• SloM

    Hned na zacatek bych se chtel omluvit, pokud tady uz nejaka diskuse na toto tema je, ale nenasel jsem ji.

    Jaky mate nazor (a co delate), kdyz na ZNACENE cyklotrase vidite zakaz vjezdu (motorovych i bezmotorovych vozidel). Spravne by tam nikdo nemel vjet, ale ne vsichni to dodrzuji.

    Otazka zni – da se na to nekde stezovat a podat nejaky navrh na odstraneni?

    0 0
    • Martin  

      tak na cyklostezce nebo cyklotrase?

      na cyklostezce je to totální konina, na cyklotrase je to jenom konina :)

      zákazy vjezdu většinou ignoruji, pokud to není zákaz někam, kam opravdu není vhodné vjíždět.

      obrátil bych se na obecní úřad ať tě odkážou na správce komunikace

      0 0
      • SloM  

        Je to cyklotrasa (chyba v nadpise) u vjezdu do lesa po asfaltove ceste

        0 0
        • Martin  

          to je klasika :) u lesa je porušení zákazu v pohodě, když tě chytnou v lese, můžeš argumentovat tím, žes tam přijel po nějaké boční pěšině :)

          0 0
          • jecnak  

            Tipnul bych to na nejakou partizanskou akci majitele pozemku/lese. Jen zapomnel na dodatkovou tabulku a nebo nesehnal zakaz vjezdu motorovych vozidel. Poptal bych se na mistnim urade.

            0 0
          • George.999  

            Přesně tak, neřešim a jedu dál. Jediný zákaz vjezdu, který většinou respektuji, je na silnici tento:

            0 0
    • jecnak  

      Upravil jsem zavádějící název tématu. Jedná se o cyklotrasu, nikoli cyklostezku.

      0 0
    • MirosPikos  

      Stěžoval bych si na národní výbor, ale jen decentně, aby mi nepraskla žilka na péru. Jinými slovy… ***** na to, od toho je policie.

      0 0
    • pee.tr  

      To, že tam, někdo vyznačil v mapě cyklotrasu, to bych, ač nerad, asi jako argument pro vjezd nebral. Obdobné se tu už řešilo i s turistickou trasou, která se nelíbila majiteli pozemku (i když na tu asi kola správně nepatří). V dobách dávno minulých byla docela běžná věc, že byly do lesů zákazy vjezdu s dodatkovou tabulkou, že neplatí pro Státní lesy. Teď tam bývá spíše „pro majitele lesů“, ale dost často ty značky už shnily a nejsou. Přesto platí, že do lesa by se nemělo jezdit bezdůvodně. A to, pokud vím, na čemkoliv. Ona totiž u nás značná část lesních cest ani není oficiálně cestami, ale jen se jezdí přes lesní parcely vlastníků. Někde je psáno, že v těchto případech se za cestu v lese považuje minimálně 4m široká evidentně užívaná cesta. Na ostatních může nastat problém, není-li to vyloženě třeba obecní komunikace vedená takto v katastru. A asi málokdo před jednorázovým vjezdem do lesa řeší nahlížení do KN. A i na takové (a nejen lesní) si dnes některé obce už dávají doprostřed sloupky se zámkem, jelikož dneska si jezdí lidi kde se jim zlíbí, kdy se jim zlíbí s na čem se jim zlíbí. A když něco zničí, nedejbože ukradnou, tak je to nezajímá, protože to není jejich.

      0 0
      • SloM  

        Jasne, to chapu. Kdyz uz tam ale nekdo tu cyklotrasu nakreslil, tak by mohl overit, ze je mozne vsechny useky projet podle vsech platnych pravidel. A pak pri umistovani zakazu by se mohli podivat na mapu, jestli tam prave nevede cyklotrasa apod. Co se samotne cesty tyce, tak ta byla hodne siroka a lehce kamenita (a bylo videt, ze se tam na kolech bezne jezdi :-) )

        0 0
        • pee.tr  

          Já tě taky chápu. :-) Vždycky si říkám, že ještě že jezdím na kole teď a ne za 50 let. To už tu jistě bude zákazů víc a víc. Ono že se někde u nás jezdí ještě neznamená, že je to úplně ok. Stačí mrknout do Rakouska (Novohradské hory a okolí) – cyklotrasy pouze po silnicích a asfaltových cyklostezkách a 95% lesních cest se zákazem vjezdu i pro cyklisty.

