Zkusenost s novyma XT brzdama (M8000)?

642 nepřečtených
  • scret

    Ma uz nekdo zkusenost? Jsou lepsi nez ty „starsi“? Silnejsi? nebo jen design a zmena paky ala saint? Narvu do toho desky s chladicema?

    Diky.

    • scret  

      nikdo nic?:(

      • Muraj238  

        Zkušenost nemám, ale hádal bych, že stojí asi dvojnásobek – já sehnal staré XT za 3000 obě – a budou brzdit hodně podobně.

        • Lister  

          Dvojnásobek nestojí.

          Pokud jde o chladič, tak nevidím důvod, proč by se tam desky s chladičem nevlezly.

    • Radek Broz  

      Mám je už asi měsíc, ale ještě jsem nejel:o) JInak desky jsou stejný, třmen má stejnej tvar jako xtrka, kde mám chladič, takže půjdou. (Vyndavat je nebudu, ale vypadá to stejně).

      Dvakrád dražší nejsou, jsou trošku lehčí a vypadají nesrovnatelně líp.

      • ThOOmi  

        Prosim Te, hadicka tam je klasicka BH90 jako u starsich SLX, XT a XTR? Nebo zase nejakej novej udelator.

        Diky :-)

        • Radek Broz  

          Model hadiček jsem teda neřešil – v čem by měla bejt jiná? Vypadá stejně jako ta na xtr.

        • Dezerth3K  

          Je stejná jako starší XT, kupoval jsem v létě BR-M8000 třmen a na pohodu.

      • scret  

        jj, uz jsem zjistil taky.. Desky s chladicema no problem. Vaha – par gramu. Design fajn, nemusim uz aspon bastlit saint paky a XT trmeny:)

        • TJK  

          Nechces moje Houpy? :-D

        • Radek Broz  

          Taky tu jedny mám volný;)

          • TJK  

            i kdyz jsem ke Sramackejm brzdam skeptickej tak tolik pozitivnich reakci na novy Guidy me celkem laka…

            • Radek Broz  

              Tak takovej blázen zase nejsem:)

              • TJK  

                no ja prave nevim… vyhoda mathamkeru k XX1 je fajn… a vykonu maji taky dostatek… zatim se tvari jako bulletproof oproti starejm sram brzdam

                • scret  

                  a jak lidi byli ze zacatku uneseny z elixiru a dneska?:)

                • Kubiczech  

                  Oproti Elixírům je bulletproof snad úplně všechno. (: Z mého pohledu to nebrzdí o nic víc než XTčka, stojí to nesmysl a ještě se o to musíš starat. Zanedbaný Guidy jsou pro zlost, stejně zanedbaný XTčka jsou pořád v pohodě brzdy.

                  • wilda81  

                    Můžeš napsat kolik jsi toho na Guidech najel?

                    • Kubiczech  

                      Nevím, na různých testovacích kolech to něco hodí. Poměrně nedávno jsem měl možnost přímého srovnání na testovacích kolech, která měsíc dostávala kouř v bikeparku při předvádečkách. Kola procházela po každém dni základním servisem, ale nikdo se s nimi dvakrát nepáral. Shimano brzdy z toho vyšly prostě lépe, ať se to týká brzdné síly, dávkovatelnosti či nejrůznějších pazvuků. Povětšinou jsem točil kola s XT/XTR a Guidy R/RS/RSC.

                      Pokud tomu nedáváš za uši, kolo si pipláš, tak tě to asi nemusí trápit. Za sebe ale nevidím důvod, proč si místo spolehlivé, bezúdržbové a ještě k tomu levné brzdy kupovat něco jiného.

                  • pierogross  

                    +1

            • PENE  

              Vyměnil jsem avid j3 za sram giude R a jsou o dost lepší, i při srovnáni s shimano SLX mi přijde brzdný výkon větší. Nevýhodou je jen zpracování páčky (ta vypadá, že by se měla při pádu zlomit) a ta jejich cena je taky celkem přepálená 3000 za jednu a za základní model je fakt dost. Kdybych nekupoval od kámoše zánovní za 2500 obě, tak jdu asi do SLX i když minerální olej nemusím (v zimě to nebrzdí). Zatím je mám jen měsíc, takže se ještě uvidí jak na tom jsou.

              • goofy  

                Minerální olej v zimě nebrzdí? To jsem se zase dověděl nějakou novinku… :-)

                • PENE  

                  Možná to není minerálním olejem, ale mě prostě v zimě SLXka nebrzdily.

                  • TJK  

                    divny… moje SLX v zime kotvily stejne jako v lete, na podzim, v mokru… jen v zime kdyz na nich byl snih a led tak se jim nejdriv moc nechtelo.. ale ony kotoucovky nejsou delany na to aby brzdily v metrovy zaveji snehu.. coz ostatne neumi zadna kotoucova brzda :-D

                    • PENE  

                      Spíš šlo o chod páky, kterou jsem zmáčkl až k řidítkům a nepřišlo mi že zábírá. Sněhu moc nebylo spíš to byl mráz.

                      • TJK  

                        tak to mas asi zavzdusneny.. protoze moje brzdy se takhle rozhodne nechovaly za normalniho stavu ani v razu a zime

                      • Lister  

                        Zvláštní, tohle fakt není úplně běžné. Neříkám, že to funguje stejně jako v létě, když je fakt zima, tak páka docela tuhne a špatně se vrací do původní polohy, ale výkon brzd (když roztopíš led na kotoučích a deskách) je pořád stejný.

                • nitraq  

                  Povídal nějakej kamarád, co tomu určitě hodně rozumí:)

            • Cryzyy  

              No jasně, když jsou nové, tak určitě fungujou skoro stejně dobře jako je to napsané v katalogu :o) Zatím jediné funkční brzdy od AVIDu jsou BB7 :D a testovat zda náhodou nějaké nové od nich funguji rok, nebo dva, když se o ně člověk stará se mi už fakt nechce. A to jsem jezdil jenom X0, ELx7 a J7.

          • scret  

            jako XTecka nebo co? Avid mi do baraku nesmi!!!!!!!!

            • TJK  

              tyvole a to rika clovek co jezdi Hayesy :-D

            • Radek Broz  

              Hopy.

              • scret  

                jak pisu vejs, radsi si necham hayesy:))

                ja jsem proste jeden z mala, kterymu prijdou Hopy kycovity a hnusny… Jediny se mi libej snad ve stribrnym eloxu anebo zelenym… a ty mi tam stejne nejdou, takze ok:)

                Navic jsem jich zkousel dost a proste se mi nelibej ani na „omak“…

                • saintjv  

                  Hele jezdim ted sramy gájdy:) ve verzi rs. Musim rict ze to davkovani na me pusobi vyrazne lip nez u xt. 4pistek se fakt neztrati, kdo trosku jezdi z kopce. Takze co se tyce brzdnyho ucinku jsem maximalne spokojenej. Jediny ceho se bojim, az s tim zase svihnu o zem a neco nekde praskne jak dlouho to budu shanet a kolik to bude stat… Naposledy kdyz se mi ulomila packa na objimce, tak se dal koupit pouze cely brzdovy set…

                  • TJK  

                    to je u Hope jina pisnicka.. tam sezenes kazdej debilni sroubek

                  • scret  

                    ja gajdy nejel, ale jen mackal na vystave, ale co se mi nelibilo, ze alespon na mne pusobily tak jako vachrlate, titerne… nebo jak to nazvat… Jakoze se hned rozpadnou no…

                    • saintjv  

                      No hele tak bohuzel to musim z vlastni zkusenosti konstatovat ze ty brzdy drzi, protoze jsem si uz letos nekolikrat dal velmi nepekne na drzku…Jedno kolo spadlo tak ze 4 metru primo na kokpit a brzdy vydrzely.

                      • scret  

                        o tom nepochybuju. Ale na mne to tak pusobilo a hlava je vzdycky nejvetsi problem… Jo a nelibej se mi ty jejich kotouce:)) Ale jinak nepopiram to, ze je to ciste muj velice subjektivni pocit.

      • siskin  

        Co ten freestroke bazmek ,už jim to funguje nebo je to stejně k h… jako na starejch xt?

        • Lister  

          Proč by sis chtěl prodlužovat dráhu páky?

          • siskin  

            Měl jsem zato ,že se by se s tím měla dráha páky dát regulovat na obě strany ,tj sladit aby obě brzdy zabíraly naprosto stejně. Na Formulích Oro to fungovalo bezvadně..

    • kesu  

      Zkouším teď Magury MT5 a ta brzda je neuvěřitelná kotva, kam se hrabe Saint nebo V2. Doporučuju zkusit…

      • scret  

        jako fakt? tipnul bych ze urcite MT7… Bohuzel MT8 je takovej drahej a lehkej hayes…:)

        • kesu  

          MT7 a MT5 se liší pouze nastavením. Ta brzda má hodně masivní třmen a oproti shimanu lepší a hlavně delší páku. Akorát ta dávkovatelnost trochu pokulhává. Mám teď jednu Saint a jednu MT5 a vzhledem k tomu jak jde Saint m810 ztuha a Magura zlehka, tak je to docela slušnej boj.

