• á.r.č.í1

    Zdravím všechny účastníky tohoto fóra.

    Měl bych na místní „cykloborce“ prosbu o posouzení mého výběru krosového kola.

    V současné době jezdím na starším ještě komplet ocelovém kole RM Rambow s pevnou vidlicí.

    Přemýšlím že bych pořídil novější stroj a RM přenechal sestřenici jako náhradu za „marketové“ MTB kde by nějakou službu ještě odvedlo.

    Pročítal sem různé „recenze“ a fóra, prohlédl nespočet shopů co kdo a za kolik nabízí a snažil se nějak vytříbit výběr s ohleden na poměr cena/výbava. A dospěl sem k názoru, že ten State nabízí asi nejlepší výbavu s ohledem na přijatelnou cenu která se dnes pohybuje pod hranicí 12k.

    http://cykl.cz/…te-test-kola

    A jelikož sem tu k tomuto kolu žádnou diskusi zatím nenašel, tak sem si dovolil založit vlastní vlákno.

    Jenže já nejsem vůbec zběhlej v posouzení všech komponent. Co se týká výbavy ohledně řazení, tak bych tam problém asi neočekával. Ale kvalitu středu či kotoučových brzd já posoudit prostě nedokážu. Hlavně se obávám těch brzd aby to vůbec nějak uspokojivě fungovalo s vědomím že se jedná jistě o nějaký základní model. Prostě aby základ v kotoučích nebyl nějak zásadně horší jak dobrá V-čka.

    Osazení kola viz.:

    http://e-shop.leaderfox.cz/detailsklk.aspx…

    Jako velkou výhodu ve výbavě oceňuji vzduchovou vidlici s regulací odskoku. Ale má otázka zní, zda je kolo jako celek použitelné, nebo tam je nějaký slabý článek který to nějakým způsobem kazí.

    Jen doplním, že můj roční nájezd není nijak veliký a terén jezdím tak 50/50 (silnice/polňačky, lesní cesty).

    Měřím 187cm (rozkrok 92cm), vážím asi 80kg. Uvažuji tedy o největším nabízeném rámu 21".

    Budu velice rád za jakoukoli reakci která mi nasměřuje ať už směrem ke koupi, či mi koupi bude raději rozmlouvat.

    Díky.

    0 0
    • Erknold  

      No člověče, sám jsi přišel na to, že krosová kola se prakticky nevyrábějí, pokud chceš alespoň funkční vidlici. Navíc 12k je dosti limitující rozpočet. V tomto rozpočtu je ten Leader Fox asi to nejlepší. Sice vidlice RST a brzdy tekro nemají tu nejlepší pověst, ale furt je lepší mít něco a doufat, že to bude fungovat, než si koupit kolo s vidlí NVX MLO u které máš jistotu, že nebude fungovat :)

      No a je jediná možnost, jak zjistit, zda za 12k nedostaneš lepší poměr cena výkon a to je zkusit napsat uživateli Scalar, který se tu specializuje na stavbu krosových kol. Nicméně i zde je jasný, že s limitem 12k se nedá moc vycajchnovat. Ale kdo nezkusí, nic nezjistí. A jinak, ty véčka by mohla být rozumná varianta, pokud jsi limitován rozpočtem. Uvidíš no.

      0 0
    • á.r.č.í1  

      Zdravim.

      Tak kolo už je nějaký den doma, tak se pokusím napsat několik postřehů (zatím jen statických, neboť mám tu smůlu a zrovna mi stávkuje pravé koleno které odmítá šlapat) a dojmů z něho.

      Kolo bylo koupeno u kupsikola.cz. Došlo rychle a v pořádku.

      Vůči provedení kola bych měl několik výtek.

