Zvýšení progresivity u DebonAir

87 nepřečtených
  • Fredos

    Zdravím,

    Chtěl jsem se zeptat jestli lze vložkovat tlumič Monarch RT3 DebonAir popřípadě co udělat pro zvýšení progresivity.?

    Pokud jsem dobře informován tak DebonAir má větší komoru (ovšem nechápu/nedohledal jsem rozdíl oproti HighVolume), pokud by nešel vložkovat dá se sehnat pouze standardní komora a zbytek prodat jak DebonAir kit? Moc se tady v tom ještě nevyznám tak budu vděčný za každou informaci, o DebonAir jsem toho zde ani na googlu moc nenašel, možná to je taky špatnou angličtinou..

    Jde o to že při současném stavu (Canyon Spectral al 2015) jde zadek tvrdě na doraz už cca z 60cm na placku, u Pika to vyřešily BT, ale tady to bude asi složitější. Představoval bych si že to musí třeba z metru na placku ustát.

    SAG 26–7%, nebylo by od věci moct ještě upustit.

    Vážím zhruba 73kg i s věcma.

    PS: Doufám že mi neřeknete že jsem si vybral špatný kolo, jinak je to parádní stroj:D

    • deekay  

      debonair ma oproti standard HV do vnejsiho plaste vyvedenou i negativku, takze lze vlozkovat oboji. V pohode to nastavis, neni problem.

      • Fredos  

        Aha, no princip negativky mi taky trochu uniká, něco jsem sice četl…

    • kubad  

      :D co tak mrknout do manuálu k tlumáku?

      když na to přišel u vidle přijdeš na to i u tlumiče

      • Fredos  

        no to pdfko sem samozřejmě projel, ale nic nenašel. Tak asi začnu hledat znova:)

      • Fredos  

        To je zajímavý, lze tu červenou vložku něčím po domácku nahradit?

        A Chápu dobře že ta horní polovina je pozitvní a ta spodní negativní komora? Vložkovat tedy obě nebo jenom pozitivní?

    • deutschland  

      Originál kroužky do komory(volume spacers) jsou drahý a u nás nejdou sehnat,nemají je ani na chinreactions­.Zařídil jsem se podle rady tady na foru a použil elektrikářskou pásku :) Jinak ten O-kroužek jde nejlíp sundat špičkou stahovací pásky.

      • deekay  

        http://mountainbikes.net/

        tady ty krozky maji, ale drahy sou na kus gumy

      • Fredos  

        Díky moc to už snad nějak zbastlím, a mám teda vložkovat pouze tu vrchní část u debonair?

        • deekay  

          nasolil bych i do negativky, snizi to jeji dosah do zdvihu

          • Fredos  

            Tak téhle větě už vůbec nerozumím, teda druhé polovině, můžeš to prosím nějak rozvést?

            • deekay  

              chapes k cemu je negativka? Kdyz ji zmensis, tak jeji ucinek nebude zasahovat tak hluboho do zdvihu.

              • Fredos  

                To právě asi nechápu jak jsem psal výše..?

                • deekay  

                  Tak pak nastuduj, pripadne mozna vysvetli nekdo kdo ma vic casu :)

              • pocestny  

                Chápu a souhlasím s tvým tvrzením. Ale zmenšením vlivu negativní komory spíš přispěje k větší linearitě pozitivky, nee?

                Edit: Bych chtěl vidět náky seriozní testík.

                • deekay  

                  To je taky na delsi debaty do ktery se ted nemuzu poustet :) On samozrejme vyvlozkuje i pozitivku, coz kdyz udela s obri negativkou, tak to bude mit dle mych zkusenosti po moc velkou cast zdvihu houbovitej chod bez dostatecne rychleho navratu – resp sladit rebound v pocatku a konci zdvihu bude problem. Proto radim vzit i trochu z ty negativky.

                  • mirabike  

                    takhle jsem si hrál já dost dlouho, teď už tam mám ty origo kroužky..

