• meris

    Řeším náhradu za svoje Avidy Elixir 5 na Spectralu.

    Máte někdo postřehy a můžete popsat rozdíly mezi SLX a XT brzdama. Mimo ceny a váhy. To neřeším.

    Anketa: Vyplatí se připlatit za XT, nebo stačí SLX?

    SLX
    50x
    82%
    XT
    11x
    18%
    • Tehu  

      Tak Slx asi v pomer vykon cena vede. Jestli prachy neresis kup XT maj lepsi brzdnej vykon. Ale sel bych do Zee v posledich dvou testech v Bikerovi mi prisli jako top za jeste rozumnej peniz ;)

      • Vilém  

        To by me zajimalo, proc by XT mely mit vetsi vykon?

        • Tehu  

          Osobne s XT zkusenosti nemam, kamosi co je maji zas nemaj s SLX. Takze nesrovnam ani ja ani oni. Ale v testech ten przdny ucinek vychazi lepe, samozrejme pomine-li se cena. Na kole co mi za cca mesic pristane jsou Deorka 615. Tam zvazuji vymenu. Budu-li resit prachy pujdu do SLX nebudu-li prachy resit pujdu do Zee tak mi to vychazi.

          • Vilém  

            Mam XT, s SLX nemam zkusenost, ale nenapada me, proc by mel byt ve vykonu rozdil. Teda za pouziti stejnych desek a bezvadneho stavu obou modelu.

            • Drobeczech  

              Nemaj lepší chlazení?

              • Vilém  

                Prave, ze vse, co by mohlo mit vliv na vykon, je stejny. Desky se daji dat od deore po XTR taky stejny, takze si tam clovek muze dat cokoli (organika, sintr, chladic).

                • Drobeczech  

                  Ok, ted jsem četl nějaký review a tam píšou to samý, žádnej pocitovej rozdíl tam není kromě toho free stroku nebo jak se tomu řiká.

                  • meris  

                    Taky jsem to četl a zatím mi taky vycházejí SLX. Ideálně ICE verze, kterou má u nás poměrně málo eshopů.

          • Normik  

            Mám Deore M615 i XT-čka, brzdí téměř stejně (XT o malinko víc-mají ICE kotouč), roli může hrát zajetí brzd, typ kotouče, nečistota na deskách (po bahenní lázni a očistění)…

      • meris  

        Právě, že peníze řeším. :-(

        • Tehu  

          Tak kup SLX. Proc se 5ek zbavujes? Sam je mam, je to povel, desna houba a ucinek nic moc oproti 7ickam co jsem mel predtym. Ale ze by stalo zato je prodat a prejit na SLX nemyslim…

          • meris  

            Věčně s nima řeším nějaký blbosti. Zatím co všichni, co v mém okolí mají Shimana se smějou a nic neřeší.

            To je důvod.

    • scota  

      SLX a XT jsou skoro stejné viz rozkresy. Kup SLX a lepší destičky.

      • meris  

        Nějaký doporučení na destičky? Nebo stačí například SHIMANO F01A ICE?

        • ghostik  

          třeba sintrované superstary, brzdí mnohem líp jak orig organické shimana, ale zas u mě nejsou úplně tiché.

          • Pedro404  

            S tim teda nemůžu souhlasit, mně původní organiky brzdí výrazně líp. A ty superstary ječej neskutečně.

    • jIrI___  

      Třmeny jsou naprosto totožné, rozdíl je v pákách – SLX mají výlisek, XT odlitek a SLX postrádá kurvítko free stroke. Pokud nepotřebuješ delší mrtvý chod, tak nevidím jediný důvod, proč připlácet za XT.

      • scota  

        SLX mají závlačky XT imbus šroubek na destičkách.

        • Rubi  

          slx maji tusim zavity na imbus…

        • jIrI___  

          Jak píše Rubi, SLX třmeny mají taky řízlý závit na šroub. To je právě věc, které mě utvrdila v tom, že rozdíl mezi SLX a XT třmeny je jen v barvě laku.

    • meris  

      Zvláštní, že třeba kolokram.cz je má skoro stejně drahý a vůbec se nevyplatí to řešit.

      • Rubi  

        pockej si na slevu v koloshopu + od nekoho slevu na isic, ja je tak koupil za 3K

      • MirosPikos  

        S tou slevou na koloshopu nevím jestli počítat. Už je sezona rozběhlá na plný pecky a zatím místo slev bylo několikrát akorát zdraženo (tedy minimálně jednou).

        A k tomu výběru, vzal bych podle ceny a vzhledu. Funkcí se stejnýma deskama a kotoučema budou nastejno. Takže jestli se ti líbí SLX, bral bych je.

        Jinak se budu opakovat, ale vzal jsem ZEE a jsem spokojen :) Napřed jsem chtěl XT, pak Saint a pak to padlo na ZEE.

