• Lister

    Už jsem se tu na vidlu ptal, ale pak dostali přednost jiné potřebnější věci. Ale teď konečně pár kaček mám. Koupily byste tuhle vidlu za ty prachy. Dá se perspektivně přestavět ne 105mm nebo to bych musel koupit náležitý model. Vím, že Bombery asi nebudou nejcitlivější, ale zase by měla vydržet mojich 85 kg. Viděli jste někde lepší cenu, nebo byste brali něco úplně jiného. Štve mě, že jsem nekoupil Duka SL za 7 tis když byla ještě možnost, teď už jsem ho za tu cenu neviděl.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Imho. ten napis Bomber neni zrovna vizitka necitlivosti.

      0 0
    • gobike  

      A kde ji chceš kupovat? Na koloshopu, nebo Bikestore? Kup ji radši na bikestore, u koloshopu to trvá dlouho(vlastní zkušenost).

      0 0
      • Creckx  

        Mě zas z koloshopu poslaly všechno během týdne.

        0 0
        • gobike  

          Mě během měsice.:-(

          0 0
          • Tumig  

            Tak to jsem asi rekordman. Ve čtvrtek jsem se mailem zeptal zda je skladem Marcoška MX Comp 105 a po rychlé kladné odpovědi cca 1,5 hod jsem ji objednal. V pátek napsali, že jí posílají. A v ponděli ji pošta doručila domů. Takže i asi tak.

            0 0
      • Lister  

        Nejde o to kde ale jestli jo. A nevíte někdo jestli se dá předělat na těch 105 nebo koupit přímo tu vyšší.

        0 0
      • Lister  

        Na Bikestore jsem registrovaný a mám s ním zkušenost… tož tak :-)

        Fakt o té vidli začínám silně uvažovat, moc se mi líbí i designově a když jsem koukal co za ty prachy má konkurence – Axel, Splice nebo Pilot(ten nevím jak je mazanej, rád bych olejem, páč z tohodle kola bude v budoucnu zimák, tak aby to v zimě netuhlo)

        0 0
        • idi  

          tu vidli jsem jezdil minulej rok a nemuzu se svyma 92kg nic proti ni rict.v zime chodi stejne jak v lete,coz se vsak neda rict o mne :))

          0 0
          • Lister  

            A kterou prosím ???

            Asi ten Bomber, ale pro jistotu… :-)

            0 0
            • idi  

              jojo toho bombra,jezdil bych ji rozhodne dal,ale dostal jsem nabidku na jinou,ktera nesla odmitnout! a ta cena je myslim odpovidajici.jinak mam pocit,ze predelat na 100 nesla.mej se

              0 0
        • Martyss  

          „moc se mi líbí i designově“…to ale nemá na funkci vidlice vliv:-).......btw…já osobně bych se už na 80 mm nevrátil. 100 mm je optimum.

          0 0
          • Lister  

            No jasně že na funkci to nemá vliv, ale nikdo by určitě nechtěl funkční, ale fakt hnusnou vildici nebo se pletu :-)

            Teď mám asi 7 cm nefunčního zdvihu, tak když budu mít 8 a půl funkčního tak budu v sedmém nebi :-)

            0 0
            • Martyss  

              „ale nikdo by určitě nechtěl funkční, ale fakt hnusnou vildici nebo se pletu :-)“…u mne se tedy pleteš..:-)..........btw…ji­nak být tebou, tak tenhle rok ještě omrknu nabídku manitou.

              0 0
              • Lister  

                No jak jsem psal, v týhle cenový relaci je tak max. Axel a Splice a Splice je na moje kolo moc vysoký, takže zůstává jen ten Axel. Oba mazaný vazelínou, navíc Axel je podle tabulek ještě těžší než ten Bomber. Pak je až Skareb, ale ten je už dražší.

                0 0
                • Martyss  

                  Pokud pokukuješ po scarebovi, tak bys možná mohl jít třeba i do blacka, případně do duka. Záleží kolik můžeš/chceš dát.

                  0 0
    • sann  

      sel bych radeji do te marzocchi, to je overena kvalita a na tu vidli nemusis sahnout minimalne rok, jinak citliva bude min, protoze je vzduchova. pruzina je vetsi zehlicka a tedy i vic citliva

      0 0
    • skibob  

      Čau, koupil jsem na kolokolo.cz Maruš MX comp air 105/2005 za cca 5700 kaček asi před 2 měsíci (1500 km)a už je zajetá. Chodí výborně a vyhraješ si s tvrdostí, tlumením atd. Bral bych při stejné ceně raději 105 a néé 85!! Foukám ji v pohodě kompresorem. Takže žádná spešlpumpa. (foukám ji pouze, pokud se v ní hrabu, jinak to není potřeba.)