                    • siskin  

                      Jak se ti osvědčilo to vyvložkování negativky? Dle manuálu RS se negativka vložkovat nemá:

                      "Some air cans may have bottomless rings already installed. Do not install

                      bottomless rings in the boxed area as it will reduce shock travel

                      and performance".

                      • mirabike  

                        Osvědčilo, protože bez vyvložkování jsem měl moc velký sag a vyšším tlakem už se neměnil, ta negativka prostě působila moc dlouho. Záleží na průběhu zadní stavby a na mém biku to prostě s průběhem tlumiče bez vložek nefungovalo. Dnes po všech laboracích mám 4 origo kroužky v každé komoře a tlumič funguje podle mých představ.

                        • siskin  

                          Jo ,to mě přijde logický ,jen mi není jasný proč se v RS manuálu píše že to sežere zdvih. („as it will reduce shock travel and performance“).

                          • MlokCZ  

                            Protoze v mensi negativce rychleji roste tlak jak se tlumic vraci zpet k max. vysunuti a ta pretlaci pozitivku drive nez se tlumic plne vysune.

                            • siskin  

                              Aha ,to mě vlastně dělala Reba DA ,když jsem měl vyrovnaný tlaky poz/neg. tak to užralo pár mm zdvihu.

                              Pokud v tlumiči ale zachovám poměry ,tj zhruba ,dám 2× rings do poz. ,1× do nega. (negativka je zhruba o 1/3 menší) ,tak o zdvih nepřijdu ,jestli to dobře chápu?

                              • MlokCZ  

                                Tak to není. Funguje to pro pozitivku v podstatě opačně než si myslíš.

                                Zkusím vysvětlit od začátku celé:

                                • ve zdvihu je někde přepouštěcí drážka, která vyrovnává tlaky obou komor, kde přesně je u DebonAiru komory netuším, ale to je celkem fuk, může být někde kolem 20–25% zdvihu
                                • začneme tedy v tomohle bodě, kde se tlaky vyrovnají a pro příklad tam nechme 200psi
                                • poměry ploch působící na pístek jsou pro negativku a pozitivku různé, přesnou hodnotu neznám, ale pro příklad to není podstatné a vezmu 1:2 (pozitivka 2× větší plocha)
                                • když se bude z této polohy vracet tlumič zpět do max. vysunutí, tak objem negativky se zmenšuje a objem pozitivky zvětšuje
                                • v nulovém zdvihu (plném vysunutí) pak může být např. v pozitivce 180psi (číslo jsem si vymyslel pro příklad, neznám přesný poměr zvětšení pozitivky z toho rovnovážného bodu a navíc to záleží na vložkování), bude to ale každopádně znatelně menší zvětšení než kolik je to % zdvihu (při tlumiči na doraz je pořád ještě dost velký zbývající objem pozitivky)
                                • v nulovém zdvihu naroste tlak negativky dejme tomu na 360psi (naroste hodně, protože negativka je poměrně malá a už bude ztlačená na výrazně menší objem, přesný poměr zmenšení opět neznám a záleží na vložkování)
                                • a tedy v nulovém zdvihu bude tlak negativky 2× větší a protože působí přes poloviční plochu, tak bude síla na pístek od obou komorou vyrovnaná (což je cílem)

                                A teď začneme vložkovat, nejprve co udělá negativka:

                                • zmenší se její objem
                                • z rovnovážného stavu tlaků 200psi (přepouštěcí bod) dojde tedy ještě k většímu poměrovému zmenšení objemu a tlak v nulovém zdvihu bude větší než 360psi
                                • pozitivku ponecháme stejnou a ta by klesla na těch původních 180psi
                                • tedy do tohoto bodu se to ani nedostane, protože negativka pozitivku přetlačí a zůstane to lehce ve zdvihu

                                A teď vyvložkujeme pozitivku

                                • zmenší se její objem
                                • z rovnovážného stavu tlaků 200psi (přepouštěcí bod) dojde k poklesu tlaku na méně než 180psi, protože poměr zvětšení bude větší (zvětšujeme návratem ze zdvihu o stejný objem při půvoním menším objemu), tedy třeba na 170psi
                                • negativka teď nechám bez vložek a ta tedy v nulovém zdvihu dá zase 360psi
                                • a tedy dojde opět k přetlační pozitivky a ztrátě zdvihu
                                • v tomhle případě bude ale ten vliv daleko menší než při vložkování negativky a nemusí nutně sebrat hned zdvih, protože bez vložek může být v nulovém zdvihu pozitivky lehce předepnutá (nevím jak to mají přesně nastavené)

                                Tedy poměry nic neřeší, protože k ubírání zdvihu dochází vyvložkováním negativky i pozitivky.

