Zcela nejlepší způsob, jak utratit 40tisíc (?)

157 nepřečtených
  • stan.zak

    Vážení, po artroskopii obou kolen XII.2006 a I.2007 se zdá, že si letos moc nepolítám (ledaže bych startoval ze sedu…). A tak, jednak protože do ježdění mám chuť, druhak protože jezdit je pro kolena potřeba, se schyluje k výměně mojí prima plečky (na který jsem ježdění zase přišel na chuť, a taky na to, že mým zádům to není úplně po chuti), tedy k výměně rovnou za fula. Proč? 1 – pohodlí, 2 – pohodlí, 3 – pohodlí. A 4 – pohodlí. Za poslední dny jsem přečetl snad všechny toho se týkající příspěvky, mladší 1/2 roku, a samozřejmě nechci (a ani nemůžu chtít), abyste to psali znova. Přesto vás prosím o vaše rady a zkušenosti, o pomoc při výběru kola, a taky jeho velikosti, ve který plavu. Něco mi ale vyšlo, a tak přidávám obrázek s mírami, co by možná neměly být vůbec zveřejněny, dámy prominou. Ke čtyřem hlavním kriteriím ještě dvě: moje ježdění je stylu turistického; cena by zcela jistě neměla přesáhnout 40tis.Kč, vyjímku tvoří ES 5. Všem děkuju. Z čeho vybrat, evnt. vaše další typy? www.canyon.com/…s/index.html?b=86 www.merida-bike.cz/prodej/am-800-d www.bike007.cz/…e-5-30-2006/ www.bike007.cz/…-xc-disc-07/

    P.S. Jinak Meridu mi dnes pro její pohodlí doporučoval člověk (snad majitel?) BIKE SPORTu v Ústí nad Labem. Vzal jsem si vizitku, ale bohužel na ní není jméno. Dalo se věřit všemu, co mi říkal, ještě jednou mu děkuju. Vivat pohodlí!

    • stan.zak  

      … přidám ještě: dostupnost – jak snadno lze kolo koupit, možnost vyzkoušení před koupí, záruční a pozáruční servis, event. reklamace, … Děk.

      • TheIF  

        Jestli tohle je podmínka tak Canyona mužeš vyloučit. I když koupit jde snadno stačí pár kliknutí, vyzkoušet jedině u nějakého majitele, zaruční pozaruční servis na vlastní naklady nebo v německu za nějakých 50Eur ? Já tam měl nějakej kupon na tuhle mega vyhodnou garančku :-) Reklamace zase v německu i když se psalo i něco o Bikeexpertu…

        • stan.zak  

          Tak – jedna z podmínek, a nevím, jestli na ní trvat. Fakt kulantní nabídka; teď jsem volal do Bikeexp, člověk, tvrdící o sobě, že je jen zaměstnancem, mi sdělil: letos C neprodávají a jak v 2008 neví . šéfstvo (tenhle výraz opravdu použil) se prý nehodlo na cenách; po odpovědi na otázku servis, jsem se ani nezeptal, na jaká to kola nabízejí 10% slevu, když je neprodávají: „proč bychom se starali o kola, který jsme neprodali“, poznámky si raději odpustím. ⇒ tnehle prodejce to asi nebude…

          • stan.zak  

            pardón: samozřejmě -nedohodlo-

          • vojta  

            V sobotu jsem se v BE taktez ptal na budoucnost dovozu Canyonu (predpokladam, ze jsem mluvil p.Kotabem), neb mam zalusk na ES-ko ( po dlouhem rozmysleni jsem se rozhodl odlozit to na pristi rok a letos si udelat radost jen novou RVL, nebo RP23) a bylo mi receno, ze je to na mrtvem bode a do mesice by se snad melo definitivne rozhodnout. Co se tyka servisu kol dovezenych od Germanu – info, ktere se tady sirilo, ze BE bude zajistovat zarucni servis, mi pripadalo podivne. Vzhledem k tomu, ze BE neni zadny ofic. dovozce (loni a predloni slo spis o polosoukromy dovoz ), mi neni jasny duvod, proc by to meli delat. Kdyz jsem pri rozhovoru zabrousil na toto tema, rekl mi, ze s uplatnenim zaruky u takto doveyenych kol na Manitou u ProgressCycle by nemel byt problem, ale tim, jak by se tvarili u RS a Foxe, si neni jisty.

            • stan.zak  

              Jo to je pravda, ofic dovozce u nás není. vojta, tak nakonec jen upgrade? :-)

              • vojta  

                Zatim to vypada jen na upgrade neb

                • nelibi se mi leskla cerna na ES6, na ES5 pak nektere komponenty a ES7 je pridraha
                • moc se mi nechce do primeho dovozu z Germanie. Dost casto mivam pocit, ze Murphyho zakony u mne funguji velmi dobre a ze co se muze pokazit se taky pokazi … ale mozna by stalo za to proverit, jak by se Svec postavil k reklamaci vidlice ev. tlumice.
                • rikam si, jestli by jen novy tlumic (RP23) a treba poladena vidle neprinasla to zvyseni komfortu o ktere mi jde. Prece jen nejezdim zadne drsnarny. Laka mne vsak ale i vymenit Blacka za RVL. V tomhle zatim tapu.

