• Smazaný účet

    Upozornění pro všechny, kteří by chtěli na MTB do Jižního Tyrolska ;-)

    Na základě neskutečnýho nárůstu e-biků (tím vzůstající počet komfliktů) a z důvodu, že Jižní Tyrolsko se profiluje hlavně jako turistický region pro pěší. Rozhodl včera Landesregirung o pravomoci jednotlivých obcí zakázat jízdu na MTB na lesních a turistických cestách!

    Bude záležet pouze na každé obci, které cesty označí zákazem vjezdu cyklistů.

    0 0
    • obda  

      Hmm, jako bych to neříkal :( Prej v Alpách už na e-biku jezdí všichni a je to v pohodě :-/ A výsledek je taky očekávaný, zakázali komplet MTB a ne jen e-kola.

      0 0
      • obda  

        https://www.suedtirolnews.it/…aemmt-werden

        Gerade der E-Bike-Boom habe dazu geführt, dass auch Ungeübte auf Wanderwegen und hoch oben unterwegs sind.

        0 0
      • krabica  

        +1 :-(

        0 0
      • JSt  

        to je zvlastni vyklad, ze zakazali komplet mtb. ja ctu, ze obce dostaly pravomoc mtb zakazat. to je stejne jakobys rekl, ze u nas mas kompletni zakaz jizdy na kole po silnicich, protoze obce (nebo kdo?) maji pravomoc vsude umistit znacku zakaz vjezdu kol. ;-)

        0 0
        • obda  

          To neni zvlastni vyklad, to jsem jenom detailne neopisoval puvodni prispevek (predpokladam, ze si to kazdy zvladne precist ;)) Pointa je v tom, ze jde o znacku „zakaz vjezdu kol“, ne „zakaz vjezdu e-kol“. A taky predpokladam, ze jsou obce, ktere ten zakaz zacnou uplatnovat – ta zmena prisla na zaklade nejakeho podnetu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ten podnět dalo HGV, je to jihotyrolská organizace pod kterou spadají všechny ubytovací a stravovací provozy. Což je vlastně celý cestovní ruch. Komický na tom je, že hlavně hotely mají dneska půjčení e-kola v nabídce :-D

            Před dvouma rokama mi kolem baráku projelo na MTB pár kluků a jinak jenom pěší. Dneska není problém vidět skupiny o dvaceti lidech každou chvíli. Když jsem se díval do okolních půjčoven, tak normání MTB k půjčení, aby člověk pohledal :-D Je to přesně jak píšou. Díky motoru se nahoru dostane mraky lidí, kteří by tam na normálním kole nikdy nevyjeli.

            0 0
            • šimlos  

              Před 14 dny jsem kolem Brunecku potkal buď silničáře nebo e-biky, klasický MTB minimálně. Tvoje poslední věta je přesně to, na co poukazoval každý rozumný člověk v argumentaci proti e-bikům. A já ještě dodám, že to je to právo všech na všechno a nakonec budou mít všichni hovno.

              0 0
            • Lišák  

              Je to přesně jak píšou. Díky motoru se nahoru dostane mraky lidí, kteří by tam na normálním kole nikdy nevyjeli.

              S tím musím hrubě nesouhlasit. Dle zdejších uživatelů ébajků se na tom nadřeš stejně, jako na normálním kole, proto není důvod, aby na tom jezdili leniví povaleči.

              0 0
              • popokatepetl  

                Ale jsi tam dříve.

                0 0
                • Lišák  

                  O to snad lenochům nejde, pokud je to stejná dřina, jako na kole, ne?

                  0 0
              • Pedro404  

                Kdo prosimtě řiká, že na e-biku se vždycky nadřeš stejně jako na normálním kole? Nepleteš si to spíš s tim, že se můžeš nadřít jako na normálnim kole? Nebo píšeš bludy záměrně, abys moh rozcupovat argument, kterej nikdo nepoužívá?

                0 0
                • jIrI___  

                  To je takový Lišák styl diskuze :)

                  0 0
      • MirosPikos  

        Nene kdepak, bla bla bla… Nedávno jsme řešili salámovou metodu. Chytne se někdo za rypec? Ten ideál EUfašistů je zřejmý. Postupně zakázat všechno všem.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nějak nechápu co má společnýho EU fašista s tím, že některá obec zakáže pohyb kol na frakventované cestě :-D Dovedu si představit, že u nás třeba zakážou Fane Alm – Brixner Hütte, protože je to tam kolikrát jak na prvního máje. Pořád je to, ale v jednotkách procent! Všechno je cestovní ruch i ten s tím e-bikem a proto přešla ta pravomoc z provincie na jednotlivé obce ;-) Tak že motat do toho EU fašisty je trochu mimo mísu :-D

          0 0
          • Singlespeed  

            Já si pod pojmem EU fašista nedokážu nic představit. Vzhledem ke krajně levicové oficiální politice EU by to měl být spíše EU komunista.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ale fašisti byli levičáci ;-) to jen komunistickej marketing pak prosadil mylný názor, že ne…

              0 0
              • Carloss  

                +1

                0 0
              • Smazaný účet  

                Navíc fašisti se vyskytovali pouze v Itálii. Němečtí „fašisti“ byli ve skutečnosti národní socialisté.