                                Vložkovat negativku má jediný význam a to omezení vlivu kolem toho přepouštěcího bodu. Bude to fungovat i opačným směrem. Tedy vyvložkovaná negativka bude při chodu tlumiče do zdvihu z toho přepouštěcího bodu rychleji poměrově zvyšovat objem a tedy rychleji ji bude klesat tlak a rychleji bude ztrácet vliv pro chod více do zdvihu.

                                • MlokCZ  

                                  A doplním ještě z praxe u Fox tlumiče. Včera jsem si hrál s EVOL komorou a vložkováním pozitivky.

                                  U Foxe jsou rozdíly pro nezatížený tlumič naprosto minimální, víc než 1mm to nedalo. Takže ohledně snížení zdvihu nezatíženého tlumiče je to skoro fuk.

                                  A to změna EVOL vs standardní komory je velká změna oběmu negativku.

                                  Nakonec jsem po vyzkoušení EVOL komory ji musel zase vyhodit, vliv negativky byl už příliš velký a vůbec nešlo dosáhnout rozumného sagu. Počítal jsem s +20–30% tlaku, co se všude psalo. Jenže i při +30% tlaku jsem byl pořád na 35% sagu. Ani když jsem si pohrál s vložkováním, tak jsem nedosáhnul rozumného řešení.

                                  Takže sice EVOL komora udělala na počátku zdvihu skoro pocit pružiny, tak pro sag to bylo už přepálené.

                                  Na daný rám tedy vhodná není a nechávám standardní a jen jsem si při té přiležitosti pohrál s progresivitou (i když nakonec ještě nevím u které vložky skončím, jsem na hranici střední velikosti vlokžy a druhé největší a ještě uvidím, kterou z nich nechám).

                        • Tehu  

                          a cemu to vadilo ze si mel sag treba 30proc ??? si musel pritjit o citlivost zkraje zdvihu ??? Ja jsem teda vyvlozkoval jen pozitivku a tim docilil moznosti snizit tlak z 320psi na 280psi a stale nelitam po dorazech, coz byl ucel… o citlivost jsem neprisel. Sag mam misto 20 ale hlubsi tzn. 30proc, coz mi v podstate nevadi.

                          Ale uz jsem premyslel presne o tom co pise Mlok vyse… jestli jsem si tim nezkratil zdvih, nebo jestli to musi opravdu dostat takovou ranu abych to soup nadoraz. Z tlumice se asi opravdu stal o moc vice progresivni.

                          • mirabike  

                            právěže sag byl 35% a více a tlumič byt tupej, hlavně díky vysokýmu tlaku, negativka působila hluboko do zdvihu, právě vyvložkováním jsem docílil parádní citlivosti z kraje zdvihu (o takový se např. Fox RP23 nemůže ani zdát) a průběhu pružení v celém zdvihu, jaký mi vyhovuje.. a jak píše Mlok přišel jsem o cca 3 mm zdvihu na zadním kole, což mě vůbec nevadí (když jsem tu venkovní negativku vyřadil úplně, dělalo to cca 1 cm).. Teď foukám 230 psi a sag mám lehce přes 30%..

                        • antt  

                          kde si prosím sehnal ty orig.kroužky? Díky

                  • pocestny  

                    Aha, z toho pohledu mě nenapadlo nad tím uvažovat… tak jo.

    • MichaelSimek  

      tyjo, ja vozim 30 sag vetsinou a na doraz uz to musi byt neco, urcite ne 60cm drop

      • File12  

        Tak on taky patriot se mi zdá že ke konci je progresivní díky zadní stavbě. Taky jsem ještě doraz při 30% sagu nedal. Na kolik máš nafoukáno? Já při 100kg plus camel s vodou na 260psů.