                Jenze vsechno muze byt jinak, pokud se dozvim, ze ani pristi rok BE Canyony vozit nebude…

                • TheIF  

                  No a nebo ještě vydržíš do záři/října kdy začne u Canyonu vyprodej a ještě ušetříš loni vyšla ES6 ve vyprodeji na 1500eur + nějaký ty dárky pumpa,rohy

                  • stan.zak  

                    …myslím, že se to schyluje, a možných ušetřených 99€ se mi bude muset vrátit v podobě úžasných zážitků při ježdění. Navíc, jak láka: objednej si mě, jsem ve tvé velikosti hned k dispozici..­.......

                  • vojta  

                    O finance mi az tak nejde, zbastlil jsem ted mimo plan nejakou aplikaci a slusna odmena mne nemine, jak jsem psal vyse, vadi mi hlavne ta koupe z Nemecka. Ale kdyz tak o tom premyslim, stejne drobnosti resim ve vlastni rezii a vidlici jsem pri reklamaci zabalil a poslal do Prahy – takze do Nemec by to bylo jen drazsi a asi pomalejsi …

                  • doktormc  

                    Tak já jsem do září nevydržel, a včera jsem jim nadiktoval číslo kreditky, XC 5, šedý (páč tady maj všichni černýho… :-) bude prý příští týden doma ve schránce :-) Díky za recenze, moc mi pomohly k rozhodnutí.

                • stan.zak  

                  …dokonce jsem si chvíli říkal, jestli by mělo smysl koupit nejdřív to tvoje, protože ty chceš jiný, a hezky si to nejdříve vyzkoušet,…

            • TheIF  

              Vždyť on není snad v žádne zemi nějaký oficialní dovozce a díky tomu má Canyon ty ceny tam kde je má a proto pochybuji, že bude kola dodávat do Bikeexpertu levněji než je prodává na webu.

              • stan.zak  

                Já to pochopil ne kvůli ceně, ale z hlediska servisu, reklamace, apod. (?)

              • vojta  

                V 2005 stalo XC6 1699Eur a v B-E 49990. Takze predpokladam, ze meli nejakou jinou cenu – nebo ze by je prodavali s tak malym rabatem ?

                • TheIF  

                  Je to možný, že měli domluvenou nějakou slevu ale nevěřím, že se v B-E budou ještě prodávat, teda pokud Canyon nezmění obchodní strategii. V roce 2005 to byla neznáma firma a teď už populární značka a už maj i profi teamy www.canyon.com/…/unibet.html www.canyon.com/pros/fumic.html

                  • vojta  

                    v tom ze Canyon byla v 2005 neznama znacka si dovolim oponovat, neb kdyz jsem shanel pred kopupi nejake info, narazil jsem na zebricek oblibenosti znacek v Nemecku a Canyon byl tusim 2 za Speslem ( bez zaruky ). Naopak v tom, ze to s ev. dovozem nevypada prilis ruzove, budes mit asi pravdu, protoze jinak by byli uz dohodnuti. A navic registruji z Ceska radu primych objednavek, takze ani nemaji moc duvod …

              • vojta  

                Jeste k tem dovozcum. Nevim, co to jsou zac, ale v ruznych jazykovych mutacich maji kontakty na regionalni firmy napr www.canyon.com/…contact.html www.canyon.com/…contact.html www.canyon.com/_fi/

        • doktormc  

          BTW, poradíte někdo, kde servisovat FOX v Praze a okolí? Kolo sice ještě nepřišlo, ale jen se tak ptám :-)

    • Hurka  

      Zcela nejlepší způsob, jak utratit 40 tis., je koupit nějaký pěkný fullový rám (např. Spešl Stumpyho), do příští sezóny (nebo alespoň do podzimka) ho pomalounku osazovat a nechat kolena pořádně doléčit, jinak budeš skrzeva ně chabrus nafurt. Jo – novou Meridu neber, mám loňský transmission a po svezení se na nové AM je toto shedáno horším…

      • TheIF  

        Tohle nebude nejlepší, ale nejdražší varinata, samotné ramy stojí dobrej ranec

        • Hurka  

          Proč? zrovna ten Spešl je za 36tis. – ceníková cena + komponenty se dají za cca 15–20 max. ve velmi slušné konfiguraci, takže odkladem na podzim se ten rozdíl nechá „našetřit“. Smyslem mého příspěvku nebylo řešit cenu ale kolena… :-)

          • dieegoo  

            Našetřit se nepochybně dá, ale ber to tak, že ne každej potřebuje nebo chce mít kolo za 60k. Pokud do něj chce dát maximálně 40, tak mu rada ať do podzimu došetří a koupí bike za 60 asi moc nepomůže.

            • MlokCZ  

              Navic ted koupi cele za 45tis. a bude mozna ve vysledku jeste lepe vybavene nez to za 60tis. poskladane a na podzim.

              • stan.zak  

                MlokCZ, tvoje hlasování bylo zřejmě jasné :-). To ty vlastně nejvíc můžeš za to ES 5. Četl jsem toho tady na b-f nejvíc od tebe. I proto, že máš trpělivost k vysvětlování (= délka příspěvků), a to věcí, o kterých víš co mluvíš. Vím, že už se tam pomalu dostáváš (zdvihy), ale letos ještě ne e. Už ti konečně přišel ten AMS 125?

                • MlokCZ  

                  Neprisel, ale uz je to aspon ve fazi, ze ramy jsou vyrobene a mozna tenhle tyden.