                0 0
              • Singlespeed  

                To nic nemění na tom, že EU internacionalismus, gigantické přerozdělování prostředků, nesmyslné zákazy a příkazy, označování lidí s jiným názorem za fašisty jsou typickým rysem komunismu marxistického typu. Fašisté by uprchlíky nezvali, ti by je systématicky likvidovali. EU je prostě bašta moderního marxismu a nikoliv fašismu.

                0 0
                • Martin  

                  Kde je Tromboonen, když ho potřebujeme?

                  0 0
                  • gerrard  

                    Vystrilel se na Giru pri obhajobe cistoty klokanu. :(

                    0 0
                    • vrazdit  

                      ctu spravne „cistoty kokainu“ :)

                      0 0
        • honzarb  

          No nevim proc sem tahas zrovna tohle..

          0 0
    • Alojs01  

      Prestože nástup elektrokol vítám, tak tohle byla jedna z věcí, kterých jsem se velmi obával. Že ti elektrikáři se nase.rou všude a způsobí to zákaz komplet :-(

      Uvidíme, kdy to začne někde u nás…

      0 0
      •  

        přece od toho tu máme čembu a ta ochrání zájmy e-bikerů :-)

        0 0
        • Lister  

          Česká Elektro MountainBiková Asociace?

          0 0
          • novas752  

            Zkratka, která předběhla dobu. :)

            0 0
            •  

              to by mohlo zabrat na e-ovečky a tudíž potencionální zájemce o členství a placení příspěvků :-)

              0 0
      • popokatepetl  

        Za dlouho. Slušnou elektriku do terénu si u nás jen tak každý nedovolí.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Zásadní je tam zdůvodnění kolizemi se zájmy pěších. U nás pěšky nikdo nechodí, u nás se do lesa jezdí autem, buď vyvézt odpad nebo sbírat houby, takže spíš mimo cesty a pěšiny. Takže se to začne řešit až v okamžiku, kdy nějací e-bikeři nenávratně poškodí nějakou přírodní památku (I. zónu NP, Pleše na Křivoklátsku a pod.), pak se to bude řešit úplně stejně, jak v Rakousích. A bude-li vůle, tak se do zákazu vejdou i koníčkáři, ale tomu moc nevěřím.

          0 0
          • popokatepetl  

            Mám opačnou zkušenost. Po lesích (v kopcích )se chodí hodne. Elektrika je nejvíce k vidění na cyklostezce kolem hospod.

            0 0
        • Japhy  

          Až přesídlí segwayáři z Prahy 1 a přezbrojej půjčovny na ebajky Hailbajky tak se budeš divit.

          0 0
      • Rychlej turista  

        Velmi brzy. Jakmile to zakazovačům bude umožněno, okamžitě začnou zakazovat.

        0 0
    • Tuplak  

      Tak doufám, že jim ty zákazové značky nedají na stezky, po kterých se jezdí Dolomiti Superbike :)

      0 0
    • TeryPV  

      Asi takhle… Já jsem Ti to říkal…

      A nebo… Už je to tady…

      Za*raní e-kolaři…

      0 0
    •  

      naštěstí se v Čechách ctí že někdo si na to e-kolo vydělal a může si jezdit kde se mu zamane :-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Není tam jezdec na koni ani pejskař.

        0 0
        • Martin  

          to nejsou lidi :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Zlatí pejskaři…ti aspoň nedělají z cest tankodrom. To už jsme ale myslím někde my dva řešili :-)

            0 0
    • Pedro404  

      Jen ať MTB všude zakážou, aspoň se ukáže, kdo je srdcař a bude to dál drtit v ilegálu:)

      0 0
    • jIrI___  

      Jsem zvědavý, který stát/region se ukáže jako nejméně zkostnatělý a bude moderní e-biky přinášející zprostředkovaně finance do obecních pokladen naopak podporovat.

      0 0
      • mr.antik  

        Takový, který nebude žít z pěšáků… o tom to je… Jestli se ti hoteliéři rozhodnou, že jim kola kazí kšefty, protože jim tam nechtěj chodit třeba zájezdy německejch důchodců… tak prostě mají nástroj.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jo.

