• scret

    Tak FOX mi bohuzel neprijde:-((((((((( tak se musim kouknout po jiny krasce, napada me Maratonka SLko, napiste prosim, vsechny pro a proti tehle vidle. Brzdim veckama. Nevim jestli ty cepy se museji koupit zvlast a kolik pripadne stoji nebo se dodavaji k vidli. Muzete mi taky napsat tlaky v ruz. komorach na kolik hustite apod. Dik, budu vam za to vdecny.

    • rich  

      preco Ti neprijde FOX? neda sa zohnat?

    • brubaker  

      No, taky mě zajímá, proč ten FOX nevyšel. Uvažuji o něm, ale v merku mám i Marz. Marath.SL. Jinak v novém BIKE je test, kde jako nejlepší vidlice vůbec vychází právě FOX 100 RLC, a to všech stránkách. Marathonka vychází dobře, je hodně progresivní, ikdyž hodnotili 80 mm typ. Navíc je v Německu o 250 euro levnější, a např. i pro Amíky je to dost silný argument, proč jít do Marathonky. Jezdil jsem model 02, byl vynikající, nastavení široké, nízkotlaká vidlice, pokud FOXe neseženu pod 18 tkc, tak půjdu do Marz./ikdyž mám ještě rozhozené sítě na PACE RC40/.

      • scret  

        No nevim, kde sehnat ted FOXe pod 18tis. Jinak FOX Float RLC je nejspis v tuto dobu nejlepsi vidle na trhu, ale moc peknej je taky Magura Ronin a mozna bude dobrej i RS 05 REBA? No jinak PACE RC 40, vubec nikde jsem ho nevidel a hlavne stoji asi hroznou rundu, nebo se pletu? A taky uz ma asi vysokej zdvih.

        • brubaker  

          no, na koloshopu nějaké Foxy jsou pod 18 snad, Ronina kdoví, jestli někdo dováží, pěkná práce, ale jen z fotky, chtěl bych to mít v ruce, jedna z nejpevnějších vidlic i v provedení 110 mm, cenově jako Marath.SL. Do RS snad v životě nepůjdu. A PACE RC40 má při 1,8 kg měnitelný zdvih alá U-turn 100–130 + snižování zdvihu alá ETA při zbytkovém zdvihu 40 mm. Napiš mail, pošlu Ti foto.

    • rich  

      btw – co koloshop.cz? maju tam velmi zaujimave ceny ale netusim ci su schopni ich dodat v takych cenovych intenciach, i ked by zodpovedali vypredajovym cenam modelov 03 v US

    • lubos  

      No, treba bikestore uvadi, ze cepy jsou prilozeny, a cenu tam maji na model 2004 kolem 18.8k

      • Gatier  

        Som tu prednedavnom viedol diskusiu a bolo mi povedane, ze podla testov v casopisoch nie su Magury zrovna tuhe vidlice. Nakoniec idem do Psyla Race, pevna,lahka,blo­kovatelna a ma dostatocny zdvih, keby som v buducnosti presiel na full.

        • lubos  

          Ako to suvisi s mojim prispevkom ? :)

          • Gatier  

            Na tvoj prispevok sa ti mozem vies co… Kteme som hovoril. Ale aby si nepovedal, AAANO, capy sa dodavaju k vidle.

            • enjoy  

              nedala ti nebo co?sklidni se! kdyz neodpovidas jemu tak proc to pod nej pises?se to nauc.

        • scret  

          Psylo Race a lehka? No mozna tak jeste ty starsi modely, co byly zlaty, ale ty byly nehorazne drahy. Ty novejsi (tusim od 03) jsou uz vahove horsi (cca 1910g)

        • brubaker  

          povedane povedane, ale sám jsi nic nečetl, že? Magury platí za jedny z nejtužších vidlic, stačí si lprostudovat nový německý BIKE, kde je testují. A u Psyla Ti přeji hodně štěstí.

          • Gatier  

            Dakujem! Ale podla mna je Psylo vo vnutri rovnaka ako Sid, takze neviem na co narazas. Pritom Psylo je predsa len trochu masivnejsie.

            • lubos  

              Hmm, ved Sida si kvoli tomu zavrhol :)

              • Meesha  

                Psylo mam (SL) a nemyslim si, ze by se to dalo jen tak se SIDem srovnavat… jinak sem naprosto spokojenej.