                • MlokCZ  

                  Jinak me to ESko zacina nahlodavat taky cim dal vic. Jeste nemam ani to AMS 125-ku a uz o tom ESku na pristi rok uvazuju taky :-) Prodal bych pak AMS Pro a nechal si ty dva vyssi zdvihy. Ovsem tedy, jestli budou penize (nejhorsi na tom je, ze kdyz ESko, tak me se moc libi 8-cka, kvuli kolum a ta je uz proklate draha). Takze uz byste tady vsichni ty ESka mohli prestat resit, je to hrozne nakazlivy :-)

                  • TheIF  

                    To by jsi pak měl dvě podobný kola, vem zrovna Torqua FRX :-)

                    • MlokCZ  

                      Jo, to mel. Ale to mi nevadi, kdyz to jsou prave idealni kola pro me (skoda toho Cubu AMS Pro, kolo na zdvih to je dobry, ale asi to byl zbytecny mezikrok, nebyt te specialni nabidky loni, tak sem ho asi rovnou vynechal i bez tech zkusenosti, co mam ted; ted uz bych ho vynechal urcite). Pres tech 140mm uz to moc u me asi nepujde, par kol jsem v tehle kategorii uz vyzkousel a uz mi to vadi pri vyjezdech (hlavne geometrie, kdyz temer vse jezdim v sedle) a zacina vaha stoupat taky dramaticky (ES8cka je na tom vahove porad skvele). A me porad bavi i vyjezdy, nejen sjezdy a preci jen ve vyjezdech budu travit o dost vice casu vzdycky.

                      • TheIF  

                        Jasný mě by asi taky ESko stačilo (ty letošní s 140mm) ale rád to pustím ve sjezdu a mám skoro 100kg tak mám o to kolo strach což snad z Torquem už mít nebudu.

                      • vojta  

                        Nebylo by lepsi nez AMS125 a ES-ko nechat AMSPro a ES-ko ? 100 na chrti vyjizdka a 140 na normalni jezdeni …

                        • MlokCZ  

                          Pro chrti a nechrti vyjizdky urcite lepsi kombinace, jediny problem je, ze ja zadny chrti vyjizdky nevedu :-) A Talase 07 se oproti Rebe taky nevzdam, takze tahle varianta nebude. Ono totiz pri prepnuti na propedal a pripadne zamceni vidlice nema AMS 125-ka oproti AMS Pro zadnou nevyhodu. I pres vyssi zdvih vazi stejne. Takze pokud bych jedno prodal, tak zadny duvod proc by to mela byt 125-ka neni.

                  • TomasN  

                    Ja zase vazne uvazuju o nejakem Grand Canyonu. Nekdy mi proste to drncani a bolava prdel chybi (stejne jako pevnej zaber do pedalu), preci jen se ve svem okoli (Praha) nevyhnu castym presunum po silnici a na hory jezdim jen v lete…

                    • MlokCZ  

                      Já mám taky sem tam chuť mít pocit pevnýho kola (o chrcení nemluvim, to u mě nehrozí). Ale na to stačí tlumič přepnout na floodgate nebo propedal s tvrdším nastavením a já osobně pak téměř žádný rozdíl oproti HT nepoznám. Nejsem z kategorie lidí, kteří poznají každý malý detail v tuhosti. A jak už jsem tu psal, na současném kole jsem odjel loni v Chorvatsku přes 300km po silnici a nebyl žádný problém. Bylo to pro mě jako dříve na HT (předtím jsem neměl HT ani téměř o nic lehčí). A na sjezdy jsem si i na asfaltu otevíral tlumič a užíval si sjezdy na fullu i na té silnici mnohem více. S vyšším zdvihem dokud má tlumič floodgate nebo propedal to je stejný (mám vyzkoušeno), jen nepatrně roste hmotnost kola. Největší rozdíl pak stejně dělaj pláště.

                      Na přesuny po silnici mám v Plzni štěstí. Do lesa to mám od baráku 100m a letos mám úplně vše najeto v terénu až na občasné krátké asfaltové vložky a na 2 vyjížďkách jsme zpět jeli část po asfaltu kvůli času a únavě. A i když tu nejsou hory, tak spousta pěkný sjezdů a kopcovité to tu je taky dost, zatím se držím těsně pod 2% stoupání (nastoupené metry oproti ujetým km), což je docela dost. Což je pro představu 2000m převýšení na 100km. V horách to bývá ještě o něco více, ale ne o moc. Jediný zásadní rozdíl oproti horám je délka kopců, jsou tu všechny mnohem kratší.

            • stan.zak  

              Koukám pane, že máš úplně čerstvý moc pěkný kolo, užij si ho! Pro moji osobu se mi ncm zdaj 100mm zdv málo, víš jak – to pohodlí… Kolik že to vážíš?

              • dieegoo  

                Díky… Taky sem dlouho přemýšlel nad I-Drivem 5, ESkem od Canyonu a bál se, že těch 108mm u Trance bude málo. Nakonec se to ukázalo jako zbytečný obavy, zadní stavba chodí dost lineárně, není u ni znát žádný velký přitvrzení u konce zdvihu, takže pohodlí nabízí až až. Mám 78kg.

                • stan.zak  

                  Hm hm hm, třeba to tak u mě taky dopadne. Jen že mám +20kg+ a houpání při turistění nevadí. Taky nemůžu mluvit o technice, tak si říkám, že čím větší zdv, tím lépjeji resp. snázeji mi promine chybku. Znova jsem kouknul na tu tvoji barvu, moje barva je teda modrá (ta je na mým Orbitu shora), ale tahle je opravdu úžasná!

