, bez náběhů pro řazení.
Musím se po něčem mrknout a hurá do toho. Snad něco na mý E.13 kliky pásne.
konecne. uz to poptavam :D
Teď mě napadlo tam kouknout :-)… je to teda palba… když připočítám ještě novou placku dopředu… viděl bych to na 32z.
http://www.chainreactioncycles.com/…rp-prod87845
což je další litr… uff… no, ale láká mě to hodně.
Vodítko nahradím stávajícím napínákem a snad to bude OK.
No ja uz ted nemam skoro problem jezdit 34 vpredu s 11–36, ale ten skok 32–36 je skoro nepostrehnutelny. Chce to aspon 38. Ted v nedeli se kluci divili ,ze jsem neslezl ,sice na me nahore museli cekat..
Kde to chce 38? asi sem Tě nepochopil :-)
Myslel jsem ze na XT kazete jsou skoky 28–32–36 a ten ten skok mezi 32 a 36 uz je pomerne maly ,takze by tam vic hodilo mit zuby 11–13–15–17–19–21–24–28–32–38,
Jo takhle… no general pro shimano má rozsah rozsah 29–35–42 zubů.. přičemž těch 42 už je asi fakt jen vyprošťovák…
Já bych to rád zkusil s 30z převodníkem. Sem za A) šnek a za B) tu máme pěkný stojky… sice se nestydím tlačit, ale uplně to nevyhledávám :-D
paráda, další brouk do hlavy:-) jen se bojím, že kvůli univerzalitě ježdění dopředu potřebuju 36 převodník a to do kopce bude masakr:-D
No já to asi zkusím tak, že nechám stávající 36z převodník a zkusim něco vyjet. Pokud bude řetěz padat, moc toho nezkusím, ale pokud ne, aspoň zjistím jak sem na tom mizerně :-D a objednal bych single placku…
Hodím si to zase radši do excelu, protože občas se mi i 22/36 převod docela hodí :-D
Taky mam v excelu porovnani xx1 s 1×10 a s 2×10
tak dej menší odpovídající převodník (např. 32) a jezdi se stávající 36 kazetou a máš to zadarmo
To by zkusit šlo… :-)
To bude mit jen jako převod 22/24,34/42 je cca jako 22/28
chtělo by to ai 30z… ale to zas bude napikaču při přesunech… :-(
Tak koukám že s 30z převodníkem to není tak easy… oni snad nejsou…
Tak 32 jsem napsal, protože nějakou každej doma vyhrabe. Jen tak na vyzkoušení…
Dyť v pohodě… radši sem si to hodil do tabulky… nehádám se. Doma bohužel nemám žádnou pilu…
Nicméně fakt díky za nápad. Mě to normálně nenapadlo :-)
Zkusím najít nějakej 30z převodník a asi to risknu.
Nicméně teď při 36/11 ušlapu cca 44km/h z kopce (přesun asfalt) a s tou 30 to nebude uplně ideal… ale zas něco za něco no :-)
30z placku budeš těžko hledat :D
no 30ku bych nekupoval, protože bude drahá a já to myslel fakt jen na zkoušku než koupíš jinou kazetu a pak nějaký lepší převodník.
30/11 už mi přijde dost málo na sjíždění kopců…
30z na klasické kliky 104BCD už není tak jednoduché narvat
ale dělají se :D
Kubade šup sem nějakej příklad… :)
se mě to nechce hledat :D ale někde na BF už ty odkazy sou :D
Nedavno tu nekdo daval povicero tipu.
díky!
Otazka je jestli se to na jeho klikach uz neopre o pavouka
neopře, tuhle sem kdysi dávno vozil
nemáš tu placku ještě doma?
Nebo vemu 32 a máknu na fyzičce :-D cha chá :-D
Mám jeden nový 30z Extralite skladom. V prípade záujmu mi pošli mejl.
Race face, mají je na chainu.