          0 0
          • jecnak  

            To je ale dano tim, ze vsechny, nebo temer vsechny lesy v Rakousku jsou soukrome a je tam jinak nastaven zakon o pohybu po krajine.

            0 0
            • pee.tr  

              Já myslím, že není nastaven až tak moc jinak (možná pro pěší, ale ne pro motoristy a cyklisty), akorát u nás to moc nikoho nezajímá a na povrch vyplouvají spíše extrémní jednotlivé případy a i zde se mezi sebou tloučou různé nepřesné výjklady pravidel. Často ani právník by tohle jednoznačeně nevyřešil.

              A myslíš, že u nás je málo soukromých lesů? Alespoň na jihu Čech je jich dost. Akorát se tak na první pohled netváří, protože majitelé nejsou zvyklí se o ně starat, takže jsou paradoxně více zanedbané, než ty státní nebo obecní. A z hlediska vjezdu do nich bych neviděl rozdíl v tom, jestli je majitelem Venca Vomáčka, nebo Lesy ČR.

              0 0
          • jIrI___  

            Na Šumavě to už taky vypadá stejně jako popisuješ. Proto se do budoucna spíš než po fullu dívám po cyklokroskách a děkuju za rozšiřování kategorie „gravel road“ nebo jak se tomu nadává :)

            0 0
      • Tomínos  

        Cyglisti se po lese můžou pohybovat po lesních cestách a značených trasách. Nesmějí na místa kde je to vysloveně zakázáno. Jak mají být trasy značené není nikde upřesněno, tudíž se to klidně může vztahovat i na turistické cesty. To kde cyklisté můžou navíc řeší ta samá věta co řeší i pohyb lidí na koni, případně na lyžích a se saněmi, pokud se nepletu.

        0 0
    • Muf_Bike  

      Osobne prilis tyto zakazy nerespektuji… jo kdybych jel po mesete nebo tak tak do zakazu nevjizdim tam si clovek hraje s tim ze ho neco trefi v protismeru, ale kdyz nekdo flakne zakaz na nejakou polnacku po ktere jeste idealne vede turisticka znacka tak to nevnimam. Asi to neni uplne idealni, ale nekdy jsou ty znacky fakt na dementnich mistech a naprosto mimo misu. Vic nez znacka me ale muze ****** turista, ktery zasteka neco ve smyslu ze to je turisticka znacka tak proc tam jsem na kole… to me dojima maximalne.

      Docela dokazu pochopit zakaz vjezdu na kole napr. v piskovcových oblastech jako Adr, ceske svycary atp. kde je krasne, ale na kole na spoustu tech stezek je pakárna lézt. To dává smysl. Co nedává smysl je snaha vyasfaltovat nebo aspon vysypat sterkem kazdou prdelni cesticku. Nechápu tu módu ze se vsude musi dat dojet nebo aspon dojit suchou nohou. To vnimam jako zlo a vrazdu turistiky at uz cyklo nebo pesi a ze je mam rad obe. Vrchol demence je u me osobne Jested kde clovek kdyz jde po ceste tak jen uhyba autum protoze o vikendu se fotrik rozhodne vytahnout rodinku na vylet tak sednou do auta dojedou k vysilaci, podivaji se do okoli a jedou doprdele. Lidi jsou blbi pro sve pohodli si nehaji nicit to nejhezci co v okoli maji.

      To sem se zas po obede vyblil pekne :D

      0 0
      • jIrI___  

        Lidi nejsou blbí, jen nemají čas. Rodina se chce pokochat výhledem z vysílače – výlet autem zabere dejme tomu 1 h. Kdyby šli nahoru i dolů pěšky, zabere to třeba 5 h. Rodinka se pokochá a je spokojená, fotřík zbývající 4 h má čas vydělávat keš, ze kterého jednou koupí auto i synovi a ten bude moci praktikovat stejný postup pro další generaci. Není to o blbosti, je to o prioritách.

        0 0
        • Muf_Bike  

          Hmm s tema prioritama musim souhlasit. Kazdy to ma asi v hlave jinak. Me osobne by prislo smysluplnejsi vytahnout rodinku radeji na tu hodinu do lesa na vzduch a jit domu nez se vezt autem jen kvuli vyhledu. Ale jo je to, jak rikas, o prioritach. Nazor na to nezmenim, ale to je tak vse :) Myslim, ze ostatni ho nebudou menit kvuli me…

          0 0
        • SloM  

          Ja bych v tom videl i jinou vec. Lidi jsou cim dal tim vic pohodlni a linejsi. Jim se proste nechce slapat do kopce. Deti radsi sedi u PC, nez aby sli ven a tak podobne. Kdyz uz vylet, tak se vsim a alespon se deti protahnou. Na pohked z jestedu se muzu podivat i na internetu, ale tu cestu k nemu a tu radost ze jsem tam dosel po svych a jeste navic s nekym koho mam rad, tu na netu nenajdete. To co popisujes ty neni vylet, ale pseudo-vylet… pripomona mi to tu o vlkovi a koze. Mama chce na vylet, tak tata veme auto, vyjede na kopec, podivaji se z rozhledny, vrati se domu a tata si zas muze delat co chce. Berte to jako urcitou nadsazku a nechytejte me za slovo prosim. O case to neni… cas je jen nejjednodussi vymluva (a pouziva se hodne casto). Kdo si chce udelat cas, vzdy si ho udela.

          0 0
      • pee.tr  

        Jsem s tebou ve všem za jedno, to určitě. Je tu ale bohužel i druhá stránka věci. Dle mého problém s tím, jak píšeš, že musí člověk všude dojít suchou nohou atd., vzniknul v dobách, kdy vše bylo všech a nic nikoho. I vztah k vlastnictví pozemků šel do háje a tím pádem i fungující cesty. Dneska se to dělá v druhém extrému, kdy je zapotřebí zajistit přístup (byť může být léta jen na papíře, ale časem se realizuje) ke každému vlastnickému pozemku. Jenže vlastnictví se již x-krát a často nelogicky vůči krajině změnilo. Lidi dědí (dříve příbuzní se už ani neznají), prodávají, vyčůránci nakupují kde co, od kde koho, často jen spekulativně a situace pak velí dělat nesmylsná harakiri v terénu – kde cesty byly a logicky by být měly, tam nejsou potřeba, kde nikdy cesta nebyla, tak je nutný cestu udělat. A navíc ty zrušené bývalé cesty často vlastnil Pozemkový fond a kolikrát ani netuše co prodává, rozprodal je spekulatnům i z druhého konce republiky…

        0 0
    • jannk  

      v Praze u Vltavy smerem od Zoo k Trojske lavce byla donedavna na jednom sloupu znacka zakaz vjezdu a cyklostezka. Tak si vyber. Ale zjistil jsem, ze nas to vice fotilo a posilalo na magistrat, tak uz je to par mesicu pryc :)

      Taky tusim u Kolovrat je umyslne zakaz vjezdu cyklistu, protoze podel cesty je panelova rozbita cyklostezka. Jelikoz se tam na silnicnim da jet kolem 40km/h, tak znacku ac nerad, tak ignoruji – proste se na 2km presunout z asfaltu na rozbite panely odmitam.

      (uprimne receno, dodrzovat dusledne v Praze VSECHNY predpisy, tak polovinu casu kolo vedu nebo jedu 10km/h. Pricemz segwaye a turisti jezdi a chodi kde chteji jak chteji)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.