          • TJK  

            to podle me dela ten servo wave a taky se mi to nelibi…

        • Radovan84  

          By ses divil jak sem je nakonec rozchodil :-)) momentálně max spokojenost.Sice se asi 6×odvzdušnovalo…pak se muselo koupit Cool stopy a pak to odprdnuli kotouče. Teď už v pohodě… a to se vyplatí :-)) Ale na to moje ježdění…

      • bagr84  

        Povíme si za rok :)

    • Picino  

      ahoj, hodlám vyměnit brzdy shimano M395 za XT. Rozhoduji se mezi XT BR-M8000 vs XT BR-M785. Cenový rozdíl 1000kč (za obě) jsem ochoten dát za M8000, už jen proto, že ty celočerný jsou prostě hezčí. Je v nich nějaký zásadní rozdíl po technické stránce? Je tam něco na co si dát pozor? Myslí že asi ne, ale chci mít jistotu. Díky

      • scota  

        Nové iSpec 2 uchycení?

        https://www.youtube.com/watch?…

        • Picino  

          OK, ale to by mě nemělo snad vadit. Prostě jen vyměním starý M395ky za tyto nový. Uchycení iSpec je v případě že bych je spojoval s řazením, ale to nebudu, protože tam mám řazení SLX a tam to nejde. Je tak?

          • Lucase  

            Ano. Na ispec 2 je pouze nové řazení XT.

            • Picino  

              ale nasadit to vedle půjde,že? Později bych třeba koupil XT řazení, až budu měnit ze 3 na 2převodník.

              • Lucase  

                Jasně, má to svou objimku. Tyhle nové dokonce i užší než ty 785.

                • Picino  

                  a ještě poslední otázka. Kotouče mám průměr 180 a chci je zatím nechat, nebude s tím nějaký problém? Bohužel nevím přesně jaký značky (typ) kotouče mám.

                  • Lister  

                    Problém by snad mohl nastat jen v tom případě kdybys měl kotouče jen na organiky a v nových brzdach měl metalické destičky.

                    • Picino  

                      Tak jsem to byl z kouknout a je tam kotouč SM-RT56M 180mm, tak s tím by snad neměl být problém.

                      • scota  

                        Shimano SM-RT56M jsou sice jen na organiky, ale problém to není. Nové sendvičové kotouče XT se jen lépe chladí.

                        • Picino  

                          tak pokud to není problém , tak je nechám. Ale už jsem začal pokukovat asi po těchto Shimano XT SM-RT86 ICE brzdový kotouč 180mm

        • pumpy  

          nevite jestli to Ispec2 uchyceni jde aji na starsi xt (slx brzdy) nebo to jde jenom na BR-M8000 ?? pripadne da se koupit nejaka objimka aby to slo pridelat ? zadnou sem nikde nenasel?

          • snas89  

            nejde.

            ale razeni na objimce bys mel byt schopny sehnat po obchodech taky.

            • pumpy  

              jo to vim ze se da sehnat s objimkou – ja uz to razeni dostal jako Ispec2 :D ale bud musim koupit brzdy nebo jestli existuje nejaka objimky na kterou to jde pridelat :D to bych asi radsi :D

              • vysmátej bajker  

                máš řazení s uchycením pod objímku brzdy? možná pilník na brzdu:). nebo prodávají i-spec na 11 a starší brzdy. mně by spíš zajímal jestli půjde přidělat 10 na nové brzdy,případně jestli ty řazení mají stejné kryty.

              • bimjeam  

                I-Spec B remains in Shimano’s line-up and offers backward compatibility. If you buy a new I-Spec B shifter set, it will come with appropriate hardware for fitting to either I-Spec A or I-Spec B brake levers“.

                Ak máš radenie Ispec B, tak by ti to malo pasovať na páky I-spec A aj B,

                edit:

                Ispec II radenie ti bude pasovať iba ak máš páky I-spec II, inak si môžeš ísť pískať :D

      • Dejv94  

        M8000 by mělo být konstrukčně stejné s M980.

      • scret  

        funkcne budou stejny, defacto jde jen o design… Ja mam uz nejakou dobu 8000ky a ze by to bylo neco omracujiciho, tak to taky ne:)

        Co jsem vypozoroval ted za chladnejsiho a vlhciho pocasi, ze aktualne nasazeny sintr desky moc nebrzdej:) zrejme nemaj cas se zahrat…

        • Radek Broz  

          Sintry jsou samozřejmě v dešti k hovnu. To ale ostatně i za aprnýho léta – nechápu, proč to někdo vozí.

          • scret  

            nevim, v lete mi prisly organiky celkem houby… a na urovni mejch XTR vecek:)

          • MirosPikos  

            Já nechápu, proč lidi vlastně brzdy vozí. Přitom stačí vrazit nohu mezi přední plášť a vnitřní nohy vidlice. Tohle spolehlivě zastaví kohokoliv :)

          • Lister  

            Se sintrama nemám žádný problém. Brzdí to u mne víc než organiky a to zatím za všech podmínek.

          • goofy  

            Zajímavé. Mně sintry v dešti a blátě brzdí výrazně líp než organiky…

            • tonik666  

              Mě hlavně po čase pokaždé začnou ječet. V blátě a dešti nejezdím.

              • MirosPikos  

                Prach, špína, možná mastnota. Vyčistit a pořádně projet. A nebo pak nohu do předního výpletu :)

              • Atilla  

                Nejzábavnější část roku vypouštíš:) Za mě sintry jedině:)

                • kyl  

                  To teda je zábava,jezdit v bahně…

                  • Atilla  

                    To je.konečně má to ježdění nějakou úroveň a na hladkých pláštích je funn faktor největší:)

                  • Breakpain  

                    Pominu-li mytí treter, sebe a kola … Tak nejedná-li se o takové to mazlavé jílovité bláto, případně to není fakt voda, ale je to jen takové „sušší“ bahno (klouže, ale nezasviní tolik), tak mě to paradoxně baví asi nejvíc :) …

      • Picino  

        brzdy zakoupeny, pokud to někoho zajímá posílám fotky. Parádní je, že to má i chladič, s tím jsem nepočítal. Za 4200,– dobrá koupě.

      • Milan-KV  

        Vozím je druhý týden a zatím spokojenost. Měl jsem předtím na Stumpovi Maguru MTS a přední brzda mi rozkmitala vidlici. Zkusil jsem jiný kotouč i destičky. Pak došla trpělivost a koupil jsem tyhle BR M8000. Myslel jsem že je nechám vyměnit a zkrátit v servisu, ale asi po několika denním shlédnutí snad všech videí na YouTube jsem koupil BleedKit, olej a pustil se do toho sám. První problém s objímkou, mám řazení od Sramu spolu s brzdou na stejné objímce – Vyřešeno pomocí redukcí od firmy ProblemSolver, další je dobrý si zkontrolovat jaky trn vám přibalili, mě přišel ten s tim menším průměrem, který tam nemá být, dále zadní brzdu mám vedenou rámem, a musel jsem ji protáhnout odspoda, takže jsem zkusil lepící páskou přilepit novou hadičku ke staré a protáhnout ji rámem, neprošlo ta díra v rámu je přesně velká jako ta hadička. A do rámu vrtat se mi nechtělo. Stačí vzít co nejmenší vrut, uštípnut hlavičku, nasroubovat do staré hadičky a potom do nové. Pak už jen odvzdusnit podle návodu na videích.

        • rkawa  

          Ten vrut je dobrej napad.. Zlaty cesky rucicky..

        • smash_mouth  

          to s vrutem jsi vymyslel sam? … to je na BF nobela

          • Breakpain  

            To tu už nějaký ten pátek koluje ;), kdesi jsem to četl už dříve :)

            • Milan-KV  

              Nesleduji to tu pravidelně, je to tady tak rozsáhlé fórum… Věřím, že to určitě napadlo i někoho jiného předemnou. Ja chtěl původně k tomu vrutu přivázat drát. Samotnej na hadičce nedržel a ještě by to opět neprošlo dírou v rámu, pak mi to cvaklo, že na něj vlastně můžu rovnou našroubovat novou hadičku :)

    • snílek  

      Zdarec,

      včera jsem na nich jel poprvý. Nejsou ještě zajetý, ale brzděj už moc hezky. Chod páky je stabilní, dávkovatelnost velmi dobrý, nedělaj pazvuky a vypadaj moc hezky.

      M.

    • vojtechposmourny  

      Ahoj, poradí někdo s problémem? U novejch XT v chladu, speciálně u zadní brzdy, se mi zkracuje chod páky. Stačí na místě třikrát pětkrát pomačkat a krok je jen pár mm. Po několika vteřinách je vše při prvním zmáčknutí ok, při opakovaných dalších se to zase zkracuje. V teple doma problém nepozoruju.

      Setkal se nekdo s něčím podobným?

      • mr.antik  

        to vypadá na normální zavzdušnění

        • vojtechposmourny  

          Vzduch bylo to první, co mě napadlo. Ale pak by se to projevilo i při „pokojové teplotě“ ne?

          • MirosPikos  

            Já si to vysvětluju prostě tak, že se pístek pomalu vrací a při dalším rychlém máčknutí se krok opravdu zkracuje. Měl jsem to tak u Avid Elixir 5, kupoval jsme i kvůli tomu ZEE a je to podobné, jen v menší míře. V technických pasážích mě celkem štve, že každý máčknutí zabírá jinde. Brzdy jsem odvzdušňoval a bez citelného zlepšení. A že není žádná složitost dobře odvzdušnit právě Shimano brzdy je zřejmé,

      • Breakpain  

        Máš tam vzduch :-) … odvzdušnit ;)

      • Vilém  

        Snad se nebude opakovat problem s chladem, ktery se vyskytoval u o 2 generace starsich XT.

        • racerRUZA  

          Co bylo s chladičem?

          • scret  

            s chladicem nic:) ale se zimou byl problem:)

            • svářeč  

              kazdy vi,ze v zime patri kolo na hrebik nebo do vytriny a nahrazuje se bruslema a lyzema…

              • vojtechposmourny  

                No, takový zimy, abych tyhle moudra mohl praktikovat, znám tak z Ladových obrazků :-)

                • svářeč  

                  vsak v nasi domovine snih byt vubec nemusi a kdo ho chce,at si za nim jede.k mori taky lidi jezdi…

                  • kyl  

                    Konečně rozumnej názor

                    • wilda81  

                      V čem konkrétně?

