• ZdenekPha

    spd – prvni zkusenosti a pady – :-)??

    0 0
    • thesecond96  

      Třeba já je neměl, ale s největší pravděpodobností si namlátíš první jízdu a pak, když si myslíš, že už to máš zmáklý a zapomeneš na to. Až si to vycvakávání ale automatizuješ, nebudeš chtít jinak :)

      0 0
    • M13  

      Pády? Zatím žádné, docela jsem se toho bál (SPD mám poprvé, na GT), ale zatím jsem na to nezapomněl.

      0 0
      • ZdenekPha  

        pro zacatek na to je treba myslet, potom uz to bude asi OK?

        0 0
        • M13  

          Dá se to tak říct, já si na to zatím vždy vzpomněl, ale neříkám že ještě někdy nespadnu.

          Rozhodně bych pád v začátcích nebral jako důvod proč SPD nekupovat.

          0 0
        • Pac029  

          Ja se s SPD svihl o zem prvne az po nekolika letech pouzivani. Rekl bych, ze pro zacatek proste pomuze si behem prvni az druhe, treti radsi turisticko-rekreacni jizdy, obcas trochu zacvakat jen tak, rychleji se Ti to dostane do krve a na 4–5 jizde uz to bude vic automaticky. Ted pro zmenu „vycvakavam“ pri sesednuti i na gumovejch pedalech u ukrajiny.

          0 0
    • Kubiczech  

      Je tu o tom obsáhlé vlákno…

      0 0
    • Mr.Infernal  

      První měsíc co jsem spd měl jsem zažil dva docela nehezké pády a vždycky jsem vypnul včas a nohou zastavil pohyb aniž bych se celý položil tvrdě na zem.

      Další den jsem dojížděl v absolutní pomalosti ke dvěma turistům abych se zeptal na cestu a když jsem k nim dojel tak jsem ležel na boku a líbal hlínu dřív než jsem si uvědomil co se děje.

      0 0
    • JayDee  

      Kdyz si nastavis vypinaci moment na pedalu na spravnou hodnotu+nejsi uplny pako, tak ti moc nehrozi… ;)

      0 0
    • konarider1  

      Jo první měsíc byl krutý.Příjezd před stánek rychlého občestvení a následné zjištění, že sem ty pedály dotáh až moc:)Dav okolo se vcelku pobavil:)

      A potom sem ještě zkoušel manuál, nějak sem zapoměl držet brzdu, no a zadní kolo tak zvláštně vystřelilo dopředu, jedna noha se vypla,ale druhou mi to málem urvalo v koleni, tak sem si chvilku v bolestech zanadával, ale teď bych bez SPD nevyjel:)

      0 0
    • iron.hide  

      pokial sa spd bojis, nie je ziadna hanba jazdit bez nich – dnes sa uz vyrabaju lahke platformy s pinmi, kde ti bude tiez celkom dobre drzat noha, napr.:

      http://www.koloshop.cz/…-hti-ax01ss/

      tieto vozim teraz aj ja

      0 0
      • jachymk  

        noha ti na těch pinech možná bude držet ale zabírat nahoru nebo třeba zvedat zadní kolo na obrubník piny nezvládnou

        0 0
        • thesecond96  

          A jako bonus, když ti ta noha náhodou sjede, koupíš pinama jednu do holeně.

          0 0
        • bikEpo  

          pri zdvíhaní zadného kolesa aelbo bunny hope cez obrubník je jedno či máš SPD alebo platformy…je to jednoduché na oboch…

          s tými pinmi máte pravdu,to už treba nejaké chrániče na holene…

          0 0
        • ZuzicK  

          Nahoru by se při šlapání nemělo tahat vůbec, maximálně při rozjezdech, odrovnávají se tím kotníky/kolena. Správně by se mělo pouze „tlačit do kruhu“, nevím jak to jednoduše popsat :-) A to jde i na pinech. Stejně tak na obrubník s pinama taky vyskočíš, jen si to chce občas s kolem hrát, nejen jezdit ;-)

          Sama mám teda spd taky kvůli tahání nahoru a rychlému zrychlení v terénu, protože to je občas limitující :-)

          0 0
          • ZuzicK  

            Jenom upřesním, že to tahání myslím při rozjezdu, při zvedání kola spd nevěřím ;-)

            0 0
            • thesecond96  

              Tak už se mi stalo, že mi taky vyplo, ale to byla moje chyba, ale jinak, co se týče tahání, spd plně důvěřuji :)

              0 0
          • pitos  

            Nášlapy jsou něco jako pomocná kolečka ke kolu.

            Když bez nich neumíš, tak ti usnadní jízdu.Pokud se ale naučíš jezdit bez nich,tak už jsou nepotřebné a spíše naobtíž.

            Co jsem přestal stabilně vozit nášlapy(což je cca 3–4roky)mě jízda začala více bavit,ježdění se stalo hravější a byla to výzva se vše naučit tak, aby kolo poslouchalo jak potřebuji a né obráceně:)

            0 0
            • MlokCZ  

              Částečně souhlasím. Pro akce typu zvedání kola jsou nášlapy obezlička, tam zcela souhlas. I když pro někoho, koho už nebaví se vše učit, tak to může být výhodou a i s tou prasečí technikou zvedání za pedály to může jít docela dobře.