        • meris  

          ZEE jednoznačně, ale tlačí finance. Tak proto jsem chtěl zjistit, jestli když koupím SLX, tak neprohloupím. Zatím jsem pro ně rozhodlej. Ten stříbrnej plast mají jak XT, tak SLX a ten se mi na nich nejvíc nelíbí. Jinak jsou mi vzhledově jedno.

    • meris  

      A ještě jeden dotaz.

      Když mám teď Avid HS1 kotouče, které mají psaný 200mm a Shimano mají psané 203mm…bude to problém?

      • MirosPikos  

        Když jsem dal Elixir na kotouč Shimano 203, musel jsme si hrát s podložkama. Je možný, že tě to taky čeká z opačného důvodu. Tak aby desky tlačily na kotouč ve správném místě.

        A nebo vezmi i kotouče a máš to. Ty sramácký, co jsme na Spectralovi dostali, jsou děsný. S těmi Shimano zase kolo trochu ožije ;)

    • jenda kohout  

      Taky mám SLX a fungujou naprosto bez problémů. A jsou úplně stejný jako XT. Rozdíl v páce a šroubku místo závlačky.

    • meris  

      Netušíte délku hadic u SLX brzd? Na http://cycle.shimano-eu.com/ se mi to PDF nedaří načíst.

      • MirosPikos  

        Pokud budou mít brzdy nějaké standardizované délky ve volném prodeji, pak počítej s tím, že budeš zadní krátit. Přední možná necháš. Ale měl bys dostat trn + olivu v sadě (alespoň u ZEE to tak bylo). Samotný krácení a odvzdušnění je brnkačka.

        • meris  

          Díky. Píšou, že je to odvzdušněná brzda. Takže jsem si myslel, že to nebude součástí, nikde jsem se to nedočetl.

          • MirosPikos  

            U ZEE to také nepsali a měl jsem to tam. Zkus se optat někoho, kdo kupoval v poslední době SLX, v jiným vlákně se to tu řešilo. Podle mě by to měla být standardní součást nové brzdy, stejně tak jako ty žlutý špalíky na krácení/odvzduš­nění.

            • scota  

              Jestli jsou žluté špalky a oliva + trn v ceně nevím, ale jinak je to zdrcující investice cca 100 Kč. Standartní délka hadic je 100 a 170 cm, jedná se o typ SM-BH90. A ty šrouby do destiček jsou max. 40 Kč/ks.

              • meris  

                Díky. Není problém to koupit, řeším to pro to, abych neobjednal brzdy a pak musel řešit zkracování a čekal, než je budu mít na kole. Takže podle mě klasika. Něco ti přijde na kolo a chceš to hned namontovat :-)

                • Vilém  

                  V tom pripade se zeptej prodejce. Normalne to byva soucasti, i k dyz jsou to OEM brzdy, ke kterym se to bali taky.

                  Ale muze se stat, ze s tim prislusenstvim kseftuje prodejce zvlast.

                • waltari  

                  Nevím jak kterej prodejce, ale já to měl v sadě komplet …olivy, trny, žluté bazmeky, hadice 100 a 170. Jo a brzdy samozřejmě odvzdušněny. ;-)

                • kaktusjack  

                  Mne k Deorkam ani k Zeeckam trn ani olivu nedali, musel jsem to kupovat zvlast, jen k jednomu setu jsem dostal ten zluty bazmek na zkracovani. Ale zase me potesilo, ze Zee prisly s deskama s chladicem :)

                  • MirosPikos  

                    Bylo by taky dobrý napsat, kde jste objednávali. Mě přišly ZEE s koloshopu se vším, s čím přijít měly. Tedy sada na zkracování, trn, oliva a samozřejmě sintrový desky s chladičem. Celkově vzato mi vždycky přijde z koloshopu kompletní balení něčeho, nikdy to není vybrakované.

                    Když jsem objednával s jednom kšeftu samotný třmen ZEE, měli v popisu uvedené sintrové desky s chladičem, ale přišly organiky bez chlazení. Ozval jsem se, poslal zpátky organiky a obratem dostal chlazené sintry.

                    Zeptám se trochu mimo téma, myslíte si, že je šance sehnat keramický pístky? Budu volat do Paul Lange, ale raději se ptám předem. Vím, že je to problém a nejspíš nic takového Shimano nenabízí. Což je celkem škoda.

                  • kaktusjack  

                    Zee byly kupkolo, Deore kolokram, ale je to uz skoro rok. Nedelal bych z toho takovou vedu, trn a oliva stoji par korun.

                    S tema pistama drzim palce, dej vedet jak dopadnes.

    • MysoK  

      08/2013 som riesil to iste a zobral som XT iba preto, ze boli v akcii na koloshope za 2890,–

      Inak tam ta pridana hodnota je miziva. Jo a od koloshopu to chodi bez prisluesntva, ani rozperka, ani trna a oliva, proste hotove brzdy.

    • MlokCZ  

      Už jsem to to psal dříve. Já bych byl dokonce ochotný si 100–200Kč připlatit za SLX oproti XT. Když jsou SLX levnější, tak není vůbec co řešit.