Mam pocit, ze uz se pak retez potkava s pavoukem. Prot se dala nejmensi 32
to mě nenapadlo …
.
nevíte teda někdo, jestli na american classic náboj http://www.birotarius.cz/…sic-disc-225 napáchám xd ořech? dle tohoto zdroje http://www.xddriverbody.com/ by to jít mělo.. je někdo schopnej to potvrdit či vyvrátit?
tak na American Clasic nábu napáchaš jen jejich ořech že :D
AC ořech na XX1 dělá stačí ho koupit
to, že ho dělá, bohužel nevim, protože jsem ho nikde neobjevil, ani na ofiko webu:) jediný co jsem objevil je dt a hope.. řídil jsem se compatible listem na tý stránce věnovaný xd a ten nevim jak vzniká..je v něm uvedená řada výrobců a bohužel jsem z toho nepoznal, jestli origo sramáckej xd ořech jde na náboje uvedených firem páchat rovnou, nebo ne..ty víš, kde by se dal xd ořech na am classic náboj koupit? díky
nejde, každý výrobce to má uvnitř jinak, kompatibilita se udává jen pro XX1 kazetu
http://www.amclassic.com/…ru-axle-disc
SPLINE
Shimano/Sram 9/10 | Sram XX1
jestli ho seženeš u dovozce – cykloprofi netuším
jsi slepý, ořech mají v nabídce úplně normálně:-)
asi jo, ukaž kde to maj na ofiko webu v produktech..že to maj u popisu nábojů o tom vim
Hele chtěl bych se zeptat, jaká je asi životnost řetězu a kazety oproti klasice 9sp? Dík.
Na 1×10 uz mam natrapeno fakt hodne. Na enduru vozim 36 zubu a 36–11 kazetu. Objel sem s tim uplne vsechno vcetne MTB Trilogy a da se to. Ale obcas to hodne boli. Nejlehci prevod neradim, pristi sezonu na 650b necham stejne prevody a uvidi se. 1×10 je relativne neprustrelna vec, kdyz si clovek pohlida voditko. Na xc by asi stacilo horni, ale kdyz se slape v rozbitym terenu, tak neni jina volba nez komplet kladka+voditko. Za par gramu to stoji. Uvidi se, jak bude smerovat 1×11. Zatim me 1×10 pri zavodech nelimituje.
To je stejny jako na XX1, tak to asi fungovat nejak bude ,dokud se moc nesjedou boky na zubech.
Taky chceš 30z?
ne, já někde vyštrachám 32 s tím že zatím nechám přesmyk, případně dám chainguide a budu zkoušet, co se s tím dá vyjet a sjet.
Jinak by to řešil tak jak píše JF, s integrovaným nárazníkem. Ale to až si ujasním, co vlastně chci, resp. co utáhnu.
Chápu. Já mám napínák s nárazníkem, který bych tam nechal. V podstatě si myslím, že pokud bude převodník pro singl (bez zkosení zubů, náběhů) tak i podle toho co kde čtu na netu by to bez vodítka mělo fungovat. Zkusím splašit 32z pilu a taky vyzkouším. Jen je to zas takový zboží, že skladem v kameným krámě to asi nikde neseženu, tak budu muset vzít něco např. z toho chainu. :-(
32z pila je to nejběžnější co se dá koupit, třeba u budiny.
Já myslel že placka na jednoplacku nesmí mít náběhy pro řazení…
A proc? Ja jezdil docela dlouho 36z slx placku.
Já ani nevim, sem myslel že to pak při „křížení řetězu“ víc padá… což je asi blbost… ach jo, dneska už radši končim :-))
koupil sem XT placku 32z (nic jinýho neměli). Poladím jí pilníkem a naondím to tam… o víkendu se svezu a uvidí se…
jo, taky prohledám krabice se starýma věcma…
jedno Ti řeknu už teď… řidítka sou bez řazení čistší, takový učesaný :-D minimálně to líp vypadá :-D
Dej si ještě páčku od reverbu na levou stranu otočenou dolů. Mi to přijde daleko pohodlnější než palec kroutit nad řidítka a o hodně tím povolovat úchop řidítek.
Jo, uvažuju nad tím, už mi to psal kdysi asi i kOmE.
