Je mezi nima velký rozdíl. Vyplatí se připlatit za novější model. Na bikestore mají model 2004 za 5.790,– a 2005 za 6.900,–.
P.S. Je velký rozdíl mezi zdvihem 85 a 105?
Forum jsem zkoušel procházet, ale odpověď jsem nikde nenašel.
Díky za odpovědi.
Je mezi nima velký rozdíl. Vyplatí se připlatit za novější model. Na bikestore mají model 2004 za 5.790,– a 2005 za 6.900,–.
P.S. Je velký rozdíl mezi zdvihem 85 a 105?
Forum jsem zkoušel procházet, ale odpověď jsem nikde nenašel.
Díky za odpovědi.
rozdíl mezi tím zdvihem je opravdu dost velký-osobně bych pod 100mm nešel a to anu u ht.
Ja osobne taky ne. Ale dokazu si predstavit discipliny v jejichz vrcholne forme se muze tech 80mm zdvihu hodit vic. Treba silnicni turistika :))) Zase na druhou stranu je v Cechach uplne minimalni mnozstvi veci, ktere by nesly se 100mm zdvihu. Spis jde o to jak rychle, pohodlne a bezpecne.
No do ted mam na svým Authoru Traction 03 původní vidlici RST Gila 03 (ta má zdvih 89) tak mam obavu aby se ze zdvihem 105 rapidne nezmenila geometrie.
tak si vem metr a změř délku té vidle od náboje po dolní misku hlavového složení a buď si tu marzocchi změř v obchodě nebo zkus na netu někde najít.Obecně ta mx comp se mi zdá že je trochu kratší než ostatní 100 vidle.
RS Judy TT (80 mm) a MX comp coil 2003 (105 mm) jsou v tomhle ohledu úplně stejný. Vím to, protože jsem je schválně zkoušel měřit a té změny geometrie jsem se bál.
mam tiez 03_ model a na nom marzosku 105mm a myslim ze geometrii to neuskodilo
pokud nejsi zavodnik s ambicemi na top5 tak ber 100mm
Mám Artura Spirit 99 nebo 00 tak nějak už prostě moc dlouho. Vyměnil jsem loni RST 461 76 mm za MX Comp 105 a nemám pocit žádný výrazný proměny geometrie. Navíc pokud nebudeš MX foukat na tabulkový tlaky ale míň aby víc žehlila budeš mít sag min. 2 cm a vlastně pak jezdíš 85 mm. Chtěl jsem zkusit pružiny a v Razzu mi řekli že do MX 105 04 nejdou, že by se musel měnit plunžr za 1000 ks + pružiny.
nizsi tlaky urcite,ale 2cm sag…to uz je docela hodne
To teda na 105mm neni, je to akorat. Vidlice ma zehlit. Mam pocit, ze i v originalnim manualech doporucuji na XC 10–20% SAG. Sam mam 23mm na 100mm.
ted uz doporucuji 15–20% :-) no ale chci se zeptat…kolik ti zajede kdyz des ze sedla?
Jejda, to ti nereknu, pro me je to udaj na nic (tipuji, ze ve stoje pri jizde po silnici, pokud bych to chtel rozhoupat, to pujde na takovych 5–6cm, fak nevim presne). Ja si po rozborce vidle vetsinou pridelam el.pasku na nohu, abych zmeril sag a po te jedu cca 5km od baraku do lesa, kde mam jeden korenovitej sjezd a tam to musim dostat na 9cm. Ten posledni centak tam mam jako rezervu, ale bezpecne vim, ze ji obcas dosahnu.
asi sem to napsal blbe..myslel sem kdyz musis treba v rozbitem sjezdu ze sedla.pak ta vaha de vic na vidlu a me prave zajimalo jestli tam mas jeste dost funkcniho zdvihu.
jinak mi furt neleze do hlavy ti co rikaji ze mx je absolutne necitliva jestli ji nekdy jezdili..mozna tak podle doporucenych tlaku vyrobce:-) protoze kdyz ji nastavi treba jak ty- 2cm sag + 9cm pouziteho zdvihu tak vim ze bere dobre.