      U XT aspoň není kurvítko tak hrozné, takže mi chod přišel nastejno s SLX (třeba u Elixirů mi modely s kurvítkem přišly už i horší, krok byl delší i při nastavení nejkratšího mrtvého chodu než u modelu bez kurvítka). Ale proč ho tam zbytečně mít…

      Závlačky u desek mám skoro radši než šrouby. Pokud ale někdo chce šroub na SLX, tak není problém (jak již bylo řečeno, tak třmen je stejný a závit tam je taky, tedy aspoň já mám závit na všech 4 párech SLX brzd co máme doma).

      Akorát jsem tedy dával na všechny svoje SLX brzdy desky s chladičem. Dohromady se SM-RT86 kotouči jsou to moje první brzdy, které se mi nepodařilo nikdy uvařit ani s organickými deskami (dříve jsem kvůli tomu vozil hodně let sintry a jsem teď rád, že jsem se mohl vrátit k organikám, mám raději jejich brzdný projev, hlavně tedy pro studenou brzdu).

      • ememem1  

        to ti vazne ten chladic robi taky rozdiel? ja som schvalne skusil xtr bez chladica a nevidim nijaky rozdiel.

        • MlokCZ  

          Nedokazu rict jak moc velky vlim ma samotny chladic na deskach. Bez chladice jsem to mel kratce a nestihnul jsem zadny poradny sjezd.

          Organiky jsem nekdy uvaril na vsech moznych predchozich neShimano brzdach.

          • ememem1  

            tak pravda, pouzivam sintry.

            • MlokCZ  

              Sintry jsem neuvařil ještě nikdy na žádných brzdách.

              • ememem1  

                to bude mozno tym 30 kilovym hmotnostnym rozdielom lebo ja zatial spolahlivo vsetky :-). teda prve u ktorych som nijaky fading zatial nepozoroval ani v alpach su nove XTR trail aj bez chladica.

    • MirosPikos  

      Mrkni na bazar, někdo tam nabízí Deore, ale tam nevím jestli je to taky stejný jako SLX nebo XT :)

      • MysoK  

        Tie 596tky na bazare som mal pred 785kami, tiez to nie su zle brzdy ale maju starsi typ dosticiek (na jednej strane hacik na druhej dierka pre zavlacku). tie novsie SLX a XT maju iba jednu dieru v strede dosticky, bud pre zavlacku alebo pre skrutku.

      • meris  

        Díky za info. Starší Deore nechci.

    • meris  

      Ještě řeším jednu věc. Teď mám na zadním kole 180mm kotouč a Avid třmen bez adaptéru přímo na rámu. U SLX i XT píšou, že je připravena na 160mm kotouč. Myslím si dobře, že je to danné rámem a ne co je psané u brzdy? A že na svýho Spectrala bych nikdy kotouč 160mm dozadu ani nedostal?

      • Vilém  

        Je to dane adapterem. Pokud je na ramu PM se dvema zavity, tak 160 byva obvykle bez adapteru, vetsi prumer s adapterem.

      • MirosPikos  

        Zadní brzdu neřešíš, sedne tam Shimano bez redukce. Předek by měla jít použít redukce kterou máš z elixirů. Jsou malinko jinak tvarovaný ale důležitý rozměry mají při porovnání identické (AVid vs. Shimano redukce). Přesto jsem raději koupil redukci Shimano na 203 kotouč.

    • meris  

      A ještě blbej dotaz. Jakej je rozdíl mezi 200mm a 203mm kotoučem? Tedy chápu, že mají jiný průměr, ale jestli jsou zaměnitelné. Tedy že bych nemusel měnit i kotouče při přechodu z Avidů na Shimano.

      • Vilém  

        Zalezi jak mas adaptery, pokud je soucasny na 200mm, tak staci prinejhorsim pridat podlozky mezi adapter a trmen.

        V opacnem pripade se muze stat, ze budou desky zasahovat do paprsku kotouce a musel bys adapter ofrezovat, upilovat.

        • meris  

          Chci pořídit originál na Shimana a nenechávat Avid.

          • Vilém  

            Takze by ti zustaly 203mm adaptery od Avidu?

            Pokud maji pulkulate podlozky, jako ze asi ano, tak by stacilo dat tam jine s patricnou vyskou, tak aby to sedlo.

            • meris  

              Ne, adaptér bych koupil Shimano 203mm a jestli se nepletu, tak Avid kotouč je 200mm. Proto se ptám.

              • Vilém  

                Tak to je ta horsi varianta, kterou jsem popisoval. Nemusi to presne sedet, reseni je pak slouzitejsi, nez opacne.

              • goofy  

                Třmeny jsou základně na 160 mm a tam je to u všech stejné (musí se dodržet standart úchytů na rámu a vidli.

                Pak platí, že jaký kotouč chceš jezdit, taky adaptér musíš použít. Pokud tedy chceš jezdit 200 mm Avid kotouč, tak tam nech Avid adaptér. Pokud chceš jezdit 203 mm Shimano kotouč, tak tam hoď Shimano adaptér. Pokud dáš Shimano adaptér na Avid kotouč, tak ti to nebude vrchem brzdit. (pokud teda sedí ty rozměry kotoučů)

                • meris  

                  Díky, už jsem to nějak pořešil a nechám Avid držák.