                      • kyl  

                        Že když chce sníh,ať si ho jede najít

                        • wilda81  

                          Nejsem fanda moře, raději se vykoupu někde v pěkném lomu nebo štěrkovně. Osobně ježdění k moři nechápu, ale nikomu ho neberu – když to někoho baví …

                          Osobně jsem ale rád, že žiji v pásmu kde máme všechny 4 roční období (jedno teda už dost málo). Oceňuji právě to, že můžeš rovnou po práci vyrazit a dělat jakoukoliv aktivitu od koupání až k lyžování. 2× ročně se sbalit na týden-dva do Alp resp. k moři by mě asi neuspokojovalo.

                          • MirosPikos  

                            O jakých že čtyřech období si to psal? :) Hele more taky nevyhledávám, ale jednou za čas je fajn. Vždycky bych ale raději jel někam do Alp.

                            • kyl  

                              To já radši za sluníčkem,než se plahočit někde po kopcích

                  • -b-n-x-  

                    Nejlepsi je jet za snehem k mori.

                    Rano na lyze, odpoledne relax na plazi :-)

          • Vilém  

            viz scret:)

            Ale jinak to delavalo to, ze se v chladu zkracoval krok na neunosnou miru, nekdy az tak, ze kolo stale brzdilo.

            Asi to bylo tesnenima pistku, ktere ztuhly, pistek se nevracel a po opetovnem zmacknuti paky doslo k nasati dalsi kapaliny do okruhu. Tim se krok zkratil.

    • OndraH  

      Ahoj, mám podobný problém u nových brzd shimano xt mt 8000. Při prvním zmáčknutí jde brzda tak jak ji mám nastavenou a když hned zmáčknu znovu tak se krok zkrátí. Když počkám tak 3 s, tak se brzda zase při prvním zmáčknutím dostane jak ji mám nastavenou. Je to nepříjemný, když to s kopce při dh zabírá pokaždé jinde. Podle rad výše, zkusím vyčistit a namazat pístky a případně povolit páku a i free stroke a doplnit olej přes odvzdušňovací nádobku. Brzdy jsem jinak již před tím dvakrát odvzdušňoval dle tohoto video návodu. https://www.youtube.com/watch?…

      Pak napíšu jestli se něco zlepšilo :-)

      • Milan  

        Stejnej problém-jen u zadní. Díky za info jak to dopadlo.

        • OndraH  

          Žádná velká změna se nekonala. Jediný čeho jsem si všiml, že ten šroubek free stroker, když jsem vyšroubil a znovu utahoval, tak cca od jeho půlky je začala při dotahování přibližovat páka k řídítku, což by mělo asi příblížit brzdové destičky ke kotouči, ale nijak jsem to pak při mačkání nepoznal. Jinak při rychlém mačkání páky za sebou se páka postupně oddálí od řídítka do určitého bodu, pak když se přestane, a začne znovu, tak se to zase propadne do původní polohy a znovu oddaluje. Jakobych postupně natlačoval víc oleje pod pístek páky. Ve sklepě mám tak 8°C.

          • Milan  

            Teplota na to vliv mít nebude, mám tu stabilně 18–20.

          • Milan  

            U mne taky odvzdušňování nezabralo ani s vyšroubovaným free srokerem.

            Měl jsem vzadu jetý desky1,5 a 1,7mm-ze starých brzd. Dal jsem nový-2,5mm. Na předku mám pořád jetý 1,8 a 2 mm. Teď se brzdy chovají stejně-doladil jsem free strokerem-oba utažený. Na první namáčknutí o 0,5cm méně než na opakovaný natlakování. Příčinu jsem tedy asi nevyřešil. Má někdo vysvětlení? Nechce se mi věřit, že budu tak často měnit desky-jestli se nepletu tak mají zvládnout sjetí až na 0,5mm. Pístky se zdají že chodí dobře, jeslti to lze tedy okem poznat. brzdy jsou nový-jetý tak 200km, víc ne.

        • Milan  

          Lecos jsem za tu dobu zkusil a chová se to transparentně a kde se dalo jsem problém řešil a vypadá to na vlastnost. Se zadní hadicí, staženou pákou na blízko k řídítku s utaženým strokerem. Deskami 1,7 a kotoučem 1.7mm brzda tvrdne při rychlém napumpování o cca 1 až 1,5 cm. Za dvě sec. se to srovná na delší chod. Páky a třmeny komplet postupně prokříženy a pořád stejný. Jen hadice BH90 zůstala původní. Podtlak jsem nezkusil. Na přední hadici je to odhadem 0,5 cm změna kroku pro mne a snesitelný.

      • LaSouche  

        Ahoj, podobný problém, ale u starší SLX 675 vzadu. Problém, no neřeším to, dokud to brzdí :)

      • lubosalbi  

        Mám to samý na uplně nových SLX, nasadil jsem je s nezkrácenými hadicemi. Hnedka jsem je cvaknul na požadovanou délku a odvzdušnil. Přední pumpuje jen minymálně, zadní víc. Odvzdušňoval jsem už asi 3× a stále to samé.

      • marek_K2  

        U mna to iste na hlavne na zadnej m8000, na mtbr o tom pisu dost, nieje to len zalezitost XT ale aj XTR 9000/9020 , padaju rozne priciny a riesenia, niekto vymenil paku za xt 785 a zmizlo to, niekto zas dal prasa zo strasich a pomohlo, inemu pomohlo dokonale odvzusnit(nejak podtlakom , standardne nejake skryte bublinky zostali pod piestom). Ale ja sa priklanam k nazoru ze je to tym ze sa piesty prilis pomaly vracaju a system si do okruhu natahuje stale viac a viac oleja pri rychlom stlacani packy po sebe.

        http://forums.mtbr.com/…-950178.html

        http://forums.mtbr.com/…-992878.html

        Toto je asi najrelevantnejsi prispevok:

        "There is a theory that shimano designed the orifice of the new XT brakes too small in diameter (e.g. excess oil cannot flow back fast enough into the reservoir) thus hitting the lever in short intervalls overfills the master cylinder and the bite point starts moving away from the handlebar. A guy in a german forum disassembled the whole thing to prove his point. I tried a set of new XT brakes just today in the store and could easily reproduce the problem.

        There are people reporting that swapping the callipers fixed the issue. This may indicate a tolerance problem with the piston seals. If they're too tight the pistons would move back too slowly and when you hit the lever quickly again while the brakes pads are only half way in they'd have to travel less thus less free stroke on the lever – same symptoms of felt bite point change will occur, however with a different underlying cause. Maybe the orifice hole was always that small and Shimano just got a tolerance problems with their seals?

        Why is it not Air?

        If Air was the main cause you'd feel a soft bite point initially which gets harder (but doesn't move!) the more often you hit the lever as the air gets compressed by oil from the reservoir.

        The bite point of the XT brakes I tried was fine (e.g. hard) , it just moved away from the handlebar.

        Why are there reports from users saying that bleeding fixed the issue?

        Bleeding process involves pushing the calliper pistons all the way in. This re-lubricates the seals and may remedy the problem for some time if the too tight seals were the reason."

        • lubosalbi  

          Odvzdušnění podtlakem taky testnu, vemu kolo do práce. Toto můžete udělat prakticky v každym autoservise.

        • Milan  

          Takže Shimano předpokládám svolá všechny brzdy M8000 a M9000/9020 do servisu…

        • lubosalbi  

          Tak hlásím, že odvzdušnění podtlakem na SLX zabralo. Doporučuji tedy všem vyzkoušet tuto variantu.

          • Milan  

            Dobrá zpráva. Můžeš zlehka popsat co mám v autoservisu chtít za postup a co si mám sebou nad rámec samotného biku přinést co tam jistě nemají? Olej asi určitě? Nalevku? Hadičku? Díky.

            • lubosalbi  

              Nálevku budeš potřerbovat určitě, kapalinu používám zelený LHM, litr stojí pár korun, ještě je dobrý mít hadičku, kterou nasadíš na odvzdušňovák, protože auto odsávačky jsou dělaný na větší průměr odvzdušňováku. Hadička kterou nasadíš na kolo krásně pásně do odsávacího nástavce.

              • OndraH  

                a poprosím jen ještě postup, jak to odvzdušnění pod tlakem probíhá ? Díky

                • vysmátej bajker  

                  u auta se na expansku nasadí podtlak který od třmenů z vhodné nádobky saje brzdovku.

                  • Tomínos  

                    Na škole nás za slovo podtlak vždycky tepali :-)

                  • OndraH  

                    Takže jestli to dobře chápu, tak na páčku na odvzdušňovací šroub se místo nádobky shimano našroubí hadička a ta se dá do podtlakové odsávačky a na třmen se dá taky hadička kterou se tahá minerální olej z nějaké nádoby ? Nebo se to tahá obráceně, z nádobky na páčce do třmenu, který je napojený na podtlakovou nasávačku ? Díky

                    • vysmátej bajker  

                      jak to dělal ten nade mnou nevím,ja napsal jak mi to dělal na autě v servisu.

                    • novas752  

                      Logicky asi jo… Přeci se to nebude tahat proti směru stoupání bublin…

                      • lubosalbi  

                        Optimálně odsávat z hora. Problém s pumpováním se mě ale opět vrátil. Dnes definitivně vyřešeno s použitím originál brzdovky Shimano a klasickým odvzdušněním. Používal jsem totiž předtím minerální olej LHM co se dává do aut.

