Zimní pneu - rychle rada prosím

18 nepřečtených
  • chodec

    Nějak jsem podcenil informovanost a dnes ke svému zděšení zakopl o info, že v Rakousku jsou letos do 15.4. povinné na sněhu, ledu, ale i na mokrém sněhu a v břečce ZIMNÍ pneumatiky. S ohledem na ne úplně běžnej rozměr mých pneu, kterej není na každém regále běžne skladem (R16/215/65 98V) jsem malinko v časové krizi s případným přezbrojením.

    Původně jsem si myslel, že tam jsou nějaké univerzály, protože neměly klasické mikrolamelky, a že mám tedy v Rakousku problém, ale teď mi svitla naděje.

    Všiml jsem si, že označení obsahuje i zkratku „M+S“, která se co vím pro zimní pneu používala (viz zkratka Mud + Snow). Víte někdo, zda bude tahle specifikace, tedy „M+S“, stačit pro uspokojení rakouskejch úředníků a policajtů?

    P.S. Prosím nechci slyšet nic o nezodpovědnosti – tohle vozítko mám velmi krátce a jsem doufal, že když je březen, tak při té letošní zimě-nezimě to už nějak přežiju a pořídím seriózní zimáky až další sezónu – o vyjetí a uváznutí konečně strach nemám (řetězy a 4×4 k dipozici).

    0 0
    • krhac1  

      jj měla by,je to mezinárodní označení.

      0 0
    • ivaneck  

      M+S = mud & snow, cili bahno a snih. Oznaceni zimni pneu.

      0 0
    • tomfree  

      Stačit to bude,ale vždycky mne pobaví majitelé vozů 4/4 ono to auto vyjede všude i na letních gumách,ale nebrzdí což si mnozí uvědomí až poté co ho rozbijou.

      0 0
      • RedAce  

        ani nevyjedou, máme Patrola a když tam sou letáky, tak je to v zimě problém.

        0 0
    • chodec  

      díky všem za názory, už mi to potvrdili i z automotoklubu, tak snad to bude pravda.

      Pro tomfreeho – fakt sis tu poznámku nemohl odpustit i když jsem o to prosil :-/. Asi nestačila ta slohovka, kterou jsem chtěl říct, že vím, že jsou zimáky důležité a proč nejsem nezodpovědnej pitomec, že je teď zrovna shodou okolností nemám. Asi jsem měl napsat ještě přísahu, že vím i proč PROČ jsou tak důležité. Snad ale i ty pochopíš, že zatímco s bržděním se dá provizorně vypořádat přizpůsobením rychlosti (pokud člověk není hovado a ví s čím jede), tak schopnost vyhrabat se ze sněhu či ledu stylem jízdy nekompenzuješ a řetězy či 4/4 jsou při tom pokud nejso k dispozici zimáky nenahraditelné. – Ale i tak dík za názor k označení M+S (vážně).

      0 0
      • krhac1  

        Co máš za 4kolku?Já na koně Oplíka.

        0 0
        • RedAce  

          Z pulky moje

          0 0
        • chodec  

          tohle – cesťák pro rodinu, ta 4 kola to má spíš náhodou než že bych na nich trval (původně jsem chtěl Včko alwe tohle byla dobrá koupě), žádnej off-road nadšenec nejsem, ale snad by to mělo zvládnout víc než dvoukolka. Koně s tím netahám, jen kolo a to půjde zatím na střechu ;-) Teď jsem trochu zazmatkoval, když jsem byl nečekaně vyslán do Rakous a někdo mě přátelsky upozornil na ten novej předpis – prý od 1.1.2008 to platí. P.S. sám to nefotím, tohle je první podobné foto z netu tak snad mě autor nezbuší.

          0 0
          • RADO77  

            Tak vyslán, už jsem se chtěl zeptatk, kam jedeš lyžovat :-))

            0 0
          • krhac1  

            Pěkné na silnici a do sněhu super,ale pokud s tím nemáš zkušenosti dávej majzla.Když se ti „urve předek nebo zadek“ dá se to pozbírat.Tohle bude držet jak přilepený,ale když to urveš tak deš;-))

            0 0
            • chodec  

              Jo tohle znám. Jezdíval jsem pár let 100vkou Audinou blahé paměti, sice dvoukolka, ale přesně tohle chování auta, co váží ke dvoum tunám – skoro nejde urvat, ale když se jednou do pohybu dá, tak je zázrak pokud se někde zastaví. Před tímhle jsem jezdil Mondeem, což je sice menší a lehčí, ale také žádnej drobeček pokud jde o tohle chování.

              0 0
    • mm  

      mam pocit, ze v Rakousku pro zimni obdobi plati i predpis na minimalni vysku vzorku. nevim, zdali plati celoplosne, nebo jen v horskych oblastech.

      0 0
      • chodec  

        min. 4 mm na zimákách tam chtějí právě do toho 15.4 všude.

        0 0
    • chodec  

      Tak teď mi jedna šikovná kolegyně udělala malou rešerši přímo v Rakouských předpisech s níže citovaným výsledkem. Tak nechť je to k užitku těm z Vás, kteří to budete hledat někdy příště:

      Za zimní pneumatiky jsou pro potřeby daného předpisu považovány pochopitelně pneumatiky určené výrobcem jako zimní s označením M+S nebo M.S. či MS, ale kupodivu i celoroční pneumatiky, které však nesou označení M+S nebo M.S. či MS.

      Tedy jinými slovy je rakušákům v principu ukracená konkrétní konstrukce pneumatik, pokud jsou výrobcem konstruované pro provoz ve svěhovém nebo blátivém prostředí, což splňuje každá pneumatika označená M+S …

      Další věci, co se k tomu vážou:

      • Minimální hloubka vzorku je 4mm a pokuty za nedodržení jsou 35 EURO pokud vás chytnou a až 5000 EURO, pokud nemáte pneumatiky M+S a zůstanete kvůli „klouzání“ někde zaseklí a budete přitom bránit dopravě.
      • Pneumatiky nejsou vyžadovány všude, ale kdekoliv, kde je na vozovce cokoliv jiného než čistá voda (tedy kde je sníh, led či břečka), a to v období do 15.4. Pokud budete mít tedy velkou kliku, že pojedete sice na hory, ale bude celou dobu sucho, tak pokud jde o předpisy, můžete klidně jet na letních a bez řetězů (ani o tom ale raději neuvažujte), ale jakmile bude sněžit ši padat něco smíšeného, nebo narazíte na neodklizený či zmrzlý úsek, tak po Vás tuhle výbavu budou chtít).
      • Zimáky lze nahradit i řetězy na hnané nápravě, ale jen tam, kde je souvislá vrstva pevného sněhu či ledu tak, aby řetězy nešly na asfalt. S řetězy tedy nepochodíte v břečce, kde jsou zimáky povinné (viz výše) a kde přitom řetězy nesmějí být použity.

      Když už je to po kupě, tak ať je to k užitku ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.