    • meris  

      Tak objednány SLX.

    • meris  

      Myslím, že rok s Avidama je podle mě až až :-)

    • meris  

      A jsou tam. Super seřízení na první dobrou. Jen ještě zkrátit hadičky.

      • lukas aka mitro  

        Sikulka!

      • jIrI___  

        Z jakého důvodu jsi je vůbec měnil? Příjde mi, že E5 a SLX brzdí srovnatelně.

        • Vilém  

          mas to o kousek vyse.

        • ememem1  

          sice neviem preco ich menil on ale ja by som ich vymenil lebo

          • olej staci menit aj raz dva roky, kvapalinu kvoli optimalnemu vykonu aj dvakrat rocne
          • na vyemnu kvapaliny v shimane potrebujes naradie za 2E a avladne to doamkazda truba, vymenit brzdovku a odvzdusnit poriadne avidy je treba seriona sadaa je to pakaren aj tak.
          • MirosPikos  

            Dvakrát ročně měnit DOTku v elixirech? Ajtakrajta to by mě svihlo. Kde ses to dočetl?

            • ememem1  

              sice to boli hayesy ale ked som to urobil iba cez zimu tak konocm leta zaciatkom jesene to uz v alpach nebolo ono. ani vykonom ani fadingom.

              • pepek  

                vymenit brzdovku a odvzdusnit poriadne avidy je treba seriona sada – to máš pravdu, mám na to hadičku, provrtaný plastový šroub, tlakovou trysku, dvě stříkačky a dva kolíčky na prádlo – to je všechno dohromady min: 15Kč.

              • scret  

                mam brzdovku ted uz 2 sezony a zatim nic nepocituju…

                Zrejme moc casto varis a pak jde do kopru rychlejs…

                • ememem1  

                  to je mozne, mam 100kg.

                  olej mi v tomto prijde o dost odolnejsi.

          • Ralan  

            Já stejně nevím co každý má :D Dobrovolně jsem si koupil X0/Code s tím že jsem je musel odvzdušnit. Odvzdušněno za 10 minut s dvěma stříkačkama, takže bez sady. Páka tvrdá jak šutr, krátký chod, konečně tak jak mi to vyhovuje.

            Teď aby se nezačaly srát no :D

            • Atilla  

              Však někdy deset minut, někdy 5hodin:) A když vezmeš, že za co koupíš u avidu těsnění do páky, máš u shimana komplet páku… No prostě avid už nikdy..

        • meris  

          Hlavní důvod byl odvzdušňování, který se mi doma nepodařilo vždy udělat dobře. A pak seřizování, ty jejich půlkulatý podložky mě doháněly k šílenství. Na brzdnej účinek jsem si stěžovat nemohl.

    • pocestny  
      • Jakou máte zhruba výdrž destiček?
      • Jak velký vliv má tvar a materiál kotoučů (ICE / ne-ICE) najejich výdrž?
      • Mám radši jezdit kovové desky? Nebude mě pak vadit jako Mlokovi, jak tobrzdí za studena?
      • Odvede SM-RT67 vůbec nějaké teplo do toho unašeče? Může to mít vlivna žraní desek?
      • Vyplatí se investice do SM-RT81 jen kvůli ICE-sendviči?

      Dřív jsem s výdrží desek problém neměl, vydržely roky. Dnes jezdím kombinaci BR-M785 (XT, 2pístek) s F01A a kotoučem SM-RT67 a destičky odejdou po pár vyjížďkách.

      Desky G01S, G01A byly z hlediska výdrže úplně marné, tak jsem přešel na F01A (s chladičem). U těch F01A jsem nezjistil až tak výrazně delší výdrž, abych mohl říct, že dvojnásobná cena je opodstatněná. A kotouče (dejme tomu SM-RT67, SM-RT81) jsou poměrně dost tvarované – mají vyhryzané větší chladící otvory. To dřív nebylo. Kotouče SM-RT81 jsem nebral, páč když s levným SM-RT67 někde klepnu, tak to stojí pakatel. Jiné typy se mi nějak nelíbily.

      Ještě dodám, že pokles výkonu teplem neřeším (stejně mě to vždy zastaví, když potřebuju).

      • pitos  

        Můžu ti doporučit přechod na sintry.

        Loni jsem si po letech na organikách pořídil kovové desky převážně kvůli malé výdrži organických destiček. Nepovím ti kolik přesně vydržely, ale měnil jsem minimálně 2× ročně.

        Loni na začátku sezóny pořízeny sintry a dneska tam mám ještě cca 40% materiálu.

        Problém s brzděním za studena jsem nijak nezaznamenal, tak samo lepší brzdné vlastnosti z kopce. Ja ale na brzdy nejsem moc náročný, ubrzdím se čímkoli:)

    • Baba-Ji  

      Oživuju starší vlákno – na nové kolo chci nové brzdy, podle aktuální cenové nabídky shopů se rozhodnu mezi SLX(675) nebo XT.