                  • Luma  

                    musí to být paráda tam ve vzduchu,co?

                    • stan.zak  

                      jo, to rozhodně! Jak daleko jsi s kurzem?

                      • Luma  

                        Já kurz nedělám,možná někdy zkusím nějaky seskok s padákem.

                        • stan.zak  

                          Vím, už jsme si o tom jednou psali. Jinak seskok je seskok / a létání je létání.

                  • dieegoo  

                    Pokud by si trval na té modré, tak Giant prodává rám Trance 0 ( www.giant-bicycles.com/…lue-Brus.jpg ). Ten se mi moc líbil, ale jako skládačka by ten bike nakonec překročil 45k a to už sem nechtěl.

                    Taky jsem neměl žádnou super techniku co se jízdy týká, ale na fullu je to uplně jiný kafe mi přijde, chce si to vyzkoušet. Na Giantovských stránkách je seznam prodejen, kde si můžeš Trance vypůjčit na vyzkoušení, myslim, že to stojí zato.

                    • stan.zak  

                      jo mrknu tam, děk.

                      • stan.zak  

                        kurňa, asi mají něco proti zápaďákům, alespoň Plzeň by se hodila, lépjeji K.Vary, nejlépjeji Cheb…

                      • dieegoo  

                        Nevím, co jezdíš za terény, já zatím nenarazil na nic, co bych s Trancem nemohl projet – samozřejmě v rámci možností :) Je to takovej malej tank mi přijde, kam ho namíříš, tam jede hlava nehlava.

                        Kupoval jsem ho bez ozkoušení, po dlouhých diskuzích tady na fóru. Měl jsem zamluvenýho I-Drive 5, u Canyonu mě odradila nutnost čekat až do května a tak to vyhrál Trance. Když jsem si pro něj přišel do krámu a prodavač otevřel krabici, tak sem se trošku zarazil, myslel jsem, že ta barva bude lesklá, ale ve finále to kolo vypadá fakt pěkně.

                  • ivaneck  

                    helec, taky se chystam na kurs, pac mi jinak pomalu vyprsi zdravotni prohlidka :o) Mohl bys doporucit nejakou skolu idealne v dosahu z Plzne, nebo nejak rozumne vzdalenou, za prijatelnou cenu a s dobrymi vysledky? Zatim to nej, co jsem nasel na netu je paragliding.vsb­.cz/ Pro studenty 4000 myslim za 9denni kurs. Jeste je treba zaplatit ubytovani 190 Kc/den a je to trochu z ruky.

                    • stan.zak  

                      Jestli to je na mně; mrkni na www.skyfly.cz/ a nebo snad na www.glide.cz/

                      • ivaneck  

                        diky, bylo to na tebe :o) na www.glide.cz se divam pomerne casto, ale bohuzel se tam uz dlouho zadne aktualni informace o skole letani nevyskytuji. Dokonce jsem mluvil s panem Horakem a ten mi rekl, ze kurzy nebudou, dokud nedobehnou ty stare, takze konkretni termin jsem se nedozvedel :( Ta VSB vypada cenove nejlip a co si budeme nalhavat, pro studenty je to casto nejdulezitejsi aspekt :)

                        • stan.zak  

                          … nejen pro ně. Dáš vědět jak si dopadl?

                          • ivaneck  

                            dam, ale az dopadnu :o) muzes se tesit na povidku, jestli to preziju. Ale kurzy jsou az v lete, to je jeste nejaky ten patek…

                            • stan.zak  

                              Co bys nepřežil? Já přežil doteď 9 let poletování.

                              • ivaneck  

                                Tak uz jsem dopadl :o) Udelali jsme si s brachou kurs v Beskydech od Studentske skoly VSB. Uz nam prisly domu pilotaky a objednali jsme si vybavu od Sky. Ted uz jen cekaji, az sicky usijou a budeme moc litat. Mel bys nejaky tip na terez kolem Plzne? Jeste je aktivni Koterov?

                                • stan.zak  

                                  Ahoj pane, uf, po takové době… to je prima, výbavu už máte určitě doma? Počasí zatím moc nic, ve vzduchu už si byl? Já bohužel ne, a ani na kole (a padáček musí na technickou). Nechce mi nějak sloužit zdraví… .

                                  Pokud jde o Koterov, jen jsem se tam kdysi byl podívat, nelítal jsem. Co tady:

                                  http://www.glide.cz/

                                  Přeju hodně hodin ve vzduchu!

      • stan.zak  

        Hurka, a co skládáš? Myslím tvoji poslední odpověď pod fotkou tvýho kola. Pokud jde o kolena – medicínsky jsou vyléčená, nic se tam netvoří ani po 45km, teď to chce „jen“ vyšoupat nové drážky, a to nejlépe jízdou kolmo, jak řekl pan doktor Sv. z královéhradecké Hvězdy. Jo a křížky už skoro nejsou poznat, zato to oholení ještě jo :-) (člověče, mám to brát jako superobjektivní doporučení, když jezdíš na Meridě?).

        • Hurka  

          Já teď netrpělivě čekám na dodání rámu Specialized Enduro Pro a doskládám ho k obrazu svému – taky jsem to tady někde dávno řešil – X.0 trigger+šaltr, XTR kliky, brzdy Avid Code, Truvative Team Carbon řídítka,… už se nemohu dočkat…

          • Hurka  

            k tý Meridě – já jsem s loňským TransMission velmi spokojený, to se ale tady na BF nenosí (pokud jde o Meridu). moje zkušenost s letošním AM je jenom krátká, ale nějak mi neseděl, asi to chce ještě malinko vyladit. jinak proti Meridě nemám nic (to se tady taky nenosí)…

            • stan.zak  

              Aha jo tak, člověče, to je mi dost fuk. K tomu skládání ti každopádně držím palec.