      1. Asi ta nejzásadnější je provedení uchycení zadního třmenu brzdy.

      Samotná patka rámu která drží třmen není v jedné ose s kotoučem, ale

      padá lehce dovnitř. Další problém je ten, že sedla šroubů která drží

      na rámu třmen nejsou kolmá na jejich osu, ale jsou dost zkosená, což

      znamená že při utažení těchto šroubů si tyto sednou hlavou na tu

      zkosenou část a ještě tak přispívají k daleko většímu vychýlení

      třmenu z osy kotouče. Což v důsledku znamená, že je prakticky nemožné

      nastavit třmen tak, aby nedocházelo drhnutí desek o kotouč. To vychýlení

      je odhadem kolem 2–3°. Nezdá se to moc, ale s ohledem na mezeru mezi

      deskami a kotoučem to stačí na to, aby to nešlo nastavit bez drhnutí.

      Ideální by bylo patku srovnat do osy kola. Na to si ale netroufám. Dál by bylo vhodné upravit sedla šroubů válcovým záhlubníkem s čepem. Bohužel tímto nedisponuji. Takže jedinou možnou úpravu v domácích podmínkách sem proved klasickým vrtákem kdy sem se snažil srovnat alespoň ta sedla šroubů. Do rámu sem zajel hodně. Podložky šroubů jsou v něm zcela utopené. Sice to není vůbec ideální řešení, ale už je možné s menšími nervy nastavit třmen bez drhnutí desek. Tady má si myslim výrobce hodně co dohánět. Pokud montuje na kolo kotouče, tak by tomu měl být přizpůsoben i rám, aby to ve výsledku bylo funkční. Samotný výkon brzd si netroufám zatím hodnotit. Zda si to časem ještě sedne či už moc ne. Zatím jsou to spíš taková přibržďovadla.

      1. Nastavení přehazovačky a přesmykače. Přehazovačka šla

      poladit celkem bez problémů. S přesmykačem je to už horší. Kolo přišlo s objímkou

      přesmykače utáhnutou a zasahující do spodní montážní díry pro držák

      flašky. Výškou přesmykače vůči talíři je to asi výška ideální, ale

      z praktického hlediska je to naprosto úchylné. Upravil sem proto vložku

      objímky aby si ta lépe sedla na samotnou vložku a objímku pustil těsně pod

      montážní díru. S funkcí přesmykače při přechodu na velkej talíř ale

      moc spokojen nejsem. Asi by to chtělo jít s tím přesmykačem ještě

      o nějaký mm výš. Tím pádem ale skončí objímka na montážní díře.

      Takže to zatím nechávám otevřené a uvidím jak se to bude chovat

      v provozu.

      1. Originální gripy. Tady si asi dělá výrobce fakt srandu. S origo

      gripama lze na řidítkách pomalu kroutit jak s heftem na motorce. Takže sem

      ty původní sice ergonomické zahodil, a „nazul“ klasické kulaté 120mm

      dlouhé gripy. Jenže nemůžu docílit nějaké přijatelné ergonomie mezi

      páčkami přehazovačky/přes­mykače, páčkami brzd a ruky. Nějak si to

      navzájem překáží. Ještě zkusím použít delší 130–135mm dlouhé

      gripy. Tím si ale zase oddálím páčku brzdy která nebude tam, kde bych ji

      chtěl mít.

