• marhi

    Zdravím všechny. Zajímal by mě váš názor. Co je lepší? Ocel je tvrdší, ale těžší. Dural pak přesný opak. Cenově pak duralové převodníky vyjdou dráž. Opravdu se vyplatí ten relativně malý váhový rozdíl v životnosti? Podělte se o své zkušenosti. Ocel nebo dural. Dík.

    0 0
    • biker007  

      no, ono je to trochu jinak. duralovy prevodniky sou nejen lehci a drazsi, ale i PODSTATNE pevnejsi a odolnejsi. mel sem kliky Sh. deore a prostredni ocelovej prednik se pri slapani neskutecne vlnil, kazdou cvili sem ho rovnal. pak sem koupil LX-ka a to je o necem jinym.. no ale abych je neprechvalil – po mesici se mi ulomil na prostrednim prevodniku zub :-( ale pri razeni ni pri jizde to poznat neni. a navic sem usetril dalsi 2g ;-) od ty doby najeto ale nekolik tisic km a ostani zuby drzi.

      0 0
      • marhi  

        Ocel se tlakem tvrdí, ale nejsem nástrojař a u duralu nevím. Neohobluje ho řetěz rychleji. Přece jen duralový řetěz není ( aspon já o něm nevím)

        0 0
      • jecnak  

        Ale neni ocel jako ocel a dural jako dural. Ve slitinach se stejnam nazvem se muzou skryvat naprosto odlisne materialy. Pokud tady nekdo nespecifikuje jak dural a jakou ocel, tak se tady muzem dohadovat donekonecna. Vseobecne lze ale rict, ze pro odolnost proti opotrebeni retezem – tlakem (oterem) je nejzadanejsi vlastnost tvrdost a v te ocel vitezi na plne care. Smozrejme je mozno dural jeste ruzne upravovat – kovat za studena, za tepla, eloxovat atd. k dosazeni lepsich vlastnosti, ale nikdy nebude tak tvrdy jako kvalitni ocel. U oceli je ovsem dodrzovat jiste meze v tvrdosti, protoze extreme tvrda uhlikova ocel zase bude rada praskat pod dynamickym zatizem. ale i tomu se da odpomicu, jenze cena takoveho prevodniku by se asi pohybovala uplne nekde jinde nez na 500Kc MOC, kdyz ty prevodniky svihaj v tisicovejch seriich na lisech na Taiwanu. Tady se ale taky asi ukazuje snaha vyrobce odstupnovat kvalitativne jednostlive rady – proste do mene kvalitnich a taky levnejsich sad da veci vyrobene z horsich materialu. Byl by sam proti sobe.

        0 0
        • jecnak  

          Tak mozna by bylo nejlepsi dal nerozvijet tenhle dread, ale spis tenhle: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

          0 0
        • biker007  

          jasne, 100% souhlas. jen sem este nevidel(to ale neznamena ze nejsou) zadny lepsi kliky s ocelovym prevodnikem 32 nebo 44z. ted tu neqdo psal o 2XM z nejake chyrurgicke oceli, ale nevim o nikom co by je vozil. je to asi jako s ocelovejma ramama – dobra ocel se taky hliniku vahove vyrovna a zivotnosti ho predci, ale za nekolikaNasob­nou cenu.

          0 0
          • jecnak  

            2XM dela jen prevodniky – kliky se ocelove v dobre kvalite a hmotnosti dost dobre vyrobit asi ani nedaji (respektive ted me nenapada jak je za rozumnou cenu udelat)

            0 0
          • kovar  

            2XM jsem vozil (22 a 32) a az ojedu soucasne shimana, tak je budu pouzivat dal. Dalo by se rict, ze oproti tem hlinikovym a zeleznym mrdkam od Shimana, Gebhardtu, Truvativu, Suntouru atd jsou ty 2XM neznicitelne. Jen ten stredni ma jednu podstatnou nevyhodu, je u sroubu uzky a nema zadne bocni vystupky, ktre by branily zapadavani retezu mezi maly a stredni

            0 0
            • Žanek  

              Můžeš napsat, kde se dají koupit (nejlíp na webu)?? Nikde jsem je neviděl. Díky

              0 0
              • kovar  

                jsem si je kuoval na dobirku primo u vyrobce: 2×m@iol.cz

                0 0
              • kovar  

                jo a na webu nevim, kde by se daly najit…

                0 0
                • Žanek  

                  Diky! A jak to vychází cenově? Nedávno jsem se díval na originál Shimaňácký převodníky (LX – duralový) a nebyl zas takovej rozdíl mezi sadou převodníků a kompletníma klikama…

                  0 0
                  • kovar  

                    necchal jsem si nedavno poslat cennik, zde je: http://zlin.wz.cz/2xm2003.xls

                    0 0
                    • marhi  

                      Me zkušenosti jsou pouze s ocelí. Tak proto jsem chtěl vědět jaký je v tom rozdíl. A blbá otázečka na závěr. Jak poznáte že jsou v tahu. Já to měnil totiž i s celým pohonem. A protože jsem upgradoval tak jsem neřešil jestli jsou dobrý nebo ne. ( taky co řešit u klik co jsou z jednoho kusu a nýtovaný převodníky.)

                      0 0
                    • biker007  

                      dobrej napad dat to na web, nevis jak je to s tema duralovyma od 2XM? ve vysvetlivkach se pise neco o „AL-CC – Al 7570 T-6 profilované ozubení (cross)“, ale v ceniku nejsou. a nejezdil ste neqdo ty titanovy?

                      0 0
          • zirecek  

            ocel. ram z FOCO 17k (1.5kg)
            z ULTRAFOCO 18k

            0 0
    • marhi  

      Upřímně nečekal bych že se tak rozmluvíte. Ale na druhou stranu jste si mohli vytvořit vlastní téma. Mě jen zajímalo co komu více vydrží. A také je to více univerzal. Já vždy dám na radu bikerů. Ač se to nezdá, co vám chlapci vydrží, tak já s prominutím na silnici skoro neutahám ( nedřu to tolik)- Z dřivějšich zkušeností vím že se to v terénu to prověří. No zkátka jsem byl biker. Jinak dík za vaše podnětné zkušenosti a upozorňuji pro patrioty nečtou to jen bikeři. Stejně bych se vás zeptal. Dík a čau.

      0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.