jo bere dobře.Dokud si nezkusíš něco lepšíno s pružinou místo vzduchu, pak se ti bude zdát, že je to kostitřas.Ne fakt docela ujde, ale porovnání s pružinou není vůbec myslitelné.
vsechno de porovnat…me treba chod pruzinove mx moc nesedl
Mne to chodi po v ramci plneho zdvihu, ale ja mam pruziny a Z3. V hornim prispevku jsem jen obecne reagoval na to, ze 2 cm SAGU na 100mm neni moc, at uz je to pruzina nebo vzduch. Vhodnou tvrdosti pruziny (tlakem vzduchu) a vyskou oleje dokazes vyladit cely zdvih.
?
sjezdy jezdím trochu jinak, když jdu ze sedla určitě se nenavalim na vidlu,
to zavání poletem přes řidítka – jdu samozřejmě dozadu, takže vidle
se nezatíží více.
To teda jezdis jeste hur nez zenska. Koukni jak jezdi sjezdy Sirenna :) http://dolekop.com/photos.php3?…
Melo to nejaky DOPAD ?
Jak jako? To je normalni vyjezd ze zatacky.
proc ten otaznik? kdyz jedes rozbitou pasaz a nemusi to byt rovnou sjezd nebo rychly ale ne moc prudky sjezd…tak jit za sedlo je trochu blbost protoze pak toho moc neuridis
jak pro koho já mám rád pružinu v oleji a na svách 110mm mám taky 2cm saq a jsem plně spokojen.Kamoš na vzduchové exr taky dal saq 2 cm a jezdí se mu mnohem lépe.Také jsem jezdil saq 5–10mm na staré vidli a to není ono.
no ja sem mel 1cm a byl sem spokojeny.. akorat ted sem ubral hladinu oleje a trochu sem prifoukl. sag v podstate nemam, ale vidle se uthne i na male nerovnosti..takhle mi to vyhovuje vic. sto lidi,sto nazoru..pohoda
no brát malé nerovnosti ti to může, ale saq je především kvůli lepšímu kontaktu pneumatiky s terénem.Líp to drží, bes saq bych jezdit nemoh.
Loni jsem na kole měl MX04 se zdvihem 85mm. Kvůli utíkajícímu vzduchu z levé nohy jsem jí reklamoval a dostal za ní MX05 se zdvihem 105 mm. Kolo se zvedlo a řešil jsem to odebráním podložek pod představcem a ten jsem otočil dolů. V práci obou vidlic bych neviděl zásadní rozdíl. Hodně věcí udělá nafoukání patron. V klidu bych bral tu 85 mm a za zbytek bych koupil pumpičku :-)))
ano mu asi nepůjde tak o zvednití řidítek jako spíš o to o kolik se položí vidle a jaké to bude mít následky na ovladatelnost a jak se při tom změní těžiště.
A je mezi nima nějakej rozdíl? Mezi 04 a 05
Myslím, že 05 má jiný tvar korunky. 04 tam měla dva otvory a 05 je plná. Myslím, že 05 model má převzatý nohy od Marathonu, ale to si nejsem jist. Jinak je fakt, že to není bůhvíjaká žehlička, ale je bytelná a já chtěl vidli, abych se ní nehoupal jak ne kocábce. Na ETA mi nezbyly peníze a zdá se mi, že někdy moc těch mechanických hejblátek dlouhodobě spíše škodí. Jinak s tou geometrií to je fakt těžký. Výrobce rámu by mohl doporučit pro jaký rozsah zdvihu je geometrie dělána.
