Ahoj mám tlumič RS Monarch RL když byl nový tak sem jej tlakoval na cca 80psi tak aby sag byl cca 25–30%.
Po 4 měsících již musím dávat cca 105psi tak aby byl stejný sag.
Ne nepřibral sem…
Je to normální? Čím to může být?
Ahoj mám tlumič RS Monarch RL když byl nový tak sem jej tlakoval na cca 80psi tak aby sag byl cca 25–30%.
Po 4 měsících již musím dávat cca 105psi tak aby byl stejný sag.
Ne nepřibral sem…
Je to normální? Čím to může být?
nemůže to být úbytkem oleje ve vzduchové komoře, který maže stíráky s pístnicí?
To by nemělo měnit sag, ale progresivitu, ne?
Což s tím souvisí…
tak tlak by měl být stále stejný, jen vzduchu by tam bylo víc (o množství oleje které vyteklo) ne?
já ti nevim, pokud má vzduch najednou víc prostoru, tak při jeho stejném množství musí být tlak menší. Ten olej mizí po pístnici, to je normální, proto se ho tam dává víc a tlumák by měl chodit pravidelně (po cca 1000km) na servis, kde se mimo jiné ten olej doplní.
Mrkni po další vyjízdce, jestli máš suchý ten „O“kroužek na pístnici. Pokud bude suchý a jen od prachu, tak by to chtělo doplnit trošku oleje přes ventilek. Možná ti to ušetří pár kaček za stíráky a tlumič bude o poznání citlivější
Tak to si mě asi nepochopil, já neříkám že se tlak v tlumiči snižuje, tlak tam zůstává víceméně stejný mezi tím co sem tam napumpoval a při další kontrole. Jen tam ted musím dávat větší tlak abych měl stejný sag.
Najeto má tak 400–500 km, olej na pístnici ještě stále je.
Pokud vím tak do vzduchové komory se žádný olej nedává, ten je v té tlakové části ne? nebo odtamtud protíká?
stuck down? Kdyz vypustis vsechen tlak, nezajede?
když vypustím vzduch tak píst zajede…
jak moc?
no když na něj zatlačím tak asi nadoraz a naposledy co sem kontroloval tak doraz byl asi 5 mm před koncem pístu. Proč?
Pokud vypuštěný tlumič sám od sebe zajede, tak je rozbitý. Resp. trpí poruchou jménem „stuck down“.
Asi tak, když sem vypustil tlak tak trochu klesne (asi vahou kola), aby zajel úplně, tak na něj musím zatlačit a po uvolnění se vrátí zpátky.
Záleží o kolik. Zkus kolo odlehčit, aby tluič nenesl nic, zda se roztáhne. Nebo ho roztáhni, zda se zasune.
Stuck down je když se zasune při vypuštění pozitivky uplně nadoraz. Jinak ti ho o trochu při uplnem vypuštění vzduchu z pozitivky o kousek vytlačí negativka.
Ok, myslel jsem že při „počínajícím“ stuck downu nemusí zajet celý.
to je normální, i vidlice to tak mají
myslel jsme bez zatlacovani…
Tloustneš :-)
ne