      • kesu  

        pod todle bych se podepsal kup ram..

    • JMT  

      neeeee, ja se chtel jenom podivat, meridu neeee, ber spesla nebo gt

      • JMT  

        a ac nemam rad canyon tak je pekne osazenej a navic ty letosni loga sou naprosto bomba, tzn at koupic co koupis dycky to bude supr (az na tu meridu :-) )

      • Krys  

        He, ja som si chel pozriet to GT-čko. ;)

    • Darkson  

      www.mtbs.cz/katalog07.html?…

      mě se líbí trance:-)

      • stan.zak  

        Tak ten je pěknej.

        Ale jen VidliceROCK SHOX Recon 327 Air TlumičFOX Float R Zdvih vepředu 1*)100mm Zdvih vzadu 2*)105mm se mi zdá málo, viz vojta a jeho zkušenost.

        • Darkson  

          přijde mi u něj dobrý poměr cena/osazení a na pohodovou turistiku, jak říkáš, je to akorát. ostatně jeho majitelé tvrdí že jde o lehčí endurko s nižším zdvihem. a pokud ti to bude málo, myslim že rám případně snese i vidli se 120 mm.

          • MlokCZ  

            A to je právě to, co si ma na Trancu nelíbí. Je to opravdu takové endurku s nižším zdvihem. Tzn. na endurko je zdvih malý a na XC je to zbytečně těžký. Trance by byl úplně super bike, kdyby měl 130mm zdvihu.

            • Darkson  

              s tim souhlasim. pro spoustu lidí je 100 mm trance málo a 150 mm reigna zas moc. udělat kolo na tradičních 120–130 mm s maestro a podobným osazení za podobný peníze, lidi Giantu, imho, utrhnou ruce.

              • dieegoo  

                Nachlup to samé jsme psal ve podobném threadu. Mají v sortimentu velkou mezeru, kdyby měli něco se zdvihem 120/120, tak to kolo mám teď dost pravděpodobně doma místo Trance.

            • JSt  

              jsem dost zvazoval, co vzit za fulla. a nakonec to po nekolika obratech o 180° vyhral trance prave kvuli mensimu zdvihu a masivnimu ramu. docela jede (az jsem prekvapeny) a terenem na nem jen tak proplouvam ;-). imho idealni bajk na takovy pohodovy xc.

        • dieegoo  

          Pokud najdeš v okolí Aše nějakou prodejnu, kde ti ho vypůjčí, určitě ho zkus, třeba nakonec usoudíš stejně jako já, že těch 100 / 108 mm zdvihu je dostatečných a vozit si zadek na 140 / 140 jak jsem měl v plánu by bylo vážně zbytečný.

          • TheIF  

            A nebude to jen prvotní nadšení které po roce vyprchá začneš se rozhlížet právě po něčem z 140mm ?

            • MlokCZ  

              Taky jsem zvědavý, jestli tu větu zopakuje i za rok.

            • kesu  

              jo presne tak

            • dieegoo  

              Vzhledem k místům kde jezdím (okolí HK) je tento zdvih pro mě dostatečný. Bydlet na horách nebo tam jezdit častějc, možná bych větší zdvih ocenil. Uvidíme časem.Do teď jsem jezdil na 100 / 0 a taky jsem žil :)

              • MlokCZ  

                Ja jsem rikal pred rokem uplne to same co ty :-)

                • dieegoo  

                  Uvidíme… pokud se na jiným kole nesvezu, tak mi to třeba ani nepřijde. Zatím sem nadšenej z přechodu z HT a nad novým kolem hodně dlouho přemejšlet nebudu.. když si vzpomenu, co mi to dalo si na něj vydělat :/

                  • stan.zak  

                    To sedí, říkám si: jednou vydělávat a jednou utratit stačí. Proto tu loudím o vaše zkušenosti, na který tím pádem nemusím sám přicházet. Navíc jsem hrozná konzerva, než něco pořídím, chci o tom vědět vše, co potřebuju, čehož následkem je, že se mě toho špatně zbavuje. Samozřejmě tedy funguje-li to a jsem s tím spokojen.

                    • dieegoo  

                      Jak už sem říkal, pokud máš možnost, vydej se to test center a zkoušej a zkoušej. Jak meridu, gianta i gt si můžeš vypůjčit, svezení ti dá určitě víc než teoretický informace.

                      • stan.zak  

                        Jo, to mě ještě čeká. Alespoň v mezích místních možností. Děk.

                • kesu  

                  jediny co nechapu je proc si rovnou nekoupis aspon 140/140mm zdvihy:D:D

    • Ladap  

      U nás (v Tachově) prodávaj Specialized FSR. Je to testovací kolo z loňska. Velikost 18",zdvihy 10cm. Světle modrý, typ si nepamatuju, ale byla tam vidle Recon, tlumič Fox RP3, brzdy mechan kotouče (BB7?) Sleva z 60 na 40tis. Kontakt je tady:www.funb.cz/ Jezdil jsem na něm pár dnů a překvapilo mě, jak je to na fulla lehký kolo. Nemám s fullama žádnýá zkušenosti, ale podle mně bylo dost dobrý.