      Co mně ale zajímá, tak je aktuální stav nových XT řady 8000, protože jsem na netu zaznamenal různé stížnosti. Jsou už tedy touhle dobou XT 8000 odladěné, nebo furt mají svoje problémy a trochu divné chování?

      • roman II  

        vzal bych raději starší osvědčený 785

      • Fidži_CZ  

        Vzal bych osvědčený 675

      • peter3531  

        link

        Nová séria by už mala byť OK, niektoré e-shopy môžu mať v akcii ešte staré kusy.

      • palo7  

        vyjádření na stejný dotaz od techniků z Shocktherapy:

        S brzdami M8000 jsou opravdu časté problémy. Brzda je ošizená a oproti předchozím modelům má M8000 své mouchy (masařky). Existují pouze dočasná řešení, kdy nestačí pouze kvalitní odvzdušnění ve více polohách, ale jede hlavně o dobré natlakování brzd spodem od třmenu. Tlak se v brzdách ztrácí při sjíždění destiček kdy expanzní nádobka nestačí doplňovat kapalinu do hydraulického okruhu. Dané to je i tím že expanzní nádobka je v jiné poloze než u předchozích modelů a spolu s levnějšími vnitřnosti pák pak dochází k mnoha neduhům.

        • Manzak  

          SLX 7000 má mít taky stejné problémy?

          • novas752  

            Nejspíš ne

          • scret  

            udajne je to dany pakou, tzn. jak Sainty, tak XT, tak i SLX… o XTR nevim…

            • goofy  

              Sainty taky? Tak to slyším prvně. Podle mě se to týká až novějších modelů.

              • scret  

                nekdo psal tusim v mym vlakne o Xt, ze i sainty… Taky mne to prekvapilo… Nejsou s nima asi takovy problemy, ale prej se taky „pumpujou“…

                • goofy  

                  To bude spíš někdo, kdo to má blbě odvzdušněné… :-)

                • XTR-Robin007  

                  jedna baba vravela vsak scret tuna oddiskutovane tema robi to novy dyzajn ked to robia sainty m820 mnaly by to robit aj xt m785 nie a ty su vraj v poriadku ale kdo vie mozu to robit vsetky shimana matno si spominam ze som daco cietol ze to drobno robia henty sainty ale nie ako m8000 a tak dalej

                  • scret  

                    zkus nepsat jako idiot, tohle se fakt neda cist! diky…

                    Saint, XT8000, SLX7000 a XTR maj stejnou paku… Mozna XT a SLX jsou osizeny a proto to delaj…

                    Ja psal, jen zkusenost zde popisovanou i se Sainty…

                    Ja muzu mluvit jen za svy XT… a uz je mam po reklamaci, tak uvidim na jare…

                    • goofy  

                      No ale ty páky ani nejsou stejné… Jeno podobné. :-) Staré Sainty i XTR by určitě měly být v klidu. Samozřejmě, že se může najít nějaký vadný kus, ale to jsou spíše výjimky. Nová XTR nevím. Tam si netroufám hádat. :-)

                      • scret  

                        maji stejny tvar, jestli jsou stejne i vnitrky, netusim…

                        • goofy  

                          Tvar je samozřejmě podobný a ne stejný. Proto to jsou prakticky jiné brzdy. ;-)

            • zdeno1  

              Nee, Sainty nee, teda aspoň ne ty moje:-)

            • Manzak  

              Nicmene je fakt, ze o techto problemech jsem cetl jen v souvislosti s XT. Zrovna nedavno jsem presel na SLX kvuli I spec II, a nechtel jsem kupovat XT z duvodu toho co jsem cetl v tom dlouhem vlakne o XT. Zatim jsem je jeste moc neproveril, ale ty zminene neduhy jsem nepozoroval, tak snad to bude v klidu.

        • Concorde  

          Mně ZEE (BR-M640) momentálně pumpují uplně stejně jak ty 8000 XTčka. V mraze je to uplně nejhorší. Zkoušel jsem odzvdušnit, ale beze změny. Do jara to musím pošéfovat :(

      • Strakááč  

        Kdyz tu ted resite to pumpovani.. maji to i deore br-m615 ? A jak se to pozna, co to dela tla tak :) dik.

        • XTR-Robin007  

          citaj mladej hlupak je mudry ked mlci

          • Strakááč  

            tak to jsi asi uplně pitomej, že nemlčíš… kdybys mi radši řekl, jak to je…

            to že mám debilní otázku, je naštěstí lepší než mít ještě debilnější odpověď což je přesně tvůj případ. Tak prosím buď tak laskav a zmiz už z tohohle fóra. Nikdo tu na tě není zvědavej…

            • scret  

              *1:)

            • XTR-Robin007  

              na hlupu otazku rovnaka odpoved junior

              • tonik666  

                na to jak je mladej te dobre setrel:)

                • Petr L2  

                  Však má chlapec slušný tréning, svého času dostával slušně zahulit......