          E-biker u nás asi bude spadat do kategorie „dojedu-pojezdím-odjedu“, protože odpočatý a spěchající. MTB biker se spíš zhuntuje a bude přespávat, pěšák také, navíc nikam závratně daleko nedojde.

          Není otázkou jestli, ale kdy bude tato situace k řešení i u nás.

          0 0
    • Marek 2  

      Možná by to šlo vyřešit značkou zákaz vjezdu všech motorových vozidel,a v zákoně e-bike specifikovat jako motorový dopravní prostředek.

      0 0
      • TeryPV  

        Za mě je tohle ideální řešení!

        0 0
      • Rychlej turista  

        Blbost, to zakazovači nepřipustí. Na takovou záminku zakázat vjezd cyklistů do lesů se přímo třepali a uniknout si ji tak jednoduchým způsobem nenechají.

        0 0
        • RomanH  

          Presne. Bohuzel…

          0 0
        • honzarb  

          taky si to myslim, minimalne KCT si ted mne ruce…

          0 0
      • Kubiczech  

        Tak nějak. Tohle není o zasraných ekolařích, ale o překonané legislativě, která elektrokola první kategorie staví na roveň běžným jízdním kolům. To je pak těžké zakázat jedno a nemuset zakázat druhé.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Byl bych taky pro, k tomu bych přidal všechno s motorem.

        Oni se začínají po chodnících a cyklostezkách pohybovat jezdci na různých koloběžkách (nebo jak to nazvat) s motorem a to frčí odhadem třicítkou taky (podle parametrů i 40 km/h). Nedávno na tom proti mně vyletěl nějakej týpek s asi 100 kg živé váhy+koloběžka (dle parametrů 68 kg) se širšíma kolama než mám na autě a hrčel po smíšené stezce kolo+pěší. To už je dost těžká souprava na to někoho sestřelit.

        Zákonodárci opět zaspali dobu.

        0 0
        • Bonebiker1  

          V neděli od Toušeně na Brandýs jel proti mě týpek na motorový koloběžce nejmíň 30. Hlavně že měl na helmu s kamerou…to asi aby si natočil ty uskakující pěšáky.

          0 0
        • -b-n-x-  

          To je ale spise o policistech ne? Se mi zda, ze takova kolobezka asi na cyklo-pesi stezku a treba ani na chodnik nemuze.

          Ale i ja obcas vidim neco podobneho jet po cyklostezce. A docela me napadaji myslenky o tom, jak takoveto vozidlo (pravdepodobne s postizenym ridicem), zneskodnit.

          0 0
          • iron.hide  

            EMP

            0 0
          • obda  

            Na chodnik urcite ne, ale na cyklostezku mozna ano – podobne jako elektrokolo.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Já bych byl naprosto radikální. Jako jízdní kolo (koloběžku, odrážedlo) bych v rámci zákonného výkladu ponechal jen ten prostředek, který je uváděn do pohybu výhradně fyzickou silou jezdce. Vše s asistencí motoru (jedno jakého) bych zařadil do kategorie MOTOcykl.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To by nefungovalo, pak by na ně musel být na všechny vyžadován ŘP. Nebylo by to na škodu, ale zase trochu nesmyslné.

          0 0
          • Pedro404  

            Tak von by v ideálnim případě měl bejt řidičák i na kolo, když se očekává, že cyklisti budou jezdit po silnici a řídit se dopravníma značkama.

            0 0
            • Frostty  

              Asi by to ničemu neuškodilo.

              0 0
              • Martin  

                +1

                Ono to není jen o tom, jezdit jak ******, ale hlavně o tom, kdy si člověk může dovolit jezdit jak ******.

                0 0
          • Smazaný účet  

            proč? stejně jako máš střelné zbraně (které jsou jako takové regulovány zákonem) kategorie, pro kterou nepotřebuješ zbroják, může být i motorové vozidlo určité kategorie, pro které nepotřebuješ řidičák…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak nějak jsem to myslel. Whisky by prostě pořešily stejné zákony, které teď řeší motorová vozidla, s tím, že třeba nebude potřeba ŘP ani pojištění a TK. Jaký je např. rozdíl mezi nábušeným mtb ebikem a třicet let starým mopedem? Řidič prvního v podstatě nemusí být ani svéprávný, řidič druhého musí mít ŘP, povinné ručení, registrační značku a technickou kontrolu. Přitom načipovaný bike jede rychleji než ten moped.

              Důležité by bylo, že z hlediska zákona by ebike nebyl jízdním kolem.

              0 0
    • honzarb  

      Hm, to se dalo cekat. To uz neni uplne daleko, aby se to jednou stalo i u nas. Prosim o nazor Jirku Fikejze – zcela vazne… Toho tady chapu jako velkyho propagatora e-kol. Nemas strach, ze se to stane i u nas?

