• renosj

    Chtěl bych veřejně vyjádřit své rozčarování nad současným stavem vidlic na trhu v rozumné cenové kategorii. Nejdříve jsem zakoupil Manitou AXEL Super. Vidlice byla měkká i s nejtrvdší žlutou pružinou(vážím 85), nebyl problém ji ve stoje při zhoupnutí dostat na doraz. Hlavně snížení zdvihu znamenalo náraz. Tak jsem vidlu prodal a koupil MX comp air. S jejím chodem jsem byl velmi spokojený, do té doby než se v pravé noze objevil vakl. Prostě při sevření předního kola nohama a zakroucení řídítek dochází k malému pohybu. Pak stačí kvedlat řídítkama a přiložit ruku na pouzdro vidlice, je tam cítit pohyb větší než v druhé noze. V jednom servisu mi to potvrdili. A to vše po 100 km ježdění.

    Stálo to tolik peněz, italský výrobce měl výbornou pověst a pak tohle......napsal jsem nyní do bikestoru co s tím, tak uvidím…Nevím, zda Marzocchi jde vědomky s kvalitou dolů, pokud ano, možná že chce těžit ze své dobré pověsti a rejžovat, ale to by byla velká škoda takhle zahodit své dobré jméno. Možná se tak už však stalo.......

    0 0
    • widlicka  

      NO neviem ci s kvalitou ale s cenou isli dolu… Teraz je u nas akcia na Mx comp 105/85mm za 7200SK

      0 0
    • Martinson  

      Mám loňskou MX comp 105 najeto cca 2500 a žádnej vakl. Čistím vnitřní nohy a stříkám Silkalem.

      0 0
      • JMT  

        no este aby tam byl…

        0 0
      • renosj  

        No, díky pánové za příspěvky. Napsal jsem Bartoníčkovi, ihned odpověděl, vypadá to, že s reklamací nebude problém. Jenom je malá závada, že sídlí v Plzni a já su z Prahy. Sundat vidlici z kola, pak ji poslat do Plzně, čekat na vyřízení…ještě musím zjistit kdo má podle občanského zákoníku hradit poštovné. ..Skoro si říkám zda to nenechám prozatím být.....chci jezdit na kole, ne zase jen vyřizovat....­.ach jo.

        0 0
        • well  

          Skoč do auta a za půl hoďky jsi v Plzni (autobusem do hodiny)

          0 0
          • cabbage  

            pul hodky pokud porusis rychlostni limit a nepojedes prez barandak:))

            0 0
            • renosj  

              Jo, to je taky řešení. Ale za vidlu jsem utratil už dost, teď abych zas za benzín či bus. No a pak za servis v Praze, aby mi vidlu znovu namontovali. Z vidlice mám mít radost a ne starost. Prostě si ji ještě chvíli nechám na ježdění a až budu mít hodně bolavý nohy a budu chtít odpočívat – pošlu ji na reklamaci.

              0 0
              • pos3k  

                „neblbni“, ta vidle je zrala na reklamaci (teda kdyz ti ten vakl tolik nevadi…)

                0 0
              • Pekáček  

                To je ještě prd proti tomu co jsem si Marzocchi zažil já. Nezbývá mi než ti popřát aby ti to v Plzni opravili napoprvý a ne jako mě. Jseš-li zvědavej, koukni se na http://www.bike-forum.cz/…08222549.jpg http://www.bike-forum.cz/…16104754.jpg a pro ilustraci vnitřku http://www.bike-forum.cz/…18140804.jpg

                0 0
                • Martyss  

                  Je zajímavé,že k jasný důkažům, že MX je horší vidle než ostaní se Pá-dlista nevyjadřuje:-)

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Tento ojedineli pripad jen dokazuje, ze i mistr tesar se utne :)

                    0 0
                  • vlk  

                    podle mě je začali prčit, co tam začali dávat ty krátká pouzda-to je až směšné ten 1 cm a navíc si musí mnoho lidí uvědomit, že to je XC vidle a ne na blbnutí :o)). Myslím, že dost lidí co vychvaluje marzocchi, tak chválí spíše DJ, Z1 apod.Pekáček ale jezdí xc- mám ten pocit, takže dedukuji že měl smůlu na špatný výrobek.