Zatím sem to nepřehodil, protože mám hadičku vyvedenou z rámu na levý straně, takže bych si před hlavovvkou vytvořil hroznou smyčku, abych to zkroutil doleva. Nicméně to asi stejně udělám, prorože takhle to ani nedám pořádně na řidítka při servisu…
Mám to tak taky, na svěťáku to tak má taky dost lidí – podle mě mnohem lepší, než jak to v RS zamýšleli.
nahozeno… trochu pilník, trochu frézka…
Jen mi prasknul jeden ten dzinzik pod šroubem a to sem to ani nepřetáhnul.. :-(
Dzinzik? To je jen podlozka ,nebo je to praskly primo na pavouku?
nene, jen ta podložka… Když ta jedna bude překážet, nahradím jí zatím klasickou podložkou…
Mám to zatím se stejným převodníkem:)
máš horní vodítko?
Mám napínák Shaman Drake.
Měl jsem v úmyslu na svém AM HT jezdit 32,22, nakonec jsem smyk nenamontoval, i když ho mám doma, a nechybí mi.
Chystám se sundat malou placku a jezdit jen 32z s rockringem jako doteď a hledal jsem napínák – u Shamana ideální hotový neměli, ale šel postavit :) V podstatě Shaman Thor bez bumperu, tj. konstruckce Thor, vršek Thor (je jednostranný, spodek kladka Thor. Ještě namontovat a vyzkoušet, už se těším:))
já jsem zjistil, že nejlíp řetěz drží na ocelovým převodníku bez náběhů…hlavně ho člověk jen tak nesjede, obzvlášť, když má jen ten jeden
Nefunguje. Neveril bych tomu. Kdyz jedes totalni krev v rozbitym, tak retez dela sileny veci. Spadne i XX1. Kdyz jedes normalne, tak pohoda. Ale jak se zacne fakt rvat co to jde, tak je to riziko. Nejhorsi je, ze casto pri zavode nevis kam pojedes a co pojedes. Komplet voditko je pohoda, vozim radsi i s naraznikem- celkem to je kolem 180 gramu. To rad obetuju.
:-)
to mi spadl kámen ze srdce… už dlouho to nervu co to dá a asi ani nebudu :-D tudíž vodítko zatím řešit nebudu.
To te to ani nikdy nelaka do toho prislapnout nekde v bordelu z kopce :)
Ale jo… jen když vím, jak JF jezdí, tak jeho „rvát co to dá“ je někde uplně jinde co jezdim já…
V podstatě sem tím chtěl jen říct, že to zatím vypadá, že ho potřebovat nebudu… vyzkouším a samo kdyžtak dokoupím…
Kdyz mas Type2 nebo Shadow+ tak na normalni jizdu to je fakt v pohode. Ja uz presmyk nechci v zivote videt. :-) Na silnicku bych taky nejradsi dal jen kompakt 50 zubu a 28–11 kazetu. :-D
Jasně, že jedeš líp, ale od jara se mi to nepodařilo shodit ani jednou. A s tim, kolik jsem na tom najezdil, je dost nepravděpodobný, že bych to nesundal, kdyby to jen trochu šlo. (Na sjezďáku se mi to povede sundat i s vodítkama)
Zajimavy, nevim no. Na DH moc nechapu kam by mi to spadlo. :-D nemas spodni kladku moc daleko? Tam jde spis o to, ze kdyz jedes v neznamym terenu na oci naplno, tak snadno pokazis stopu a riziko hodne stoupa. Hodne lidem uz XX1 spadlo a drtiva vetsina top xc uz maji horni voditko. Ja sem to jezdil zatim jen chvili a urcite bych si tam horni voditko dal taky. Prevence je dobra vec. :-)
už jsem to psal i jinde, ale IMHO hodně bude dělat zadní stavba – jak moc se zkracuje/prodlužuje při pružení. Což třeba v mém případě bude problém.
Já tě chápu – ale jak říkám, nespadlo to zatím ani jednou. Čekal jsem, že to třeba v prvních dvou týdnech spadne a a pak dám vodítko. Takhle nemám důvod. A stopu pokazím každou chvíli a to to občas rvu přes klacky hlava nehlava, zařazenej blbej převod, zuby vzadu cvakaj o sto šest… Dvakrát jsem ten řetěz za tu dobu převal. Samozřejmě sleduju, že to tam dost lidí vozí. Prostě zatím čekám, jestli to shodím.