      0 0
      • Martyss  

        Možná taková blbá otázka, ale jak poznáš, že jsi jí fouknul na vyhovjící nastavení?:-)

        0 0
        • skibob  

          Je to jednoduché. Mám kompresor s ragulovatelným výstupním tlakem. Naprdím tam cca 5 bar a pak si běžným pneuměřičem s rozsahem do 5 bar zkontroluju a odfouknu přebytek tlaku. U kompresoru bez regulace tlaku je to obdobné, jenom metodou postupného přifukování a kontroly tlaku dojdeme k témuž výsledku. S nějakou praxí a s určitým kompresorem se člověk trefí třeba napodruhé. Domnívám se, že by šla tato vidle nafoukat i někde u čerpačky, pokud máš v kapse tlakoměr a kompresor umí nafoukat aspoň 4 bar.Důležitá by tu byla vhodná koncovka hadice, aby vlezla až na mírně „utopené“ ventily v nohách. Tabulky doporučených tlaků jsou na stránkách výrobce. Mi vyhovuje tlak o něco nižší, než udávají. U nové Maruš bude dozajista více oleje a navíc v každé noze jiné množství. Doporučuji kontrolu hladin. Připomínám, že u každé kontroly tlaku nebo snímání koncovky hadice kompresoru něco málo vzduchu unikne. Záleží (stejně jako u spešlpumpy) na šikovnosti nebo spíš praxi. Pokud tě tvé kolo baví, je to vlastně hra.

          0 0
        • wroum  

          co treba podle toho, jak funguje? tabulky s cislama sou k hovnu. neni potreba znat tlak, staci ze to funguje dle predstav.

          0 0
          • Martyss  

            Já tu vůbec nemluvit o tabulkách. Řešil jsem situaci, kdy víš, že to vyhovuje třeba 150 psi a bez měřáku byt to musel znovu ověřovat. Takhle foukneš a jedeš:-)

            0 0
            • wroum  

              ja poznam jak mi to vyhovuje a ani nemusim vedet kolik to je psu. proste to zkusim a kdyztak dofouknu nebo ufouknu.

              0 0
              • Martyss  

                No jestli tě baví po každém foukání ladit vidli zvovu, tak prosím

                0 0
                • wroum  

                  jak ladit? nafoukam a je hotovo. a jestli ti prijde hodne to udelat cca 2× za rok (po vymene oleje), tak fakt nechapu.

                  0 0
                  • Martyss  

                    ladit tak, aby ti nechodila na dorazy a využíval si dostatečné množtví zdvihu

                    0 0
          • skibob  

            Psal jsem o doporučených hodnotách tlaku! Na chování vidle má přece vliv i množství a viskozita oleje, poloha těžiště celku jezdec + bike, úhel vidlice atd. Spíše dbám na stejné tlaky v obou nohách než o přesnou hodnotu tlaku.

            0 0
            • wroum  

              doporuceny hodnoty tlaku jsou pro lidi, kteri nemaj vubec predstavu o tom, jak ma vidlice fungovat. ten, kdo vi co cekat a ma predstavu o pro nej akuratni funkci vidle, tak nepotrebuje znat jediny cislo. a snazit se mit stejne tlaky v obou nohach podle me postrada smysl, mozna tak pro tvuj dobrej pocit, vidlici to je fuk.

              0 0
              • skibob  

                Co se týká rozdílných tlaků, počkej 20 let + 30 kg navrch a zamysli se, co udělat, a? se ti co nejméně kroutí vidle. (Kroutí se každá!)

                Pokud chci Mařeně se svými 111 kg věřit, musím mít i jistotu, že je nastavena O.K.

                A pokud se ti vyžvýkávají na dolních nohách vidle U-úchyty přední osy a musíš rychloupínák osy občas utahovat, může to být také rozdílnými tlaky v nohách. A u motorky bys poznal (nemyslím tím něco do 30 koní), jak důležité je mít stejné tlaky/předpětí pružiny a nastavení tlumení v teleskopech. Dělával jsem kdysi na Yamahách FZR 1000 genesis od r.v. 91 opravy netěsností na upside-down vidlicích a sám jsem ji jezdil 5 sezon. Vím, co říkám.