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Na výrobku byla nejdřív klasická závada – blbě nalisovaná noha do brýlí. Kdyby to opravili pořádně, byl klid. Ale to mi tam dali bordel (vryp na noze), pak málo oleje (nechodila ETA, místo dolití ji raději vyměnili). A nakonec se projistotu ztratil záručák! Po několika měsících mi poslali novej, čistej, tedy jen s poslední opravou… Jsou to pěkní flákači.

                      0 0
        • senožrout  

          Sedni do žlutýho busu a za hoďku jsi v Plzni…

          0 0
        • speedy gonzales  

          no neda mi to se nezeptat… proc kupujes vidlu v plzni kdyz si z prahy???

          0 0
    • Flake_von_Pilsen  

      Hele chlape mam Mx comp Air jako ty a zdá se mi že mam taky vakl v pravej noze a v levej téměř žádnej, je to napitel, najeto mam s ní teprv 500Km…:o(

      0 0
      • renosj  

        Jo? Tak to mne těší…ne netěší, víš jak to myslím:)…a kde jsi tu vidlu koupil? odkud jsi? Já ji koupil v bikestoru v Praze, ale výhradní dovozce je Bartoníček. Tak jak bych to měl řešit? Přez bikestore? To by trvalo ještě déle. Je to naprd posílat vidlu do jinýho města......a jak dlouho se tam v tom budou rejpat a kdy to vrátí..ach jo.....

        0 0
      • renosj  

        tak už jsem si zakoupil jízdenky od student agency a v pondělí hurá do Plzně. A jak se rozhodneš ty? Necháš to nebo taky půjdeš do reklamace? Nejhorší je, že moje předchozí vidlice RST Gila T4 po roce nemá téměř žádný vakl a to je vidla za 1000Kč. Kde asi italští soudruzi udělali chybu?

        0 0
        • Flake_von_Pilsen  

          Teď už je trochu pozdě odpovědět, ale jsem z plzně a koupená je u bartoníčka, páč jsem však ve čtvretek hodil masku jako svině, tak mam teď na pár dní od kola pokoj, jinak pak to budu řešit asi u bartoníčka, jaks dopad?

          0 0
      • kamtcho  

        tak to ma nestraste hosi, prave mi prisla nova MXcomp co som si objednal a ak chyti teraz vakl na leto a bude ju treba reklamovat tak ma porazi.

        0 0
        • renosj  

          no, chlape, nechci tě strašit, ale jsem opravdu přesvědčen, že ten vakl taky chytíš. Jako ono by se s tím dalo v pohodě jezdit, ale......já si vytvářím se svým pracně sestavovaným kolem vztah, a vědomí, že je v mé nové vidli za X tisíc pan VAKL by mi to dost kazilo. Proto se vzdávám několika dnů ježdění(velmi nerad) a jdu do reklamace. Hlavně by po určitém čase už nemusel dodavatel závadu uznat a kvalifikoval by jí jako opotřebení. Teda fakt nevím ,zda ty Marcošky byly vždy tak trochu s chybkami, nebo to nastalo až v době, kdy jsem se rozhodl jít do drahé vidlice.......to by bylo trošku ke vzteku…

          0 0
          • TinkTink  

            Si stejne myslim, ze to zacalo az v 03 modelech tady todle – jako jsou modely, ktery jsou ok a taky takovy, ktery se jim ocividne nepovedou – ja jsem mel asi ten dobrej :)

            Do 02 vcetne to bylo imho v pohode…ty dlouhy futra tam meli nechat…

            0 0
            • Pekáček  

              No zrovna mě napadlo že bys mohl srovnat to co jsi měl, MX Comp, s tím co máš, Splice. Si říkám, ž příště bych šel do ní, takže spokojenej a nebo má mouchy?