Jo a na sjezďáku to může spadnout i tam, kam se to zdánlivě nemůže vejít a pak to nejde bez rozebrání vyndat – i tohle se mi letos povedlo;)
koupil jsem teď sparka, který měl v základu vepředu 42,32,22 a vzadu 11–36.Jezdil jsem s tím 2 dny a popravdě ani nejmenší ani největší nebylo potřeba používat. TeĎ jsem přešel na dvojplacku 27, 38 a jako dá se, ale při 38 prostě nedám 36 vzadu bez toho, aby to rachtalo (asi jsem neměl tak zkrátit řetěz)…a to nemluvím o tom, že to prostě blbě řadí vepředu nahoru…takže mám sto chutí dopředu dát jen obyč ocelový převodník 32 od truvativu a kadit na to…ocelák víc vydrží při maximálním tahu do kopce a bez náběhů má velký zuby…
Nemáte někdo tip na levný horní vodítko. Mám na kole do práce 1×8 a už párkrát jsem dojel s černýma rukama:-)Bral bych klidně i něco použitýho.
Shaman Graft, není nejlevnější ale furt je cena jinde než u e13 atd. A mají milion způsobů připevnění na rám.
Když na 2×10 koupím kliky s jednotácem tak jaký mám použít řetěz z 10 nebo 11 ??
10.
Nechal bych v klidu desítkovej. Furt je to standardní desítková kazeta, jen odendáš jednu placku. Ještě mi napadá, že některé 2tácové kliky jdou překopat snadno na jednoplacku, takže bys mohl uetřit i tady…
A víš jaké??
Skoro všechny. Teda nenapadají mě kliky, u kterých by to nešlo. Mám jednoplacku na starším modelu Shimano Doore, předtím jsem jí měl na Aliviu, na silničním kole ji vozím na klikách Tiagra.
Tak ty XTR jsou teda hnus, nelíbí se mi jak nenavazuje převodník na kliku.
Ten pavouk jde sundat i u klik Shimano Slx?
Jo ,ale jen jednou
jakože to zničim nebo to nenasadim zpátky? :)
jako ze je natvrdo nalisovanej na drazkovany ose.. tudis je to spoj nerozebiratelny :-) Sram oproti tomu ma tvarovj spoj pojistenej sroubama… podobne to ma Middleburn, jen s rozdilem ze ma pojistnou matici v pripade pouziti spiderless UNO prevodniku (origo spider je taky pojistenej matici…)
co je rychlejší na případnou výměnu převodníku?
Určitě standart pavouk a převodník na 4 šroubech. Pokud to máš v kuse, musíš sundat kliky.
Tak.. v pripade klasicky kliky s pevnou osou…
Viz moje odpoved nize… ja mam ale ISIS a v Middleburn klice samostahovaci sroub… takze odsroubuju kliku a povolim matici.. nasadim prevodnik a hotovo.. je s tim min sraniho ale jen v tomhle konkretnim pripade…
no na Noirech mi to je stejně jedno, dokud slouží…
jasny.. to chapu…
Dal by jste sem někdo návod a přeměnu z 2 na 1. Díky a řetez nepadá?? Při využití na xco a xcm..
sundáš jednu placku a je to :D
Ok, ale když u 2 tácu středová linka je uprostřed mezi plackami tak jak tu vědší dám blíž k rámu cca o 0,5cm?? Abych se s plackou dostal přesně na střed.. :D
tak to musíš dát jiné vhodnější kliky
(Scale žádný návod nepotřebuje, a asi ani vhodnější kliky. Prostě to dá místo velké placky.)
Zajímavý postřeh k systému 1×10 ze stránek AbsoluteBlack:
AB na svých stránkách uvádí, že převodníky pro 30 nebo 28 zubů bude vyrábět pro rozteč BCD 64mm. A jejich výhoda je v tom, že dosáhnete na lepší řetězovou linku okolo 45mm. Což pak na kazetě odpovídá zhruba šestému pastorku od nejmenšího. (Konec citace.)
