• Oggy22

    Ahojte. Chci si koupit kolo a byly mi nabídnuty 2 konfigurace kola, mezi kterými se teď rozhoduji. Napíšu zde jen ty komponenty, ve kterých se liší.

    1. varianta

    kliky: Shimano FC-M542 24/32/42, osa integrovaná

    řazení: Sram X.7 3×9

    přesmykač: Sram X.7

    měnič: Sram X.7

    kazeta: Sram PG-950

    řetěz: Sunrace M94 chrom

    2. varianta

    kliky: Shimano Shimano SLX 24/32/42, osa integrovaná

    řazení: Shimano SLX

    přesmykač: Shimano SLX

    měnič: Shimano SLX

    kazeta: Shimano SLX HG81

    řetěz: Shimano SLX HG74

    2. varianta je zhruba o 1500Kč dražší

    Zajímá mě váš názor, jestli se vyplatí připlatit a nebo jestli je to pro mě (jako laika, který s kolem začíná) zbytečné. Děkuji za případné rady. :-)

    Anketa: Kterou variantu by jste mi doporučili?

    8x
    27%
    22x
    73%
    0 0
    • Concorde  

      Funkčně to bude ± stejné. Druhá varianta je jen uhlazenější, není to taková „divočina“. Jestli chceš ušetřit, tak s první variantou chybu neuděláš, funkčně si nepohoršíš.

      0 0
    • Smazaný účet  

      variantu 1. a x9 packy, nebo variantu 2. a XT packy:)

      0 0
    • Necris  

      Sram není varianta kompletní sady, nemá řetěz ze sady. :)

      To slxko je 3×10 ? Pokud ano ber SLX. Snáze předěláš na případný dvojpřevodník, pokud ti to přijde výhodné. 3×9 na NOVÉM kole v roce 2013 preferovat před 3×10 ? Proč ?

      0 0
      • fousac  

        A proč 3*10?

        Áha, ono se tam vlastně naperou nějaký pitomý převodníky a pak se tam musí dát dozadu navíc 36z kolečko, aby tam byl i lehkej převod..

        Ale zato jsou mnohem dražší řetězy a kazety.. ;)

        0 0
        • Necris  

          http://www.kupkolo.cz/…-sys_z89749/ 439,– za 10kolečko

          http://www.kupkolo.cz/…bicka_z2350/ 319,– za 9kolečko.

          Stovka rozdílu. Rozdíl v životnosti neřeknu, devítikolečko jsem jezdil jen na prvním biku. Hrubé zaokrouhlení je 10kolečko o 1/3 dražší oproti 9kolečku. Pokud jezdí hodně a dá pět řetězů za sezonu, je to 500 Kč za rok navíc. Počítám dle sebe (těžké hovado) 1 desetirychlostní řetěz na 1500 km.

          Kdyby chtěl přejít na dvojpřevodník, což se hodně lidem děje a mají k tomu různé důvody, nemusí měnit všechno.

          Jeden převod méně a stokoruna méně za řetěz – nevím jestli je to argument pro 3×9. Samozřejmě že převody jako 24×36 jsou z kategorie granny gear, zase se může šplhat do jakýchkoliv kopců. Znám už dost lidí kteří jezdí 3×10 a i převody jako 22×36 hojně využívají, prostě nemají fyzičku a náhodou bydlí na horách, ne v Polabí.

          Chápu že to není kdovíjaké terno, ale 3×10 je jistota stokoruny navíc za řetěz, jinak bez chyby oproti 3×9 a možnost vyměnou klik a řadičů předělat na dvojpřevodník.

          0 0
          • McBlacky  

            důvod vozit 3*10 je nula proti 3*9. Dražší, těžší, náchylnější na seřízení.

            Je to jen marketingový doplněk pro lidi co se bojí 2*10 a nebo pro ty kteří utočí těžkou pilu a zároveň jsou kadenční typy v prudkých stoupáních, že potřebují jak 42/11 tak 24/36 – takových je ale tak málo, že pro ně cokoli vyrábět se nevyplatí.

            0 0
            • Necris  

              3×10 jsem jezdil na starém biku hrozně dlouho, konkrétně celou x7 sadu. Vydržela tam 4 řetězy a poté seřízení. Mezitím pár maratonů, kde se s tím člověk nesere. Údržba v podobě otírání hadrem od bordelu a mazání. Naprosto stejná zkušenost jako s 3×9. Nikdy jsem s tím neměl problém a jsem si vědom že když tohle píšu, jedná se pouze o osobní zkušenost.

              0 0
            • Singlespeed  

              Všiml jsem si, že třeba na západě se dvojplacka zatím mezi běžnými bajkery moc nechytla i přes velký tlak výrobců. Je to podobné jak to bylo s devětadvacítkami. Pod Alpami jsou prostě lidé konzervativnější, nenechají se tak snadno manipulovat výrobci, i když se stejně nakonec zmanipulovat dají (viz devětadvacítky).