              0 0
              • widlicka  

                presne to by zaujimalo aj mna lebo sa rozhodujem medzi jednou z nich… povodne to bolo jednoznacne pre Mx comp ale po tom co tu citam…neviem neviem…

                0 0
              • TinkTink  

                No…co rict…Splice neni mazana olejem…od vyroby v ni bylo malo vazeliny, takze se po 800km docela pridrela…ted jsem ji tam napral docela dost a chodi jak maslo.....pocitam ze tak 2000km bez domazavani vydrzi v pohode (vazelina se proste ale jenom spotrebovavala, dovnitr se bordel nedostal – nebo aspon nebyl videt :o)) )

                MX Comp ale ma taky neco do sebe…cerna se ti neodre…nemusis se o ni starat…Splice ma zas serizovani utlumu…jakoze z vnejsku…

                No…mas to tezky :)

                0 0
                • Martyss  

                  „nemusis se o ni starat“…zajíma­vé.....v návo­du tohle netvrdí:-)

                  0 0
                • Martyss  

                  „nemusis se o ni starat“…zajíma­vé.....v návo­du tohle netvrdí:-)

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Každých 50–100 hodin měnit olej a olejové těsnění, že? No jaký to kontrast se Suntourem XC-Pro-E 02 kde jsem jen občas utřel nohy pod manžetama a po cca 10 000 km v ní byla jen nahoře lehce ztmavlá vazelína!

                    0 0
                    • Martyss  

                      On je to tedy strašnej problém udělat ten servis třeba dvakrát za sezónu…:-/

                      0 0
                      • Pekáček  

                        No a po každý jízdě čistím nohy a mažu Silkalem stíráky. Jak se to neudělá, vidle dost ztratí na citlivosti. Po TransBrdech jsem se zvedl ze sedla a přenesl váhu na předek, po dojetí do cíle, no a nic se nestalo. Zatlačím víc a vidle sjela skoro dolů. Humus.

                        0 0
                    • TinkTink  

                      To sou imho kecy…kazdej to olejovy tesneni stejne vymeni az v pripade, ze mu zacne vidle tect…todle je jenom pro jistotu a obranu vyrobce…nic vic, nic min…

                      0 0
                  • TinkTink  

                    Myslel jsem to trosku nadnesene…ale nicmene…o MX Compa se musis starat MIN nez o Splice…to je bez debat…proste to tak je :)

                    Nicmene…je Splice za polovinu toho, co MX Comp – teda…pokud porovnam dva odpovidajici modely – Splice COMP (bez regulace tlumeni) vs. MX comp ; Pokud bych porovnaval Splice Super s regulaci tlumeni, musel bych to porovnavat s MX Pro…

                    Ehm…ja mam teda Splice Comp s regulaci tlumeni, ale to je tim, ze mam komplet jiny streva dany :)

                    0 0
                    • Martyss  

                      „o MX Compa se musis starat MIN nez o Splice“....­..jestli narážíš na to, že ti začla zadrhávat, tak by možná mohla být chyba, že tam byla vazelína místo oleje, který tam má správně být......sice je skoro všude uvedeno, že tam má být vazelína, ale v servisním manuálu je řeč jenom o olej. Jinak jsem na netu zaznamel, že někdo u Stance, která má být taky mazaná vazelínou, tam fláknul olej a je velmi spokojený…

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Ja si tim, ze tam ma byt olej vubec nejsem tak jisty jako ty…mrkni se k vyrobci na stranky a pak rekni :) (grease = vazelina)

                        Ze tam jde nalit olej je klidne mozny… :)

                        0 0
                        • Martyss  

                          Ano to vím, že tam píšou, ale mrkni do toho servisního manuálu. Tam zase píšou, že jenom olej a o vazelíně nic.

                          0 0
                          • TinkTink  

                            No vidis…tak to nekde vyzkousej a pak dej vedet…ja nepredpokladam, ze to budu zkouset, ale jako zajimavost je to dobry :) (to stejne za cas prodam, tak proc zkouset veci, ktere mohou snizit prodejni cenu :)) )

                            0 0
                            • Martyss  

                              Snad zvýšit…jenom na tom viděláš, když bude ta vidle chodit líp, ne?:-)

                              0 0
                              • TinkTink  

                                Snizit…jakakoli podobna uprava vidle, ktera v pohode funguje i bez ni, je zbytecna a proto cenu snizi + clovek je podezrely.

                                0 0
                                • Martyss  

                                  Jasně…to bych chápal, kdyby to bylo něco amatérského, ale je to napsané v servisním manuálu?