              Samozřejmě je podmínkou vozit fungující pedály, které nikdy omylem nevycvaknout a nejdou vytrhnout taháním nahoru (tedy třeba Time). A Shimano to opravdu nejsou.

              Ale co ta stabilita nohy na pedálu? Nemám žádné větší zkušenosti s platformama, protože bych se na nich hned zabil (já tu obezličku potřebuju), proto se ptám.

              Moc si nedokážu představit situaci, kdy udělám nějakou chybu, kolo mi pořádně kopne (ale ještě ne tak, že bych rovnou letěl z kola) a jak v tu chvíli udržím nohy na pedálech?

              Nebo i v hodně rozbité pasáži. Čím nižší zdvih, tím je to více znát, protože zdvih už na větší překážky nestačí a kolo pak trochu kope ať jezdec chce nebo ne.

              Nemohou pak platformy limitovat?

              Každopádně jistě je vyhovující oboje, když na DH se používá oboje.

              0 0
              • pitos  

                Stabilita na pedálech bude přesně taková jako tvoje technika:)

                Když nemáš nohu ukotvenou tak víš o každé chybě,noha ti na pedálu třeba poskočí a ty cítíš že jsi něco udělal špatně.Neznamená to ale že ti noha musí z pedálu sjet,může jen poskočit a ty to cítíš(viz.foto)

                Je to vše o práci nohama,rukama,tě­žištěm…pokud se naučíš s kolem a terénem jakoby splynout(a bunnyhop) tak není problém.

                Jezdci na HT při sjezdových disciplínách vozí převážně platformy a v rozbitých pasážích nemají problémy.

                0 0
                • Necris  

                  Je normální při rychlejší jízdě terénem že kolo dostává rány i když stojíte jenom na středu a necháváte ho proplouvat pařezama. To není jízdní ani technická chyba. Proto ty nášlapy mám rád. Můžu tomu naložit a pořád mám nohy tam kde mají být.

                  Normální šlapky navíc pořád mění polohu boty vůči středu šlapek. A to nejde ovlivnit. Normální biker prostě do kopce vždycky položí nohu jinak než po rovině. Takže zabírá někdy úplně jinak /záleží na rámu/.

                  A z kopce a nejlépe v terénu ? Stokrát už se mi stalo že jsem potřeboval prudce zabrzdit a minimálně jedna noha sjela z pedálů.

                  Proto od té doby co mám SPD na ně nedám dopustit. Myslím že hodně lidí by neměnilo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nejlepsi pruzeni jsou kolena…pokud ty vyskoci noha z pedalu, tak je to tim, ze jenom stojis a cekas jak si s terenem poradi technika.

                    0 0
                    • Radunak  

                      Takže když bude technika stát za „prd“ tak se dá všechno ustát jen kolenama???

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Viz borci na HT co litaj trimetrove dropy…pravda tada, nejakou odpruzenou vidli maji.

                        Proste nemuzes byt na koe jak pytel brambor a cekat ze budes jenom tocit riditkama:)

                        0 0
                        • Radunak  

                          to zas jo,,ale ja si hned předtavil borce co přeskakuje pařezy na skládačce:)

                          0 0
                • MlokCZ  

                  Ta první věta je jasná. A ta práce s těžištěm, nohy, ruce, to taky.

                  Šlo mi jen o tu situaci, kdy to jezdec prostě vyloženě po…e, sem tam se to určitě stane každému.

                  Mně se líbí na nášlapech, že si ve sjezdu můžu vybrat. Tedy někdy (a hlavně v těch náročnějších) se snažím pracovat se vším jak popisuješ. A v tu chvíli i přes pedály jsou rány minimální.

                  Ono je to nutné řešit i s nášlapy, jinak brzo z toho kola poletíš (když se pustí nějaká trošku náročnější pasáž trošku rychleji).

                  Někdy ale přijde třeba jen trošku rozbitější pasáž, která je lehká, já jsem unavený a prostě to tam pošlu a nějak moc se nenamáhám. A v tu chvíli samozřejmě přes pedály jsou rány větší i přes odpružení.

                  A pak občas když jsem extra unavený, tak je to také super. V tu chvíli samozřejmě jedu opatrněji a do opravdu náročných věcí se nepouštím. Ale zase na druhou stranu v takové situaci jsem schopný udělat velkou chybu i v poměrně jednoduchém terénu.

                  Ono bez těch nášlapů jak píšeš, tak jak to na pedálu cítíš vždy i při drobné chybičce, tak to více naučí a jezdec si na to dává mnohem větší pozor. Tím to bude asi dané nejvíce, že bez nášlapů s tím jezdci problém nemají.