To mi připadá super, protože kde jinde vám může spadnout řetěz než v těžším terénu? A v terénu nebudete řadit ty nejmenší pastorky, že ne. Takže je dobré mít řetězovou linku co nejkratší.
Problém je v tom, že AbsoluteBlack tyhle ‚XX1 style‘ převodníky na BCD 64mm ještě nenabízí,… snad někdy možná.
Já budu mít kliky XT 785 (2tác) a na nich ten jeho převodník na 104mm a moje řetězová linka bude myslím 47,5mm nebo 48mm. To ještě není nejhorší… DOUFÁM. V praxi se to teprve ukáže.
Chcela by som vidieť v praxi ako fungujú na prevodníku s reťazovou linkou 45mm zaradené dva najmenšie pastorky na kazete…
Tipuju, že zhruba stejně, jako když zařadíš malý převodník a malý pastorek – proč by to nemělo jít? V praxi si to může zkusit každý zařadit.
Veď práve, že si to skús zaradiť a jazdiť po rovine 30km/h
Počkej, počkej. Takže ty chceš mít radši řetězovou linku tak, aby se ti to protlo vzadu na těžších převodech?! A „křížit“ řetěz ve výjezdech a v terénu?! Já teda ne, a doufám, že až to dám dohromady a vzadu to přeměřím, tak mi to výjde slušně s těmi mými 48mm na převodníku.
AbsoluteBlack si to asi nevymyslel, že se to při 45mm protne s šestým pastorkem od spodu. Nebo jo? A mě osobně je celkem jedno, jestli se to protne s šestým (45mm) nebo s pátým (kolik to může být = 48mm?), nebo 3mm rozdílnou hodnotou mezi 135mm nábou a 142mm nábou. Jsou lidi, co jsou na tom ještě hůř (50mm na prostřední placce) a neřeší nesmrtelnost brouka.
PS: Jízdu 30km/h na 22zubou placku si tedy asi na starém kole nevyzkouším, páč nemám v prdeli vrtuli a ani nemám ambice šlapat. Této rychlosti dosahuju pouze z kopce a přitom nešlapu. :-) Nicméně abych ti konečně odpověděl, šlapat na tom malém převodníku a malém pastorku jde úplně normálně, zvlášť když se tam nesere přesmykač, a 45mm linka je na převodníku určitě v pohodě.
+1
Ešte raz to napíšem. Podľa mňa je 48mm linka OK, ale 45mm je podľa málo na to, aby to hladko chodilo na najmenších pastorkoch kazety.
Tých 30km/h som myslela, že by si mal vyskúšať, až keď budeš mať namontovaný veľký prevodník na pozícii najmenšieho v reťazovej linke 45mm.
Na tom novém biku to můžu zkusit pouze nasadit a zařadit, než ten malý převodník z klik sundám (28zubů BCD64, asi 45mm linka), a než nasadím ten AB převodník (32z, BCD104, 48mm-49mm).
AB nemůžu ho nasadit místo malé placky a tu originální malou placku nechci ničit, jen abych to zkusil, jak to jede. Asi ji budu chtít pak prodat.
Nyní čtu na jejich WWW, že začnou nabízet 30 nebo 28 zubů pro rozteč BCD 64mm od konce září. Na 30zubou variantu už jde udělat objednávka. Ale tu cenu trochu přehání 57 Eur + 10 Eur pošta.
Budu mít na prodej sadu XX1 jetou cca 1200 km s převodníkem 36 zubů a 50 km jetým převodníkem 32 zubů ;-)
Hoď mi do mailu prosím představu o ceně a nějaké aktuální foto. Díky.
Dobre ty :-)
?