                                  0 0
                                  • TinkTink  

                                    Spis se mi zda, ze servisni manualy neznaji pojem „vymena vazeliny“…ciste manualove – Splice nema Wiper Seals…takze to podle nich mozny neni…no…otazka je, jestli ty soucasny Seals udrzi olej :)…pri mnozstvi, kolik ho tam asi bude, by to nemelo byt nerealny…

                                    Ale tot otazka … minimalne v leve noze dole by to chtelo lip utesnit…

                                    0 0
                                    • jakub  

                                      chaaaaa, esli si to spravne pamatuju, tak jsi minulej rok touhle dpbpu zacal ladit LRS hehe takze leto sto bude splice… aby sis nakonec koupil stejne neco lepciho hehehe no nic to ja jen tak.....

                                      0 0
                                      • TinkTink  

                                        No vidis…pokrocil jsem a rovnou na to kaslu a sezenu si Shermana Flicka :)

                                        0 0
                                        • jakub  

                                          tyyy voe hmmm tak to jsem na to teda zvedavej…

                                          0 0
                                          • TinkTink  

                                            No to ja taky…akorat ze shanim 05 model a jeste ke vsemu levne :o)…04 mi nevyhovuje…

                                            0 0
                    • widlicka  

                      NO u nas stoji Mx comp 7142SK a Splice 6500SK takze az taky cenovy rozdiel to nieje…

                      0 0
                      • renosj  

                        no, u nás lze MX Comp AIR sehnat za taky slušnou cenu. Já osobně – i přez problém s vaklem bych znovu šel do MX. Jsem s ní spokojenej, hezky pruží, lze tvrdost měnit tlakem vzduchu, a s výškou hladiny oleje lze experimentovat. Změna tvrdosti přifukováním je pro mně opravdu důležitá, např. Axel Super jsem prodal jen kvůli nedostatečné tvrdosti, šel moc nadoraz......

                        0 0
                        • jakub  

                          tuto vidlu taky mam, a jsem s ni max spokojenej… v posledni dobe me velice zacalo bavit tuto vidlu stelovat… a porovnavat rozdily v chovani… jinak moje budouci vidle pokut tato umre bude zase maruna, ale asi maratonka

                          0 0
                          • renosj  

                            jojo, souhlasím s tebou. Taky je na ní skvělý, že když jedeš po rovině – silnici, tak dochází k minimálnímu pohupování, nevím čím to, ale je tomu tak:)......Jenom pevně doufám, že Bartoníček vyřídí mou reklamaci rychle a nevyužije zákonné lhůty jednoho měsíce.....to by mne zabilo – v cyklo sezoně.....strašná představa

                            0 0
                            • Martyss  

                              „Taky je na ní skvělý, že když jedeš po rovině – silnici, tak dochází k minimálnímu pohupování“…takže necitlivost je pro tebe přednost?:-/

                              0 0
                              • renosj  

                                myslel jsem jako to, že když jedu po rovný silnici a není tam žádná překážka, tak se prostě nepohupuju. A to z důvodu pouhého šlapání.....jinak nyní trošku koketuji s myšlenkou dát do levé nohy pružinu, zkusit jaký to bude rozdíl.......

                                0 0
                              • speedy gonzales  

                                jo..necitlivost k podnetum ktere vydava jezdec a ne teren je prednost. ty to mas naopak???

                                0 0
                          • renosj  

                            měl bych dotaz. čím stěluješ tlumení? já žádný klíč ke štělování nedostal, díval jsem se dovnitř, ale přez hladinu oleje není moc poznat co přesně se tam má zasunout, abys mohl regulovat tlumení.....

                            0 0
                            • jakub  

                              paaac jsem to tedkom delal tak jsem chytrej((((-: k vidli by jsi mel dostat takovou dlouhou tycku… imbus, dyz vypustis obe nohy (je to lepci), sundas na prave strane ten ventilek – tak ve vidli uvidis jenom olej, musis tam do prostred strcit tu tycku a hledat az narazis na sroub do keryho to jde strcit a pak uz jen tocis jak potrebujes… proti smeru hod. rucicek utahujes utlum…

                              0 0
                              • renosj  

                                jojo, já k tomu nic nedostal. A ten tvůj imbus má průměr 3mm, že? A je to zcela rovná tyčka(imbus) nebo je například na konci ohnutá do pravého úhlu? Narážím na to, zda stačí koupit např. v Obi obyč rovnou imbus tyčku dlouhou 15cm.....