                        • tomxxx  

                          Pětadvacet na holou za šíření poplášné zprávy

                          • lubosalbi  

                            Proč poplašná zpráva, to je prostě moje zkušenost. Bojoval jsem s tím od tý doby, co jsem dal brzdy na kolo. Zkrátil jsem hadice, vyměnil origo za LHM a pořád problém. Chvíli se zdálo, že dobrý, ale v půlce vyjížďky se to vrátilo zpět. Nyní s origo najeto kolem 100km a problémy nikde. Originální brzdovka mě přijde řidší než LHM. Tím si vysvětluju rychlejší vrácení pístku a tím eliminaci pumpování. Věřte, že zavzdušnením to nebylo.

                            • tomxxx  

                              No, že si s tim dělal psí kusy a přitom byl problém poměrně jednoduše řešitelnej a způsobenej nedodržením návodu. Docela by mě zajímalo, co s tim měli ostatní…

                              • Milan  

                                U mých M8000 stále problém-podtlak spodem jsem zkusil. Stále mění krok-tvrdnou při rychlém napumpování. Odvuzdušnuji stále dokola a prt. Projeví se to až při lehce sjetých deskách a kotouči-na nových kusech to znát moc není. Vše mám sjeté na cca 1,7 mm což je dle manuálů plně v pohodě. Chlapi z Protocycles to rovnou vzdali a jedou brzdy M785 i-spec B a řazení 8000-B. Já už bohužel přešel na i-spec II komplet.

                                • vysmátej bajker  

                                  už to sem někdo kdysi dával máš na hadici správné trny? pro hadici BH90 je s větší dírou.

                                  • Concorde  

                                    Já na hadici zcela jistě správné trny mám, podtlak jsem taky zkoušel a nic, problém setrvává.

                                  • Milan  

                                    K BH 90 mám ten stříbrnej-tak jak má být. Už je tam druhej v testu, pořád stejný. Je stříbrnej ten s „větší dírou“? Nejsem doma abych to ověřil-mám v šuplíku obojí.

                                  • Milan-KV  

                                    Super info. Nikdy bych si toho nevšiml. Měl jsem trn s tímto menším průměrem přibalenej k nové brzdě!!!

                                • jonti  

                                  Stejny problem jsem mel na XTR M987. Trochu se to zlepsilo kdyz mi tam Hnoj dal (myslim) sroubovaci trn z avidu. Co jsem cetl na zahranicnich forech, pry to zpusobuje moc maly prurez te hadice, jak se tam vrazi trn.

                                  Na brzdach za ty penize me to docela sere.

                                  • tomxxx  

                                    M987 mi to nedelaj, nebo jsem to nepozoroval, ony totiz tak becne spis lestej kotouc nez brzdej, proto jsem je chtel vymenit za XT.

                                    • jonti  

                                      Avid Guide mi brzdi lip, ale na XC nebo maratony mi jejich vykon uplne staci.

                              • lubosalbi  

                                Použil jsem LHM protože to tady někteří doporučovali, při výskytu problému a přečtení tohoto vlákna jsem nepředpokládal, že to bude brzdovkou.

    • tomxxx  

      Kurnik, celý tohle vlákno mě pěkně štve :D sem naštvanej z br m987 a chtěl sem vyměnit za XT, ale když to tak čtu, zlatý erka…

      • jonti  

        Jaky problem s M987? Me se pumpuji a zkracuje se krok.

        • tomxxx  

          Brzděj výrazně hůř než jsem si představoval. Navíc mezera mezi destičkama je pomalu jak u avidů, takže věčně škrtá kotouč. Mám doma i obyčejný SLX a ty brzděj furt, s jakejmakoliv destičkama a výrazně lépe i zavzdušněný, natož vyservisovaný :D Neškrtaj. Celej zakopanej pes je podle mě v servo wave, který XTR nemá.

          Jestli se pumpujou, tak to je máš jen zavzdušněný.

          • Cryzyy  

            Teď jsem dával na jedno kolo nové Deore a funguje to lepé, než moje Rka (BR-M9851), skoro jsem to vyměnil…

            • tomxxx  

              Přesně, docela tomu věřim, mně se deore páky líběj skoro nejvíc :D

          • Vilém  

            Nemaji servowave, to bude tim. Stezovalo si tu na to dost lidi.

            • tomxxx  

              Jo však já sem si toho vědom. Někdy zkusim prohotil páky z SLX abych zjistil, jeztli jsou použitelné alepsoň třmeny

            • kali222  

              Mam nizsi model od sh, cili bez servowave, takze nevim, co to vubec dela. Je tedy problem „vsechno“, co servowave ma (tedy i starsi xt), nebo jen techto novych xt?

              • jonti  

                to neni problem servowave, ale nekde jinde, nejspis v hadicich nebo trnech. jen u novejsich modelu, projevuje se to u urcite u M8000, M987, M988, ale jen u nekterych kusu.

                • Milan  

                  Nejen hadice, ale i uvnitř páky může být úzké místo a páka tak při rychlém napumpování přidá olej kterej se nestihl vrátit. Osobně to vidím na páky, s ohledem na to že BH90 se dávají i na M785 a ty tenhle problém z mé zkušenosti neměli.

                  Co sem měl zatím na omak v ruce co jsem potkal, tak to dělá u M8000 jistě 15 z dvaceti-na for bikes, ale i nové z krabice v SSC. A to mluvím o novejch, ne sjetejch.

                  Co se týče typů kde se to projevuje, tak jen podle příspěvku z mtbr výše jde i o 9000 a 9020, tedy stejný konstrukční typy. U jedněch nových XTR 9000 jsem to indikoval také.

                  Je nutno doat, že vždy u toho co jsme pomačkal jsme slyšel je že jde o brzdy z krabice, tudíž neručí za kvalitní odvzdušnění či rozhýbání třmenů po skladování.

                  Už mne to šmudlání novýho zařízení malinko unavilo, ale ještě prubnu páku 785 a třmen 8000. Hadici stejnou, zadní.

    • Laro22  

      Ja zatial bez problémov jazdím cca 4 mesiace, obe som si skratil odvzdusnil brzdia parádne, oproti slx sa mi zdaju ostrejsie aj ked v podstate je to rovnaka konstrukcia :D

    • pumpy  

      nezkouseli jste nekdo kupovat tyto brzdy na Aliexpress ? vyjdou na 3800 Kc ?

      • kubad  

        a to se vyplatí?

        cloa dph a poplatek poště počítáš?

      • Dejv94  

        3800 + 21% dph (798,–) + už i clo myslím nějákých 4,5% (190,–) + poplatek poště cca 200,–

        Takže vlastně brzdy za nějákých 5 tisíc bez záruky, bez záruky kvality, když se tady dají sehnat lehce přes 4 tisíce.

        • pumpy  

          no clo a poplatek sem nepocitak – od kolika pocitaji poplatek – je fakt ze sem tam zatim objednaval jen same malickosti

      • tomxxx  

        Když je mám za nějakejch 3950 s destičkama bez chladiče na koloshopu, tak proč?

        • pumpy  

          za tu cenu sem je tam nasel s chladicema, ale v pohode asi to nema cenu

    • Pitris.k  

      Na bagbike je ted ma v akci za 3990,– bez chl.

    • maajkee  

      Za mě brzdnej účinek subjektivně uplně stejnej jako u předchozích XT, plus je celočerný provedení :)

      • THORX  

        Stejně skvělý?

        • maajkee  

          Ano, už nějakej ten pátek pořád stejně dobrej brzdnej účinek. Nicméně existují brzdy které brzdí ještě líp. Někdy mi to příjde, že neexistuje snad už nic jinýho než Deore/SLX/XT brzdy :)

          • THORX  

            Které brzdí ještě lépe XTR ,Zee atd?

            • novas752  

              Brembo :D

            • tomxxx  

              xtr leda tak ve snu, možná trail xtr, ale ty sem nikdy neměl.

              • jonti  

                xtr trail brzdi stejne jako XT, guide mi pocitove brzdi lip. Ale vazim 73 kg a vetsinou mi staci i Avid Elixir a XTR Race.

                • maajkee  

                  Tak co si budeme povídat, i blbý Elixiry uměj brzdit stejně dobře jako XT, řekl bych, že jsou i jedovatější, což někomu vyhovuje. Trochu horší jsou na seřízení a odvdušnění.

                  • jonti  

                    elixiry kdyz nejsou zavzdusnene, tak brzdi dobre, ale udrzet je 5 let v poradku je boj. Proto je letos menim za Guide. Na druhem kole jsem vymenil docela spolehlive, ale hur brzdici Magura MTS za XTR M987 a porad neco resim, pomalu se vraci brzda, nebo zlomim paku a potom trva pul roku nez ji dam zpatky na kolo.

                    • SKYlined  

                      tak jako jak se to vezme, na cukrouše jsem si tehda koupil LXka a co si pamtuju takové problémy jako s elixir na roscoe jsem neměl… jenom jednou mi je seřidili tak že fungovali sezonu v pohodě, vždycky se pojebaly kdy jsem to nejmín čekal a to dost nasralo.

                    • BlickM  

                      Taky jsem jezdil Elixiry, vyhovoval mi jejich chod. Seřizování bylo občas delší, ale dalo se v pohodě. A když to tu tak čtu, začínám litovat, že jsem neupgradoval na Guide ale na ShXT. Mno uvidíme až sjedu desky …

                      • SKYlined  

                        Každopádně v uterý dojdou Saint tak Elixíry skončí v popelnici :D

                        • Concorde  

                          Já bych je za nějakou symbolickou cenu možná vzal. Co s nima bylo? Tekly nebo se jen zavzdušňovaly?

                          • SKYlined  

                            V podstatě nic, nikdy netekly a když byli seřízené tak fungovaly docela dobře. Jsou jenom trochu podřené na páčkách a zadním třmenu. Co je u tebe symbolická cena?