Nejak se to blbe
zaradilo to patrilo kousek výš na ty moudra od kolegy
Mě prosím také;-) dík
Kdybys to neudal jako celek, měl bych zájem o kazetu a řazení ;-)
Dámy a pánové, systém 1× XXX je sice super light, ale prostě mi něco chybí tam nebo tam..buď to budu mít moc těžký do kopců nebo na sjezdy a roviny moc lehký a utočim se. Kolo by se mělo dát udělat podle člověka a ne se člověk přizpůsoboval podle kola ;-) Chci si koupit nový kolo, buď slušnej stroj a přehodit to anebo postavit na novym rámu a rád bych tam dal 2×11, jezdí to někdo? Je to zrealizovatelný? Co to vyžaduje? Nejsem ultra profík na stavby, ale podle toho co jsem pochytil, by mělo stačit, ořech na XX1, řazení a přehazka na XX1, řetěz na XX1. A osa? Dám to na osu z 10 sp.? A ve předu nechám 2 převodník 38/24 a klasiku přesmykač xtr nebo x0. Nejsou placky nějak spešl jiný, aby řetěz třeba nepadal nebo se tam vůbec vešel? Dík za postřehy, pokud to je out of mísa v tomhle vlákně, tak se omlouvám ;-)
A ještě věcná, když bych použil 1×11 a placku 38 a koupil ještě placku třeba 34 nebo 32, na velký kopce, budu muset dávat při výměně placky i kratší řetěz?
38/32 vepredu? To je trosku nesmysl, ne?
Jinak ten 1sp prevodnik je dalanej tak, aby nepadal retez, tzn s razenim by to asi moc nechodilo.
si ho blbě pochopil, on to myslel tak, že bude měnit převodníky, ale furt bude 1×11…
Aha, tak to by me taky mohlo…:)
To by meli udelat nejaky rychloupinaci prevodniky.
To by se ovšem zdvojnásobil počet dredů typu: „Něco mi na kole vrže“
Hlavně by při každém nahození 38z musel prodlužovat řetěz. Ne, že by to díky rychlospojce nešlo, ale proboha…
(A kdyby nechal dlouhý řetěz, tak by mu to s 32z plackou zase mohlo padat)
Chcelo by to mať pri výmene prevodníkov pripravenú aj inú reťaz s inou dåžkou podľa veľkosti prevodníkov.
No jo vlastně! +1. To mě to nenapadlo.
a smysl udelat nesmyslnych 2*11?
protože to ještě nikdo nemá, vo.e:)
lepší je 3×14… dopředu trojplacka a vzadu rohlík :-)
Symsl to má kvůli rozsahu :-) Jinak opravdu ne.
rozsah ziskas s 2×10 dostatecny v pripade pouziti leonardi kazety jeste vetsi :-)
A největší v případě tý XX1 megakazety :-)
Leonardi pro Shimano má stejný rozsah… 42z max, pro Sram jen 40z, to je zanedvatelný, ***** na XX1 :-P
Mělo by to jít:
Kombinace smyk, páčka smyku a kliky třeba – XX(X0,X9…)
a k tomu hazka, páčka hazky, kazeta, náboj, řetěz – XX1
Získáš ultimátní rozsah, takže ty kliky bych volil s převodníky 42 a 28.
Ježkovy oči…zůstaň raději u 2×10.
2×10 je taky na prd, s 38/24 je to ok do kopců, ale na to, abych to někde pořádně napálil, to bych se ušlapal, kadencí 150 ot. /min. jezdit furt nechci :-) 42/28 je dobrá na to slušně to rozjet a držet to, ale zas pokud bych se dostal do velkých kopců, únava k tomu a ještě třeba kdybych se rozhodl pro fulla, který má o kilo víc, tak bych zas neměl lehčí převod. Jistým řešením by byla ta Leonardí kazeta, co tu někdo zmiňuje, ale to zatim nevim o čem je řeč, musim prozkoumat. A asi je fakt, že když už, tak 42/28 by na tom bylo hodně zajímavejch hlavně na rychlost :-) To bych se držel i za TGV :-)
A jak je to s tím řetězem? Když je větší skok u placek, je třeba ho měnit? Kdybych nakonec šel cestou vzít 1×11 a vozil placku podle potřeby buď velkou nebo nějakej spíš kopcovitej rozsah?