                0 0
                • Zdenal^ZUX  

                  je zvlastni, ze u velke spousty vzduchovych (ale i pruzinovych) vidlic je vzduchova komora (pruzina) jen v jedne noze :o) A nikomu to zrejme nevadi. Myslim, ze MX Comp Air je v tomto ohledu vyjimkou. Proto bych nevidel stejne tlaky v nohach jako naky vazny problem. U motorky, ktera ma 250 kg a vykon pres 100k je to uz o necem jinem.

                  0 0
                • wroum  

                  kolo neni motorka. spousta vidlic ma v jedne noze pruzeni (pruzina JEN v jedne noze) a v druhe tlumeni. mely by se tedy kroutit neskutecne podle toho co rikas, ale ja si este nevsim ze by to tak bylo. zivotnost to taky nezmensi. navic v tech vidlich je ten tlak relativne malej na to, aby se ti pri soucasnych konstrukcich vidlic nejak projevil rozdil tlaku v jednotlivych nohach kroucenim.

                  jinak moje pritelkyne ma EXR pro 105 a je nastavena tak, ze rozdil tlaku je maximalni, jedna noha je uplne vyfouknuta (vyfouknuta pri maximalnim zamacknuti vidle, tzn pri roztazenem stavu tam je podtlak) a druha je nafoukana tak, aby rozdil tlaku obou noh zajistoval pruzeni. ta vyfouknuta noha funguje podobne jako negativni komora treba u SIDa. Stale je ta vidle podprumerne citliva, ale od nastaveni kdy sou obe nohy nastejno je to znatelny rozdil.

                  0 0
                  • skibob  

                    Říkám svůj názor a opakuji, že mám 111 kg. Tvoje partnerka by si mohla vzít na klín ještě dvě ségry a pak by se mohlo mluvit o namáhání vidle. Já svojí vahou posunuju požadavky na vidli do jejích maxima. Proto musím mít vše naladěno, i tlaky. Žebřík – korunka + podkova dolních noh + osa kola a to celé namáhané kotoučovkou je v mém případě celek vyžadující nějakou tu pozornost. A kolo nešetřím.

                    0 0
                    • wroum  

                      porad si myslim, ze tvoje obavy sou zbytecny, nehlede na vahu. jakakoliv vidlice bude diky kotouci trpet nekolikanasobne vic a to bude spis duvod destrukce tvoji predchozi vidlice nez tim, ze je kazda noha jinak natlakovana. aby se vidlice kroutila vlivem ruznych tlaku v jednotlivych nohach, tak by se musela kroutit podkova a korunka ve smeru, ve kterym to je nejmene mozne. navic by to stejne nemohlo zkroutit vidli do vrtule, to udela jen ta kotoucovka. zadalsi, rozdil v tvrdosti jednotlivych noh, bude takovej, ze rozdil sil bude ve vysledku tak malej, ze nemuze dojit k destrukci cehokoliv (korunka je podle me nejtuzsi cast vidle a bez jeji deformace se nic nestane).

                      kazdopadne jestli vybiras vidli podle toho, abys mel tlaky v obou nohach stejny, tak se moznost vyberu zmensi na par vidlic. moc to resis a i vidle s pruzenim jen v jedny noze v klidu vydrzej tezsiho jezdce nez si ty.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Sice je to jen všechno teorie ale něco na rozdílném tlaku by být mohlo. Zvláš? když se podíváš na V brzdy na nějaké vidlici, která má zvláš? tlumení a pružení. Jedno ramínko má o něco vetší předpětí nebo spíš je více vychýleno. Možná se mi to zdá, ale na Duke SL to tak je. Jestli se ale vidlice víc namáhá je fakt v oblasti teorie a zas to človka nemůže tolik pálit.

                        0 0
                        • wroum  

                          momentalne mam vecka na suntouru XC-pro a nic nepozoruju, predtim byly na Blackovi a taky sem si niceho nevsim. obe vidlice maj naprosto rozdilny jednotlivy nohy. vidlice je pomerne tuha a pevna a sily, ktery na ni pusobej pri jizde jsou tak velky, ze ten maly rozdil v silach vlivem usporadani pruzicich a tlumicich casti nemuze hrat roli.

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            U několika vidlic jsem si toho co píšu výše všiml. Ale jak říkáš velkou roli to hrát nebude a já si z toho těžkou hlavu dělat nebudu :o) Každopádně jsem zvědavý jak bude Maruška fungovat s podtlakem v jedné noze. Až dorazím domů tak to vyzkouším.....

                            0 0
                            • wroum  

                              kdyz sem mel puceny kolo s DJ 1 03, tak udelat podtlak byla jedina moznost, jak to naucit chodit a nemenit pruzinu.