                                0 0
                                • jakub  

                                  urco by ti mela staci ta tycka…

                                  0 0
                                  • renosj  

                                    jo, děkuji. škoda jen, že se zítra s mou vidličkou rozloučím(rekla­mace).....hele jakube, nezvažoval jsi dát si do levé nohy pružinu? aby to bylo trošku citlivější? Tady ve fóru je to hodně diskutovanýl.­........a dost chválený…láká to zkusit.....

                                    0 0
                                    • jakub  

                                      ee me praveze vyhovuje vzduch paac jsem tezsi a mam radsi tvrdsi chod…

                                      0 0
                                • Andrzej  

                                  ale pozor na delku, myslim ze tech 15cm by nestacilo

                                  0 0
                                  • jakub  

                                    mozna jo, dyz vypusit vzduch u obou a zatlaci vidli dolu… ale nevim myslim si ze jo…

                                    0 0
                      • TinkTink  

                        A cetl jsi, co jsem psal? Splice Comp podle myho nazoru stoji tak 3500 CZK…takze jenom neco malo pres 4K SKK…takze temer polovinu MX Compa..

                        0 0
                • architekt  

                  nestras… ja mam splice (za tyden se bude skladat kolo jestli teda dorazi komponenty, ktere jsem uz mel mit doma). ale zebych ji musel rozebirat kvuli nedostatku vazeliny, toho se trosku bojim. V zivote jsem vidli nerozebiral. Ikdyz mozna budu muset stejne menit pruzinu na mekci… no to potes :-(

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Ja nestrasim…malo vazeliny je ve vsech Manitou, ktere jsem videl po vyrobe rozebrany…to je normalni…mne to vydrzelo 800km…snih, bahno, voda…ted v lete by to vydrzelo mnohem vic..

                    0 0
          • speedy gonzales  

            to je pekne ze jsi presvedceny ze ten vakl taky chyti… lidi co maji mxcompa je velika hromada. navic jsou to vetsinou borci co uz jezdi hodne nebo jeste hur borci co vazi kolem 100kg a vic.. ale vakl (nebo nejaky jiny problem) jsou pouze v ojedinelem pripade. hystericky hlasat do sveta ze to dela kazdy mxcomp je pekna hnupina..

            0 0
            • renosj  

              já budu jedině rád, když chybka u mé vidle je ojedinělá. Rozhodně hystericky nehlásám, že M.Comp Air jsou zmetky, že to má každá…Ale skutečnost je taková, že se tyto vidle změnili uvnitř konstrukcí(od roku 2003) – nyní se dávají kratší pouzdra(klad – menší tření, zápor – větší riziko objevení vůle). Většina borců ale nejezdí s modelem 05, v něm může být cosi, co se dělá jinak než ve starších verzích – a to z mnoha důvodů – např. úspora, záměrné snížení životnosti…atd.- čistě teoreticky.......

              Jenom si uvědom,čím vůle vznikne. Je to nejspíš měkkostí materiálu – se zdeformuje a vznikne prostor vaklu. Proč by měl být materiál v mé vidli jiný než v ostatních…? Je ale taky možný, že je to jen neštastná náhoda a ne žádná piha na kráse modelů 2005. Opravdu do technologie společnosti Marzocchi nevidím ani do její strategie. Vše jsou jen mé domněnky. Nikoho neodrazuju od její koupě – sám bych do ní šel znovu – opravdu.

              0 0
              • speedy gonzales  

                vzdycky se najde hodne veci ktere se muzou pokazit:-))) nechci te strasit ale spis bych se bal dovozce..tam by histerie mozna byla na miste.vyhoda je ze muzes byt jen prijemne prekvapeny

                0 0
                • renosj  

                  Já se nechci bát dovozce. Věřím, že dovozce si je vědom faktu, že velkou reklamu dělá spokojený zákazník. Určitě budu příjemně překvapen:).