moc ten rozsah všichni řešíte mi přijde. Když to pořádně propočítáte tak např 40–26 s kazetou 11–36 má stejný rozsah jako 44–32–22 s kazetou 11–32 což byla před X lety asi nejběžnější kombinace. Jen chybí nejtěžší převod 44/11. A upřímně kolik jste toho kdo najezdili na 26" na převod 44/11. Já mám na 29" 36–22 a kazetu 11–36. Je to ten stejný případ nejlehčí je stejný jako na 26" 22/32 a nejtěžší stejný jako na 26" 44/12 takže naprosto dostačující, pokud někdo neježdí na biku nějaké silniční švihy v balíku.
uz len najst presmyk co to poberie. a ked aj hej tak pri prehodeni budes dorovnavat na kazete nie ze 2–3 jak s 2*11 teraz ale tak 4–5. a to sa za to usetrene kolecko oplati.
2×10 říkáš že je na prd a pak na konci napíšeš, že uvažuješ o 1×11. Podle toho co píšeš, máš nejspíš 26-tku a jestli potřebuješ 24z a aby ses neušlapal 42z, tak nevím co řešíš…
kup si 3×10, nechápu důvod dávat variantu, kde kloubí nevýhody všech systémů dohromady.
Kdybys to prodával, tak dej vědět :)
+1
ale to asi není tak cool :(
některé nesmyslné nápady fakt nechápu
Jaké to jsou konkrétní nevýhody? Nerejpu, jen si chci udělat obrázek..
Ano, ano, taky bych je rád slyšel :-) Kromě váhové úspory.
Myslíš nevýhoda 2×11 proti 3× 10(9)? No třeba pořizovací a servisní náklady :-), nesmyslný skoky na kazetě (která je dělaná na 1×11) Porovnání hmotností jsem si nedělal, možná je to pádný argument, nevím.
Líbí se mi verze s tím adapterem na 10sp od Lee, 42/28 a 11–42 už mi přijde dostačující, zas to bude dost těžký, ale snad to bude spolehlivě držet, má to někdo? Varianta 2×11 by mě vyšla asi zbytečně šíleně draho, xx1 řazení je pořád děsně drahý a ta kazeta stejně tak, i když je to umělecký dílo a je lehká.
Leonardiho mám já, ale 40z. Být tebou, fakt bych se vybodnul na dvojplacku, nevymýšlel kraviny s Lee a nechal trojpřevodník . Lee má smysl u jednoplacky.
asi tak souhlas
No jo, ale Ty to máš s jednoplackou, tam asi neni problém, aby to fungovalo. Já chci mít kolo univerzální, ne abych s ním mohl jen do hor a na asfaltový stezce kolem vody byl jak šnek a když to má 9kg, tak točil jak kolibřík, když mává křídlama. A pak zase opak, budu-li mít 42/28z a vzadu 36 max., tak v dlouhých táhlých kopcích po stovkách km v nohách by mi mohl lehčí převod chybět. Čili, optimální se mi zdá, mít 42/28 a vzadu 11–42, určitě by se dalo uvažovat i o 44/30, jenže tak velký převodník se mi na kolo o kterym uvažuju nevejde. Co jsem koukal, XTR sgs by měla tenhle rozsah 11–42 vzít. 1×11 by měla pro mě smysl, kdyby bylo velmi snadný vyměnit převodník co bych vozil běžně, třeba 38z za 32z, ale to mi přijde na prd, měnit to, ještě možná i řetěz a navíc díky Leemu se dostanete sice nahoru na dobrej převod, ale 10 zubů na kazetě Vám nedá, čili v případě užití Leeho u 10sp kazety, je to podobný, že chybí zas 10z na kazetě a tím těžší převod. Z toho všeho mi vychází používat 2×10 v kombinaci 42/28 + 11–42 Shimano kazeta.
Ok, vzdávám to, 2×10 za každou cenu protože je to in…aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě.
no comment…:-). To de mimo mě. Taky nechápu proč se někdo stále tlačí do 2× či 1× a pak jim buď chybí zuby, že to neutočí a nebo nevyjedou.