      0 0
      • mr.antik  

        Ale co se stalo? Vždyť u nás je situace stejná a cyklistům lze na některý cesty přístup zakázat už dnes.

        0 0
        • honzarb  

          Tak samozrejme ze lze, ale tady jde o to, ze diky zvysenemu poctu e-kol, se vydava zakaz i normalnim kolum… v tom ja vidim problem:)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Jsem zvědav, kdy zakážou paušálně provoz všech kol na smíšených cyklostezkách, protože tam cyklisté omezují a ohrožují chodce.

            0 0
      • JFtryall  

        Spis mi to prijde klasicky plny hoaxu, podobne jako to pojisteni. :-) konkretni stat nebo nad tim bude mit kontrolu a moznost prizpusobeni. Ja nejsem propagator ecka za kazdou cenu. Beru to jako dobrej nastroj pro ty, kteri si chteji rozsirit akcni radius a potrebuji pracanta, styl pojeti jizdy je uplne bezny jako na normalnim kole a kdyz clovek ma naprosto zakladni znalosti pohybu v terenu nebo v provozu, tak je uplne jedno jestli tam je na ecku nebo normalnim kole. Jediny problem je vysoka koncentrace lidi a lidi, kteri se neumi chovat pri ovladani stroju nebo vlastnim pohybu a omezuji nebo ohrozuji ostatni, popripade ma jejich chovani vliv na prostredi. Kdyz by obcim nebo statu skutecne slo o to chranit prirodu, tak musi obecne osekat pohyb osob v nejvytizenejsich mistech a proste zkratit sezonu. Navic na 100% v ceskych horach udelaji nejvetsi dopad lidi, kteri chodi pesky. Protoze jich je hodne, tudiz i ta koncentrace lidi bez znalosti je nejvyssi. To staci mrknout treba na Praded, Dl. Strane, Destnou nebo Lysou. U nas je hlavni zakaznik pesak.

        0 0
    •  

      Mě zajímalo kolik z vás tady opravdových Bajkérů by po takovém zákazu přestalo v lese jezdit… Myslím že moc ne a ani já bych si to nenechal zakazovat kvůli těm E-blbečkům.

      0 0
      •  

        já bych požádal čembu o vyřešení

        0 0
      • McBlacky  

        jedna věc je u nás a druhá v AT, čistě dle výše postihu. Omezení pro cyklisty už tam jsou na lesních cestách a stezkách v platnosti minimálně 10 let (viz zákazové značky zákaz vjezdu s piktogramem kola uvnitř). Z mojí praxe to ale nikdo neřešil a když jsme se potkali s pěšákama na wanderwegu tak to bylo pokaždé v klidu. Nicméně už tři roky jsem v Alpách na MTB nebyl, poslední dobou silnice, nebo biková centra/parky.

        0 0
        • Singlespeed  

          Jen tak mimochodem, Jižní Tyrolsko neboli také Horní Adiže v Rakousku už 100 let není. Takže se zde bavíme o Itálii.

          0 0
        •  

          Tady je většina pěších stezek zpřístupněná i Bikerům, Za ty roky co tu jezdím jsem se nesetkal ani jednou s negativním přístupem ze stran pěšáků, většinou se diví že se to dá i na kole sjet a když se nediví tak fandí nebo čekám že sebou švihneš.

          Přímo v bike parku jsou vyhrazené stezky jen pro pesaky, jsou tam zákazy kol ale najdou se blbečci co na to prcají.

          0 0
    • Lister  

      A co třeba takový pohled.

      Kdysi se v terénu vlastní silou pohybovali převážně jen pěšáci, občas nějaký běžec nebo běžkař.

      Cyklisté si o jízdě v opravdovém terénu mohli nechat jenom zdát (CX prosím pomineme). A pak někdo vymyslel MTB a my se začali pohybovat v teritoriu, které nám zatím bylo zapovězeno. Z počátku nesměle a pomalu, ale časem jsme přišli na to, že se dá kolo vylepšit, aby se dalo jezdit v mnohem náročnějším terénu, začali jsme se pohybovat mnohem rychleji, agresivněji, vzniklo DH, enduro, parky – prostě forma cyklistiky, který tu předtím nebyla.

      Ač jsme cyklista, tak nejsem pštros a uvědumuju si, že současná forma mého baikingu už má na terén, ve kterém se pohybuji docela zásadní dopad, a že můžu být potencionálním nebezpečím pro sebe i ostatní, pokud budu jezdit bezhlavě.