                  0 0
                • nox159  

                  chtel bych se zeptat zrovna dneska jsem narazil na cca 500m sjezd ktery je relativne dost prudky a vsude pres celou cestu jsou volne kameny vetsi maji cca 20cm na vysku mensi tak 10cm… ( vyjmecne tam jsou i vetci kameny, nebo tereni hranky okolo 30cm ) ( moc jsem si ho neuzil nevim presne jak to jet…)

                  proste neda se jet jinak nez pres ty kameny…

                  (jedu to na XC fulovi se zasunutou sedlovkou ) tedka jsem to jel stylem ze jsem to proste pustil, tereni hranky a vetsi kameny jsem se snazil preskakovat aby se mi nezapichlo predni kolo ( skakal jsem to bunnym nebo jen zvel predni kolo ) ale proste kdyz tam bylo vice tech mensich kamenu tak proste zadni kolo litalo kam se mu chtelo… ( predni taky sem tam ustreli…)

                  jel jsem to samozrejme na SPD a byl jsem rad, na platformach bych nohu na pedalu jiste neudrzel a nebylo misto kde kdybych doslapl treba spatne ( moc špickou nebo moc patou) tu nohu dat zpet

                  jak se takove sjezdy resi na platformach…

                  jiste to bude o technice… ale zajimalo by me jak to jet… diky

                  btw: vyhodu platforem vidim hlavne tam kde je to dost narocne ( pro me hlavne uzke kamenite prejezdy kde na jedne strane je sraz nebo teren kde je lepsi nez lehnout na zem zahodit kolo… a jeste pri uceni manualu… )

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Kola (at zadni nebo predni) ti bude dycky uskakovat, ma to na triku prilnavost plaste. Vetsinou to ale vyjde tak, ze kam se sveze predni kolo, tam jde i zadni(kdyz jedes rovne…)..takze se snazit trefovat ty sutry tak, aby jel primo pres ne nebo mezi nima. Chce to volit tak, abys o ostre sutry nerozparal plast.

                    Pri brzdeni predni brzdou bacha na sutry ktere ti zvedne predni kolo-obcas muzou byt vazne velike a pak to dost boli. Vetsi rychlolost neni na skodu-tak snadno se nezapichnes:)

                    0 0
                  • pitos  

                    Moc se to řeší.Jízda na platformě zase tak složitá není a každý si to může vyzkoušet,jen chtít.Nic tím neztratíš,můžeš jen získat.

                    Na platformě se prostě jezdí trošku jinak a osobně to považuji za daleko zábavnější než být ukotven ke kolu.Proto jsem se nášlapapů definitivně zbavil.

                    0 0
                    • nox159  

                      ja uz je prave zkousel… a v tehle situaci proste nechapu jak bych to dal ( teda spis vim ze nedal ) ne ze by to neslo ale proste nevim/neumim, tak se ptam…

                      vim ze praxi nic nenahradi… ale znat teoriji taky neni spatne… a aspon to min boli nez do toho jit pokud omyl…

                      jinak jak jsem zjistil, tak ten kdo jezdi vice z kopce nez do kopce nedokaze rict nic moc z teorije… ( nemluvim o tobe…) ale znam tu par borcu a kdyz se ho zeptam z te klopky (vi ktere) me to proste vyhazuje porad na blbou stranu jako by za tu zatacku na konci, jak si do toho mam najet…? tak nevi. proste to maji najete a neresi.

                      reknou to tam pust a ono to nejak pujde… :D

                      zkusim to 5× a porad to nejde, jako muzu tam stravit cely den a treba to stejne nepujde… tak kdyby mi rekl jedes do toho moc pomalu nebo tak neco tak budu resit rychlost a zkouset ale takhle budu tahat 100m nahoru kolo sjedu to ( samozrejme blbe) a tahnu ho znova nahoru… :(

                      0 0
                      • pitos  

                        Projet správně klopku je těžké,je to těžší než kdejaký skok.Sám to cvičím už X let a pořád to není ono.

                        5projetí nebo jeden den je fakt málo:)…jezdi,uč se a postupně se to bude zlepšovat.

                        Někoho něco naučit,vysvětlit není tak jednoduché jak se zdá.Sám člověk časem na většinu věcí příjde ale správně to někomu srozumitelně podat je zase další level:)

                        0 0
                        • nox159  

                          dik za vysvetleni… jak rikam v tomhle se nevyznam tak si necham rad poradit… necekal jsem ze ty klopky jsou takovy problem… jsou tam cca 4 na te trase co tu mam a jednu davam uplne v pohode ale dalsi 2 nejak jdou ale ta jedna proste nejde ( vylitamvam za ni…) tak me zajimalo jaky muze byt problem… :)

                          0 0
                  • ZuzicK  

                    Povolit nohy do stran, aby ses ani nedotkl kola, nechat zadní kolo ať si skáče jak chce a vést stopu předním. To je asi jediná rada pro šutroviště, která mi pomohla :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      nejak tak to jezdim (jinak mam otlucene kolena od trubky – ram je vysoky…) ale na platformach kdyz tohle udelam tak behem prvnik 50m uz nemam nohy na pedalech… :( tak proto sjem se ptal…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Taky trochu pomuze nemit novu na pedalu uplne ukazkove, ale treba si posuout pedal trochu vice do stredu chodidla..a zakladem jsou dobre platformy…a trochu pomuzou i dobre boty, ale ty ja neresim:)

                        0 0
                        • nox159  

                          u me teda mohl byt problem v pedalech i v botech… ale i tak kdyz dam pedal vic do stredu chodidla tak mi to neni prijemne a jede se mi blbe…

                          ale dik za tip jak nekdy nahodim platformy tak to zkusim…

                          0 0
                      • ZuzicK  

                        nejspíš bude problém v neostrých pinech nebo tvrdé podrážce. Na starejch trekovejch botách s téměř plochou podrážkou mi ty piny taky nedrží a v rozbitějším terénu taky kloužou dolů.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          +1, na starych pedalech s polovinou pinu to byl des, nove leopardy se zakousnou a drzi:)

                          (bohuzel maji rady i maso:DD)

                          0 0
      • misko  

        lahsie platformy v rozumnej cenne uz asi nebudu pravda?