                  • Strakááč  

                    :)) holt uz vim, jak to tu chodi :)

                    • XTR-Robin007  

                      na fore to chodi tako ze ked daco chcem viedet napred citam az potom sa pytam mantak pytal si sa na nescetnokrat zodpovedzenu otazku naviac este tako retardovano somar

                      • Petr L2  

                        Hele vy nemáte ve slovenčtině čárky ve větách?

                        • roman II  

                          tohle není slovák

                          • Petr L2  

                            No možná ne, ale i kdyby byl z Ulánbátaru, tak by mohl čárky ve větách používat, možná by pak smysl těch jeho výlevů, byl více zřejmý. Takhle je to spíš jako slovní průjem.

                            • XTR-Robin007  

                              citaj raz casu vela duchodca vsak

                              • Petr L2  

                                Četl jsem to třikrát, než jsem pochopil. Věřím, že ve třinácti ti padesátník připadá jako důchodce, ale tedy řeknu ti, že než být ve třinácti takový debil jako ty, tak jsem radši starej a normální .-)

                      • nostro66  

                        Byt tebou, slovo „retard“ by som radsej nespominal. Napada ma tu na fore iba jeden clen, ktoreho vyznam ho vystihuje.

                      • Strakááč  

                        já to měl přečtený ty troubo… psali tam jen o SLX,XT,XTR,Saint brzdách.. žádný deore jsem tam nečetl… ale i tak je deore páka skoro stejná, minimálně uvnitř stejná jako XT,XTR atd.. takže tyhle problémy může mít teoreticky taky…

                        Si myslíš, jak nás tady všechny jen ponižuješ.. přitom se ponižuješ jen ty sám… to neděláš dobře jaromíre

                        • XTR-Robin007  

                          trouba si ty mantak lebo ked temu precitas a pytas sa na hentu chujovinu hore ale kedze henten problem tam chces mat bude tam tvoje tvrdenie ohledne pak niesom schopny vyvratit ale podle interneta co som onehdy cital nieje to tako ako pisas mozes to niecim potvrdzit nic si nemyslim ked daco pisem viem to

                          • Milan  

                            Jarinetysisavra­tilvoe?

                          • Strakááč  

                            Promin, vzdycky jsem ti trochu rozumnel, co pises.. ale ted sorry, vubec nevim co z toho mam pochopit..

                            • Milan  

                              Jarin byl host kokot na původním BF (bez pomlčky) někdy před cca 13–15ti lety a ten napadal všechny diskuze opakováním nesmyslnejch kravin – třeba i stokrát v jednom vlákně. Admin s tím dost bojoval a trvalo to snad měsíc dva a BF dost trpělo – všechny vlákna zajebaný. Asi shodou okolností se přešlo na nový B-F a tam už se neukázal. Pořád čekám kdy se tenhle duch zjeví – on nebo jeho potomek. A tohle je silnej adept kokota BF.

                              • Manzak  

                                Dobry by bylo, kdybyste na nej vubec nereagovali, kouknu sem, 30 prispevku o nicem, a zrovna tema co mne zajima. A bude se tim prokousavat kazdy kdo si to tu v budoucnu vyhleda kvuli nejakymu problemu.

                                • Strakááč  

                                  přesně tak.. nereagovat vůbec.. zrovna v tomhle vlákně jsem se neudržel… ale snažím se.. nejlepší by bylo aby admin zakázal na jeho příspěvky reagovat, jenže se mi zdá, že admin se tu moc často neobjevuje, chtělo by jich tu trochu víc, kteří by tohle sledovali a nemusel se tu furt řešit jeden kokot :)

                                  • Milan  

                                    No tenhle kokot mění nick jak mu dojde dech. Pro admina neřešitelný. Jedině ban od nás.

                                  • XTR-Robin007  

                                    najlepsie by bolo keby si pouzil mozog junior lebo tvuj priespevok hore je doslova retardovany alebo uz ti hento docvaklo brainer

                                • XTR-Robin007  

                                  ktesi som pisal daco ako vopred hlava pak forum aky chytrolin to zmadzal je to tuna este raz 30 priespevkov o nicom ako pisas lebo keby hladal zopar minut odpoved najde hned nula priespevkov tup3c

              • roman II  

                má pravdu chlapec

        • scret  

          mam deorecka na tahacim kole a nepozoroval jsem nic jako na XTeckach…

        • Tulipanek  

          NN nemeli by se ti ,,pumpovat'' pac nemaji to ,,free stroke'' nastaveni :-) Pumpovat se ti zacnou az ti dojde v hadickach stava anebo desticky nebo kotouc hehe :-)

          • Vilém  

            Takze, kdyz na XT vysroubuje ten sroubek, tak je problem vyresen? No slava.