              0 0
              • Smazaný účet  

                Od kdy muze nekdo, kdo si rika Singlespeed kecat do prevodu?!

                ;)

                0 0
              • McBlacky  

                když chceš mít fakt univerzální převody od zevlingu na 8+ hodin v horách až po městský kritko a nemáš za prdelí team bus, kde ti dají kliky podle závodu, tak trojpila je prostě pořád výborný řešení.

                0 0
              • Necris  

                Já bych si jí taky v životě na kolo nedal právě proto, že mi ještě nikdo neřekl rozumný argument proč bych si ji na kolo měl dát. Samozřejmě specifické závodní podmínky jsou jiná debata.

                Držím se 3×10. ;)

                0 0
    • fousac  

      První je 3*9 a druhý 3*10, to by sis měl ujasnit..

      Já bych vzal to první.

      0 0
      • Oggy22  

        Já upřímně nevím, jaký by byl rozdíl mezi těmito komponenty. Ani nevím co by pro mě bylo výhodnější. :-) Právě proto se obracím na vás. V čem je výhodnější 3×10 před 3×9?? Nebo naopak.

        0 0
        • Kysky  

          3×10 má na kazetě o 2 (eventuelně o 4) zuby lehčí převod , tedy nejlehčí kolečko 36z

          0 0
    • pee.tr  

      V SLX máš prostřední placku s ocelovými zuby, které vydrží podstatně víc. A teoreticky (píšou to) by měly být v miskách i kvalitnější ložiska. Jinak za mě jestli je 9ti nebo 10ti kazeta k trojpřevodníku, je úpně jedno. 9 by v pohodě stačilo.

      0 0
    • kolojan  

      jednoznačně SLX, spousta fjůčrů z vyšších řad.

      Sram brát až od X.9.

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud ti stojí příplatek 1500 Kč za 3×10, tak jdi do druhé varianty. Mi osobně je sympatičtější ta první varianta, protože v 3×10 nevidím žádný přínos.

      0 0
    • tomxxx  

      Šel bych do druhé varianty. Proti 3×9 nic nemám, sám to vozim, ale jak mnozí říkají, když budeš chtít přejít na dvojpřevodník, budeš měnit jen kliky a možná kazetu, víc nic.

      Krom toho, mi přijdou kliky 24/32/42 na 3×9 blbost, hoděj se mnohem více k 3×10, ale to je věc názoru.

      0 0
      • pee.tr  

        Nevím co a jak dotyčný jezdí, ale o přechodu na dvouplacku bych uvažoval snad pouze v případě 29". A to se tu vlastně nikde nepíše, co to je za kolo (pokud dobře koukám). Ale je to jen můj názor.

        0 0
        • tomxxx  

          Jj hodně záleží na kole, ale stejně bych šel rači do 3×10. Osobně mě mrzí, že něco takového existuje, protože v tom vidím spíš krok zpět oproti 3×9, ale v zájmu budoucí kompatibility je to asi lepší. Sám nevim, jestli mám na svém kole omladit 3×9 nebo to celé přestavět na 2×10, kdybych měl 3×10, byla by přestavba levnější.

          0 0
    • ghostik  

      Já bych vzal variantau 2. Jednak mám raději shimano, a jedna 3×10 má o něco lepší výhled do budoucna. Já mám 3×9 a sere mě že není a nebude žádná 9sp shadow+ hazka.

      0 0
      • jIrI___  

        Na 9 sp řazení Sram se dá použít 10 sp hazka Shimano.

        0 0
        • ghostik  

          já vím to je pěkné, ale já mám shimano :(

          Edit: a jestli to myslíš pro zakladatele vlákna tak to potom jo no.

          0 0
    • mr.antik  

      co na tom chceš jezdit, kolik km ročně, v jaký cenový kategorii je to kolo a jaký na tom budou brzdy?

      To řazení oboje funguje dostatečně dobře pro sportovního jezde, klidně i na závody. Navíc je to spotřebák (kromě řazení), takže to časem můžeš vytunit.

      0 0
      • Necris  

        Kliky, převodníky a kazeta měnit jako komplet nebývá k ceně kola takový spotřebák pro většinu lidí. Dost lidí jezdí kazetu i tři sezony, protože ji prostě dřív neujezdí. A nehodlají investovat.

        0 0
    • dasty  

      Sram je ve sračkách bezkonkurenční, ať si Shimaňáci říkaj co chtěj, jezdil jsem obojí, Sram vyhrál na plné čáře…

      0 0
      • Necris  

        Sramu se naprosto bezkonkurenčně nabaluje sračkama kladka. Jezdil jsem oboje a obojí bylo naprosto echt, jenom sram měl věčně obalené kladky sajrajtem. Přesto jsem ho měl radši a koupil si ho znova. Je to fakt na stejno lidi.

        Samo jsem nejezdil všechny sady.

        0 0
    • vojta1212  

      Ber Shimano.. Sram je na hovno a i blbě vypadá ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.