                • Gatier  

                  No vidis! Ja ale celu dobu hovorim o Psyle Race! Mozno to bude nevyhoda, ze to ma vnutornosti ako Sid, ale mozno nie :-)

                  • Meesha  

                    TAk to promim. Smotal sem vnitrnosti s nohama atd. nevis s jakym Sidem? Vzdyt to Psylo oproti Sidu vydrzi nekolikrat tolik.

                    • Gatier  

                      Jak to myslis s jakym Sidom? Ved su vsetky rovnake. Neviem, kamarat mi ju daval dokopy a bral suciastky so Sida. Akurat potreboval väcsie priemery niekt. suciastok.

                      • Meesha  

                        Myslim s jak starym Sidem (rok vyroby). Nektery soucastky asi budou stejny, ale myslim, ze jich bude minimum.

                        • Gatier  

                          Tak som to zistoval a je to skoro to iste. Lock out je akurat vecsieho priemeru na vrchu kde sa sroubuje do nohy a v druhej nohe je tiez nejaky maly rozdiel. Zial neviem presne. V kazdom pripade kolega tvrdil, ze vydrzi urcite dlhsie ako Sid. A ja mu verim :-)

                          • scret  

                            Tomu bych taky veril, ne teda tvymukolegovy, toho neznam, ale podle toho, ze na ty vidli je rozhodne vic matrose akdyz to jezdil i Herbold na endurku, tak to snad neco vydrzi.

        • libik  

          tak to sis vybral spatne kamo… lehka mozna je, ale pevna urcite ne… navic znamej z kamenyho obchodu prodal 4 a vsechny se mu vratily na reklamaci – vsechny chcaly jak svina… navic praska kolecko u-turn… RS never more !

          • Gatier  

            Jake kolecko U-Turn?! Asi hovorime kazdy o niecom inom. Psylo Race je taka srackovej farby, hovoria jej aj zlata. A ja tam ziadny u-turn nemam. A ked bude tiect, tak im ju otrieskam o hlavu:-)

            • libik  

              Mluvim o te same co ty… U-TURN je kolecko na regulaci zdvihu – 80 – 130mmm

              • Gatier  

                No ja viem co to je. Ale ked sa este Psylo race vyrabala, nevedel nikto co to znamena. A v tej mojej to tiez nie je. Ale da sa to tam dobudovat, ako vlastne do kazdej RS. Skoro kazdej.

                • lubos  

                  Takze az ti tiect nebude, tak si to kolecko dobudujes a budes patrit medzi standard, ktorym tecie :-))

    • Meesha  

      Zkus Programcycle ve Finsky. Ted Foxy delaj taky, ale jaky maj ceny, to netusim. U M se mi libi ten 5ti polohovej „lockout“

    • scret  

      Mel bych otazku pro nejakyho znalce, nebo majitele SLka. Mam 68–70kg a rad bych aby byla citliva, ale zaroven se nezanorovala do zdvihu pri jizde na stojaka. Da se vubec tahle vidle, ikdyz je to vzduchovka vyladit na luxusni zehlicku?

      • lubos  

        Tak prvne si odporujes, pokud chces citlivou vidly, nemuzes chtit aby se nezanorovala. Dale .. proti zanorovani musis pouzit ECC lockout. Marathon SL, nebo S obecne plati sa slusnou zehlicku, ovsem, ja nikdy pruzinu nejezdil, tudiz posoudit neumim, navic, ta moje ma mozna nejakou vadu, nebo co, neco se mi tam nelibi, nevim. Takze, nevim jak model 2004, ale pocitam, ze bude obdobne jako model 2002 (jinak doporucji prestudovat mtbreview.com), cili u tver vahy tak kolem 20psi do kazde nohy. Dale .. asi hodne bude zalezet na hladine oleje, s tim se alespon u moji vidle da snad nekonencne laborovat, meni vlastnosti pri zmene 5 ml oelej +/-. Sice ja tohle nejak obzvlast rict neumim, tolik jsem zas neexperimentoval, ale obecne pry ano. Dale, to jak bude citliva, zalezi na tom, jak nafoukas negativni komoru. Ovsem, kdyz to prezene, muzze ti zbytecne pak zebrat zdvih :-)). U modelu 2002 platilo cca ze negativni = 3× tlak pozitivni. A laborovat dle vlatni chuti :-)

        • lubos  

          Jo, a to pisu o verzi 100/105mm.