      • stan.zak  

        Děk za tip, modrý věci mě dostávaj (mimo rtů). Kliknu tam, ncm to bude to mně asi malé.

    • Manas  

      Ja vim ze se neustale opakuju, ale asi bych koupil tohle a za zbytek trebas ladil. www.phenix.cz/index.php?…

      • Junson  

        Co bys měnil? Mám ho v hledáčku, scháním „recenze“.

        • Manas  

          Recenze se tu urcite nekde pohybuji, ja mam Dakara ten je na 90mm ale jizdni projev stejnej. To XLT je o kousek tuzsi na vidli a pohodlnejsi :-) Menil bych: Gripy, sedlo, naboje na prumyslech.

          • Junson  

            Tlumič, vidle sou v pohodě? O ty my jde nejvíc, zbytek se dá poladit… dík za nfo.

            • Manas  

              Ja mam Splice a prekvapive dobre chodi, predpokladam ze ta Foxka pobezi taky dobre. Tlumic mam o stupen horsi (Fox Float) a nemuzu si stezovat.

        • pitos  

          Od pondělka ho mám doma,koupila si ho přítelkyně. První pocity jsou velmi dobré,vidla chodí hodně slušně,zadní stavba je poměrně dost komfortní.U tlumiče jde nastavit odskok což je myslím základ a bez toho bych tlumič ani vidlu nebral. Ještě nevím jak se to bude chovat při sjezdech,pod silným bržděním a pod. ale jak jsem psal jsem zatím příjemě překvapen. Co bych tomu osobně vytkl je výška středu,jsem zvyklej na nižší umístění,tady sedíš o něco výše.Má to výhody i nevýhody ale určitě se dá na to v pohodě zvyknout. Přítelkyně je také nadšená,takže asi za ty prachy super kup. PS:díky manas:)

          • MlokCZ  

            Tak ma to vyssi zdvih, tak stred musi byt o malinko vyse. A jestli taky nebyl nastaveny prilis maly sag, tim by se to jeste zvedlo.

            • pitos  

              Sag to nebude, ten jsem nastavil dobře a velikostí zdvihu podle mě také ne.Prostě ten střed je výše.Oproti trace je tam rozdíl skoro 4cm.

              • MlokCZ  

                Opravdu 4cm? Tak to uz je ale fakt hodne. Tak vysoko stred by se mi taky nelibil. Trance ho nema pritom nejak extra nizko.

                • pitos  

                  Tak jsem to přeměříl. Trance 33cm. XLT 36.3cm No ,4cm to tedy nejsou

                  • MlokCZ  

                    Tak to je fakt dost, nejcasteji jsem se setkal u zdvihu kolem 130mm s 34cm (± nejake mm).

                    • cabbage  

                      podlě čeho to měříš? sem přehodil plástě a kolo se zvedlo skoro o 1cm…

                      • MlokCZ  

                        Pláště mohou udělat opravdu slušný rozdíl, ale zase se vozí dost podobné na těchto zdvizích (nebo minimálně já se setkával s plášti většinou něco s obvodem na úrovni NN 2,25).

                        • cabbage  

                          třeba 2.25"Albert a DRY2 2,30" sou skoro stejný označení, ale dost výrazně odlišný výšky;)

                          • MlokCZ  

                            Jasně, lepší by byl údaj rozdílu výšky středu a spojnice osa předního a zadního náboje, jenže to často nemá výrobce uvedené a hůře se to měří.

                  • stan.zak  

                    Taky jsem to u mého nového stroje přeměřil: Velikost 20,5" – 345 mm

            • pitos  

              A vlastně proč sag?je to měřeno bez nasednutí.

              • MlokCZ  

                Protoze na vyssim zdvihu bude vetsi sag a ten rozdil muze byt i dost velky a pak mas stred po nasednuti stejne jako u nizsiho zdvihu.

          • Manas  

            Takze to mame radu za pivecko :-)

          • vojtechposmourny  

            To bych měl maňasovi taky poděkovat, známý jsem ho doporučil na základě jeho tipu v nějakém jiném threadu. A nebo je maňas agent ID sportu a snaží se vyprodat skladový přebytky :-)

            • Manas  

              Mel jsem jim zavolat, ze jim je prodam. Takhle z toho nemam nic :-) S ID sportem nic spolecneho nemam, jen jsem si od nich koupil predloni kolo :-)

          • Motyll  

            Od vcerejska je doma :) Diky Manas :)

      • MlokCZ  

        Urcite super koupe za ty prachy, ale na nej je to male, takze to muze rovnou vyloucit.

        • Manas  

          Hm, toho jsem si nevsiml, nikde to nebylo, az jsem se cihnul do profilu. Holt skoda … Nebo mozna zkusit cinknout do toho kramu, treba by neco mohli mit.

          • MlokCZ  

            To sis vsimnout nemoh, fakt to tu nebylo. Ale daval dotaz jeste jinam, kde to pripsal. Snad se na me nebude zlobit a prepisu ty udaje, co tam ma navic: Výška 187cm, rozkrok 89cm, trup 66cm, ruka 70cm, ramena 48cm, 96kg

          • stan.zak  

            …je to hned k zakládajícím příspěvku přiložené foto. Na PPS mi vychází XL.

        • pitos  

          No nevím ,proč malé.Přítelkyně má 180cm , má 17" .19"mají přece také.

