Několik zkušeností s kitem od Rybeny Náchod
Moc jsem se těšil, až to vyzkouším a udělám si bezdušáky… Omyl. V celém kitu je několik zásadních nedostatků.
- V balení je tmel, který je na ho.., lepší použít NoTubes.
 - Páska 3M je taky na…, krycí vrstva je papírová, takže z toho nejdouvytlačit bublinky. Navíc není odolná vůči roztokům, takže se začneodlepovat, má slabé lepidlo, takže tu gumu moc nepodrží.
 - Gumová páska je potřená tou talkovou sračkou, takže to ničímnesmyjete a je to vlasně permanentně mastné a pak to na té lepící páscenedrží.
 - Sama gumová páska je na jedno použití, takže se nesnažte ji použít2× – zkoušel jsem to po těchto neduhách a nejde to.
 - Pokud si chcete ušetřit hodně peněz a nervů a zároveň jste trochuzruční, tak zde je postup, jak si celý kit vyrobit doma.
 
1) Sežeňte tyto komponenty:
- 26“ MTB duše (bude z ní vyrobena páska, tak by neměla býtpoškozená), která není vroubkovaná apod.
 - Oboustranná páska (páska 398 jiné rozměry z www.lepiky.cz) v rozměru podle ráfku(většinou 19–22mm – já mám 20mm na Remerx FASTDISC a je akorát). Tatopáska má jako krycí materiál folii, takže se nádherně lepí. Lepidlo jegelové, velmi silné a perfektně přilne.
 - Tmel NoTubes
 - Sekundové lepidlo
 - 2 ks bezdušových ventilků (ty s tou hranatou základnou http://www.kupkolo.cz/popup_image.php…) + klíč na ventilky
 - Velkou 20ml stříkačku (bez jehly)
 - Nůžky
 - Plochý šroubovák o šířce 3 – 4mm (bude použitk propichování)
 - 1 pár šikovných rukou
 
2) Nachystejte si ráfek:
- Srazte všechny ostré hrany u děr na niply a ráfek dobře odmastětetechnickým lihem.
 
3) Vlepte pásku:
- Pásku 398 vlepte tak, že začnete před otvorem na ventilek a skončíteza ním tak, že přes otvor pro ventilek budou 2 vrstvy pásky. Při lepenídbejte na pečlivé vytlačení bublinek. Pokud se nepodaří pásku dobřenalepit, bude zatékat tmel pod ni. Btw. máte k dispozici 50m pásky…
 
4) Vyrobte si gumovou pásku:
- Podle rozměrů originální pásky Rubena (pokud nemáte, podle klasicképásky do ráfku) vystřihněte proužky gumy z duše. Rozměry jsou opětpodle ráfku, takže po vystřihnutí proužku jej trochu napněte a zkustevložit do ráfku (guma by měla být max. s přesahem 1mm do patkyráfku).
 - Proužky dobře vyperte jarem a osušte.
 - Slepte dohromady sekundovým lepidlem tak, že je dáte přes sebes přesahem min. 15mm.
 - Šroubovákem perforujte ve slepeném místě přesně uprostřed
 - Zkuste nasadit pásku, jestli dobře sedí (případně zúžit okraje nebovyrobit novou).
 
5) Umístěte gumovou pásku:
- Odlepte krycí vrstvu u ventilku, do každého směru cca 2 cm.
 - Perforujte šroubovákem zlehka dírku pro ventilek a do gumové páskyvložte ventilek (ventilek vkládejte směrem od původně poprášenéstrany duše).
 - Nalepte gumovou pásku původně poprášenou (původně vnitřní) stranouduše směrem nahoru.
 - Dobře rozmístěte pásku do ráfku a přišroubujte ventilek.
 - Krycí folii postupně vytahujte a zároveň vytlačujte vzduchové bubliny,tím dojde k nalepení gumové pásky.
 
6) Nazout plášť a vyrazit:
- Namydlete patky pláště, nazujte plášť na ráfek.
 - Nafoukněte kolo (bude možná potřeba bombičku nebo kompresor) tak, abydobře zapadly patky.
 - Vypusťte vzduch z kola, vyšroubujte vnitřek ventilku a dovnitř nalejtestříkačkou 100ml dobře protřepaného NoTubes tmelu.
 - Znovu nafoukněte kolo alespoň na 2 bary a třepáním, točenímrozmístěte tmel. Jak přestane ucházet vzduch, znova dohustěte a projeďtezlehka kola alespoň několik km.
 
Přeji příjemnou jízdu na bezdušových kolech. Případné dotazy a návrhy na hovanec@centrum.cz .
                
            
                