        0 0
    • Richi  

      Botu nezapomeneš vycvaknout. Spíš ji bez trochy praxe nedokážeš vycvaknout rychle v krizové situaci.

      Jo a je taky dobrý umět se rychle rozmýšlet v náročném nebo technickém stoupání nad tím, jestli ještě jednou šlápnout do pedálu nebo už vycvaknout.

      Oboje dohromady nedělá dobře. :-)

      0 0
      • Necris  

        Naprosto souhlasím. Já se nerozmýšlím a pořád šlapu…než přijde ten vlkhej šutr nebo pařez a zadní kolo se v té nízké rychlosti začne protáčet. Někdy to stihnu někdy to nestihnu. :D

        0 0
    • Chrchla  

      první jízda 50km v pohodě.. příjezd k brance.. zastavení.. a modlení při pádu že v té trávě okolo mě není hov*o od psa xD od té doby bez sebemenšího problému a bez spd bych už nevyjel :)

      0 0
    • JP3112  

      Jak píše většina, nedokázal bych si delší jízdu na kole bez SPD už vůbec představit. Úžasně to podrží v rozbitým terénu, do kopce se šlape rovnoměrněji, na rovině efektivněji, jako ostatně všude.

      Jinak co se týče pádů tak v terénu vůbec, ale při zastavení jsem si jednou lehl do kopřiv než mi došlo že mám jaksi na nohách obutý kolo, pak po pár měsících jsem se skácel když jsem z lenosti nevycvakl levou nohu, postával na asfaltu a naklonil se doleva.

      Jediný mínus, občas mívám v kritickým terénu pocit že kdybych už měl spadnout a neměl SPD tak prostě ve vzduchu odkopnu kolo a nějak slušně dopadnu. Dopadnout s kolem blbě na jednu hromadu může stát asi pár kloubů a kostí :-/

      No naštěstí jsem zatím nespadl a rozhodně bych neřekl že jezdím pod možnosti HT. Na full nevím, už jsem párkrát koukal i na platformy, ale platformy podle mě tolik nepodrží a hlavně, fulla nemám :)

      Tak asi tak, za mě jednoznačně ano :)

      0 0
    • Volf  

      Já patřím ke generaci, která zažila pády v utažených klipsnách a díky tomu považuji SPD za jeden z nejužitečnějších vynáletů v cyklistice. Co se týká pádů, tak já jich pár měl v nulovýcj rychlostech a vždycky z frajeřiny. Při vyšší rychlosti to nějak automaticky zvládneš. Moje žena nespadla ani jednou, takže v SPD problém nevidím. Já už to tady kdysi psal. Vyjel jsem na Ještěd, byla tam banda cyklistů a tak jsem zvesela zvolal ahoj lidi a z nulové rychlosti jsem předvedl styl padající závory. Postavil se tam jeden už takový veterán a říká proč z toho neslezeš stejně jako všichni ostatní :-) No a můj kamarád má zase příhodu, že při první vyjížďce s SPD na křižovatce nevypnul, zarval kolo řidítkem do víka kanálu, zastavil dopravu a nakonec mu snad pomáhali okolo stojící řidiči to kolo dostat ven. Takže s SPD můžeš zažít velmi veselé příhody, které pak dáváš k dobru stejně jako já teď :-)

      0 0
    • fita41  

      SPD bych už nevyměnil… ale vzpomínám na svoji první jízdu když jsem neměl jestě všechno nastavený na menší citlivost a jel na výlet na Konopiště. Byly tam zrovna nějaký hasičský slavnosti, no a já tam přijel mezi ty lidi a když sem zastavil noha nešla ven a já hodil záda, sranda byla že sem ležel na zádech a nohy furt v pedálech :D, tak sem udělal pár lidem radost a po pár pokusech vstal. S odstupem času to beru s humorem ale v tu chvíli to byl docela trapas. Myslím že každému se povede nějaký ten pád než si zvykne ale teď už se v tom cítím naprosto v pohodě a už bych na kolo v normálních botech nevlez … ;)

      0 0
    • RendyD  

      Asi nejsem ten správný radil, ale mně už na kolo nesmí. Je jim fajn v krabici. Mám nějaký blok v hlavě a takovou nejistotu a nestabilitu jsem ještě na kole nezažil, takže po dvou návštěvách chirurgie jsem to vzdal a vozím normální pedály.

      0 0
      • iron.hide  

        neboj sa, nie si sam. Len preto ze to maju vsetci XCeckari si to nedam na bajk. Na silnicku ok, ale na mtb no-way.

        Ked kamosa zrazilo auto a zlomilo mu ruku, tak sa mu pritom tak skrutili kotniky v SPD, ze ho bolia doteraz, a to je uz cca jeden a pol mesiaca.