          • MlokCZ  

            Protoze si myslim, ze 19ka na nej bude mala pri te vysce a kdyz ma soucasne pomerne dlouhe ruce.

            • MlokCZ  

              U nej si nejsem jisty, jestli mu bude stacit u Canyonu L-ko, ktere je vyrazne delsi nez 19-ka XLT. Ale XLko je zase uz slusna koza, takze to by chtelo zkusit a pokud L-ko pujde, tak vzit radeji Lko.

      • stan.zak  

        tak MĚLI 17" a 19" , teď jsem s nimi dotelefonoval.

    • dieegoo  

      V nabídce sice není, ale jako Darkson bych byl pro Giant Trance. Přečti si na mtbr.com (mtbr.com/revi­ews/xc_full_sus­pension/produc­t_124714.shtml) recenze, majitelé jsou z něj většinou nadšení… Není sice z nejlehčích, ale pohodlí mi tenhle nedostatek bohatě kompenzuje.

    • wroum  

      ta merida fakt neni tak spatna, kratoucce sem se na tom svez a docela jako jo, i kdyz to prepakovani na me pusobi dost levne (provedeni ramena) , ale stejne bych to nechtel :-)

      • MlokCZ  

        Me tedy pri kratkem svezeni prisla hodne bidna.

        • wroum  

          nastaveni?

          • MlokCZ  

            Nastaveni nebylo poladeny pro me idealne (tolik casu jsem na to testovani nemel, mel ji pujcenou kamarad), ale to kamaraduv Canyon taky ne. Sag byl neco mezi 20–25% zdvihu tlumice (nemel jsem sebou nic na presne zmereni) a celou dobu to bylo na 130mm zdvihu. Vidlice take na 130mm. A velikostne mi sedla vice nez ten jeho Canyon (ten mi je velky). Ale zdvih jsem pri pokusu o maximalni vyuziti dal tak na 90% chodu tlumice, takze uplne spatne to nastavene nebylo.

            • MlokCZ  

              Takze srovnani s mojim kolem je trosku pro Meridu nefer, tam mam poladene idealne vse, ale i kdyz tohle beru v uvahu, tak me zklamala. Treba M. Transmission mi prisla lepsi, i kdyz bych ji taky nechtel.

        • MlokCZ  

          Kdyz to upresnim, tak se to pri slapani houpalo vic nez muj Cube. Ve vyjezdu velka bida a ve sjezdu bych to strucne ohodnotil cca jako muj Cube (mozna dokonce o chlup hure). Jenze bylo to dane na 130mm a ja mam jen 100mm. Canyon XC4 s RP23 uz pak bylo o tridu lepsi svezeni nez ta Merida (a to ma porad o 15mm mene).

      • MlokCZ  

        A moc ji tu nechval nebo odevzdas Fluida a nafasujes ji misto nej :-)

        • stan.zak  

          Na tu testovací M 800-d jsem si sednul a udělal 3 kolečka po dvoře v Chebu. Bohužel ale jen 17" (hernajs abych nekecal, je-li to 19"). Tak jako tak: sedlovka byla na rysce a byl jsem na tom složenej jako štafle.

    • scret  

      v tom Bikesportu jsi mluvil nejspis s „Póňou“…dobrej kluk…

    • fiberman  

      Co se stalo? Béda Trávníček už nemá nejlepší kola?

    • stan.zak  

      Vážení, děkuju za diskuzi. Nakonec to dopadlo poněkud jinak, kupuju kolo od místního cykloprodejce a servismena: www.ghost-bikes.com/2007/bikes.php?… Dodám jen, že za slušnou cenu. Jak jsem psal v zakl příspěvku: začalo mě to bavit, a taky kvůli kolenům. Zářím jako sluníčko, mám velkou radost. :-) Konečně mám KOLO!

      • Darkson  

        hmm, vypadá pěkně. užij si ho a dej vědět, jaká je to změna:-)

      • Junson  

        Můžu se troufale zeptat, co je to „slušná cena“ v případě toho kola? Mám taky zálusk na pohodovýho fula a stále se nějak nemůžu rozhodnout...­.. Dík.

    • stan.zak  

      … chci poděkovat ještě zvlášť Mlok ovi, jeho znalosti, zkušenosti a ochota podělit se o ně je myslím bezpříkladná.

    • nachti  

      Překliknul jsem se. Nechtěl jsem hlasovat vůbec a pro Meridu už vůbec ne. I když z těchto tří biků bych bral Canyon.

      • myki  

        jsem taky pro canyona,hezkej design,super vybava, super cena, jen ta koupe v nemecku