      1. Přední vidle. Tady je to taky celé začarované. Nákupu kola

      předcházelo dotazování jak prodejce tak výrobce, jakouže to má ve

      skutečnosti montovanou vidlici. Výrobce uvádí RST Viva Air 75mm což mi

      potvrdil i na můj dotaz, proč je na více fotkách na netu nápis na vidli

      Vita (u RST spodnější pružinový level). Prý se montuje jen výhradně

      vidlice Viva. Kolo samozřejmě přišlo s vidlí s nápisem Vita! Vidle je

      vzduchová, bez možnosti regulace odskoku. Celé to na mě působí silně

      neseriózním dojmem. V tom odkazu na test kola v původním příspěvku bych

      byl ochoten dát ruku do vody za to, že testovací kolo bylo osazeno vidlí RST

      Vogue Air bez remote lockoutu jen s nápisem Vivair. Proto také velmi slušné

      hodnocení samotné vidle v testu. Jenže běžná produkční verze je osazena

      něčím úplně jiným. Navíc se nejedná o vidli se zdvihem 75, ale

      s klasickými 60mm. RST ani vidli Viva air se zdvihem 75mm nenabízí. Proč je

      na vidli potom nápis Vita už vůbec nechápu. Příde mi, že ta vidle je

      smontovaná přímo na zakázku LF s důrazem na co nejnižší cenu vzduchové

      vidle. Takže se použilo asi to, co bylo na skladě. Každopádně tímto si

      u mě výrobce sympatie rozhodně nezískal. Tohle už zavání klamáním

      spotřebitele.

      Jinak sem ještě kolo přezul z 1,5“ Little Big Benů na hrubší 1,75“ Land Cruisery. Kolo sem osadil blatníky od Bici Sport Walda 50mm.

      Takže co se týče subjektivního pocitu z kola, tak spíš nic moc. Příde mi to celé ušité až moc horkou jehlou a víc orientované na oko než na funkci. K Vánocům sem synovci kupoval nejlevnějšího krosa od CTM (jedničkovej Twister) kterej stál míň jak půlka State, a pocity ze zpracování mam u něj lepší. Kolo je vybaveno tou nejlevnější výbavou, ale po seřízení vše funguje jak má. Tady CTM můžu jenom chválit. Počátkem prázdnin se nechalo koupit i za 4 tisíce. Což je vzhledem ke kvalitě kola cena naprosto luxusní. Za to jsou po bazarech ojetý krámy.

      Nevím zda jsou na tom i jiné kusy podobně jako ten můj, ale dobrou vizitku si tímto výrobce určitě nedělá. Snad mé postřehy pomohou i někomu dalšímu kdo se probírá touto cenovou kategorií.

      Na jízdní dojmy si budu muset asi ještě počkat, protože koleno bolí i při chůzi. Každopádně asi ještě dojde na stavitelnej představec, neboť jsou řidítka na můj vkus moc dole.

      Tož zatím asi tak.

      0 0
      • á.r.č.í1  

        Omlouvám se za formu textu. Píšu to už podruhé, neboť se mi to poprvé nepodařilo odeslat a text byl v čudu. Takže sem to teď raději přetáhnul z Wordu a výsledek je takovýto.

        Tak alespoň přidám nějaké foto.

        0 0
        • l.bily  

          Tie rohy su paradne ;)))

          0 0
          • á.r.č.í1  

            V tomhle provedení jsou to už spíš parohy! :-)

            Ale je to zcela funkční a člověk si tím docela odpočne od zálehu na řidítkách. Další výhoda jsou sjezdy kdy se může člověk krásně rovně postavit do šlapek bez hrbení. Prostě to přispívá k větší pohodě na výletě.

            0 0
            • Wiseman  

              Vůbec si nedovedu představit že jedu sjezd ve stoje a držím ty rohy :D

              0 0
              • á.r.č.í1  

                Samozřejmě jen na silnici kde se nemusí brzdit. Tam to nemá při dlouhém kopci chybu. Člověk se krásně narovná a protáhne. Já už bych bez nich na kole jezdit asi nemoch. V terénu nelze. To by asi nedopadlo!

                0 0
              • Vilém  

                Pod pojmem sjezd si kazdy asi predstavujete neco trosku jineho:)

                Taky mi neni jasny, jak by treba brzdil, coz se ve sjezdu hodi.

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              A není to kolo, při úchopu za parohy, příliš vratké, jak jsou vysoko?

              0 0
      • pee.tr  

        S tolika problémy bych se v tom vůbec nevrtal a předně to řešil s prodejcem.

        0 0
    • l.bily  

      Leader foxa ma kamarat a mal skriveny ram ked isiel rovno boli za nim dve stopy

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.