        0 0
        • RendyD  

          Já hodně jezdím výjezdy, kdy hodně klouže zadek na kamenech a kořench, takže jsem s tím měl boj a sjezdy hodně rozbitým terénem mi jdou daleko líp na klasických pedálech, posunu si nohu, když je třeba, sundám, vyrovnám rovnováhu, opřu se.. Když jsem měl spd a vycvakl jsem se před sjezdem, tak to klouzalo a bylo to úplně k hovnu. Nevím, jezdit polňačky a lehčí lesní cesty, tak bych to i dal, protože co se týče techniky šlapání a rozložení výkonu jsou spd výhodou, ale protože jezdím 95% terén a snažím se náročnějšími terény, tak na to prdím. A když jsem na louce chytil předním kolem díru od nějakého hlodavce a katapultovalo mě to i s kolem směrem vpřed, tak jsem sice v letu asi instinktivně vycvakl, ale taky si pěkně zramoval ruku. Takže asi tak…:-)

          0 0
    • Fran-tic  

      prvního půl roku bez pádu, pak jsem se v týdnu vysekal tak 3×, ale naštěstí vždycky do měkkého (bahna) :)

      0 0
    • shark.jd  

      Já nazul SPDčka poprvé hned po novým roce ještě do sněhu a celkem jsem měl nahnáno. :) Naštěstí jsem nespadl ani jednou a za ten půl roku, co je vozím, jsem spadnul asi dvakrát v nulový rychlosti někde na poli. Většinou stylem, že jsem si blbec před zastavení nepodřadil, pak jsem na to dupnul, našlápnul do SPD a byl jsem v nějakém výmolu, kterej mi to nedovolil vyjet – no a už jsem ležel. :) Kolo bez SPDček už ale nechci.

      0 0
    • Deus  

      Když tu čtu, jak někdo nikdy nespadl, tak tomu ani nevěřím. Možná, pokud jezdí jen po rovné cestě. Kolikrát já jsem se vyválel, že to ani nejde spočítat, ale pravděpodobně bych se vyválel, i kdybych měl obyčejné pedály. Každopádně pro mě byla změna na SPD naprosto zásadní. Jsem z nich unešený.

      0 0
    • endex.luke  

      Ze začátku na to budeš pamatovat tak vycvakneš, jen je to trochu nezvyk…poprvé sem spadl po roce…kdy sem zastavil, vypnul levou nohu a spadl jak vánoční stromeček doprava:D…za celou cyklistickou „kariéru“ se mi to stalo ještě jednou kdy sem nečekaně rychle reagoval na stojící kolo přede mnou,ale už sem nestihl vypnout,tak sem si hezky ustlal na zemi..ale je to paráda a dneska bych bez toho už nevyjel…nejlepší je že všichni si myslí že spadnou hned na začátku a mě to potkalo až po roce kdy by člověk řekl že už to má v krvi:D takže ber a hodně krásných zážitků;-)

      0 0
    • StuntJ  

      SPD – veliké plus na kole, zlepšení techniky jízdy

      nedostatky nevím a pád jsem ještě kvůli SPD nezažil :o(

      0 0
    • Without_R  

      Já jsem taky ještě kvůli SPD nespadnul (jezdím je zhruba rok), ale co mě na nich štve je to, že po přechodu na ně mě začali bolet kolena a nemůžu to za boha doladit :-(

      Takže jestli mě to bude ještě chvíli štvát, tak se budu muset vrátit ke klasickým šlapkám, což se mi ale nechce – protože s SPD je jízda úplně jiná, lepší.

      0 0
      • ulipik  

        No proto jsem na novýho Durateca přehodil starý vyčvachtaný asi 505ky:-) Mají skvělou vůli. Do novejch se trošičku bojím a už neříkám nic o botách.

        Ale možná je to jen o nastavení kufrů. Ještě si živě pamatuju jak jsem každých 5 – 10km nastavoval kufry imbusem.

        Šteluj šteluj šteluj a ono si to sedne.

        0 0
        • martin_bakov  

          zas na druhou stranu, jestli uz jste s naslapama otrkany je lepsi to utahnout – ono kdyz ti nechtene vycvakne pařát v nejakym sjezdu a ty tam vlajes jak kus hadru mezi stromama a sutrama. Ne kazdej na to mentalne ma jestli mi rozumite ;)

          0 0
      • Marsve  

        Bolesti kolenou jsem na začátku taky zažil, v mým případě za to mohl hlavně špatnej úhel kufrů do stran. Potřeboval jsem špičky vytočit víc ven protože jinak jsem měl překroucený kolena směrem k rámu. Ten úhel do stran se blbě šteluje poněvadž milimetr na kufru udělá centimetr na patě :-)

        Pak mi taky pomohlo hodit kufr trošku víc dozadu, zezačátku jsem šlapal moc přes prsty a i když poloha kloubu palce byla „podle návodu“ v pořádku, nebylo to ono.

        Doporučuju vydržet a štelovat, fakt se dá nakonec najít pozice kdy je šlapání úplně přirozený.

        0 0
        • Without_R  

          Já vím no, chce to zkoušet, ale už jsem z toho fakt otrávenej… už jsem vyzkoušel toliká variant a furt nic… ale taky jsem trochu laboroval posez, tak se uvidí jak se to projeví.