          • scret  

            Jo dik. Ale myslim, ze si neodporuju, prave FOXy (Floaty) jsou prej paradni v tom, ze paradne zehlej a zaroven se moc nehoupou a pri brzdeni se moc nezanorujou. Je ale jasny, ze se to uplne vyloucit neda (teda pri otevrenym stavu), mel jsem Blacka, takze jsem vyskolenej, co je to houpani a diky tomu mam i urcitou techniku. Samozrejme kdyz uz tam ta ECC5ka je, tak ji budu pouzivat. Jsem na to moc zvedavej, jak se to bude chovat v terenu, protoze v mym okoli tuhle vidli nikdo nema, takze jsem si ji nemoh vyzkouset v terenu.

            • lubos  

              Zehli .. ale podle mne az ve vyssich rychlostech. No, kdyz je tam lecjake vychytavky typu SPV … no uz chybi jedine digitalni technika (nejake pokusy jsem nekde videl) aby automaticky menilo pruzeni … jedes pomalu ? tak ti bude zehlit jako pruzina, vstanes ze sedla – automaticky pritvrdi a tak. A nabijet se bude z otresu vidly :) Dnes jsem si vyjel jenom na chvili (blbe pocasi, vsude sneh, voda, blato :( .. tak jsem zas zkousel vidlu .. menil jsem o neco hladinu oleje v jedne nohe, mam tam asi 18psi v kazde, nehativni asi neco kolem 55–65 (nevim presne), z riditek udelam 7cm zdvih, co jsem sjel ale nejake schody tak mi gumicka namerila 9.5cm! Nevim jak je to mozny (max. je 10cm a vzduch). Kocici hlavy co tam mame mi pri rychlosti 30 km/h a vice zehlilo tak, ze jsem mel pocit hladkeho asfaltu. Tak jsem tedka docela spokojenej.

              • lubos  

                Jo a sag tam mam asi neco kolem 1.5–2cm, ted nevim presne.

                • scret  

                  SPV ani Terra-logic nechci pac to je zatim jeste v plenkach a je to akorat pro svihare, takze to pruzi jak kdyz nepruzi a ja rozhodne chci pruzit:-) No SLko bych mel mit nekdy tak za tyden, tak jsem docela zvedavej, jak si s tim pohraju. Jeste jsem se chtel optat, cim mazes vnitr. nohy (uz to tu na BF snad bylo, ale to je fuk) a jakou viskozitu oleje bys mi doporucil. A treba i znacku oleje. A jak casto se v ty vidli hrabes, vymena oleje atd. Myslim, ze kdyz vymenim olej na konci sezony, tak se ji nic nestane, nebo bych mel castejc?

                  • lubos  

                    Nohy jenom otiram a sem tak nastrikam silikonovym sprejem, takto to doporucuje vyrobce. Nebo jeste trosku oleje co jde do vidle nalit na nohy , parkrat zatlacit, a utrit. Viskozitu, no ja default davam 7.5W, ale cetl jsem na mtbreview.com ze asi 5W bude lepsi. Mam dojem, ze neco min nez 7.5W by skutecne bodlo. Ale nevim jak u SL 2004. Mozna to bude stejne, ale to si doladis doma, neni to zas takova hruza. Jenom bordel, kdyz si nedas pozor :) Olej momentalne uzivam Castrol Fork Oil, mam dve baleni 5W a 10W, jedno je 0.5l cena asi 200–300,– nepamatuju si. Do vidle pujde asi tak 1.5dl Olej jsem doted menil jednou rocne, vyrobce doporucuje kazdych 100vidlicohodin, pokud jezdis hnus jako bahno a podobne tak 50hodin. Otevrena olejova lazen vyzaduje castejsi zmenu oleje, nez uzavrene. U moji druhe vidle (MXC Air) nejak nebylo poznat, kdyz byl olej spinavsi, ale u Maratonky to mozna bude poznat, mozna ma jemnejsi tlumici cartridge .. nevim. Ale asi budu menit casteji … uvidim. Je to docela rychla zalezitos, jenom jak jsem rekl, spinava :-)) Spis je vec takova, ze by bylo vhodne pri vymene oleje i vidlu rozebrat a vycistit, ale to jsem zatim nedelal. Jinak ale kdyz vidlu dostanes, doporucuji skontrolovat vysku oleje, u Marzocchi se dost casto stava, ze je spatna, bud prilis moc, mebo nekdy temer vubec. Mozna se polepsili ale jeden nikdy nevi :-)) No a potom je tam ta druha vec … drobne kovove piliny, takze i proto myslim vyrobce nekde pise, ze prvni vymena oleje je driv, nez tech 100hodin. Nevim jestli to neni dokonce 10 nebo 20 hodin.

