• fcmp

    Ahoj. Mam dotaz .Myslite za maji smysl zapletena karbonova kola + galusky pro amatera (me), ktery nejezdi zavody ? Za rok dam tak 5–6 tisic km .Celou zimu jsem byl rozhodnutej ze si udelam radost a koupim Zipp303 ,ale pak jsem prolezl par diskusi na tema galusky a jsem na vazkach.Vic prace s pripravou a lepenim, nevim jak vydrz galusek oproti plastum atd . Z toho co jsem procetl asi hodne lidi jezdi karbony a galusky na zavody a na jezdeni pro radost (trenink) bere plaste. Zajimaji me vase nazory . Ted mam na kole Mavic Aksium.Jak plastova kola (lehka) tak do 25tisic kc by jste pripadne doporucily moje vaha cca 65kg. Dik za odpovedi

    0 0
    • jecnak  

      S 65kg bych klidne zkusil neco na tento zpusob http://www.bike-forum.cz/…cnikovi.html#…

      0 0
    • nooski  

      Jestli galdy, to si musíš rozmyslet sám. Mají svoje výhody i řadu nevýhod. Kola, co nahodil jecnak, by mohla perfektně splnit tvoje požadavky. Jinak já jezdím na karbonech a galuskách čistě jen pro radost, protože žijeme jednou a chci jezdit to nejlepší, co si můžu dovolit. Samozřejmě se ale obecně vyhýbám dešti a na zimní a časné jarní cesty mám zimáka na pláštích :-) Nevím, jaká je tuhost těch zmiňovaných kol, ale co se váhového rozdílu proti Aksiím týče, tak kolo bude úplně někde jinde v tom nejlepším slova smyslu.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Co si myslíš o tomhle ?

        0 0
        • fcmp  

          A jak je to s galuskama a vydrzi oproti plastum ? Ted kdyz vidim ty kratery na silnicich tak si rikam zatim zlaty Aksia . Preci jenom co jsem koukal trochu lepsi galuska stoji min 1000 kc .

          0 0
          • jecnak  

            Levny Tufa stoji kolem 450,–

            0 0
          • nooski  

            Vozím Tufa za těch cca 450Kč a zadní mi vydrží cca kolem 5 000 Km, což je vzhledem k prostředí fajné. Defekt na Tufu jsem ještě neměl. Píchl jsem akorát přední Continental Competition na hrubém posypu, která ale měla už kolem 3 sezón. Tmel nevozím.

            0 0
        • nooski  

          Plášťové karbony nebrat. A když už, tak od někoho, kdo je umí, ale stojí majlant.

          0 0
          • s.t.a.p.i1  

            pro neznalce, důvod proč nebrat?

            0 0
            • blisterexist  

              Na karbon patří galdy, jinak to nemá cenu, karbon ráfek na pláště bude vždy těžší

              0 0
              • nooski  

                Nebude jen těžší, ale síly, které působí na stěnu plášťového ráfku, nejsou zrovna ideální pro karbon. Samozřejmě velcí výrobci to mají zmáknuté, ale na čínských karbonových plášťových ráfcích bych nejel.

                0 0
                • jecnak  

                  Problem je spis teplo akumulujici se ve stene rafku pri intenzivnim brzdeni. Pak dochazi k defektu rafku a kvuli spatne tepelne vodivosti karbonu hrozi akutne i defekt duse.

                  0 0
            • blisterexist  

              Na karbon patří galdy, jinak to nemá cenu, karbon ráfek na pláště bude vždy těžší

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Alu ráfek na pláště bude taky vždy těžší než na galdy…

                0 0
                • blisterexist  

                  To je jasné, ale karbon nerad toto namáhání co dělá plášť, navíc karbon se většinou kupuje kuli váze

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    O tom namáhání, to už beru. Právě teď budu možná něco kupovat, tak dělám takový předběžný průzkum.

                    0 0
                    • blisterexist  

                      tjn, já teď špekuluju nad galuskama na MTB:-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ty jezdíš většinou půlmaratony, ne? Já je mám v plánu na XCčko, už mám i domluvený ceny na kola, jen ještě prodat Scotta :D.

                        0 0
                        • blisterexist  

                          tak já jezdím od maratonu přes půlmaratony až k Xc:-Djaké budeš dávat kola?

                          btw 29"?

                          0 0
                          • Kamikaze 591  

                            Ogaři, vy se ale nebavíte o silničních…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Na 29er můžeš dát i silniční :D. Jinak uvažuju od Tufa i o silničních, ale to si asi rozmyslím, přecijen to bude akorát na tréninky a bůhví, jak dlouho s tou silnicí vydržím, přecijen Spešl Venge se mi líbí o dost víc :D.