                      • goofy  

                        A to jako proč, když Guidy brzdí hůř než XT?

                        • BlickM  

                          když tu tak čtu reakce na M8000

                          • goofy  

                            A tobě se s nimi něco stalo?

                            • tomxxx  

                              Ty problemy moc nechapu, asi jsou vsichni moc narocni. Na testovacich kolech, kde dostavaj brzdy docela zabrat fungovaly v pohode. Tvrdi se, ze podobnej problem maj i XTR a to nepozoruju, jestli nejakej naznak, tak parkrat do roka a nijak mi to nevadi.

                              • jonti  

                                Je to jen u nekterych kusu a vetsinou jen kdyz je venku zima. aspon to co to dela me.

                                Jel jsem nekolik kol, ktere to nedelaji.

                            • BlickM  

                              … si přečti, co píšu.

                              Tak jen doufám, že mých brzd se to týkat nebude …

                              • goofy  

                                No já vím, že někteří problém mají, ale ty očividně ne, tak proč plašíš… ;-)

                    • bimjeam  

                      Mal som elixiry 5 a nikdy viac. Nové brzdili parádne, no potom už to bol boj.

                      Bez varovania mi odišlo tesnenie v prednom strmeni, vytlačilo piest a musel som vymontovať platničky, aby som vôbec došiel domov. Avid nikdy viac.

                      Teraz mám piatu sezónu staršiu gen. XT a absolútna spokojnosť. Odvzdušnoval som to za ten čas 1× aj to len prednu brzdu, inak len mením platničky a všetko ide ako má.

                      Nevidim dôvod kupoať Guidy ak XT stoja citelne menej a fungujú rovnako

                      • wilda81  

                        Jenze Elixir 5ky nemaji spolecneho s Guidy VUBEC nic.

                        • bimjeam  

                          Jenže ja som reagoval na post o elixiroch, nie o gajdoch, s tými nemám žiadnu praktickú skúsenosť a kým nebudú na tom cenovo podobne ako shimano, tak ani mať nebudem :)

                          • wilda81  

                            Tak si to po sobě přečti ještě jednou.

                            • Napřed píšeš reálné zkušenosti s Elixiry – OK beru.
                            • Pak píšeš reálné zkušenosti s XT – OK beru.
                            • Na základě zkušeností s Elixiry okamžitě odsuzuješ nákup Guidů jen proto, že XT fungůji „rovnatko“.

                            Jak víš, že fungují „rovnako“ když s nimi nemáš " žiadnu praktickú skúsenosť a kým nebudú na tom cenovo podobne ako shimano, tak ani mať nebudes"? Co když projev guidů je daleko lepší než u XT? Prostě jsi je na základě zkušeností s elixiry okamžitě zařadil do stejné škatulky.

                            • Mr.Duck  

                              Projev neprojev, nevim jak XT, ale na deore jsem nemel problem sjet trail s 2100m prevysenim, zatimco na Guide jsem po nejakych 400 vyskovych metrech nemel moc velkou kontrolu nad rychlosti.

                              A ted me reknete, ze neumim brzdit :)

                              • wilda81  

                                Neumíš brzdit :)

                              • Atilla  

                                Známý mi taky říkal, že guide jsou první brzdy co uvařil a často se mu měnil chod páčky. A to váží pár kilo a jelito to není.

                                • Breakpain  

                                  No tak to mám děsnou radost, že jsem si je na novém kole nechal a neměnil za XT :|. Snad kolega jezdí pekla a budu v pohodě… Zatím neotestováno…

          • jonti  

            na bikeforu vubec :)

          • petr99  

            Např. ? Vážně mě to zajímá, mám i nějakej tip – Hope…

            A co Sramácký Guidy ?

          • MlokCZ  

            Přesně tak. Fungující Elixiry jsou ostřejší a třeba takový The One brzdí o hodně lépe než Deore/SLX/XT.

            Stejně jsem mám nakonec všude SLX i když na 29" už je to na můj vkus hraniční (tedy tam bych už trochu ocenil The One a jejichh větší výkon; na 26" naopak byly The One už moc ostré a výkoné na zadní kolo).

            • lukas aka mitro  

              No…ma calopevnaku mam elixiry a jsem vzdycky prekvapeny, jak ostre brzdi. Hope V2 se na ne nechytaj…

              • Atilla  

                No jo prvních 20m brzdí a pak už ani prd. Na elixirech stačilo, když jsem chtěl zabrzdit na pauzu v parku a než jsem z rychlosti zpomalil, tak už skoro nebrzdily. Krok on-off. U nás teď kámoška přešla na SLX a jak si chrochtá kámoš na saint a ten je z toho vedle jak to brzdí. Prostě elixir tak na XC.

    • Orfi  

      Nevite nekdo kde jinde koupit tohle .

      http://www.sjscycles.co.uk/…0-prod40216/

    • dopi  

      Ahoj,

      tak jsem neodolal a brzdy koupil (XT M8000). Bohužel mi je v shopu nezkrátili dle mého přání a poslali je s origo délkami hadic. Zvažuji si je tedy zkrátit sám. Zkrácení asi nebude problém, ale strach mám z následného odvzdušnění. Na videích spousta (vlastně vše co jsem viděl) maníků po zkrácení neodvzdušňuje, ale to mi nepřijde jako úplně košer.. Jaký je prosím Váš názor? dík

      • TJK  

        ja kratil sam.. odvzdusnovali s kamosem… bublin tam bylo dost… takze doporucuju to udelat

      • tomxxx  

        Odvzdusneni je tak banalni, ze jsem nepochopil, proc to nedelaj.

        • dopi  

          Hmm, taky si myslím, ale bohužel nemám sadu a olej -tak si budu muset ještě pár dní s přehozením počkat. Ještě jeden dotaz. Viděl jsem dva způsoby 1)s nálevkou a jednou stříkačkou 2)s dvouma stříkačkama proti sobě. Co myslíte, že je lepší (pokud máte odzkouseno). Dík

          • tomxxx  

            Nebyla ta druhá stříkačka bez pístku? Pak funguje jako nálevka a někdo to tak dělá.

            Já používám nálevku, protáhnu to nahoru, pak trochu pustim dolu. Viz

            • perupe1205  

              Presne tak – na packu nasroubovat NADOBKU. Pres trmen vytahnout starou kapalinu. Zkratit upravit hadici. Zasroubovat zpet. Natahnout plnou strikacku kapaliny – vytlacit z ni vsechny bubliny ( presne jako doktoooori ), nasadit a tlacit tak dlouho dokud nebude v nadobce hladina asi tak 1 cm vysoko.

              Pak nekolikrat natahnout zpet do strikacky ( ale vzdy pozor na hladinu v nadobce – nikdy nesmi dojit k uplnemu odkryti dna nadobky !!! ). Zatahnout vypousteci sroubek, zapumpovat PACKOU, stlacit plnou silou – povolit sroubek – paka povoli a porad ji drzet stlacenou – zatahnout sroubek. A takto to udelat nekolikrat za sebou – ale pozor vzdy na hladinu v nadobce. !!!!!

          • dopi  

            Tak jsem nahodil, zkrátil a odvzdušnil. Bylo tam bublin jako prase..

            • Rubi  

              no kdyz zkracujes, tak se malokdy podari aby ti zadny olej nevychcal z paky a hadice…

              • kyl  

                Hadici držím pořád nahoru(nevyteče nic) a páku natočím šroubem hadice taky nahoru.Pokud kolo nehodíš na krovky,nemá se co zavzdušnit.

                • tomxxx  

                  když myslíš…

                  Pokrátit hadice tak, že nemusíš odvzdušnit jde v pohodě, ale nikdy to neni stoprocentní, jako když je pečlivě odvzdušníš. U XT a SLX je to v pohodě, ale třeba u XTR poznáš každou malou bublinku.

    • Pan.Fazole  

      nevite nekdo pls porovnání těhle brzd a starších Deore M615 ? Je tam nejakej citelnej rozdil v chodu?

      • Jirra  

        Zrovna teď jsem vyměnil na jednom kole, 615 za xt jen za ten starší model. XT maji lepší dávkování, takový jemnější chod a přitom ve finale s menší silou zabrzdí líp. Tedy aspoň to jsou meje pocity, až jsem měl skoro nutkání je dat i nadruhé kolo, obzvláště když se teď dají staré xt sehnat za dobrou cenu. Předpokládám, že nové xt na tom budou podobně nebo lip :-)

        • jonti  

          Nove brzdy za stare brzdy skoro vzdy brzdi lip, i kdyz se jedna o stejny typ.

          Problem je, ze nove XT jsou na tom nekdy o neco hur nez stare, o tom je toto vlakno.

          • Jirra  

            Ty 615 měly najeto cca 200km tak byly skoro nové :-)

            Myslel jsem, že tohle vlakno není o špatném brzdění nových XT, ale o problému je správě ovzdušnit, což samozřejmě pak má nasledky na funkčnost, ale když už se je někomu povede ovzdušnit, tak pak brzdí dobře, tedy jako staré XT, nebo se pletu?

            • Milan  

              Za mne pleteš. Přinejmenším jakási první vyrobená horda série 8000 má problémy nejméně se změnou kroku při rychlém pumpování které je znatelné zvláště při lehkém sjetí desek. K těm komemtům k odvzdušnění už chytám lehkou alergii. Navíc pokud dotčený brzdy nemají vysloveně vzduch ve třmenu tak se prý ostatní bublinky dostanou do „jímky“ v páce a je klid. Zdroj SSC.

            • marek_K2  

              +1 pleties sa, precitaj si cele toto vlakno a odkazy ktore som tu daval aj na zahranicne fora, robia to ako nove XTR 9000 tak aj XT 8000. A stale to nieje vyriesene ani na XTR, nema to nic so zavzdusnenim. Praveze brzda brzdi stale velmi dobre len pri rychlom stlacani po sebe sa ti skracuje chod paky a tym znizuje davkovatelnost a spolu so skracovanim chodu sa samozrejme aj meni poloha packy v ktorej sa zahrizne . http://www.bike-forum.cz/…rzdama-m8000#…

        • Tehu  

          Souhlas koupil jsem XT místo 615. Proti 615 jsou to kotvy. Ale chce to i ICE TECH kotouče a desky s chladičem. I kdyz to ale nevymenis komplet rozdil je znatelny 615ky sila, davkovatelnost. Jsem jezdil na minulém kole i tam už jsem nadával jaký to jsou houby. Teď jsem najel 200km a šli pryč.

          • Nikovlas  

            Máš nějaký porovnání, jak stejné brzdy fungují s ice tech destičkama a bez? A jak s ice tech kotoučema a bez? Minimálně u těch kotoučů mi výraznější rozdíl připadá jemně řečeno „neuvěřitelný“.

            • Kafař  

              Mam XT M785 s 180 Ice Tech kotoučema a organickejma deskama. V okolí nemam moc dlouhý sjezdy, ale nedavno jsem měl pocit, že po cca 5 min konci vyjíždky (sjezd + rovinky) mi zadní brzda v závěrečnym strmějšim úseku dost zvadla. Pořídil jsem ograniky s chladičema, zkusim danej segment jezdit častějc a otestuju zda se to zlepší. Kovový destičky nechci, protože to vypádá, že aktuální RT86 kotouče nevydržej ani 500 km (jezdil jsem nahoru a na brzdách dolu – srovnatelný s dh či bikeparkem).

            • Tehu  

              Loni jsem 615ky uhrál druhou jízdou na Petzenu. Zadek nebrzdil takřka vůbec až do zchladnutí a pak už to nebylo cely rok ono. Předek zmeknul chod a při určitých rychlostech mi rozvibroval vidlici. Měli co dělat i s Rychlebskym endurem :D. A to nejsem žadnej střelec. Takže na rekreační XC jízdu klidně, ale „ostřejší“ zacházení nedaj. XT 785 jsem nahodil na podzim a zatím jsem spokojenost. Páka pěkné tuhá, davkovatelnost, krok brzdny ucinek prostě rozdil. Kamos má letosni to samé kolo a nechal tam zatím puvodni Deore a rozdíl je citelný. ICE TECH kotouče a desky s chladicem nevím jestli mají lepsi účinek apod. ale slibují si větší odolnost proti přehřátí a konstantní dlouhodobá davkovatelnost, tak uvidím přes rok…

              Letošní 8000 neznám. Ale to bych vzal asi radši Zee ;)

              • Nikovlas  

                Smysl těch chladičů na deskách je evidentní – jak moc velký vliv to má, je otázka. Ale smysl sendvičových kotoučů je poněkud pochybný – to už se tu ale řešilo.

                (Kotouč je rovnoměrně zahříván po celém obvodu, takže není třeba distribuovat teplo po obvodu – a prakticky nikam dál už sendvič nesahá – ten nýtovaný spoj toho určitě nepřevede víc než souvislý ocelový materiál.)

                • MlokCZ  

                  V testech většinou potvrzují, že i ICE tech kotouč má smysl.

                  Náhodný výběr prvního testu

                  http://www.rahoxbrakes.com/…-disc-rotor/

                  Testů bohužel není tak moc a většina lepších testů, kde bylo prováděno přesnější měření testoval kombinaci desky s chladičem + ICE tech kotouč a ne každé samostatně. V těchto testech se tedy ztrácí, co má jaký přínos do konečného výsledku.

                  Jezdím desky s chladičem + ICE tech kotouče už nějaký ten rok na všech kolech a je to poprvé, co jsem mohl zůstat u organických desek a přitom jsem brzdu nikdy neuvařil (dříve jsem vždy musel přejít na sintry, abych nikdy nevařil). Takže bohužel také nemám samostatné srovnání, co je hlavní přínos (jestli desky nebo kotouče).

                  • Nikovlas  

                    Zajímavé. O těch destičkách jsem uvažoval, kotoučům jsem moc nevěřil.

              • MlokCZ  

                Ono by to ale hlavně chtělo srovnávat vždy se stejným kotoučem a deskami. Je jasné, že pokud jsi 615 jezdil s organickými deskami bez chladič a bez ICE tech kotoučů, že jsi to uvařil.

                • Tehu  

                  Právě že na loňským Stampovi jsem měl 615ky s deskama s chladičem, ale kotouč byl standart. Jestli to byli sintry nebo organické nevím. Tak jak to tam dává výrobce.

                  • MlokCZ  

                    V originále jsou na 615 organiky bez chladiče a obyč kotouče. Pokud jsi tam měl desky s chladičem, tak už tam mohlo být cokoliv co se rozhodnul osadit výrobce kola.

              • Mr.Duck  

                Ale prosim tebe, co by nedaly „ostrejsi“ zachazeni? Nemam srovnani s XT, a jasne ze Sainty to nejsou, ale na M615 jsem rok a pul jezdil XC v celku z kopce, citil je smrdet jak pozar na skladce, a ac nikdy nebrzdily jako Saint, vcelku pochopitelne, rozhodne bych netrvrdil, ze neco „nedaj“. Do parku a na DH bych doporucil spis Zee, na enduro v BC bych take radeji Zee proto, ze mi dovoli brzdit pozdeji, a tech par gramu navic mi nevadi, ale troufam si rict, ze jsem M615 otestoval v podminkach ktere nechaji nektere WC DH trate stat se studem v koute a vzdy me spolehlive ubrzdily.

                • Rubi  

                  taky si myslim ze nekteri by tady spis potrebovali lekci brzdeni… uplne to vidim jak nekdo tavi cely kopec zadni brzdu a pak se divi ze je chcipla…

                  • Tehu  

                    Jo i tak tomu u nekterych jedinců bývá to nevyvracím. Prostě já jsem s nima byl nespokojen 2×. Zas abych nebyl za kritika tak před 615kama jsem měl avidy 7icky a ty jak píše vyse, smrdeli, jednou i přední kotouc zabarvili, ale po zchladnutí vrčeli dál a stejnou měrou. A to tu je minimalne vic jak pulka klubu co jim avidy nesmi do baraku.

                    Hold jsme zas u toho jeden je spokojenejsi tady a druhý tamhle… A tak to má být.

                    • Rubi  

                      i se divim tem rychlebam, nevybavuju si, ze by tam byl nekde kopce dolu kde by se muselo extra brzdit…

                      no ale pokus si je pretavil jednou poradne, tak pak si mel asi vymenit olej no, ale jako beru ze si s nima byl nespokojeny, jen je mi to divne…

                  • -ONDRA-1  

                    +1

                • wilda81  

                  Zajímavé, že 615 tě „spolehlive ubrzdi v podminkach ktere nechaji nektere WC DH trate stat se studem v koute“, ale SLX v parku ne ;)

                  • Rubi  

                    mam dojem ze SLX psal k DH kolu a deorka k nejakemu XC, coz je dost rozdil, protoze na DH si dovolis vcelku jine rychlesti s jeho skillem :D

                  • Mr.Duck  

                    Vim, co jsem psal tam, a vim, co pisu tady. Pisu o dvou ruznych vecech.

                    Do parku a na DH bych doporucil spis Zee, na enduro v BC bych take radeji Zee proto, ze mi dovoli brzdit pozdeji

                    Tohle neznamena, ze to M615 nezvladnou, jak pise Tehu nahore. Pokud teda rychleby nejsou dele a vic z kopce nez Squamish, BC. Vybral bych si je do parku? Ne. Da se s nima jedit v parku? Ano. Na FR/DH jezdeni pro me nemaji vykon dostatecne „po ruce“, je potreba za ne trochu vic vzit k ostrejsimu brzdeni, zatimco se Saint na to nemusim ani trochu myslet, proste brzdi tak, jak potrebuju, a to od brzdy na DH chci. Sam na XC jezdim prevazne veci, co jsem driv jezdil na DH, vyslapnu nahoru a tam souvisle z kopce. Na vetsinu toho Deore stacily, ale ve srovnani se Saint (ac to neni uplne fer srovnani s jinym, stabilnejsim kolem s mekci smesi gum) jsem musel brzdit driv a myslet na to. DH brzdy to proste nejsou, nedoporucil bych je na FR/DH, ale tvrzeni, ze jsou na neco kratke, aniz by to neco bylo tri kilometry z kopce s 30% klesanim mi prijde dost zavadejici.

                    • wilda81  

                      Tohle já všechno beru a souhlasím. Jen jsem poukazoval na to, že v dřívějším tématu byly SLX špatná volba i na občasné ježdění do parku (což beru, že se tam podívá max 5× do roka) a najednou tam klidně vzít i 615. Ale v pohodě, jen jsem si musel „rýpnout“ ;)

                      • Mr.Duck  

                        Jasný, já tam to téma vnímám, že je řeč o fr, jak se píše v titulku, a to je prostě jiná situace žejo :) To, pod čím já si představuji FR, na to bych prostě nic slabšího než zee / Saint nedoporučil, ale to neznamená, že to je špatně brzda. Ani si nemyslím, že by to ta brzda nějak nezvládla a selhala, jen si myslím, že nemá potřebný výkon abys na to nemusel myslet a aby tě zastavila dost rychle, což mi ještě žádná jiná brzda než Saint nebo guide páka s code třmenem nedala. Zee jsem pořádně nezkoušel, počítám že to zvládne taky.

                        Jde tam třeba o ty situace, kde potřebuješ rychlost/nebrzdit na chute / drop / skok, pak prudce zpomalit během dvou metrů třeba na další, to jsou věci, které si s m615 nedovolím. Na dh tratích to pak znamená, že si nedovolím pustit brzdy a začít brzdit až na poslední chvíli, protože nebrzdí jen na ně pomyslím, ale až trochu zaberu. Jak jsem ale psal, to už není fér srovnání na kolech na dost odlišné úrovni. Neznamená to rozhodně, že to není dobrá brzda, měl jsem na dh stejný problém s nejvyššími guide, jen bych ji nedal na fr kolo, když bych mohl dát zee.

    • DaD  

      Jen pár postřehů po nějaké době používání.Včera při závodech má přední brzda M8000 přestala téměř brzdit a málem jsem skončil borcovi ve sjezdu na zádech.Bylo to z vysoké rychlosti do prudkého vinglu a tak se šlo na brzdy opravdu fest.Dnes jsem na tom odjel singly v Jedovnici a nějak se mi to nechtělo pořád zdát.Věděl jsem,že budou trochu připečené a tak jsem to dopoledne moc neřešil.Doma jsem to sundal a oni nebyly trochu,ale pořádně chycené. Až posléze jsem si všiml,že tam mám organické a né sintrované destičky,kua drát.Na lehčí ježdění ty organiky asi stačí,ale když se jim dá pořádně pokouřit,tak je zle.

      A samozřejmě jsem zrovna já ten šťastlivec kterému zadní brzda pumpuje jak kráva už od nové:(

      Už je nějaký zaručený postup jak na to a nebo zbývá jen reklamace?

      • DaD  

        Vyměnil jsem kotouč Ashima za Avid HSX a organiky za metal destičky s titanovým unašečem Shimano a nedá se to snad ani porovnávat.Brzdí to konečně fakt skvěle …

        • rkawa  

          to mne zajima, co mas za brzdy? podle desticek shimano.. nikde nic neskrta? ty avid kotouce jsou fakt lehounky a vypadaj skvele..

          • DaD  

            Viz výše… XT 8000 s pumpující zadní brzdou. Dal jsem toto kombo pouze dopředu. Vzadu mám kotouč Ashima 140mm s organikama. Tam to ale bohatě stačí, jen ten předek byl ve stejném setupu pod zátěží naprosto marný.

            Na škrtání nevím proč se ptáš. Shimano má celkem velkou mezeru mezi deskami a navíc je to spíše otázka nastavení třmene a nebo křivého kotouče.

            • rkawa  

              Ja se ptal hlavne kvuli te horizontalni mezere mezi trmenem a kotoucem. Jestli to nenarazi do trmenu a neni nutne to nejak vypodlozkovat na adapteru. To bych se nato totiz vyprdnul.

              Precijenom to je trochu jiny rozmer..

              Dik za info..

              • DaD  

                Je to naprosto v pohodě a nic se nemusí podložkovat.Klidně to můžeš použít.

        • Rubi  

          tos mel rict rovnou ze tam mas ashima kotouce :D to je jen takove gramarska zarazka mezi desky…

          • DaD  

            Proto mi to z kopce tak upaluje :) Už ale nechci ohrožovat sebe a ani ostatní a tak jsem to musel poladit…

            • tomxxx  

              Upaluje je slabý slovo :D

              • DaD  

                :D S Rubin spolu závodíme.S tebou se také potkávám na trati,když víš jak jezdím?

                • Rubi  

                  jasny, to je ten malej otravnej zabak, my jsme takovy spolecny zvireci tym letos…

                  • DaD  

                    ??? stále tápu…

                    • tomxxx  

                      Si mě pamatovat nemůžeš, nikdy sme se pořádně nedali do řeči.

                      • Rubi  

                        ja s DaDem taky ne, protoze kdyz uz ho teda dojedu pri zavode tak nemuzu ani mluvit a ve sjezdu jsem za nim :D

                        • tomxxx  

                          To je přesný, když mě dojeli v brdech, tak už sem kloval do představce a modlil se, že nebude ten kopec, kterej nakonec fakt byl.

                • tomxxx  

                  Jo, jo, když jsem začínal jezdit trochu vážněji, tak si pamatuju, jak si mě na berounské desítce dojel zezadu, páč ste startovali později než hlavní vlna (netušim, proč to tam tak je). To bylo první setkání co si pamatuju a je to pěknejch pár let.

                  Poslední, když si mě zase dojel zezadu na brdech, páč sem ztratil skupiny a plácal sem se na větru sám. Přišly sjezdy a já byl v pytli :D

                  Jinak na trati se moc nepotkáváme, ale i tak ti techniku docela závidim.

                  • DaD  

                    aha,už vím.V tvém případě je slovní obrat „plácání ve větru“ smrtící,když vážíš jak jeden pytel cementu :)

                    A taky už chápu,proč jsi vezl dlouhé návleky dole i nahoře.S tělesným tukem nula-nula prd,je ti asi zima i u topení,ne? :-D

                    • Rubi  

                      % tuku tady ani nevytahuj, ted byl na mereni a se svou hodnotou by porazil vetsinu profipelotonu :D

                      • DaD  

                        No právě.Nemá žádný,což ale není zase taková výhra jak se může na první pohled zdát…

                    • tomxxx  

                      Já se klepu zimou, ikdyž koukám v létě na filmy o ledních medvědech.

                      • DaD  

                        A to ani v Hustopečích si nevařil ? Tam si jel dlouhé-dlouhé,že? Já na tebe koukal a říkal si,jak to kua muže takhle dávat…

                        • tomxxx  

                          Hustopeče jsem nejel. On ještě jezdí kolopro jeden takovej „pavouk“ jako já, neznám ho, ale má Open cycle, tak asi jel huspoteče on.

                          Brdy bych snesl i krátké.

                          • DaD  

                            Aha,tak to jo.To byl hrozný démon.Na slunci třicet a on v těch prudkých stojkách v plné polní…

                            • tomxxx  

                              Jo jo, ten bejvá navlečenej docela dost, na to nejsem ani já.

                          • Dejv94  

                            Lukas Janku, jezdi za Pepebike (modrozeleny dres). Jezdi mu to slusne ale je spis na kratke trate.

    • rkawa  

      Panove dotaz: lze vicko nadobky z paky m615 prendat na paku m785?

      Jde mi o to, ze to stribrne xt vicko bych na kole nesnesl kvuli oslnovani a chtel ho nahradit cernym deorkem..

    • Vyvy86  

      zdravím mam ted na kole brzdy shimano xt m8000 apremyslim o xtr m9020 trail je velky rozdil v brzdnem ucinku?? ma to cenu si priplatit?? diky za tipy

      • tomxxx  

        Reálnej rozdíl je jen ve třmenu. Panuje přesvědčení, že třmen z jednoho kusu je lepší než ten co se ted dělá na XT a XTR, SLX, já si myslim, že rozdíl neni.

        Váhově je to podobné, osobně bych za XTR trail nepřiplácel, to už raději normální XTR kvůli váze, nebo úplně jiné brzdy, trail jsou především o tom, že jsou fakt hodně pěkný (aspoň mně se moc líběj)

    • THORX  

      Příští týden budu možná mít nová XT za super cenu. Jaké tam jsou brzdové destičky v základu a dají se dokoupit s chladičem? Ještě XT kotouče 203 mělo byto být ok.

    • rs.bike.samuel  

      Měl jsem Avid elixir 5,přehodil jsem přes týden na XT8000 a spokojenost.

    • THORX  

      Tak už jsem tady majitelem nových XT za 2800kč.

      • scret  

        kde za ty prachy??

        • THORX  

          Původně za 2000ku měli být nakonec 2800:( +2000 ve flexipassech které jsem dostal v robotě takže to beru jako za 2800kč. Jinak jak jsou brzdy balene když jsou v setu v krabici Shimano nebo v sačcích? Kamarád mi je výzvedával a píše že jsou v sáčkách tak jsem zděšený.

          • Dejv94  

            Takže tedy 4800,–, v sáčcích jsou to nejspíš nějáký OEM sundaný z kola/montážky.

          • goofy  

            Takže 4800… Jinak to budou OEMka, ale to je úplně jedno. V krabici mi zatím nepřišly žádné brzdy a skoro žádné komponenty.

          • Rubi  

            to bych ti je sehnal za 2500 + 2000 ve flexipassech :D (objednal bych je z KK za 4300 a jeste bych 200 vydelal…) asi ti je „shanel“ dobry kamarad :D

          • scret  

            aha:))

            Ja je mel za 4800,– i se zkracenim a deskama s chladicema vepredu:)

      • Hoblinka  

        Já nedávno kupoval za docela rozumnou cenu M785 a přišly v krabičce, u M8000 mi nevyhovoval i-spec, kterej neni kompatibilní s 10 speed řadicíma páčkama. Cena 4800 Kč mi přijde celkem dost, snad k nim v pytlíku jsou aspoň náhradní olivy, plasty na naražení trnu, odvzdušňovací blok a jsou dostatečně dlouhý hadice (tak jak je to v krabicovym balení). Mimochodem, v KS maji při premium účtu (za nákupy v součtu nad 10 000 Kč) sadu brzd M8000 s destičkama bez chladiče za 3936 Kč.

        • THORX  

          Co je ten i-spec ještě mi řekněte že mi to na kole nebude fungovat a mě odjebe :D

          • Vilém  

            Moznost pridelani radicich pacek do kompletu s brzdovyma. Starsi verze razeni s i-spec A a B na to nejdou pouzit.

            • THORX  

              Takže to znamená v mém případě co když se podíváte do parametrů mého kola?

              • pepek  

                To znamená, že ten Muřínkový vrch určitě zase nedáš :-)

              • Hoblinka  

                Na ty M8000 jdou přidělat pouze páčky s i-spec ii a ty se prodávaj jen ve verzi pro 11 speed. Takže je třeba řadicí páčky přidělat přímo na řídítka a ne na brzdový páky.

              • figur  

                Ty máš řazení Deore na samostatný objímce, takže dáš místo Avid ty nový brzdy a řazení se ta změna nijak nedotkne.

                • THORX  

                  Takže to bude šlapat bez problému? Jen sundám brzdy AVID a dám tam XT a řazení bude pod brzdou ale přichycene na říditkách a ne na brzdě.

                  • figur  

                    Ano, není důvod, aby to nefungovalo, když to je na sobě nezávislý.

    • THORX  

      Takže jsem koupil brzdy na hovno?

      • goofy  

        Já myslel, že brzdy jsou na brzdění a ne na hovno… Neplaš. Brzdy máš v cajku. Jen jsi možná mohl za ty flexipasy koupit něco jiného nebo je střelit. Ale i tak je to v pohodě cena. Krabičky nedostaneš skoro nikde a stejně jsou k hovnu (jedině že by sis je chtěl dát na výstavku).

        • THORX  

          No jednalo se mi o transport když už je budu mít doma tak to bude ok ale při přepravě aby si neublížili :) uff už jsem začal mít nával :D tak to jsem rád že tyto brzdy budou zdobit má říditka. Jinak uvažuji jaký průměr kotouču. Brzdím 95% jen přední tak uvažuji jestli 180 nebo 203. Dozadu 160 nebo 203mm koutoče přehodím když bude mít přední dost?

          • Fran-tic  

            na to tvoje kolo bych volil předek/zadek 180/160 max

            • THORX  

              Důvod?

              • petr99  

                bohatě stačej, pokud nejseš nějak těžkej, navíc tam máš (předpokládám) rychloupínák, a to by ti 203ka pěkně cinkala (ze zkušenosti ;) )

                • THORX  

                  Živá váha 92kg ano rychloupínák. Šlo by kolo předělat na pevné osy? Za pomoci zapletených kol s náboji na osy?

                  • Vilém  

                    Kdyz vymenis vidlici a ram, tak samozrejme ano.

                  • petr99  

                    Ne, protože na to není stavěný rám ani vidlice.

                    • petr99  

                      Jako dá se to prý vylepšit tímto, taky mám časem zálusk, až mi bude vadit menší tuhost klasiky.

                      Jako to cinkání není tak hrozný, ale podle mě bohatě stačí 180mm (i když záleží i na brzdách a co jezdíš).

                      • petr99  

                        A ty máš vlastně XT, takže pohoda

                      • Fran-tic  

                        na co je tohle dobré oproti RU?

                        • petr99  

                          Je to prý o něco tužší, navíc to dovoluje přesnější utažení. Ale nwm, zatim jsem to nezkoušel.

                          • goofy  

                            Vždyť to je klasický upínak. Tam si pomůžeš nula nula nic…

                            • petr99  

                              Nevim, nezkoušel jsem, ale v jednom vláknu se to tady zkoušelo. Že když už před tim nemáš nějakej dobrej rychloupínák, tak se to trochu dá poznat (ta tuhost). Ale samozřejmě nic extra. Jednomu týpkoj pak přestal cinkat kotouč.

                      • Dejv94  

                        "Rychloupínáky zakončené kovovou matkou. Chrání před krádeží vašich kol. " To už se přece nedá nazývat rychloupínákem, ne?

              • Vilém  

                V pohode staci. Se 100kg me stejna kombinace bez problemu ubrzdi na 29ce.

                • SKYlined  

                  Já mám tak 93kg a nechtěl jsem to podcenit, jezdím tu dlouhé sjezdy tak jsem si tam prdnul Saint 180/180 a plná spokojenost :)

          • snownook  

            203 je už kotouč na nějaké větší sjezdy. Já vždy měl 180/180…ale od dob, co jsem měl vylízanýho Kellyse a nešel dozadu dát 180 mm kotouč, ale jen 160, tak používám i na ostatních kolech kombinaci 180/160 a bohatě to stačí. A nauč se brzdit oběma brzdama, jednak dáváš kouř třmenu, druhak destičkám s kotoučem a třeťak vidlici. 92 kg váhy ti 180tka ubrzdí v pohodě

    • THORX  

      Takže 180/160mm no jsem zvědavý jak si polepším snad je už nespálím a vhodné destičky na xt brzdu a xt kotouč chladič?

      • scota  

        Jedině XT ;-)

      • Dejv94  

        tak píšeš, že brzdíš 95% jen přední, to se pak nediv, že to upečeš. Začal bych tím, že se nauč brzdit obouma, tak, jak se má.

          • Dejv94  

            Mě nemusíš říkat jak brzdit, já s tím problém nemám, ale ty jo. I na videích brzdí dost i zadní brzdou. Ano, přední brzda pobere většinu energie a je více namáhaná, ale neznamená to, že zadní je k ničemu a musíš to dohánět icetechem a velkýma kotoučema.

            Nevidím důvod, na XC vozit víc jak 180 na přední kolo a 160 na zadní (a to i tak spoustě lidem stačí 160/160). I při váze nad 100kg by tato kombinace měla stačit.

            Jednu dobu sem měl na biku zadní nábu s převodovkou a jen přední kotoučovou brzdu, v terenu se to moc nedalo a už vubec ne sjezdy.

            Moc to hrotíš, zkus si to a uvidíš.

          • petr99  

            Záleží, jak jezdíš. Zadní používáš lepší směrování např.

          • Mr.Duck  

            Neee

            1. Nechces hned presouvat teziste za sedlo, nejbeznejsi chyba, blbe se to odnaucuje
            2. Ac je predni brzda mnohem ucinnejsi, v technickem sjezdu vetsinu brzdeni obstarava zadni brzda. Pokud bys 95% brzdeni delal na predku, musel bys brzdit jen v mistech kde neresis grip a muzes prudce brzdit aniz bys sel pres hrazdy. Mezi temi misty bys nabral bez zadni brzdy tolik rychlosti, ze uz bys misto o ti z ni dovoli prudce zpomalit tezko hledal.
            3. Nikdy nikdy nikdy nechces natahnout ruce.
            • THORX  

              1 a 3 bodu moc nerozumím.

              • Mr.Duck  

                Proste kdyz jedes z i prudkeho kopce, nechces jit hned vahou za sedlo, obiras se tim o kontrolu nad kolem. S tim souvisi, ze pri jizde z kopce prakticky nikdy, v zadne situaci bys nemel natahovat ruce. Paradoxne pri jezdeni z kopce za sedlem je mnohem vetsi pravdepodobnost, ze pujdes pres riditka zaprve proto, ze bez vahy na predku mas mizernou kontrolu nad kolem, a za druhe proto, ze s vahou na zadnim kole te kolo muze lehce kopnout a katapultovat vpred.

                • THORX  

                  No dneska jsem zkoušel brzdit i zadní a nejde to když brzdím málo je to jako by nic a když hodně tak to kope do stran :)

        • goofy  

          +1

      • Vilém  

        Kotouc nemusi byt XT, vzal bych vsak neco s unasecem.

      • goofy  

        Proč bys hned kupoval desky? Nech tam co tam je. Jak je sjedeš, tak pak třeba sintry, ale na XC jsou organiky asi lepší.

        • THORX  

          Jojo ponechám origo takže pak organiky s chladičem?

          XT kotouč nemusí být mám uchycení na 6 děr.

          • snownook  

            Existujou i XT kotouče na 6ti díru…a chlape, nauč se sakra brzdit a nepotřebuješ desky s chladičem. Až pořádně přeletíš rodla, a dáš si na čumák, tak to možná pochopíš. Beztak to má minimální chladící účinnost, to bys musel mít kotouč z jiného materiálu, než z oceli, aby se ti to chladilo pořádně.

            • THORX  

              Jak můžu ve sjezdu brzdit zadní nechci jet sjezd smykem :D

              • Mr.Duck  

                Jsme tu offtopic, ale realisticky ve sjezdu rychlost kontrolujes z velke vetsiny zadni brzdou. To neznamena smykem, s citem. Kdybys ale delal 95% predni brzdou, tak bud litas permanentne pres hrazdy, nebo ti klouze predek po celem svete.

              • Kire  

                Sjeď si něco za mokra na kořenech a třeba kamenech :-), zadní se ti bude hodit a přední to budeš jen zlehka kontrolovat :-).

              • TheJD  

                Asi by ses mel naucit brzdit, jestli si brzdeni zadni brzdou spojujes jen se smykem… Jde prave o to brzdit tak, aby se ti kolo nezablokovalo.

              • TheJD  

                Asi by ses mel naucit brzdit, jestli si brzdeni zadni brzdou spojujes jen se smykem… Jde prave o to brzdit tak, aby se ti kolo nezablokovalo.

              • goofy  

                Stačí se naučit brzdit.

    • kali222  

      jsem uplne mimo nebo ty (V)osmitisicovky nemaji sundavaci vicko na pace? podle fotek vidim jeden sroub(na kapalinu) a to druhe je zaslepka a pod ni druhy, nebo?

      • Vilém  

        Ne nemaji klasicke vicko.

      • tomxxx  

        Maj to jako XTRka, proč bys chtěl sundavat víčko? Leda když se ti to dojebe, tak se to dá opravit jen tak, že vyndáš to víčko z boku a něco tam poladíš, jenže nová páka na XT stojí 800, tak bych se s tim asi ani neprcal, pokud by byla poškozená nějak hodně.

    • Kire  

      Mám na nich (bez chladiče a klasické kotouče, ne ICETCH) za sebou první vyjížďku 40 km a vše v pohodě. Uvidímě po pár set km, dám vědět.

    • DaD