            • Tulipanek  

              To netvrdim, jen rikam ze na klasickych Deorkach bez toho nastaveni free stroke se pumpovani me nestalo, o ostatnich nevim. Majitele XT brzd si furt za stezujou (nerikam ze vsichni), ze kvuli tomu nastaveni jim to blbne a ze nebrzdi, tak podle toho pisu.

    • snas89  

      Co mi říkal mechanik, tak předchozí XT jsou lepší, než ty současný.

      Možná by nebylo od věci zkusit sehnat ještě ten starší model?

      Já mám a spokojenost. Oproti předchozím Magurám lepší (brzdná síla, dávkovatelnost, neuvadnou tak rychle).

      Ale na ty magury nadával kde kdo…:)

    • Tehu  

      Za mě 785 nebo Zee.

    • Alexxxej  

      Zdravím, plánujem si zaobstarať tento bicykel: https://www.kellysbike.com/…000000048465 jediná vec čo mi vôbec nesedí sú tie kotúče. Možno len dizajnová banalita, ale rád by som ich hneď po kúpe vymenil za XT.

      Môžem nechať pôvodné strmene a dosky?

      Už keď to budem meniť, má zmysel priplatiť za väčšie rotory 200/180 s adaptérmi, alebo ostať pri pôvodnom rozmere 180/160?

      Ďakujem vopred za rady!

      • racek_chechtavy  

        mužeš, stačí 180/160.

      • Drobeczech  

        200 či 180 podle mne neudělá moc velký rozdíl při XC jízdě. Při 200 bych tam viděl lepší dávkovatelnost a lepší chlazení. Destičky můžeš nechat původní.

        • Alexxxej  

          Diki obom za rady, cenový rozdiel oproti 180 je za 203 minimálny:

          http://www.suncycle.sk/…6-180mm/5903

          http://www.suncycle.sk/…6-203mm/5691

          Nie sú s tými adaptérmi problémy?

          Prípadne výrazný zbytočný nárast hmotnosti za väčšie kotúče a adaptéry?

          • honza1982  

            Já nějak nevidím důvod k tomu, aby si kupoval 203 kotouč. Mě to přijde extrémní a zbytečné. Když už tak 180+180. Ale na co 200 kotouč nevím. To máš 135kg a jezdíš z Kilimandžára :).

            • Alexxxej  

              To je nejaký drahší s chladením…

              • Vilém  

                Tak chtel jsi XT ne? Ty jsou proste Ice Tech.

                  • Vilém  

                    Je, starsi verze.

                    • Alexxxej  

                      Ak je rozdiel len v chladení, tak to nepotrebujem.

                      • Tulipanek  

                        Tak ono ten pojem jakoze jsou kotouce co jsou jen pro XT a zase kotouce jen pro SLX dost matouci, vetsinou Shimano kotouce kterykoliv pasujou na kterykoliv brzdy, takze bych v tom vedu nehledal, klidne si kup SLX brzdy a klidne ten Ice Tech kotouc pac to bude fungovat bez rozdilu jestli je to kotouc XT nebo SLX nebo Deore, ja mam teda Deorka M615 s ice tech smrt86 kotoucema s ice tech kovovymi desticky a neni problem :-)

                        • Alexxxej  

                          SLX brzdy sú už na bicykli, riešim len kotúče:)

                          • Tulipanek  

                            Tak si ten kotouc klidne kup :-D Pasovat to bude tak jako tak, jinak doporucuju precist toto TEMA, je to tam dost do podrobna rozepsano jaky kotouc je jaky atd.

                      • abel  

                        je to tak, XT SM-RT76 jsou klasika brzdná plocha z jednoho kusu oceli, XT SM-RT86 je sendvič ocel-hliník-ocel neboli ice-tech. tvar a unašeč mají stejnej.

                        osobně dávám přednost SM-RT76, jednak jsou levnější a navíc se prý po ohnutí a následném rovnání může sendvič rozlepit (není moje zkušenost).

                        • Alexxxej  

                          Nemyslím že by som brzdy niekde vedel prehriať, vezmem klasiku XT :)

                        • Alexxxej  

                          Ešte jednu vec som zabudol, na Kellys Reyon treba objednať predpokladám 6-dierové kotúče, nie centerlock?

                          • Fidži_CZ  

                            Tak to snad vidíš, ne? :) CL tam není.

                          • honza1982  

                            Ano, pokud je to origoš, tak je tam 6-bolt. Edit: pozdě. fidži byl rychlejší.

                            • Alexxxej  

                              Áano blbec tiež som si mohol tú fotku otočiť :) Dik obom za odpovede a pardon za sprostú otázku :)

                              Beriem teda 180/180 snáď ma ten adaptér nesklame…

    • Alexxxej  

      Tak dva kotúče XT 180mm doma. Objednal som síce RT76, predajca kvôli vysokému počtu objednávok poslal RT86 Icetech za cenu lacnejších RT76.