                              0 0
                          • JakeF  

                            Nejspíš Tufo Alca 29, uvažoval jsem i o karbonovejch Heronech, ale pak jsem si řek, že radši hliníky, který budu moct prasit jak mě napadne, bez ohledu jak dopadnou :).

                            0 0
                            • blisterexist  

                              já taky asi alca:-)

                              kamikaze: my víme, a omlouváme se:-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jaktože ty a Tufo? Jsem ti už chtěl říct, ať mi nenápadně vezmeš taky jedny 950T 29er :D.

                                0 0
                                • blisterexist  

                                  jó ty by se mi líbily! ale tak na alcách jsou taky 350 že:-Dakorát mě štvě že jsou na cl a že přední nedáš na 9mm osu

                                  0 0
                        • Peslezedirou  

                          To se ti nepodaří :-)))

                          0 0
                          • JakeF  

                            Dokud nemám doma novej bajk, tak s tou cenou nemám důvod jít dolů ;). Spíš naopak, dost dílů se ještě nakonec můžu rozhodnout, že si přeházím na to nový…

                            0 0
          • Kamikaze 591  

            No, takže tohle by myslíš šlo? Nebo máš názor na všechny takové věci stejný?

            0 0
    • jecnak  

      A jinak nepadla zakladni otazka. Co od tech kol ocekavas a kde na nich budes jezdit?

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      Nějak jsem nepobral Tvůj cenový limit. Píšeš 25k a zároveň, že uvažuješ o Zippech. Ta Tvoje cena je u Zippů tak za jedno kolo!! ;-)

      0 0
      • žuri  

        25k, 808 + 1080 gaqldy, od borca co si rozmyslel ked skladal bika za 200:)

        0 0
      • fcmp  

        Čau. Ten limit 25k je pro plášťová kola . Je mě jasný že Zippy 303 stojí tak okolo 42k to bych byl ochotnej do nich investovat , ale do „obyč“ plášťovek mě přijde zbytečný dávat víc jak těch 25k.

        0 0
    • Ryder37  

      Zdravím. Obnovim tuto diskuzi.

      Letos jsem jezdil na kolech equinox Storm galusky a vůbec nejsem spokojen. I přes moji váhu kolem 60 kg a to že je jezdím pouze na závodech mi dvakrát prasknul drát. Brzdění ve sjezdu ten karbon také nic moc. Kamarád mi sice chválí celokarbony Spinollo, ale to brzdění tam asi nebude o moc lepší.

      Takže plánuji návrat na alu kola. Předtím jsem jezdil Mavic Ksyrium SL a na ty jsem za 5 let nesahá. Nyní bych ale asi koupil jiné. Jen zvažuji mezi těmito

      http://www.koloshop.cz/…la-2016.html

      http://zapletena-kola.heureka.cz/…hamal-ultra/

      Tady jsou k dispozici i galusková.

      http://zapletena-kola.heureka.cz/…racing-zero/

      Jinak doma mám ještě Roval fusse 23clx, které jedou také slušně, jen ta tuhost při jízdě v kopcích nic moc.

      A nebo mám zkusit ty galusková spinolla?

      Takže má někdo s dotyčnými kolik zkušenosti. Mám takový názor, že alu kola kolem 20000 budou vždy tužší než karbon. Pro karbon je zase výhoda váha.

      Díky za vaše názory a postřehy.

      0 0
      • cyklon  

        Kolega po stejnych problemech Equinoxy loni prodal

        Ja zavodim na vypletech od Michala Bendy a za 3 roky jsem na ne nemusel sahnout a to tedy uz zazily svoje.

        Na nezavodni jezdeni bych ale karbony nebral.

        0 0
      • kokoska.rokoska  

        Shamaly mám jako univerzální kola. Nešetřím je (77 kg, jezdím celoročně), najeto mají pár desítek tisíc a ještě jsem na ně nesáhl a doufám, že dalších pár desítek tisíc nesáhnu. Považuji je za jeden z nejlepších nákupů cyklomateriálu vůbec a koupil bych je znovu.

        0 0
        • Ryder37  

          A to máš plášť nebo galusky. Dělají se obojí. A jak u nich odpovídá váha?

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Plášť, bezduše. Váhu nevím, nevážil jsem, a odstrojovat nebudu :-)

            0 0
            • Ryder37  

              Jasně. A jaká kola používáš na závodech? On tam je ráfek dělán, že jde použít jak galda tak plášť s duší, že?

              0 0
              • kubad  

                ne

                ráfek je rozdílný pro galdu, nebo pro plášť

                0 0
              • kokoska.rokoska  

                Jak píše kubad, ráfek pro galdu a plášť se liší. To, co nazývají 2-way-fit u plášťového ráfku znamená, že tam můžeš dát obyč pláště s duší i bezduše.

                Závody jezdím na koze s plášťovými karbonovými koly od Hnoje (60+88 mm).

                I když, Pražský triatlon (hákový) jsem jel samozřejmě na silničce a zrovna na Shamalech. A dobře jsem udělal :-)

                0 0
    • Ryder37  

      No ten vyplet je zvlášťni , ale všichni tvrdí, že je tuhost fakt dobrá. Jak ty Mavic? Nikdo nejezdí. Ja jsem s předchozími byl fakt nadmíru spokojen. Jen ta aerodynamika tam nebyla nic moc. Vždycky jsem musel ujet v kopci :-)

      0 0
    • Ryder37  

      Tak mi kamarád půjčil ty Spinolla (předek 38 a zadek 50) a jedou super. I pěkně vypadají. On má sice pláštovou verzi ,ale on asi rozdíl oproti galuskové krom váhy ani nebude. Jen mi připadá ,že jak equinox ,tak ty spinollo jsou v oproti starým Ksyriím mín tužší. O brždění ani nemluvě. Ty equionox se mi po trošku větším stisku kousnou. Spinolla ne,ale zase mají brzdnou plochu trošku jinou a pískají i když mám špalky stejně jak u equinoxu. No vypadá to ,že se stále nemohu rozhodnout ,zda-li lehčí karbony s tím ,že brždění a tuhost bude horší ,neoo třeba ty MAVIC Ksyrium PRO SL ,které jsou určitě tužší a jak sem četl brzdí dokonale.

      0 0
      • jecnak  

        Neni tyden, aby se tady neobjevil zcela novy nick, se zcela zasvecenym nazorem, ze Spinollo jsou nejlepsi kola na svete. Pripada mi to trochu trapny. Jeden prekupnik pomlouva druheho, jeden prekupnik predvadi, ze umi koupit z Taiwanu ci Ciny lepsi rafky a naplest to na uzasny srackovy genericky naby – viz neustale se zde objevujici problemy s ruznymi orechy. Vyrezat nalepky a poslat do sveta jako svoji zarucenou uzasnou znacku…

        To nema Spinollo/Equinox prachy na reklamu nebo co? Prijde mi to natolik trapny, ze to mazat nebudu.

        0 0
        • Ryder37  

          Já přece netvrdím, že jsou nejlepší. Jen jsou cenově dostupná. Kdybych neřešil cenu, tak koupím Bory nebo třebas FFWD, ale to jsem u 2 nasobne ceny. Jen právě nevím jestli v kategorii do 25 tisíc není lepší koupit klasiku. Krom trochu větší váhy mají samá pozitiva.

          0 0
    • Ryder37  

      Tak a už toho mám dost. Včera jsem po opravě prasklýho drátu nalepil galdu a dnes po 30 km ,když jsem se v kopci se svými hroznými 60 kg zvedl ,rupnul další drát.

      Jinak mluvil s pár závodákama a většinou všichni mi doporučují jezdit dál pláště v tréninku a galdy na závody. Doporučují karbony,že prý při moji málé váze je aero vyšší ráfek víc než nízkoprofilová tuhá alu kola ,tak stále nevím.Hlavně tyhle co nejdřív dopr… :-)

      0 0
      • Delkim  

        na těch Stormech?

        0 0
      • JFtryall  

        Ja ted vozim klasiku cinu Yishun 20–24H na 2mm dratech, mosaznych niplech a 38mm profilu a je to super, rafek 25mm venkem. Preferuji teda galusky, nevim proc bych mel vozit na karbonu plaste, kdyz se oberu o vahu, tuhost, bezpeci i cenu. :-) za ty prachy to jsou i velmi dobry zavodni kola s vahou kolem 1300g. Mam predek Novatec a zadek Bitex.

        Mel jsem i Spinolla a dobry, akorat prasknul CX-Ray, takze to slo na Sapim Race a byl klid. Naboje Powerway taky pohoda, nemel jsem problem.

        0 0
    • Ryder37  

      Máte zkušenosti s karbony FFWD ? Nabízí mi je znamí za hodně dobrou cenu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.