                              na pritelky EXR to je fakt dost znat, ale cim vetsi bude tlak v druhy noze, tim min to bude znat. pritelka ma vidli opravdu hodne namekko, ja ji dam nadoraz bez problemu i kdyz stojim vedle kola.

                              jeste pro zajimavost, vsechny Marzocchi MONSTER se provozem pomalounku nafukuji a jednou za cas se musej ufouknout :)

                              0 0
                        • vlk  

                          jezdil jsem duke xc-uturn s v-breake brzdami a nic takového jsem nepozoroval.

                          0 0
                  • skibob  

                    A předchozí vidlici jsem sundával z kola, protože byla nejen do vrtule, ale byly pohnuté i spodní nohy.

                    0 0
      • Lister  

        Spešl pumpu mám, proto by se mi líbila vzduchovka. Asi napíšu na Bikestore jestli by mi nemohli prodat tu 105 za cenu 85, třeba to projde. Většinou se chovají dost vstřícně :-) Nechce se mi registrovat v dalším šopu a navíc jak jsem psal tenhle už mám odzkoušený. Jen bych se ještě zeptal, jestli někdo neví kolik doopravdy váží, našel jsem váhy od 1700gr do 2100gr, což už je tedy rozdíl.

        0 0
        • idi  

          bikestore je v poho a ta moje 85 vazila podle navodu 1950gr,ale nebyla to ETA,tak nevim,jestli je tam pak vahovej rozdil?

          0 0
        • Darius  

          ad hmotnost: nevim jak letos, ale videl bych to na 1700g BEZ sloupku, tudis 2000–2100 vcetne sloupku…netroufám si spekulovat zda do hmotnosti pocitaji i olej

          0 0
        • duk  

          Výrobce uvádí hmotnost 1750g bez krku. Ta moje měla s čepama na véčka 2010g.

          0 0
    • croscountry  

      Pod 100-ku rozhodne nechoď, pokiaľ nie si závodník.

      0 0
    • wroum  

      nekoupil bych. je to vzduchovka a ma malej zdvih. kdyz uz, tak 105 a Coil.

      0 0
    • Lister  

      Ještě dotaz: jak se chová ta otevřená lázeň při pružení, myslím tím zvukově? Možná to bude znít blbě, ale nežbluňká to ?? :-) Já podobný systém nikdy nejezdil tak nemám páru. A zvládnu si na tom potom servis udělat sám – mám základní dovednosti, rozeznám hasák od šroubováku :-). Já tomu moc nedám, ale jednou za 1–2 roky bych si na rozebrání čas udělal.

      0 0
      • Pida  

        nevim jak MX, ale jezdim PilotaC, který má v originále otevřenou lázeň pouze v pravé pracce. po mém zásahu je už lázeň i v levé, ta vydlice se najednou chová asi tak o 250% lépe a ňáký žblunkání neřešim, ani to asi nežbluňká.

        0 0
    • Lister  

      Ještě citace z jednoho testu:

      „Při stlačení na místě se tváří, že příliš komfortu v terénu neposkytne, o to větší je pak překvapení v terénu. Zde polyká všechny překážky odpovídající jejímu zdvihu s přehledem, jako by o nic nešlo. Jezdec je informován o překážce až při jejím nárazu do zdaního kola (byl to test HT tak proto :-) ). Dalším kladem je její celková tuhost a zároveň určitá netečnost k silovému šlapání. Ve stoje se sice pohybuje, ale jen velice lehce.“

      Konec citace…kéž by to chtěla být pravda :-)

      0 0
      • Martyss  

        Spíš kéž by to pravda být nechtěla…jasně ti píšou, že je ta vidle málo citlivá…

        0 0
    • Lister  

      Psal jsem do bikesotru a čekám co mi odpoví. Ale pořád nevím jestli koupit. Vrtá mi totiž hlavou nová R7 od indiána. Měla by stát přibližně tolik co letošní Skareby, přitom by to už neměl kombinovaný systém jako letos, ale čistě vzduch. Ne že bych měl něco proti pružině, ale při mé váze bych musel každou nejdřív vyměnit. Tuhost by měla být taky mnohem vyšší než u letošních Skarebů. A sehnat by měli jít už na podzim. No uvidím co mi napíšou.