      Teraz mám dilemu či vymeniť aj dosky za organické, alebo neriešiť a jazdiť…

      • Tulipanek  

        Jak to je mozne ze ti poslal SMRT86 za cenu 76tek? :-D Jses si opravdu jisty ze jsi obdrzel 86ky za cenu 76tek? :-D

        • Alexxxej  

          Som stály zákazník a RT76 medzitým vypredali :)) pošlem fotku ak neveríš :)

          • Tulipanek  

            Ne v poradku, nemusis nic dokazovat, ja se jen divim ze zrovna tenhle pristup meli. To by si meli za priklad brat ostatni E-shopy :-) Napr. Koloshop. Mam objednanou uz mesic prehazovacku a porad furt nic, ani se nesnazi mi dohodit jinou drazsi prehazku za stejny penize jako tu kterou chci :-D

            • Alexxxej  

              To áno klobúk dole, ale nakupujem tam už dlho tak je to možno trochu protekčné :)

              Máš pevné nervy mesiac čakať na prehadzovačku :)

              • Tulipanek  

                Ja nakupuju pres koloshop uz 4 roky temer kazdy mesic si od nich vyzvedavam balicek za 3k a vyse abych mel postu zadara :-D prehazovacku mam porad funkcni puvodni, ale chtel jsem kratsi raminko a maji ji za dobrou cenu s vip uctem tak proc ne :-) je to dokonce levnejsi nez z De pri vip slevach plus obcas tam maji 11–12% slevy, manzilka uz na me zacina byt nasrana ze prej utracim furt nejaky penizky kazdy mesic za kolo a tak :-D

                • Alexxxej  

                  Tyy brďo ročne u nich necháš možno 40k a oni ťa mesiac naťahujú s prehadzovačkou?? Tu by si ju mal už zadarmo :D

                • Alexxxej  

                  Vrátil by som sa ale k mojej otázke, ani Beky nevie čo s tým :)

                • scret  

                  asi mas nejakou spatnou auru:) …nekolikrat se mi stalo, ze mi nabidli vyssi radu za cenu nizsi…

                  • Tulipanek  

                    Sakra, tak to si musim postezovat u nich :-D

                    • scret  

                      anebo misto stezovani si, nakoupit za vic :)))))

                      • Tulipanek  

                        :-D tak ja si na koloshop nikdy nestezoval, me ani ten mesic cekat nevadi, kolo funkcni mam, tak vesele se slape dal, na novy soucastky si klidne pockam kdyz je to za vyhodny penizek.

    • Alexxxej  

      Pripájam aj fotku adaptéru, na obale je len Front, bude mi to pasovať teda aj dozadu? Bicykel ešte stále čakám tak neviem vyskúšať.

    • Lachtis  

      Ty jo, docela mě tady strašíte, nové kolo budu mít osazené právě brzdami XT m8000… ale snad to bude OK.

      V současné době mám Elixíry 7 a co se týče účinku, tak si nemohu stěžovat, brzdí velmi dobře, ale ten chod a časté zavzdušňování mi vadí… V tom jsem si právě od Shiman, na které jsou většinou pozitivní ohlasy, sliboval, že to bude OK :-).

    • hodny soused  

      od jakýho data jsou tedy už nejspíš OK? budu brát SLX M7000, jen se snažím předejít problémům a nešlápnout zbytečně vedle, díky

      • marek_K2  

        No ja mozem z vlastnej skusenoti povedat ze ani m8000 brzdy s kodom OK :-) (11/2016) ktore mi prisli nove z reklamacie niesu OK . Stale trpia tym problemom ze ked sa platnicky/kotuc trochu zoderu tak sa nedokazu dostavit ku kotucu , miesto toho sa stale predlzuje chod paky az zachvilu ide paka az k riditkam. Popri tom samozrejme pumpuju. Ked su tam nove platnicky/kotuc je to minimalne, ako nahle sa vsak platnicky zacnu drat a paka sa prepadava ku gripu pumpovanie je o to vyraznejsie. Zaroven jediny sposob ako normalne brzdit je pred tym ako chce clovek naozaj brzdit, 1–2× premacknut a uz uplne nepustit packu.

        Dufal som ze nove budu uz v poriadku ale po potom co sa rovnako spravili aj uplne nove som zacla skusat a nasiel riesenie. Ttym je natlacit do systemu viac oleja ako tam standardne ma byt. Tj neodvzdusnovat s bleedblockom, ale s niecim co ma realnu hrubku platniciek+ kotuca resp je o par 10-tin hrubsie a nakoniec este dokvapnut do expanzky olej. Dokonca aj cisto nove platnicky + kotuc sa takto spravaju lepsie, menej pumpuju a maju lepsi bite point, kedze su o kusok uzsie ako bleedblock. Chce to mozno par pokusov trafit presne mnozstvo oleja/hrubku bleedblocku, ale da sa to trafit a potom tie brzdy idu spickovo nejaku dobu. Uvidim ako dlho ale uz som na nich spravil niekolko 100 km a zatial OK.

        No a slx je presne to iste.

        • Trinec  

          Aha, takže moje radost, že ty mé jsou v pohodě, že tento problém nemají byla asi předčasná, když mám na nich sotva 150 km :-(

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.