        A nerve, Spectral jde do zvdihu docela lehce ;)

        • deutschland  

          Reign s vyvložkovanou komorou,sag 30% – foukám na 230PSI.Předtím 250PSI a sag byl skoro 40%.Vážím 80Kg.

        • Doktor-Prase  

          Tady něco k té progresivitě Patriotu, není to žádné FR peklo.

          • logoman  

            To je zvlastni krivka, to by me zajimalo proc to tak je. Uz k nomadovi jsem cetl hromadu vytek o „litani do zdvihu“. Tohle mi prijde extremnejsi.

            • Doktor-Prase  

              Jak jsem to pochopil, je to prostě ona „houbovitost“, co vadil Elwing na Uzzi – prostě to zobe, je to aktivní, ale houba (bez podpory).

              • logoman  

                Jo, ale treba nomad to ma precijen vic posunuty k sagu. Tady je vrchol krivky docela hluboko ve zdvihu. By me zajimalo v cem je toho kouzlo, proc to tak navrhli.

                Edit:

                Tak ne je to skoro na stejnym miste, akorat nomad je progresivnejsi.

              • MichaelSimek  

                nadruhou stranu ja zadnou houbovitost necitim, prijdeme zadek dobre fungujici

          • AleZ80  

            Kde jsi tohle prosím vygooglil, že bych se zkusil podívat, jestli tam není i předchozí patriot ? Google bohužel při zadání „Agang Patriot leverage ratio“ nebyl úspěšný.

              • AleZ80  

                Jak jsi tam toho Patriota EVO našel ? Jsem prolezl roky 2013 a 2014, Patriot tam není a tak jsem koukl ještě na rok 2015 a Patriot EVO nikde.

                • Doktor-Prase  

                  Aha, já na to zapomněl jak to bylo, poslal jsem mu mailem dotaz, jestli by se na Patriota nemohl podivat… Pak mi to poslal mailem.

                  Tohle je jeho odpoved & grafy v priloze.

                  I think the bike works well… Pedal Efficiency it's really good, it works very well with a 1×11. LR is a bit off, two years ago I would have said that it was not OK, way too soft in the middle of the travel, but the new MP Debonair works amazingly well with this type of bikes, so now it's a nice bike, you still have a system that's a bit soft in the middle, but some people love it that way.

        • MichaelSimek  

          ja myslim ze taham 220 nebo tak nejak ±, pakrat uz na doraz sel, zvlast na ty jedny skalce v dablicich me to nejde moc dobre, ale na dropu snad jeste ne a to uz jich bylo par na me slusnych

      • Fredos  

        njn, mě to šlo skoro k zemi i při propružení nohama

    • Fredos  

      Tak teda díky všem, nakonec to bylo jednoduší než u vidle, bez goly:d Ještě si s tím teda budu muset pohrát, ale snad to půjde.

      Jen té negativce zatím úplně nerozumím. Něco málo sem si pohledal a početl ale nějak ne a ne mi to docvaknout..:(

      • kyl  

        Prostě čím menší negativka,tím kratší dobu bude pomáhat jít stavbě do zdvihu.

    • Fredos  

      Menší offtopic, nechci zakládat další vlákno.

      Od přidání tokenu do RS pike se mi zdálo že je necitlivá a dnes jsem zjistil že se ani nevrací do plného zdvihu. a i v sedě když na ni zatlačím a pak ji odlehčím tak se nevrátí, až sesednu. Zkusil jsem ji rozdělat a vytáhnout píst, ale na nic sem nějak nepřišel tak jsem to podle návodu zase složil a teď s tím rozdílem že když ji vypustím tak zajede do zdvihu, to před tím nedělala. Zkusil sem nafoukat na 120psi a stejne těch posledních 10% zdvihu nevyjela. Nevíte v čem je problém? Pike RC SA