                    • Pavlos  

                      rozdelava se to tema sroubama ze spodu???

                      • lubos  

                        Myslim komplet ? Jo. Ale na vymenu oleje ne, staci jenom zatky.

                        • lubos  

                          myslis.

                          • Pavlos  

                            Ja se ptam kvuli oleji tak to se dela jak(vymena oleje??)

                            • lubos  

                              Vypustis vzduch, odsroubuje zatky (21klic gola, prodavaji se v autoprodejnech treba), otocis vidlu a nechas vytect olej – tak 15 minut. Ale zatku po zatce .. jinak bys mel problem, najednou obe nohy asi nezachytis. Pak tam nalejes novej olej, zasroubujes, nafoukas a jedes :-)

                              • Pavlos  

                                Dik moc a ja si myslel ze to povezu do servisu:) Az ten olej vymenim tak dam vedet:) A jeste neco kdyz tam naleju olej od motorexu co je na vidle stane se neco??? asi ne ze(mam takovy pocit ze to tu uz nekdo psal takze me nekamenujte)

                                A vyska hladiny oleje ?

                                Hlavne nezapomenout vypustit ten vzduch:)

                                • lubos  

                                  Motorex je asi to samy co Castrol. Original Marozcchi olej je ale silikonovy myslim. Vysky → ja nevim , co mas za vidlu … kdyz tak web. Jinak ten vzduch ti ten olej rychleji dostane z vidly ven, kdybys spechal :-)))

                    • scret  

                      Di za informace, ale k my smule mi nevysel ten Marathon. Byl za moc penez a ne za tolik, kolik jsem mel slibeno:-((((((((( Pokud nekdo vite, kde ho sehnat tak do 17tis. tak sem s tim. Dik, budu vdecnej. Protoze za 18800,– uz je na me moc drahej. Prece jenom chci jeste novy zapleteny kola a musim to nejak zkloubit. Fakt me to stve, protoze se mi libi.

                      • lubos  

                        To prezijes snad tech 1800 navic, ne ?

                        • scret  

                          To je pravda, ze 1800,– navic neni takovej ranec, ale proste mel jsem limit do 17tis. a nechce se mi jit nad nej. Navic uvazoval jsem o Marathonu, jen diky ty nizky cene (cca necelych 17). Marathon S coil nechci, sice je levnejsi, ale ten uz je vahove fakt nekde jinde. 2kg na vidli za ty prachy je moc.

                          • brubaker  

                            no, pokud Tě těch 10% ceny navíc zabije tak jdi rozhodně do Marathon S. Váha + 250 g /oproti SL/, průběh křivky něco mezi vzduchem a pružinou, možnost přifouknutí k ev. úpravě charakteristiky /novum oproti m.03/, vynikající tuhost, jednoduchý servis, ETA lepší ECC. Pospěš si, než to poznají i ostatní.. A co Ti zbyde, investuj do kvalitních, lehkých ráfků, výpletu, pláš?ů kde je cítít každý gram navíc. Zdar. Pak se ozvi, jak´s pořídil­. Zdar.

                            • lubos  

                              Neda se u S verze vyndat ty pruziny uplne , nebo alespon jednu a misto ni dat jenom vzduch ?

                              • brubaker  

                                to víš že jo.

                                • lubos  

                                  Hmm, potom uz pomalu neni rozdilu mezi SL a S …

                                  • brubaker  

                                    přesně tak, jen +250 g, pružiny a 4000,– v kapse.

                                    • lubos  

                                      No, je tam navic ETA, a negativni pruzina misto vzduchove komory. Tech 250g se asi bude dat snizit tim, ze se vyhodi jedna pruzina .. ETA je asi lepsi vec, pokud to ma jeste moznost nastaveni tlumeni koleckem jako ECC, a 4000,– neni tak malo.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.