Mněl bych dotaz. V jednom krámu jsem se ptal na cenu Marzocchi MX Comp 105. A mimo sdělení ceny mi bylo řečeno, že je tato vidle neskutečně špatná volba. Že je strašně tuhá a že je naprd. Místo ní mi byla doporučená vidlice SR Suntour Axon (patrně E RL nebo S RL). A to že je oproti tý Marzocchi úplnej zázrak za ty prachy (6.500,–) a že je rozhodně lepší. Po pročtení fora, kde je Marzocchi dost chválená se mi to nějak nezdá. Co si o tom myslíte.
P.S. Vážím 95 kg do léta se snad dopracuju na nějakech 85 kg můžo od tý vzduchový MX 105 čekat alespoň trochu žehlení. Doteď jezdím RST Gila TL 2003 a ta pruží akorát tak na vysokým obrubníku. Při rychlejším přejezdu kamenitýho terénu mám doslova vyklepanou duši a zapěstí a ramena skoro na odpis. Proto pokukuju po nový vidlici.
Moc díky za odpovědi.
Nebyl si tam nahodou vcera:D?
Ano byl jsem tam v pátek. Ale prodavač na mě rozhodně při odchodu, nevolal apríííl, toho bych si všiml. Myslím, že mluvil naprosto vážně.
no mam takovej pocit že jejich rady se odvíjejí od toho kolik čeho maj na skladě…jako mxcomp je taková, taková řekněme tužší, ale axona bych teda nebral…já bych teda nebral ani jednu, ale kdybich musel tak toho mxcompa všemi deseti.
A co bys za tu cenu kolem 6 –7 tisic bral? Ja suntour taky uz rozhodne ne, ale dost lidi si MX comp chvali, tak jsem ho pro svoji mladou taky koupil a doufam ze se ji na tom bude jezdit dobre, kdyz ji to nastavim adekvatne jeji vaze…
ja bych se te citlivosti vubec nebal. to je takove zaklinadlo proti marzocchi.tuzsi je, ale ti co ji maji ti reknou, ze to neni vubec takova hruza jak nekteri(kteri ji ani nejezdili) popisuji. furt lepsi nez jit na kazdem kaminku do 90% zdvihu..
kdyz dobre nafoukas, tak je to pohodova vidla.navic na tvoji vahu…
Nu ale, když upgraduje proto, že mu stará vidle nebere malé nerovnosti, tak to je asi celkem vada, ne?:-)
no upgraduje protoze mu stara vidla spis nebere vubec.. a kdyz se podivas vis tak sem napsal zhruba jak to s tou citlivosti je…
vzduchové marzocchi opravdu moc nežehlí-to ale vzduch obecně-i když existují vyjímky, ale to, že ti poradili SR axon-no to je zvěrstvo.Pokud chceš fakt žehlení, jdi do nějaké lepší pružinové vidlice.Pokud chceš marzocchi pružina/olej tak se podívej pokud ještě jěkde nemají s označením coil.
„vzduchové marzocchi opravdu moc nežehlí“
jenom ty, ktere maji ten podivny system s negativni pruzinou. Netyka se treba Z1 FR SL, Marathon SL a podobne.
Tak tak. Když Marušku, tak aby mela jednu nohu s Etou. Tam je pružina a oproti MX Comp je to o řády pohodlnějšá a žehlivější. A nebo pak z řady Marathon s negativní komorou. Já mám pružinovou Z3 už pátej rok a v podstatě mám pocit, že jí nemám co vytknout. Kdybych nepotřeboval konstrukčně vidli s vyšším zdvihem než 80mm, tak bych si jí dal klidně i na nový RB. Ale stejně si jí nechám na starým rámu jí ještě užiju…
Hm začínám v tom mít pěkný zmatek. Co by jste mi tedy na mojí váhu 95 – 85 kg doporučili za vidlici. Zatím stále vede Marcoška, ale přemýšlel jsem i o Manitou Black nebo Scareb. Ovšem na foru se oběvují názory, že Manitůčka jsou spíš pro lehčí jezdce 65 – 80 kg. Finanční prostředky nejsou neomezené ale tak 8.000,–, včetně příslušenství (případná pumpička na vidli) bych do toho dal. Rád bych aby vidle rozumně brala většinu středních nerovnosti.