          0 0
          • ZdenekPha  

            BG-FIT … kompletni nastaveni v Praze Radotine .. :-)

            0 0
        • Snoopy  

          Myslim ze uz se to tady kdysi resilo. Slehace (Crank Brothers) mohou tento problem vyresit. Za sebe mohu doporucit, nicmene s klasickymi SPD nemohu srovnat. Ve slehacich ti tretra vice „plave“ a to jak do stran, tak i nahlonem dolu (kdyz smerujes koleno od ramu). Tim ziskavas vice volnosti – paty muzes mit blize ramu, ale za cenu vyssi citlitosti na techniku – je treba tlacit tretrama v miste pedalu

          0 0
    • ZuzicK  

      Tak zaprvé je moc neutahuj a zadruhé za ně netahej nahoru.. pak se ti nestane, že se ti nepodaří vypnout nebo že je vytrhneš :-)

      Po pár letech na to ani nebudeš myslet, mě na jaře pobavilo, když jsem „vypínala“-vytáčela nohu i na platformách po celozimním kolopůstu :-)

      0 0
    • Ma7ous  

      prvních 500km bez pádu a pak jsem měnil řetez a jenom jsem objíždel barák a zapoměl jsem nato a lehnul jsem si 2× na asfaltu a jednou jsem si lehnul na křižovatce když mě nedalo auto přednost a nějak jsem to nestihnul

      0 0
      • ulipik  

        Takže poprvý skoro hned na zemi – skoro první nenadálý zastavení.

        Potom jednou v drsným terénu do kopce. No a potom , když už jsem si byl po cca měsíci zvyklej, tak jsem se ožral po švihu jako to prase a zastavil jsem pře barákem, kde jsem si rovnou lehnul do trávy, zapnutej v kole:-)

        Potom snad už nic. Několik krizovek, ale vždy jsem řádně z SPD vyběhnul. Jezdím je už minimálně 8 let a nechci nic jinýho.

        0 0
        • Ma7ous  

          dá se to tak říci první nenadálé zastavení, ale od té doby jsem dotáhnul kufry a pohoda jazz

          0 0
    • michalrysina  

      Trošku se přiživim: Kde se dají sehnat tretry v okolí pardubic? někde kde je výběr. Nebo nějaký obchodaky jako Giga, intersport apod. díky

      0 0
      • Mastr  

        v Pcích v AFI paláci je nějakej sport, viděl jsem tam tretry od Cytec cca 1300 a vypadaly docela dobře. Bylo tam toho víc.

        0 0
    • Votysek  

      Když jsem se to učil na véjezdě před barákem, tak jsem vůbec nepadal. Ale při první vyjížďce, když jsem zastavoval na křižovatce, jsem vycvakl jednu nonu, zavrávoral jsem a spadl na druhou stranu. Ale už bych SPD nevyměnil.

      0 0
    • DaveLTR  

      Zdarec, už jsem byl téměř rozhodnutý, že půjdu do SPD, ale po tom co jsem za minulých 14 dní absolvoval 2× Rychlebské stezky kde jsem udělal asi tři kotrmelce, kdy byl pád rychlejší než lusknutí prstem si nejsem jistý, jestli SPD patří do takového terénu. I při výjezdu nahoru mezi kameny jsem kolikrát rád, že si stihnu šlápnout na zem a tím předejít tomu abych se vysekal. S SPD se musí asi přemýšlet jestli ještě jednou šlápnout nebo už vycvaknout, ale v takovém terénu na to fakt není čas, většinou šlápnu až padám a to bych asi s SPD nestihl. Napište jestli máte někdo zkušenosti i s tímhle druhem ježdění na SPD, možná to je fakt jenom o zvyku. Ono je, ale fakt, že pokud pojedu 10× za rok do Rychleb, tak není zase takový problém přehodit SPD šlapadla za normální :)

      0 0
      • Pac029  

        Je to ciste o zvyku. Me a spouste dalsich na Rychlebech naslapy nijak nevadi, spis naopak. Je ale asi blbost po par stovkach az nejaky ty tisicovce km, nez si to zazijes, ze to ani nevnimas, jezdit teren na ktery se necitis.

        0 0
        • xshreck  

          Popravdě s SPD jsem spadl jen v nejhorších výjezdech ( lteré ani moc lidí nejezdí :D ) když jsem se zastavil a převrátil na jakoukoliv světovou stranu.

          Jináč teď jsem jednou jel ve vysoké trávě a píchlo e mi přední kolo do nějaké jámy… takže já přes řídítka :) ale podařilo se mi vycvaknout takže jsem to ustál. Před celou vysokou na výletě… no potěš koště … a takhle když padám se mi to udělá dycky, prostě vycvaknu ani nevím jak.

          Ale SPD jsou největší zlo v zimě… :( když je člověk na ledu a chce vycvaknout jen aby třeba dal nohu k zemi, tak je většinou jasný :D

          0 0
          • alinceb  

            Jezdil sem na festce po zamrzlém Prýglu a nejhorší zlo nebylo šlapání, ale když sem se vycvakl a chtěl dát novu na zem…:D

            0 0
      • MlokCZ  

        Na Rychlebkách bych byl bez nášlapů tedy hodně nešťastnej. Čím těžší terén, tím více u mě platí, že bez nášlapů ani ránu.

        S roky odježděných i v náročnějších pasážích přijde naprostá jistosta reflexivního vycvaknutí a to i třeba i obě nohy současně ve specifických situacích.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Me treba prisli Rychleby na SPD celkem tragicky. Sice jsem je v te dobe mel povoleny a mohl jsem snadno vyckvanout, ale i tak jsem nestihal…

        Jako u me budou Rychleby priste na platformach…

        0 0
      • DaveLTR  

        tak jsem to nevydržel a dneska si koupil a namontoval SHIMANO Pedály SPD PDM 540MTB a k tomu jsem koupil tyto boty http://www.scott-sports.com/…54982/218278 zatím jenom ježdění po zahradě, ale ještě to musím doladit, mám nepřírozeně špičky ke kolu a paty ven, jinak super :)

        0 0
    • juris3  

      Zkusenosti rikaji, ze mozek potrebuje 3–5 padů, pak je to OK.