      Zatím jsme se u nás s nějakým velkým odporem nesetkal, v těžkém terénu se spíše dočkám povzbuzením. Snažím se dodržovat jednoduché pravidlo – jeď tak, abys ideálně neohrozil sebe ani nikoho jiného. Ale kdo ví, jak se v terénu pohybují jiní. Volů se najde dost mezi cyklisty i pěšáky. A když už člověk na vola narazí, tak je lepší to pominout (jednu negativní zkušenost jsem nedávno zažil, skončilo to kontaktem se stromem ale raději jsme to přešel a detaily vůbec nejsou důležité – rozhodně mne to od cyklistiky neodradí a nebudu si myslet, že všichni turisté jsou stejní.)

      No a ted je tady E-MTB. Další věc, která cyklisty posouvá tam, kde by předtím buď vůbec nebyly nebo se tam teď mohou pohybovat mnohem rychleji ve větším počtu, dostávají se tam lidé, kteří by se tam na klasickém kole nedostali. Stejně tak by se tam nedostal nikdo z nás pokud bychom stále jezdili na silničkách. Pokud někdo nepochopil, jak přesně jsme to myslel – to že někdo novou možnost využije nemůže být apriory chápáno špatně. Prostě to posunulo náš sport (čekám, kdo na tohle zaútočí) zase o kus dál a nedivím se, že to druhou stranu ještě víc znepokojilo. Pokud je výsledkem větší pohyb cyklistů v určité lokalitě, tak to nevyhnutelně s sebou nese riziko častějších kontaktů a možných sporů. Jak to dopadne, bude záležet jen na koncentraci idiotů na obou stranách.

      U nás taky zákazy jsou. Máme pak pár možností – smířit se s nimi, pokud mají význam, prostestovat, pokud význam nemají a když neuspějeme, tak se musíme rozhodnout, zda je budeme respektovat. Nebudu si hrát na Mirka Dušína, ač většinu zákazů respektuji, tak jeden z nich docela pravidelně porušuji, protože je to jednak jedna z nejkrásnějších cest v okolí, ale hlavně se tam prakticky nikdo nepohybuje – 2× za 3 jízd tam nepotkám živou duši.

      0 0
      • JFtryall  

        Souhlas. U nas je to specificke taky trosku tim, ze je sice prisna restrikce na ruznych stezkach a kdyz projdes boruvkama, tak ses skoro zlocinec. :-) a o kus vedle se dela resort, ktery do krajiny zasahne o trosku vic tipuju, treba Dolni Morava. Je to zvlastni jak jsou obcas nastavene priority.

        0 0
        • vrazdit  

          tady s tebou na vysost souhlasim, ale co budou asi pujcovat v resortu? e-bajky…

          0 0
          • JFtryall  

            Tak resort tam je hlavne pro to, aby jel cashflow. Proto se stavi rozhledny, stezky v korunach, prolejzacky, lanovky, apartmany, restaurace a pujcuji se ebiky. Protoze za ebike si muzes rict vyssi cenu, mas pridanou hodnotu oproti normalnimu kolu, navic si ho pujci i ryzi necyklista- pro resort jednoznacne plus. Porad asi lepsi, nez jet lanem. I kdyz lanovka je ekonomicky 100% zajimavejsi, nez pujcovna pro ten resort. Jestli to je dobre nebo spatne ja nedokazu rict, obecne vysoka koncentrace lidi asi dobre neni, ale ja s tim bohuzel nic neudelam. Budu ale radsi, kdyz lidi vyrazi na kopec aspon na ecku, nez jet autem, lanem, busem, nahore pivko a obed s rozhlednou a zase lanem dolu. :-)

            0 0
            • bodlak2  

              Já bych byl právě nejradši, kdyby ostatní jeli lanem a nemotali se mi před kolem až se budu plazit nahoru :-)

              0 0
              • jIrI___  

                Spíše to je tak, že před kolem se motají lidé bez éčka :)

                0 0
                • Lišák  

                  Omyl. Éčko je éčko, kolo je kolo. Tedy správně řečeno je, že se před éčkem motají kola.

                  0 0
              • obda  

                Já bych byl radši, aby tam nebylo ani lano. ani elektrokola ;)

                0 0
            • Lišák  

              Protoze za ebike si muzes rict vyssi cenu, mas pridanou hodnotu oproti normalnimu kolu, navic si ho pujci i ryzi necyklista

              Proč by si ho půjčoval, když se na něm nadře úplně stejně, jako na kole?

              0 0
              • jIrI___  

                Protože si rozšíří akční rádius a především bude trendy.

                0 0
      • TeryPV  

        To muselo dát práce… přitom taková blbost…

        0 0
        • Lister  

          Pravda – vyřvávat „zasraní e-kolaři!“ je trošku jednodušší.

          0 0
          • Martin  

            Horší už jsou jen „zkurveni uhori“ :)

            Jasně, nejsem „hustej endurák“ jezdící na max totální pekla, takže nejsem směroplatný, ale zatím jsem s e-koly neměl žádný incident, pokud pomineme situaci, kdy mě na cyklostezce v kopcu předjel párek důchodců na elektrokolech :)

            Takže neumím posoudit, jestli elekrokola přitahují víc čuráků než kola klasická.

            0 0
            • Lister  

              Každý z nás se počítá. Taky jsem stále spíš XCčkář.

              Ono možná by bylo dobré si uvědomit že e-biky nejsou příčinou problémů ale jsou tím pověstným hřebíčkem do rakve nebo poslední kapkou.

              0 0
              • Frostty  

                Takže nakonec to je jen o lidech, tak jako vždy.

                0 0
                • Martin  

                  Hovada jsou ve společnosti rozptýlena rovnoměrně.

                  Dneska ráno mě málem na přejezdu pro cyklisty sejmul ***** v dodávce, když napřed zpomalil, jako když mě pouští, a když jsem na ten přejezd začal najíždět, tak zas prudce zrychlil… a o chvilku později jsem narazil na pár motáků na kolech, kteří byli schopni elegantně mě zablokovat na celkem široké boční cestě.

                  Akorát je fakt otázka, jestli elektro přitahuje víc čuráků…

                  0 0
                  • novas752  

                    Vzhledem k tomu ze to z principu ojebava dosavadni principy a pravidla (mimo silnice jen za svy) tak pravdepodobne ano.

                    0 0
            • Smazaný účet  

              ses mel zahaknout :)

              0 0
              • Martin  

                To byl jak v tom vtipu – vžum vžum, obě želvy zdrhly :)

                Dohnal jsem je až po 3 km, kdy už se motali asi dvacítkou po rovině.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Snad neměli takový ty důležitý výrazy, když Tě předjížděli. To mě vždycky pobaví, jak se na Tebe ekolař při předjíždění podívá s výrazem „a mám tě“ Ne že by mi to cuchalo ego, ale spíš mě to pobaví. Nezapomenutelnej byl jednou dědek na jakési upravené staré hajtře s motorem asi z motorové pily, nebo co to bylo. Ukrutně to čadilo a řvalo, ale on byl rád, jak mu to po lese do kopečka frčí. Já už míň, protože ten puch se za ním táhnul celej kopec nahoru.

                  0 0
                  • Martin  

                    Já už jsem v té době měl v nohách docela dost km, takže jsem se soustředil, abych ten krátký strk vyjel pokud možno ekonomicky. Jen jsem za sebou slyšel hučení bajkových gum, tak jsem si říkal, že nějaký mlaďoch honí KOM, a on to dědek na elektru :) a za ním babka na elektru.

                    0 0
                • Luke96  

                  Motali? Kdo? Želvy?

                  0 0
                  • Martin  

                    Ne, důchodci na elektrokolech :)

                    0 0
                    • Luke96  

                      Jo tak, ono je to na pokračování na přeskáčku :D

                      0 0
      • Smazaný účet  

        „No a ted je tady E-MTB. Další věc, která cyklisty posouvá tam, kde by předtím buď vůbec nebyly nebo se tam teď mohou pohybovat mnohem rychleji ve větším počtu, dostávají se tam lidé, kteří by se tam na klasickém kole nedostali. Stejně tak by se tam nedostal nikdo z nás pokud bychom stále jezdili na silničkách“

        Jenže o tomhle to není. Jsem v Jižním Tyrolsku čtrnáct let a na většině horských chat (od 1.700m) jsem vždycky potkal někoho na MTB, ale nebylo to nic zásadního, pět, šest lidí za týden. Pořád stejný, žádná zásadní změna. Zásadní změna kvůli který to přišlo, je ten obrovskej nárůst za poslední dvě sezony. Jsem letos na Alm necelejch 1.600 m a teď v neděli když byla plná terasa, tak jsem napočítal 16 e-biků a bylo úplně jedno, že počasí není nic moc extra. Řekl bych,že takhle extrémní a rychlej nárůst MTB nikdy nezažilo. Lidi, kteří dřív chodili na dovolený pěšky, tak když můžou už jen jedou. Kamarád má ve Valsu malej bufet a vedle postavenejch 5 e-biku na půjčení :-D Primárně to není o tom, že cyklista rozšíří svůj obzor, ale o tom, že turista řekne "mámo proč se na tu chatu zase trmácet pěšky, když můžeme s elekrokolem ;-)

        0 0
        • obda  

          +1 Dokud byla limitující fyzička, tak ty různá vylepšení (převody, odpružení atp.) vygenerovala jen malý počet dalších cyklistů. E-kola tohle řádově změnila.

          0 0
          • Morchella  

            Největší počet „dalších cyklistů“ (včetně mě) stejně vygeneroval příchod MTB před čtvrt stoletím. Před tím po lese, nebo po horách na kole skoro nikdo nejezdil a turisté na značených stezkách se tenkrát opravdově lekali. :-)

            0 0
            • obda  

              To jo, na Favoritu jsem z Marihuánskýho kolem Říčky po Hádek byl docela rarita :) Nicméně v třeba v těch Alpách se to výrazněji zvedlo až s e-koly.

              0 0
          • Lister  

            Často nejde jen o počet ale taky způsob pohybu a terén ve kterém jezdíš.

            Já teď jezdím způsobem a v terénu o kterém se mi před 10 lety ani nesnilo.

            0 0
        • iron.hide  

          :((

          0 0
        • šimlos  

          Jo, přesně. Žádný lenivý povaleči, jak psal kdosi výše ale méně zdatní kolaři a turisti.

          0 0
        • Lister  

          A teď jde o to jestli je to pro ten podnik špatně?

          Samozřejmě že to s sebou přinese větší pohyb osob. Ale zase kolik cyklistů bys tam potkal před 30 lety? A hory se s tím taky vyrovnali. Regulace pohybu cyklistů je tu s námi od začátku MTB cyklistiky a naučili jsme se s tím žít. Prostě vím že někam nemůžu. Většinou to má dobrý důvod.

          Taky je tu možnost že po uvodnim boomu to utichne. Lidi si v půjčovnách e-kola vyzkouší a pak už si to nikdy nepůjčí.

          Lidi kteří si koupí drahá a funkční elektrokola vhodná pro pohyb v terénu bude méně. Stejně tak jako není moc nás, kteří provozujeme tu formu terénní cyklistiky kdy se nevozime jen po širokých lesních cestách.

          0 0
          • Smazaný účet  

            ale všechno má své limity…jako že zvýšení počtu cyklistů z 0 na 100 nevadí…ze 100 na 10000 už vadí

            0 0
          • obda  

            A teď jde o to jestli je to pro ten podnik špatně?

            Pokud jim tam kvůli tomu přestanou chodit pěšáci, kteří na chatě i přespí a dají si snídani, tak ano. Tipuju, že e-bikeři se často vrátí na otočku do údolí.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já to ještě dovysvětlím ;-) Tady nejde o klasický cyklisty. Já taky jedu nějakej okruh nebo někam dojedu busem,vlakem a přes hory se vrátím. O tohle nejde, protože ty návštěvníci (nejen oni i místní takhle jezdí) nikdy tohle nepojedou. Jde o cesty a přístupy na chaty, který jsou jako poutní místa a těch je hafo. Když ti přijde na chatu během čtyř hodin třeba 600 až 800 lidí tak na tý cestě je to zkrátka průvod ;-) a teď jich třetina pojede na ekolech :-D Tohle je gro problému. Zkrátka někde obec určitý přístupový cesty k chatám uzavře a pokud je uzavře, tak to bude stejně jen na sezonu. Po sezoně se značka zakryje, dělá se to tak běžně s autama. Jde o to, aby se tyhle už tak přetížený cesty trochu vrátily k normálu.

              0 0
              • Lister  

                Situaci znáš určitě líp než já, ale z toho co popisuješ mám dojem že ti e-cyklisti nemusí být hlavní problém. Spíš jde v mnoha případech (teď myslím obecně) o to, že jsou cesty už přetížené a pak stačí málo, aby se problém vyhrotil. A pokud se pak provoz má regulovat, je zcela logické komu se dá přednost – musíme si uvědomit, že se většinou pohybujeme v teritoriu, které prostě patří hlavně pěším turistům a nedá se čekat, že by se regulace dotkla primárně jich (nebo vlastně nás, protože pešky strávím v horách asi stejně času jako na kole)

                Přijde mi to stejně samozřejmé, jako že se po Rychlebských stezkách pohybují jen kola a turistu jsem tam asi neviděl nikdy.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Popsal jsi to přesně. Ty e-cyklisti jsou problém hlavně z toho důvodu, že ten nárůst je extremní a za krátkou dobu. Je docela rozdíl, když jdeš po nějaký stezce nahoru a potkáš jednoho člověka s MTB a nebo potkáš skupinu e-kolařů několikrát za sebou. Dneska i místní rodina, která šla nahoru každou neděli na oběd pěšky (neboď, kdo v neděli neobědvá na horách, nežije správně :-D), tak dneska přijede na e-kolech a všichni maj stejný z půjčovny. Zkrátka ty exponovaný místa jsou snáz dostupný pro podstatně víc uživatelů kol než tomu bylo ještě nedávno.