Já věděl proč 1×10 chci, že něco nevyjedu mě neštve, po asfaltu průměry nenaháním, ale mikkke vymýšlí kraviny.
jj… sám používám na 29-tce 2×10 a nemám jediný problém, že by mě třeba i 24-hodinovce nestačily převody ať v rychlosti nebo ve výjezdu. Ten kdo chce 1×10/11 k tomu musí mít důvod. To se prostě normálně nevozí. Pokud ale někdo třeba závodí, má už něco v nohách a podle typu trati pro něj není problém měnit převodník, tak je 1×11 dobrá volba.
Jak píšeš – k tomu ale musíš mít důvod.. protože pro normální jezdění, aby jsi měl dobrý rozsah bez kompromisů, je ideální trojplacka.
dvojplacka… :-)
:-) já to bral pro ty co furt řeší, že na jednu stranu málo a na druhou taky
Proto němčouři v alpách vozej 3×10.
Byla doba, kdy jsem lidem tady i věřil, že dvojpřevodník je za všech situací lepší než troj.
Všeobecně platí → čím delší a strmější kopce, tím větší rozsah je potřeba. Nahoru to nejede, dolů to jede až moc. Je to závislé na tom, kde kdo jezdí a za jakým účelem, přesně jak tu někteří píší.
Žiju v krajině, kde jde kopec na každou stranu (viz přiložené foto 1500 m.n.m.) a pokud chcete ujet více než 5 km od baráku terénem, musíte zdolávat prudké stoupání, která určitě netrvá ani 5, ani 15 minut. Do kopců mě baví jezdit a jezdím tu trojplacku, tak jako snad všichni místní.
S jedničkou 32×42 chápu, že se dá lecjaký kopec utočit. Ale dolů vám dojde převod okamžitě i na 11z kazetě. Vím to a ani to nemusím jezdit. Prostřední převodník mám 33z a 33×11 je z kopce naprosto k ničemu. A sjezd opět není na 2 minuty, ani na 5 a člověk si chce v méně náročných pasážích přišlapávat.
Ideální je tu ještě pro zdatnější jedince 39/26 a kazeta 11×36. Z kopce se většinou dá šlapat, ale ne vždy to stačí. Ale naprostá většina hobíků neutočí 26×36 všude a potřebují 24 nebo dokonce 22. V místech, kde stoupání je místy i přes 15%. Řešíme to dost často a kecům o tom, že dvojplacky s nejmenším 28z stačí trénovanému jedinci všude … no spíše většinou, ale v horách ne.
Navzdory všem kecům o vhodnosti 1×11 nebo 2×10 všude toto prostě pro některé extrémnější případy neplatí a když se podívám na místní teorii a na to, co lidi v horách v reálu jezdí, mám jasno.
Tím ten jednopřevodník a dvojpřevodník nezatracuji. Naopak na českých závodech jako Král nebo KPŽ vidím jasnou výhodu u lidí s dvojplackou. Ale tam kde jezdím denně to tak prostě není.
to nesmis jezdit z kopce po asfaltu..pak prislapavani neni az tak potreba…pokud teda nehonis kazdou vteri jako profi DH:)
Občas jedu z kopce po zpevněné cestě/asfaltu a nahoru jedu terénem, mám to tak radši než opačně, jen co je pravda. Jsem vlastně takový anti-downhill ;)
Takové enduro závody myslim 36×11 využijí, když je tam nějaká šotolinová rovinka. Já bych si asi vystačil i s 34×11 ale pomalejší by mě už dost omezoval.
Na 34×11 jsem taky ,niz uz se jit neda, ve ctvrtek bude prvni jizda s leonardi nastavcem ,tak jsem zvedavej co s tim do kopce uslapu.
Mám 32 převodník a kazetu 11–36z a v ničem mě to neomezuje po rovině běžně 45 km/h nejezdim.
kolik s tím ušlapeš? Taky sem nahodil 32/ 11–36 ale zatim nebyl čas to projet.
Tachometr nevozim, ale v nejprudších asfaltových sjezdech nešlapu a všechno co jsem odjel na 38–11 na dvojplacce teď odjedu taky a na asfaltu mě to opravdu nelimituje. Ale neni to pro někoho kdo potřebuje letět po asfaltu 60 km/h. Mě na závody to vyhovuje maximálně a v terénu je to uplně něco jinýho. Ale minimálně horní vodítko je nutnost.