      0 0
      • Martyss  

        A na RS jsi mrkal?:-)

        0 0
        • Lister  

          Jo koukal, ale já za to fakt nechci utratit moc, když to bude výhledově na zimáka. Ono to začne vždycky stejně: Potřebuju vidlu do 5 tis, a hele mají Bombera za 5800 to by bylo dobrý, ale co ten Skareb, ten sice není tak tuhý, ale zase je prý citlivější a těch 7 tis možná dám dohromady, ale zase na ty moje kila by byl lepší asi Duke, no ale XC asi kupovat nebudu, když to SL je jen o 800 stovek dražší a má o tolik lepší tlumení...... Však to každý určitě velmi dobře zná :-))))

          0 0
          • Martyss  

            SL je XC s lockem. Nic víc:-). Jinak RS bude příští rok celkem inovovat, tak jsem chtěl jenom podotknout, že když jsi chtěl čekat na R7, tak bys ty modely mohl vzít také v úvahu.

            0 0
            • Lister  

              No já do toho zase tak moc nevidím, ale SL má Motion control a tedy i seřiditelné tlumení komprese – nemusíš ho přece hned používat jen jako lock out, a to je podle mě dost zásadní rozdíl.

              0 0
              • Martyss  

                „seřiditelné tlumení komprese“…doufám, že tomu pojmu rozumím dobře.....rychlost vracení si můžeš nastavit i u XC verze..

                0 0
                • Zdenal^ZUX  

                  toto je ale tlumeni komprese – tedy stlaceni. Tlumeni zpetneho chodu se reguluje dole na noze, to ma i XC. Motion Controlem serizujes „citlivost“ vidlice az do temer uplneho zavreni. Dokonce to i obcas pouzivam.

                  0 0
                  • Martyss  

                    Jo ty myslíš floodgate.Imho stejně si mi zdá, že si vlastně našteluješ míru přivření v krajní poloze locku. Osobně si myslím, že pokud chceš efekt částečné citlivosti, tak to bude fungovat i u vidlic manitou, když si přivřeš lock.btw Mě tenhle „systém“ přijde celkem zbytečný, protože jsem zatím nenašel terén, kde by měla částečně citlivá vidle smysl. Aspoň ná na hobby ježdění potřebuju buď citlivou nebo pevnou a kdybych chtěl neco mezi, tak si jí mohu přivřít.

                    0 0
          • vlk  

            Bych si počkal, na RS 2006.Myslím, že se to vyplatí.

            0 0
            • Lister  

              No pokud bude Revelation stát podobně jako Duke, tak tu bych možná bral. Ale nevím jestli bude i ve verzi pro véčka. Ne že bych nechtěl disky, ale na tohle kolo už je dávat nechci. Cena bude podle mě ale vyšší než u letošního Duka a navíc RS dal letos vidle na trh až jako poslední tak dostupnost modelů 2006 ke konci letošního roku asi nebude nic moc.

              0 0
              • vlk  

                navíc i pilot bude nahrazen podobnou vidlicí-tedy má mít stejné vnější nohy jako ten Revelation.Kdyby se lišila jen krčkem a materiálem vnitřních nohou,popřípadě měla např.jen externě nastavitelný zpětný útlum ,tak by to taky nemuselo být špatné. Jen mě štve, že např v letošních 2005 dukách už není klasický hydracoil II.Sem zvědav co bude v těch nových.

                0 0
                • Lister  

                  No ale Tora (místo pilota) má být úplně jiná vidle než Revelation. Měli by to být pružinovky zatímco Revelation výhradně vzduchovky.

                  0 0
                  • Martyss  

                    No mě se tohle nezdá jak jenom pružinovka – „Solo Air and U-Turn coil spring options“…čerpám z http://www.mtbr.com/…ckshox.shtml

                    0 0
                    • Lister  

                      Oups :-)

                      Tak to vidím, že mé zdroje byly značně nepřesné :-) To už vypadá zajímavěji, dokonce má i čepy na V.

                      0 0
                      • vlk  

                        tož to já zase lituji, že byly nepřesné.Sice jsou ty reby apod už dost citlivé, ale já prostě chci pružinu.A výrobci na xc modely-nebo all mountain pod 2kg už pružinu nepoužívají.Nejdřív přestala marzocchi se svojí mxc coil, a teď upouští i RS v této kategorii od pružin.

                        0 0
                        • Martyss  

                          Ty u-turn verze budou mít pružinu…

                          0 0
    • Lister  

      Tak jste mě přesvědčil 85 brát nebudu a jelikož 105 je vyprodáno, tak asi fakt počkát na ty nové vidle a? už od Manitoua nebo RS, uvidíme co bude na trhu dřív a jaké budou ceny.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce