Bartoníček - zkušenost s reklamací

29 nepřečtených
  • renosj

    V tomto článku popisuji mé osobní zkušenosti s reklamací u společnosti Bartoníček. Předem bych upozornil na to, že nejsem nijak spřízněný s B. ani nemám nejmenší důvod dělat mu reklamu, pouze zde vypisuji fakta.

    Zakoupil jsem novou vidlici MX comp air 2005, a po 100km jsem zjistil v pravé noze vůli. Rozhodl jsem se tedy obrátit se na dovozce pro ČR. Prostřednictvím mailu jsme se s B. dohodli na osobním předání vidlice k reklamaci. V tomto fóru jsou i příspěvky nepěkně se vyjadřující k této firmě. Připravoval jsem se tedy na nevstřícný personál a laxní přístup. Když jsem dorazil do velkoobchodu a ohlásil reklamaci, byl jsem poslán s vidlicí do dílny. Přítomný technik(pan Němec) mne příjemně uvítal a vyslechl si můj problém. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl nahlédnout pod pokličku, tj. být v dílně a pozorovat technika při práci, diskutovat o cyklo problematice. Moji vidli totiž přede mnou rozmontoval a řešil můj problém. Nakonec do dílny přišel pan Bartoníček a zjiš?oval zda je vše OK. Po hodince a něco strávené v dílně jsem došel k závěrům:

    1. B. si je vědom skutečnosti, že klíč k úspěchu nespočívá jen v prodeji ale i v pozáručním servisu. Přišlo mi, že heslo: „spokojený zákazník = jedna z našich priorit“ nezůstalo pouze prázdným heslem, ale je zde realizováno. Např. B. dostal vidlu k reklamaci, předem věděl, že podle směrnic továrny Marzocchi jí nelze uznat. Vzal ji sebou na meeting s Italy a zkusil reklamaci prosadit. Neúspěšně, ale takováto snaha mi přijde jako celkem nadstandardní. Nejen z tohoto příkladu, ale i ze samotného přístupu ke mně jako zákazníkovi jsem nabyl dojmu, že se zde nejedná o pouhý prodej vidlí a následný nezájem o zákazníka. U B. jsem si prostě nepřipadal jako nějaký vetřelec, který otravuje s reklamací a kterýho se chtějí všemožně zbavit.
    2. některé problémy s B. v tomto fóru jsou neúplné či zkreslené. Ono je vždycky lepší slyšet stanovisko obou stran. Netvrdím, že všecky,v minulosti byly např. problémy s přístupem k zákazníkům jedné B. pobočky – to mi potvrdil i Bartoníček. Ale třeba na fóru je napsáno cosi ve smyslu, že si nechal B. po vyřízení reklamace záručák a neposlal ho s vidlicí zpět, a že záručák došel až po uveřejnění stížnosti na fóru. ALE to, že se nakonec ukázalo, že byl zahrabán někde u prodejce přes kterého se vidla k reklamaci posílala a že B. záručák neměl – tohle už ve fóru uvedeno nebylo. Nebo, že si v dílně nechávají některé součástky s vidlice – např. prachovky atd. Viděl jsem tam hromadu na pohled dobrých, ale vyhozených a to z důvodu, že se vidlice rozmontovávala. Automaticky se pak nasadí úplně nové a staré vyhodí, žádné znovupoužití použitého se nekoná. Rovněž mýtus o nechávání si použitých součástek pro sebe za účelem obohacení se zdá jako absurdní.
    3. celkově jsem měl z B. dojem profíka, který své práci rozumí. Chtěl jsem uveřejnit i druhou(pozitivní) stranu mince, proto píšu tento příspěvek. Kritických příspěvků bylo dost, těch pozitivních méně. Ale proč taky. Já sám osobně se o toto fórum vůbec nezajímal – než jsem narazil na problém s vidlicí. Mám problém, tak ho zveřejním a? to každý ví. Kdybych na problém nenarazil a přesto měl dobrou zkušenost s B., žádný příspěvek bych asi nepsal. Prostě kritiku napíšu spíš než chválu, člověk snáze kritizuje než chválí. A hlavně i sebelínější člověk se bude angažovat, pokud nastane problém s věcí, do které vrazil X tisíc Kč. A pak mi nepřijde OK, aby byly lidi informováni jen kritice. Jednostranný pohled pak zbytečně ničí dobré jméno podniku. Poznal jsem některé prodejce, ke kterým bych se určitě už nevrátil a nebylo by vůbec na škodu aby zmizeli z trhu, ušetřilo by to spoustu nervů nespokojených zákazníků. Ale myslím, že B. do této skupiny nepatří.
    4. a jak to dopadlo s moji reklamací? V dílně byly ostatní vidličky k reklamaci – přičemž některé byly zaslány zcela zbytečně – prostě si zákazník pořádně nepřečetl manuál a určitou vlastnost vidlice pokládá za důvod k reklamaci. Zbytečná práce s vracením a balením vidlic zpět k majiteli. A pak že někdy trvá vyřízení reklamace dlouho. A to nemluvím o dodacích lhůtách Italů. Zpět k mé vidličce. Větší vůle tam byla nalezena, takže se jednoduchým zákrokem vymezila. Prostě pokud někdo váhá mezi koupí vidlic, tak se určitě nemusí obávat, že při volbě Marzocchi bude mít problémy s dovozcem při případném servisu. Ještě taková perlička na závěr: technik má na svém kole MX comp air, což může o lecčem vypovídat.

    Když si přečtu co jsem napsal, vypadá to samou chválou skoro na placenou reklamu:) . Není tomu tak, byl jsem pouze velmi příjemně překvapen a chtěl se o poznatky podělit.

    0 0
    • gadzo  

      Svatá prostoto…

      0 0
    • Kotěnočkin  

      Dobrý PR......

      0 0
    • orca  

      Krásně jsi se rozepsal. Je pravdou že ne každej reaguje na reklamaci stejně. V Plzni jsem vyzkoušel několik servisů ( ne reklamaci) a má zkušenost a doporučení je p. Spěšný v Božkově (otec úspěšného bikera) a pak p. Kovařík z Oseku. Oba bez ohledu co si chci koupit popíší zkušenosti s jednotlivými komponenty a nevnucují co sami preferují . A hlavně chápou že ne každej má stejné finanční možnosti. Tolik má zkušenost .

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Mohu se zeptat co to bylo za jednoduchy zakrok k vymezeni vule? Doufam, ze to nebyla vrstva izolepy? :) No nesmej se. To se stava. Nerikam, ze u Bartonicka, ale stava.

      0 0
      • Shamick  

        Jeden z jeho mechaniků tam prej dává plech z redbullu…Dyš sem to slyšel poprvé, docela sem se zasmál, ale dyž nad tim zapřemejšlíš, desetinová podložka ve tvaru a šířce, jakou si vymyslíš,proč ne?Rozhodně leší nez izolka… :)

        0 0
      • renosj  

        No, v dílně byla jedna velká hromada prvotřídních izolep a hned vedle pár vidlic k reklamaci a s označením – závada vůle.......to byl samoztřejmě takový menší žertík:).....­.i když už jsem o tomto způsobu řešení slyšel...... Mne to však vůli vymezil úpravou pouzdra. Jsou to takový 2 kovový kroužky o výšce tak 2 cm. Postup byl jednoduchý a časově nenáročný, jenom se to bohužel nedá dělat bez speciálního nářadí........

        0 0
        • vili  

          tyjo to by me zajimalo jak to dela(vazne)

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Kladivo nebo dlato? :) Me jen zajimalo jak jednoduse zmensi ten vnitrni prumer pouzder, nic vic.

          0 0
    • Daf  

      To mi pripomina jak jsem sel reklamovat sedlovku ke Sterbovi a dle zkusenosti lidi tady na foru to vypadalo na velkej problem. Byl jsem mile prekvapenej, protoze mi ihned reklamaci uznali. Nebyl problem vzit a doplatit si za jinou sedlovku, protoze k te reklamovane jsem jiz duveru nemel.

      0 0
    • tornado  

      mas stesti ze si narazil na ochotny lidi, kdyby si narazil na p. Skalu ( a nebyl by u toho sam p. Bartonicek )vypadal by clanek jinak

      0 0
    • marapara  

      Horší je to s Žitným. Už nějaký čas se snažím zjistit cenu pružiny do vidlice, kterou má skladem a není schopný mi ji říct. Je to prostě Jarin.

      0 0
      • Meesha  

        No, se mnou zase pan Zitny (resp. nekdo z jeho firmy) komunikoval velmi rychle a ochotne. :-)

        0 0
    • gobike  

      Nic ti neporadím, protože se mi to nechce číst! :-)

      0 0
    • Dinoxus  

      Zrovna se ucim na statnice podporu prodeje na marketing. A tohle je zářnej příklad. Jen bych příště počkal víc nnež sedm dní od registrace na bike-foru. Jinak proti Bartonickovi nic nemam. Byl jsem tam nekolikrat ve skladu a vsechno v pohode. A moje Marzocha zatim drzi.

      0 0
      • renosj  

        A děláš bakaláře nebo už magistra? Já brzy dělám zkoužku z marketingu ve 4. ročníku, ale ještě jsem to nečetl:).......Jo, ale samozřejmě máš pravdu, spokojený zákazník znamená velkou podporu prodeje…stejně tak jako zákazník nespokojený způsobí pravý opak.......

        0 0
        • Meesha  

          Dneska nam o tom rikala hlavni marketingova manazerka McDonalds. :-) Spokojeny zakaznik vetsinou nikomu nic nerekne, ale nespokojeny to vytroubi v prumeru 20ti lidem.

          0 0
          • orca  

            To zase tak pravda není ale poměr v neprospěch negativní reakce je . Rád doporučím s čím jsem spokojen a hodně dám na osobní zkušenosti ze službou či tovarem od druhého .Třeba včera jsem byl v „prestižní“ restauraci v Plzni u Salczmanu a ted to kazdemu rozmluvim…na to jake maji renome tak bida s nouzi…čišníci znudění…

            0 0
    • hanz  

      nevím co si myslet......6dní na foru a taková potřeba nám říct že Bertoníček není vůbec špatnej jak tady o něm všichni píšem ba naopak je vůbec nejlepší…mě to smrdí

      0 0
      • renosj  

        jo, chápu tvé podezření:)…ale nebudu přesvědčovat kohokoliv o své nezaujatosti…jen ještě dodám, že jsem jel do Plzně s tím, že se vidlicí rozloučím na celý měsíc a vrátil jsem se s ní zpět ten samý den + příjemný personál = upřímné nadšení…jasně, můj článek sálá chválou…ale určitě netvrdním že je nejlepší na světě, mám s ním jen tuto jednu zkušenost…podle ní jsem ale zařadil Bartoníčka k těm lepším servisům co v znám.......... prostě mne to příjemně překvapilo – právě kvůli negativním ohlasům na tomto fóru.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          A kdyz ses jim koukal na ty ruce, jak pises… jak ti teda vymezili tu vuli? Neboj nechci jim brat praci :)

          0 0
          • renosj  

            pouzdra se spešl nářadím vyndají z nohy a pak pokud si to dobře pamatuju, tak jsou dvě možnosti – zmenší se obvod pouzdra upilováním (pouzdro je takovej kovovej rozřízlej proužek), případně se vycentruje do kruhu(pokud je šišatý). A druhá možnost je – pokud je pouzdro starší a vůle větší, tak se vymění.

            0 0
        • kamtcho  

          Ono je tiez mozne ze Bartonicek cita toto forum a a ty renosj si uz skor pisal, ze tam pojdes. Takze mal dost casu sa na teba pripravit. :-) Jak v detevtivke.

          0 0
          • renosj  

            no, tak to je vskutku ďábelský plán.........ale připravil se na mne teda dostatečně:)

            0 0
    • Pekáček  

      Aha, takže si myslíš, že jsem tady kecal když jsem popisoval potíže s opakovanou reklamací vidlice, že? Podívej se do FOTO a vyhledej si jejich reklamační protokoly co posílají s vidlicí. Možná že se něco změnilo, možná se to změnilo dost, ale záručák mi poslali nový až poté když si prý p. Bartoníček všim někde poznámky dohledat záručák staré několik měsíců. Jsou-li tak vstřícní, nebudu příště nic posílat a pojedu tam osobně, mám to sice trochu dál, ale stojí to za to (podle toho co tu čtu). Ale doufám že nebude žádné příště a vidle bude chodit.

      0 0
      • renosj  

        Do téhle věci opravdu nevidím, určitě netvrdím, že jsi kecal. Ale šlo jen o to, že záručák si tam nenechávali schválně, že ho u sebe neměli........jo, osobně se to může vyplatit – ale po předchozí domluvě(jako u mne).....vyříkáš si to rovnou na místě a vidíš reakci, je to lepší způsob než to poslat poštou – já osobně jel z Prahy a pohodlnější by to bylo samozřejmě poslat než se trmácet někde v Plzni

        0 0
        • Pekáček  

          Třeba se opravdu polepšili, bylo by to nakonec fajn pro image značky. Každopádně příště si do Plzně zajedu osobně, ale doufám, že žádné příště nebude. Nyní jsem s vidlí spokojenej a snad to tak bude i nadále.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.