Zapletená kola Fulcrum RM1 2009 x RM3 2010 x RM 1XL x něco jiného?

31 nepřečtených
  • gemini

    Přemýšlím výhledově o nových kolech na svého Epica. Chtěl bych aby byly:

    1. tuhý ( a nekroutily se jako moje Onyx / výplet z 32 ks jakejchsi DT

    drátů /ráfek DT X455 )

    1. odolný ( vydrželi moji váhu až 120 kg a nějakej ten drobnej

    bouchanec – nejezdím ale ždáný extremy, materiál se snažím v rámci možností šetřit )

    1. lehký ( pokud možno – prostě aby nebyly zbytečně těžký:-)
    2. kotouč 6 děr
    3. klasický upínáky.

    Co by jste mi z výše uvedeného doporučili? Nebo máte jiný návrh? Cena cca 10 000.

    0 0
    • kubad  

      na 120kg brát sety s je blbost, klasiku 32 děr přádně dotáhnout.

      Pokud se ti stávající kroutí nech si dotáhnout výplet, nebo se svou vahou popřemýšlej o pevných osách, tady ti Fulcrumy ani jiné podobné zapletené kola vůbec nepomůžou, právě naopak

      0 0
    • gemini  

      Tak koupě nových kol začíná být aktuální. K výše uvedeným požadavkům bych přidal ještě možnost vozit UST pláště. Co tedy doporučíte, soudruzi?

      0 0
      • Hnoj  

        RM 1 XL nebo Maxy ST 2010. Oba 19mm ráfky, UST, Alu dráty, docela ověřená kvalita.

        Dál už je to spíš otázka osobní preferencí a vkusu…

        0 0
        • gemini  

          A co by jsi mi řekl na letošní RM 3? RM 1XL a STčka už jsou trochu víc, než co bych si finančně představoval:-(

          0 0
          • Hnoj  

            Nové RM3 mají stejný ráfek jako loňské RM1 a kulaté ocelové dráty… Já osobně bych si doplatil za ALU dráty, ale pokud je tvůj cenový limit jasně daný, nemáš reálně moc jiných možností… Říkám: proč ne…

            0 0
            • gemini  

              Když ALU dráty, tak co loňský RM 1 ( pokud jsu teda s alu drátama )? Jde mi teda především o životnost – přeci jen 120 kg je 120 kg:-)

              0 0
              • Hnoj  

                Loňské RM1 měli dráty ocelové. Teda 120kg už je slušná nálož… Nevím, co na to říct.

                By chtělo, aby se někdo ze zdejších 120kg uživatelů vyjádřil…

                0 0
                • gemini  

                  No ono tu asi moc takových uživatelů není:-) Zeptám se takto – co se vlastně stane při zatížení takových kol mojí vahou? Sníží se životnost těch kol? Zhorší se jízdní vlastnosti? Nebo se kola podemnou totálně rozloží? Když vemu , že na silnici trápím R5 ( po sezoně pouze vyměněná jakási součástka v ořechu za cca 200 Kč ) a R1 – po 1500 km jen lehce přecentrováno jinak vše ok, tak si říkám že ty MTB záplety by taky mohly vydržet. S častějším servisem počítám, to není problém, jde mi jen o to, abych „každej měsíc“ nemusel řešit prasklý dráty, nedejbože zbořenej ráfek…

                  0 0
                  • Hnoj  

                    K rozkladu těch kol na 100% nedojde, navíc RM3 a RM1 musí logicky být pevnější než RM5 díky ráfku vrtanému jen zvrchu.

                    Pokud Ricci trápí RM5 se 108kg, pak už těch 12kg navíc (tedy cca 11%) už nemůže být tak hrozných, aby to nevydželo…

                    0 0
                    • gemini  

                      OK, nechám si to projít ještě gebulou, ale zatím bych to viděl na ty letošní RM3…

                      0 0
        • gemini  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Ricci  

      Mne osobne pod 108kg krasne drzia RM5 2009 a to uz maju nieco najazdene,este ich nebolo treba dotahovat,tych 4000km uz urcite maju :-)

      0 0
      • gemini  

        108 kilo říkáš, jo? No kdybych nechtěl UST, asi bych do RM5 šel – přecejen by to tolik nebolelo, jak zušit kola za 10 k.

        0 0
        • Ricci  

          Tak skus RM3,myslim si,ze to bude v pohode,ked na tom nebudes skakat…

          0 0
        • Zerocool  

          tak shoď 12kg a máš jistotu:)

          0 0
          • gemini  

            …asi budu muset – už jsem objednal Red Metal 3 2010:-) Mimochodem, co za bezdušáky by jste mi doporučili? Chci rychlejší pláště ( doteď jsem jezdil Spešl Fast Track ), jezdím převážně za sucha a žádny skály a kořeny taky moc nesjíždím. Zatím mám favority Schwalbe RR a nebo Conti RK ( ty se údajně trochu rychleji sjíždí ). A co do nich nalít za tmel – ve kšeftě mi nabízejí jakejsi NoFlats – bude to fungovat?

            0 0
            • Zerocool  

              bezdušáky nevozím, jsou těžké, snad ti poradí jiní, já i má polovička vozíme už třetím rokem klasický plášť + NOTUBES a je to paráda (kromě výměny pláště – potřebuješ kompresor, ale pláště měním tak 1× za rok, takže pohoda…)

              0 0
              • ememem  

                ja od jesene tiez tak (NN+RR) a zatial je to OK, dokonca aj pri teplote tesne pod nulou zatial OK (ale vela som toho nenajazdil). vymena sa da zvladnut aj bez kompresora, ked chytis grif tak to s dusou urobis oboje za 15 min. mimochodom k tomu kompresoru – mas koncovku na galuskovy ventilok alebo ako to robis? s klasickou koncovkou a AV to nejde- fuci mimo, ked som dal redukciu bolo to na nic lebo to cez ten maly otvor nedalo dost rychlo dost vela vzduchu a ked z ust ventilku vysrobujes samotny ventilok tak nenesadis redukciu lebo ta sa chyta o ten zavit co je na ventilku(o ten isty co krytka) a nie o ten „telovy“, aspon ja som sa k takej redukcii nedostal.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nejjednodušší je mít ke kompresoru připojenou hadici s koncovkou z velké nožní pumpy, tak to aspoň já mám.

                  0 0
                  • ememem  

                    aha, ty mas vlastny kompresor, som myslel ze ked ako ides na pumpu. (tam asi ale aj tak moc neporiesis lebo ono to len tak prdka a asi by to stejne nenatlacilo dost rychlo dostatocne vzduchu.) nasledna kontrola a doplnenie uz neni problem lebo ked je jedna patka zaskocena tak uz to dielenskou pumpou ide bez problemov. ovsem ak ma ust rafik, na normalnom bez kompresora a trochy stastia ze to k sebe sadne asi moc neporiesi.

                    0 0
                    • Paja  

                      Kazdej kompresor na benzince je jinej, posledne jsem jel na nejblizsi shellku, kde jsem se snazil asi 5min bezuspesne, po presunu k vzdalenejsi OMV to jen tak luplo a za 2 vteriny bylo hotovo.

                      Ohledne koncovky – foukam s redukci z galuskovyho na auto bez vyndavani „vnitrku“ ventilku – vzduchu i tak projde s kvalitnim kompresorem dostatek.

                      0 0
                • vysmátej bajker  

                  vyrob si redukci ze starého AV a kousku hadice stačí to na GV nasadit,pak sundáš,našroubuješ vložku a dofoukneš na požadovaný tlak.

                  0 0
            • ememem  

              RR aj RK sa ojazdia asi rovnako.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.