      • Fredos  

        Abyste neřekli že jsem nehladal, podle fór by to měl být ucpaný „port“ a negativní komora se nevyrovná s pozitivní. Pak radí rozdělat, vyčistit a namazat. Ovšem sem nějak neořišel na to co mám čistit.. jestli je to vůbec tento problém

        • deekay  

          Nutne nemusi bejt ucpanej, akorat si asi pri vyfukovani vidle nevyrovnaval komory :) Takze mas nabusenou negativku, pozitivka s tokenem neni na zacatku s danym tlakem tak silna takze se to nedostalo treba ani k tomu portu. Takze co muzes zkusit a nestoji te to nic, je jeste o kus nabusit pozitivku a za vidli zatahnout, pravdepodobne uslysis psouknuti jak se vyrovnaji tlaky :)

          • Fredos  

            O tom se ale v manuálu nic nepíše, jak se mají vyrovnat?

            Vyzkoušel sem ji nabušit na 140 a roztáhnout jak píšeš, ale žádná změna, když ji zatlačím zase zůstane na 10%

            že já vždycky všechno poseru když to dělám poprvé:(

            • deekay  

              Hm, no tak znova rozebrat a vycistit drazku, jinak fakt nevim :)

              Jeste me napadlo ze mas podtlak ve vnejsich nohach, tzn u nafoukly vidle je ptoreba to odvzdusnit pres stiraky, veeelmi opatrne slabou plastovou stahovaci paskou, ale at neponicis brity

              • Fredos  

                Prosimtě mohl bys ještě upřesnit jakou drážku? Kde se přesně nachází?

                • pocestny  

                  Nečetl jsem to tu nák důkladně, ale natahování vidle atp. zní jako pěkné ptákoviny.

                  Zespodu nohy vyšroubuj šroubek, a pak tím mikro ventilkem, který pod tím šroubkem najdeš, vyfoukni vzduch z negativky. Mám to tak na Revelationu SingleAir. A teprve potom nafoukej pozitivku na požadovaný tlak. Teprve pak dojde k správnému vyrovnání tlaků mezi pozitivkou a negativkou.

                  Ten „spodní ventilek“ neslouží k nafukování negativky, pouze k vyfukování…

                  • deekay  

                    Dofouknuti a natahnuti vidle funguje u piku rychle a stoprocentne :) Neni potreba delat nic jine. Proste staci vidli dostat pistkem na vyrovnavaci drazku a je to.

                  • kubad  

                    ano, píšeš to dobře, ale pokud vidici vytáhneš docílíš úpně stejného výsledku, a rozhodně jí tím nijak neuškodíš

                  • Fredos  

                    Chtěl jsem to zkusit tím ventilkem ale pod šroubkem teda žadnej nemám..?

              • Fredos  

                u těch stíráků si to něco natáhlo, teď už nezajíždí do zdvihu při upouštění. Výš se i vrací ale poslední tak tři milemetry pořád nic, tohle nová nedělala, dojela nakonec a už ji nešlo nikam povytáhnout, to jsem i zkoušel. Myslím že to asi hlavní příčina nebyla.

                • pocestny  

                  poslední 3mm vůbec neřeš.

                • deekay  

                  presne tak, posledni 3mm je vlastnost, neresit.To je takovy programovy „vakl“ u rs :)

                • allrose  

                  obecná vlastnost RS SoloAir

                • Fredos  

                  Tak sem ji zkusil hodit na kolo a pořád se mi zdá že se chová divně. Je v ní 50psi (2 tokeny) při nasednutí je sag zhruba 15%, když stoupnu sag se nehne. Ale jakmile zatlačím na řidítka a opět se posadím a řidítka uvolním tak prostě zůstane někde ve 40% kam zajela. To asi není normální ne? Nemůžu nastavit sag protože mi zůstane ve zdvihu jakej si v podstatě vyberu jestli mi rozumíte.

                  A stejně jsem přesvědčen že nová tu „vůli“ neměla. Ale to by mi ani nevadilo..

                  • deekay  

                    Ne to normalni neni.

                    Narovinu a neuraz se, ale pri tvych znalostech bych to lupnul na reklamaci, do servisu apod, nez to resit takhle na foru.

