Zvetsit otvor pro ventilek??nebo radeji ne?

29 nepřečtených
  • Gambo

    Zdravim,mam dotaz ohledne otvoru pro ventilek na rafku..otvor je akorat na galuskovy ventilek,tak nevim jestli se mam poustet do nejakeho zasahu abych tam procpal autoventil…Nebo radeji koupit nove duse s galus…Nerad bych touto operaci zrusil raf,tak kdyby s tim mel nekdo zkusenost pisnete..diky za odpoved..

    0 0
    • Luk02  

      Ahoj, vím o pár lidech co se do toho pustili, ale já osobně bych se do toho nepouštěl, konstrukce ráfku s tím nepočítá, nemuselo by to vydržet, taky hodně záleží jak moc čistě tu díru provedeš..Ze strojařskýho hlediska je to taky blbost, zeslabíš ráfek v tom nejslabším místě..Radši ku pup jiné duše, budeš mít pokoj…

      0 0
    • kubad  

      vem vrtačku a klidně zvětši rafku určitě neublížíš, jinak ja preferuju galuskove ventilky teda :-)

      0 0
      • StuntJ  

        Já galuskáče nějak přestávám mít rád … :(

        0 0
        • kubad  

          na silnici jiná volba není :-) a na bajku nemám taky problem

          0 0
          • StuntJ  

            Mě už dvakrát upadl ten vnitřní ventil, neznám pravý důvod , ale dneska mě to pěkně namíchlo, protože mě málem sežrali komáři ..... DSneska se z vyjížďky stal horor :(

            0 0
            • JSt  

              neumis pumpovat ;-)

              0 0
              • StuntJ  

                NJ, taky jsem nad tím přemejšlel asi jediné možné vysvětlení. Taky jsem byl pěkně nakrklej z těch komárů, takže nové duše to jistí :(

                0 0
            • kubad  

              He he komaři :-) já se lesu strategicky vyhýbám v lese je komaří peklo takže silnǐcka s festkou na střídačku

              0 0
    • rš2  

      Nejdřív jsem si myslel, že si děláš srandu, ale koukám, že asi ne…kolik stojí dvě duše a kolik originál amatérsky neupravovaný dva ráfky…?

      0 0
      • kubad  

        proboha co je za problem zvětšit diru v ráfku ten rozdil je minimalni, a spousta kvalitnich rafku třeba mavic je vrtana přimo na auto ventil.

        jinak kecy o tom že rafek na to neni stavěny jsou k smichu, rafek se děla plny a všechny diry se vrtaji :-)

        0 0
    • M_ishak  

      Je ti škoda vydat 60+ kaček a pizdit ráfek ne?

      Jinak pokud se ti ten otvor podaří protáhnout, aniž bys tam vytvořil vruby – místa lokálních špiček napětí, tak je ten nebezpečný průřez tolikrát předimenzovaný, že na funkci to nemá vliv…

      0 0
      • zichis  

        z toho co jsi napsal logicky vyplývá, že celý ráfek lze udělat několikanásobně tenší a na funkci to nebude mít vliv, pouze se využije ta tvoje „bezpečnostní re­zerva“ :-D

        Kua! dyť ta ďura pro ventilek je pro pevnost to nejhorší co može byť, nějaké zaleštění rýh po vrtáku to už nezachrání.

        0 0
        • pepek  

          Odjakživa tam bývaly velký díry a nikdy to tam neprasklo. Tak co se najednou změnilo? Dyť tam za tu díru nic netahá tak, jak dráty tahají za ty menší díry.

          0 0
          • zichis  

            viděl jsi někdy šutr silničáři? Napovím – je to takové tvrdé hranaté a válí se toho spousta po zemi. No a když člověk nedává pozor a má k tomu trošku té smůly, šutr zatlačí zvenku přesně pod ventilkovou dírou, načež se ten ráfek prolomí dovnitř.