    • stan.zak  

      Vážené a vážení, píšu až teď, nějak se nám to s mojí drahou polovičkou protáhlo…alespoň jsme si vyzkoušeli jízdu potmě. Se světlem Q LITE QL-227A to po polňačce či silnici jde. Ad kolo: minulý týden jsem po přibližně stejně dlouhé ujeté trase (cca 47 km) byl podstatně zdevastovanější, dnes mě jen bolí pr.el z jiného sedla. Co vám mám psát – kolo jede skoro samo, projede s menší námahou kdeco, tlumí to vepředu i vzadu včetně mininerovností, dá se poposkočit, a záda? Nebolej! Jinak jen upřesním: na kole je vidle ROCK SHOX TORA 318 U-TURN + POPLOC, 85 – 130 mm Lockout + U-Turn + Rebound oproti na www.ghost-bikes.com/2007/bikes.ph a i jinde, uvedené 302 U-TURN, ta je na asx 4900. Poploc jsem použil jen jednou, spíš jsem to ale jen chtěl zkusit. Vidle houpe jen při potřebě co největšího zrychlení na jen ty nejlehčí převody. I při zamčené vidlici zůstane nějaký minizdvih (20 mm ? neměřil jsem), ale nehoupe – vidle ztuhne. Při potřebě většího propružení ncm fachčí(ochrana x proražení). Odskok mám nastavený v polovině rozpětí, dnes jsem neměl čas experimentovat. Tlumení je též v polovině rozpětí a též jsem nic nenastavoval – nastavovací korunka je totiž prasklá (reklamace, výměna bude v úterý). Zadní stavba tlumí i malé nerovnosti, a zdá se mi, že nehoupe vůbec. To bude tím systémem.( ? ) A brzdy? Brzdí! Jeden prst stačí, takhla jsem ncm brzdil i na véčkách. Necinkly snad ani jednou. A teď otázky: Takhle zasviněný kolo jsem ještě neměl – prach, malinké kamínky všude (přesmykač, šlapací střed, kluzáky vidle), to na kole s blatníky neznám – řešení? A : dnes těch pár drobností vezla moje drahá, jinak používám, tedy jsem používal Art. 450 Brašna na nosič Sportarsenal + Art. 504 Brašna do rámu/velká, ta do tohodle rámu samozř vůbec nejde. Takže nosič na sedlovku? Tak, toliko laické poznatky. Budu-li vědět, odpovím rád na vaše otázky. Děkuju předem za vaše zkušenosti s blatníky a nosičem. Převládající pocit? Nadšení! :- )

      • stan.zak  

        P.S. … samozř cejtím ještě kolena, což ale bude ještě nějaký měsíce (roky ?) trvat, ale asi i díky nižšímu rychl průměru to ujde. Trasu uveřejním spolu s ostatními na www.gps-tour.com/ a na fotky snad taky dojde. Ještě upřesním: přezuto z původních Schwalbe Albert 2.25 na WTB NANO RAPTOR 2.1

      • JSt  

        imho tento system se bez spv (myslim, ze x-fusion neco takovyho nema, kdyztak me oprav) nebo neceho podobnyho pri slapani pohupuje. leda bys to mel foukly na kamen a to ti zas nic nepobere. zkousel jsem cube, coz je prakticky to samy. kazdopadne pekny kolo, uzivej ho ;-).

    • ropman  

      sakriš, nechtěl jsem hlasovat pro Meridu, jen se uklik … :-(

      Docela by mě zajímalo co konkrétněji proti Meridě hodně z Vás má, i když asi bych to, mít víc času, dohledal v diskuzích … Měl jsem ji (AM 800) na tento víkend půjčenou, bohužel na mých 182cm byla velikost 17" malá navíc s krátkou sedlovkou, takže sobotních 90km v podřepu nic ideálního, ale jiná nebyla a chtěl jsem to zkusit. Nejdřív snad co se mi nelíbilo … zadní stavba (možná přímo tlumič) při návratu do výchozí polohy vydávala rázy kov na kov, jako kdyby tam chyběl nějaký tlumící doraz, nemám s tím zkušenost, tak nevím if je to normální, nebo je někde chyba, ale nebylo to moc příjemný technickému uchu. Občas škrtnul zadní kotouč, nevím ani jak se to ladí, ale nebylo to často. Dál už snad jen váha 14kg je cítit, ale mít lepší posaz mohlo to být příjemnější, na silnici se s těmito plášti na HT nechytá. K těm lepším stránkám. LX hydry skvělý, nikdy jsem nejezdil kotouče tak o to větší nadšení, přesný dávkování, ač žádnej superbiker dokázal jsem dobrzdit jen po předním kole. Na mých ±65 kg mi vidle vyhovovala, při zdvihu 85mm se na silnici neutápí ani ze sedla, 130mm je příjemných při sjezdech. Jak se vzadu mění zdvih 115/130 nevím, myslel jsem že nastavení Želva-Zajíc (ž-z) ovlivňuje tlumení a nic jiného jsem tam neviděl. Nastavení přední vidle 85/130, ž-z + lock je pro mě funkčně vyčerpávající, nic víc nepotřebuji a kolo se tím dobře přizpůsobí drsné terénní vyjížďce nebo klasickému XT. Jen tak jsem zahnul v lese do slušnýho krpálu a hle, oproti očekávání jsem ho na nejlehčí převod vyjel s minimálním podklouznutím, pláště a zadní pružení drží kolo v záběru skvěle. Řazení přesné, bez chyby. Co ještě … snad jen z těch vlaštovek mě nevím proč bolely dlaně na vnější hraně … Tolik první dojmy z fulla.

    • dancing dog  

      Nejlepší způsob naložení se 40ooo?! Už vím!! Pošlu Ti na mejl číslo mýho účtu…

      • stan.zak  

        … zadání bylo trochu jinak, ale je to stejně fuk. Už jsem je utratil. (I když ne všechny, dostal jsem primovou slevu, někde výš jsem to psal.) A nějakej důvod bys měl?

        • dancing dog  

          no, že bych je nějak životně nutně potřeboval, ale jako důvod bych uvedl asi to, že by se mi hodily, protže bych si za ně asi něco koupil…

          • stan.zak  

            Na to jsem se právě ptal: co, něco. Jinak to zavání harpagonstvím. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.