                    To co popisujes muze bejt spatne tesnici soloair pistek napriklad.

                    A mas pravdu, uplne nova vidle „vuli“ par mm jakoby nema, teda ona tam je, ale minimalne znatelna. Az kdyz se to zajede tak tam tech par mm vule je znatelnejsi.

                    • Fredos  

                      Máš pravdu, znalost odpružení je u mě na nule. Jenže já se rád se učím a bez praxe to nejde. Ale chápu že zde to asi bude složitější.

                      Jinak mohl jsem tomu ublížit já? Řekl bych že to začalo od doby kdy jsem přidal token. To bych nebyl tak nasranej že z dva týdny starého kola půjde vidle a šaltr hned na reklamaci. Jak se říká, je lepší si to posrat po svém.

                      U vidle teda reklamace nehrozí, o žitném sem zde něco zaprvé četl a za druhé čekat měsíc vážně nebudu. Takže asi zkusím ten servis. Sem doufal že se tomu vyhnu..

                      Moc díky za trpělivost a rychlý reakce. Vážím si toho:)

                      • allrose  

                        Rs má asi nějaké problémy s těsněním u sa..podívej se do vláken s rebou,poslední dobou je toho dost,i o piku se lidi zminují v jiných vláknech..

                      • deekay  

                        Ja to chapu, jenze pokud chces jezdit, tak je asi lepsi to sverit nekohmu, kdo do toho vidi, protoze tady to bude nadlouho – zkus todle, zkus tamto, jak se chova todle…atd

                        Jenom sundanim vrchniho vicka a pridanim tokenu jsi tomu tezko mohl ublizit.

                        Rozborkou cely vidle uz jo. Ale jestli to vykazovalo tydle symptomy i predtim tak je tam cinkly asi neco jiny :)

                        A jestli te to potesi, tak me se vratila vidle po servise ve sramu v nemecku taky s podtlakem ve vnitrnich nohach :)

                        Ale u me stacilo vypustit pres stiraky a v pohode.

                        • Fredos  

                          No už sem se smířil se zítřejším výletem do servisu.

                          Na jednu stranu sem rád že s ní něco je, protože poslední týden sem si říkal že přeci není možný že sem mohl mít tak silnej placebo efekt, bo po sektoru sem z ní byl naprosto nadšenej, jakoby trail někdo srovnal:) a najednou jedu přes pole s pocity blížící se pocitům při sbíjení zdiva. V těžším terénu to tak znát nebylo.

                          No SRAM si teda u mě dobrý jméno neudělal. Neřadící X1, zpracováni brzd, pike, ergonomie řazení, ovládání sedlovky a brzd na dvou objímkách a ještě čekám na reverba, tam mám taky už trochu pochybnosti.

                • Fredos  

                  A ten podtlak se tam stejně vytvořil až po rozdělání při pokusu opravy ne? Předtím po vypuštění nezajela do zdvihu.

    • Fredos  

      Jen pro zajímavost, dnes mi přišel PIKE z reklamace.

      Reklamace uznána, odvzdušnění chargeru.

      Výsledek: stejný stav jako před odesláním. Měsíc v hajzlu a sem tam kde sem byl. Asi holt budu do zimy jezdit na nefunkční vidlici.. + má novej šrám na korunce.

      • lukas aka mitro  

        njn…nejlepsi enduro vidlice pod sluncem:)

      • Fredos  

        Sand si toho tady někdo všimne, chtěl bych se zeptat na tip kde by se dal koupit PIKE RC v ČR nejlevněji? Uvažuju že bych koupil nového a tohodle potom můžu vesele tahat po reklamacích. Potom sem ještě přemýšlel o MANITOU MATTOC v PRO verzi, ta by vyšla levněji ale neviděl jsem ji naživo. Nějaké názory?.. Taky je tu otázka co půjde lépe prodat za měsíc dva.?

        • goofy  

          Šel bych do Mattocu… :-)

          • lukas aka mitro  

            Zakladem Mattocu je nenamontovat ho obracene:)

            • Fredos  

              Celkem se mi libí a zatím sem našel jen dobré ohlasy, jen bych chtěl mít možnost si ho napřed ošahat.