                  Jinak, já bych to neviděl nijak tragicky ;–) většina lidí, kteří si chtějí MTB užít na tyhle cesty stejně nejezdí :-D

                  0 0
                  •  

                    A na tom je celý E – byznys postavený, lidi jsou čím dál víc línější individua … smutné

                    0 0
                    • kOmE  

                      Spíš to ty líné vytáhne ven.

                      0 0
                      •  

                        To těžko

                        0 0
              • obda  

                Aha, dík. Znám to spíš v Rakousku.

                0 0
    • ufoncz  

      E-biky do lesa jen držitelům ZTP nebo po dosažení určitého seniorského věku a je to podle mě elegantně vyřešený. Ostatní, co to potřebují jako přepravní prostředek, tak po silnicích.

      0 0
      • nostro66  

        +1

        0 0
      • Martin  

        Správně soudruhu. Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb.

        Republiku si pozvracet nenecháme. Ideální bude na toto stanovit pouliční výbory a vypracovat kádrové posudky.

        0 0
      • Lister  

        A na každou lesní cestu přísnušníka který to bude kontrovat.

        Klesne nezaměstnanost a na mzdu se vydělá pokutama.

        0 0
        • Martin  

          Dva. Jeden bude umět číst, druhý psát :)

          0 0
      • stan.zak  

        Někteří už ti napsali, co si o tomto tvém zcestném názoru myslí.

        Mě by ještě zajímalo, jak myslíš to „po dosažení určitého seniorského věku“, díky.

        0 0
        • Lister  

          Ty už jsi 100% za vodou.

          0 0
          • stan.zak  

            Jo? a co když to ufoncz myslí třeba od 66ti

            Jinak mě zatím stačí kolo bez motoru.

            0 0
            • Pain  

              A dlouho bude jak tak sleduju ty vaše vyjížďky.

              0 0
        • Martin  

          Já mám třeba v mailovém podpisu „senior“… takže já už bych mohl. A ještě mi není 4cet :)

          0 0
      • jIrI___  

        +1

        0 0
        • Lister  

          A co potetované bikerka na e-biku? Může vůbec do lesa?

          0 0
          • Frostty  

            Když bude mít barevný tkaničky, může.

            0 0
          • jIrI___  

            Proč by nemohla? Dělá vizitku jen sama sobě.

            0 0
          • AussigBiker  

            Počítám, že tlustý manažeři bez skillu ani náhodou.

            0 0
            • Martin  

              Pokud nemají tetování…

              0 0
    • kOmE  

      Jedná se o turisticky vytížené oblasti. I pěšáků je mnohem víc než před lety. Zakazy se zvažují i mimo eu a to pro pěší turisty. Lidi prostě přestali sedět doma.

      0 0
      • mr.antik  

        prostě lidí je jako sraček. A maj moc peněz.

        0 0
    • zdenek  

      To je další zpráva, po jejímž přečtení sí říkám, že lépe už bylo. :-(

      Škoda, že jsem toho loni ve Fanes nestihl pojezdit víc. Příště už to třeba nepůjde. Provoz pěších a MTB tam byl taky docela slušný…

      0 0
    • gerrard  

      Tak sem se vcera zameril na projizdejici kola na tepne naseho sidliste :) a ekola oproti lonsku pozehnane. U sedych vlku kazdy 3 bych rekl. Revoluce uz je proste tady.

      0 0
    • -b-n-x-  

      No a na zdaleka nejdulezitejsim MTB miste v republice (Branicka cyklostezka), potkavam e-biky velmi zridka. Tady jezdi jen ti spravni uvedomeli bajkeri. A tak je to spravne a tak to ma byt!

      0 0
      • Smazaný účet  

        tam aktuálně jezdí skoro nahatý inlajnistky :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jo pražáci, ty se maj :-D

          0 0
          • -b-n-x-  

            Prostě ideální bajkerská lokalita :-)

            0 0
            • Krov  

              Určitě. Žážitků a adrenalinových situací je tam vždycy víc než potom v lese.

              0 0
          • Auditor  

            Blbě se pak šlape… sedí :D když za nějakou takovou chvíli jedeš .. a koukáš :)

            0 0
        • Jaroslávek  

          Skoro ?

          0 0
        • -b-n-x-  

          Čoveče, to abych si začal brát dioptrické brýle na kolo i na běh :-)

          0 0
        • Njaji  

          Prostě „kundí stezka“ :-)

          0 0
          • novas752  

            Vzdyt se tam tomu taky rika Kundodrom. :)

            0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce