Zdravím,
chtěl bych se zeptat na chování brzdy M7120, jste s ní spokojeni? Je tady někdo kdo by mohl M7120 a M800 porovnat? Má smysl uvažovat o uprgradu z M800 na M7120? Díky za odpovědi
Zdravím,
chtěl bych se zeptat na chování brzdy M7120, jste s ní spokojeni? Je tady někdo kdo by mohl M7120 a M800 porovnat? Má smysl uvažovat o uprgradu z M800 na M7120? Díky za odpovědi
Na jakém kole a co ti na m8000 vadí? Na nějaké trailové, enduro apod. to smysl určitě má, brzdí to trochu líp a lépe to zvládá delší sjezdy, je to maličko dávkovatelnější.
Jedoné co, kvůli posunuté objímce páky to nemusí úplně sedět s ostatníma páčkama na řídítkách a pokud máš na stávajících pákách navěšené řazení, nebude ti na nové brzdy pasovat – rozdíl I-spec II vs EV.
Na m8000 mi trochu vadí, do dávkování, že prakticky není žádné :))) kolo je 27,5, váha 90kg, AM/EN ježdění.. měnil bych jen třmeny
M7120 jsou skoro stejné jako M8120 co mám a neměnil bych.
Oproti M8000 budou o hodně silnější.
diky
Větší rozdíl udělají lepší destičky (chlazené sintry) a pořádný kotouče. M7120 je dobrá brzda a nevyplatí se ji měnit.
Ale on má m8000, o m7120 uvažuje.
presne tak :)
desky chlazené mám..kotouče klasika 200/180
Mel jsem 8000 a presel jsem na 8120 a jsem max spokojen
Vykon je vetsi a brzda mi prijde ostrejsi. Na obou chlazeny origo sintry a kotouc XT s chlazenim.
Ale zase dozadu mi to uz nedava smysl, tam jsem nechal 8000
rikate ze je horsi davkovatelnost ?
Pistky maji vetsi plochu, dackovatelnost je lepsi. Krok paky je mirne delsi.
uvažoval jsem obdobně, dopředu 8120 a dozadu 8100. Ale řešit dvoje destičky mi přišlo navíc, takže nakonec P/Z 8120 a spokojenost.
Je tady prosím ještě někdo kdo přecházel z M8000 na něco vyššiho (M7120, M8120 aj.) ?
Přecházel jsem ze starších XT 785 na čtyřpístkový SLX 7120 a skvělý. Rezerva ve výkonu brzd a slušná dávkovatelnost. Jen problém když pak jedu na druhým kole s jednopístkovýma slx.
Moje zkušenost se Shimanama taková, že všecky dvoupístky řady Deore vejš brzdí naprosto stejně, rozdíl dělaj hlavně použité desky. Přepákování, průměry pístků jak v páce, tak ve třmenu jsou totožné. Stejné je to se čtyřpístama, výkon totožnej Deore vejš, rozdíl ve výkonu dělaj desky. U čtyřpístku mi přijde znatelně lepší dávkovatelnost a trochu vyšší brzdnej výkon.
Přesně tak staré SLX 675 byl super též jsem moc nepoznal přechod na ZEE.
9100 mají jiné třmeny s menšími destičkami a páky bez serva.
Tak dobře, až na vyjímku XTRka.:-) Na ty jsem si sáhl jen jednou, nikdy jsem je teda ale moc nekoumal, cenově mimo.:-) Předpokládám, že jsou jen co nejvíce oholené kvůli hmotnosti, ale průměry pístků budou nejspíš totožné, ne? Rozdíl v brzdné síle tedy bude dělat přepákování na páčce, při chybějícím servowave… Nebo jestli bude i hodně znát případná tužší konstrukce, pevnější hadička,…
Aktuální XTR 9100 má silniční třmen. Menší destičky, menší pístky. A páku bez servowave. Co nejlejčí ale moc to nebrzdí, Starší m9000 aspoň měly mtb třmen, podobný xt.
Ale dá se použít m9120 páka (nebo ktera koliv levnější xt/slx/deore) která SW má, ale pak je to jak struhadlo na ty malé destičky.
XTR Race jsou opravdu jen pro gramhoniče a lehké závodníky a současná trail verze se už nedělá s dvoupístkovým třmenem, co je trochu škoda. Proto jsem si teď objednal SLX dvoupístky, čtyřpístky nepotřebuji a XT ani XTR o moc víc nenabízí, jen vypadá o něco líp. Zvažoval jsem kombinaci XTR Trail pák a XT/SLX nebo ideálně 9020 třmenů – ty už nejde moc sehnat, ale přínos je tam minimální a nestojí mi to za tu práci a peníze navíc.
Když už je tu to brzdové vlákno takto na vrchu, tak se připojím s dotazem.
U trojciferných řad byl rozdíl mezi SLX a XT jen v pákách.
U čtyřciferných řad je ale poměrně velký rozdíl v ceně mezi třmeny SLX a XT, zvláště u dvoupístkových verzí. Ty třmeny už tedy nejsou stejné?
U 7100 a 8100 je rozdíl ve šroubku freestroke, u SLX se musí vyměnit, aby fungoval.
Bavíme se o třmenech?
Třmeny m7100 a m8100 resp. m7120 a m8130 jsou totožné, rozdíl je pouze v pakách – freestroke šroubek má na SLX jinou „zaslepovací“ hlavičku (jde vyměnit) a páka nemá ďůlkování v místě ukazováku. To je celé, samozřejmě teda jiné barevné privedení.
Přesně tak. U třmenu je to největší divnost kde ten cenový rozdíl je doslova jen jiná barva.
Tady mi to opravdu prijde jen jako pomerovani pindiku. Chces napis XT tak zaplat :)
No když jsem kupoval jen samotné třmeny, bylo to hodně těžký rozhodnutí. Rozdíl v nákupce $40 ale všechno ostatní mám XT, původní třmeny Saint tak trochu bolelo ego tam dát SLX, ale pak jsem to projel a bylo po starosti :)
Zajímavé je, že jsem zaregistroval větší rozdíl při výměně třmenu že Saint na 7120,než při výměně páky Saint za M8100.
Je tam rozdil v prumerech pistku? Jinak bych vic chapal rozdil na pakach nez na trmenech teda :)
Právě že není.
Jestli by nebyl rozdíl i kdyby jsi měnil Saint za úplně stejný Saint, jen nový?
To mě taky zajímá. Shimano říká že nový třmen je o 10% něco někde než starý, nevím přesně co tvrdili ale myslím že je to něco o vylepšení těch těsnění pístu. Taky si nějak neumím představit co se ve třmenu může opotřebovávat, jedině že by těsnění změnilo vlastnosti s časem což je možné. Ale nový Saint nemám a už asi ani nebudu shánět, počkám až Shimano vyrobí nějaký update, už by bylo na čase trochu aktualizovat DH a nový Demo vypadá sakra pěkně, ještě když na něj v práci každý den koukám <3
V poslední době jsem 10% od Shimana ve spojitosti se třmenem zaznamenal jen u toho, že u nové Dury a Ultegry je prý o 10% větší mezera mezi destičkama a kotoučem. (Což bylo by u těch FlatMount třmenů bylo sakra potřeba) Jinak nic.
Mno zkusil jsem to pár minut pohledat a nic. Ale jsem si celkem jistý že psali něco o tom že je vylepšený quad seal a že by měl rychleji vracet písty nebo tak něco, v nějakém psaní přímo od shimana. Já ty jejich procenta stejně neberu moc vážně, tvrdí že 4p jsou o 20% silnější než 2p, přitom reálné číslo je o parník silnější :)
Frézujete často rámy a vidlice kvůli křivým flatmount úchytům? Spolu s tou malou mezerou je křivý flatmount docela problém, často to škrtá.
Hlavní rozdíl u pák je v provedení páčky. U SLX z plechu u XT kovaná. Zda to stojí za to je na každým.
U XT je také z plechu, akorát s vyraženýma ďůlkama, možná tím myslí to kování.
u 785 není z plechu a je kovaná.
Řešíme altuální generaci. M785 už moc koupit nejde.