              Vzali byste expert nebo pro verzi?

        • mr.antik  

          bych ho vzal třeba v koloshopu. Případnej servis pak nejde přes žitnýho ale přes ně.

    • Sistematicx  

      Ahoj, nemáte někdo oměřený ty original kroužky pro tu progresivitu?

    • Hawkins  

      Zdar,

      mám tlumič RS Monarch RL a musím foukat vzledem ke své váze vysoký tlak a tím pádem mám pocit, že má průbeh tumení horší vlastnosti..

      Lze vyvložkováním tlumiče snížit potřebný provozní tlak? příp. co použít za díly? Pomohou tyto kroužky:

      https://www.koloshop.cz/…vid-Air.html

      • Metalcane  

        Pokud máš DebonAir komoru a foukáš nesmyslně vysoký tlak abys měl rozumný SAG, pomůže jedině vyvložkovat negativní komoru, případně vyměnit celou komoru za standartní bez DebonAir. Na mém Nukeproof jsem musel foukat cca 270PSI aby se tlumič zbytečně nebořil, pak ale byl problém dostat se k dorazu, řešil jsem to vložkováním (pomohlo málo) a pak výměnou komory za HV

        • Hawkins  

          Mám DebonAir komoru.. Asi bych šel prozatím cestou vyvložkováním negativní komory. Jen by to chtělo nějaký návod nebo video co a jak postupovat.

          Nevíš o něčem, co by mi pomhlo (odkaz na web) ?

          Díky

    • Nikovlas  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak třeba sem:

      Co čtu z recenzí vidlic RS z posledních let, obecně se všichni shodují, že větší negativka Debon-Air je ohromný pokrok a díky ní že mají vidlice víc lineární chod a oporu ve zdvihu atd… Prostě že velikost negativky velmi zásadně ovlivní křivku pružení (což je poměrně logické).

      No a pak se podívám např. na CC Helm, kde se zdvih redukuje travel-spacerama umístěnýma právě do negativky a ptám se – tady se přidáním jednoho nebo dvou spacerů naprosto zásadně změní velikost negativky – to přeci musí mít taky zásadní vliv na tvar křivky pružení, ne? Je tedy možné, že vidlice na 170 mm má malou negativku a díky tomu postrádá „mid-stroke-support“ (netuším – jen hypoteticky), nicméně pokud ji člověk bude vozit na 150 mm, absolutně to není jeho případ, protože v takovém nastavení má negativku velmi výrazně větší? Můžu samozřejmě negativku foukat na různý tlak vzhledem k pozitivce, ale to nemění nic na tom, že prvních několik cm zdvihu bude ovlivněno právě její velikostí – u malé negativky bude počáteční progresivita výrazně větší než u velké, ve které bude tlak během zdvihu klesat pomaleji.

      Pak by to znamenalo, že ačkoli RS tvrdí (a recenze a testy to potvrzují), že zvětšení negativky výrazně změnilo charakteristiku pružiny (vzduchové), podobné, a patrně ještě výraznější změny se dějí v rámci jedné vidlice při pouhé změně zdvihu. Tedy alespoň v případě CC Helm.

      Jasně – člověk řeší chování vidlice v jednom daném zdvihu, který jezdí – nebude ho měnit kvůli negativce. Spíš mi přijde zvláštní, že CC dělá vidli, jejíž charakteristiky mohou být tak různé podle toho, na jakém zdvihu ji člověk používá…

      • MlokCZ  

        A není náhodou ta negativka pro všechny zdvihy podobně velká?

        Na nižším zdvihu je negativka větší o to snížení zdvihu, ale zase její objem zmenšený o vložené spacery, takže to může vyjít pořád podobně.

        • Nikovlas  

          Ty spacery jsou malinké – kolem nich je hromada prostoru (viz obrázek v odkazu). Možná mi něco uniká, ale když se kouknu na ten obrázek a představím si, že tam těch červených spacerů dám víc, evidentně objem vzduchu v negativce naroste.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.