            0 0
            • pepek  

              Čo nepovieš? Ozaj? Tak to jsem asi nepotkal ještě ten správnej šutr. :-)

              0 0
        • M_ishak  

          Jasně, zajisti statické namáhání a vydrží to i odlehčené na desetinu původní váhy. Jenže pak stačí ráz a už se to sype. To, že se nemusí bát a proč, píšu níže.

          0 0
      • StuntJ  

        Kdyby se ďůrka vyfrézovala, tak by otřepy a podobný kravince nemusely být …

        0 0
    • zdenous  

      Taky už jsem vrtal, zatím vše v poho,ale ještě jsem to netestl pořádně v terénu. Dej si bacha na piliny a ostré hrany, ať ti tam nějaké nezůstanou a nepícháš duše jak o závod ;-) Jinak pochybuju že výrobci nějak zvlášť upravujou konstrukci ráfku kvůli větší díře na ventilek, tak co…

      0 0
      • M_ishak  

        Však to naznačuju výše. Valí se to z jednoho polotovaru a jestli tam bude díra s průměrem o milimetr větším je fuk, páč je to dimenzvané na ten horší případ + bezpečnost dejme tomu 5 (nevím přesně) to jistí…

        0 0
    • Pavel100  

      Není problém zvětšit otvor z galuskového na autoventilek…pak ovšem bude záležet  o jaký ráfek se jedná a můžeš mít problémy v případě reklamace při prasknutí ráfku

      0 0
    • knihomol  

      Mě se galuskové ventilky záhy rozpadly, tak jsem ráfky normálně převrtal na klasiku. Pilníkem opiloval otřepy a jezdím už 5 let (Ritchey Rock Comp). Pokud nemáš nějaké ultra zeslabované ráfky, jdi do toho. Je to výhoda i při závodech i jinde, nasadíš jakoukoliv duši, co je zrovna při ruce.

      0 0
    • Mamut  

      Vsetky svoje rafiky mam prevrtane na autoventil (hoci tam mam vacsinou obyc. ventil alebo galuskovy). No prevrtany, ohlodane okruhlym pilnikom. Mam 100kg a jazdim teren. Kvoli vrtanej diere som nikdy ani v najmensom rafik neznicil.

      Aj ak sa mi podari sa komplet zbavit autoventilov, tak budem rafiky vrtat. Ak by som v divocine znicil poslednu dusu a minul posledne lepenie a objavila by sa tam dobra dusa s autodusou, tak by ma fakt jeblo, ak by jediny dovod, preco ju nemozem pouzit bola blba diera v rafiku.

      Pred asi 8 rokmi som na koleji tu dieru „vrtal“ ruckou nerezovej lyzice. Nic ine som na to nemal a bola nedela a chcel som vyrazit. Trvalo to asi 2h ale prehlodal som to. Trening na utek z basy.

      0 0
    • slavekRM  

      Nechci sice vrtat ráfky, ale dotaz mám. Potřebuji rychle zaplést nové kola (Syncros DS23 překvapivě prasknul) a chtěl bych Mavic 717. Proto dotaz na jejich majitele – je v ráfku otvor pro autoventilek nebo galuskový. Díky.

      0 0
      • vysmátej bajker  

        kubad to píše trochu vejš.„auto“.

        kdyby někomu z prahy přebívala ta plast.vložka do díry pro ventilek od mavicu-budu vděčen:).

        0 0
    • maajkee  

      Taky jsem vrtal ráfky, cca před 3 rokama na předchozím kole, nějaký machy to byly, 3 roky ježdění a nic se nestalo.

      Dost na kole cestuju a už několik pumpiček se mi rozbilo, pak není nad to narazit na benzínu a normálně přes autoventilek kolo doufoukat, navíc pumpu na autoventilek má i každej jarda na vesnici.

      0 0
    • roud  

      vrták tim projde jak do másla dělal sem to na několika ráfcím jen to pak pořádně odjehli aby ti tam nezůstal nákej otřep o ráfek neměj strach…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.