                  0 0
    • Borysch  

      Poreferuj, jak se vratis od Bartonicka, jak jsi dopad. Ja ted koupil kolo, a v zarucnich podminkach je mj. " Zaruka se navztahuje na:… u predni vidlice … zavady typu vzniku vule…" Coz mi teda pripada dodt jako podraz.

      0 0
      • kamtcho  

        ale ked sa to stane po 100km tak to myslim zavada je.

        0 0
        • Borysch  

          No prave to si myslim taky. Tak bych rad vedel, co na to dovozce vidlic. Ty zarucni podminky si dal vyrobce kola – konkretne GT.

          0 0
      • ancistrus  

        Mel jste nekdo moznost porovnat pri jizde vidli MX Comp Air a MX Comp coil? Ma ta pruzinova nejake zapory oproti cistokrevne vzduchove? Teda krome pravdepodobne o neco vyssi vahy. A jeste jeden dotaz: lisi se nejak tyhle letosni vidle oproti lonskym modelum? diky

        0 0
        • speedy gonzales  

          ja jezdim mxcomp03 vzduch, kamos ma tu samou pruzinu…myslim ze vylozene zapory zadne. je to otazka toho ktery prubeh pruzeni ti sedne vic.

          0 0
        • kovar  

          rozdíl v „chodu“ MX Comp Air versus Coil je veliký. Máš-li rád citlivost a pohodlí pro ruce, jedině pružina a v OBOU nohách, pružina jen v jedné noze ještě pořád není to pravé, žehlivé. Osobně se mi projev čistě vzduchové MX Comp AIR nelíbí.

          0 0
          • ancistrus  

            a je pruzina jen v jedne nebo obou nohach? lisi se nejak modely 04 a 05?

            0 0
            • kovar  

              u Coil verze je pružina v obou nohách, u ETA jen v jedné. JAk se liší modely 04 a 05 to nevím.

              0 0
              • vili  

                muzu mit dotaz?mam exr 03 olej/vzduch a mam praskly obe ty maly negativni pruzinky takze vidla dost kope…chtel bych tam dat novy a asi i delsi ale ta hlinikova koncovka je na tom plunzru asi nalisovana..nevis co s tim?

                0 0
                • kovar  

                  JSem ty EXR plunzry viděl leda tak na fotce tady. OPravdu tedy nevím, zda je závit součástí toho hlinikového konce (u MX Comp a Z1 není) a nevím, pokud je to tam zalisované, zda nedojde k destrukci při pokusu sundat to pomocí nějakého přípravku upnout do svěráku a pokusit se to sundat.

                  0 0
                  • vili  

                    no ja prave jako uz pocitam s tim ze to sundam(jinak ta vidle nebude nikdy fungovat,ze),ale spis resim jak to tam pak dat zpatky aby to drzelo…protoze esi se nepletu tak kdyby to nedrzelo tak mne vyjedou nohy z vnejsich,ne?to by bylo dost neprijemny :-)

                    0 0
                    • kovar  

                      slepit epoxidovým lepidlem, a příště to už asi rozebrat nepůjde:-)

                      0 0
                      • vili  

                        asi jo :-) tak dík,jeste to zkusim v nejakym odbornym servisu :-)

                        0 0
    • Smazaný účet  

      Zajímavý. Můj MX Comp Air 03 má najeto asi 2400 km (nesmějte se mi), jedna výměna oleje, vůle veškerá žádná. Mi není jasný, když máte takovou vůli, to vám neuniká tlak?

      0 0
      • renosj  

        já si myslím, že vůle nemá na stav tlaku žádný vliv. Tlak vzduchu je uzavřen v noze a pak zátkou. Vůle se objevuje mezi tou nohou a pouzdrem v kterým ta nožka klouže. Pokud se mýlím, opravte mne......

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Od toho tam je tesneni. Vule mezi nohou a tesnenim maji tak RST :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Sem myslel že ta vůle je právě nahoře u těsnění… aha.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ta vule je preci v pouzdrech. To tesneni je gumovy a vnitrnim prumerem stale obepina vnitrni nohu a vnejsim sedi ve vnejsi… teda aspon v tech pripadech vule, kdy se na vidlici da jeste jezdit. Jestli to muze byt i horsi netusim.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.