Jaká je životnost brzdových destiček a kotoučů a jak často se mění brzdová kapalina v hydraulikých brzdách XT 785
Jaká je životnost brzdových destiček a kotoučů a jak často se mění brzdová kapalina v hydraulikých brzdách XT 785
životnost přesně 387 minut jízdy při brždění a kapalina se mění po 2849 minutách jízdy z kopce
Na tohle ti nikdo nedokáže odpovědět. Někomu vydrží destičky rok, někomu tři roky. Záleží jak a kde jezdíš.
Kapalinu, pokud je to DOT, může někdo měnit každý roky (kvůli tendenci vázat na sebe vodu). Já jí měním vždy, když měním destičky, protože stejně musím podstoupit proceduru odvzdušnění. Takže méně často než každý rok. Ale mám brzdy Avid. Shimano má minerální olej a tam se to asi nemusí měnit tak často. Taky záleží, jestli jezdíš dlouhé sjezdy, kde bys mohl brzdy uvařit… pokud ano, pohlídal bych si, aby kapalina nebyla příliš stará.
tak kapalinu měnit asi co dva roky a destičky asi taky tak a kotouč asi vydrží minimálně 5000 km možná více najedu ročně asi 1000–1200 km 60% silnice 40% terén žádné hluboké bláto ani v dešti nic takového
Tak to ty brzdy dost možná nebudeš servisovat několik let. Pokud ti nezačne zlobit těsnění, nepraskne pístek apod..
Shimano nepoužíva DOT ale minerálny olej. Mám v XT zatiaľ 3 roky a nevšimol som si, že by sa nejako zhoršovalo brzdenie, tiež sa nezavzdušnil.
aby to nebylo jak když vaříš žábu… :-)
to je ako – žabu som ešte nevaril…
ale vážne – brzdia stále perfektne, takže nemám dôvod sa v nich hrabať (plnil som si ich sám, takže náradie ako špeciálny lievik a striekačky mám). prídu mi bezúdržbové na rozdiel napr. od vzduchovej vidlice.
Zalezi v cem clovek jezdi. On ten olej sice nedegraduje jak DOTka, ale bordel dovnitr se dostane. Potkal jsem parkrat brzdy, kde misto pruhledneho oleje medove barvy byla nejaka hmave hneda, nepruhledna smes oleje a blata.
podľa mňa to viac závisí od výrobcu/modelu. jediné, čo som za tie 3 roky urobil, bola 1 alebo 2 krát výmena brzdových doštičiek, zatiaľ čo kámoš, ktorý jazdí super-drahé avidy s karbónovými brzdovými páčkami, musí každú chvíľu riešiť odvzdušňnovanie, zasekávanie, atp.
pocitovo bolá kúpa tých XT bàzd jedna z mojich najlepších investícií do biku.
Rec je o mineralnim oleji, coz je zalezitost prevazne Shimana.
Avid, tam tedy nepatri a hlavne je to kapitola sama pro sebe (za me nebrat, nemam ty brzdy rad).
Proto jsem psal, to co jsem psal vyse (jednalo se o Shimana).
já Avidy mám, jen v těch hadičkách mám místo oleje lanka…a jsem spokojenej :-)
súhlas – používam cez 10 rokov, ešte pod starým názvom – CPS :)
súhlas – používam cez 10 rokov, ešte pod starým názvom – CPS :)
chápem, ale nemyslím, si, že je to tento prípad. keď sa niečo zlé deje s vybavením, ako sú brzdy, tak to na biku cítiš hneď.
Niekedy viac na sebe ako na biku. :-)
Na to se nedá odpovědět. Někomu desky vydrží 700km a jdou do kopru, někomu vydrží roky, záleží na stylu jízdy, podmínkách, ve kterých jezdíš. Totéž platí pro kotouče.
Co se týče kapaliny, tak v těchto Shimanech je olej a ten vydrží hoodně dlouho. Pokud brzdy těsní a olej neuniká, není pak třeba do nich hrabat a doplňovat…já před XTéčkama jezdil staré Deora a ty byly bezproblémové, tudíž jsem v nich olej neměnil osm nebo devět let. Pořád brzdily, chodily, dá se říct stejně, jako po zajetí.
tak to bude stačit jenom měnit destičky asi po 2000–2500 km a max ovzdušnit nic víc a kotouč asi vydží celou životnost kola
Dá se říct, že ano. Ono, pokud chceš brzdy s minimální údržbou a maximální spolehlivostí, tak XT je asi nejlepší volba/jedna z nejlepších…obecně Shimano.
Vše cos napsal je nesmrtelné.
desky 50-Xkm
kotouč 500 – Xkm
minerál při XC na věky, ale po 30tkm bych ho možná vyměnil, preventivně.