Přesně.:-D Já třebas vozím 4 pístové třmeny BR-MT520 jsou super, ale u základních Deore pák BL-MT501 mi trochu vadilo, že nejde štelovat vzdálenost páčky od řidítek bez pomoci nářadí. Měl jsem doma naštěstí dvě starší páky řady XT BL-M8000, kterým po pádu prasklo tělo, ale samotné páčky byly zachované, takže ty jsem vyměnil za stávající Deore (ojeb narvat tam zpátky pružinku a pak osku) a nyní mohu kroutit kolečkem, navíc mají vroubkování a prostě trochu přijemnější tvar na prst.. :-)
Edit: Jeeej, měla to bejt reakce pod odpověď david25 :-)
Nekdo nejake dalsi postrehy ve srovnani M7120 a M8000 ?
880 ?
Co chceš slyšet? 4 píst vs 2 pít, novější páka vs. starší páka. Napsáno tady o tom bylo dost. Spolehlivé jsou obě, 8000 trochu slabší a méně dávkovatelná, 7120 trochu delší krok, dražší origo destičky, trošku hůře se seřizují protože destičky jsou delší + pístky na jedné straně nemusejí vyjížďěť úplně stejně.
Dávkovatelnost, délka kroku, nerovnoměrné vyjíždění pístků – to je kus od kusu podle mě, občas dokonce i od výměny destiček. Dělají mi to různé Shimano brzdy napříč řadami. (doma mám / měl jsem XT785, SLX666, SLX675, XT8000, Deore 6000, SLX 7120)
No jo jenže na dvoupístku maximálně jeden chodí míň než ten druhej. Na čtyřpístku může chodit každej jinak ochotně. :-)
Což je doména všech brzd, řekl bych :-) … nezažil jsem značku, kde by se to nedělo, jen u brzd s DOT je to markantnější.
Mám velkou prosbu. Nemá náhodou někdo přebytečnou převlečnou matici na hadici a její gumovou krytku na páku Shimano BR-M8000? Podařilo se mi to ztratit. Samozřejmě zaplatím.
Jedině servis poblíž bydlište nebo eshop
Technicky je to šroub :)
pokud nenajdeš někoho komu se to doma válí, tak třeba eshop, stojí to pár šušňů, poštovné je dražší
https://www.axit.cz/…_5_mm_1_kus/
https://www.axit.cz/…ice_sm-bh90/
nebo
https://www.kupkolo.cz/…bh90_z96329/
https://www.kupkolo.cz/…1ks_z106536/
P.S. tady mají oboje skladem (ale taky píšou matka :D)
Děkuju za odkazy. Myslel jsem, že tyto součástky jsou jen součástí nové hadice. Díky moc. Objednám to.
možná budeš potřebovat i olivu a trn mě tak napadá, ten šroub (aka převlečná matice) přes olivu nenasadíš.
Pokud je máš tak dej bacha na správné pořadí, nejdřív musí jít ten plast, pak šroub, pak oliva a pak trn … teprve potom dotáhnout, jinak to tam už nedostaneš a minimálně budeš muset dát novou olivu a zkrátit hadici. Vím o čem mluvím :D
Díky za info. Trn i olivu mám. Jen jsem neměl matici a krytku. Už jsem si díly objednal a vyzvedl. Takže vše zalito sluncem. Díky moc za pomoc.
Ahoj. K vůli dotazu nebudu zakládat nové vlákno, tak se zeptám tady. S novým kolem jsem dostal tyto bazmeky. Červený je jasný, k čemu ale složí ty černé. Na jedné straně je to stejné jako ten červený a je tam vyraženo 2 mm a na druné straně je taková špachtlička.
Az budes menit desky, abys to nemusel pacit sroubovakem? Ale v praxi jsem to nezkousel, sroubovak je sroubovak :))
A to dostals vsechno dohromady?
sramano
Ano. Bylo to přibaleno u kola .
Zalezi co mas za brzdy, zda shimana, nebo SRAMy. Funkci to ma stejnou, Ty SRAM plasty navic roztahovani, o kterem se nekdo zminuje nade mnou.
Brzdy byly původně sram bd8 mineral