P.S. Podle názorů v tomto vlákně se dá Marcoška pěkně nastavovat pomocí objemu vzduchu a oleje a to na citlivou žehličku. Ale zase na druhou stranu se tu objevily názory, že je Marcoška dost tuhá. Tak jak to tedy je?
Předem moc děkuji za vaše rady a názory.
Nu a co zkusit Manitou Splice? Verze bez locku má velmi příjemnou cenu. Nebo zkusit od RS duka XC. Na netu by mohl být za lepší cenu než ho má žitný. Oproti MX by měl mít navíc negativní pružinu, jestli jsem pochopil systém MX správně.
MX ma snad taky probuh negativni pruzinu. Co by to pak bylo za vidlici?
A mohu vědět, proč někteří uživatelé levnějších MX do nich přidávají pružiny? Diky
To jsou snad pozitivni pruziny kvuli citlivosti, ne?
jo :-)
Vis co me se osvedcilo kdyz jsem kdysi upgradovala na „poradnou“ vidli a tohle forum zrovna nejak nefachalo? To, co mi poradili v bikestore: „napis do vsech obchodu, kamennejch i netovejch co jezdis, kolik chces utratit a co si predstavujes a pak sumasumarum si projdi odpovedi a napis co ti doporucili, zkonzultujeme a prodame ti to, co ti bude nejvic vyhovovat.“ A Dan mel pravdu, od suntouru (pro me, 50ti kg zensklou ha ha ha) po rst, rockshox, marenky, manitoucka atd. Nakonec mam marenku, 85mm, mx compa a spokojenost. Stejne jako muj muz ma marenku compa 105 air a zehli to dost solidne. No, toz tak.
no nesnaž se nám tvrdit, že jsi s 85mm spokojená :o)
:D nejsem… ale puvodne jsem mela mit 105, jenze jsem si (koza pitoma – panove odpusti) vydupala ze chci 85, ze na to moje jezdeni staci :((((
těch 85 mm se nedá odpustit, to byl neomluvitelný prohřešek :-)
Mlatim hlavou do zdi… kdyby ja blba poslouchala kamarady „nekupuj si 85, nebud blba, ze 105ky muzes 85ku udelat hned, ale naopak je to mnohem horsi“ ech ech… no nic, zehlim i s tou 85, ae chtelo by to vyssi :(
Z toho si nic nedělej. Když si přítelka kupovala carvingový lyže, neposlechla a koupila si 180. Za tejden, co jsem do ní hučel je šla vyměnít za 170 a teď když vyzkoušela slalomky 160 si drbe hlavu jak lehoučce jsou ovladatelný. A já jí od začátku říkal, že pro její styl jsou nejlepší…:-)
ženskou nepochopíš. .. já mam 155 slalomky..
ja mam 170 a pohoda… :o)
Co to je lyze? :)
To je prkno rozrezane na pul, aby to nebylo tak jednoduche… :o)
Aaa to uz vim. To maj ty postavaci na sjezdovkach. Tak to nic. To nemam vubec. Jo a vite co to je? Schwarzeneger to ma dlouhy, Bush kratky a Madonna to nema vubec.
Prijmeni? ;o)
Skoro. Byl to penis :-D
Proc pak sem cekal, ze to napishesh? ;o)
Za sebe bych šel do MX Comp 105. Jezdím starší verzi ve 100 zdvihu na vzduchu a celkem spokojenost. Vyhovuje mi, že se vidlice nehoupe při jízdě po asfaltě, ale jinak bere k mé spokojenosti (mám 75 kg) V podstatě se vzduché marzošky chovají jako SPV – při šlapání se nehoupou a poberou to co mají. Při váze 85–95 se bude chovat citlivě a něco vydrží. Osobně jsem si pumpu pořídil až po třech letech. Bez problému mi drží tlak, takže preventivně zkontoluju jednou za sezonu v nějakém krámku, kde mi vidlici přifouknou zdarma.