      0 0
    • tommyD  

      docela dost, většínou na poli,když jsem měl nízkou rychlost, a ted naposledy před dvema tejdny na kolejich :/…

      no třeba na pražské padesátce u občerstvovač­ky,vycvakl jsem pravou a na levou jsem se vykašlal pan mi podaval piti a převratil jsem se nalvo a piti nasebe celé vylil :D

      0 0
    • alinceb  

      SPD jezdím druhý rok a nemám problém. Ze začátku je potřeba si dávat hodně pozor a myslet na dojezdech na vycvaknutí. Taky je dobré, jak už tu někdo psal, si za jízdy zkoušet vycvaknout. Vyšší level je, když se naučíš trackstand na festce, pak už nevycvakáváš skoro nikdy – do kopce a po rovině stojíš, vycvakneš jen z kopce…;) Jediný průšvih u SPD, jak už tu taky padlo, jsou prudké výjezdy příp. třeba ještě po kluzkých kamenech. Když ti prohrábne zadek, tak už ve spodní úvrati nemáš moc času na vycvaknutí nohy…:D

      0 0
      • ulipik  

        vycvaknu vždy, někdy na poslední chvíli. Já jsem před tím jezdil v klasickejch klipsnách. To byl hukot vytrhnout adidasku z utáhnutý klipsny:-) SPD je slabej odvárek:-)

        0 0
        • bochov  

          Take jsem se toho bal a jezdil s klipsama dlouha leta potom jsem to skusil a dnes již bez SPD ani ranu.

          0 0
      • Ondra_4  

        to se mi stalo minulej tejden…jedu do kopce, měká půda a zadní kolo mi ujelo…švihnul jsem se kolenem do rámu ale vycvaknul jsem, nakonec :)

        0 0
    • l-e-t-o  

      SPD = Sakra práce, druhá … Jeb sebu :) taky se mi to zezačátku stávalo, ale teď nedám na SPD dopustit

      0 0
    • Mastr  

      Včera jsem poprvé nasadil SPD a zatím bez problému. Mohu jedině doporučit, šlape se s tím parádně. Až s sebou seknu dám vědět :-)

      0 0
      • biker90  

        Já když jsem jel poprvé, tak to bylo 20km z obchodu domu. Prodavač jen zahlásil „Jsel si s tim ((SPD)) někdy??“, já se jen usmál a on na to „A to chceš rovnou jet domu??“ a smál se mi.

        Domu jsem dojel v pohodě. Pak jsem se jel projet po městě a dvakrát jsem se rosekal na parkovišti, když jsem zastavil a přepadnul na druhou stranu :D

        Ale nejlepší asi bylo když jsem si po čase myslel, že už to mám v ruce. Jel jsem do kopce a byl tam mokrý kořen. Myslel jsem si, že to dám, ale klouzlo to. Já zacvaknutej. Rozjelo se to pozadu dolu a cca po metru jsem spadnul do malých stromků. :D V tu chvíli jsem měl nějakej výpadek a vůbec mě nenapadlo vycvaknout. A že na to bylo času. :) Ještě několik dní jsem vycvakával už dole pod tim kopcem. :)

        0 0
      • Mastr  

        Takže v sobotu cca 30 km poprvé s SPD. Pád jenom jeden, klasika v nulový rychlosti, než jsem se vycvak už jsem ležel v roští. Jinak s SPD naprostá spokojenost,daleko lépe se šlape.

        0 0
    • bikEpo  

      po čase si to naozaj zautomatizuješ…ja jazdím SPD na FR,dokonca sa s nimi dá dať nejaký ten one-foot…

      alebo proste,keď sávma nejaký step up,vidím že nie je rychlosť,alebo sa to nejak zle zvrhne po odraze..normálne tú nohu dávam preč ako z platformy…pros­te,fakt sa ti to dostane do tela a už to ani nevnímaš,že jazdíš „pricvaknutý“ k bajku

      0 0
    • hrajem  

      1. Zkušenost – První censta s nášlapama byla zároveň první cesta na silničce. Vyjedu před panelák, opřu se o zábradlí, zapnu GPS nacvaknu a jedu. Po ca metru se mi zasekne zadní kolo o rám (neuvědomil jsem si, že moje silnička má jiné patky a nedorval jsem dostatečně upínák)

      Následoval takový ten klasický prvoSPD pád – pomalé překlopení se na stranu s pocitem bezmoci cokoliv udělat. Lidi z paneláku co vysedávali před panelákem jen čuměli jak jsem tak mohl spadnout :D

      Věděl jsem, že to nejspíš jednou přijde a taky jsem si říkal jak si musím dát pozor, ale že spadnu metr po výjezdu jsem fakt nečekal :D… Od té doby jedna ca 75km vyjížďka po silnici bez problému. Na silničce nášlapy určitě ano, na MTB pořád váhám. Hlavně jde o takové ty případy kdy musím balancovat nohama a jedu dost na hraně. S nášlapama bude taky asi utrum situacím, kdy vím předem že něco nedám, ale přesto si to chci vyzkoušet a někdy se to i povede :)…

      0 0
    • Mitchell  

      Já mam s SPD najeto 1000km a pády se mi zatím vyhýbají, jasně, že už jsem pádu po zastavení párkrát jen těsným vycvakntím uniknul, ale vyloženě tvrdý přistání atím nebylo. Když jsem měl ještě platformy tak jsem si občas při pomalejší jízdě zkoušel jízdu po zadním kole stím, že jsem to občas přepísknul, přepadl ale rychle dal nohy pod sebe a nespadl, tohle už si s SPD neumím představit, protože ten pád na záda by byl asi hroznej. Zkoušíte někdo jízdu po zadnim kole s SPD ?

      0 0
      • M13  

        Zkouším, ale vždy jen kousek.

        Hlavně mít prst na zadní brzdě, ta tě z toho většinou vyseká.

        0 0
      • hrajem  

        Pokud se naucis pouzivat zadni brzdu, neni to problem (spd sice zkusenosti nemam, ale za posledni dva roky jsem pri jizde po zadnim neprepadl). A pad je to skutecne neprijemny, parkrat se mi to stalo kdyz jsem se to ucil s platformama. Nejhorsi na padu je, ze ho nemuzes tlumit rukama, protoze drzis riditka aby ti nepadl predstavec do obliceje…

        0 0
    • gustik  

      na první jízdě sem asi 6× spadnul,jel sem teda rovnou do lesa…:D…všechny pády byly v nuloví rychlosti a vždy sem spadl jen na bok…a lhned sem vztal a s nadšením pokračoval ..;)

      0 0
    • Mr.Data  

      Osobne padam celkem pravidlene. Bud ten kopec vyjedu nebo padnu. Treba jedno prohrabnuti jde v klidu ustat, druhy uz jak kdy, jde tezko poznat, kdy uz se nema cenu snazit a vycvaknout. Ale z nulovy rychlosti jde max o skrabanec.

      0 0
      • hrajem  

        Pokud nemas tu smulu a neprekotis se na stranu ze svahu…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Na SPD mam nakrouceny asi 1000km a porad snima nejak laboruju. Totiz na platformach si kezdou chvili nejak prehodim nohu, ale u SPD je to nasteveni vice omezujici a tak uhel natoceni nohy co mi vyhovuje jednu vyjizdku, mi nejak nesedel tu dalsi. Tak mne asi jeste ceka kupa laborovani.

      Jinak na blbnuti v terenu za mne jednoznacne platformy(ac teda na nejaky vyjezd by byly lepsi naslapy). Pro klidnejsi jezdeni na dlesi vzdalenosti jsou naslapy prinosem.

      0 0
    • Necris  

      Mám je pár dní a problém s tím není. Rozbil jsem si hubu jen jednou a to sice ve chvíli kdy jsem z kola v tvrdém terénu při jízdě z kopce slítnul tak rychle, že jsem se sám ani vyháknout nestačil. Je ale zajímavé že kufry se po dopadu vycvakli automaticky. Ale během pádu jsem to prostě nedal.

      Mám problém naskakovat na kolo, ještě nemám v hlavně to místo kde je špička kufru tak abych ho tam „šoupnu“ při rozjezdu. Hlavně ve městě na křižovatkách je to horší start ;)

      0 0
    • Vejr  

      Tak dnes padla první tisícovka na SPD a zpětně můžu zhodnotit, že je to pro mě revoluce v ježdění, hlavně v možnosti zabírat i nahoru (větši rychlost), ve sjezdech nohy nelítaj do stran a nejspíš díky tomu pravidelnýmu pohybu se mi dost zvýšila výkonnost. Namlel jsem si samozřejmě mnohokrát, jako ostatní nejdřív pár vyjížděk pohoda, pak zvyknutí si, zapomenutí a pády. Následky – rozbitá kolena, lokty, naražená kyčel, psychický šok z pádu na křižovatce, kdy mi metr od hlavy projela Tatra a taky pád ze svahu dolů, z téhle situace jsem měl velký strach předem a když to přišlo, tak mě překvapilo jak jsem padal tak nějak pomalu a velice dlouho a nic se mi nestalo (lesní hrabanka). Chce si to dávat pozor, dělám v nemocnici a několik nehezky polámaných bikerů kvůli nášlapům jsem poslední dobou řešil, většinou zlomeniny paží, klíčních kostí a dokonce stehen. Ale samozřejmě přes tohle riziko vřele doporučuju:-)

      0 0
      • Radunak  

        nechápu :)ja bez našlapů padal rozhodně víc než s nimi..s SPD mám pádů minimum tak jeden na 1000 km.možná a ani to ne,,

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Tak to jezdíš pod svoje možnosti :-D

          0 0
          • Radunak  

            ono to bude určitě tak že si to šetřim,,a pak se celej rozlamu:)

            0 0
    • noviisek  

      Dnes poprvé na nových vlajdách a s SPD.

      Naprostá paráda, sice mi chyběj trošku rohy, ale snd to nebude tak vadit…

      A ty SPD jsou pro mě super. Hlavně v jízdě do kopce je to brutální zlehčení. Šlapání v prudkým stoupáku je hned snadnější. Nastavil jsem si to na nejlehčí vypínací odpor a budu trošku přitahovat :) Nějak nevím, jak je možné z toho spadnout.

      Hlavně mě překvalipo, že jsem nastavil kufry hned napoprvé správně.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce